zamknij

Wiadomości

Kierowcy chcą ominąć korki na Wodzisławskiej. Łamią przepisy na bocznych drogach

2016-03-11, Autor: 
Rada Dzielnicy Zamysłów walczy z kierowcami, którzy chcąc ominąć korki na Wodzisławskiej, wybierają boczne drogi i łamią przepisy ruchu drogowego. Działacze z Zamysłowa przypominają, że w tzw. „strefa zamieszkania” obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h. W jaki sposób?

Reklama

- Problem jest szczególnie widoczny w godzinach szczytu. Jeżdżący tędy kierowcy wyraźnie przekraczają dozwolną prędkość. Szczególnie martwimy się o bezpieczeństwo naszych dzieci – mówi Michał Wojaczek z Rady Dzielnicy Zamysłów. Dlatego rada dzielnicy postanowiła przy znakach oznaczających strefę zamieszkania zawiesić banery, które informują co oznacza znak D-40. Możemy się z nich dowiedzieć, że w strefie zamieszkania: Nie wolno przekraczać 20 km/h, Piesi mają pierszeństwo przed pojazdami, Dzieci mogą przebywać na drodze bez opieki.Banery zawisły już m.in. na ulicach Witosa, Dolnej i Leśnej. W najbliższym czasie mają się pojawić w kolejnych miejscach. Mieszkańcy Zamysłowa bardzo chętnie udostępniają płoty swoich posesji na rzecz tej akcji. Zaktywizować ma się również policja, która deklaruje zwiększenie liczby patroli na ulicach objętych strefą. - Będzie to wznowienie akcji, która odbyła się w listopadzie. Wielu kierowców zostało ukaranych mandatami za przekroczenie prędkości – przypomina Michał Wojaczek.

>>Zamysłów walczy z korkami na Wodzisławskiej<<
Oceń publikację: + 1 + 17 - 1 - 6

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (27):
  • ~Arteks 2016-03-11
    13:24:49

    4 27

    Na kierowców którzy nie szanują spokoju i bezpieczeństwa innych mieszkańców najlepszym batem byłyby częste patrole policji z "suszarkami". Poza tym miasto powinno ustawiać na takich bocznych drogach jak Witosa czy Gruntowa spowalniacze ruchu ale takie aby łatwo je było ominąć rowerem. Niestety ale polityka braku zrównoważonego transportu na Śląsku powoduje, że kierowcy nie liczą się z innymi, nie szanują innych użytkowników dróg czy chodników i zagracają swoimi autami każde wolne miejsce tworząc często dzikie parkingi. Wszyscy chcą tymi swoimi "purtawkami" dojechać jak najszybciej i jak najtaniej. Na dzień dzisiejszy polityka prezydenta Makosza, Fudalego i Kuczery zdecydowanie priorytetuje samochody. Jeśli chcemy być miastem przyjaznym, rozwijającym się i nowoczesnym - musi się to zdecydowanie zmienić. Dochodzi już do takich sytuacji, że ludzie na skuterach czy motocyklach omijając korki jeżdżą ...chodnikami. Z drugiej strony może także mieszkańcy i radni z takich dzielnic jak Zamysłów również spostrzegą się, że polityka nieodpowiedzialnego rozwijania motoryzacji indywidualnej doprowadza nas donikąd. Polacy za kierownicą to nie są dżentelmeni znani z Niemiec czy Wielkiej Brytanii. U nas na drogach panuje dzić, a conajmniej 1/3 kierowców po chamsku łamie przepisy ruchu drogowego nie mówiąc o zasadach społecznych.

  • ~exx 2016-03-11
    13:59:43

    78 1

    Wystarczy ,że policja ma swoją nore koło salonu peugeota na Wodzisławskiej .Pod górę i to dwa pasy a ja muszę jechać na trójce bo jakiś mundry inaczej miał wizje 50/h .Ten drugi pas to chyba do wyprzedzania bryczek mormońskich

  • ~grzegorz410 2016-03-11
    15:04:50

    66 0

    A mnie zastanawia jedna rzecz. Korki na Wodzisławskiej są odkąd sięgam pamięcią, A mam już prawie 40 lat. Jak to jest możliwe że przez tyle lat nie udało się rozwiązać problemu jednej z głównych dróg wlotowych/wylotowych z miasta ??

