zamknij

Wiadomości

Jutro finał WOŚP. Porady dla darczyńców i wolontariuszy

2019-01-12, Autor: 

Jak co roku, nad bezpieczeństwem XXVII Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będzie czuwało kilka tysięcy policjantów. W tym dniu na ulicach pojawi się zdecydowanie większa liczba patroli. Jeśli będziemy świadkami sytuacji wymagającej interwencji mundurowych alarmujmy, dzwoniąc pod bezpłatne numery telefonów 997, 112.

Reklama

Już w najbliższą niedzielę XXVII Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Na ulice Rybnika i powiatu wyjdą wolontariusze z puszkami. Z kolei od godziny 14.00 na rybnickim kampusie rozpoczną się koncerty i aukcje. Tradycyjnie o 21.00 impreza zakończy się światełkiem do nieba. Cały program wydarzeń znajdziecie TUTAJ.

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, stróże prawa szczególną uwagę zwracali będą na to, czy zbiórki są prowadzone przez osoby do tego uprawnione, będą dbali o bezpieczeństwo wolontariuszy, kwestujących dzieci, a także cały czas prowadząc działania informacyjno-edukacyjne dla osób starszych.

A oto kilka porad, które pozwolą uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.

Porady dla darczyńców Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

- Każdy z wolontariuszy będzie wyposażony w identyfikator ze zdjęciem, numerem ankiety, adresem wolontariusza. Identyfikator musi być wypisany czytelnie. Zdjęcie musi być wyraźne, a wizerunek osoby na zdjęciu powinien odpowiadać wyglądowi wolontariusza;
- Dodatkowo identyfikator musi mieć „serduszkowe” logo Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy;
- Każdy wolontariusz musi nosić swój identyfikator na widocznym miejscu;
- Skarbonka wolontariusza musi być oklejona banderolami Fundacji WOŚP. Na górze, przy otworze do wrzucania pieniędzy, powinien znajdować się wyraźnie napisany ten sam numer kwestującego, który widnieje na identyfikatorze.

Nieodzownym atrybutem wolontariuszy są wszystkim doskonale znane „serduszkowe” naklejki.

- Jeśli będą mieli Państwo podejrzenie, że ktoś podszywa się pod wolontariusza WOŚP i posługuje się podrobionym identyfikatorem lub podejrzanie wyglądającą puszką, prosimy o kontakt z Policją (numer telefonu alarmowego 997 lub 112) lub strażą miejską/gminną (numer telefonu alarmowego 986) – apelują policjanci.

Mundurowi proszą również o wszelkie informacje dotyczące podejrzanych zachowań napotkanych osób, które zagrażają bezpieczeństwu wolontariuszy i osób uczestniczących w imprezach organizowanych w tym dniu.

Porady dla wolontariuszy

Prowadźcie zbiórkę pieniędzy w bezpiecznych miejscach:

- centrach handlowych, w których zatrudnieni są pracownicy ochrony;
- głównych ciągach komunikacyjnych;
- miejscach dobrze oświetlonych;
- miejscach, w których występuje duże natężenie ruchu pieszych;
- miejscach objętych monitoringiem kamer, itp.

Nie prowadźcie zbiórek w miejscach mało uczęszczanych, na źle oświetlonych ulicach, miejscach, które na Waszym osiedlu uznawane są za niebezpieczne.

Unikajcie prowadzenia zbiórek pieniędzy samodzielnie. W grupie jest zawsze bezpieczniej! Starajcie się zapewnić sobie towarzystwo innych wolontariuszy, a jeżeli to możliwe opiekę osób dorosłych.

Szczególnie ważne jest, abyście wracając do Waszego sztabu, po zakończeniu zbiórki pieniędzy, poruszali się w grupie, korzystajcie z pomocy Waszych znajomych, bliskich.

Jeżeli będziecie tego potrzebowali, zwracajcie się o pomoc do Policji (numer telefonu alarmowego 997 lub 112) lub straży miejskich/gminnych (numer telefonu alarmowego 986). Możecie im bezpośrednio zgłaszać swoje uwagi na temat Waszego bezpieczeństwa podczas prowadzenia zbiórki pieniędzy. Czasami możecie zostać zapytani przez policjantów/strażników o to, jak przebiega Wasza kwesta. Nie obawiajcie się ich, oni są Waszymi sprzymierzeńcami.

