zamknij

Wiadomości

Duma urzędników ważniejsza od "Koniaczka? Stowarzyszenie apeluję o rozwagę

2019-11-13, Autor: 

Ciąg dalszy tematu o odebraniu koncesji „Koniaczkowi”. Do dyskusji włączyło się stowarzyszenie Rybnik – miasto do życia, które apeluje do miasta o zachowanie rozwagi.

Reklama

Ten temat poruszył Czytelników. Wczoraj informowaliśmy Was o tym, że Straż Miejska w Rybniku zawnioskowała do rybnickiego magistratu, by odebrać „Koniaczkowi” koncesję na alkohol.

- Zebrany materiał dowodowy z monitoringu posłuży do tego, by odebrać zezwolenie lokalowi na sprzedaż alkoholu. Procedura już się rozpoczęła. Mam nadzieję, że to będzie sygnał też dla innych właścicieli lokali sprzedających alkohol osobom nietrzeźwym. Jeżeli rozmowy z właścicielem nie skutkują, to będziemy zabierać pozowlenie

- mówił wczoraj Arkadiusz Kaczmarczyk, komendant Straży Miejskiej w Rybniku.

Udało nam się też wczoraj porozmawiać z właścicielem „Koniaczka - Waldemarem Cieślakiem.

- Sklep działa od pół wieku, ja jestem jego właścicielem 30 lat. Nigdy nie było problemów. Pan prezydent wymyślił sobie przebudowę parkingu i dzieją się teraz rzeczy, które się w głowie nie mieszczą. Jestem ciekaw, co zrobi prezydent, gdy osoby pijące alkohol pojawią się na nowych ławkach przed pocztą. Ona też będzie zamknięta? To zwykła nagonka!

- powiedział zdenerwowany.

Do dyskusji włącza się dzisiaj stowarzyszenie Rybnik – miasto do życia. Zaadresował do Urzędu Miasta w Rybniku list otwarty.

- Chcieliśmy wyrazić nasze zaniepokojenie decyzją dotyczącą odebrania koncesji na sprzedaż alkoholu dla sklepu „Koniaczek”. Mamy powody przypuszczać, że decyzja ta może być konsekwencją wcześniejszych działań magistratu, a konkretnie budowy parkletu przy ul. Chrobrego

- czytamy.

Stowarzyszenie zwraca uwagę, że okoliczni mieszkańcy alarmowali już wcześniej urząd, że budowa nowych ławek przyciągnie osoby nietrzeźwe.

- Od instalacji parkletu minęło kilka miesięcy i obawy mieszkańców potwierdziły się. Designerskie ławki stały się atrakcyjnym miejscem miejscowej „bohemy”

- dowiadujemy się z listu.

Rybnik – miasto do życia wskazuje też na to, że sklep działający od 50 lat przetrwał konkurencję ze strony okolicznych sieciówek. Jego istnienie jest więc ekonomicznie uzasadnione.

- Warto zwrócić uwagę, że eskalacja „niefrasobliwych” klientów nastąpiła tuż po ingerencji magistratu w otoczenie sklepu. Czy to przypadek?

- pada pytanie retoryczne.

Zdaniem stowarzyszenia urzędnicy powinni przyznać się do błędu.

- W tym miejscu nasuwa się pytanie, czy etycznym jest przedkładanie urzędniczej dumy ponad interes uczciwych pracowników i nienastawionych na przedsklepową konsumpcję alkoholu klientów „Koniaczka”?

- czytamy.

Rybnik – miasto do życia zwraca uwagę, że odebranie koncesji może być powodem wielu życiowych dramatów.

- Taki ruch nadszarpnie też zaufanie przedsiębiorców do Rybnika, jako miasta przyjaznemu biznesowi. Apelujemy w tej sytuacji o rozwagę

- zwracają się do magistratu nadawcy listu.

