zamknij

Wiadomości

Już śmierdzi w Rybniku. Normy pyłów przekroczone!

2019-09-20, Autor: 

Nie tak dawno pisaliśmy o pierwszych poważnych przekroczeniach stężenia pyłu zawieszonego. Wygląda na to, że wkraczamy na poważnie w sezon grzewczy. Wczorajszego wieczora wiele punktów w Rybniku było czerwonych.

Reklama

Sytuacja w Rybniku pod względem jakości powietrza była jeszcze do godziny 19.00 w porządku. Zaczęła się zmieniać godzinę później. Rekord wieczora padł w Radziejowie, gdzie sensor wskazał przekroczenie normy PM10 o 362% (181 µg/). PM2,5 było przekroczone aż o 521%
(130) µg/.

Zła sytuacja była też w Kamieniu – PM10 - 290% (145 µg/), PM2,5 – (357%) 89 µg/.

O godzinie 21.00 podwyższone stężenie pyłów odnotowały czujniki w:

ZamysłowiePM10 - 171% (86 µg/), PM2.5 - 233% (58 µg/);
NiewiadomiuPM10 - 184% (92 µg/), PM2.5 - 250% (63 µg/);
GotartowicachPM10 - 169% (85 µg/), PM2.5 - 224% (56 µg/);
KłokociniePM10 - 195% (98 µg/), PM2.5 - 273% (68 µg/)
- Popielowie: PM10 - 182% (91 µg/), PM2.5 - 250% (63 µg/).

Godzinę później na mapie pojawiły się czerwone punkty:

- Wielopole: PM10 - 287% (143 µg/), PM2.5 329% (82 µg/);
- Paruszowiec-Piaski: PM10 - 268% (134 µg/), PM2.5 - 341% (85 µg/);
KłokocinPM10 - 257% (129 µg/), PM2.5 - 353% (88 µg/).

O godzinie 23.00 najgorsza sytuacja miała miejsce na ZamysłowiePM10 - 285% (142 µg/), PM2.5 - 361% (90 µg/). O północy w dzielnicy Ligota-Ligocka Kuźnia PM10 - 295% (147 µg/), PM2.5 - 353% (88 µg/).

Jeszcze o 1.00 w nocy źle było w Kamieniu: PM10 - 331% (166 µg/), PM2.5 - 359% (90 µg/).

Zachęcamy do obserwowania sytuacji aerosanitarnej w naszym mieście. Wystarczy wejść na mapę sensorów Airly.

Oceń publikację: + 1 + 19 - 1 - 49

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (45):
  • ~Piotr Czaja 2019-09-20
    10:59:13

    dyżurny temat będzie o czym pisać przez pół roku i przez następne sezony grzewcze bo nic nie robi się w tej dziedzinie żeby smrodu nie było

  • ~Arteks 2019-09-20
    11:02:47

    Smród to efekt uboczny ale nie potrafię zrozumieć czemu ludzie się tak nie szanują i tak dziadują? Przecież cała Europa odeszła od ogrzewania węglem z głównie z powodu pozbycia się uciążliwości, brudu, niewygody... Piec węglowy to atrybut XIX wieku! Chcielibyście jeździć autami na węgiel albo aby maszyny w zakładach w jakich pracujecie uruchamiano za pomocą węgla i pary? Na pewno byście to obśmiali. To czemu nie chcecie zauważyć zacofania cywilizacyjnego swoich domostw? Przez smrodziarzy nasz region który kiedyś był w czołówce bogactwa i nowoczesności - teraz uchodzi za skansen.

  • ~Jedynie Prawdziwy Polak 2019-09-20
    11:03:12

    76 48

    Po prostu wymrzyjmy wszyscy na raka płuc, on szybko człowieka zabiera, bo się ludziom nie chce wstawić chociażby porządnych pieców na ekogroszek.

