zamknij

Wiadomości

Janusz Koper przeprasza za swoją wypowiedź o przebudowie Żorskiej

2013-04-04, Autor: 
Miesiąc temu Pełnomocnik Prezydenta Miasta ds. Dróg i Gospodarki Komunalnej - Janusz Koper w wywiadzie dla Radia 90 krytycznie wyraził się na temat projektu przebudowy ulicy Żorskiej. Urząd miasta spytaliśmy więc, jak to jest, że urzędnik krytykuje projekt zatwierdzony przez nadzorowany przez siebie wydział.

Reklama

Oto zapis fragmentu wywiadu, którego Janusz Koper udzielił 5 marca Radiu 90:

"J. Koper: Zmodernizowana ulica Żorska ma trzy pasy. Jednak, aby wyprzedzić samochód, kierowca ma do dyspozycji niewielki odcinek drogi. Dlaczego tak? Nie wiadomo. Taki był pomysł projektantów:

Radio 90: Mamy około 150 metrów na wyprzedzenie samochodu… To jest niezwykle mało…

J. Koper: Zgadzam się z Panem redaktorem, no nie podoba mi się ten projekt. Dlaczego tak to zostało wykonane – ja nie wiem, ale tak to zostało zaprojektowane, tak to zostało zatwierdzone, więc z konieczności ja to muszę tak wykonać, zgodnie z pozwoleniem na budowę. Troszeczkę może szkoda, że na etapie projektowania nie przewidziano dwóch jedni po dwa pasy, tym bardziej, że było miejsce, żeby taką drogę zrobić, no może poza wyjątkiem tego wąskiego gardła w Gotartowicach… No, ale jest jak jest…"

Urząd miasta spytaliśmy więc, kto i kiedy zatwierdzał ten projekt, skoro osoba odpowiedzialna za inwestycje drogowe, ma do niego zastrzeżenia? Czy prezydent miasta identyfikuje się z opinią pełnomocnika Kopera?

- To był prywatny komentarz wynikający z wcześniejszej dyskusji poza anteną, a który w audycji pojawił się jako wyrwany z kontekstu i mogący wprowadzać w błąd słuchaczy – odpowiada Lucyna Tyl – rzecznik prasowa Urzędu Miasta Rybnika.

Rzecznik dodaje, że projekt przebudowy ul. Żorskiej został zlecony i wykonany w latach 2006-2007 przez ówczesnego naczelnika Wydziału Dróg. Zakłada on realizację drogi z poszerzeniem do 3 pasów, podobnie jak ul. Gliwicka i Wodzisławska. Ulica Żorska, mimo statusu drogi wojewódzkiej, nie jest ani drogą ekspresową, ani obwodnicą, lecz drogą wewnątrzmiejską, dlatego też konieczna była m.in. budowa chodników po obu stronach i oświetlenia.

- Ponieważ nie wszystkie proponowane rozwiązania satysfakcjonowały władze miasta, w 2008 roku dokonano zmiany skrzyżowań z sygnalizacją świetlną na ronda, jako rozwiązanie poprawiające płynność ruchu i zwiększające bezpieczeństwo. Przyjęte założenia pozwalają wyprzedzać wolno jadące pojazdy przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa ruchu nawet, jeżeli nie jest to rozwiązanie typu autostrada czy droga ekspresowa. Dlatego nie można tu mówić o jakimkolwiek błędzie służb Urzędu miasta – przekonuje Lucyna Tyl.

Nadmienia, że projekt został zaakceptowany przez Urząd Marszałkowski, który udzielił wsparcia dla przebudowy Żorskiej z Regionalnego Programu Operacyjnego.

- Nadzór nad zadaniami drogowymi, Janusz Koper przejął w 2009 roku, zatem w okresie, kiedy i projekty i decyzje o dofinansowaniu były gotowe i zatwierdzone i należało zrealizować przyjęte rozwiązania. Za wyrwaną z kontekstu, prywatną dygresję, Janusz Koper przeprasza – kończy rzecznik Tyl.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 10

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (37):
  • ~ 2013-04-04
    11:24:36

    0 0

    Janusz Koper - Panu już dziękujemy. Są inni, KOMPETENTNI, którzy będą się interesować infrastrukturą we własnym mieście. NA PREZYDENTA P. Makosz on może ruszyć bardziej do przodu niż to jest obecnie.