Cały tekst możecie przeczytać poniżej:



Oceń publikację: + 1 + 144 - 1 - 20

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (32):
  • ~Abisall 2019-11-13
    11:29:10

    88 36

    - "Warto zwrócić uwagę, że eskalacja „niefrasobliwych” klientów nastąpiła tuż po ingerencji magistratu w otoczenie sklepu. Czy to przypadek?"
    A jakieś dowody na to?
    Bo z tego co ja widzę przechodząc praktycznie codziennie wzdłuż Koniaczka to w początkowym okresie kiedy ławki ustawiono było żulerki mniej - wyglądało wręcz na to że ich "onieśmieliło" stworzenie tam estetycznego miejsca i bali się że z racji tego iż będą tam widoczni jak karaluch na torcie zaczną być przepędzani znacznie intensywniej niż do tej pory. Jednak obojętność służb spowodowała że wrócili. Czy w liczbie większej niż wtedy gdy ławek nie było - nie podejmę się oceny ale na to co obserwuję to różnic większych nie ma
    Czemu Stowarzyszenie nic nie napisze o tym że na skwerze z fontanną ławki są praktycznie ciągiem okupowane przez menelstwo?
    Bo to nie pasuje do założonej tezy?

  • ~cyd 2019-11-13
    11:29:55

    Normalnie najpierw się myśli a potem robi i to nie dotyczy tylko tego parkletu. Cała polityka obecnych włodarzy wygląda podobnie - pod górkę rybniczanom, przedsiębiorcom, kierowcom itd itp

  • ~Krisss 2019-11-13
    11:32:09

    " Sklep działa od pół wieku, ja jestem jego właścicielem 30 lat "

    i jak ten budynek wygląda? Oszpeca i nic więcej. Przez tyle lat właściciel nie mógł zainwestować w to aby ten sklep wyglądał przyzwoicie? Te drzwi wyglądają ohydnie nie mówiąc o reszcie.

  • ~Admirał Pieskov 2019-11-13
    11:32:09

    Niestety, kolejny przykład nieporadności obecnych władz...
    Akurat menelstwo w centrum miasta to wina odpowiedzialnych za utrzymanie porządku, a nie sprzedawców!
    Nawet jeśli wprowadzimy prohibicję w promieniu 5 km od centrum to pijusy i tak zrobią sobie zlot...
    Nie tędy droga drodzy urzędnicy!

  • ~Lateks 2019-11-13
    11:38:34

    64 45

    Cóż ja tylko przypomnę że to PO wprowadziło zakaz drożdżówek w szkołach.

  • ~kqba 2019-11-13
    11:58:50

    58 12

    Odebranie zezwoleń to nie taka prosta sprawa. Oby się urzędnicy i strażnicy nie przejechali.

  • ~ 2019-11-13
    12:03:22

    22 37

    @Admiral Pieskov
    Nie wprowadzaj ludzi w blad. Prohibicja dziala, dlatego w wielu miastach jest wprowadzana. Jesli alkohol nie bylby sprzedawany w centrum, to menel kupowalby go w chwalowicach i nie marnowalby czasu na przejscie na rynek, zeby tam siedziec.

  • ~bikerek 2019-11-13
    12:09:13

    Dowiedzieliśmy się że istnieje takie stowarzyszenie "Rybnik – miasto do życia"
    To może to stowarzyszenie pozbierało by podpisy pod organizacje referendum w sprawie odwołania Prezydenta Piotr Kuczery.
    Ten Pan niestety nie nadaje się na tą funkcję.
    Powinien z niej zrezygnować po sławnym wydarzeniu w drodze na Ryjka, cała Polska dowiedziała się z mediów o tym zdarzeniu. A po Panu Kuczerze spłynęło to.
    Kto wpadł na pomysł tych partletów i czemu ich postawienie miało służyć. Mieszkańcy mieli siadać z dziećmi, spoglądać na gmach UM i wzdychać może tam kiedyś dziecko będziesz pracować.
    A może rodziny miały oczekiwać na wyjście z pracy urzędników, żeby następnie udać się na shopping do galerii.

    A bezmyślność urzędników ma konsekwencję ponieść właściciel Koniaczka - głupota. Przecież z okien UM było widać co się na partletach odbywa, dlaczego nie informowano odpowiednich służb ?

    Niestety za bezmyślność urzędników konsekwencję ponoszą zawsze mieszkańcy.

