zamknij

Wiadomości

Gnał Wodzisławską 134 km/h. Młody kierowca stracił prawo jazdy

2016-02-25, Autor: 
W ręce policjantów z rybnickiej drogówki wpadł 18-latek, który jechał BMW w terenie zabudowanym z prędkością 134 km/h. Młody kierowca musi się teraz pożegnać z prawem jazdy na najbliższe 3 miesiące. Jak się okazało, uprawnienia do prowadzenia samochodu uzyskał zaledwie 6 miesięcy temu.

Reklama

Rybniccy policjanci ruchu drogowego, patrolując wczoraj ulicę Wodzisławską, zauważyli jadący z dużą prędkością samochód. - Kiedy stróże prawa dokonali pomiaru, okazało się, że kierujący BMW jedzie 134 km/h. Pirat drogowy został zatrzymany do kontroli. Po sprawdzeniu dokumentów mundurowi ustalili, że 18-letni rybniczanin zdał egzamin na prawo jazdy zaledwie 6 miesięcy temu – mówi sierż. Anna Karkoszka z KMP w Rybniku.

Młody kierowca stracił prawo jazdy, został też ukarany 500-złotowym mandatem oraz 10 punktami karnymi.

Oceń publikację: + 1 + 12 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (61):
  • ~izunia25 2016-02-25
    11:22:39

    128 3

    Powinni odebrać od razu mu prawo jazdy dożywotnio

  • ~deuter 2016-02-25
    11:50:02

    77 3

    Co drugi idiota na drodze mieści się w podobnym przedziale wiekowym...

  • ~7dyzio1 2016-02-25
    12:23:24

    80 1

    Myślał ze jest najlepszy i wszystko mu wolno ,i taki cwaniak powinien od razu stracić prawko na 10 lat .

  • ~daro 2016-02-25
    12:52:34

    2 41

    takim samochodem 130km/h siedząc w środku jest to nieodczuwalne to nie tiko albo mały fiat ale szybkość to szybkość takie przepisy trzeba się pilnować!!!! dziwi mnie jedno dlaczego policja czy straż miejska nie monitoruje stan dróg jadą samochodem to widzą że brak studzienki w drodze że jest ogromna dziura w drodze przy rondzie boguszowickim jadąc w strone żor dziennie tam łapią kierowców i na pewno nie raz w nią wjechali !!! są do tego odpowiednie służby przecież.A nie stać z dmuchawką i du..ska wozić tam i zpowrotem i walić kolosalne mandaty z uśmiechem na twarzy

  • ~elik14 2016-02-25
    13:59:34

    70 0

    ... i teraz powinien przyjść taki uśmiechnięty pan do tego kierowcy ( bądź właściciela pojazdu , w GB ubezpieczenie jest na osobę ), przedstawiciel ubezpieczyciela i powiedzieć;
    - w związku z tym, że jeździ pan łamiąc przepisy ruchu drogowego w zakresie dozwolonej prędkości, podnosimy panu kwotę ubezpieczenia OC/NW o .........% ( wstawić odpowiednio).....

  • ~adaminho89 2016-02-25
    14:05:55

    7 0

    Szedł jak przecinak :D:D

  • ~PawelE39 2016-02-25
    14:36:02

    24 0

    ~piotrusbartus1, bez przesady. E91 do najwygodniejszych nie należą. Swoją drogą, gość ma " szmaty " pół roku. e91 z początku produkcji z bardzo słabym wyposażeniem to koszt min 25 - 30k. Na fotce auto po liftingu czyli młodsze więc i cena w góre zdecydowanie. Rodzice kupili szczylowi BMW a potem przez takiego wszyscy kierowcy BMW wrzucani do jednego worka. Auto powinni zlicytować i pieniądze na biedne dzieci albo w remont ulicy Zebrzydowickiej od ronda w stronę Jejkowic bo płakać sie chce jeżdząc tamtędy. Kazda zima ta sama bajka z dziurami.

  • ~Don C. 2016-02-25
    15:20:26

    0 25

    Szkoda że kierujący nie miał blach SWD bo by szło zdrowo pojechać w postach co? ;-) Sam osobiście bym mu prawa jazdy nie odebrał nawet jeśli to rybnikers.500 zł mandatu na dzisiejsze zarobki to kupa kasy i powinno wystarczyć.

  • ~Demos e Totalis 2016-02-25
    15:49:53

    28 0

    Hm...szkoda , że jak zwykle Bawarskie Zakłady Samochodowe...tradycyjnie używane ;-) A tak np. w Austrii, Szwajcarii, Kanadzie, za takie "prowadzenie" trzeba się obligatoryjnie spotkać z psychologiem transportu na miłą pogawędkę. Następnie odbyć odczuwalnie drogi kurs teoretyczny etc. W konsekwencji jeździmy jak zdrowi, szanujący prawo, życie i zdrowie innych, normalni ludzie...I po temacie ;-)

  • ~kutas 2016-02-25
    16:01:06

    2 22

    To że gnał to głupota. Tylko czy wy wiecie w którym miejscu został złapany ? Pokażcie mi który z was tam jedzie przepisową 50km/h HIPOKRYCI !