- Wszystkim wolontariuszom życzymy pełnych puszek, życzliwości przechodniów i bezpiecznego powrotu do swoich sztabów WOŚP! - mówią na koniec policjanci.

Oceń publikację: + 1 + 28 - 1 - 43

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (47):
  • ~Tadeusz Kiełkowski 2019-01-12
    08:42:24

    Ile Owsiak zabierze dla siebie i swojej rodzimy z mojej darowizny?

  • ~sympatykrybnika 2019-01-12
    09:04:08

    Tadeuszu Kiełkowski, nic. Kwestia ta wielokrotnie została już wyjaśniona. A więc niech Twoja darowizna będzie naprawdę godna.

  • ~DTDarekDT 2019-01-12
    09:07:28

    ~Tadeusz Kiełkowski nie chcesz? Nie dawaj nikt Cię zmusza! Najlepiej wpłać pieniądze dla swojego imiennika z Torunia i jemu zadaj te pytanie. Wszyscy doskonale wiedzą ile robi dobrego WOŚP a co takiego robi w tym celu rząd? Co robi caritas? To jest przepaść! Pomijając już fakt że to co robi WOŚP powinien robić rząd, mało nam zabierają z wypłaty? Na co my płacimy składki? P.S. Tadeusz zaznacz w papierach że jak trafisz do szpitala to nie będziesz korzystał ze sprzętu zakupionego przez WOŚP. Będziesz leczony zgodnie z twoim tokiem myślenia - w sposób archaiczny. AVE

  • ~Esprit 2019-01-12
    09:12:53

    70 37

    Kiedyś kontestowałem działania JO, głównie za sprawą KK i jego mediów. Jednak od kiedy KK srodze mnie zawiódł wiążąc swoje oczekiwania finansowe z polityką wolę dać WOŚP niż na tacę. KK uważa zapewne, że pójdę do piekła.

  • ~rekin59 2019-01-12
    09:22:48

    69 32

    Panie Kiełkowski, ocenia się według swoich skłonności.

  • ~MaciejK 2019-01-12
    09:30:48

    92 34

    Wspomagam co roku. Sprzety WOSPu w szpitalu widziałem. Na tę imprezę psioczą ci, ktorzy nie pomagają innym w żaden sposób a boli ich, ze ktos to robi. Mamy coraz bardziej zawistny i prymitywny narod. W każdym kraju sa tacy ludzie, ale nie w każdym rosną w siłę wspierani przez władze

  • ~MaciejK 2019-01-12
    09:32:08

    62 29

    Kielkowski - z twojej? :):) Dobry dowcip, przecież nikomu nic nie dajesz

  • ~master4k 2019-01-12
    09:47:16

    85 33

    @ MaciejK

    Jestem tylko bardzo ciekaw, czy przeciwnicy Owsiaka są tak samo krytyczni względem poczynań pewnego DJ z Torunia. To jest dopiero intrygująca persona. Zbawca polskiego przemysłu stoczniowego, miłośnik babcinych rent i emerytur, koneser Mercedesów od bezdomnych i wirtualnych geotermii.

  • ~ka22 2019-01-12
    09:58:23

    77 24

    Można zrobić przelew. Praktykuję od lat. A wolontariuszowi ze dwie dyszki dodatkowo do puszki. Lubię chodzić oklejona serduszkami a za przelew nie dają.
    Dziwi mnie, że ludzie wątpią w transparentność i dobre intencje Orkiestry i Owsiaka. Ktoś jeszcze wierzy, że Ziobro, człowiek mały, wyjątkowo mściwy i nienawidzący Orkiestry nie wykorzystał wszelkich metod żeby fundację zamknąć ?
    Przypomnę, że pieniądze z Orkiestry idą od lat nie tylko na sprzęt, ale również na przesiewowe badania słuchu u noworodków. To bardzo ważne badanie.

  • ~ 2019-01-12
    11:21:36

    45 25

    Na WOŚP wrzucam i niedzielę w KOŚCIELE też,ale przejrzystości co do wydawania tych pieniędzy w obu przypadkach nie ma.Zostaje tylko wierzyć, że są dobrze zagospodarowane.