  • ~qwerty 2013-04-04
    11:32:27

    0 0

    "w 2008 roku dokonano zmiany skrzyżowań z sygnalizacją świetlną na ronda, jako rozwiązanie poprawiające płynność ruchu i zwiększające bezpieczeństwo". To chyba jakis burak wymyslil. Ronda, ktore zmuszaja do zwalniania 10 tys. samochodow dziennie po to, zeby droga skrzyzowala sie z ulicami, z ktorych wyjezdza 100 samochodow dziennie. UM w wydziale drog zatrudnia samych baranow, ktorzy nie rozumieja, ze jesli rondo sprawdzilo sie w miejscu A, to niekoniecznie sprawdzi sie w miejscu B. Ronda sprawzdaja sie dobrze na skrzyzowaniach drog o podobnym natezeniu. Na skrzyzowaniu Zorskiej z Sygnałami powinny byc swiatla ze sterowaniem automatycznym. Skoro z Sygnalow auto wyjezdza co 10 minut, a Zorska przejezdza 10 aut na minute, to po co te przejezdzajace Zorska maja zwalniac przed rondem i przyspieszac za rondem? Rozwiazanie idiotyczne, nieekonomiczne i nieekologiczne.

  • ~Arteks 2013-04-04
    11:43:45

    0 2

    @rosthost - Koper to najemnik, któremu jest obojętne czy będzie to zrobione tak czy owak. Jeśli faktycznie uważa tak jak w wywiadzie to dlaczego nie wpłynął na zmianę projektu? Bo mu się nie chciało? Bo się zdrzemnął? A z tym Makoszem to przestań odgrzewać znowu tego kotleta. Niech już lepiej zostanie senatorem. Jeśli już chcesz zmiany we władzach miasta to niech to będzie zmiana pokoleniowa, a nie ciągle jedne i te same twarze od ponad 20 lat. @qwerty - też mnie wkurzają te ronda, światła z odpowiednimi cyklami byłyby lepszym rozwiązaniem. Ale różne dzielnicowe leśne dziadki nalegały aby były ronda bo w wielu przypadkach chcąc skręcić np. w jakąś posesję w lewo nie zawsze mieliby taką możliwość (np. na ciągłej). Dzięki rondom są w stanie zawrócić bezkolizyjnie na nich co nie zawsze byłoby możliwe na światłach. Ale tutaj również należałoby się zastanowić czyj interes jest ważniejszy - kilkudziesięciu lokalnych mieszkańców i właścicieli firm czy też interes całego miasta i kierowców tranzytowych. Według mnie powinno się wziąść pod uwagę tych drugich.

  • ~werkk 2013-04-04
    11:52:28

    0 0

    Panie pełnomocniku a podoba się panu projekt nowo wybudowanego odcinka ul Świerklańskiej (od ZSB do Brzezin) to jest dopiero majstersztyk.

  • ~ 2013-04-04
    12:23:21

    0 0

    Szczerze?Bez komentarza. Człowiek wywalany pze wszystkich urzędów, przygarniety przez AF na ciepłą posadkę, potrafi sp...ć wszystko w tym mieście. I jeszcze pani TYL- najmadrzejszy, wszechwiedzący rzecznik UM. Doborowa para...

  • ~qwerty 2013-04-04
    12:39:16

    0 0

    Tak tak - na pewno wszyscy beda jechac 500m do ronda, zawracac i "legalnie" skrecac w posesje. Chyba Cie posralo. Z reszta to samo mozna byloby zrobic na skrzyzowaniu, na ktorym bylby pas do skrecania w lewo i zawracania. Automat wykrywalby, ze ktos na tym pasie oczekuje na skret/zawrocenie i wlaczalby dla niego zielone. Wiec taki argument mnie nie przekonuje. Po prostu jak zwykle w Rybniku o strategicznych decyzjach zdecydowaly prywatne interesy radnych z BSR. Tak, jak np. na pchaniu kupy kasy w postPLRowskie trupy w Boguszowicach. To samo z puszczaniem swego czasu nowych autobusow tylko na liniach do Boguszowic - to tez byl efekt lobby boguszowickiego, dzialajacego w BSR i w radzie miasta.