  • [email protected] 2016-02-25
    16:01:34

    0 37

    Mnie i tak nie pobił hehe mój rekord 155km/h

  • ~jurempus 2016-02-25
    17:16:36

    1 40

    odezwali się niedzielni kierowcy którzy nigdy nie widzieli wskazówki na liczbie 100km/h to jest w dzisiejszych czasach normalna szybkość.Na rybnik Mikołowską ja osobiście zawsze jade 150-160km/h i co prawka mi nie zabiorą bo to nie teren zabudowany jedynie 500zł dostane nawet jak pojade 200 a mozna tam tyle pójść

  • ~ 2016-02-25
    17:42:28

    25 0

    Masz rację - jurempus widać kto jezdzi w " niedzielę ", stali wczoraj na samym szczycie Radziejowskiej górki za Peugeotem ładnie schowani, że nie byli na widoku... Pierwsza kwestia - otóż na tym odcinku drogi od końca wiaduktu Rybnik towarowy są do góry dwa pasy ruchu. Pytam po co, skoro i tak to jest teren zabudowany i można tam jechać max. zaledwie 50km/h. prawy pas tzw. " wolny" jest przeznaczony między innymi np. do ruchu ciężarówek, autobusów, pojazdów, które poruszają się wolniej. Lewy pas tzw " szybszy " jest tam wiadomo, że do wyprzedzenia pojazdów poruszających się wolniej a i tak defakto nie można skorzystać z niego tak jak powinno to wyglądać. Wszystko rozumiem ale 50km/h na tym konkretnym odcinku jest to niestety za mało by móc wyprzedzic pojazdy jadące prawym pasem..

  • ~Don C. 2016-02-25
    17:58:37

    0 2

    @Michal418-teraz jest za dużo aut ale w połowie lat 90 mój rekord to było koło 185 a takie 120 to była dzienna norma.@Demos Totalis-jak już to Bayerische Mist Wagen to się zowie...przynajmniej mój kuzyn z Reichu tak twierdzi. :-))

  • ~xerim 2016-02-25
    18:09:33

    3 1

    Właśnie macie rację koledzy, Ci którzy tu naskakują na tego kierowcę z tej beemki niech się sami przyznają ile na tym odcinku jadą bo nie wierzę, że są tak nieskazitelni i jadą grzecznie 50-tką ha ha ha...

  • ~jurempus 2016-02-25
    18:33:48

    2 1

    bartezz no i co z tego że stali ja bym nie zapłacił a czemu... radiowóz powinny być widoczny z daleka jako pojazd uprzywilejowany.W nocy powinien mieć także włączony jeden sygnał świetlny od strony drogi.Tak jest w przepisach.


    A tak poza tym każdy w internecie może gadać "ja jeżdże ostrożnie pomału przepisowo" a ja powiem prawde zapier****m drogą bo nie poto kupowałem 170 konne auto żeby jeździć nim za jakimś pajacem 50 cały czas.Jak jest możliwość depne mu i nie kryje sie z tym

  • ~adamos33 2016-02-25
    18:57:44

    8 0

    jurempus szkoda słów na to co wypisujesz "nie poto kupowałem 170 konne auto..." chłopie lej do baku i jedź se na jakiś tor zamknięty,tam wyszalej się,a drogi publiczne niech użytkują "normalni" użytkownicy.

  • ~cerberus 2016-02-25
    18:58:08

    5 1

    Jezdze czasami 70-80 w terenie zabudowanym. ale to co zrobil ten pseudokierowca to przesada powinni mu po takim stazu odebrac prawko. mialy byc zaostrzone kary dla mlodych kierowcow a tu co?? A prowadzenie Bmw powinno byc zabronione bo dziala negatywnie na psychike kierowcy :-)

  • ~ 2016-02-25
    19:02:36

    25 0

    jurempus- oczywiście, że masz rację, według przepisów mają być widoczni dla kierowców a nie schowani za barierkami w krzakach i z suszarką w ręku mierzy Cię z samego szczytu tej górki, Ty niczego nieświadom jedziesz sobie lewym, nie jak idiota ale zwykłe 70km/h bo wyprzedzasz wolno poruszające się pojazdy prawym pasem, które ledwo jadą 40km/h i na szczycie zostajesz zatrzymany a pan z uśmiechem pokazuje Ci suszarkę o ile przekroczyłeś - chore!!! w tym momencie przejeżdża obok 30 letni Kamaz zostawiający za sobą chmury czarnego dymu ale tego oczywiście pan władza nie widzi lub udaje, że nie widzi... oto nasza Polska wspaniała!!!