  • ~x.treme 2019-09-20
    11:28:21

    Piec węglowy to atrybut XIX wieku! - powiedział ktoś kto mieszka gdzie mieszka i nie jest mu wstyd:)

    Jak myślisz dzięki czemu nasz region był w czołówce bogactwa? Dlaczego Twoi rodzice przyjechali na śląsk? Bo to było uzdrowisko?
    Poziom złośliwości niektórych goroli sięga zenitu:)
    Nie martw się, co raz więcej ludzi ma gaz, pompy ciepła, ekogroszki, będzie co raz lepiej.
    Dla Twojej wiadomości: koszt ocieplenia domu + wymianę źródła ciepła kosztuje tyle co Twoje "M" w bloku, a może nawet i więcej:) Także spokojnie...zluzuj portki

  • ~frbro 2019-09-20
    11:32:48

    @Arteks, no ja bym np chciał nie palić węglem, ale na prąd mnie nie stać, bo mam nieocieploną kostkę z której się wyprowadzę przed upływem najbliższych 8 lat, a do gazu nie mogę się przyłączyć bo go nie ma w pobliżu. Od biedy mógłbym mieć ten gaz ale dopiero za ~ 2 lata, bo tyle się czeka na podłączenie. Brak dopłat do ogrzewania prądem, brak sieci gazowej, to jaki mam wybór?

  • ~Piotr Czaja 2019-09-20
    11:35:26

    54 50

    ekogroszek najgorsze świństwo -zmielone zużyte opony zużyty olej silnikowy z dodatkiem pyłu węglowego -spalanie wymuszane nawiewem i cały smród i pył jest wydmuchiwany -ponieważ jest cięższy od powietrza snuje się po ulicach i osiada na ziemi.Ci którzy palą tym świństwem siedzą w tym casie w domu trując sąsiadów i przechodniów

  • ~karolVTEC 2019-09-20
    11:56:42

    74 16

    Dziękujemy każdej władzy od początku lat '90 za sukcesywne podwyżki podatków i akcyz, za załatwienie nam drogiego, Rosyjskiego gazu i za ukatrupienie potencjału naszego, Polskiego gazu z łupków, dziękujemy za kopalnie działające tak samo, jak w PRL, zamiast zainteresować się pozyskiwaniem azotu z węgla. Żadne programy typu "czyste powietrze", żadne dotacje nie pomogą, kiedy to władza ma monopol na archaiczną gospodarkę energetyczną. Tu potrzeba gruntownej zmiany gospodarczej, a przede wszystkim zaprzestania rabowania połowy naszej pensji przez rząd i zastopowania galopującej inflacji. Smog istnieje nie dlatego, że nam się tak podoba. Smog istnieje, bo mamy ubogie społeczeństwo, a głosując na kolejne programy socjalne nigdy nie wyjdziemy z tego ubóstwa.

  • ~Bartek Malina 2019-09-20
    11:59:38

    23 29

    zauwazylem wczoraj smierdzialo mysle ze pm w boguszowicach to ok. 20-21 300 uq? coraz mniej palimy naszym weglem a więcej tym od rosji Mozambiku itp.czyli tym smierdzacym zanieczyszczajacym

  • ~karolVTEC 2019-09-20
    12:02:32

    8 4

    *przepraszam, oczywiście chodzi o wodór, nie o azot ;D

  • ~Tomek_81 2019-09-20
    12:14:51

    38 32

    ~Bartek Malina. Węgiel to syf i przeżytek. Nie ma znaczenia z której dziury w ziemi pochodzi.

  • ~mezi1235 2019-09-20
    12:28:24

    25 34

    Węgiel palony dobrze nie kooci tak jak to widzimy w ostatnich dniach. Ludzie pala tylko wieczorami, a przez ten czas w kopciuchach komin sie wychladza. Po za tym ludzie nie palą węglem tylko liśćmi i gałęziami co im zostaly z wycinkek przydomowych ogrodkach.

  • ~exx 2019-09-20
    12:42:08

    38 20

    Uuu w Radziejowie 80% to grubiorze a to znaczy 8 tun wungla = mają wywalone czym kto oddycha. Chodzby to ich dzieci to niech się przyzwyczajają. Najsilniejsze jednostki przeżyją.