  • ~jojo 2013-04-04
    12:45:09

    0 0

    Znowu tytuł nie pasuje do artykułu,ponieważ to nie Koper przeprasza tylko tylko pani Tyl w jego imieniu(może) dlaczego redaktor nie poprosił o wypowiedź w tej sprawie samego Kopera ?

  • ~Jas Fasola 2013-04-04
    13:02:06

    0 0

    Qwerty zgadzam się z Tobą w 100% co nowa droga czy remontowana to rondo na rondzie i wieczne tłumaczenia "płynnością ruchu i bezpieczeństwem". W mieście 140 tys. nie znajdziesz odcinka drogi żeby pojechać bezpiecznie 80km/h, bo jak nie rondo, to światła, jak nie świtała, to wyspeki, pasy itp. Światła przy stadionie na ul. Gliwickiej to też pomysł światłych naszych urzędników, palą się jak chcą. Odkąd tam jeżdżę kilka lat 2, 3 razy dziennie nie widziałem tam żadnej stłuczki, wypadku, ale cóż byle uprzykrzać los kierowcom i zwalniać ruch, o EKOLOGII już nie mówię o czym wspomniał Qwerty. I coraz więcej takich idiotycznych pomysłów. Tyle miast partnerskich na zachodzie mamy, ile delegacji corocznych, może zamiast się tam integrować czasem warto by było zapożyczyć jakieś przemyślane rozwiązania komunikacyjne, a nie ślepo iść w ronda i się szczycić w koło ile to w Rybniku my rond nie mamy (i jesteśmy fajni pro). Ostatnio ponoć Pan Śmigielski mówił na jednym ze spotkań dzielnicowych, że obiecany od dobrych kilku lat remont ul.Rudzkiej w kierunku Stodół (która jest w stanie parszywym) zostaje wstrzymany ze względu, że droga ta leży na terenie Parku Krajobrazowego, a jest tutaj lęgowisko nietoperzy ! To co q... z powodu netoperków dalej ludzi mają niszczyć auta i się zabijać jak miało to miejsce niedawno w okolicach Kotwicy ja pytam??? Wcześniej o tym nie wiedzieliśmy? Chyba są jakieś alternatywne rozwiązania? Nie mówię, że wszystko w tym mieście jest abuu.. ale czasami ręce opadają

  • ~qwerty 2013-04-04
    13:33:47

    1 0

    To, o czym piszesz - czyli zapozyczenie dobrych rozwiazan od miast partnerskich skutecznie robil Makosz. To on wprowadzil do Rybnika ronda. Ale madrze wprowadzil - czyli tam, gdzie sie one sprawdza. Barany od Fudalego nie rozumieja tego i "wala" ronda wszedzie - nawet tam, gdzie przyczyniaja sie one do pogorszenia plynnosci ruchu. No ale Makosz to czlowiek z otwarta glowa, znajacy jezyki, bywajacy zagranica. Fudali to zwykly prosty czlowiek, nieznajacy jezykow, nie majacy otwartego umyslu, nie potrafiacy wyciagnac wnioskow z podrozy - a podroze ksztalca. Taka roznica miedzy nimi. Proponuje popatrzec na rozwiazania propnowane przez Makosza 20 lat temu. Sprawdzaja sie do dzis, co dowodzi, ze gosc i jego wspolpracownicy potrafili myslec z wyprzedzeniem i antycypowac przyszlosc. Rozwiazania proponowane przez urzednikow Fudalego czesto od samego poczatku nie pasuja do rzeczywistosci, nie mowiac juz o tym czy beda sie sprawdzac za 10 lat (patrz rondo obok Plazy, skrzyzowanie obok Tesco, ronda na Zorskiej itd. itp.).