  • ~kurier 2016-02-25
    19:39:46

    13 0

    Kolego Don C. pojazd SWD zazwyczaj jedzie 40 km na godz. i spowalnia ruch więc raczej nie ma takich obaw ale największym problemem kierowców z tymi blachami to nieumiejętność prawidłowego parkowania i nierespektowanie ciągłych lini. Pisze to jako kierowca zawodowy dużo jeżdżący. Nie jestem uprzedzony.

  • ~xxxx 2016-02-25
    20:01:48

    31 0

    teraz czekamy na tego cwaniaczka z audika czarnego co w centrum miasta cisnie ile wlezie i straszy ludzi decybelami z tłumika

  • ~ 2016-02-25
    20:35:22

    23 0

    jaaaa ten z A5 je dobry ,ciekawe kiery mu przegląd na lewo podbija z takim auspuffem,na facebooku jest jako Audi A5 Black Beast

  • ~xerim 2016-02-25
    21:01:55

    26 0

    dobrze, że wspomnieliście o tym kozaczku z tego czarnego A5, który nie daje nawet wieczorem ludziom spokoju, jezdzi po centrum i przegazówy robi... dawno się powinni wziąść za niego i zmierzyć mu poziom db...

  • ~lukasz76 2016-02-25
    22:19:59

    1 21

    Ja Jak mam ochotę poszaleć , to ide na beczkę , albo wieżę w wesołym miasteczku , żaden z wieśbusów nie ma takiego przyspieszenia , a czasu wystarczy ,żeby rozmyślać nad kruchością życia .Polecam.
    ~bartezz ten prawy to zbawienie w zimę ; pasów może być i dziesięć ,nie dla prędkości i wyprzedzania , a dla przepustowości . Kamaz jako pojazd wiekowy mieści się w swoim standardzie emisji spalin..Policjant z suszarką może stać gdzie zechce,tak jak "prywaciarze" jeździć. Radiowóz w bocznej prostopadłej uliczce z włączonymi i światłami drogowymi i tak nie będzie lepiej widoczny , to fotoradary mają być widocznie oznakowane , a przepisy obowiązują nawet jak misiaczki nie stoją .

  • ~ 2016-02-25
    22:39:19

    17 0

    lukasz76 - czytając twój wpis muszę pogratulować ci poczucia humoru ;-)) bravo! tylko, że zero w tym logiki i realności, bo taki Kamaz to już dawno na żyletki powinien być przerobiony ze względu na swój stan techniczny i emisję spalin, przeglądu to nawet po największych znajomościach nie powinien przejść a z suszarką mogą stać gdzie zechcą owszem ale powinni być widoczni dla kierowców a nie ukryci gdzieś poza widokiem.

  • ~lukasz76 2016-02-25
    23:02:58

    1 7

    Czyli twierdzisz ,że gdzieś w przepisach zapisano ,że do takiego pojazdu należy zamontować katalizator , filtr cząstek stałych i zawór EGR , żeby nie kopciło ? Od sprawdzania stanu technicznego są wyspecjalizowane stacje,które ręczą głową za poprawność,a wyniki zapisywane sa w bazie danych ,nawet brak światła przeciwmgielnego(spalona żarówka) spytaj swojego diagnosty jak nie wierzysz, a na przeglądy cząstkowe Policja może ci wskazać inna stację. Co do policjanta z radarem : jak nie widzisz białej czapki z odległości 100 m lub mrugających wcześniej aut może pora w końcu uważać na drogę , a nie stale patrzyć na prędkościomierz i robić życiówki ? :) Pozdro

  • ~ 2016-02-25
    23:13:13

    11 0

    144 to trochę przesadnie, ale nie wleczcie się na drogach jadąc 30 km/h , bo to też utrudnia jazdę skoro mamy ograniczenie do 70, to proszę jedźcie te 70, a w terenie zabudowanym nie obniżajcie o 20 km/h bo to naprawdę tragedia, jeśli rowery wyprzedzają samochód. Ludzie czasem jeżdżą zbyt szybko, ale nie popadajmy w paranoje i nie używajmy tylko biegu numer 1 i 2..

  • ~ 2016-02-25
    23:17:25

    8 0

    ~jurempus Głupimi opiniami nie zawojujesz internetu, tak jak fikcją mikołowska ma takie korki, że cudem 100km pojedziesz tam o 00.
    A poza tym przekraczanie prędkości o zbyt dużo na krótkim odcinku jest bezsensowne zwłaszcza jak istnieje autostrada..

