zamknij

Koronawirus w Rybniku. Informacje

Epidemia a działki. Można na nich przebywać?

2020-04-07, Autor: 

Niecodzienna sytuacja związana z epidemią nasuwa nam wszystkim wiele pytań. Jednym z częstszych, to pytania o ogródki działkowe. Przebywanie na terenie ogródków działkowych przez ich właścicieli nie jest zabronione, jednak powinno być - jak każde wyjście z domu – ograniczone do niezbędnych potrzeb. Dlatego policjanci sprawdzają, czy na terenie ogródków działkowych są również przestrzegane przepisy bezpieczeństwa.

Reklama

Obowiązują kolejne obostrzenia, zakazy i nakazy związane ze stanem epidemii. Walka z rozprzestrzenianiem się koronawirusa wymaga od nas wszystkich dostosowania się do tych zaleceń. Dotyczy to również działkowców. Dlatego stróże prawa sprawdzają, czy na terenie ogródków działkowych są również przestrzegane przepisy bezpieczeństwa.

- Mundurowi kontaktują się z prezesami ogrodów działkowych i informują o potrzebie rozpropagowania zaleceń dotyczących sposobu zachowania się działkowców w sytuacji walki z koronawirusem. Chodzi o to by w częściach wspólnych - alejkach czy placach - należących do ogrodów nie gromadzić się, by zachować odpowiednią odległość i nie zapraszać wzajemnie np. na grillownie – wyjaśnia asp. Bogusława Kobeszko, rzecznik rybnickiej policji.

Jak dodaje policjantka, urządzanie spotkań towarzyskich i gromadzenie się większej ilości osób na terenie działki jest przede wszystkim nieodpowiedzialne.

- W ten sposób naraża się życie i zdrowie swoje oraz innych osób. Przepisy nie zabraniają działkowcom wykonywania niezbędnych potrzeb związanych z utrzymaniem działki. Jednak każdy powinien poważnie zastanowić się, które z tych czynności są naprawdę niezbędne – dowiadujemy się.

Oceń publikację: + 1 + 120 - 1 - 43

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (21):
  • ~Kurt_Wallander 2020-04-07
    13:37:25

    Mam ogrodzoną działkę (na szczęście, nie na POD) i nie mam obowiązku na nią nikogo wpuszczać. Możemy sobie grzecznie porozmawiać przez płot, poproszę o podstawę prawną i wszyscy się grzecznie rozejdziemy. Jak policja chce wejść, to niech przyjdzie z nakazem.

    Ja rozumiem zakazy bo pandemia ale żeby mundurowi (bo oprócz policji - przynajmniej jeszcze nie u nas - chodzi żandarmeria) nie przeginali w drugą stronę, poprosiłbym o oficjalną listę tego, co wolno a czego nie oraz podstawę prawną.

  • ~PogromcaSzkodnikow 2020-04-07
    13:48:14

    Kurt_Wallander

    Rozumiem, ze potrzebujesz stanu kleski zywiolowej i milicjanta, ktory wtedy bedzie mogl legalnie wejsc na Twoja dzialke i palowac tak dlugo az stracisz przytomnosc?

    I to bedzie wszystko na full legalu - bo prawa obywatelskie i prawa czlowieka wtedy nie obowiazuja.

    Fajnie bedzie nie?

  • ~Macik765 2020-04-07
    14:06:09

    45 55

    Ale wiesz że policja w Polsce nie potrzebuje nakazu aby móc wejść na prywatny teren? To nie amerykański film.

  • ~PewienRybniczanin 2020-04-07
    14:06:50

    Przypominam tylko żeby nie przyjmować tych nielegalnych mandatów od policji. Mam prawo wyjść z domu i policjant nie będzie decydował o tym czy to była potrzeba konieczna czy nie. Będzie stan nadzwyczajny to wtedy porozmawiamy. Teraz karanie na podstawie art. 54 KW za opisane zachowania jest po prostu bezczelnym nadużyciem rządu!