  • ~rekin59 2019-01-12
    11:25:59

    59 37

    Co do drugiego prawda, co do WOŚ, są szczegółowe sprawozdania, co do złotówki jest rozliczane. Dlaczego dezinformujesz ? Myślisz, że gdyby był choć ślad nieprawidłowości obecna władza nie trąbiła by o tym od rana do wieczora ? A rzuca tylko pomówienia i obrzuca błotem bez cienia dowodu.

  • ~pprywatne 2019-01-12
    11:35:21

    56 4

    Każdy może dać swoje pieniądze tam gdzie ma ochotę i nikomu nic do tego.

  • ~ 2019-01-12
    11:37:57

    31 39

    rekin59 Takie rozliczenia to możesz dziecku pokazać.W kościele ksiądz też może podać do wiadomości ile kiedy zebrał i ile wydał i co z tego wynika?Jest taki termin jak NAIWNOŚĆ zapoznaj się z nim.

  • ~rekin59 2019-01-12
    11:44:06

    28 23

    Ty to chyba własnemu cieniowi nie ufasz, życie nie jest łatwe

  • ~Kwinto 2019-01-12
    12:00:24

    37 17

    ~STINGER to ja dam Owsiakowi żeby się zabawił za moje pieniądze może tak być? bo z tego twojego ględzenia niewiele wynika, chciałbyś dowodów a sam ich nie masz. Nie wiem co ci tak żal dupę ściska? że ty nie pomagasz to Owsiak też nie powinien? nie rozumiem kompletnie tego hejtu?

  • ~ 2019-01-12
    12:24:19

    20 13

    Kwinto. Czytaj ze zrozumieniem.Napisalem wyraźnie że
    wrzucam na WOŚP!Nie obchodzi mnie Twoja kasa i komu dajesz i na co. Skąd wiesz, że nie pomagam(zdziwilbys jak bardzo i często) WOŚP to nie jedyna organizacja pomagająca ludziom tylko jedna z bardzo wielu.Roznica tylko taka, że WOŚP jest medialnym przedsięwzięciem.

  • ~Kwinto 2019-01-12
    12:36:11

    22 18

    Czyli dajesz na WOŚP a jednocześnie twierdzisz i wmawiasz ludziom że Owsiak kradnie te pieniądze, doprawdy czasami logika ludzi mnie zadziwia.

  • ~rekin59 2019-01-12
    13:03:28

    3 15

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rzyt 2019-01-12
    13:14:49

    17 39

    ~sympatykrybnika. Poczytaj statut fundacji Owsiaka i się dowiesz, że około 20℅. Owsiak nigdy nie pokazał rozliczeń fundacji i kwot przetargowych. Dlatego przestałem dawać.

  • ~rekin59 2019-01-12
    13:22:29

    6 20

    Moderator nie wie co to ironia?

  • ~waldus 2019-01-12
    13:31:37

    28 33

    Jurek Owsiak ... siewca milosci, tolerancji i ideologii robta co chceta,i na dokladke syn milicjanta ... i to wszystko w jednym. Czlowiek orkiestra jak sie to mowi ... ech ...

  • ~MaciejK 2019-01-12
    13:34:46

    37 24

    Rzyt - widze, ze juz ci TVPiS mozg zlasowala :( Przy tej dozie nienawisci jaka partia rzadzaca ma do Owsiaka wierz mi, ze gdyby byl ulamek promila, z ktorego sie on nie rozliczy, to by juz dawno go przyskrzynili. A ty o 20%;) Sila razenia glupoty telewizyjnej siega zenitu :(

  • ~Jan Marian 2019-01-12
    13:45:48

    13 16

    [~MaciejK - Na tę imprezę psioczą ci, ktorzy nie pomagają innym w żaden sposób a boli ich, ze ktos to robi.....] żeby cie nie obrazić za bardzo to powiem, tylko że bredzisz, jesteś zwykły gawędziarz co snyje bzdury wyprodukowane zlasowaniem wiesz czego. Mam kwity na wpłaty bezpośrednie z 2018 na kwote 350zł, temu z ormo nie dam grosza.