  • ~ 2016-02-25
    23:50:50

    8 0

    lukasz76 - konwersacja z tobą jest bezcelowa, piszesz takie wypociny, że chyba sam siebie nie słyszysz. Jest rok 2016 21 wiek era Kamazów skończyła się najpózniej 10 lat temu, to wg. ciebie jaką on spełnia normę, euro ile..? heh biała czapka z odległości 100m, migające światła..? nie kompromituj się takimi tekstami, widzę jak znasz przepisu kodeksu drogowego.. to ci przypomnę używanie świateł drogowych w terenie zabudowanym jest zabronione i bardzo właśnie karzą za takie " mruganie długimi ' ostrzeganie przez kontrolą, mało kto to dziś praktykuje zzuważ, nieliczni kierowcy starej daty, których jest już bardzo mało. Pozdrawiam ;-)

  • ~lukasz76 2016-02-26
    00:28:56

    2 10

    Czym jeździsz ~bartezz ? Założe się ,że czymś , co ma przynajmniej rok , dwa ... naprawa tego ,jak ci nawali kosztuje pewno krocie , a sam też nie dasz rady za dużo porobić , bo byle błąd trza kasowac dodatkowo komputerem .Wyobraz więc sobie ,że są ludzie związani z czymś co znają ,co potrafią kłębkiem drutu, młotkiem i kluczem 32 w razie bidy naprawić , czymś co się nie zakopie w piasku i co odpali nawet przy -30 .Naprawdę są tacy ludzie.Twoje autko na 90% za trzydzieści lat będzie kupką rdzy. Nie wspominając o tym ,że jak gościa byłoby stać jeździłby pewnie Manem .Co do świateł , na co mi to gadasz , widzisz czy nie jak mrugają , im powiedz ; co do kodeksu znowu wychodzi twoja ignorancja- oczywiście można używać świateł drogowych ale tylko w jednym przypadku:Art. 29.1. Kierujący pojazdem może używać sygnału dźwiękowego lub świetlnego, w razie gdy zachodzi konieczność ostrzeżenia o niebezpieczeństwie. Mruga się także jak ktoś jedzie bez świateł ,tyle że wyłączeniem i włączeniem świateł mijania . Jak dla ciebie to i tak zbędna wiedza ,bo wiesz lepiej kiedy i co ci wolno , a przepisy są dla "niedzielnych" kierowców starej daty:) Pozdro

  • ~lukasz76 2016-02-26
    00:58:46

    0 9

    Co do normy EURO pierwsza obowiązywała od 1993 roku. więc siłą rzeczy wszystko co było wyprodukowane przed nie musi jej spełniać. I tak przy okazji Kamaz nieźle prezentuje się na Dakkarze , choć to już nie te same ciężarówki .

  • ~spirit-of-the-town 2016-02-26
    09:24:58

    13 0

    Znam osobę, która wyznawała taką samą ideę jazdy jak co poniektórzy wyżej - ile fabryka dała. Pewnego razu jadąc nocą (ul. Gliwicka przed Ochojcem) z prędkością "ile fabryka dała" miał kontakt z dzikiem, który o dziwo przechodził w miejscu nie wyznaczonym. Dzisiaj ta osoba próbuje z trudem poruszyć palcami u rąk, bo o nogach nie ma co marzyć. Pozdrawiam

  • ~ 2016-02-26
    18:22:05

    11 0

    Jeśli to zostalo zmierzone w popielowie koło zalonu pegueot to zaden wyczyn bo Wodzisławska w tym miejscu została specjalnie zbudowana tak zeby karać kierowców dwa pasy pod górkę prowokuja do wyprzedzania natomiast jak sie znajdzie jakis zwianiaczek na prawym pasie co nie puści to spokojnie na gorze ma się taka prędkość a tam zaczyna się teren zabudowany i nagle 50. Wiec ludzie nie dziwcie sie młodemu ze go poniosło co go oczywiscie nie tłumaczy ale policja ma frajde po prostu dzieki tak zbudowanej drodze. Tyle w temacie :)

  • ~ 2016-02-26
    20:29:15

    9 0

    Ja tam latam 80-110km/h jest bezpiecznie.

  • ~ 2016-02-26
    22:15:56

    11 0

    do Dawid Karwan - w tym dniu stali za salonem Peugeot po tej samej stronie na samym szczycie prawie, że na przeciwko skrętu na Radziejów kościół wybrali sobie świetny punkt bo jadąć z dołu od wiaduktu w górę w stronę Wodzisławia nie jesteś w stanie ich widzieć wówczas oślepiało jeszcze słońce więc człowiek był bezbronny a na samym szczycie czekali już z gotowym wynikiem... tak jak mówisz Dawid droga zrobiona wręcz do wyprzedzania prawego wolnego pasa ale niestety w praktyce wychodzi, że lewy pas jest bezużyteczny.. bo jak chcesz wyprzedzic kogoś to musisz przekroczyć te 50km/h siłą rzeczy, a jechać sobie lewym pasem też cały czas nie możesz bo za to również jest mandat...

