zamknij

Wiadomości

Egzaminy ósmoklasistów. Czy w Rybniku uda skompletować się komisje?

2019-04-11, Autor: red

1339 uczniów przystępuje w Rybniku do egzaminu ósmoklasisty. Egzamin zostanie przeprowadzony w 32 szkołach podstawowych. Aktualnie dyrektorzy rybnickich szkół starają się skompletować składy do 96 komisji egzaminacyjnych.

Jak informuje Urząd Miasta Rybnika, składy komisji egzaminacyjnych podczas egzaminów gimnazjalnych i ósmoklasistów zostały wybrane z nauczycieli ze szkoły, w której odbywa się egzamin albo z sąsiednich szkół. Dyrektorzy wymieniali się między sobą informacjami o nauczycielach, którzy nie wzięli udziału w strajku i mogą zasiadać w komisjach. Część składów komisji stanowią wolontariusze oraz osoby zatrudnione na umowę zlecenie. Wszyscy członkowie komisji mają wykształcenie pedagogiczne.

Reklama

Podczas dzisiejszych egzaminów dyrektorzy szkół musieli skompletować skład do 44 komisji (podpisano 8 umów zleceń, 3 osoby w ramach wolontariatu). Na jutro skompletowano skład do 72 komisji (15 umów zleceń i 2 wolontariaty).

Na pierwszy dzień egzaminów ósmoklasistów zgłosiło się do komisji 19 osób w ramach wolontariatów, z czterema członkami komisji zostaną podpisane umowy zlecenia. Trwa jeszcze weryfikowanie składów w dwóch szkołach, więc dane dotyczące poniedziałkowego egzaminu mogą ulec zmianie.  

- W Rybniku organ prowadzący podjął decyzję, że w razie konieczności zawarcia umów zlecenia z osobami posiadającymi kwalifikacje pedagogiczne, dyrektorzy szkół mogą zaproponować tym osobom najniższą stawkę przewidzianą przepisami prawa – w roku 2019 jest to 14,70 zł za godzinę. Wynagrodzenie poszczególnych członków komisji będzie zależało od liczby godzin, w jakich będą oni wykonywali pracę w komisji. W niektórych przypadkach może to być około 200 zł, przy założeniu, że osoba ta pracuje podczas wszystkich egzaminów – tłumaczy Agnieszka Skupień – rzecznik prasowa Urzędu Miasta Rybnika.

Oceń publikację: + 1 + 36 - 1 - 23

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (88):
  • ~Trop leminga 2019-04-11 16:37:28

    Oczywiście, że uda się skompletować komisje. Dzisiaj 350 tys uczniów przystąpiło do egzaminów - nie ma żadnych zakłóceń w przeprowadzaniu egzaminów. Peło dusi się pianą wściekłosci.

  • ~arkussinus 2019-04-11 16:50:18

    HONORU ponoć nie można kupić, ale PiSuardom jednak się udało

    59 99
  • ~ 2019-04-11 16:56:30

    "Wolontariusze" za 220 zl... Ciekawa definicja. Z tego co wiem, to nauczycielom miasto nie placi tak chetnie. Prezydent dawno zapomnial jak to jest zyc z nauczycielskiej pensji...

    87 61
  • ~ 2019-04-11 16:57:18

    A w odpowiedzi na pytanie tytulowe: Tak, uda sie. Obecna wladza realizuje wszystko chocby po trupach

    56 81
  • ~PogromcaSzkodnikow 2019-04-11 16:57:33

    Pewnie, ze sie uda - łamistrajki byly za komuny i sa za PiS.

    Pieniadze na podwyzki dla Nauczycieli sa - przedsiebiorcy zaznaczyli, ze z Funduszu Pracy moga byc pokryte.

    Strajk bylby dawno zakonczony jakby kosciol sie opowiedzial po dobrej stronie.

    Niestety kaczynski z poparciem kosciola “wygra” - strajkujacy Nauczyciele nie dostana wynagrodzen - nie beda mieli pieniedzy na zycie - a z ich wyplaty wiele nie mogli odlozyc.

    Szkoda, ze kosciol bierze aktywny udzial w tym wszystkim i stoi po stronie politykow.

    Zachecam do rozmow z duchownymi - powinny sie wytlumaczyc ze swojego zachowania.

    p.s.
    Pamietajcie, zeby sie nie dac sklocic.. trolle kaczynskiego oplacane z naszych podatkow beda dodawac obrzydliwe i nieetyczne komentarze.

  • ~Trop leminga 2019-04-11 16:58:48

    do sinuscosinus - Skoro egzaminy są przeprowadzane to strajkujący nauczyciele są już zbędni.

    95 34
  • ~arkussinus 2019-04-11 17:05:38

    Trop leminga do sinuscosinus.....jak widać nauczyciel będzie ci potrzebny, albo Nobel z matematyki za "stworzenie" nowej funkcji trygonometrycznej, no ale na poczatek zacznij od nauki dodawanie w zakresie dziesięciu

    30 45
  • ~kazo64 2019-04-11 17:27:04

    Średnie wynagrodzenia nauczycieli sektora publicznego
    w porównaniu do przeciętnego wynagrodzenia osób o wyższym wykształceniu w ich kraju (1,00 = 100%)
    Polska
    0,74 przedszkole
    0,85podstawowa
    0,86gimnazjum
    0,84ponadgimnazjalna
    Szwecja
    0,76
    0,82
    0,84
    0,88
    Wychodzi na to że nauczyciele w PL dostają WIĘCEJ wyplaty w stosunku do śr.krajowej jak we Szwecji.Tyle że tam pracują tak jak wszyscy 40h/tydz.A w Pl połowa tego.

    W Szwecji szkoła to normalny zakład pracy, do którego przychodzi się na godz.8 a wychodzi o 16. W tym czasie nauczyciel ma lekcje, które zajmują ok. 30 proc. jego czasu. Gdy nie uczy, zajmuje się sprawdzaniem prac czy konsultacjami z uczniami. Ma też krótką przerwę na kawę i godzinną na lunch.
    Do lekcji przygotowuje się w pracy. Szkoła zapewnia mu gabinet, który dzieli z innymi trzema nauczycielami. Również w czasie wakacji nauczyciele siedzą w szkole i zajmują się przygotowywaniem do nowego roku szkolnego. Urlop przysługuje im w wymiarze takim jak w innych zawodach.Do ZNP należy pięć hoteli, osiem domów i ośrodków wypoczynkowych, trzy sanatoria oraz do wynajęcia jest siedem pięter w centrum Warszawy”

    „Hotel Logos Lublin, Hotel Logos Warszawa ( naprzeciwko stadionu PGE Narodowy), Hotel Logos Suwałki, Hotel Logos Gdański, kompleks hotelowy Logos Augustów”


    To nie wszystko – ZNP posiada też sanatoria w Szczawnicy, Nałęczowie oraz Ciechocinku, a także cztery domy wypoczynkowe, cztery ośrodki wypoczynkowe i, również cztery, domy nauczyciela.

