zamknij

Wiadomości

Droga do Kamienia wciąż dzieli

2010-10-08, Autor: 
Przed trzema laty mieszkańcy dzielnicy Kamień stanowczo protestowali przeciwko wybudowaniu nowej drogi łączącej dzielnicę z centrum, która wiodłaby przez las. Teraz sprawa powraca.

Reklama

Przypomnijmy, przed trzema laty władze miasta chciały wybudować dwie drogi łączące Kamień z ulicą Gliwicką. Jedna z nich miała przebiegać przez Wielopole, a druga przez Golejów. Mieszkańcy Kamienia obawiali się, że takie rozwiązanie doprowadzi do zniszczenia lasu oraz zwiększenia natężenia ruchu samochodowego w ich spokojnej dzielnicy. Listy protestacyjne podpisało ok. 1800 osób, a swój sprzeciw wyraziło 5 organizacji ekologicznych. W końcu prezydent Adam Fudali ugiął się pod protestem i postanowił, że dokonana zostanie jedynie modernizacja istniejącego dojazdu.

Wszystko wskazuje na to, że po upływie trzech lat problem powrócił. Zdaniem urzędników Kamień potrzebuje nowej, alternatywnej drogi. Modernizacja istniejącej jezdni nie przyniosłoby spodziewanych efektów. - Powstał pomysł skomunikowania Kamienia z dodatkowym szlakiem po trasie istniejących traktów leśnych, będących przedłużeniem ulic w dzielnicy Kamień i najbliżej położonych dzielnicach – Golejów, Wielopole, Północ. Takie rozwiązanie powinno spotkać się z przychylnością mieszkańców dzielnicy, tym bardziej, że pod koniec minionego roku, 1500 z nich prosiło o wyznaczenie dodatkowej drogi – mówi Lucyna Tyl – rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta Rybnika.


Problem w tym, że nie wszystkich udało się przekonać. - Gdy po raz pierwszy zobaczyłam działki w Kamieniu przy lesie, zostałam nimi oczarowana. Cisza, spokój, śpiew ptaków, to atuty których poszukiwaliśmy. Wówczas podjęliśmy decyzję, że właśnie tam powstanie nasz dom. Teraz, kiedy dowiaduję się, że sielskość tego miejsca ma być bezpowrotnie zburzona przepełnia mnie żal, że mogę to stracić – argumentuje Aneta Ryzińska, mieszkanka ulicy Makowej.


Nowe rozwiązanie nie podoba się również środowiskom ekologicznym. Ich zdaniem, sposób w jaki zebrano wspomniane 1500 podpisów wzbudza wiele kontrowersji. - Zaczęło się od tego, że w listopadzie minionego roku proboszcz w Kamieniu, w niedzielę na każdej mszy nawoływał do podpisywania się „za drogą”. Gdy wierni wychodzili z kościoła, czekały już na nich stoliki z listami. Wówczas ludzie podpisywali się pod ogólna ideą drogi nie wiedząc, jak w rzeczywistości ma przebiegać – relacjonuje Ewa Podolska, działaczka na rzecz obrony przyrody.


Podolska wytyka również urzędnikom, że w zdobyciu przychylności mieszkańców posłużyli się fortelem. - W sierpniu wystawiono projekt planu zagospodarowania przestrzennego. Jest on sprytnie zrobiony. Plan nie obejmuje terenów leśnych. W pierwszym momencie nie widać nowych dróg, jest tylko zmiana kategorii istniejących, czyli np. z ciągu pieszo jezdnego o szerokości 6 m na drogę o szerokości 14 m. Jest to wyłącznie mydlenie ludziom oczu, bowiem w rzeczywistości ma być dokładnie tak, jak przed trzema laty. Jedynie co się zmieniło to nazewnictwo, z dróg zbiorczych na lokalne. Teraz na mieszkańców padł blady strach, bowiem poszerzenie ulic spowoduje natężenie ruchu. A co za tym idzie, spokojna dzielnica jaką jest Kamień, całkowicie zmieni swój charakter – argumentuje Podolska.


Urzędnicy zarzekają się, że o żadnym fortelu nie ma mowy. - Z całą pewnością nie nakłanialiśmy nikogo do agitacji. Plany skomunikowania Kamienia alternatywnymi drogami poprzez ujęcie ich w Miejskim Programie Zagospodarowania Przestrzennego, nie przesądzają o budowie czy przebudowie jakiejkolwiek drogi. Jest to jedynie zagwarantowanie takiej możliwości na przyszłość – wyjaśnia Lucyna Tyl.


Mieszkańcy mogli zgłaszać swoje uwagi dotyczące planu do 1 października. Do Urzędu Miasta Rybnika wpłynęło kilkaset pism z uwagami dotyczącymi planów związanych z drogami w dzielnicy Kamień. Spora ilość tych pism przesłana została przez osoby spoza Kamienia oraz spoza Rybnika. - W tej chwili trwa szczegółowa analiza przesłanych uwag, w wyniku której podjęte zostaną następne decyzje. Ze względu na ilość wniosków, potrwać to może do końca miesiąca – powiedziała rzeczniczka magistratu.


Warto dodać, że społeczność Kamienia jest podzielona i nie wszyscy podzielają argumenty ekologów. - Kamień naprawdę potrzebuje alternatywnej drogi. Jeśli nie da się tak zrobić żeby przebiegała w innym miejscu, to trzeba się na to zgodzić i wybrać mniejsze zło – mówi pani Monika (nazwisko do wiadomości redakcji).