  • ~Danuta Łukaszczyk 2019-11-13
    12:17:25

    119 4

    Menelstwo w Rybniku jest na każdym kroku. Siedzą i piją na Pl. Wolności, na rynku i wielu innych miejscach. Menelom spodobało się ki 8 centrum Rybnika. Miejsce pod "Koniaczkiem" jest jednym z wielu. Zakaz sprzedaży alkoholu w tym sklepie uważam akurat nic nie da. Meneli nie będzie mniej a kupić mogą wszędzie. Straż Miejska nie radzi sobie z nimi.

  • ~Rybniczek:) 2019-11-13
    12:32:15

    73 9

    Oczywiście, że "eskalacja" problemu nastąpiła po oddaniu do użytku parkletów - czy ktoś spożywał alkohol na miejscach parkingowych? Wydaje mi się, że wcześniej "chowali się" w przejściu między blokami, a dopiero po powstaniu ławeczek wyszli ordynarnie pić na ulicę

  • ~Abisall 2019-11-13
    12:40:39

    23 40

    "czy ktoś spożywał alkohol na miejscach parkingowych?"
    Na miejscach parkingowych to i nie za to na parapetach koniaczka nagminnie.
    Całe "hejtowanie" parkletów z tego co tu się czyta bierze się nie z tego że one przyciągają menelstwo a z tego że zlikwidowano przyuliczny parking

  • ~bikerek 2019-11-13
    12:52:29

    75 6

    ~Abisall To pozostaje zadać pytanie gdzie byli urzędnicy i SM (która jest częstym gościem w UM) wcześniej jak spożywano alkohol .
    Przecież działo się to pod oknami UM, a jest zakaz spożywania alkoholu.

    Obudzili się dopiero jak ktoś zniszczył parklet (na co to komu potrzebne i niepotrzebnie zmarnotrawione pieniądze).

    Kiedyś w UM nie przeszkadzało picie pod Koniaczkiem, a tera już tak?

  • ~myshorek1 2019-11-13
    12:58:46

    69 4

    ~Abisall już tam tak kota ogonem nie odwracaj, bo nikt nie pisze nic o zlikwidowanym parkingu ;). Łatwiej się siedzi niż stoi. Też przechodzę często koło Koniaczka, ba! kupuję tam coś czasem i nigdy nie przeszkadzały mi pijaczki. Może ktoś chwilę stał ale potem odchodził. Teraz idziesz i co chwila widzisz jakichś wesołych siedzących lub leżących panów. Już pal licho częstotliwość. Naprawdę uważasz, że po to właśnie stworzono te cudne ławeczki? Naprawdę uważasz, że likwidacja koncesji coś da? A co z innymi leżącymi po całym mieście panami? Na stacjach przesiadkowych? Na Placu Wolności? Na ławkach na Rynku? Komu tam koncesję odebrać? Straż Miejska i Miasto nie radzi sobie z problemem. Każdy to widzi. I najłatwiej jest bić w innych zamiast we własną pierś. Pijaczki i menele stoją i leżą po całym Rybniku nie tylko tam. Problem z nimi powinno się rozwiązać a ławeczki lepiej stawiać w parkach i przy ładnych skwerkach niż na wprost kamienicy z autostradą za plecami.

  • ~Abisall 2019-11-13
    13:13:42

    35 9

    @~bikerek
    Ależ interweniowali - tak samo jak i teraz - nieskutecznie i sporadycznie.
    I tak też mi się zdaje że działania UM są próbą obrony idei parkletów z tym że zupełnie niepotrzebną bo to nie te ławeczki generują problem!
    Jak pod innym postem pisałem - niech odbiorą koncesje z tym niech to zrobią uczciwie i konsekwentnie każdemu sklepowi który jest stałym źródłem alko dla meneli przesiadujących w jego pobliżu.
    Nie ma parkletów na Placu Wolności za to jest Żabka wokoło której siedzą żule.
    Rynek też jest strefą bez parkletów za to ma 2 Żabki prawie że na płycie i żulerkę która przesiaduje na ławkach w tych Żabek pobliżu
    Nie ma parkletu na Kościuszki za to jest Żabka i brama w której ciągiem pijusy siedzą
    Nie ma parkletu na Sławików za to jest Netto i skwerek gdzie żulerka siedzi
    Nie ma parkletu na Skłodowskiej za to jest Biedronka do której ciągną żule ze skwerku
    Przy Bulwarach nie ma parkletów za to jest Tesco i na ławkach, między garażami stali "rezydenci"
    Więc wskazywanie korelacji parklet=występowanie żulerki to prymitywny sofizmat