    We wszystkich tych miejscach pełną kwotę za pobyt płacą tylko osoby, które nie są członkami ZNP. Pozostali mają zagwarantowane zniżki.

    ZNP posiada też swoją siedzibę, której część przeznacza pod wynajem. W ofercie, która znajduje się na stronie Związku czytamy między innymi:

    „Kameralny, niezależny obiekt z 1931 roku, idealny na siedzibę firmy, przedstawicielstwo handlowe, szkolenia, biuro instytucji finansowej. Zlokalizowany w prestiżowym miejscu z oryginalną przedwojenną zabudową. Bardzo dobra lokalizacja przy Centrum Nauki Kopernik”.

    Ówczesny wiceminister edukacji Mirosław Orzechowski wyliczał w 2007 roku, że majątek ZNP szacuje na 12 mld złotych. Sławomir Broniarz przekonywał jednak, że chodzi o… 32 miliony złotych.
    Nauczyciele w PL tak obrośli przywilejami. Wystarczy przyjrzeć się Karcie Nauczyciela: trzykrotnie mogą brać pełnopłatny rocznyurlop dla podratowania zdrowia, dostają premię motywacyjną, premię za wysługę lat, trzynastą pensję, czternastą pensję, dodatek za wychowawstwo, dodatek za pracę w warunkach uciążliwych, najniższe 18-godzinne w całej Europie pensum godzin przy tablicy przy średniej europejskiej 26 godzin (w Europie tylko Francja ma też 18-godzinne pensum), pełnopłatny 70-dniowy urlop letni, 14 dniowy urlop zimowy, 12-dniowy urlop bożenarodzeniowy, 6-dniowy urlop wielkanocny. Tak, tak, to wszystko w karcie Nauczyciela nazywane jest urlopem

  • ~tf2 2019-04-11 17:39:44

    Oczywiście, że rodzice popierają nauczycieli. Nie wszystkie szkoły się zamykają, nie wszyscy są w ZNP. Nie popieramy wyłudzaczy, obiboków terroryzujących społeczeństwo, leni i kombinatorów przerywających swój "strajk" na czas ferii. Jednakże rozumiem nauczycieli przeciwnych politycznej hucpie ZNP, którą jak to nazywają otwarcie ich komunistyczni sympatycy: "walką z rządem" albo "walką z PiS", ale w milczeniu uczestniczący w tej politycznej wojence. Wyobraźcie sobie, że lewacki szaleniec będzie cię potem szantażował, wypisywał (z błędami ortograficznymi) napastliwe plakaty a potem z poparciem mediów szczuty.
    Najlepszym przykładem ich prymitywnych zachowań był atak na dzieci, próba uniemożliwienia egzaminów i atakowanie osób, które chciały aby czas i praca dzieci, które nauczyły się do egzaminów nie został zmarnowany.
    Możecie więc dalej sobie sami projektować, sami wieszać plakaty i kontynuować tę farsę. Nie macie za grosz honoru.
    Tego typu strajki powinny być nielegalne, dlatego, że w gospodarce rynkowej tylko niezreformowana budżetówka może sobie na to pozwolić. No i tylko ci całkowicie zbędni społeczeństwu mogą w tym czasie opuszczać stanowiska pracy bez konsekwencji i bez ograniczeń czasowych.

    82 53
  • ~Sir 2019-04-11 17:50:05

    ~kazo64, wyjaśnij czy nauczyciel w Szwecji pracuje dużo, czy mało. Z przedstawionych przez ciebie danych wynika, że nauczyciel tam ma w tygodniu 12 godzin lekcji. Z tego wynika, że na dodatkowe zajęcia przeznacza 28 godzin.
    U nas nauczycie ma 18 godzin lekcji, więc ile czasu musi spędzić, żeby wykonać pozostałą pracę?

    Ustalmy też czy weekendy i święta są płatne czy nie. Jeżeli tak, to ty też w czasie wakacji masz dodatkowych 18 dni wolny. Jeżeli nie, to wyjaśnij w jaki sposób nauczycielowi wychodzi 70 dni płatnych wakacji?

    37 34
  • ~rekin59 2019-04-11 17:58:15

    PIS się dusi od jadu, społeczeństwo popiera nauczycieli. Jak przyjemnie widzieć przerażenie pisowców. Sytuacja wymyka się spod kontroli.Jesień będzie piękna.

    48 94
  • ~kazo64 2019-04-11 18:04:03

    Sir~Czyżbyś miał problem policzyć ile godz.nauczyciel w Szwecji pracuje w W SZKOLE jak przychodzi na 8 a WYCHODZI o 16tej???

    54 21
  • ~bikerek 2019-04-11 18:12:45

    Nauczyciele zawieszają strajk – jadą do SPA Jak podaje Radio Szczecin nauczyciele z Zespołu Szkół nr 2 w Stargardzie zawieszają strajk i jada do SPA.
    Prezes Zachodniopomorskiego Związku Nauczycielstwa Polskiego Adam Zygmunt tłumaczy, że nie zamierza zabraniać strajkującym wyjazdów wypoczynkowych, spotkań rodzinnych czy uroczystości.

    52 24
  • ~kazo64 2019-04-11 18:18:12

    Sir~Tu masz odp.na twoje wątpliwości z poprzedniego wątku.Cytat pochodz prosto z ustawy o Karcie Nauczyciela z dn.26.02
    1982.
    "Nauczyciel pracujący w szkole, w której przewidziane są ferie, ma prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze odpowiadającym okresowi ferii i czasie ich trwania. W efekcie przysługuje mu ponad 70 dni wolnego: 14 dni ferii zimowych oraz wolny cały lipiec i sierpień w czasie wakacji letnich.

    Podczas ferii dyrektor może wezwać nauczyciela do pracy, na przykład do przeprowadzania egzaminów czy wykonywania prac związanych z zakończeniem roku szkolnego, jednak pedagogowi może to zająć więcej niż 7 dni.

    Nauczyciele zatrudnieni w szkołach, w których nie przewidziano ferii, mają prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze 35 dni roboczych"

    Do tego teraz dodaj 3xROCZNY PEŁNOPLATNYurlop na całą karierę nauczyciela.
    Dziękuję za uwagę.

    52 24
  • ~~rekin59 2019-04-11 18:39:10

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    9 11
  • ~Sir 2019-04-11 18:54:46

    Kazo64, jeżeli za wzór podajesz model Szwedzki, to jesteś jednocześnie za zmniejszeniem pensum nauczycieli.
    Z twoich danych wynika, że tam nauczyciel na 40 godzin 28 spędza na sprawdzanie prac, przygotowanie zajęć, itd. Rozumiem, że uznajesz, że polscy nauczyciele spędzają na tym tyle sam, lub nawet więcej czasu, gdyż maja nie 12 a 18 lekcji. Jedyny problem polega na tym, że powinien to robić nie w domu a w szkole w 4 osobowym gabinecie?

    Co do wolnego, w jednym poście piszesz ze nauczyciele mają 70 dni wolnych wakacji, 14 ferii, itd. W następnym z kolei że 70 dni wolnych w tym 14 ferii i lipiec + sierpień. To jak to w końcu jest? Jak to jest z tymi super 6 dodatkowymi dniami w czasie wielkanocy?