  • ~lukasz76 2016-02-27
    00:53:06

    0 15

    super teoria :" w górę w stronę Wodzisławia nie jesteś w stanie ich widzieć wówczas oślepiało jeszcze słońce więc człowiek był bezbronny " Taki odruch Pawłowa - jak Cie oślepia słońce , to sama prostuje Ci się prawa noga , to silniejsze od Ciebie, taka natura człowieka :] ; Panie ~bartezz vel "przepisy kodeksu " przypomnij co prawo mówi o pokonywaniu wzniesień ? Nie pisz bredni , pomóż Policji i sam zgłoś się na kurs doszkolający.

  • ~ 2016-02-27
    01:43:07

    10 0

    lukasz76 - a może ty jesteś jednym z tych, którzy tam właśnie suszyli suszarką, że prawda cię rusza...?

  • ~ 2016-02-27
    02:01:55

    10 0

    i jeszcze jedno lukasz76 - ten co najwięcej kłapie i innym chce prawic morały to zazwyczaj sam największe byki robi! popatrz na siebie i zrób sobie rachunek sumienia czy ty jesteś taki kryształowy w przestrzeganiu przepisów kodeksu drogowego!

  • ~lukasz76 2016-02-27
    09:16:19

    0 10

    Widzę ,po twoich postach , że czujesz jakąś mięte do mundurowych :D W odpowiedzi na twoje pytanie , tak , często zdarza mi się łamać przepisy, najczęściej zjeżdżaniem na margines takim króliczkom jak ty , co 2-3km później tłumaczą się Policji. I tu uważaj , tak, jestem cwaniaczkiem z prawego pasa :) Pozdrawiam.

  • ~ 2016-02-27
    11:46:28

    9 0

    w każdym stadzie zawsze znajdzie się czarna owca i tu jest najlepszy tego przykład ;-))

  • ~lukasz76 2016-02-27
    13:51:34

    0 11

    Co akurat w przypadku "twojego stada" jest zaletą :D

  • ~ 2016-02-27
    16:45:53

    9 0

    no widzisz a u twojego wadą.. ;-))

  • ~lukasz76 2016-02-27
    19:12:09

    0 11

    Tyle ,że minąłeś się z prawda o parę ton kolego. Moje grzechy to głównie najeżdżanie lini , ewentualnie sygnał dźwiękowy w mieście ,ale to nie to samo ,co twoja brawurowa jazda. Ja nigdy nie stworzyłem sytuacji potencjalnie niebezpiecznej na drodze ani dla pieszych ,ani dla pojazdów .Ty niestety swoim dyletanctwem i lekkim podejściem bawisz się życiem innych ludzi ; nie rozumiesz i nie chcesz zrozumieć że należy zwolnić ; statystyki nie kłamią. Rozumiem ,że osoby takie jak K.Hołowczyc (cda.pl/video/1929096c) mogą być jakimś tam wzorem , a jego nieprzyjęcie i podważenie mandatu daje jakąś nadzieję na uniknięcie kary innym kierowcom , ale tak duże przekroczenie prędkości ,jak to miało miejsce u nas , powinno być szczególnie napiętnowane. Tu nie ma żadnej taryfy ulgowej!!!

  • ~ 2016-02-27
    20:28:49

    10 0

    Człowieku skąd ty wiesz, jak ja jeżdżę?! skąd ty tworzysz i wypisujesz tu takie brednie o stylu mojego życia, o mojej zabawie i mojej jezdzie samochodem!! chłopie ogarnij się bo to nienormalne co ty tu piszesz konkretnie o mnie! tego kierowcę, który został złapany na takim kolosalnym przekroczeniu prędkości oczywiście, że trzeba ukarać! 134 km/ h w terenie zabudowanym to gruba przesada! ale wez ty się odemnie odklej bo mnie nie znasz więc zajmij się sobą!! nie rób się tu taki nieskazitelny czego ty nie robisz a co robisz bo już tego czytać nie można śmiechu warte!!!

  • ~lukasz76 2016-02-27
    21:44:54

    0 11

    1 :"widać kto jezdzi w " niedzielę "" i"50km/h.. to niestety za mało by móc wyprzedzic" zimą wleką się 20tką ,ale skąd masz wiedzieć ,skoro jeździsz tam tylko latem gdy "oślepiało jeszcze słońce więc człowiek był bezbronny". Poza tym nikt ci nie każe wyprzedzać , na szczycie ci z prawego muszą się włączyć do ruchu ,na lewy pas, więc czekają na swoją kolej. 2:" według przepisów" i "mają być widoczni" są, ale najwidoczniej nie dla Ciebie a skoro często tam jeździsz to uważasz bardziej ;"nie jak idiota ale zwykłe 70km/h" no tak bo twój instynkt stadny nawala- inteligencie za 10 ;"obok 30 letni Kamaz" jednak coś zauważasz ,choć to tylko "źdźbło w oku bliźniego.." zresztą w zgodzie z prawem. Można by tak mnożyć w nieskończoność bo jak widzisz w tym co piszesz "zero w tym logiki i realności". Uparcie kompromitujesz się kolejnymi wpisami , niby coś tam wiesz ,ale brak ci podstawowej wiedzy a co najważniejsze zdrowego rozsądku . Gdzie tu była mowa o twoim stylu życia ? Ogarnij się i skończ "najwięcej kłapać"!