  • ~Abisall 2019-11-13
    13:30:59

    9 9

    ~myshorek1
    " Może ktoś chwilę stał ale potem odchodził. Teraz idziesz i co chwila widzisz jakichś wesołych siedzących lub leżących panów"
    No to mamy różne obserwacje bo ja w godzinach którędy tamtędy chodzę czyli albo ok 10-11 albo 18-20 różnic nie widzę jeżeli idzie o mniejszą lub większą liczbę delikwentów. Siedzieli na parapetach i lali w kratk osłaniające zsypy czy co to tam jest bo nie chciało im się nawet za budynek iść
    I dowód anegdotyczny - jeden jedyny raz kiedy mało co w dziób nie oberwałem za odmowę napojenia "spragnionego" to było właśnie pod Koniaczkiem jakieś 20 lat temu

  • ~bikerek 2019-11-13
    14:01:55

    36 5

    ~Abisall Miasto powinno już dawno wypowiedzieć wojnę menelom, a nie teraz atakować właściciela sklepu.
    To pokazuje bezradność miasta w tej sprawie.
    Niektóre markety poradziły sobie z żebrającymi na parkingach. Miasto powinno wykorzystać odpowiednie służby i ich gonić , wlepiać mandaty aż do skutku.

  • ~ 2019-11-13
    14:22:58

    51 2

    koniaczek 0,49 ewidentnie szuka kozła ofiarnego gdzie są ci jego strażnicy miejscy to oni powinni gonić meneli z parkletu a nie właściciel sklepu

  • ~common 2019-11-13
    14:24:19

    28 23

    Z całym szacunkiem dla Właściciela, ale miał wystarczająco dużo czasu aby zadbać o swój sklep, jego zewnętrzny wygląd, oraz jego otoczenie. Od jakiegoś czasu zastanawiam się dlaczego UM toleruje takie żulostwo pod swoimi oknami. Brudno, śmierdząco, ławki pod pocztą obstawione zapitymi żulami a właściciel ma wszystko w nosie. Dlaczego taki sklep alkoholowy np. na Łony potrafi zadbać o otoczenie. Nie ma tam takiego syfu jak przy tym sklepie. Czemu właściciel nie pokusił się o remont i zrobienie z tego punktu sklepu na poziomie XXI wieku? Od dawna jest tam syf, kiła i mogiła bo inaczej tego nie da się podsumować.

  • ~Karolina# 2019-11-13
    14:26:10

    33 3

    oczywiście, że duma urzędników jest ważniejsza. Budynek jest nieciekawy, ale właściciel sklepu odpowiada tylko za sklep, właściciel budynku za jego m. in. elewację zewnętrzną, mieszkańcy budynku za własne mieszkanie. Nigdzie nie wskazano, że właścicielem budynku jest właściciel tego sklepu. A tak nawiasem, to kto przy zdrowych zmysłach usiądzie sobie przy stoliku, na ławeczce - usytuowanej przy ruchliwej, w większości dnia zakorkowanej drodze? Moim zdaniem, jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze, w tym przypadku o likwidację tego sklepu, a właściwie o zmianę jego właściciela, widocznie ktoś ma w tym interes. Tzw. menele i nastoletnia młodzież zajmuje wiele miejsc w tym rekreacyjnych w Rybniku, w tym miejsca w tzw. parku "sztywnych" (przy dawnej kostnicy), w szczególności właśnie w placu zabaw, z którego niestety maluszki nie mogą korzystać, bo każdy boi się przejść przez ten park, a co dopiero "przegonić" to towarzystwo z placu zabaw dla dzieci. Kamery są, ale po co? Czy SM lub inne służby interweniują? Nie. Tak samo z "pluskadełkiem" w Kamieniu. Powinno to być miejsce dla dzieci, dla maluszków, a nie dla młodzieży powyżej 10 r. ż. I co? znowu korzysta z niego młodzież niszcząc, co się da. Szkoda. Z innej "beczki" to zamiast tworzyć miejsca siedzące przy zakorkowanych ulicach, przy których powinny być miejsca postojowe dla samochodów (za odp. opłatą), lepiej byłoby udoskonalić przejścia dla wózków dziecięcych, bo ciężko poruszać się z wózkiem po naszym niby "spacerowym" mieście, wiele podestów pamięta XX w.