    20 25
  • ~Sir 2019-04-11 18:59:52

    I jeszcze jedno, może Cię Kazo64 zdziwię, ale zgadzam się, że nauczyciele mają dużo wolnego, i mają dodatkowe przywileje, czy słusznie czy nie, nie będę tu oceniał, ale jeżeli podajesz jakieś dane, to rób to rzetelnie.

    23 13
  • ~kazo64 2019-04-11 19:59:56

    Sir~No jestem pod wrażeniem że w końcu doszedłeś do tego ctzn.40h tydzień W PRACY czyli dla nauczycieli W SZKOLE!Gratulacje i pozdrawiam.

    19 10
  • ~palaczzasypowy 2019-04-11 20:05:46

    PO się dusi od jadu, społeczeństwo popiera nauczycieli. Jak przyjemnie widzieć przerażenie peowców. Sytuacja wymyka się spod kontroli.Jesień będzie piękna.

    33 22
  • ~Marcin Dębosz 2019-04-11 20:27:13

    Wszystko ładnie pięknie,ale 14.70 to jest stawka jakiej nigdy na umowę o zlecenie nie zobaczą. Zobaczą za to ponad 9 zł na rękę. Ale dla ludu lepiej brzmi 14.70. Nie raz i nie dwa słyszę wśród znajomych,że najniższa za godzinę to 13.70 a teraz 14.70. Czyli papka działa. A jak ich poprawiam,że na rękę to mniej niż 10 zł,to robią wielkie oczy i maja mnie za wariata.

    17 8
  • ~Sir 2019-04-11 20:35:35

    Kazo64, czyli w przeciwieństwie do propozycji rządu jesteś za obniżeniem pensum, a co za tym idzie zwiększeniem liczby nauczycieli.
    Ciekawa propozycja, pytanie czy nas na nią stać.

    9 13
  • ~minowa 2019-04-11 20:56:41

    @kazo64 , o tych urlopach nauczycieli po prostu BREDZISZ. A nauczyciele wręcz żądają 8h pracy w szkole i 26 dni urlopu. Ciebie tak bardzo rajcuje pensum 18h ? Nauczycieli nie. Z Karty Nauczyciela niewiele zostało. Nauczyciel w ciemno wziąłby 26 dni ROBOCZYCH urlopu (nie tak jak ty liczysz latem 70 dni z WOLNYMI sobotami, niedzielami i 15 sierpnia), z czego 14 dni w dowolnym dla siebie terminie i 4 dni na żądanie w każdej chwili. Uwierz. Nauczyciele pragną wywalenia Karty Nauczyciela !!! A teraz wylicz koszty miejsca pracy 8h w szkole i wielu nadgodzin, które są pewne jak w banku !!!

    27 28
  • ~kazo64 2019-04-11 21:14:35

    Sir~Przeczytaj może jeszcze raz to zdanie spokojnie i ze zrozumieniem;
    "W Szwecji szkoła to normalny zakład pracy, do którego przychodzi się na godz.8 a wychodzi o 16. "

    Zostaw te pensum w spokoju, bo co robi nauczyciel POZA pensum to tego NIKT NIE WIE.Może nauczyciel wfu szlifowac swoją formę poprzez robienie pompek lub inny nauczyciel wkuwać non stop tabliczkę mnożenia lub alfabet.Czy wyobrażasz sobie by jakis pracownik wynosił swoją prace z zakładu do domu?Widać że nigdy nie pracowałes tam gdzie pensum nie istnieje.

    21 9
  • ~Niemalże Rycerz Na Koniu 2019-04-11 21:30:56

    uda skompletować się, się uda skompletować, uda się skompletować.

    20 3
  • ~kazo64 2019-04-11 21:34:08

    Minowa~Przywileje nauczycieli zawarte w Karcie nauczyciela są krytykowane od dawna. Nazywane kuriozalnymi i nieprzystającymi do systemu dzisiejszego szkolnictwa (Karta została przyjęta w 1982 roku i była tyle razy nowelizowana, że jej przepisy trudno jest dziś stosować), od dawna powinny zostać zlikwidowane, co próbują zrobić kolejni ministrowie edukacji - do tej pory nieskutecznie. Pomimo bowiem, że minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska opowiedziała się za wersją najbardziej radykalną, czyli likwidacją Karty w ogóle, to główne założenia, bardzo korzystne dla pedagogów, nadal obowiązują. Oto krótkich ich przegląd.
    1.Nauczyciel pracujący w szkole, w której przewidziane są ferie, ma praw do urlopu wypoczynkowego w wymiarze odpowiadającym okresowi ferii i czasie ich trwania. W efekcie przysługuje mu ponad 70 dni wolnego: 14 dni ferii zimowych oraz wolny cały lipiec i sierpień w czasie wakacji letnich.

    Podczas ferii dyrektor może wezwać nauczyciela do pracy, na przykład do przeprowadzania egzaminów czy wykonywania prac związanych z zakończeniem roku szkolnego, jednak pedagogowi może to zająć więcej niż 7 dni.

    Nauczyciele zatrudnieni w szkołach, w których nie przewidziano ferii, mają prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze 35 dni roboczych

    2.Urlop dla poratowania zdrowia

    Zazdrość innych grup zawodowych budzi też przysługujący nauczycielom urlop dla poratowania zdrowia.

    Jest on udzielany pracownikom zatrudnionym na co dzień w cięższych i bardziej szkodliwych warunkach, wymagającym poddania się po pewnym okresie pracy leczeniu, celem odzyskania pełnej zdolności do pracy i jej prawidłowego kontynuowania. Nauczyciele mają teraz do niego prawo po przepracowaniu co najmniej 7 lat, w wymiarze nieprzekraczającym jednorazowo roku, a łącznie w okresie całego zatrudnienia - 3 lat.

    Wszystkiego nie chce mi się cytowac .
    źródło Gazeta Prawna.pl

    19 14
  • ~Fischer 2019-04-11 22:10:54

    ~kazo64 a sprawdzałeś ilu nauczycieli korzysta z tego urlopu i jakie są kryteria jego przyznania?

    19 9
  • ~Fischer 2019-04-11 22:16:33

    ~kazo64 pozwól, że zacytuję: Zostaw te pensum w spokoju, bo co robi nauczyciel POZA pensum to tego NIKT NIE WIE.
    Dodam od siebie: tzw. Organ Prowadzący nie chce wiedzieć, ile nauczyciel pracuje poza pensum. Były badania na ten temat, ale szybko się z nich wycofano.

    17 10
  • ~hanys z Rybnika 2019-04-11 22:28:17

    18 godzin tygodniowo pracują i chcą tyle jeszcze zarabiać , jesteście śmieszni nauczycielki co strajkujecie. Ja bym Wam dał te podwyżki ale w tym momencie tarcice kartę nauczyciela i wszystkie wasze przywileje i robicie 40 godzin tygodniowo to by Wam się oczka otworzyły .
    APEL to wszystkich rodziców co są przeciwko strajku nauczycieli proszę od poniedziałku jak będą egzaminy przyjść do szkoły i pokazać tym nauczycielką co są za strajkiem ze jesteśmy przeciwko strajku i nie popieramy nauczycieli którzy mają nasze dzieci gdzieś !!!!