Przypomnijmy, kilka miesięcy temu radny PO, Benedykt Kołodziejczyk znalazł alternatywne rozwiązanie na budowę drogi do Kamienia > czytaj. - Usłyszałem od prezydenta Śmigielskiego, że mojego pomysłu nie uda się zrealizować, ze względu na ochronę zwierząt żyjących w lasach. Dowiedziałem się również, że na takie rozwiązanie na pewno nie zgodzi się PKP, bo zasadniczo nie pozwala na budowę dróg wzdłuż wałów kolejowych – mówi radny.


Zdaniem Lucyny Tyl koncepcja radnego Kołodziejczyka zostanie jest dobrym pomysłem i zostanie wykorzystana przy okazji innej inwestycji. - Jest to dobry pomysł na przeniesienie ruchu tranzytowego przez Rybnik z kierunku od ul. Mikołowskiej do ul. Gliwickiej i odwrotnie, omijając centrum Rybnika. Koncepcja budowy takiego połączenia jest i będzie analizowana w aspekcie budowy obwodnicy miasta – zapewnia.


O dalszym losie nowych dróg wiodących przez Kamień będziemy informować.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (92):
  • ~werkk 2010-10-08
    13:29:14

    0 0

    Ale nie rozumie przecież macie Radnego Józefa Piontka z BSR on wszystko wie najlepiej znów go wybierzcie i potem kolejne 4 lata narzekajcie.

  • ~Mycha 2010-10-08
    13:38:32

    0 0

    Ludzie sami nie wiedzą czego chcą... chcą mieć dzielnice rozwiniętą, jednak nikt nie chce, żeby nowe drogi biegły obok ich domu. Pierw piszą do prezydenta o drogę, po czym znów pojawiają się w sklepach, barach itp. listy z podpisami przeciw drodze, a co gorsza większość mieszkańców podpisała się pod nimi. Zastanawiam się tylko co podpisy mieszkańców innych miast robią na owych listach, skoro bezpośrednio temat ich nie dotyczy, lub dlaczego największy protest składają ludzie w podeszłym wieku, którzy i tak nie jeżdzą samochodem do Rybnika, i nie wiedzą jak ma się sytuacja na drogach. Dziennie jeżdżę do Rybnika i uważam, że drogi są potrzebne od zaraz.

  • ~qwerty 2010-10-08
    13:47:10

    0 0

    za 5-10 lat, jesli nie poprawi sie komunikacja tej dzielnicy ze swiatem, mieszkancy beda narzekac, ze przez brak rozwoju drog, Kamien nie jest juz tak atrakcyjny i znaczaco spadla wartosc ich domow/dzialek w porownaniu z cenami w innych czesciach miasta. Czego sobie i im serdecznie zycze ;)

  • ~magda 2010-10-08
    14:16:46

    0 0

    Ja nie rozumiem jednej rzeczy.. po co się w to wszystko wtrącają ekolodzy z Warszawki?! Kamień potrzebuje alternatywy...

  • ~Porta 2010-10-08
    14:37:03

    0 0

    Takie mamy postępowe społeczeństwo.Gliwicka tez przecina las i jakoś nie niszczy przyrody. Przypomina mi się sytuacja, gdy budowano A4 w okolicach Annabergu - straszne protesty ekologów. I co dzisiaj mamy? Przyroda nie ucierpiała, samochody jadą autobaną na 5 czy 6 biegu, a okoliczne miejscowości nie są zakorkowane, przez co drogi im się tak nie niszczą i poprawiło się bezpieczeństwo. Troche mi się nie podoba agitacja farorza w kosciele za jakimś rozwiązaniem, ale z drugiej strony skoro mamy takie głupie społeczeństwo to kazde rozwiązanie jest dobre

  • ~Monique A. 2010-10-08
    14:49:27

    0 0

    qwerty protestujący mieszkańcy myślą inaczej, według nich wartość spadnie jeżeli będzie droga. Na spotkaniu rady dzielnicy usłyszałam od jednego z właścicieli niedawno kupionej działki w lesie, że zamierzają złożyć w sądzie sprawę iż zostali oszukani przez prezydenta miasta bo kupili działkę w spokojnej zalesionej okolicy a teraz o zgrozo ma gdzieś być droga przez co wartość ich działki spadła drastycznie :|
    Myślę, że mieszkańcy obudzą się jeżeli Mikołowska lub wiadukt się kiedyś rozsypie i jedyny dojazd jaki będzie do centrum to albo przez Stanowice albo przez Wilczą czyli ładny kawał drogi.

  • ~matszw 2010-10-08
    15:10:26

    0 0

    Ogrodzić i zabetonować ;) podziekował

  • ~wojtek144 2010-10-08
    15:19:01

    0 0

    Kamień to zielone płuca Rybnika z terenami rekreacyjnymi. Z powodu braku alternatywnej lokalnej drogi tereny te jak i obiekty sportowe i Hotel Olimpia nie są w pełni wykorzystane.Opór środowisk ekologicznych jest dla mnie niezrozumiały wszak przest ten sam kompleks leśny wycięto 100 metrowy korytarz pod autostradę A-1 i nikt nie protestował, a wybudowanie drogi o szerokości 14 m wzbudza tyle niezdrowych emocji. Pani Ewa Podolska nie potrafi merytorycznie przedstawić swoich racji dlatego stara się zdyskredytować napastliwymi epitetami zwolenników budowy nowej drogi.

  • ~leo_rybnik 2010-10-08
    16:43:08

    0 0

    Droga niewątpliwe by się przydała a co do wartości działki to wydaje mi się że cześć na pewno by zyskała bo z kamienia na autostradę nie daleko, a połączenie jej z trasą na Gliwice też .Mam pytanie do wszech wiedzących jak jest z działakmi w bełku czy stanowicach spadła wartość czy wzrosła ??