  • ~ 2016-02-27
    22:07:27

    11 0

    myślisz, że pozjadałeś wszystkie rozumy..? ;-) nie rusza mnie to co sobie piszesz bo jest to żałosne...;-) myśl sobie co chcesz i pisz sobie co chcesz ja już skończyłem z tobą tą denną konwersację. Znam ten typ ludzi i mam pełny obraz tej osobowości.. bye bye ;-)))

  • ~lukasz76 2016-02-28
    14:13:52

    0 10

    "Zdaniem 82 proc. badanych,w Polsce nie jeździ się zgodnie z ograniczeniami prędkości. Jesteśmy świadomi powszechnego łamania ograniczeń, ale większość nie widzi w tym nic złego.Aż 62% społeczeństwa uważa, że przekraczanie dozwolonej prędkości nie jest złe, o ile kierowca potrafi dostosować jazdę do warunków panujących na drodze. Jest to szczególnie niebezpieczna sytuacja, bo jak wynika ze statystyk – najczęściej wypadki na drogach związane z prędkością mają miejsce w idealnych warunkach do jazdy – w dzień, przy dobrej pogodzie i na prostym odcinku drogi.jak to wygląda w liczbach? Najczęściej jesteśmy w stanie zaakceptować jazdę powyżej limitu o 10 km/h – takie zachowanie uważa za dopuszczalne 45-53 proc. Polaków (w zależności od ograniczenia). 17-27proc. badanych kierowców akceptuje jazdę o 20 km/h powyżej limitu. Największe przyzwolenie przekraczania dozwolonej prędkości o 10 km/h jest na drogach z ograniczeniem do 50 km/h – 60 proc. badanych osób nie widzi w tym nic złego.Z badań wynika także, że Polacy akceptują przekraczanie prędkości na drogach w Polsce mimo, iż zdają sobie sprawę z zagrożenia jakie niesie za sobą takie zachowanie. 73 proc. badanych ma świadomość, że wypadek przy prędkości 70 km/h będzie poważniejszy w skutkach niż przy 60 km/h, a 66 proc., że przekroczenie prędkości o 10 km/h zwiększa ryzyko wypadku nawet przy dobrej pogodzie." Wnioski niech każdy sobie sam wyciągnie.Pozdr.

  • ~ 2016-03-02
    10:53:12

    6 0

    Wiadomość do Don C. - to nie ten ten skrót, o którym piszesz lecz BMW oznacza " BAYERISCHE MOTOREN WERKE " ;-)
    a ciebie lukasz podziwiam za wytrwałość w sprawdzaniu statystyk i za chęć tego przekazywania innym - szacun ;-)

  • ~lukasz76 2016-03-02
    23:04:16

    0 5

    Ja ciebie bartezz za śniętą ripostę i klikanie łapek nawet - samemu sobie ;) Tymczasem.

  • ~ 2016-03-03
    23:23:38

    2 0

    lukasz - jo cię prosza nie rób mi na śmiech ;-) ty myślisz, że jo siedza cały dzień na necie i klikam łapki hehe toś mnie teraz rozłożył na łopatki ;-) ja mam ważniejsze zajęcia życiowe i nie siedzę tu cały dzień jak ty i nie komentuje wszystkiego co chwilę i nie kłócę się z ludzmi.. zauważ godziny moich a twoich wpisów ;-)) z pozdrowieniami ;-)))

  • ~lukasz76 2016-03-04
    15:58:26

    0 0

    Chyba jednak ten "twój" obraz szwankuje komentujemy w tych samych godzinach i nie wszystko , w gruncie rzeczy .A to o czym ja przestrzegałem zdarzyło się na Raciborskiej - poczytaj tamten wątek i porównaj sobie styl komentowania , to jest złe jak ja się kłócę? Ludzie myślą stereotypami ,a ich zmiana niestety skutkuje kłótnią . Zrozum ,że ty możesz jeździć bezbłędnie , bez mandatu po swojemu ,ale wypisujac tu takie rzeczy jednocześnie popełniasz 2 błędy -1 przyznajesz się do łamania przepisów, ich nieznajomości co akurat jest twoją prywatna sprawą mnie to nie obchodzi czy dostaniesz 200 zł czy 5 lat odsiadki -2 nakłaniasz innych do tego swoją postawą -przecież wszyscy tak jeżdżą. A co jak skutek nieroztropnej jazdy jest śmiertelny ? nie mówimy tu o karach .Postaw się po stronie sprawcy , a potem pomyśl jakby się niedajboże w twojej rodzinie przytrafiło ... Ok mamy inne zdania , inaczej wyrażamy swoje opinie , ale tu się zgodzisz ,że życie nie ma swojej ceny , niewyklepiesz, niepomalujesz .Niestety mimo że przyjemna , jazda autem nie jest zabawą . Tak banał , wszyscy to wiedzą , ale najwyraźniej trzeba to powtarzać do znudzenia. W mojej dalszej rodzinie zginęło dziecko na przejściu dla pieszych podczas powrotu ze szkoły . Biały dzień ,widoczność kilometr i "przepisowe" 50 + prawie10. Wiem, ty byś olał , niekomentował , jak setki oglądających te wiadomości ..Ja bym stosował karę dodatkową-uczestnictwo na pogrzebie. Pozdr.