    33 22
  • ~kazo64 2019-04-11 22:29:22

    Fischer~O który urlop ci chodzi?

    3 3
  • ~Sir 2019-04-11 22:34:12

    ~kazo64 pozwól, że zacytuję twój post "W Szwecji szkoła to normalny zakład pracy, do którego przychodzi się na godz.8 a wychodzi o 16. W tym czasie nauczyciel ma lekcje, które zajmują ok. 30 proc. jego czasu. "
    Dlaczego cytujesz dalej tylko to co Ci pasuje? A może to Ty powinieneś to przeczytać jeszcze raz.
    Pozwól że ci pomogę 40 godzin x 30% = 12 - tyle lekcji prowadzi Szwedzki nauczyciel.
    Dlaczego mam zostawić pensum, to ty podałeś przykład Szwecji, nie ja. Tak poza tym jestem ciekawy czy wiesz jakie jest w Polsce pensum nauczyciela?

    "Widać że nigdy nie pracowałes tam gdzie pensum nie istnieje. " - nie trafiłeś, nigdy nie pracowałem tam gdzie jest pensum, od zawsze pracuję na 40h etacie.

    Pod innym artykułem napisałeś "pełnopłatny 70-dniowy urlop letni, 14 dniowy urlop zimowy, 12-dniowy urlop bożenarodzeniowy, 6-dniowy urlop wielkanocny. Tak, tak, to wszystko w karcie Nauczyciela nazywane jest urlopem"

    Tutaj piszesz "W efekcie przysługuje mu ponad 70 dni wolnego: 14 dni ferii zimowych oraz wolny cały lipiec i sierpień w czasie wakacji letnich."

    W którym miejscu kłamiesz??

    6 10
  • ~kazo64 2019-04-11 22:39:31

    Fischer~Jesli Ci chodzilo o ten 3x 1rok to służę.

    https://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/796055,zasady-udzielania-urlopu-dla-poratowania-zdrowia.html

    11 5
  • ~Fischer 2019-04-11 22:54:14

    ~hanys z Rybnika Ty żeś chyba ciepoł na szkoła kamieniami, a fest

    16 11
  • ~kazo64 2019-04-11 22:58:31

    Sir~Teraz zauważyłem że brak średnika w tym poście o 70dniach urlopu.Sorry moja wina bo mogłem wprowadzić w błąd że te ferie i wakacje się sumują z 70dniami urlopu.Mam nadzieje że teraz wszystko jasne że nauczyciele mają 70dni urlopu a reszta społeczeństwa ok 26ciu.Teraz bedzie ok?

    16 5
  • ~kazo64 2019-04-11 23:04:16

    Fischer~A nie byłoby sprawiedliwiej gdyby to zegar 8÷16 decydowal o czasie pracy nauczyciela a nie jakis Organ Prowadzący?

    15 2
  • ~hanys z Rybnika 2019-04-11 23:08:44

    kazo64 Jeszcze zapomniałeś im policzyć dni świąteczne pozo narodzinowe i wielkanocne w sumie jak to wszystko policzyc mają śmiało wolne ze 100 dni w roku

    21 11
  • ~kazo64 2019-04-11 23:09:14

    Sir~No to może jeszcze raz zacytuję całośc a ty mi powiedz gdzie widzisz sprzecznośc cytując TYLKO 1sze zdanie ok?

    W Szwecji szkoła to normalny zakład pracy, do którego przychodzi się na godz.8 a wychodzi o 16. W tym czasie nauczyciel ma lekcje, które zajmują ok. 30 proc. jego czasu. Gdy nie uczy, zajmuje się sprawdzaniem prac czy konsultacjami z uczniami. Ma też krótką przerwę na kawę i godzinną na lunch.
    Do lekcji przygotowuje się w pracy. Szkoła zapewnia mu gabinet, który dzieli z innymi trzema nauczycielami. Również w czasie wakacji nauczyciele siedzą w szkole i zajmują się przygotowywaniem do nowego roku szkolnego. Urlop przysługuje im w wymiarze takim jak w innych zawodach

    15 3
  • ~hanys z Rybnika 2019-04-11 23:11:58

    Sorki miało być bożonarodzeniowe

    7 7
  • ~Barakuda 2019-04-11 23:16:30

    Hanys z Rybnika to typowy Pisowiec. Zdania po polsku nie potrafi złożyć ale wie najlepiej jak powinna wyglądać reforma szkolnictwa. Szkoda w ogóle wdawać się w polemikę z PiSowskimi trollami. To zupełnie bez sensu. Im płacą żeby pisali negatywnie o nauczycielach i to jest ich zadanie i cel... Beata Szydło w styczniu 2017 powiedziała, że reforma jest przygotowana bardzo dobrze. Stadninę koni w Janowie Podlaskim też zreformowł PiS. Z takim samym skutkiem reformują wszystko.

    18 30
  • ~kazo64 2019-04-11 23:20:12

    Sir~Tak dla równowagi przeczytaj i przemyśl OSTATNIE 2 zdania z warunkow pracy nauczycieli w Szwecjii i potem porównaj do ilości urlopu w PL.

    9 1
  • ~hanys z Rybnika 2019-04-11 23:29:22

    Barakuda tak jestem za PIS i się tego nie wstydzę.Oni przynajmniej dają na dzieci a nie jak wy podnosicie VAT na odzież od niemowlaka sami złodzieje jesteście i tyle mogę o Ciebie napisać . WSTYD mi jest za Ciebie ,ale jeszcze ty pierwsza się będziesz modlić do boga o pomoc i przepraszać co robiłaś

    26 15
  • ~Barakuda 2019-04-11 23:36:27

    Hanys wstyd to ci powinno być, że nie potrafisz pisać po polsku. To po pierwsze. Po drugie to ja jestem ateistą. Nie wierzę w żadnego boga więc modlić się na pewno nie będę. A po trzecie to ja jestem on a nie ona ;)

    10 24
  • ~kazo64 2019-04-11 23:38:23

    Barakudo~Wyniki kontroli NIK w Janowie Podlaskim i inn.
    Kontrolerzy NIK ustalili, że zaledwie w ciągu dwóch lat (lata 2011-2012) hodowla koni przyniosła stadninom straty w wysokości aż 18 milionów złotych. Nie przestrzegano procedur związanych z wyceną i sprzedażą koni, przez co stadniny ponosiły straty. Trzynaście spółek objętych kontrolą w latach 2011-2013 (I półrocze) sprzedało ogółem 1251 koni. Najniższą średnią cenę za rasowego konia uzyskała SK Krasne - 2,6 tys. zł (I półrocze 2013 r.), a najwyższą średnią cenę SK Janów Podlaski - 43 tys. zł (2011 r)
    Państwowe stadniny nie posiadają przejrzystych procedur sprzedaży koni, w efekcie czego ich wartość rynkowa jest często zaniżana na rzecz kupujących, a sprzedażą zajmują się nieupoważnione osoby. W pogoni za zyskami jedna ze stadnin sprzedała nielegalnemu pośrednikowi zdrowe konie na rzeź. Większość stadnin nie dbała o stan techniczny budynków, w tym także stajni. Ponadto wystąpiły przypadki niezapewnienia odpowiednich warunków weterynaryjnych, które są wymagane przy hodowli koni.