  • ~rybapila 2010-10-08
    18:18:44

    0 0

    co do pomysłu z drogą wzdłuż torów - no więc TO NIE SĄ TORY WŁASNOŚCI PKP !!!
    To torowisko albo elektrowni, albo DB SCHENKER, ale nie PKP.
    PKP Zaczyna się dopiero w okoliach Mikołowskiej, a i tak od strony owej drogi jest tor który nie jest własnością PKP..

    A z właścicielem tego torowiska będzie znacznie łatwiej coś załatwić niż z PKP.

  • ~sianko 2010-10-08
    18:44:10

    0 0

    matszw : Popieram. Wprowadzic zakaz poruszania sie samochodów po Kamieniu ! :D

  • ~hiso 2010-10-08
    18:52:08

    0 0

    nasuwa się jeden komentarz - ekooszołomy. Chyba każdy normalny chce dojechać do miasta, marketu, czy kina normalną drogą, bez korków czy dziur. Najlepiej za miast aut kupić furmanki będzie eko.

  • ~ 2010-10-08
    19:05:57

    0 0

    w Kamieniu nie ma korków każdy kto tam mieszka i jeździ tam o tym wie. dyskusja jałowa, jedni są za, jedni przeciw, modernizacja mikołowskiej i jest okej.każdy średio rozgarnięty czlowiek to powie.
    zażenowanie mnie mnie ogarnia, każdy w tym miasteczku patrzy tylko swojego ogródka,zero rozmowy zero argumentów, droga ma być bo tak i koniec, niech maja tak samo jak ja w bloku, a co mi tam, nie mieszkam tam. ta droga nic nikomu nie da postarajcie sobie to wyobrazić.
    ten bełkot o wiadukcie, ehhh

  • ~mario33 2010-10-08
    19:11:09

    0 0

    witam jeśli się pani ewie Podolskiej nie podoba pomysł to niech sobie rower sprawi i jeździ rowerem ludziom z kamienia nic się nie podoba żadna inwestycja koło mnie też jedzą tiry autobusy i żyjemy a nawet chodnika nie ma w kamieniu nic nie ma bo ludzie wszystko blokują a sami lasem jadom bo blisko

  • ~hiso 2010-10-08
    19:26:31

    0 0

    W Polsce, wszyscy durnie uważają, że mają jedyną i świętą rację.

  • ~~BG 2010-10-08
    19:35:57

    0 0

    Pani Ewa Podolska nie musi kupować roweru , za młodych lat nabrała kondycji jak maszerowała z Kamienia do Leszczyn na pociąg a za nią Ringo (rudy cocer spaniel ).Bierzcie z niej przykład nie będzie korków a drogi wystarczą te które są .

  • ~ 2010-10-08
    19:45:42

    0 0

    ty mario33, i co ? maja żyć tak samo jak Ty? właśnie tego nie chcą i o to walczą . pomyśl trochę

  • ~cige 2010-10-08
    19:54:43

    0 0

    na zbity ysk tych oroli z wawy po co tu się cisną; wielcy protestujący a potem będziecie się w korkach posuwać co 1 metr przez godzinę złoić dupsko i do roboty z drogą

  • ~mario33 2010-10-08
    20:05:26

    0 0

    nie nie tak jak ja ale droga jest potrzebna naprawdę bo kamień bez 2 drogi to totalnie zadupie jest

  • ~dizers 2010-10-08
    20:08:35

    0 0

    __że zacytuję fragment słynnego filmu dla MIESZKAŃCÓW KAMIENIA_____...czasem se o korkach slucham, jak tkwią te ch**e w tych je**nych autach______

  • ~ 2010-10-08
    20:56:23

    0 0

    dizers, niezle, a w niedziele do kościoła , idziesz co nie ?

    Gdy wieczorne zgasną zorze,
    zanim głowę do snu złożę,
    modlitwę moją zanoszę,
    Bogu Ojcu i Synowi.
    Dopierdolcie sąsiadowi!
    Dla siebie o nic nie wnoszę,
    tylko mu dosrajcie, proszę!
    Kto ja jestem?
    Polak mały! Mały, zawistny i podły!
    Jaki znak mój? Krwawe gały!

  • ~dizers 2010-10-08
    21:21:10

    0 0

    ~muminos ,nie chodzi oto aby mieszkańcom źle życzyć ,ale oto że sami są sobie winni ,zielona wyspa ku**a ,nie chcieli nowej drogi to niech się teraz męczą w codziennych korkach bo jak wszystkim wiadomo od lat dojazd do kamienia męka więc wcale mi ich nie szkoda a kościoła do tego nie mieszaj bo jedzie mi to PISem ...

  • ~ 2010-10-08
    21:32:05

    0 0

    Po co kolejna asfaltówka? To niczego nie zmieni. Nie bądźcie głupi i nie zgadzajcie się na kolejną dewastację kolejnych terenów!
    Chociażby zaasfaltować pół miasta to i tak za 4 lata będzie za mało miejsca z takim przyrostem samochodów jaki jest obecnie.
    Czas zmienić swoją mentalność, do pracy dojeżdżać z kolegami, koleżankami, korzystać z komunikacji miejskiej a nie wozić tłuste dupsko w jeepie.

  • ~ 2010-10-08
    21:35:54

    0 0

    "chcą mieć dzielnice rozwiniętą" - rozwiniętą? Może postaw sobie dom koło autostrady to będziesz miał maksimum "rozwoju" w postaci smrodu, kurzy, syfu, hałasu 24h/ dobę. Jak już dostaniesz raka i twoje dzieci zostaną rozjechane przez panią która uważa, że pieszy nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych to może poczujesz się w pełni rozwinięty.