  • ~ 2016-03-04
    17:56:28

    1 0

    co ty chłopak znowu bredzisz o mnie..? kogo ja nakłaniam do łamania przepisów? gdzie ja się przyznaje do łamania prawa w czym? - czy ty się słyszysz człowieczku co ty mówisz! wez już wreszcie się odemnie odpieprz. bo mam tego serdecznie dosyć jak non stop się przypier...chłopie ty jesteś taki nieskazitelny, nie popełniasz żadnych wykroczeń absolutnie żadnych..? nie rozbrajaj mi uczuć ;-))) bo naprawdę nie można tego czytać! o oświacie też się wczoraj wymądrzałeś przepisywałeś to co znalazłeś w internecie aż sprostowała cię kobieta,pod nickiem KasiaT która tam pracuje od 1994 roku! wymądrzasz się definicjami znalezionymi w necie i skopiowanymi dalej mówisz o dziedzinach, o których coś tam niby wiesz, gdzieś coś słyszałeś ale nie wiesz, w którym kościele dzwonią! zluzuj i jak coś mówisz to mów z sensem a nie bez sensu!!

  • ~lukasz76 2016-03-04
    21:22:59

    0 0

    zluzuj gacie chłopie, się zadusisz :) czego sie rzucasz , do ciebie nie dociera że rozmawiasz z zawodowym kierowcą .Taka inteligencję szpagatową za kierownicą cały czas obserwuje - dzień w dzień . Piszesz bzdury od samego początku i piszesz je do mnie ,to ci grzecznie odpisuje a że TY masz postawę człowieka nieomylnego , to Ci cytuje , bo mi NIE musisz wierzyć ,ale TAKIE SĄ FAKTY , co udawadniam Ci za każdym razem . Przedstawiłes mi może coś że się mylę? Chcesz miec spokój , to do mnie się nie odnoś ad persona ; zaglądasz tu po 3 dniach i ja mam ci wybaczyć że nie siedzisz tu na okrągło ; to po kiego grzyba twoje komentarze typu błysnęłeś .. Prowokujesz to masz odpowiedź a że niestety nic poza tym nie masz do powiedzenia to zbierasz opr . Ja mówie sprawdzam za każdym razem jak mnie coś zaintryguje a dla ciebie jest prawdą tylko to w co wierzysz od początku a nie wiesz na pewno. Ja dyskutuje na te tematy , żeby poznać zdanie innych, i h.. z tego że negatywne , ty nie musisz bo już wiesz .Artykuł o gościu 134km/h to dopiero w 50 poście potępiasz takie zachowanie i to po tygodniu bo ważniejszy był kamaz i "poklepanie gościa ze 170 konnym silnikiem po ramieniu"..Chłopie to co piszesz do mnie odnies do siebie , wypij se melise , niewiem neopersen? możemy se pogadać ,ale na temat ... a i mam dwójkę dzieci w wieku szkolnym , ale moim SYSTEM kręgosłupa nie wykrzywił .Ps: Obiecałeś skończyć tą "denną konwersację" wieki temu, nalegam , dotrzymaj obietnicy!

  • ~ 2016-03-04
    22:04:29

    1 0

    Nie wiem za kogo się uważasz ale dla mnie nie jesteś żadnym autorytetem i zapamiętaj to sobie to raz! dwa - to, że jesteś zawodowym kierowcą to o niczym nie świadczy. Mam kolegów zawodowych kierowców i kilku z nich pomimo tego, że są codziennie za kółkiem po kilka/kilkanaście godzin nie zmienia faktu, że jeżdżą kijowo, nieprzepisowo, złym stylem jazdy i jadąc z takim odnoszę wrażenie, że jadę z świeżo upieczonym kierowcą. Co ty mi udowadniasz za każdym razem..? chyba swoje widzimisie, powtórzę się coś tam wiesz, gdzieś tam coś słyszysz ale nie przeceniaj się... chłopie momentami gadasz z drogi i naprawdę jak czytam twoje wypowiedzi to mam takiego banana na ustach jak mało kiedy... bo znalazł się wybitny znawca wszechwiedzący ;-)) chcesz sobie pogadać nie ma sprawy - polecam się na przyszłość ;-))