  • ~jojo 2013-04-04
    13:42:57

    0 0

    Jas Fasola Fudali niech nie bierze przykładów z miast partnerskich bo za chwilę będziemy mogli wykupić sobie dziury w drogach a jest ich tyle,że dla każdego mieszkańca Rybnika wystarczy.

  • ~Tomek_81 2013-04-04
    14:21:40

    0 0

    Nie jest dla nikogo tajemnicą że w naszym mieście nie można puścić bąka bez wiedzy i zgody doświadczonego samorządowca a co dopiero mówić o takim projekcie........ Pan pełnomocnik przez przypadek powiedział jaka jest prawda i co tak na prawdę myśli. Natomiast Pani rzecznik kolejny raz się kompromituje opowiadając dyrdymały dla ciemnego ludu i zwalając na byłych naczelników i wypowiedzi wyrwanie z kontekstu. Nic nowego. Idźmy na wybory.......

  • ~GEORGIO... 2013-04-04
    15:23:06

    0 0

    TO WŁAŚNIE PRZYKŁAD JAKICH LUDZI MAMY W KRAJU NA STOŁECZKACH
    ZAGŁOSUJMY NA KORWINA MIKKE I KOPER JUŻ NIE BĘDZIE MIAŁ OKAZJI SIĘ WYPOWIEDZIEĆ PRZED RZADNYM RADIEM A JEDYNIE W SPOWIEDZI. WON Z NIM

  • ~elegant 2013-04-04
    15:51:25

    0 0

    Makosz miał 8 lat jako Prezydent i szybko się wypalił (jak "chiński balon").Dzisiaj chciałby zostać senatorem ,ale to takie trochę żałosne.Już dawno wypadł z polityki.Przez ostatnie lata szukał sprzymierzeńców,żeby bardziej odegrać się na swoim następcy,z którym przegrał na własne życzenie.Arteks piszesz ,że Rybnikowi potrzebna jest zmiana pokoleniowa ,ale przecież mamy nowych młodych radnych z Platformy Obywatelskiej wykształconych ( i co z tego),skoro są mniej aktywni niż te tzw.leśne dziadki (trochę to obraźliwe ,wszak startując w wyborach pokonali wielu młodych kandydatów) Świadczy to ,że przez ostatnie lata Wy również pseudoeksperci,którzy znacie się na wszystkim czyli de facto na niczym nie zrobiliście Nic!!!!aby to zmienić ,ponieważ Wasza aktywność LENIE !!! ( przepraszam)ogranicza się tylko do forum rybnik.com.pl

  • ~qwerty 2013-04-04
    16:09:41

    0 0

    elegant: 99% ludzi majacych glowe na karku i cokolwiek potrafiacych trzyma sie z dala od polityki. Zwlaszcza tej w wydaniu lokalnym/samorzadowym. Bo ludzie maja ciekawsze pomysly na zycie niz wieczne uzeranie sie z prostakami typu Fudali (ktory de facto wykonczyl Makosza swoimi prostackimi i podlymi podchodami) i jego buraki z BSR. To taki nasz polski standard - podkladanie ludziom swin itd. itp. I to dlatego jest jak jest. Polityka ani nie jest dochodowa, ani prestizowa. Lepiej byc albo managerem w miedzynarodowym koncernie, albo prowadzic i rozwijac wlasne firmy. Kiedys na stacji widzialem jak zachowywal sie jeden z prostakow z BSR (zauwazylem, ze w portfelu mial swoja wizytowke z ich logo - stad wiem, ze byl z BSR). Typowy chamski i prostacki dziadek, co mu sie zbyt duzo wydaje. Sposob w jaki potraktowal ekspedientke na pewno usprawiedliwilby kogos, kto by mu tam ryja obil. I takie jest to nasze cale samorzadowe towarzystwo.

  • ~saggio 2013-04-04
    17:33:51

    0 0

    Ten gościu jest z Żor. Trudno się dziwić, że mało go obchodzi Rybnik.