  • ~ 2010-10-08
    21:44:19

    0 0

    Korki to kwestia przyzwyczajenia, Ja tam nie mam już na nie nerwów i olewam to a dobra muza w samochodzie trochę je ostudza ;)

  • ~a 2010-10-08
    21:52:09

    0 0

    Budujmy drogi ale sensownie. Jest możliwość rozbudowy Mikołowskiej to ją rozbudujmy, zmodernizujmy skrzyżowania a nie kolejne asfalty i to środkiem dzielnicy i w las.

  • ~Cirard 2010-10-08
    22:16:37

    0 0

    Niektórzy ludzie ŚWIADOMIE wybierają życie w spokojnej, słaboskomunikowanej (jak uważają niektórzy) dzielnicy, takiej jaka ona jest.
    Liczą się z pewnymi niedogodnościami i wliczają je w "koszty" życia
    Nie należy ich uszczęśliwiać na siłę, w dodatku ponoć na ich życzenie.
    NORMALNI ludzie nie proszą o hałas i problemy związane ze zwiększonym ruchem pod ich okanami.NORMALNI ludzie patrzą dalej niż TU i TERAZ.
    Co nam zostanie kiedy już wszystko wybetonujemy, wyasfaltujemy, wytniemy, zabudujemy... ?
    Gdzie nasze dzieci a poźniej dzieci naszych dzieci będą żyły, wypoczywały " ładowały akumulatory" po ciężkim dniu pracy...?
    Co dla nich zostawimy po sobie ?
    Zastanówmy się co jest w życiu ważne...

  • ~ 2010-10-08
    22:33:29

    0 0

    Ja też mam pomysł na alternatywną drogę do Kamienia:
    W Książenicach jest ulica Klimka i wystarczy ją wyasfaltować przez las do Ochojca, w końcu mieszkańcy Książenic dojeżdżają przez Kamień do Rybnika i z powrotem to może teraz my mieszkańcy Kamienia pojeździjmy trochę po ich drogach.

    Skoro już się wypowiadam to jestem ciekawy kiedy wreszcie ktoś podejmie decyzję o wyasfaltowaniu ulicy Teofila Bieli do ulicy Rybnickiej w Leszczynach przez wiadukt.
    Ulicę T. Bieli powinno się także obniżyć o około pół metra od domu 40 do domu 66-68 - mamy tutaj bardzo strome wyjazdy z posesji.
    Warto także wspomnieć, że ulica T. Bieli posiada najgorszą nawierzchnię ze wszystkich ulic w Kamieniu.
    Pozdrawiam mieszkańców najlepszej dzielnicy Rybnika:)

  • ~Korba 2010-10-08
    22:43:26

    0 1

    ALE JESTEŚCIE NAIWNI :/ WŁADZE ROBIĄ Z WAMI CO CHCĄ - CHCĄ DROGI BO MAJĄ W TYM SWÓJ PRYWATNY INTERES A WY WIDZĘ IM PRZYKLASKUJECIE :] I PO CO KAMIENIOWI DROGA ... CZY KTOŚ STAŁ NA KS POJDY CZY ROBOTNICZEJ W KORKU!!!! Prawda jest ze UM nie umie sobie poradzić (ALBO NIE CHCE) z jednym skrzyżowaniem i nie mieści się ono w Kamieniu ...A jeśli juz ktoś mieszka przy trasie z tirami to niech jeśli mu się nie podoba przeprowadzi się, ale nie wiem dlaczego można być tak krótkowzrocznym - mieszkasz przy drodze ale masz gdzie iść na spacer- NA RAZIE !!! Po za tym od piątku jakoś korka nie ma starczy ze otwarli drogę na Żory ... poszerzenie Mikołowskiej jest dobrym pomysłem nawet jak coś się stanie to są cztery pasy nie dwa ... na Wisłę z Katowic też jest jedna droga ... i też remontują i są wypadki ... Przestańcie to jest śmieszne pojedziemy do Makro przez Golejów ... brawo to jest skrót jak ta-lala :) Zastanówcie się jak już raz asfalt wyleją to go nie zwiną - nie mieszkamy w Marklowicach :-) MYŚLCIE A NIE POWTARZAJCIE PIERDÓŁ . Powodzenia

  • ~sianko 2010-10-08
    23:15:39

    0 0

    Mell jak dlugo jedziesz z Kamienia do Rybnika w dniu roboczym o godzinie 15?

  • ~karciu 2010-10-08
    23:26:08

    0 0

    Zgadzam się w całej rozciągłości z Mell. Propozycja nowej drogi w kamieniu w sugerowanym kształcie jest absurdalnie głupia. Nie znajduje żadnego logicznego uzasadnienia, poza dążeniem do zabezpieczenia prywatnych interesów jakiś osób - jakich to nieważne. Ważne jest to, że ktoś próbuje na siłę przeforsować "jedyne słuszne rozwiązanie", wykorzystując do tego i skłócając mieszkańców dzielnicy, Rybnika i okolic. Nie wiem o jaki rozwoju Kamienia mówimy, postawić tam supermarket, fabrykę albo kopalnie? A może drogę dojazdową do A1? Często jeżdżę przez Kamień do Gliwic i z powrotem - akurat tam nigdy nie stałem w korku (poza przejazdem kolejowym) więc o czym tutaj jest mowa? Nieudolność lokalnych dycydentów jest porażającą!!! Gdzie dojazd do do A1 w Świerklanach?, gdzie Żorska?, gdzie Mikołowska i Wodzisławska? A gdzie długo obiecywana i planowana lokalna DTS - Pszczyna - Racibórz? Ja rozumiem, że to przerasta nasze władze?! Lepiej wkopać się w las, zniszczyć jedną z ostatnich zielonych dzielnic niż podejmować odważne i sensowne dla rozwoju tego miasta i REGIONU decyzje. Nie wierze, że ta droga ma służyć rozładowaniu jakichkolwiek korków w mieście i okolicy.