  • ~PogromcaSzkodnikow 2020-04-07
    14:14:56

    PewienRybniczanin

    Zgloszenie droga mailowa do Rybnickiej Komendy Policji wyslane - namawian innych, zeby zrobic to samo.

    PewienRybniczanin publicznie nawoluje do lamania prawa - za to jest przewidziana odpowiedzialnosc karna.

    Im wiecej maili bedzie tym szybciej Policja sie tym zajmie.

  • ~Macik765 2020-04-07
    14:15:08

    24 13

    xD szkoda tylko że nałożonej kary administracyjnej nie można nie przyjąć.

  • ~PewienRybniczanin 2020-04-07
    14:19:29

    58 33

    Tak? A gdzie te publiczne nawoływanie do łamania prawa? I jakiego prawa?

  • ~Hari Derner 2020-04-07
    14:21:44

    To wszystko jest łamaniem podstawowych praw konstytucyjnych !
    Nie ma stanu wojennego .
    Nie ma stanu klęski żywiołowej.
    To po prostu Ustawa uchwalona przez PiS.

  • ~Lateks 2020-04-07
    14:22:45

    35 12

    ~Macik765
    Masz i nie masz racji jednocześnie.
    Policja bez nakazu nie może ot tak wejść i kontrolować co im się zachce.
    Za to są wyjątki gdzie za takie działanie nie będą mieli żadnych konsekwencji prawnych.
    To tak jakbyś gasił pożar a ktoś by Cię ściagał za to że weszedłeś na czyjąś posesję.

  • ~PogromcaSzkodnikow 2020-04-07
    14:27:30

    69 35

    Hari Derner

    Przez Polski Rzad, ktory zostal wybrany przez Polakow.

    Jak Ci choroba nie straszna - to idz na ochotnika do Raciborza do Szpitala. Tam jest potrzebna pomoc.

  • ~Kurt_Wallander 2020-04-07
    14:41:11

    88 20

    Nie no, ja widzę elementarne braki w wiedzy na temat obywatelskich swobód i praw :) Policja nie może se od tak wleźć na blachę/szmatę do mieszkania/domu/posesję bez uzasadnienia - od tego są wyjątki a i to reguluje prawo.

    Policja wystawia mandaty za naruszenie zakazu zgromadzeń, spotkań, etc. Kamiński z MSWiA wyraźnie zaznaczył, żeby ludzi najpierw edukować a dopiero potem karać (jak ktoś nie rozumie po dobroci). Gliniarze nie wystawiają mandatów za złamanie zakazów - sporządzają wniosek o ukaranie do GIS a ten w trybie administracyjnym nadaje wykonywalną grzywnę - wtedy jest przejeb... bo zapłacić trzeba a odwołanie się w sądzie będzie trwać niemiłosiernie długo.

    Stan klęski żywiołowej nie wyprowadza wojska na ulice - weź se Pogromca i Macik poczytajcie odpowiednie ustawy, itd. W Polsce nie ma nawet w tej chwili zagrożenia epidemicznego - bo stan epidemii tym nie jest. Wprowadzenie w życie stanu klęski nie znajdują automatycznie zastosowania wszystkie dopuszczone w nim ustawą ograniczenia. Za to obowiązują te, które zostaną wskazane w rozporządzeniu wprowadzającym dany stan. I to jest napisane jak wół w Konstytucji (nie piszmy proszę o tym, jak to PiS ma gdzieś konstytucję, etc.).

    Umówmy się: ludzie są niereformowalni - łamią kwarantannę, zakazy spotykania się, robią rzeczy absolutnie nie niezbędne (korci mnie, żeby umyć auto ale po uj - żeby po dwóch dniach znowu był zakurzony albo obsrany przez ptaki?) bo ten naród tak ma :) Siedzę w domu przez 2/3 dnia, pracując i ogarniając dzieciaki - muszę wyleźć by nie zwariować a dzieci by nie dostać małpiego rozumu. Wychodzę na max 2h, wracamy do domu - a nie, siedzimy i grillujemy i zapraszamy sąsiadów. Widzisz zaleźność?