  • ~green electricity 2013-04-04
    18:16:28

    0 0

    Światła na skrzyżowaniu to rozwiązanie najgorsze z możliwych, szczególnie w wykonaniu tzw. acyklicznym. Czerwone zapala się przy pustym skrzyżowaniu i powoduje że kierowcy w Rybniku coraz częściej ignorują je, chyba że przy skrzyżowaniu wisi kamera. Jestem przekonany że przepustowość Żorskiej w projektowanej organizacji będzie wystarczająca, a mieszkańcom Żorskiej utrudni życie w stopniu akceptowalnym. Teraz wszystko w rękach policji jakie ograniczenia dopuszczą na tej drodze. 150 m wystarczy żeby osobówką przeskoczyć 2 tiry przy dopuszczalnej 50. Po co mi dwupasmówka na której jest 50 i fotoradar jak na Prostej.

  • ~Arteks 2013-04-04
    18:18:14

    0 0

    @qwerty - mimo że jesteś osobą bez poczucia humoru tym razem mnie rozbawiłeś i to mocno. 1) Jak już chcesz wulgaryzować to tak żeby miało to swoją wymowę, a nie żeby było śmiesznie po czesku: "Chyba Cie posralo"... Mně posralo, a ty maš poruhanou hlavu ;PP 2) Napisałeś też: "99% ludzi majacych glowe na karku i cokolwiek potrafiacych trzyma sie z dala od polityki. Zwlaszcza tej w wydaniu lokalnym/samorzadowym. Bo ludzie maja ciekawsze pomysly na zycie niz wieczne uzeranie sie z prostakami typu Fudali" - miało wyjść pompatycznie i mądrze, a wyszło śmiesznie bo akurat ty należysz to tego 1% który nie ma głowy na karku, nie trzyma się z dala od polityki i od lat użera się ...z Fudalim :DDD Miało być poważnie z twojej strony a wyszło śmiesznie...

  • ~Arteks 2013-04-04
    18:25:47

    0 1

    @green electricity - na głównych drogach które pełnią rolę ważnych wylotówek czy obwodnic NIE POWINNO BYĆ ROND! I tu nie ma o czym gadać. Ronda mogą być np. w obrębie śródmieścia czy między dwoma drugorzędnymi drogami. Dlatego uważam budowę rond na Żorskiej za niepotrzebne, tak samo jak i na Obwiedniej. @qwerty - Makosz jeszcze mniej słuchał ludzi niż Fudali, który pod wpływem krytyki potrafił zmienić swoich pracowników czy poglądy. Natomiast jeśli już uważasz go za taki wzór to chciałbym żebyś kiedyś przejechał się lub przeszedł "hitem niefunkcjonalności" wybudowanym w czasach Makosza czyli ul. Targową która łączy Młyńską z Wiejską. Ta "nowoczesna" droga była tak perspektywiczna, "zachodnio-europejska" i tak szeroka, że... nawet dwa auta osobowe miały problem żeby się na niej minąć... Obecnie jest jednokierunkowa.

  • ~qwerty 2013-04-04
    19:01:34

    0 0

    Nie mialo byc smiesznie, tylko prawdziwie. Taka jest prawda - Fudali to prostak, ktory chamsko niszczy KAZDEGO swojego przeciwnika. Tak bylo z Makoszem, tak bylo z Jedroska i z jednym z kolesi, ktorzy kiedys zajmowali sie drogami w Rybniku (nie pamietam teraz nazwiska). Z Jedroska i tym kolesiem od drog Fudali przegral sprawy w sadzie (bo tak postrzegam wycofanie sie Fudalego z procesow). Co do rond - to nie do konca mazs racje i jak zwykle prostacko splycasz sprawe, ale rozumiem, ze potwierdzasz moje zdanie na temat ronda obok Plazy. Raciborska przed rondem jest jedna z glownych wylotowek ze scislego Centrum, a Fudali i jego pieski postawily tam rondo, skutecznie uniemozliwiajac szybki wyjazd ze scislego centrum. Spowodowalo to tworzenie sie korkow az pod UM. I co? Dla potrzeb Plazy zbudowano waskie gardlo, bo przeciez Plaza w Rybniku jest wazniejsza niz plynny wyjazd ze scislego Centrum.