  • ~rzyt 2019-01-12
    14:33:23

    13 20

    ~MaciejK. Każdy jest na coś chory. Jedni wolą ukraść i mieć, inni pożyczą cudze ale oddać nie chcą bo to ich. A najsprytniejsi zakładają fundacje, które mają statuty i tam wszystko jest napisane. Ale ktoś chory na lemingozę tego nie przeczyta, bo to wymaga 10 minut czasu, a w tym czasie można poprawić swój wizerunek na fb np.. A ludzi pomagających jest wielu, ale ten który się tym chwali to tak jakby /wg śląskiego przysłowia/ szambo na siebie wylał.

  • ~sympatykrybnika 2019-01-12
    14:54:44

    13 12

    ~rzyt, w którym to §, z 50 §-ów STATUTU FUNDACJI „WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY” stoi, że około 20℅ Fundacja nie pokazuje rozliczeń fundacji i kwot przetargowych. Może myślałeś o Sprawozdaniu ze sposobu wykorzystywania środków zebranych w corocznych Finałach WOŚP, może o Sprawozdaniu Finansowym składanym do Internetowej Bazy Sprawozdań Finansowych Organizacji Pożytku Publicznego prowadzonej przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej i właściwego Urzędu Skarbowego. Szanowny rzytcie prosimy Ciebie o podanie źródła skąd zaczerpnełeś tą hejtowską informację.

  • ~Lateks 2019-01-12
    16:43:31

    23 15

    Nie chcę wychwalać ani nie chcę hejtować WOŚP-u. Ale w błędzie jest ten co myśli że ktoś będzie pracować za darmo. Złoty Melon każdy może sobie w wyszukiwarkach odszukać.

  • ~ka22 2019-01-12
    22:28:58

    16 13

    lateks a co konkretnie zarzucasz Złotemu Melonowi ? Tylko w zeszłym roku spółka zarobiła dla WOŚP 718 tysięcy. To nie są pieniądze ze zbiórek, tylko ze sprzedaży gadżetów. Owsiak jako szef Melona musi na swoją pensję zarobić. Resztę przekazuje WOŚP jako dywidendę. Źle ? To nie jest wiedza tajemna. Przecież on jest dziennikarzem radiowym, wykładowcą, ma z czego żyć.

  • ~Karol Serwatka 2019-01-13
    08:41:26

    9 17

    Rozpoczynamy zbiórkę Woodstock 2019

  • ~rekin59 2019-01-13
    09:06:58

    18 15

    Płacąc podatek składamy się na rozbijane limuzyny dygnitarzy pis, skoki, lale w nbp, pensje rodzin radnych pis, przekupywanie wyborców, tajne nagrody, propagandę pisowską i wiele innych chybionych inwestycji

  • ~rekin59 2019-01-13
    09:21:51

    16 14

    Dzięki pisowskie waldusie. Im bardziej opluwacie Owsiaka tym większa kasa płynie. Dobra robota

  • ~Arteks 2019-01-13
    09:51:50

    22 13

    Popieram i chętnie się dołożę jak co roku. Bo nie ma w Polsce drugiej fundacji której efekty działalności byłby tak znaczące jak WOŚP. Chyba w każdym szpitalu jest aparatura ratująca życie kupiona ze środków WOŚP. A przecież praca Owsiaka to także wiele społecznych akcji i inicjatyw.

  • ~Antyk 2019-01-13
    10:33:09

    16 7

    Kiełkowski, lateks, rzyt.....szkoda, ze się waszym starym(a może "listonoszowi") nie chciało do kiosku skoczyć i nie....UNIMILI sobie paru chwil

  • ~rekin59 2019-01-13
    10:57:52

    15 15

    Na koncie już 14 mln. Kurcze o tyle mniej dla Szydło na limuzyny i dla Pięty na kochankę i dla Macierewicza na eksperymenty z parówkami. A mają takie potrzeby.