  • ~tomolesrow1 2019-11-13
    14:26:23

    36 6

    Pytanie - czy urzędnicy mają materiał dowodowy do odebrania koncesji - nagranie z kamery monitoringu pokazujące, że żul idzie kupić wódkę nie potwierdza stanu nietrzeźwości - może mieć np 0,49 promila, (i tutaj bez aluzji ), bez zbadania alkomatem nie można jednoznacznie stwierdzić stanu nietrzeźwości, a bez tego odebrać koncesji). Żule nie piją w obrębie sklepu i właściciel nie narusza tutaj prawa, ekspedientka zawsze może powiedzieć że wyglądał na trzeźwego, więc nie wiem czy UM ma jakieś argumenty do odebrania koncesji.

  • ~eurobarter 2019-11-13
    14:43:26

    29 4

    Witam, a może by tak więcej patroli Straży Miejskiej ????? co komu przeszkadza że w tym sklepie sprzedaje się gorzałkę, co winny jest właściciel sklepu ??? Co on im sam nalewa wódę czy jabole , robi wyszynk ??? a może w tym przypadku kolejny biznes pójdzie na pochybel i będzie kolejny Bank??? Uważam że jak się menele biorą za picie , to Policja ,czy straż powinna tam być i reagować ,a nie sklep koncesji pozbawiać, Policmajstry biorą za utrzymanie ŁADU I PORZĄDKU W MIEŚCIE KASĘ, TO WIĘC ZAPRASZAM NA PATROL NA KOPYTACH I DO PRACY PANOWIE FUNKCJONARIUSZE.
    I JESZCZE JEDNO PROPONUJĘ OTWARCIE IZBY WYTRZEŹWIEŃ MOŻE BY TO CO POMOGŁO.

  • ~Abisall 2019-11-13
    14:50:54

    16 2

    @~bikerek
    Rybnik cierpi na tym że jest jeśli idzie o zabudowę centrum bardzo mały przy jednoczesnym dużym ruchu tak mieszkańców jak i przyjezdnych przez co na niedużej przestrzeni gromadzi się duża liczba żulerki która na dodatek nie musi się za bardzo przemieszczać w trakcie "połowów".
    Problem z bezdomnymi mają chyba wszystkie miasta w Polsce - afery o hamaki w Warszawie, Targ Węglowy w Gdańsku i wiele wiele innych pokazują że to nie jest problem Rybnika a raczej ogólnopolska, systemowa bezradność. Tu trzeba aby zasiedli razem decydenci, pracownicy socjalni i prawnicy żeby doprowadzić do zmian.
    Być może słusznym jest pomysł jaki jeden z dyskutantów zamieścił niedawno pod którymś z postów o bezdomnych w Rybniku aby rozproszyć te towarzystwo, postarać się pomóc tym którym się jeszcze da pomóc ( kręci się np po Rybniku dwóch młodych kolesi - często wyglądają na trzeźwych, są w miarę czyści itd i u nich być może wystarczyłoby mieszkanie nadzorowane, pomoc asystenta itd)
    zaś ci którzy już przekroczyli punkt bez powrotu niech dostaną to na czym im najbardziej zależy ale pod warunkiem utrzymywania higieny i wyniesienia się z centrum.
    Ja się nie podjąłbym oceny czy takie rozwiązania mają rację bytu i są moralne ale jakiś pomysł to jest.