  • ~Arteks 2019-09-20
    13:00:18

    30 74

    @x.treme - a czemu miałoby mi być wstyd? Żyję jak większość Europejczyków. A ty jak na wsiach w Chinach, Albanii czy Korei Północnej - tylko tam jeszcze ludzie dziadują z węglem tak jak u nas. Ale tam przypuszczam, że przynajmniej każdy młody myśli o emigracji do miasta i o tym, że on nie będzie tak żył jak rodzice czy dziadkowie. A u nas niektórzy próbują z zacofania robić atut co jest niedorzeczne. Skończ z tymi głupimi tekstami o migracjach bo skąd masz pewność skąd jestem? Skąd masz pewność skąd twoi pradziadkowie znaleźli się w tym miejscu w którym mieszkasz? Zaproś do siebie kogoś z Pomorza, Bawarii czy nawet Rusi Zakarpackiej - każdy ci powie, że węgiel w ogrzewaniu to przeżytek. Każdy z nich się też zdziwi z tego powodu, że niektórzy chwalą się czymś z czego u nich wycofano się dekady temu. Dzisiaj już nawet dzieci protestują w sprawie klimatu - one są bardziej świadome skali problemu od dorosłych o zgrozo! @frbro - ale po co chcesz się jeszcze męczyć 8 lat? Sprzedaj to i kup sobie jakieś fajne przytulne, ciepłe mieszkanie w bloku albo u dewelopera w jakimś dobrym miejscu miasta. Ofert trochę jest. Moja siostra niedawno wyniosła się z domu w którym musiała palić w piecu i jest wniebowzięta wygodą którą kiedyś też miała, a której się wyzbyła przez iluzoryczną wizję modnego w Polsce "domku na wsi pod lasem". Mieszka teraz w bloku koło parku i mówi, że ma bardziej zielono i lepsze powietrze niż na wsi w okolicy Rybnika.

  • ~ 2019-09-20
    13:16:35

    50 9

    Zdradzę Wam moje nowe odkrycie. Mam póki co piec kopciuch, będę zmieniał na gazowy wkrótce, ale do czego zmierzam. Węgla w piwnicy nie mam, a zaczęły się chłody jesienne. Pojechałem do marketu kupiłem kilka paczek brykietu prasowanego drzewnego 10kg za 8zł (to nie majątek). Rozpaliłem nim w piecu, spala się długo, popiołu praktycznie nie ma (nie włączam w ogóle nadmuchu). Temperatura wody 40-50 stopni. Z komina leci lekki dymek albo w ogóle. Nie śmierdzi, nawet pachnie lasem. W domu ciepło. Naprawdę jest to super rozwiązanie na obecne wieczory, nie kiszę wegla, nie produkuje mega ilości dymu. Tak, więc dla chcącego nic trudnego. Tylko trzeba ruszyć głową. Polecam serdecznie. Pozdrawiam

  • ~ 2019-09-20
    13:26:48

    28 3

    ~ryhor : Zgadzam się z Tobą, jednak te z marketu to są często mocno zawilgocone i z drzew iglastych co sprawia że mają żywicę, oba te fakty powodują, że nie dają tyle energii co powinny no i brudzą piec. Lepszy produkt znajdziesz u indywidualnych sprzedawców, na popularnym portalu z ogłoszeniami lokalnymi wyszukaj sobie brykiet bukowy lub bukowo dębowy. Z moich obserwacji wynika, że za praktycznie tą samą cenę dostajemy 2 razy więcej energii i czysty piec.

    Pozdrawiam.

  • ~truman20 2019-09-20
    13:54:14

    22 8

    ~Piotr Czaja - hmmm to dziwne. Znam kilku ludzi, którzy w okresie letnim ogrzewają wodę ekogroszkiem, wiele dużych firm lub innych instytucji ogrzewa wodę takimi piecami na ekogroszek cały rok i jakoś poza sezonem grzewczym wskaźniki powietrza wskazują bardzo czyste powietrze. To o co chodzi? Gdyby wszyscy mieli piece przynajmniej 3 klasy na ekogroszek lub inne paliwo węglowe podawane automatycznie np. na retort, to nie byłoby problemu tak gigantycznego smogu, jaki wychodzi w pieców zasypowych oraz gównianego węgla. Jakie było larmo żeby wszyscy używali górnego spalania w piecach zasypowych, bo jest to super a np. retort jest typowym przykładem spalania górnego a tymczasem nagle się okazuje, że takie piece są Be!.

  • ~adoloran 2019-09-20
    14:24:48

    20 6

    Czy ktoś wie jakie będą kary za to, że ktoś nie wymieni starego kopciucha na piec odpowiedniej klasy w wyznaczonym terminie? Ostatnio usłyszałem od swojego sąsiada, że pieca nie będzie wymieniał, najwyżej zapłaci 500 zł kary. Jeżeli kara za brak wymiany pieca będzie tak niska to większość osób zostawi starego kopciucha.