  • ~qwerty 2013-04-04
    19:05:38

    0 0

    A gdybys nei byl ograniczonym buraczkiem, to wiedzialbys, ze na Gliwickiej przed zbudowaniem tam przez Makosza ronda, STANDARDEM byly korki siegajace stadionu. To bylo dokladnie 20 lat temu, kiedy aut w Rybniku bylo z 10 razy mniej, niz teraz. Teraz przy o wiele wiekszym natezeniu ruchu SPORADYCZNIE zdarzaja sie korki siegajace stadionu i z\wykle ich przyczyna nie jest samo rondo tylko rzecz typu stluczka itd. Gdybys to pamietal i potrafil wyciagac trafne wnioski, to zrozumialbys, ze ronda po prostu sprawdzaja sie bardzo dobzre na skrzyzowaniu drog/ulic o podobnym natezeniu ruchu, Oczywiscie jest pewien limit ruchu, ktore potrafia skutecznie obsluzyc, ale i tak w warunkach rybnickich ronda zbudowane przez makosza sprawdzily sie na skrzyzowaniach drog o podobnym natezeniu ruchu, Nie sprawdza sie natomiast na skrzyzowaniu Zorskiej i Sygnalow, bo tam dysproporcja w natezeniu ruchu jest jak 1:500 i na to, zeby jeden samochod mogl sie latwo wlaczyc do ruchu z Sygnalow, zwalniac musi 500 samochodow jadacych Zorska.

  • ~cige 2013-04-04
    19:08:34

    0 0

    Byle mo grubszo papla i bez fonsa i nic poza tym, a kot ta Tyl rzecznikiym zrobioł co? Złotousto baba. Ale i tak spierniczyli cało to Żorsko.

  • ~adamb 2013-04-04
    22:26:24

    0 0

    Rybnik to takie miasto co przy okazji przebudowy jakiejś drogi, poszerza tę drogę by następnie ten nowo "uzyskany" skrawek drogi zamalować pasami wyłączającymi z ruchu :) (Gliwicka, Żorska, Wodzisławska)
    Tylko w Rybniku prosty odcinek drogi po przebudowie zamienia się w krętą ścieżkę (Gliwicka).
    Tylko w Rybniku są wstanie wymyślić rondo i zwężenie przed rondem na drodze przelotowej (rondo na Żorskiej) !
    Tylko Rybnik potrzebuje na "wyremontowanie" 7km drogi aż 2,5 (????) roku !
    Rybnik to dziwne miasto ?

  • ~Teddy 2013-04-05
    01:09:18

    0 0

    Po pierwsze: Pan Koper to totalny nieudacznik, który czego się nie chwyci to spier.... i to prawda, ze projekt można było zmienić, bo zmiana malowania co wydłużyłoby pasy nie zaważy na realizacji projektu. Dwa: debilne dodatkowe pasy przed rondem zamiast za rondem! Po co wyprzedzać przed rondem? Żeby zajeżdżać komuś drogę czy żeby wpier... się na wyspę?? Trzy: ilość rond na odcinku od Boguszowickiego do granicy miasta poraża debilizmem! Nawet ostatnio rozmawiając ze znajomym, który skręcał na rondzie na Żorskiej padło pytanie na którym? Drugim czy trzecim? odpowiedź: Hmmm...? Cztery: sygnalizacja świetlna na głównych ciągach komunikacyjnych a akomodacja to podstawa potokowi ruchu, ale warunek jest taki, ze centralka starujaca nie jest zaprogramowana jako spowalniacz który co kilkanaście sekund zmienia sygnał na czerwony tak dla zasady. Od kiedy na Hallera jest akomodacja, nie stoi się przed pustym przejściem i "chuck ma być" :-) Pięć: ronda w Rybniku zapoczątkował prez. Makosz ale to miało być kilka głównych rond a nie kazde gówniane skrzyżowanie z rondem w co poszedł Fudali bo niby taniej. Ciekawe kiedy magiki z inżynierii ruchu zajmą się synchronizacja ruchu miedzy Kościuszki - Chrobrego - 3 maja bo od kiedy przerobiono światła na Kościuszki to Chrobrego jest prawie pusta a 3 Maja sto przed debilnym "stopem" koło banku aż do Łony (nb. skrzyżowanie Chrobrego - 3 maja łamie zasadę prawej strony). Jak to mówią: głupich nie sieją, sami się rodzą, a tych w Rybniku pełno :-(