  • ~Karol Serwatka 2019-01-13
    11:49:32

    8 12

    Może i Jurek coś tam z puszek skrobie ale na Woodstock grosza nie żałuje Sex, drugs and rock and roll.Najlepszy towar sponsoruje Woodstock

  • ~rekin59 2019-01-13
    12:00:59

    9 11

    Oczywiście, Karolu, a reszta idzie na aborcje, na pedałów, lewaków, tvn, GW, UE, KOD, iustcję, SN,, dziki i puszczę. Swoją głęboką przenikliwością rozszyfrowałeś największą tajemnicę XXI wieku. Wielki umysł zaiste

  • ~Karol Serwatka 2019-01-13
    12:55:38

    7 7

    Szanowny Rekinie nie interesuje mnie gdzie idzie reszta zebranej waluty dla mnie jest ważne, że Jurek nie żałuje banknotów na złoty strzał

  • ~ka22 2019-01-13
    13:02:17

    9 7

    serwatka znam takich jak ty, dopóki im się chore dziecko nie urodziło. Teraz sami stoją z puszkami. Tak im się optyka zmieniła.

  • ~rekin59 2019-01-13
    15:02:19

    4 10

    Czyli szanowny Karolu, nie interesuje cię , że nawet ta reszta, jak utrzymujesz, jest przeznaczana na ratowanie życia i zdrowia tych najbardziej bezbronnych, byle dokopać Owsiakowi. O jakże to głęboko ludzka i chrześcijańska postawa

  • ~spirit-of-the-town 2019-01-13
    15:26:20

    7 8

    Znam sporo osób którzy (jak poniektórzy tutaj) złorzeczą na WOŚP i nigdy jej nie wspomogli, chociaż sami korzystali (ich dzieci) z aparatury kupionej z tej akcji. Jednocześnie ci sami ludzie hojnie obdarzają pewną instytucję sprzedającą obietnice ponownego nieskończenie długiego życia. Czyli wolą wspierać coś utopijnego zamiast czegoś co jest namacalne i realnie ratuje życie. Ot, taka polska mentalność. Zapraszam tą drugą grupę do minusowania :)

  • ~stam55 2019-01-13
    18:54:18

    7 2

    ~rekin59 2019-01-13 12:00:59

    Oczywiście, Karolu, a reszta idzie na aborcje, na pedałów, lewaków, tvn, GW, UE, KOD, iustcję, SN,, dziki i puszczę. Swoją głęboką przenikliwością rozszyfrowałeś największą tajemnicę XXI wieku. Wielki umysł zaiste

    wytłumacz mi rekin59 co to jest pedałów? to jakaś grupa rowerowa? może kolarze ?

  • ~rekin59 2019-01-13
    19:38:29

    5 7

    Jak już będziesz dużym chłopczykiem to się dowiesz, np. z przekazów dnia z Nowogrodzkiej,

  • ~stam55 2019-01-13
    20:17:29

    7 4

    rekin dostał dzisiaj funkcję pełnienia służby na r.com,jak za czasów stalinowskich,co jutro raport schetynie?czy tuskowi?

  • ~rekin59 2019-01-13
    20:38:11

    4 8

    Poczytajcie sobie pisowskie debile do czego prowadzi wasz hejt, ci się stało w Gdańsku.

  • ~stam55 2019-01-13
    20:41:00

    5 6

    Poczytajcie sobie peowskie debile do czego prowadzi wasz hejt, ci się stało w łodzi 19.x.2010

  • ~stam55 2019-01-13
    20:48:26

    7 0

    módlmy się za prezydenta adamowicza

  • ~Karol Serwatka 2019-01-13
    22:52:50

    3 2

    ~rekin59 2019-01-13 20:38:11
    Poczytajcie sobie pisowskie debile do czego prowadzi wasz hejt, ci się stało w Gdańsku.

    Szanowny kolego piszesz o hejcie a sam obrażasz i gardzisz

  • ~Lateks 2019-01-14
    00:23:39

    1 1

    ~ka22 nic nie zarzucam, tylko stwierdzam fakt. Nie znam fundacji w której ludzie by pracowali za darmo. Owszem są wolontariusze, ale też są pracownicy etatowi. Wiem jak działa WOŚP. i prawda jest taka że zespoły dostają zwroty kosztów, sceny opłacają sponsorzy, światełka do nieba też są opłacane z pieniędzy sponsorów Woodstock również. I dlatego trzeba rozróżnić te wszystkie sprawy że to nie jest tak że wszystkie pieniądze są przeznaczone na sprzęt. Swoją drogą co po sprzęcie, kiedy pielęgniarek i lekarzy brak... Ale to dobrze że ludzie chcą pomagać...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3574