  • ~pprywatne 2019-09-20
    14:32:01

    25 16

    ~truman20 - Mylisz się, to właśnie piece na groszek z podajnikiem i nadmuchem są największym problemem. W tych piecach spalanie odbywa się w wysokiej temperaturze czego efektem jest praktycznie brak sadzy. Przez to jednak sadza nie wiąże pyłu/popiołu który jest wydmuchiwany przez komin. Dym z kopciucha szybko opadał wokół domu i było czarno na śniegu, z pieców podajnikowych drobny pył umosi się godzinami w powietrzu i dlatego smog zaczął się od paru lat gdy zaczęły być popularne piece na eko-groszek. Kiedyś też śmierdziało, ale raczej chwilowe zadymienia to były.
    To tak w skrócie.
    Jeszcze inna sprawa to jakość tego "eko-groszku".

  • ~Leon59 2019-09-20
    14:32:02

    20 20

    Za niedługo już nie będzie smogu bo:
    Rząd PiS zmniejszył o połowę normy alarmowe dotyczące zanieczyszczenia powietrza. Premier Morawiecki poinformował o tym w Bytomiu
    Tak więc dzięki Mateuszowi już czujemy się zdrowsi.
    Więc nie narzekać , można już oddychać pełną piersią rybnicki luft..

  • ~rosthost1 2019-09-20
    14:32:23

    20 1

    ~frbro - miasta które nie mają TAKIEGO smogu jak Rybnik maja różniaste dopłaty - w Warszawie 15 tyś do fotowoltaika. A miasto RYBNIK, nic!!! Tości znaleźli koło starego Kościoła. Za chwilę bedą ich tam tysiące - tak dba o nas miasto.

  • ~Arteks 2019-09-20
    14:43:38

    13 36

    @truman20 - masz znajomych którzy używają pieców do ogrzewania wody to czemu im nie powiesz, że żyją jak w westernach? Może nie wiedzą, że wodę można ogrzewać prądem? Dzięki temu można mieć ciepłą wodę odkręcając kurek, a nie tylko wtedy kiedy rozpali się w piecu... Miałem kolegę który ogrzewał wodę przez piec węglowy i po prostu się z niego nabijałem (z innymi znajomymi). Pomogło. W tym roku piec poszedł na złom. :) Śmiech i poczucie obciachu pomaga dla ludzi którzy cenią swój wizerunek. To przeszyje nawet najbardziej opornych "januszów piecowych". @adoloran - a tam, nie przejmuj się kompletnie takim "bohaterowaniem". Tak samo niektórzy "straszyli", że nie przestaną palić mułem czy, że nie wpuszczą na posesję strażników. Oczywiście, że sprawa nie kończy się na jednym mandacie tak samo jak obecnie ktoś kto celowo łamałby np. zakaz palenia śmieci może skończyć ze sprawą w sądzie i karami które nie są już tak symboliczne jak 500 zł. Zerknij sobie do ustaw związanych z ochroną środowiska i uchwały antysmogowej.

  • ~kazo64 2019-09-20
    14:58:45

    15 22

    Nic rybniczanie sie nie nalezy martwic ale dalej protestowac przeciwko ociepleniu klimatu,to niedlugo w lipcu i sierpniu bedziecie w kurtkach chodzic a w grudniu styczniu to PO rybnickich ulicach beda grasowaly biale niedzwiedzie!

  • ~ 2019-09-20
    15:21:34

    24 27

    Po pierwsze za tani wungiel , po drugie kopalniane kopidoły nie powinni dostawać darmowego wungla bo go nie szanują i palą nawet w lecie żeby podgrzać 100 l wody, po trzecie wywóz popiołu 50 zł , po czwarte jak najszybciej zgazyfikować rybol i okolice i zmusić smrodziarzy do podłaczenia tak jak to było z kanalizacją.Amen