  • ~magda 2010-10-08
    23:26:39

    0 0

    jak to nie ma korków?! miniona niedziela, wystawa kotów czy inna impreza przy hotelu... i jest korek przez cały Kamień, aż do świateł na Mikołowskiej... więc po co ma się inwestować w Kamień skoro nie będzie można tam wjechać i wyjechać... bezsens :-/

  • ~damiano1983 2010-10-08
    23:34:16

    0 0

    Zacznimy od tego, że w Kamieniu nie ma korków. Korki są Rybniku na paruszowcu z powodu specjalnie źle działąjącej sygnalizacji świetlnej oraz z powodu jeszcze nie dawno zamkniętej drogi Stanowice - Żory. Wiele osób w Kamieniu nie potrafi docenić tak spokojnej dzielnicy. Mieszkałem swego czasu na blokowisku i proszę mi uwierzyć, tam człowiek nie czuje, że żyje. Ciągły zgiełk i hałas samochodów. Jeśli się komuś nie podoba niech sprzeda dom, kupi mieszkanie w Leszczynach lub w Rybniku i wystarczy wtedy jeszcze na wczasy na karaibach + super samochód sportowy i wtedy poczuje że jest dobrze skomunikowany. DE*ILE!!!! Trochę I N T E L I G E N C J I !!! Tylko naiwniaki uwierzą w to, że droga jest specjalnie dla nich robiona. A jeśli chodzi o Panią Ewę Podolską to jest to osoba o bardzo wysokim poziomie inteligencji i wrażliwości. Ponad tysiąc osób jest dumna z niej z tego, że działa w słusznej sprawie.

  • ~damiano1983 2010-10-08
    23:40:26

    0 0

    Tak macie racje wystawa jest co tydzień, trzeba budować drogi dookoła Kamienia. ABSURD!!!!! Tylko głupcy wierzą w naszą władze, która twierdzi, że z Kamienia do Rybnika jedzie się godzinę, Zastanówcie się tylko dlaczego nie chcą drogi wzdłuż torów. Ja znam powód, a wy? Zapewne brak logicznego myślenia. Brak słów!!!!

  • ~Korba 2010-10-09
    00:01:21

    0 0

    ~sianko jakieś 15 min ... i wiedz ze pomykam ta trasą minimum dwa razy o różnych porach :]

  • ~Korba 2010-10-09
    00:10:09

    0 0

    ~maggie nie powiem NIC na temat twojej nieudolności ale to jest jedyna impreza na ośrodku a droga ma nie temu służyć, po za tym gdzie Ty widziałaś ten KOREK ... bo chyba nie na drodze Robotniczej tyle co kierowali ruchem i policja zatrzymywała ruch !!! Przestań w innych miastach tez odbywają się imprezy i wszyscy jeśli już jadą na takową czy inną imprezę liczą się z korkami i to na pewno większymi niż u nas. Chyba nie bywasz na takich imprezach? A jesli nie podoba Ci sie cisza i brak spalin wyprowadź się do centrum !!!

  • ~Korba 2010-10-09
    00:22:20

    0 0

    ze też nikomu nie przeszkadza wypływająca kanalizacja z HOTELU OLIMPIA na samych środku basenu - może by Pan Fudali naprawił partactwo którym sie tak chwali - ON ZROBIŁ KANALIZACJĘ - HA HA HA szkoda ze to co zostało zrobione to jedno wielkie PARTACTWO !!!!!!
    LUDZIE OCKNIJCIE SIĘ !!! POPATRZCIE CO ZROBIŁ DLA NAS PRZEZ CAŁE LATA, PO ZA TYM ZE ZNISZCZYŁ BASEN I TERAZ CHCE ASFALTOWAĆ LAS ... :[ SZKODA SŁÓW

  • ~Porta 2010-10-09
    03:46:16

    0 0

    jakie to społeczeństwo jest durne. Ludzie, wy serio myślicie, że jak powstanie nowa droga z Kamienia do Golejowa, to od razu będzie tam jeździło kilka tys tirów na dobę? Tym bardziej, że za 2 lata bedzie skończona A1 i nią pójdzie tranzyt międzynarodowy.Na społeczeństwo nie ma innej opcji jak bat. Jak droga zostanie wybudowana, to mieszkańcy zaczną gadać ze w sumie to był dobry pomysł. Tak jest ze wszystkim w tym kraju od 20 lat

  • ~a 2010-10-09
    07:31:27

    0 0

    od przejazdu kolejowego do ośrodka jedzie sie 3 minuty, na tym przejeździe 90% aut jedzie prosto, 10 % ,max. skręca w lewo na torach, a z tego grubo połowa to nie mieszkańcy kamienia , tylko Książenic, Knurowa, leszczyn, Czerwionki i czegoś tam jeszcze.
    to nie jest droga dla Kamienia, tylko okolicznych miasteczek, gdzie jest ze 30 tysięcy ludzi , a w kamieniu jest 5 tys, i tyle:)
    Czemu nie chcecie tego zrozumieć i o tym pogadać, tylko macie filozofie ludzi z Kamienia:) łupanego: ja mam co zjeść, mogę się nachlać i tyle. co mnie obchodzą inni.

  • ~ 2010-10-09
    07:41:38

    0 0

    maggie i inni i teraz postarajcie na spokojnie pomyśleć: , jest np.wystawa psów, dużo aut,
    ale ma mikołowskiej nie ma już świateł, jest duże rondo, jest dodatkowy pas, jest fajna zmodernizowana droga, w prawo osobna itp
    i korek znika, tak jak na tym rondzie wyżej obok stacji BP.

    jesteście w stanie przyjąć takie rozumowanie ? koszt tego jest pewnie ze 100 razy mniejszy niż budowa dwóch , nowych dróg w lesie,czy gdzieś tam, chodniki, poszerzenia, cala wielka infrastruktura itp

    Przeraża mnie to ze nawet nie wiecie dlaczego jesteście na nie,. nie bo nie
    pozdrawiam Wam
    ps. ja jestem zwolennikiem drogi, mamy 21 wiek itp, kto się niei rozwija ten ginie, ale trzeba takie rzeczy robić z głowa i ekonomicznym rozsądkiem.