  • ~Arteks 2016-03-11
    15:37:23

    2 27

    @grzegorz410 - bo nie było do tej pory w Rybniku kompleksowej polityki transportowej obejmującej zarówno drogi, transport publiczny, kolej, drogi rowerowe, integrację taryfową przewoźników itd. Po prostu "wolna amerykanka" która powoduje co raz większy chaos. Jakieś "światełko w tunelu" się pojawiło bo wydaje się, że władze miasta zaczynają zmieniać retorykę ale na działania niestety musimy jeszcze poczekać ...stojąc w korkach. Ciekaw jestem czy sami mieszkańcy będą chętni do współpracy i ograniczania swoich podróży samochodami.

  • ~ 2016-03-11
    16:03:22

    2 2

    Również mieszkam przy uliczce, która może stanowić objazd korka na drodze głównej. I też bywa niebezpiecznie:( Największy problem jak o 14 kończą pracę górnicy i jest sznur samochodów bez końca (a w samochodach najczęściej siedzi jedna osoba)

  • ~coco39 2016-03-11
    17:26:58

    11 1

    Kasia T a skąd wiesz że to górnicy zapewne mają hełmy na głowach i lampki górnicze zaświecone co po tym ich rozpoznałaś?! Po drugie nie zauważyłem aby o 14 był problem na Zamysłowie na Witosa czy Dolnej,Barwnej itd nawet na Pod Lasem też jest spokojnie mimo iż kończy Zieleń Miejska Czy PWiK natomiast rano Pomiędzy 7:30 a 8:00 to jest HORROR Na Pod Lasem też jest Znak ograniczający prędkość do 30/h pomijając już kto na tej ulicy wymyślił takie ograniczenie to szczerze nie widziałem jeszcze pojazdu jadącego przepisowo nawet koparki szybciej jadą.

  • ~minowa 2016-03-11
    18:44:34

    17 0

    Wąskim gardłem jest rondo na Zamysłowie. A sytuacja na ul. Wodzisławskiej pogorszyła się po wybudowaniu Obwiedni Południowej. Za wszelką cenę było trzeba to rondo zbudować ze skrótami w prawo z każdej ze czterech dochodzących do niego dróg. Pojazdy jadące w prawo nie wjeżdżałyby na rondo i nie oczekiwały na pierwszeństwo blokując ruch.

  • ~Arteks 2016-03-11
    19:17:09

    13 2

    @minowa - słusznie zauważyłeś, że budowa nowej drogi wcale nie poprawiła sytuacji drogowej w kierunku płd miasta. W Rybniku w ciągu ostatnich 15 lat całkowicie sprawdził się Paradoks Braessa. Wybudowane nowe drogi - uległy zapchaniu kolejnymi przybywającymi samochodami.

  • ~ 2016-03-11
    19:26:43

    2 5

    Coco, a może po tym, że wychodza z kopalni i wsiadają do samochodów zaparkowanych na kopalnianym parkingu? :) Do tego nie trzeba być Sherlockiem Holmesem:)

  • ~ 2016-03-11
    20:04:12

    25 3

    do -exx - w pełni popieram Twoją wypowiedz, to samo uważam, że ten lewy pas tam jest bezużyteczny, nie da się wyprzedzić kogoś mając na liczniku 50km/h wiemy, że to chore ale prawdziwe...