  • ~truman20 2019-09-20
    15:24:00

    32 2

    ~pprywatne - nie wiem gdzie to widziałeś, ale ja jeszcze nie widziałem wydobywającego się z kotła na ekogroszek żrącego żółto-biało-czarno-brązowo-rudego dymu, który gryzie wszystko od oczu po pięty a to właśnie ten efekt powoduje taki dyskomfort u mieszkańców i szaleństwo wskaźników. Ja nie mówię, że ekogroszek jest jakiś cudowny, bo to dalej jest węgiel, ale jeszcze raz powiem, że jakby wszyscy ci zasypowi palacze wymienili piece chociażby na piece automatyczne 3 kategorii, to nie byłoby tak gigantycznego problemu, jaki jest aktualnie. Zamiast przez ostatnie kilkanaście lat dofinansowywać te gówniane solary wodne - które nic nie dały - mogli zmusić ludzi do wymiany pieców zasypowych. Nie byłoby teraz takiej społecznej sraczki na temat powietrza, a przejście na niewęglowe źródła ciepła odbyło by się w sposób płynny. Teraz nagle w grę wchodzi tylko gaz albo prąd i robi się bryndza, bo w wielu miejscach gaz to fikcja a prąd drogi, budynki też nieprzystosowane do takiego ogrzewania.

  • ~ 2019-09-20
    15:24:00

    12 25

    Smrodziarze zawsze zwycieza. Chamstwo górą

  • ~minowa 2019-09-20
    15:27:53

    25 5

    Nad Wisłą to dopiero śmierdzi i wcale nie od pyłów....

  • ~ 2019-09-20
    15:27:57

    8 4

    Felix, dobrze powiedziane!!

  • ~puma_2 2019-09-20
    15:35:20

    28 9

    Norma co roku. Ja mam starego typu piec ale nie mam kasy na zmianę a ta niby dotacja to jakieś kpiny. Na rynku potrzebnej mocy piec 5 klasy zaczyna się od ok 5000 zł. Jak pytam z dofinansowaniem to sam piec bez +montaż to już 10 000 i wyżej. Pompa ciepła nowa ok 10 000 i wyżej a z dotacja jak pytałem to 30 000 min.
    Tu jest cały problem. I chcąc czy nie nadal będę palić po staremu a jak mi piec padnie jak kasy nie nazbieram to kupie używany też starego typu.

  • ~Krzysztof Wróbel 2019-09-20
    16:01:48

    7 0

    Bo to jest chore!

  • ~puma_2 2019-09-20
    16:17:56

    23 2

    A czemu pellet jest droższy niż węgiel? Jakie są koszty wydobycia węgla a jakie produkcji pelletu? Jaki jest sens pieca na pellet jeśli opał jest tak drogi?

  • ~puma_2 2019-09-20
    16:23:48

    23 2

    Tyle kasy na pierdoły w Rybniku np. drogi rowerowe a na dotacje 100% kasy nie ma. Równo z dotacją zakaz 100% wszystkich pieców na wszystko. Pompa ciepła, elektryka( drugi licznik aby dotację policzyć do zużycia rocznego), gaz tak jak prąd i tyle. Nic więcej nie potrzeba tylko trochę rozumu ! Nie trzeba żadnego mgr to tego tylko trochę rozumu.
    Szkoda, że tego władzy będzie zawsze brakować.

  • ~spirit-of-the-town 2019-09-20
    16:27:18

    21 0

    Normy przekroczone Ok, ale nie można powiedzieć że śmierdzi, przecież nie tak dawno przy okazji smrodu z wysypiska pani rzecznik UM powiedziała że smrodu nie można zmierzyć. Chyba że od tych kilku dni juz wymyślono jakąś mierzalna jednostkę smrodu. Pozdrawiam

  • ~Piotr Czaja 2019-09-20
    16:38:29

    7 11

    kaziu jak miło że jesteś obserwacja zakończona - w czaszce nie znaleziono mózgu więc nie ma tematu