  • ~ 2019-11-13
    15:13:21

    24 5

    kqba
    jeżeli urzędnicy się przejadą na swoim pomyśle odebrania koncesji, to koszty (prawnicy, czy kary umowne) za błędne pomysły i tak poniesiemy my jako mieszkańcy
    obawiam się że i tak pójdą w zaparte, bo nikt nie przyzna się do błędu, szczególnie jeżeli nie odpowie za niego finansowo
    ciekawe, czy cała historia z coraz bardziej oderwanymi pomysłami pana 0,49 nauczy czegokolwiek wyborców kierujących się dotychczas zasadą, że może być mierny, byleby z właściwej opcji politycznej, mamy co wybraliśmy
    niestety podziękujmy sobie sami za to

  • ~Łukasz Kocik 2019-11-13
    15:41:25

    43 8

    Panie Prezydencie Kuczera powinien sobie już Pan dać spokój i odejść bo za Pana władzy nikomu nie jest z górki lecz pod większość mieszkańców ma Pana już dosyć trzeba mieć troszkę honoru i oddać władzę komuś kto będzie wiedział jak ją w dobry sposób spożytkować .......a nie budowanie parkingów i pierdół w centrum co nikomu do niczego nie są potrzebne a ludzie zaczynają się obawiać o swoją posadę bo w budżecie miasta nie ma pieniędzy , bo przeznaczone są na bezsensowne inwestycje ......

  • ~ozung 2019-11-13
    16:05:45

    19 3

    Właściciel nie jest tu niczemu winny ale jeżeli chodzi o wygląd sklepu to nic tylko szpeci Rybnik (slamsy)

  • ~karowd 2019-11-13
    16:25:06

    16 13

    Zgodnie z ustawą sprzedawanie alkoholu osobom nietrzeźwym jest karane odebraniem koncesji na jego sprzedaż. To sprzedawca ma obowiązek ocenić czy klient jest nietrzeźwy. Jeżeli sklep łamał prawo, to powinien stracić koncesję.

  • ~qwer 2019-11-13
    16:50:54

    24 6

    Jeżeli lokal jest jego własnością to mogą go w.... ale jeżeli nie to ktoś ma chrapkę na ten sklep i stąd ta nagonka.

  • ~askup 2019-11-13
    17:00:15

    4 7

    Podstawą odebrania koncesji jest sprzedalkoholu aż osobom nietrzezeym

  • ~askup 2019-11-13
    17:02:38

    11 8

    Podstawą odebrania koncesji jest sprzedaż alkoholu osobom nietrzeźwym. Myślę, że każdy kto choc raz kupował w tym sklepie, szczególnie w kolejce na prawo od wejścia może powiadczyc, że takie sytuacje są tam na porządku dziennym!

  • ~Grzegorz Masorz 2019-11-13
    17:56:11

    23 2

    A tak na marginesie po co w Rybniku mamy straż miejską czy oni nie powinni się zająć tymi pijaczkami darmozjady

  • ~donia96 2019-11-13
    18:16:40

    16 2

    - Zebrany materiał dowodowy z monitoringu posłuży do tego, by odebrać zezwolenie lokalowi na sprzedaż alkoholu. Procedura już się rozpoczęła. Mam nadzieję, że to będzie sygnał też dla innych właścicieli lokali sprzedających alkohol osobom nietrzeźwym. Jeżeli rozmowy z właścicielem nie skutkują, to będziemy zabierać pozwolenie !!!
    Jestem mieszkanką Paruszowca-Piaski na tym małym odcinku są 4 sklepy co idzie alkohol kupić a stoi tam szkoła i kto im dał pozwolenie na alkohol pytam kto.Koło szkoły jest park i co się tam wyrabia jak jest cieplej na dworze może tylko wie kto tam mieszka , a dzieci którzy idą do szkoły mają piękne widoki na ochlapusów .Tyle interwencji już ze strony straży miejskiej było a ci dalej swoje to ja się pytam dlaczego taki właściciel ma jeszcze koncesję na alkohol a takimu od razu zabierają !!

  • ~kurier 2019-11-13
    18:26:39

    13 17

    Gdzie mieszka właściciel tego sklepu? Czy chciałby aby przy jego domu spotykali się pijany na tanie wino? Dziwi mnie że bronicie przedsiębiorców a nie mieszkańców którzy się skarżą.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5296