  • ~coco39 2016-03-11
    20:39:00

    2 3

    Brawo Kasia T ty jesteś lepsza niż Sherlock Malanowski i Rutkowski razem wzięci masz kobieto rację wszyscy z Chwałowic ,Jankowic,Marcela a do tego i z Rydułtów jadą na Wodzisławską i Zamysłów aby zrobiły się korki no patrz Pani nie pomyślałem o tym masz ci babo placek.Oj zapomniałem że mieszkam W ROW a w tym okregu wszyscy pracują na kopalni.To tak dla żartu.
    Zgadzam się z minowa i Arteksem dokładnie tak może było by lepiej gdyby kolej zgodziła się na przebudowę wiaduktu ale z tego co pamiętam miasto chciało wdrożyć takie rozwiązanie jeszcze przed przebudowa Wodzisławskiej ale kolej nie zgodziła się.Trzeba pamiętać że wodzisławska w takim stanie istnieje już kilkadziesiąt lat a ile aut było 40 lat do tyłu jedno,2 na ulicy a teraz 2-3 w jednym domu więc nie ma czemu się dziwić że jest szpont.

  • ~Arteks 2016-03-11
    20:49:36

    8 1

    @coco39 - kolej zgodzi się na wiele tylko trzeba umieć i chcieć z nimi rozmawiać. Zwróć uwagę jaki funkcjonalny nowy wiadukt kolej postawiła z własnych funduszy na Mikołowskiej? Pamiętasz jeszcze ten stary do którego co głupszy kierowca Tira wjeżdżał i naruszał jego stalową konstrukcję? Dało się? W przypadku Wodzisławskiej po prostu zabrakło zaangażowania ale po stronie miasta, nie po stronie kolei.

  • ~lewy_gwint 2016-03-11
    21:55:47

    2 4

    Jeżdzę tam codziennie i jakoś w ulicach typu "Leśna, Dolna czy Witosa" nie widzę żadnego skrótu, na którym by mogł zyskać na czasie. Poza tym jadąc z góry również oszczędzam. Ci co szybko tam jeżdzą to zwykli mieszkańcy okolicznych domów i pozbawieni kultury. Po prostu należy zacząć od siebie.

  • ~lewy_gwint 2016-03-11
    21:58:34

    1 1

    jeszcze jedno do mojej opinii szczególnie pasuje zdjęcie z ul. Jarzynowej, która notabene jest SLEPA

  • ~ 2016-03-11
    23:16:07

    1 2

    Coco39, a gdzie wyczytales, ze ja piszę o Wodzislawskiej? ;) Eh, nawet Sherlock H powinien umiec czytac ze zrozumieniem ...

  • ~Robin Tell 2016-03-12
    09:24:39

    1 2

    Komunikacja w Rybniku na osi północ-południe to tragedia i nie rozwiążą jej ani ścieżki rowerowe ani kolej.

  • ~weinachten 2016-03-12
    10:38:53

    14 0

    Aby odkorkować drogę Rybnik-Wodzisław nie trzeba przebudowywać wiaduktu pod torami kolejowymi. Można do tego wykorzystać istniejący wiadukt kolejowy od ulicy Obwiedniej południowej do ulicy Pełczyńskiego.Tam można by było poprowadzić nawet autostradę. A pod wiaduktem na Wodzisławskiej poprowadzić ruch jednokierunkowy. Rozumiem że zburzy to spokój właścicielom kilku mieszczących się tam domów.

  • ~Mariano_Italiano 2016-03-12
    10:40:18

    7 1

    Dziękuję portalowi za info, też będę tamtędy jeździł aby ominąć korki. Dużo znajomych narzeka na te korki a tu masz jak można to obejść. Muszę im też dać linka. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

  • ~meksykankaa 2016-03-12
    12:36:33

    2 1

    Na Chwałowickiej też są korki, i też kierowcy jeżdżą bocznymi drogami i to z większą prędkością niż 20 km, i jakoś nikt nie robi z tego powodu wielkiej sensacji !!

  • ~wojto 2016-03-12
    15:04:12

    2 0

    Bo zamiast upłynniać ruch na głównych drogach wylotowych - tworzone były kolejne światła, ograniczenie itp. W połączeniu z idealnymi nawierzchniami, które jak grzyby po deszczu wyrosły u nas po kanalizacjach na bocznych drogach tylko głupek się dziwi, że mamy to co mamy.