    Czyżby ten PiS Ci się już śnił po nocach?

    17 5
  • ~Sir 2019-04-11 23:59:05

    ~kazo64 Zarzucasz mi, że gadam o pensum. W przytoczonym przez ciebie przykładzie też jest mowa o pensum.
    Czy tego chcesz czy nie, nie da się mówić o etacie nauczyciela nie mówiąc o liczbie prowadzonych lekcji.
    W przykładzie Szwedzkim na 1h lekcji przypada 2,33h pracy biurowej.
    Przenosząc to do Polski, nauczyciel musiałby przy 18 lekcjach siedzieć w pracy 60h (a co przy pensum 22 lub 25 godzin?), a to jest niezgodne z kodeksem pracy.
    I tu trzeba się zastanowić czy to dobry przykład. Tutaj płacisz np. wuefiście, jak to napisałeś, za 28 h robienia pompek.
    Stąd też moje pytanie czy szwedzki nauczyciel pracuje dużo czy mało. Nie pytam czy w szkole siedzi dużo czy mało bo to ustaliliśmy (40h).

    Jeżeli chodzi o wolne to zasadniczo ok, tylko nie zgadza mi się jeszcze ekstra wolne 6 dni na Wielkanoc i 12 na Boże Narodzenie, bo wg. mnie to odpowiednio 3 i 5 (ewentualnie 7) dni. Co jak już napisałem i tak jest dużo.

    Natomiast trzeba być uczciwym i zauważyć, że nie wszyscy nauczyciele mają wtedy wolne (patrz przedszkola).

    11 5
  • ~Sir 2019-04-12 00:27:57

    Kazo64, "Sir~Tak dla równowagi przeczytaj i przemyśl OSTATNIE 2 zdania z warunkow pracy nauczycieli w Szwecjii i potem porównaj do ilości urlopu w PL."
    Już kilka razy pisałem, że zgadzam się z tym że nauczyciele mają bardzo dużo wolnego.
    Natomiast nie do końca umiem sobie wyobrazić co by było gdyby nauczyciel miał urlop zgodnie z kodeksem pracy i mógł brać urlop kiedy chce.

    3 8
  • ~kazo64 2019-04-12 00:30:57

    Barakudo~Specjalnie dla Ciebie.

    W małej izdebce, tuż obok łóżka, Z różańcem w ręku klęczy staruszka Czemuż to babciu mówisz pacierze? Bo ja w ich siłę naprawdę wierzę. Wierzę, żete małe paciorki z dębiny Moc mają ogromną, odpuszczają winy Gdy zawiodą lekarze, gdy znikąd pomocy Ja,grzesznik niegodny, korzystam z ich mocy Pierwsza dziesiątka jest za papieża Niech nami kieruje, Bogu powierza. Druga w intencji całego Kościoła Modlitwą silny wszystkiemu podoła. Trzecia za męża, co zmarł i już jest w niebie A może w czyśćcu, lub większej potrzebie Czwartą odmawiam w intencji syna... Przy tych słowach staruszka płakać zaczyna Był dobry chłopak, lecz od ojca pogrzebu Odwrócił się od Boga, złorzeczył niebu Nie rozumiał, że Bóg w swojej miłości Dał wolną wolę dla całej ludzkości. Zaś człowiek dar ten bezcenny i hojny Zamienił na chciwości, wyzysk i wojny I teraz, gdy wypadek czy wojenna trwoga Nie wini siebie, lecz zawsze Boga. Myślałam, że syn, gdy założył rodzinę, Gdy wziął na ręce swą pierwszą dziecinę, Zrozumiał swe błędy, cel odnalazł w życiu Lecz on mimo rodziny, pogrążył się w piciu. Awantury, alkohol, płacz i siniaki Czemu swym dzieciom los zgotował taki? Nie było miłości, pieniędzy, jedzenia, Spokój był tylko, gdy szedł do więzienia. Ja zaś przez lata biorąc różaniec do ręki, Bogu polecam swych wnucząt udręki, Lecz syn w nałogu trwał dalej uparty, Z czwartej dziesiątki robił sobie żarty. "Lepiej piątą odmawiaj sama za siebie Bo żyjesz tylko o wodzie i chlebie. Na nic te posty i twoje modły, Bo los już taki musi być podły." Płacze staruszka, drżą wątłe ramiona. Wie, że jest chora, niedługo skona. Co będzie z synem, z jego rodziną? Czy znajdą drogę prawdziwą, jedyną? I zmarła nieboga. Wezwano syna Ten twardo powiedział - nie moja to wina. Lecz widząc w trumnie matki swej trupa, Poczuł jak mu pęka na sercu skorupa. Zobaczył różaniec swej zmarłej matki, W miejscu czwartej dziesiątki zupełnie gładki. Nie ma paciorków - patrzy i nie wierzy, Palcami starte od milionów pacierzy. Tylko piąta dziesiątka była jak nowa, Przypomniał swe kpiące o niej słowa. Na palcach zobaczył od łańcuszka rany, Wybacz mi - krzyknął - Boże mój kochany! Ożyło w końcu syna sumienie, Przysięgam ci matko, że ja się zmienię. Całował zimne swej matki dłonie, Twarz łzami zoraną i siwe skronie. Rzucił nałogi, oddał się Bogu, Szczęście gościło w ich domu progu. I codziennie wieczorem, całą rodziną, Różaniec mówili za matki przyczyną..

    19 8
  • ~kazo64 2019-04-12 00:55:40

    Sir~No to może wariant holenderski?
    Holandia

    Nauczyciel pracuje tu 40 godzin tygodniowo, przy czym 26 godzin poświęca na zajęcia dydaktyczne. Godzina lekcyjna to 60 minut w szkole podstawowej i 50 minut w szkole średniej. Zajęcia pozalekcyjne to ok. 30 proc. czasu pracy holenderskiego nauczyciela. Nauczyciel w Holandii musi mieć świadectwo moralności – to jeden z wymogów.