  • ~Arteks 2019-09-20
    16:39:29

    13 36

    @puma_2 - mylisz się. Drogi rowerowe to część infrastruktury drogowej za którą odpowiada miasta. Dobrze, że są budowane bo poruszanie się rowerem jest ekologiczne i korzystne dla zdrowia mieszkańców i stanowi alternatywę w poruszaniu się dla wielu. Dobrze jeśli miasto termomodernizuje swoje budynki czy likwiduje w nich piece. Ale skąd te ciągłe pretensje o miejskie dotacje do prywatnych budynków? Albo ktoś dba o swoją własność i sam w nią inwestuje albo jeśli zubożał lub np. nie jest mu już potrzebny taki duży dom - zamienia go na mniejsze mieszkanie dając możliwość inwestycji w niego komuś kogo bardziej stać. Tak to działa na całym świecie. W USA kilka milionów mieszkańców mieszka w przyczepach campingowych bo tylko na nie ich stać. Ale oni przynajmniej nikomu nie smrodzą i nie są uciążliwością dla swoich miast i regionów... A u nas ludzie chcą mieć nadmetraże, chcą mieszkać na swoim - a potem biadolą, że ich nie stać na nic innego poza piecem. To są jakieś oczywiste absurdy. Kiedyś zwróciłem uwagę, że w Niemczech płaca minimalna to 1557 EUR czyli przyznacie, że to bardzo dużo. A zakładam, że wszyscy obrotni i wykształceni zarabiają 2x tyle. A mimo to w Niemczech większość ludzi mieszka w miastach w wielorodzinnych budynkach komunalnych. W domach jednorodzinnych i willach mieszkają tylko ci których stać na ich utrzymanie. Dlaczego mamy cierpieć przez czyjąś nieodpowiedzialność lub to, że ktoś nie potrafi się dostosować do obecnych warunków finansowych? Kilka aut na placu - a potem nie ma kasy na droższe ogrzewanie.

  • ~puma_2 2019-09-20
    17:15:10

    21 1

    ~Arteks --- Ale to są fakty. Długi Rybnika rosną to jest fakt. Do eko jazdy rowerem nic nie mam ale chyba by było lepiej śmigać bez smogu po drogach jak to się robiło kilka lat do tylu i było dobrze a nie po ścieżkach w smogu tak dużym, że nie widać czy ktoś nie jedzie z przeciwka. A dom mam na "raty" bo miasto nie miało dla mnie mieszkania socjalnego a przyczepy mieszkalnej i tak bym nie miał gdzie postawić bo przed UM jak bym postawił przyczepę to zaraz jakieś bramki wjazdowe bym całował i parkometr. W Rybniku jak nie masz kasy to idziesz spać na krzynki na rowery przy Ekonomiku. A USA czy Niemcy to sobie zapamiętaj, że są " 30 lat" rozwoju przed Polską.

  • ~waldus 2019-09-20
    17:55:02

    15 9

    Kupię stary piec centralnego ogrzewania, byle sprawny i nie ciekł. Z góry dziekuję za oferty.

  • ~niuti 2019-09-20
    20:36:04

    17 2

    @Arteks
    polemika z Tobą to jak grochem o ścianę. Nie mniej jednak muszę napisać kilka zdań bo nie da się przejść koło Twoich hmm delikatnie rzecz ujmując wynaturzeń. Cytując "A mimo to w Niemczech większość ludzi mieszka w miastach w wielorodzinnych budynkach komunalnych. W domach jednorodzinnych i willach mieszkają tylko ci których stać na ich utrzymanie." - widziałeś te komunalne mieszkania ? W tych Niemczech ? Dla przykładu takie osiedle z Hamburga - w takim bloku mają wykładziny na podłodze, siłownie, podziemne parkingi , skwery dookoła budynków, metraż mieszkania taki, że pokoje nie są klitkami, balkony są ustawne i można śmiało na nich komplet wypoczynkowy ustawić itp. Natomiast nasze bloki, nie mówiąc juz o mieszkaniach komunalnych i w ogóle pomijając milczeniem nowe budownictwo (bo tam to już max. m.kw p.u/ m.kw działki) to proszę pokaż mi standard jak wyżej ? niedoścignione realia. Jak ktoś napisał że 30 lat do przodu. Może u nas za 30 lat będziesz miał podobny komfort bloku jak domu. Póki co sorry , ale każdy kto choć trochę ceni wygodę wybierze dom. No chyba że kawaler :).

  • ~ 2019-09-20
    20:49:59

    19 8

    LUDZIE !!! Czy Wy nie widzicie prowokacji, podjudzania jednych na drugich, zdjęcie ARCHIWALNE, Autor artykułu nawet się nie podpisał, i tylko prowokacja, czyli dyżurny temat , to już zaczyna być nudne!! TYCH CO SPALAJĄ ŚMIECI - bez litości karać. Nad resztą więcej rozsądku, bo za chwilę się pozabijamy z powodu smrodu , smogu itd. A w Wiśle tyle gówna i ekolodzy nic nie robią, ale jak kornik drukarz był, to do drzew się przywiązywali. LUDZIE OPAMIĘTAJCIE SIĘ. Jestem dziennie w Rybniku i takiego zadymienia jeszcze nie widziałem w tym czasie jak na zdjęciu, ale manipulacja.!!!!!!!!!