  • ~WENUS 2010-10-09
    07:49:09

    0 0

    Kategorycznie żądam od prezydenta Rybnika Adama Fuda lego dodatkowej drogi z Chwałowic i Popielowa do centrum miasta. Krew mnie zalewa jak stoję w korkach i spalam paliwo bez sensu. A nie daj Boże, że przede mną stoi jakiś stary diesel wtedy muszę się jeszcze truć jego spalinami brrrr! Nie wyobrażam sobie też remontu Wodzisławskiej bez dodatkowej drogi do centrum albo jakiejś obwodnicy. Dlaczego wszyscy interesują się Kamieniem a nikt nie patrzy jaki horror na drogach się dzieje w innych dzielnicach, które też nie mają innej możliwości dojazdu do środka miasta?

  • ~Korba 2010-10-09
    09:49:23

    0 0

    PANIE PREZYDENCIE MOŻE NIM ZACZNIE PAN WYLEWAĆ ASFALT W LESIE NIEPOTRZEBNIE, TO WCZEŚNIEJ PROSZĘ O WYLANIE GO NA ISTNIEJĄCE DROGI BO SLALOMY MIEDZY DZIURAMI SĄ BARDZIEJ NIEBEZPIECZNE NIŻ STANIE W KORKU !!!!!!!!! MOŻE KTOŚ ZADBAŁ BY O KAWAŁEK ROBOTNICZEJ PRZY KTÓREJ ZROBIONO CHODNIK, I POZASYPYWAŁ TE DZIURY OBOK STUDZIENEK :[ Nie ma to jak kasa na nowe inwestycje z UE, na remont np Mikołowskiej się nie dostanie :] a tu chodzi tylko o kasę !!! Ile kasy poszło na boisko następne o które trzeba będzie dbać a dla nas mieszkańców ono na nic !!! Dlaczego nie wybudować jakiegoś basenu ... Gorzyczki umiały zainwestować w coś dla ludzi ... a Pan Fudali inwestuje w coś dla siebie - przecież ludzie z basenu nie pójdą spać do hotelu ale sportowcy którzy przyjadą na nowe boisko ... gdzie będą spać ? Taktyka jest świetna Panie prezydencie wmówić ludziom korki, przyblokować światła ... stworzyć korki których na szczęście juz nie ma, droga na Żory jest otwarta ze Stanowic z górki paruszowskiej stoimy dwie zmiany świateł - A GDYBY ICH TAM NIE BYŁO ??? Wiem ze ciężko zmienić zdanie ale ludzie nie bądźcie aż tak dumni bo wasze dzieci zamiast w spokojnej dzielnicy będą mieszkać w mieście a chyba nie chcemy tu blokowis i przemysłu ?

  • ~fantomas 2010-10-09
    13:01:13

    0 0

    U nas postęp mierzy się ilością wylanego asfaltu i betonu, w wielu wypadkach w nieodpowiednim miejscu! Ciekawe, czy zwolennicy drogi też by ją popierali, gdyby miała przebiegać w granicy ich działek! A korki na Mikołowskiej z jakiego powodu miałyby zniknąć po wybudowaniu nowej drogi, wszyscy pojadą do Rybnika przez Kamień?! Kompletna bzdura! Uważam, że sensownym i o wiele tańszym rozwiązaniem tego problemu jest modernizacja ISTNIEJĄCEJ drogi Mikołowskiej i lepszego połączenia jej z Wielopolską. (dla zwolenników - a może jeszcze wybudować nowe szerokie drogi przez Chwałęcice, Ligotę, Zamysłów, tam też z pewnością by się przydały!!!)

  • ~Antoniusz 2010-10-09
    14:02:27

    0 0

    Moim zdaniem bardzo łatwo coś zniszczyć ale naprawić już się tego najczęściej nie da. Jeżeli porozcinamy las drogami to zostanie z niego park. Ja wiem, że ludzie są wygodni i do toalety jeździliby samochodem, ale wtedy może warto, aby się przeprowadzili np. na Nowiny, tam wszędzie blisko. Co za problem - sprzedać dom w Kamieniu a kupić mieszkanie w centrum miasta. Szkoda, że świadomość ekologiczna większości ludzi jest na etapie: ziemia została nam dana do użytku i należy ją sobie podporządkować nie licząc się z innymi mieszkańcami tej ziemi (mam na myśli przyrodę). Ja na obecnego prezydenta nie zagłosuję jeżeli on ma takie pomysły. A najbardziej mnie interesuje kto na tym tak na prawdę skorzysta. Gdzie tu działa siła nacisku, bo jak widać ktoś bardzo się stara manipulować ludźmi z Kamienia.
    A drogę do Rybnika można zbudować obok torów albo w niedalekiej od nich odległości tylko widocznie interesu w tym akurat nikt nie ma ;).

  • ~Mycha 2010-10-09
    15:09:35

    0 0

    chcecie łona natury i spokoju to się na wieś wyprowadźcie, bo przypominam, że Kamień to część Miasta! najlepsze, że starym mieszkańcom to nie przeszkadza, tylko nowym "miastowym" którzy wybudowali się kilka lat temu, myśląc, ze mieszkają na wsi.