    Niestety jak to jest rozwiazane w przypadku przedszkoli nie mam pojecia
    Proponuję poczytać wpisy Minowy chyba nauczycielki że oni marzą o 8h dniu pracy i 26 dniach urlopu.
    Tyle tylko że nigdzie tego nie wypisują na sztandarach że walczą o zniesienie KN.Jak myślisz o co im chodzi jak nie o walkę polityczną i mamonę?Nie znoszę fałszu i obłudy..Pozdrawoam i milej nocki:)))

    17 12
  • ~minowa 2019-04-12 06:40:24

    @kazo64: uparcie wliczasz weekendy w lipcu i sierpniu oraz zimą do urlopu nauczyciela. A dni wolnych jest 5 w czerwcu, 22 w lipcu, 22 w sierpniu oraz 10 w styczniu/lutym minus 7 dni do dyspozycji dyrektora. Łącznie 52 dni w nie żadne 70 dni. Moze jeszcze doliczysz weekendy i święta w całym roku kalendarzowym ? To pensjonatowe lobby wymusiło dodatkowy tydzień wakacji w czerwcu, aby wykroić jeszcze jeden turnus dwutygodniowy. 9 tygodni latem to 4 turnusy po 2 tygodnie a 10 tygodni to 5 turnusów. O 20% większe zyski. Dyskusja z tobą nie ma sensu.

    13 8
  • ~Fischer 2019-04-12 06:59:54

    ~kazoo64 tak sprawnie przytaczasz dane z innych krajów nr. czasu pracy nauczycieli. Można na tej podstawie wysnuć wnioski o wydajności i efektywności. A jak jest w innych branżach?

    8 1
  • ~Barakuda 2019-04-12 08:28:57

    Facet, który zarabia ponad 200 tysięcy rocznie poucza innych, żeby pracowali dla idei. Szanowny panie marszałku Karczewski z PiSu, zawód można wybrać dla idei, z powołania i predyspozycji, a czasem przypadkiem. Ale pracuje się dla pieniędzy, żeby fajnie, zasobnie i swobodnie żyć. Jak mówił Kant, postępuj tak, żeby twoje zachowanie mogło być ogólnie obowiązującą zasadą. Czyli sam dostosuj się, do tego co głosisz.

    12 24
  • ~PogromcaSzkodnikow 2019-04-12 08:33:58

    Nauczyciele - spokojnie i do przodu.. rozmawiajcie z innymi grupami zawodowymi, ktore strajkuja lub zamierzaja strajkowac - w solidarnosci sila - inaczej glodem Was kaczynski uciszy.

    Nauczyciele - czas przeprowadzic rozmowy z duchownymi - tez ucza w Waszych szkolach.

    Kosciol bierze aktywny udzial w Waszym strajku i opowiada sie po stronie politykow, ktorzy oplacaja z podatkow Polakow klamliwe komentarze na Wasz temat - kosciol w pocie czola powinien sie z tego wytlumaczyc.

    12 24
  • ~Barakuda 2019-04-12 08:38:27

    Wystarczyło by zlikwidować lekcje religii finansowane z budżetu państwa i problemy finansowe oświaty zniknęły by jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Nie da się w tym kraju. Ogłupianie narodu jest priorytetem tego rządu...

    13 20
  • ~Barakuda 2019-04-12 08:43:54

    Samorządy o potężnej dziurze w finansowaniu oświaty. "Skokowy wzrost" w dwóch ostatnich latach. Koszty zmian w systemie oświaty oraz niedoszacowania środków przekazywanych samorządom na podwyżki płac nauczycieli w latach 2017-2018 szacowane są na kwotę 6,6 miliarda złotych" - poinformowano w raporcie przygotowanym przez organizacje samorządowe. To jest ta dobrze przygotowana reforma...

    7 18
  • ~Barakuda 2019-04-12 09:04:54

    JESTEŚCIE WSPANIALI CAŁA POLSKA WSPIERA NAUCZYCIELI, WIECE WSPARCIA W CAŁEJ POLSCE!!!

    16 32
  • ~rosthost1 2019-04-12 09:24:01

    ~Barakuda - o to do czego prowadzi szczucie przez ZNP: Mężczyzna zaatakował dwie osoby w jednej z wolskich parafii. Jak podaje policja, jedna z nich nie żyje.
    To wszystko podczas strajku!!!

    18 7
  • ~rosthost1 2019-04-12 09:26:17

    A tak TVN24 nazywa Julian Assange twórce wikileaks - dzieki któremu wiemy o przekrętach władzy - "Najniebezpieczniejszy człowiek świata". Co na to ZNP?

    14 3
  • ~rosthost1 2019-04-12 09:29:53

    Minowa~ - wiemy że nauczyciele pracują poza tymi 18godz. Ale zróbcie coś z tym - bo jesteście grupą ludzi o najniższych godzinach za cały etat. A co "lepsi" nauczyciele mają dwa etaty w dwóch szkołach i pasek na 3200zł (z jednej szkoły- ale o tym cicho). Inni też robią po godzinach!!! Nawet Barakuda - ale on to ma płatne.

    18 7
  • ~rosthost1 2019-04-12 09:37:56

    Srebna a'la ZNP. Malutkie do wynajęcia:
    ZNP oferuje nowoczesne sale konferencyjne w centrum Warszawy!
    salę Zjazdową – do 500 osób , salę Kolumnową – do 200 osób ,
    salę 512 – do 60 osób, oraz osiem innych sal – od 15 do 40 osób.
    hotel LOGOS położony jest w Śródmieściu Warszawy -142 przytulne, eleganckie pokoje. I nic o tym nie mówmy !!!!!

    13 7
  • ~rosthost1 2019-04-12 09:39:56

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    3 0
  • ~Sir 2019-04-12 09:44:30

    Ja nie mówię nie wariantów holenderskiemu, ale to się wiąże że zwolnieniem 1/3 nauczycieli.

    Zgadzam się, że w tym strajku chodzi o kasę, ale możesz podać mi przykład jednego strajku w którym nie chodzi o pieniądze?

    Zgadzam się, że chodzi o walkę polityczną - każdy strajk jest wymierzony przeciw rządzący. I podaj mi proszę chociaż jeden przykład, gdzie strajkujących nie wspierała opozycja.

    Tak było za czasów AWS, SLD, PO, PIS I jestem święcie przekonany, że niezależnie od tego kto będzie w przyszłości rządził, będzie tak dalej.

    Niestety, niezależnie od tego co mówi ta czy inna władza, co obiecuję władza, czy też opozycja, nas po prostu na to nie stać.

    8 3
  • ~arkussinus 2019-04-12 11:15:16

    WOLONTARIAT - dobrowolna, bezpłatna, świadoma działalność na rzecz innych, wykraczająca poza związki rodzinno - koleżeńsko - przyjacielskie...."dobra zmiana" potrafi zmienić wszystko i zrobić wolontariusza za "judaszowe srebrniki"(poddaję to pod rozwagę w czasie ekstremalnych dróg krzyżowych)....nie pamiętam tych czasów, ale Beria, Bierut....chyba mogliby się jeszcze trochę douczyć, ale na całe szczęście już dawno nie żyją

    4 7
  • ~Karolina# 2019-04-12 11:15:46

    Art. 30 ust. 3. Karty Nauczyciela:
    Średnie wynagrodzenie nauczycieli stanowi dla: (2019 r. kwota bazowa: 3 045,21 zł)
    1) nauczyciela stażysty - 100%,
    2) nauczyciela kontraktowego - 111%,
    3) nauczyciela mianowanego - 144%, x 3 045,21 zł + np. 10% stażowego = 4 823,61 zł
    4) nauczyciela dyplomowanego - 184% x 3 045,21 + 20 % stażowego = 6 723,82 zł
    - kwoty bazowej, określanej dla nauczycieli corocznie w ustawie budżetowej.