  • ~ 2016-03-12
    17:08:58

    9 0

    Jestem mieszkańcem ulicy Gruntowej. Z przykrością stwierdzam, że moja ulica stanowi doskonały skrót dla wielu kierowców, którzy poruszają się np. od Elektrowni Rybnik w okolice Rymera, albo na osiedle Wrębowa. Kierowcy nauczyli się tędy jeździć szczególnie w czasie przebudowy wiaduktu na ulicy Wodzisławskiej oraz podczas remontu ulicy Raciborskiej. Często samochody jadą skądś ulicą Graniczną, przecinają Raciborską i jadą dalej w kierunku Niedobczyc. Zdarza się, że nawet samochody jadące do składu budowlanego Lubar na Rymerze zatrzymują się ma ulicy Gruntowej i pytają o drogę. Albo jadą tędy, bo tak ich nawigacja kieruje.

    Ulica Gruntowa to wąska droga, bez chodnika, na sporej części nieoświetlona, o słabej nawierzchni,gdzie odbywa się ruch pieszych w kierunku Niedobczyc. Tam przecież jest szkoła podstawowa, przedszkole, poczta, kościół, cmentarz, biedronka, stacja PKP. W okolicy powstają coraz to nowe obiekty mieszkalne. Jest naprawdę bardzo duży ruch. Jest bardzo niebezpiecznie, zwłaszcza w porze ciemnej. Kierowcy nic nie robią sobie ze znaku "strefa 30 km/h". Nie można nawet wyjść z dziećmi na spacer. Problem częściowo złagodziłoby zastosowanie w paru miejscach progów zwalniających. Pisałem wielokrotnie do UM w sprawie mojej ulicy, ale tam nie ma z kim gadać. Miasto uważa, że to droga lokalna i widzi interesu, żeby cokolwiek poprawiać. Co robić???

  • ~ 2016-03-12
    17:28:00

    1 2

    meksykanka, rozumiem, że jesteś z tego zadowolona? Lubisz, jak dzieci jeżdżą na rowerze na ulicy, po której pędzą samochody? A może nie masz dzieci i nie masz się o kogo pomartwić?

  • ~minowa 2016-03-13
    10:13:40

    3 7

    140000 rybniczan ma dostosować się do KasiT. Nie palić w piecach, nie jeździć samochodami pojedyńczo lub wcale nie jeździć, czego jeszcze zabronisz innym dla swojego dobra ?

  • ~ 2016-03-13
    10:49:59

    1 3

    Hmmmm... Minowa, tytul artykulu brzmi "kierowcy lamia przepisy na bocznych drogach" - rozumiem, ze jestes za lamaniem przepisow? Mysle, ze jednak obrazasz Rybniczan - nie cale 140 000 nie umie czytac ze zrozumieniem, nie ma wiedzy ani wyksztalcenia, lubi lamac przepisy i szkodzic innym na zdrowiu. Nie sądz innych po sobie ;)

  • ~kurier 2016-03-13
    13:07:39

    6 0

    Na Gruntowej jeśli się nie mylę jest strefa 30 km. Jeśli ktoś jedzie tam 80 km/godz może stracić prawo jazdy. Może by tak policja częściej tam stanęła z radarem? Jak jeden z drugim straci prawo jazdy i zapłaci duży mandat nauczą się jak się powinno zachowywać na lokalnych drogach. Zero litości dla wariatów drogowych.

  • ~jm69 2016-03-13
    23:55:03

    2 0

    arteks - tam komunikacja miejska nie jeździ, to nie Niemcy, Anglia czy Hiszpania. Autobusy stoją w korkach i tyle w temacie a to na płotach to nie znaki.

  • ~ 2016-03-14
    14:03:55

    2 0

    Miała powstać odnoga Wodzisławskiej w stronę nacyny i szerokiego wiaduktu kolejowego przy Obiwiedniej Południowej

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4964