  • ~lewy_gwint 2013-04-05
    01:16:43

    0 0

    qwerty - niezgodze się z Tobą w kwestii korków na Gliwickiej, Wyzwolenia i Kotucza 20 lat temu. Dokładnie pamiętam jak to skrzyżowanie wyglądało i nie było tam takich korków jakie są obecnie. 20 lat temu nie było też Obwodnicy Północnej, a Wielopolska to była droga gruntowa i struktura ruchu była tam całkowicie inna. Takie porównianie nie jest miarodajne.

  • ~Teddy 2013-04-05
    03:47:41

    0 0

    @lewy_gwint - zgadzam się z Tobą całkowicie !

  • ~Teddy 2013-04-05
    03:49:54

    0 0

    BTW w godzinach szczytu na Wyzwolenia Papa Mobile by nas wyprzedził :-) I proktycznie stoi cała ulica od ronda Mikołowskiego do Gliwickiego

  • ~THE Bill 2013-04-05
    07:39:18

    0 0

    Tylko że korek na Gliwickiej i Wyzwolenia spowodowany jest sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu Kotucza/Rudzka. Zbyt duże potoki podążają do ronda Kotucza/Dworek/Budowlanych i nawet najlepsze rondo nie jest w stanie przyjąć takiej ilości pojazdów w tak krótkim czasie. Trzeba pamiętać, że idea ronda polega na tym, aby ruch był płynny na dany kierunek powinno wjechać mniej więcej tyle samo pojazdów co z niego wyjeżdża. Powininna też być zachowana odpowiednia średnica ronda (czego brakuje np na Wodzisławskiej/Obwiednia). Stąd rondo Żorska/Jasminowa jest całkowicie zbędne. Na ul. Sygnały dobrze, że zlikwidowano tą bezmyślną sygnalizację jednak obawiam się czy rondo poprawiło bezpieczeństwo dzieci przechodzących tamtędy do szkoły. Dla nich światła były lepszą formą. Nie uważam natomiast aby rondo z Gotartowicką było niepotrzebne. Na wylocie z Rybnika samochody miały już dużą prędkość i nie było to bezpieczne skrzyżowanie. Chociaż może wysepki z osobnym pasem dla włączających sie do ruchu od Gotartowickiej było by rozsądniejsze. Tym bardziej, że jest tam sporo miejsca.

  • ~THE Bill 2013-04-05
    07:45:08

    0 0

    P.S. Zgodze się również że nowe światła obok stadionu kuszą do przejeżdżania na czerwonym bo ustawione są w sposób bezmyślny. W żaden sposób nie zachęcają mnie do zmniejszenia prędkości a jedynie powodują irytacje. Zapraszam osobę która to wymyśliła żeby usiadła za kierownicą dużego pojazdu zwanego potocznie "TIRem". Zużycie paliwa, dodatkowe spaliny, spowolnienie ruchu przy ruszaniu pod górę napewno jest o wiele bardziej negatywnym czynnikiem.

  • ~ 2013-04-05
    08:46:43

    0 0

    ~Arteks - prosze abyś pisał P. Makoszem bo jakiś szacunek mu się należy, szczególnie od takich SZCZYLI jak My. To głosuj na Krząkałę - siedzi w Sejmie i w komisji pol-niemieckiej kilka lat i co z tego mamy - tak będzie pięknym Prezydentem, na usługach wypalonego już Tuska.