  • ~Mycha 2010-10-09
    15:11:26

    0 0

    aha a co do wycinania lasu to kolejna bzdura, bo nic nie trzeba wycinać. Drogi obecnie już tam są, w niektórych odcinkach pokryte resztkami asfaltu nawet. W godzinach szczytu jest tam ruch jak na normalnej drodze.

  • ~ 2010-10-09
    15:38:20

    0 0

    mychakruszyna bo starzy mieszkańcy to prości ludzie z pokolenia na pokolenie,bez jakiekolwiek świadomości,ambicji. dla nich liczy się to żeby zjeść, wypić, zobaczyć jakiś film na swoim kinie domowym, i 50 calowym TV, zrobić koło dupy sąsiadowi i jechać do marketu, on ma w nosie co się dzieje za płotem, a co dopiero w lesie, w którym nigdy nie był na spacerze, nie jest w stanie tego ogarnąć logicznie.klapy na oczy. radzę ci, przestać pluć jadem bo nie masz argumentów żadnych, poczytaj co piszą ludzie wyżej.na spokojnie, przeczytaj i pomyśl.dam głowę ze gdyby mieszkańcy chcieli drogi, to Ty i inni chcieliby lasu, taka mentalność polaka. Amen.

  • ~Monique A. 2010-10-09
    16:10:29

    0 0

    jan karolewski zachowujesz się tak jak gdyby ktoś chciał cały las wyciąć, bez przesady, przecież już teraz lasem jeździcie. Nowi mieszkańcy przyprowadzają się, samochód ma żona, samochód ma mąż, jak tak dbacie o przyrodę to może zacznijcie ekologicznie jeździć rowerami wtedy nam, starym mieszkańcom, będzie łatwiej dostać się do centrum :] My wieloletni mieszkańcy wiemy co to spacery po lesie tak jak i wiemy, że nadal będzie gdzie spacerować nawet jeżeli będzie droga :]

  • ~visa 2010-10-09
    16:12:24

    0 0

    ~mychakruszyna napisałaś " bo przypominam, że Kamień to część Miasta! " ja przypominam że las to jest las .Wyjaśnij mi czy miasto leży w lesie czy las w mieście

  • ~Korba 2010-10-09
    16:28:34

    0 0

    mychakruszyna ha ha ha wiesz jak brakuje człowiekowi rozumu to pierd**i głupoty weź popatrz w lustro - i jeśli tam gdzieś jest asfalt to se po nim poruszaj ... widzę w lesie nie byłaś u nas powinnaś pozwiedzać - wtedy nie pisałabyś pierdół
    Zaczyna mnie to śmieszyć Kamień miastem ha ha ha dzielnicą - i jeśli chcecie zrobić z Kamenia taka dzielnice jak Boguszowice czy Chwałowice to się tam wyprowadźcie - tam nigdy nie ma korków :/ Zaczyna mnie męczyć nawet to co czytam NA GŁUPOTĘ NIE MA LEKARSTWA
    Jadę do Rybnika tęsknię za korkami ...

  • ~a 2010-10-09
    17:30:03

    0 0

    Może ci co tęsknią za szumem samochodów, korkiem w dzielnicy i ogólnie za piękną cywilizacją niech znajda sobie inne miejsce na ziemi, jest ich pełno, zapewniam i to praktycznie za płotem (np. wspaniałe osiedla rybnickie). Ci co kochają Kamień taki jaki jest nie znajdą podobnego miejsca ani blisko, ani tanio, ani tak wspaniałego. I jak słyszę, że ci co mieszkają tu od lat, chcą to zniszczyć to naprawdę krew mi się w żyłach burzy. Nie szanują tego co mają, ech.

  • ~mily pan 2010-10-09
    20:27:09

    0 0

    Jesli Cowki z KAMIENIA chca czystej EKOLOGII to zrobic im PROGRAM NATURA 2000.Nic nowego nie buduja maja co maja i ZOBACZYMY jak za kilka lat beda zyc w tym ZACIANKU.

  • ~mily pan 2010-10-09
    20:29:18

    0 0

    ZASCIANKU CIEMONTY

  • ~KRISS77 2010-10-09
    20:41:57

    0 0

    Moja Babcia tez kupowała działkę myśląc że to będzie spokojna okolica,nie było nawet asfaltu na ul Robotniczej. Gdyby myśłała tak jak ci przeciwnicy to dalej jeździlibyśmy szutrem przez Kamień. Teraz ja mieszkam przy głównej drodze i jakoś żyję,mamy małe dzieci itd itd. Chcę szybkiego i sprawnego dojazdu do Rybnika, Golejowa i Wielopola. Bardzo mi to ułatwi pracę,zmniejszy koszty dojazdu. Jestem w 100 % na tak !!! A protesty typu że będzie" większy ruch koło mojego domu" ,no cóz koło mojego jest i wy pewnie tez tamtędy jeździcie. Może zacznę protestować zeby zamknąć Ul. Robotniczą !!! Wszystkim protestującym nie życzę aby wydarzyło się coś złego przy zamkniętym moście na Mikołowskiej bo wtedy dojazd do szpitala to poważny problem. Pomyślcie tez o innych a nie o własnych tyłkach. Pozatym są skanseny i tym podobne myślę że tam by wam odpowiadało mieszkanie !

  • ~mily pan 2010-10-09
    20:47:49

    0 0

    I jeszcze jedno jak sie mieszkanca tej wiochy nie podoba w Rybniku to WYNOCHA do CZEWIONKI-LESZCZYN.Sa tak KSIAZENICE moze byc i KAMIEN.

  • ~mily pan 2010-10-09
    20:51:16

    0 0

    Dybala ja TOBIE kibicuje,zapewne bedziez OPOZYCJA do rzadzacych w miesie wiec zycze POWODZENIA.