  • ~ 2019-09-20
    20:59:59

    12 11

    Maxo, moze juz straciles węch przez zbyt dlugie przebywanie w kotlowni, ale niestety to fakt: w Rybniku smierdzi. Na razie wieczorami, za miesiac juz bedzie calodobowo. Przez chytrych i prymitywnych kopciuchow, ktorzy dla swojej wygody i kasy maja za nic czyjes zdrowie. Chamstwo i tyle, szkoda że placimy zdrowiem wszyscy

  • ~Arteks 2019-09-20
    21:49:05

    4 23

    @niuti - moja ciocia w Niemczech mieszka w skromnej kawalerce 1 pokój + kuchnia + mały balkon więc nie mam powodu uważać, że nie ma tam małych mieszkań komunalnych bo i tam nie wszyscy mają wysokie emerytury, a po co komuś starszemu nadmetraż? Chcesz mieszkać w bloku i mieć duży metraż? Jaki problem kupić dwa mieszkania koło siebie. Znam przypadki takich połączeń, a wtedy masz zamiast np. 50 i 70 m kw. - 120 m kw. Na podobnej zasadzie w domu jednorodzinnym mogą mieszkać dwie rodziny, a wtedy każda ma tylko połowę z jego wielkości. I nagle robi się podobna ilość metrów co w większym mieszkaniu w bloku. Zieleń? Czy są jakieś w Rybniku bloki które nie mają w pobliżu zieleni? To chyba znacznie gorzej jest mieszkańcom niektórych dzielnic domkowych. Przykładowo Popielów - tam nie ma ani lasu, ani parku, ani skweru - dom przy domu, a na środku dzielnicy ruchliwe skrzyżowanie i jedna z najbardziej uczęszczanych dróg w regionie... Natomiast ja nie mam nic przeciwko ani domom jednorodzinnym, ani wiejskiemu stylowi życia jeśli ktoś taki lubi. Ale chwalenie się chałupami na klaustrofobicznych malutkich działeczkach z piecami na węgiel to... jakaś aberracja, którą ciężko mi zrozumieć. Zresztą poczytaj trochę wypowiedzi pod różnymi dyskusjami. Ludzie z bloków prawie na nic nie narzekają - ci z domków dosłownie na wszystko. Musi im lekko nie być...

  • ~pprywatne 2019-09-20
    21:53:25

    8 9

    ~truman20 - Widziałeś kiedyś ile popiołu zostaje w piecu z podajnikiem na "eco-groszek"? Prawie nic, bo wszystko leci przez komin. Masz rację, że nic nie widać ale uwierz, że pył tam jest.
    Już mi się nie chce pisać na ten temat... i tak lepiej nie będzie zanim zlikwiduje się opalanie domów węglem.

  • ~ 2019-09-21
    08:54:01

    10 8

    Dzis w nocy Rybnik mial najwieksze przekroczenie pylow w Polsce. Po raz kolejny chamstwo zwycieza. Zazdroszcze Krakowowi madrych i odwaznych wladz. My 550% , Krakow ...80%

  • ~imrahil 2019-09-21
    12:20:23

    6 3

    coraz więcej domów ogrzewanych paliwami stałymi = coraz większy smog. nieważne jakie tam są kotły, dymiących kominów coraz więcej. a że ludzie są słabi z matematyki, to sobie takie coś instalują w nowych domach. rolą samorządów i rządu było niedopuszczenie do tego. naokoło mnie jest pełno nowych domów, te nieogrzewane paliwami stałymi można policzyć na palcach jednej ręki. dramat. po co płacić więcej za bardziej obsługowe i brudne ogrzewanie?

  • ~Damian Wójciak 2019-09-21
    12:34:46

    0 1

    https://youtu.be/3hoAtEVhE8I

  • ~kasiapas 2019-09-21
    15:01:48

    4 0

    Smierdzi i będzie smierdzieć, Program Czyste powietrze działa bardzo wolno. Do dnia dzisiejszego zrealizowano niecały 1% projektu, bez zmian nigdy nie będzie czystego powietrza.

    https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,miasto-chce-zlikwidowac-ponad-2-tys-kopciuchow-prezydent-o-nowej-formie-walki-ze-smogiem,wia5-3266-38666.html
    W 2019 roku miało być termomodernizowanych 21budynków jest... 10 Fantastyczny wynik, może za 50lat skończą

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5270