  • ~ 2013-04-05
    08:51:50

    0 0

    ~qwerty
    co do Fudalego to dużo się mylisz, może czerpać doświadczenia z Francji i z USA. Jeżdzę Żorską i na pewno jest lepiej niż było(3 pas umożliwia wyminięcie autobusu czy cięży), wprowadzenie lewoskrętów wymagałoby dodatkowego pasa, a nikt Ci swojej ziemi nie odda. 4 pasy byłby tam super ale czyba to wszystko jest tam zbyt wąskie. spadam z rybnik.com.pl

  • ~Pradom 2013-04-05
    09:28:53

    0 0

    "Przyjęte założenia pozwalają wyprzedzać wolno jadące pojazdy przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa ruchu", a ja się pytam gdzie, w którym miejscu, bo wszędzie jest 50km/h - jaki pojazd dzisiaj na prostym odcinku nie potrafi rozpędzić się do 50km/h??? Ta droga to beznadzieje, przerost formy nad treścią, droga której modernizacja nie zmodernizowała, którą lepiej się ogląda niż nią jeździ!!!!!!

  • ~Arteks 2013-04-05
    10:23:38

    0 0

    @rosthost - ależ ja mam szacunek do Makosza. Natomiast jestem przeciwnikiem mitologizowania pewnych osób, które także popełniały błędy - jak każdy z nas.

  • ~qwerty 2013-04-05
    11:34:09

    0 0

    lewy_gwint: nie wiem ile masz lat i czy pamietasz moment otwarcia ronda obok Polmozbytu. Ja pamietam i wtedy wlasnie skokowo zmniejszyl sie korek od strony Gliwic (wlasciwie to korek ten zniknal). Mimo, iz jest obwiedznia, w tej chwili przez to skrzyzowanie i tak przebiega wielokrotnie wiekszy ruch niz w 1993 roku. Wiec porownanie jest jak najbarzdiej miarodajne, nawet z sytuacja obecna.

  • ~ 2013-04-05
    12:48:11

    1 0

    @rosthost - ja mieszkam przy Żorskiej i gwarantuję, że nie jest lepiej niż przed remontem, jest o wiele gorzej. 1. Każdy wyjazd lub powrót do domu nadrabiam 1km drogi. 2. Pasy do wyprzedzania są nieprawidłowo zaprojektowane - np. odcinek od ronda Sygnały do ronda Ligocka Kuźnia. 3. Zlikwidowano sygnalizację na przejściu dla pieszych obok SP20. 4. Całkowicie zbędne ronda na remontowanym odcinku - ciekawe czy ktoś w końcu zrozumie w tym mieście, że skrzyżowanie kierowane dobrze zaprojektowaną sygnalizacją gwarantuje odpowiednią płynność ruchu. 5. Środkowy pas powinien zostać wykorzystany do lewoskrętów do posesji..., można by jeszcze dużo negatywnych opinii wyrazić.

  • ~superelektro 2013-04-06
    08:47:59

    0 0

    Upłynie jeszcze kilka lat i na każdego rodowitego rybniczanina przypadnie jedno rondo i jeden autobus. A tak na marginesie, pętla indukcyjna na skrzyżowaniu Rudzka - Kotucza, była aktywna już wcześniej czy została uaktywniona w niezbyt dalekiej przeszłości ? Pytam gdyż często udawało mi się " przeskoczyć " przez skrzyżowanie mając nawet 80 na cyferblacie, a dziś zostałem zaskoczony i musiałem prawie że awaryjnie hamować. Nie wiem co jest bardziej niebezpieczne. Przejechanie przez skrzyżowanie na zielonym z szybkością np. 80 km, czy wyhamowanie na odcinku 30-40 m do zera. Co sobie pomyślał o mnie ten który jechał za mną wolę nie wiedzieć.

  • ~markiz 2013-04-06
    17:41:52

    0 0

    Mam nadzieję że wylotówka z Rybnika do autostrady w Bełku będzie miała po dwa pasy w obie strony.

  • ~ 2013-04-08
    08:51:01

    0 0

    @markiz i jeszcze pięć rond :)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4969