    Boszszszsz...

  • ~PogromcaSzkodnikow 2020-04-07
    14:50:27

    26 51

    Kurt_Wallander

    niestety nie masz racji - ale nie chce juz ni sie pisac.

    A co ludzie robia na kwarantannie - to sobie popatrz 2 artykuly dalej.

    Dzieci bedziesz trzmac na smyczy ze strachu - jak w PL bedzie 100tys zarazen i 10tys zgonow.

  • ~TAKI JA 2020-04-07
    16:50:00

    37 29

    ~Kurt_Wallander
    Mam wielką prośbę, jako wszechwiedzący człowiek pogadaj z koronawirusem żeby zgodnie z konstytucją, zgodnie z prawem nie zabijał nas wolnych obywateli. Prrzecież prawo zabrania zarażania ludzi. Pokaż jaki masz płot na działce, który ni wpuści koronawirusa.

    PYCHA KROCZY KROK PRZED UPADKIEM. ZOSTAŃ W DOMU!

    Dużo zdrowia życzę.

  • ~gruba 2020-04-07
    18:44:57

    10 47

    Przecież jak się czyta takiego Kurta to ręce opadają. Głupich jednak nie sieją. Gościu Ty już masz koronawirusa czy dobrze by było abyś go dostał. Może wtedy zrozumiesz, ale wątpię. Tak jak już Ci napisali. Powinni do Ciebie wjechać i bęcki

  • ~ 2020-04-07
    19:11:04

    23 3

    ~gruba - myślenie to też wysiłek ; )

  • ~Kurt_Wallander 2020-04-07
    20:03:24

    32 10

    Co Was tak boli, cebulaki? Bo widzę, że problem z czytaniem ze zrozumieniem się kłania. Przyswajanie wiedzy na temat praw i obowiązków też.

    Żebyś Ty gruba nie dostał saperką w twarz na poszerzenie uśmiechu za groźby karalne.

    Mentalne dno.

  • ~Franek7 2020-04-08
    06:34:53

    17 12

    ~PogromcaSzkodnikow 2020-04-07 14:14:56
    PewienRybniczanin

    Zgloszenie droga mailowa do Rybnickiej Komendy Policji wyslane - namawian innych, zeby zrobic to samo.

    PewienRybniczanin publicznie nawoluje do lamania prawa - za to jest przewidziana odpowiedzialnosc karna.

    Im wiecej maili bedzie tym szybciej Policja sie tym zajmie.


    Ja nie wiem co ty masz z tym kablowanie na policję. Tatę miałeś w ORMO czy co?

    Wyślij jeszcze zgłoszenie o mnie ninja tez uważam, że te wszystkie zakazy i ograniczenia nie mają żadnej mocy prawnej bo są wprowadzone rozporządzeniem a nie ustawą a zakazać można tylko ustawą. Po drugie wykroczenie to czyn społecznie szkodliwy a jaka jest szkodliwość mojego czynu kiedy sobie siedzę na ogródku albo soaceruję po lesie?

    Dobrze, że ludzie się budzą i zaczynają rozumieć, że to są nielegalne działania rzadu i Policji. Nie przyjmować mandatów bo są wypisywane bez realnej i zgodnej z prawem podstawy. Niech się gonią na drzewo. Ja chętnie pójdę do Sądu i im to wyjaśnię.Trzeba znać swoje prawa i nie dawać sobą pomiatać.

  • ~Franek7 2020-04-08
    06:57:01

    15 10

    Jeszcze niedawno maszerowali na defiladach skrajnej prawicy, teraz wraz z policjantami patrolują ulice zastraszając obywateli, którzy ośmielili się wyjść z domów.