    13 4
  • ~Jan Orzechowski 2019-04-12 11:51:40

    Za dni w których się nie pracuje nie pobiera się wynagrodzenia więc o co jest ten cały krzyk że członkowie komisji dostaną zapłatę . Oni pracują za nierobów . Czy nauczyciel mający małe dzieci w domu będzie strajkował czy też pójdzie się nimi opiekować . Potem jest zastraszany i grożą mu

    14 8
  • ~bikerek 2019-04-12 14:05:24

    Czy prezes ZNP Broniarz i przewodniczący FZZ poinformowali nauczycieli, że za strajk nie będzie wynagrodzenia?
    Za 1 dzień strajku to:
    Nauczyciel dyplomowany - 165,86 zł
    Nauczyciel mianowany - 141,19 zł
    Nauczyciel kontraktowy - 124,33 zł
    Nauczyciel stażysta - 120,86 zł

    13 2
  • ~klops 2019-04-12 14:07:21

    Moja żona jest nauczycielka i jestem za zwiększeniem pensum. Mam dość tego, że w domu zajmuje się pracą. Jestem za likwidacja wolnych wakacji w zamian za normalny urlop. Też bym chciał wybrać się w świat np. We wrześniu, a nie wtedy kiedy większosc ludzi. Z rodzicami niech się spotyka w godzinach pracy, a nie wtedy kiedy rodzicowi zależy. Rodzicowi niech odpisuje na dziwne maile w godzinach pracy, nie na wolnym w domu. Kiedy jedzie z dziećmi na wycieczkę, każda godzina ponad 8 godzin dodatkowo płatna. 60 dni wolnego w wakacje, kiedy inni pracują nawet w weekendy, to faktycznie niesprawiedliwe. Średniowiecze ludziska. Władza Wam pokazuje co z Wami zrobi kiedy będzie coś nie po waszej myśli i będziecie się starali temu przeciwstawić. Wszystko pisane na kolanie! Na krowy i świnie dają coś czego jeszcze nie mają, na każde dziecko dają nawet tym, którzy tylko pasożytuja i nie potrafia podjąć się pracy mimo młodego wieku i zdrowia. Na osoby niepełnosprawne brak. Kupili ciemnogrod i liczą, że znów tylko wieś i absolwenci podstawowek pójdą do wyborów. A najgorsze w tym wszystkim jest to.. Ze druga strona barykady politycznej nie jest lepsza

    17 5
  • ~Trop leminga 2019-04-12 14:25:49

    do hejt rekina - POKOmony szału dostaną ! Do tego te kursy walut... 3,5 roku minęło i nadal 1 EUR po 4,30pln, a 1 USD po 3,80 pln. Aktywa rezerwowe pierwszy przekroczyły 100 mld EUR. Deficyt budżetowy za 2018 (10mld) ponad 6 razy niższy niż za PO (65mld rocznie) ... NO TRAGEDIA!

    8 5
  • ~Trop leminga 2019-04-12 14:30:17

    do hejt barakudy - kiedy Cimoszewicz wystawi na sprzedaż boazerie z Leśniczówki?

    9 4
  • ~rekin59 2019-04-12 14:42:57

    Hi, hi a dziura budżetowa mimo koniunktury rośnie, a zagraniczni inwestorzy oceniają coraz niżej nasz kraj ze względu na duże ryzyko podnoszenia podatków i załamania gospodarki. Zaklęciami nowogrodzkiej nie zastąpi się ekonomii.

    6 9
  • ~Sebastian Jurkiewicz 2019-04-12 14:43:47

    Trop leminga, mój dziadek mawiał tak: "Nie dyskutuj z idiotą bo on najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem." Tak więc za tą radą nic ci nie odpowiem...

    5 6
  • ~kazo64 2019-04-12 15:23:11

    Sir~Ale z Ciebie niedowiarek i pesymista.Normalnie tak jakbym słyszał prkogokolwiek z totalnej opozycji;"Nie da się,Ni ma piniendzy,Po co wogóle coś reformować budować jak można wszystko wyprzedać za bezcen nic nie robić ale wtedy mieć "szacunek" u bogatszych od nas.Nawet można zostać docenionym przez poklepanie przez szefa KE.
    Życzę troszkę więcej optymizmu i wiary w Naród polski bo gdyby nie komuna i postkomuna to założę się że Polska już dawno należałaby do G20.

    5 2
  • ~Barakuda 2019-04-12 19:22:03

    Drodzu nauczyciele. Póki co przegrywacie ten strajk bo gracie z rządem bardzo miękko. Jeśli chcecie odnieść sukces musicie zaostrzyć strajk do strajku okupacyjnego. Zero egzaminów i matur. Tylko tak coś ugracie. Inaczej Kaczyński rozegra was bo ma do perfekcji opanowane stare sprawdzone komunistyczne metody...

    9 16
  • ~1floyd 2019-04-12 21:08:12

    Czyli ci wszyscy którzy chcą wydłużenia czasu pracy, nauczycieli czyli 8h dziennie, skrócenia dni wolnych do 26 dni jednocześnie chcą skrócenia wakacji dla swoich dzieci? Bo na logikę tak. A może np. matematyk weźmie sobie urlop w maju, bo będzie mógł skorzystać z tańszej opcji wczasów.Tto materiał zrobi z uczniami np. w lipcu bo tak będzie mu pasować. Co wtedy powiedzą ci rodzice. Akcja, reakcja. ;-)

    6 8
  • ~rosthost1 2019-04-12 22:29:29

    1floyd - księgowy tez nie może se jechać w kwietniu bo ma bilans. Każdy ma jakie niedogodności w pracy ale nie każdy ma etat 18 g/tyg.

    7 4
  • ~kazo64 2019-04-12 22:36:57

    Barakudo~Ci strajkujący nauczyciele za 5 dni strajku są do tyłu ok.1tyś zł!!!Zamiast nawoływac do łamania prawa to weź się dołż do specjalnego funduszu utworzonego przez Broniarza i ZNP pomocy w przeżyciu dla tych nauczycieli których traktujecie jak "mięso armatnie".Jeśli np jeszcze 3tyg.bedą strajkowac to kto tym nauczycielom wyrówna ich debet,Ty?

    9 4
  • ~Barakuda 2019-04-12 22:58:29

    Do jakiego łamania prawa? Strajk jest legalny i zgodny z prawem. A co do funduszu to owszem dorzuciłem się i to nawet sporo. A ty? Wszystkich też zachęcam do wpłaty nawet symbolicznej kwoty na fundusz dla strajkujących nauczycieli bo rządzący twierdzą, że strajkujacym wynagrodzenie się nie należy (opinie są podzielone wśród prawników) i podkreśla to z satysfakcją licząc, że zniechęcić ich do dalszego protestu.

