"Przygotowując projekt tego mostu, zamierzano dać śmiałe architektoniczne świadectwo na nowo pewnej siebie Polski. Wąwóz, nad którym rozpięto most, nie jest szeroki ani specjalnie głęboki. A strumień na jego dnie ma tylko około czterech metrów szerokości, jak długość małego auta rodzinnego" - piszą dziennikarze Agencji Reuters.
>> Więcej na ten temat przeczytasz w portalu tuWodzisław.pl
Tagi: most w mszanie, Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad w Katowicach, most autostradowy Mszana, most Mszana, autostrada a1
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
4352"Babciowe" - dobra zmiana na rynku pracy? "Czas zweryfikuje"
3368ZUS: spadła liczba cudzoziemców. Widać to w obszarze obsługiwanym przez Rybnik
2976Lokalna edycja globalnego konkursu IT!
1915Kosmos! Stworzony przez firmę z Gliwic satelita dostarczył pierwsze obrazy powierzchni Ziemi
169Jest pozwolenie na budowę. Handel przy ul. Żorskiej w końcu ma odżyć (wizualizacje)
+211 / -43Lokalna edycja globalnego konkursu IT!
+13 / -0ZUS: spadła liczba cudzoziemców. Widać to w obszarze obsługiwanym przez Rybnik
+12 / -3"Wzrost we wszystkich kluczowych pozycjach". Digitree Group oszacowała dane finansowe za 2023 rok
+3 / -4Import węgla zablokowany. Normy zapasów przekraczają 200 proc.
+19 / -27MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
17ZUS: spadła liczba cudzoziemców. Widać to w obszarze obsługiwanym przez Rybnik
5Lokalna edycja globalnego konkursu IT!
0"Babciowe" - dobra zmiana na rynku pracy? "Czas zweryfikuje"
0Kosmos! Stworzony przez firmę z Gliwic satelita dostarczył pierwsze obrazy powierzchni Ziemi
0Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~viporion 2013-11-21
15:08:18
Tak tłumaczcie tych patałąchów którzy budują taki okazały most juz tyle czasu to śmiech na sali. europa już pewnie ma niezlą polewę z naszego kraju. Oni w tym samym czasie stawiaja budynki wielkie jakich mało kto widział a ci się dalej bawia w ten most. I jeszcze ich tłumaczyć ? to jakiś absurd
~mazi_rk 2013-11-21
16:57:55
dalej to nie tłumaczy czemu nie mógł być zwykły most + nasyp
~morfeus12 2013-11-21
17:56:46
Photoshop ;p
~Dador 2013-11-21
19:34:52
Tu już nie chodzi o to czy nasyp czy most. Tylko dlaczego, do licha, musiał to być extradosed a nie jakiś inny sprawdzony system? Na pewno byłoby szybciej i taniej. Pewnie mniej efektowniej ale efektywniej. Liczę, że nie będzie taką fuszerką jaką jest A1, gdzie po 2 latach użytkowania nawierzchnia już nieźle wytelepie kierowcę.
~ 2013-11-21
20:25:55
Jeżeli buduje się drogi most a nie tani nasyp to bierze się o wiele większą prowizję. To jest główny powód dla którego gddkia buduje drogo autostrady, mosty, węzły np sośnica, za przyzwoleniem rządu i byłego ministra od zegarka.
~Eberhard Mock 2013-11-21
21:39:12
Ten most ma być okazały, bo to pierwszy most jaki zobaczy kierowca przybywający zza granicy. Chodzi w skrócie o to, żeby przysłowiowy Pepik zakrztusił się knedlikiem podczas obiaku na samo wspomnienie tej wiekopomnej budowli. Przez próżność GDDKiA jeszcze długo nie będziemy mieć autostrady...
~qwerty 2013-11-22
09:31:34
To nie przez proznosc GDDKiA nie mamy jeszcze tej autostrady a przez ogolnoeuropejskie problemy Alpine (ktora z reszta zbankrutowala). Cala ta awantura wokol mostu ydaje sie byc niczym innym jak tylko (wtedy) proba wymuszania na inwestorach wyzszych cen na projektach, zeby zwiekszyc dochody tychze projektow. W Alpine kilka lat wczesniej wiedzieli to, czego opinia publiczna dowiedziala sie calkiem niedawno - ze firma stoi na skraju bankructwa i ze ze swoim obecnym portfelem zamowien tego bankructwa nie uniknie. Pamietajcie o tym, ze wielu polskich fachowcow przeliczalo ten most na nowo i opinia ich byla taka, ze projekt jest OK. Alpine znalazla kilku innych fachowcow, ktorzy cale zycie przewymiarowywali swoje projekty (robiac sobie tzw. dupochrony) i im zlecila swoja ekspertyze. Tacy ludzie, ktorzy nigdy w zyciu nawet nie zblizyli sie do realnego wymiarowania (bo zawsze "na wszelki wypadek" przewymiarowywali) policzyli i nie chcieli sie podpisac pod projektem niewystarczajaco przewymiarowanym, wiec stwierdzlil, ze projekt nie jest ok. Kto choc troche mial do czynienia z budownictwem wie, ze w projektowaniu ogolnym trendem jest przewymiarowywania, bo przeciez inwestor zaplaci za wszystko i nie jest w stanie sam przeliczyc projektu, zeby sprawdzic osobe go wykonujaca a tak na wszelki wypadek (zeby pokryc ewentualne bledy w projekcie) mozemy np. belki betonowe zrobic grubosci 1,20m zamiast 1m.
~adamb 2013-11-22
11:08:49
@Qwerty- Ty jesteś specem od wszystkiego od ekonomi, od zarządzania, od kolei, od urbanistyki, od budownictwa, od projektowania... ot taki człowiek renesansu :) Jak w takim razie to rzekome "przewymiarowanie" wytłumaczysz gdy tę budowę wstrzymał nadzór budowlany stwierdzając, że budowla nie spełnia wymagań bezpieczeństwa ? Alpine to sygnalizowała już na etapie projektu podpierając się opinią dr Michela Virlogueux, który zaprojektował najwyższy most na świecie (Millau)... ale my Polacy wszystko wiemy i potrafimy zrobić lepiej i taniej :)
~300trojan 2013-11-22
12:39:05
Pracowałem przy tym moście.Głównym problemem o którym głośno sie nie mówi jest fakt że iż on po części w środku... pusty ! Zbrojenia były tonami wywożone na złom lub innych klientów.Zadnych kontroli ,jedna wielka wyprzedaż konstrukcji zbrojeniowych.Kiedy pękł jeden fragment i zrobiła sie dziura 5 na 4 metry to biegali jak mrówki ,żeby tą pustke wewnątrz zakryc ;) Po prostu grozi zawaleniem. O korupcyjnych przegrętach z Alpine Bau nawet nie ma co wspominać bo to temat na książke która podobnie jak przekręt Bagsika i ART B ukaże sie za kilka lat .