    „Odporna Wiosna” – to oficjalna nazwa operacji przeprowadzanej przez Wojska Obrony Terytorialnej podczas epidemii koronawirusa. Członkowie oddziałów uformowanych za czasów, kiedy MON rządził Antoni Macierewicz w kilku województwach wspólnie z policjantami przemierzają ulicę, wypatrując przechodniów, legitymując, wypytując o powód wyjścia z domu, a bardzo często również – wlepiając mandat w wysokości 500 złotych.

    W Elblągu są niemal na każdym osiedlu. Kroczą obok policjantów, zatrzymując, pouczając i dyscyplinując mieszkańców. Przedstawiciele miejscowej policji przyznają, że terytorialsi są wysyłani tam, gdzie istnieje podejrzenie, że mogą gromadzić się ludzie. – Dwuosobowe patrole pełnią służbę w centrum miasta, na Starym Mieście a także w innych dzielnicach Elbląga obejmując również kontrolę skwerów i parków oraz innych terenów zielonych – powiedział kom. Krzysztof Nowacki oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Elblągu.

    W Koszalinie lokalni dowódcy WOT wygłaszają apele do lokalnej społeczności. – Obowiązuje także zakaz wstępu do lasów państwowych i miejskich, a także na plaże. Te rygory są niezbędne, abyśmy pozostali bezpieczni i nie narażali siebie i innych na zarażenie koronawirusem – mówi dowódca 14. Zachodniopomorskiej Brygady Obrony Terytorialnej płk Grzegorz Kaliciak. – Proszę wszystkich, by pozostawali w domach, by brali odpowiedzialność za podejmowane decyzje o wychodzeniu na zewnątrz i narażeniu się na kontakt z innymi ludźmi. Bierzemy w ten sposób odpowiedzialność za zdrowie i życie nas samych, naszych rodzin i innych ludzi. Jeśli tak będziemy myśleli, będziemy bezpieczniejsi – dodaje przywódca „bojówki Macierewicza”.

    W Żorach mają już na koncie pierwsze sukcesy. Terytorialsi namierzyli i spacyfikowali 46-latka, który odbijał piłkę rakietę do tenisa pomiędzy blokami, a także przyłapali na gorącym uczynku dwóch mężczyzn spożywających alkohol w jednym z garaży. Przy ulicy Rybnickiej dzielni „żołnierze” napotkali człowieka, który spożywał alkohol. Mężczyzna zaczął uciekać, jednak terytorialsi wezwali zmotoryzowani patrol, który zatrzymał mężczyznę. Wszystkim grożą wysokie grzywny za zlekceważenie przepisów – od 5 do 30 tysięcy złotych.

    W całym kraju w działania związane z walką z koronawirusem zaangażowanych jest dzisiaj ok. 4435 członków Wojsk Obrony Terytorialnej.

    Mandaty wypisywane są na podstawie artykułu 54. Kodeksu Wykroczeń, który mówi, że „Kto wykracza przeciwko wydanym z upoważnienia ustawy przepisom porządkowym o zachowaniu się w miejscach publicznych, podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany”. Mandatu przyjmować nie trzeba, a późniejsza sprawa przez sądem daje spore nadzieje na uniewinnienie, gdyż ustawodawca, przygotowując naprędce regulacje ograniczające prawo do przemieszczania się zapomniał, że ustawie o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi z 5.12.2008 roku nie ma ma przepisu mówiącego, że złamanie przepisów jest karane mandatem.

  • ~Franek7 2020-04-08
    06:59:11

    13 8

    Czy my żyjemy jeszcze w normalnym kraju?

  • ~Franek7 2020-04-08
    07:00:58

    20 12

    Jak to jest możliwe, że w XXIw jeden człowiek zdemolował 40-to milionowy cywilizowany kraj.

  • ~George Kawałek 2020-04-09
    00:36:34

    2 2

    https://tenpoznan.pl/rzecznik-praw-obywatelskich-kwarantanna-jest-niezgodna-z-konstytucja-zakaz-przemieszczania-sie-tez/

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5068