    Wpłat na fundusz strajkowy dla nauczycieli można dokonywać na konto:

    13 1240 5934 1111 0010 8960 6877

    6 9
  • ~kazo64 2019-04-13 00:42:13

    Barakudo~Może POproś tego "biedaka"o wsparcie?
    Donald Tusk po raz pierwszy otrzyma w tym miesiącu wyższą pensję. Wynagrodzenie szefa Rady Europejskiej sięgnie ok. 32 700 euro, czyli mniej więcej 140 000 złotych. 18.12. 2018

    W dodatku jeśli Tusk po zakończeniu kadencji nie znajdzie równie sowicie opłacanej pracy, będzie mu wypłacana przez trzy lata „pensja przejściowa” wyrównująca nowe dochody do poziomu 60 proc. obecnych zarobków. A po ukończeniu 65. roku życia będzie dostawał od UE emeryturę w wysokości 21 proc. zarobków urzędującego szefa Rady Europejskiej.

    Co się tyczy europejskiej emerytury, po ukończeniu 65. roku życia Donald Tusk będzie mógł pobierać ponad 21 proc. pensji czyli niemal 5,5 tys. euro miesięcznie. W skali roku emerytura szefa Rady Europejskiej wyniesie ponad 65,5 tys. euro.

    7 6
  • ~kazo64 2019-04-13 00:46:10

    DT.NAPEWNO obieca że da.To Ci POwinno wystarczyc i być szczęśliwym już.

    7 4
  • ~Barakuda 2019-04-13 06:38:45

    Skoro mu się należy to w czym problem. Przynajmniej nie kombinuje jak nasi ministrowie z ukrytą, po cichu pobieraną drugą pensją. Bo im się należało...

    6 9
  • ~kazo64 2019-04-13 08:08:32

    Barakuda~W tym problem że nr.konta zapewne nie wysłales choćby smsem(mogę ci podac nr .do DT) do Donalda a liczysz na datki bogu ducha winnych ludzi .Wiesz że zbiórka publiczna musi być ZAREJESTROWANA?Nie możesz tak sobie wypisywać jakiegos nr.konta i liczyc że ktoś w dobrej wierze wplaci Tobie na konto.To jest PRZESTĘPSTWO jeśli nie wiesz.

    7 4
  • ~Barakuda 2019-04-13 09:14:21

    Kazo64 to jest numer konta do publicznej zbiórki zorganizowanej przez Edytę Gheribi z Uniwersytetu Łódzkiego za pośrednictwem portalu zrzutka.pl

    Zbiórka wystartowała dwa dni temu. Na internetowym koncie na stronie zrzutka.pl w piątek po południu było około 12 tysięcy złotych. To pieniądze wpłacane przez chętnych na wypłaty dla tych strajkujących nauczycieli, którzy nie otrzymają wynagrodzenia.
    Dodaje, że jej zdaniem rząd prezentuje "lekceważącą postawę" oraz próbuje ośmieszać nauczycieli za pomocą mediów publicznych. - W obecnej chwili rząd chce złamać nauczycieli. Straszy, ich brakiem wynagrodzenia za czas strajku. Dlatego musimy im pomóc - podkreśla. Inicjatywa została poparta przez prezydium Związku Nauczycielstwa Polskiego na Uniwersytecie Łódzkim.

    5 9
  • ~Fischer 2019-04-13 10:08:54

    Ta zbiórka to dobry pomysł i wyraz poparcia i solidarności.
    Proponuję zorganizować wirtualną zbiórkę-licznik. Nauczyciele i ich małżonkowie dopisywaliby kwoty przeznaczane z budżetu domowego na:
    podręczniki (zmiana każdego roku)
    sprzęt komputerowy
    oprogramowanie
    papier do drukarki
    tusze
    tonery
    teczki
    segregatory
    koszulki foliowe
    zszywacze
    dziurkacze
    pisaki
    flamastry
    ołówki
    gumki
    filmy DVD
    płyty CD
    gry związane z nauczanym przedmiotem
    materiały do wykonywania pomocy naukowych
    meble "biurowe" do przechowywania ww
    koszty związane z dojazdami na nauczanie domowe
    wyjazdy z uczniami własnym samochodem na konkursy, olimpiady - pomijam fakt, że jest to nielegalne

    Czasu nie wpisujmy. Wszyscy wiedzą, że nauczyciele to lenie. ;)

    Zdaję sobie sprawę, że zebrane dane będą uznane za niewiarygodne. Może jednak nakłoni do zastanowienia. Naiwny jestem?

    10 6
  • ~kazo64 2019-04-13 10:11:55

    Barakuda~A mógłbyś przedstawić nazwę tej fundacji lub nr zezwolenia?

    7 6
  • ~Fischer 2019-04-13 10:17:48

    https://znp.edu.pl/wspieram-nauczycieli-fundusz-strajkowy/

    6 5
  • ~kazo64 2019-04-13 10:30:16

    Fischer ~Dzięki.Wow to ta przymierająca głodem organizacja komunistyczna zwana ZNP organizuje zbiórkę publiczną sama posiadając majątek wart ok.12 mlrd zł.No FELICITACION.

    8 6
  • ~Barakuda 2019-04-13 10:42:16

    Przymierają głodem to zwykli nauczyciele w tym kraju pod rządami PiS. Dla nich zbierane są pieniądze. Boli cię to Kazo64? Rząd grozi samorządom, które chcą zapłacić nauczycielom za czas strajku. To jest prawdziwe oblicze PiSu...

    4 9
  • ~Barakuda 2019-04-13 10:53:54

    Jako żywo kojarzy mi się to z hitlerowcami w czasie okupacji. Oni też grozili wszystkim którzy chcieli pomagać Żydom. Rząd PiS czerpie garściami z komunizmu i faszyzmu. Jak widać...

    4 8
  • ~kazo64 2019-04-13 11:07:41

    Barakuda~Na te Twoje dno w dyskusji mnie nie wciągniesz więc pozdrawiam życzę miłego dnia i żegnam!

    5 4
  • ~stam55 2019-04-13 11:10:38

    Cieszę się niezmiernie że serwis www.rybnik.com.pl daje Ci możliwość wyrażenia swojej opinii na dowolny temat: skomentowania wydarzenia, wystawienia pozytywnej lub negatywnej oceny rybnickim firmom i instytucjom,nie ingerując w treść wypowiedzi można dzięki temu stworzyć sobie portret psychologiczny komentujących.

    2 1
  • ~Barakuda 2019-04-13 11:24:31

    Możesz się nie dać ale faszyzm już jawnie płynie z ust polityków PiS. Posłowie Koalicji Europejskiej złożyli zawiadomienie do prokuratury ws. senatora PiS Grzegorza Biereckiego, który mówił "oczyszczeniu Polski z ludzi niegodnych należeć do naszej wspólnoty narodowej". To samo mówili faszysci w latach 30tych XX wieku. O wspieraniu faszystow z ONR przez PiS nie wspomnę. W stosunku do nauczycieli też jaskrawo widać metody faszystowskie i komunistyczne...

    4 7

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś za budową w Rybniku nowej kopalni "Paruszowiec"?




Oddanych głosów: 846