zamknij

Wiadomości

Koleje Śląskie testują nowoczesne Elfy 2. Zobaczymy je w Rybniku?

2017-07-07, Autor: bf, źródło: Koleje Śląskie

Na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie trwają testy elektrycznego zespołu trakcyjnego ELF 2. To końcowy etap badań niezbędnych do homologacji pojazdów zamówionych w październiku 2016. Czy jest szansa, że zobaczymy te nowoczesne pociągi w Rybniku?

Reklama

W ramach zamówienia podstawowego Koleje Śląskie i Województwo Śląskie zamówiły 13 pojazdów. Do tego dochodzi możliwość skorzystania z prawa opcji w zakresie 6 pojazdów.

Nowe Elfy będą się charakteryzować m.in. nowoczesnymi klimatyzowanymi wnętrzami, wyposażonymi w wygodne fotele. W pojazdach przewidziano od 100 do 190 miejsc siedzących, w zależności od ilości członów. O informacje dla podróżnych na pokładzie zadba dynamiczny systemem informacji pasażerskiej, a nad bezpieczeństwem będzie czuwał monitoring wewnętrzny i zewnętrzny.

Pojazdy będą również dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pojazdy zostały wyposażone m.in. w windę elektryczną i rampę składaną. Nie zabraknie również rozwiązań dla matek z małymi dziećmi oraz miejsc do przewożenia rowerów.

Jak wyjaśnia nam Magdalena Iwańska z biura prasowego Kolei Śląskich, nowoczesne pociągi nie zostały przypisane do konretnych linii. - Będziemy je tak tasować, by mieszkańcy województwa mogli je spotkać na wszystkich liniach – wyjaśnia.

Pierwsza dostawa Elfów 2 ma nastapić do 2018 roku.

Oceń publikację: + 1 + 26 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (8):
  • ~browarek127 2017-07-07 11:09:32

    Dobrze że jest jeszcze taki przewoźnik jak koleje śląskie który woli inwestować pieniądze w polski produkt niż zagraniczny .Szkoda tylko że to kropla w morzu potrzeb bo niestety na naszych torach dalej jeździ dużo przestarzałych składów typu( EZT)-EN57

    25 3
  • ~Arteks 2017-07-07 11:49:24

    Pani Iwańska - to EN57 można przypisać do konkretnych linii i te pełne grafitti przestarzałe pojazdy mogą planowo jeździć nawet na międzynarodowych pociągach do Bohumina, a nowe elfy nie mogą być przypisane do konkretnych linii? Ciekawa linia wciskania kitu mediom.

    21 11
  • ~ 2017-07-07 15:17:52

    Chwila grzebania w sieci i w/w zamówienie wygląda tak:

    - 10 sztuk 4-członowych jednostek oraz 2 sztuki 3-członowe dla Urzędu Marszałkowskiego
    - 1 sztukę 1-członową dla KŚ

    Idę o zakład, że pójdą głównie na obsługę linii Gliwice-Katowice-Częstochowa (S1) i Tychy - Katowice (S4) oraz Częstochowa-Wisła. W Rybniku zobaczymy je od święta...

    10 1
  • ~Konrad Klink 2017-07-07 15:45:29

    @ Arteks, a nie jest przez przypadek tak, że EN57 jako jedyne mają homologację na poruszanie się po terytorium Czech i dlatego właśnie do Bohumina jeżdzą one, a nie Impulsy, Flirty czy Elfy?

    10 0
  • ~ 2017-07-07 15:59:14

    @ Konrad - dokładnie, żeby jeździć za granicą, polski tabor musi przejść proces dopuszczenia go do ruchu za granicą.

    5 0
  • ~Arteks 2017-07-07 18:02:00

    @Konrad - obecnie tak jest. Ale w KŚ muszą się przygotować do takiego momentu w którym nie będą już mieli EN57 i wtedy będzie potrzebny papier na inny tabor do Bohumina lub likwidacja tych połączeń - na co na pewno władze województwa i samo pasażerowie nie pozwolą. @pääkäyttäjä - padła już zapowiedź w innych artykułach, że Rybnik-Wodzisław będzie na pewno obsługiwany składami Elf II. Poza tym pozostanę wierny poglądowi, że najwygodniejszym dla pasażera taborem jaki jeździ po polskich szynach to Imupls z tzw. Południowej Grupy Zakupowej. Tabor ten jest planowo trasowany na różnych pociągach przyjeżdżających i odjeżdżających z/do Rybnika. Szkoda tylko, że zakupiono wtedy dla Śląska tylko kilka sztuk tych jednostek.

    6 1
  • ~Arteks 2017-07-07 18:08:10

    @Konrad - jeszcze jedno w kontekście mojej pierwszej wypowiedzi. Do Bohumina muszą jeździć EN57 ale do Raciborza nie musiałyby, a też jeżdzą i to stosunkowo często. Więc stąd mój zarzut do KŚ które obecnie nie widzą niczego złego w tym, że 74% pociągów obsługujących ROW jeździ na starych EN57. A jak przyjdą nowe Elfy II to już dają do zrozumienia, że trzeba nimi obsłużyć całe województwo. A poza tym to organizator czyli UMWŚ decyduje ile pociągów gdzie ma jechać i jakim taborem ma to być obsługiwane. KŚ są tylko wykonawcą. Niestety co raz częściej uważam, że słabym. Szczególnie kiedy słyszę że prezes obiecuje likwidację grafitti ze składów, mijają miesiące a bohomazy dalej straszą. To samo było z brudem na taborze... Dopiero jak różne śląskie media rozpętały burzę to łaskawie załatwili mycie składów teraz się już poprawiło. Gdyby nie to - sami by tego nie zrobili.

    5 1
  • ~Adam Krawczyk 2017-09-12 10:59:03

    pääkäyttäjä raczej jeden dwuczłonowy dla KŚ na linię K-ce - Lubliniec. Teraz jeździ 2xEN81 - skład zastępczy od producenta.

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy to dobrze, że konferencja "Tęczowa zaraza - antychrześcijańska rewolucja w Polsce” nie odbyła się?




Oddanych głosów: 2212