  • ~ 2016-03-04
    22:36:36

    0 0

    No toscie sobie chlopaki fajnie pogadali

  • ~lukasz76 2016-03-04
    23:48:02

    0 1

    ślepy czy jak? piszę mi nie wierz -artykułom prawa wierz . Znalazłeś cos innego? - zaserwuj .Wątpię ,że masz jakichkolwiek kolegów, chyba tylko koleżanki :).. A zapytaj ich o kwestie Kamaza .. Gadaj w końcu do rzeczy ... Wiesz kto łamie dane "słowo" .. :)

  • ~ 2016-03-05
    10:23:01

    1 0

    ha ha ha ;-)))) żenada chłopak żenada ;-)))

  • ~lukasz76 2016-03-05
    23:41:43

    0 3

    Takie właśnie wypowiedzi potwierdzają moja tezę -mi zarzucasz to co powinieneś sobie . Ja odkryłem "karty" wytłumaczyłem jak potrafię(nie)najlepiej o co tu "walczę" a ty po prostu nie bójmy się tego słowa trollujesz .Ja odpowiadam na twoje pytania , ty nigdy , ja pokazuje kim jestem ty boisz się ujawnić choć w części bo masz nadzieję że bezpiecznie będziesz mógł obrażać i jechać po innych.Po co te przymiotniki , po co zachowanie rodem z podstawówki ? Bo to cie żywi , czekasz na to cierpliwie nawet kilka dni .Żenada chłopie to jest z tobą , i to ja teraz mam twój pełny obraz . Masz kolegów , którym obrabiasz tu ,za przeproszeniem , du.ę(?) Chłopie przecież jakby wiedzieli kto pisze w poniedziałek chodziłbyś z ładną śliwą , "nie zmienia faktu, że jeżdżą kijowo...." oni ? chłopaku kto tu sie stara być wszechwiedzący ? Koledzy znoszą Twoje przyciasne spodnie rurki , TWOJĄ Babską różową koszulę i "dorosłe" trampki , a ty im taką laurkę publicznie wystawiasz ? podpisz się , pokaż " kolegom "swoje "wypociny" , zobaczymy jak to się zakończy super kierowco .Takie typy jak ty właśnie nie widzą nic złego w BABSKIM obgadywaniu za plecami , nie widzą nic złego w KaPoWaNiU na kolegów .Taki się Tu pokazałeś i taki właśnie jesteś - cwaniaczek -kapuś - stąd też ten KAMAZ. Dalej licytuj sie chłopczyku , rzucaj przymiotnikami mniej tą swoją kropkę nad" i" .Ja cię tu na pewno poważnie nie będę traktował ....narta..

  • ~ 2016-03-06
    01:40:00

    0 0

    no teraz to przeszedłeś samego siebie hehe ;-) widzę, że byłeś u jasnowidza bo napisałeś nawet jak wg. ciebie chodzę ubrany w jakim stylu... no niestety masz do bani tego jasnowidza bo to nie mój styl jaki tu opisałeś a więc minąłeś się grubo z prawdą.. lipa! nazywasz mnie kapusiem i cwaniaczkiem..? przecież to ty napisałeś wcześniej sam o sobie, że jesteś cyt. "cwaniaczkiem prawego pasa" chłopaku przecież twoje rozumowanie, które tu przedstawiasz jest odległe od rozumowania dorosłego faceta, ba... " zawodowego kierowcy".. to, że ty ujawniłeś swoje zajęcie to twoja sprawa! a czy ja ujawnię..? hmmm.. powiedzmy, że się zastanowię - więc nie wymagaj tego odemnie ;-) nie kolego ja nie mam zamiaru się tu z tobą licytować... prycham śmiechem z twoich wypowiedzi na mój temat ;-))) trzymaj się zawodowy kierowco...

  • ~lukasz76 2016-03-07
    06:32:24

    0 1

    Dawid Karwan napisał "dwa pasy pod górkę prowokuja do wyprzedzania natomiast jak sie znajdzie jakis zwianiaczek na prawym pasie co nie puści" - to ja chłopczyku, jako ,że mój wechikuł wincej ni da rady - taka wskazówka , no ale cóż ...Z tym jasnowidzem też bezsensu bo wyraźnie pisze ,że twoi koledzy ciebie znoszą takiego jakim jesteś ..., a ty im du..ę obrabiasz ,żeby mieć "argument" w rozmowie albo co jest bardziej prawdopodobne nie masz "takich" kolegów,stąd cwaniaczek. Nic mnie twój "styl" nie interesuje.Mówię poziom podstawówka , czytanie ze zrozumieniem. Chciałem ci kodeks sprezentować , ale obawiam się , że ktoś musiałby ci tłumaczyć dlaczego miękka a nie twarda oprawa ..

  • ~ 2016-03-11
    00:22:24

    0 0

    Nie mosz se z kim pogodać to przynajmniej tu se pogodej wjysz ;-)))

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5052