  • ~KRISS77 2010-10-09
    21:06:30

    0 0

    Moja Babcia tez kupowała działkę myśląc że to będzie spokojna okolica,nie było nawet asfaltu na ul Robotniczej. Gdyby myśłała tak jak ci przeciwnicy to dalej jeździlibyśmy szutrem przez Kamień. Teraz ja mieszkam przy głównej drodze i jakoś żyję,mamy małe dzieci itd itd. Chcę szybkiego i sprawnego dojazdu do Rybnika, Golejowa i Wielopola. Bardzo mi to ułatwi pracę,zmniejszy koszty dojazdu. Jestem w 100 % na tak !!! A protesty typu że będzie" większy ruch koło mojego domu" ,no cóz koło mojego jest i wy pewnie tez tamtędy jeździcie. Może zacznę protestować zeby zamknąć Ul. Robotniczą !!! Wszystkim protestującym nie życzę aby wydarzyło się coś złego przy zamkniętym moście na Mikołowskiej bo wtedy dojazd do szpitala to poważny problem. Pomyślcie tez o innych a nie o własnych tyłkach. Pozatym są skanseny i tym podobne myślę że tam by wam odpowiadało mieszkanie !

  • ~Korba 2010-10-09
    21:30:05

    0 0

    ~KRISS77 Twoja babcia kupiła tutaj działkę bo jej sie tu podobało to Ty też se kup w Wielopolu albo Golejowie i będziesz miał wszystko naj naj najlepsze :) Pomogę Ci przy przeprowadzce :]

  • ~KRISS77 2010-10-09
    21:54:53

    0 0

    Moja Babcia tez kupowała działkę myśląc że to będzie spokojna okolica,nie było nawet asfaltu na ul Robotniczej. Gdyby myśłała tak jak ci przeciwnicy to dalej jeździlibyśmy szutrem przez Kamień. Teraz ja mieszkam przy głównej drodze i jakoś żyję,mamy małe dzieci itd itd. Chcę szybkiego i sprawnego dojazdu do Rybnika, Golejowa i Wielopola. Bardzo mi to ułatwi pracę,zmniejszy koszty dojazdu. Jestem w 100 % na tak !!! A protesty typu że będzie" większy ruch koło mojego domu" ,no cóz koło mojego jest i wy pewnie tez tamtędy jeździcie. Może zacznę protestować zeby zamknąć Ul. Robotniczą !!! Wszystkim protestującym nie życzę aby wydarzyło się coś złego przy zamkniętym moście na Mikołowskiej bo wtedy dojazd do szpitala to poważny problem. Pomyślcie tez o innych a nie o własnych tyłkach. Pozatym są skanseny i tym podobne myślę że tam by wam odpowiadało mieszkanie !

  • ~Korba 2010-10-09
    22:09:33

    0 0

    ~KRISS77 włącz pley - zaciołeś się czy jak :P albo nie umiesz czytać i kopiujesz non-stop to co napisali byś wysłał ?

  • ~KRISS77 2010-10-09
    22:25:25

    0 0

    Moja Babcia tez kupowała działkę myśląc że to będzie spokojna okolica,nie było nawet asfaltu na ul Robotniczej. Gdyby myśłała tak jak ci przeciwnicy to dalej jeździlibyśmy szutrem przez Kamień. Teraz ja mieszkam przy głównej drodze i jakoś żyję,mamy małe dzieci itd itd. Chcę szybkiego i sprawnego dojazdu do Rybnika, Golejowa i Wielopola. Bardzo mi to ułatwi pracę,zmniejszy koszty dojazdu. Jestem w 100 % na tak !!! A protesty typu że będzie" większy ruch koło mojego domu" ,no cóz koło mojego jest i wy pewnie tez tamtędy jeździcie. Może zacznę protestować zeby zamknąć Ul. Robotniczą !!! Wszystkim protestującym nie życzę aby wydarzyło się coś złego przy zamkniętym moście na Mikołowskiej bo wtedy dojazd do szpitala to poważny problem. Pomyślcie tez o innych a nie o własnych tyłkach. Pozatym są skanseny i tym podobne myślę że tam by wam odpowiadało mieszkanie !

  • ~KRISS77 2010-10-09
    22:27:11

    0 0

    To szanownej redakcji cos sie psuje,A Melly to tobie nie pasuje więc się wyprowadź. No chyba ze nie mieszkasz w kamieniu,ja mieszkam 33 lata i powtarzam droga musi być !!!

  • ~Korba 2010-10-09
    22:35:46

    0 0

    ja mieszkam więcej więcej :) aaaa i moja babcia nie kupowała tu działki po prostu nawet moja pra pra babcia tu mieszkała :)

  • ~mily pan 2010-10-09
    22:40:34

    0 0

    dla MNIE TO SZOK ze taka WIOCHA jak Kamien bedzie rzadzila w Rybniku.Jak sie nie PODOBA to wynocha do CZEWIONKI -LESZCZYNY,won

  • ~Korba 2010-10-09
    22:44:16

    0 0

    No właśnie - JAK SIĘ KOMUŚ NIE PODOBA JAK JEST - NIECH SIĘ WYNOSI DO np CZERWIONKI !!!!! BRAWO :D

  • ~KJ 2010-10-10
    00:53:02

    0 0

    Interesy Pana Fudalego siegaja tylko jego nosa. Widocznie poza Rybnikiem nigdzie nie był ani On ani jego zaufani współpracownicy dlatego nie wie ,że na korki sa potrzebne skrzyżowania bezkolizyjne, które spokojnie może sie zacząc na górce paruszowskiej a kończyć na Mikolowskiej koło Panatu, czy skrzyzowaniu z ul.Przemysłową. Te ronda w postaci nalesników na niewiele sie zdają co pokazuje rondo zebrzydowickie ,wodzisławskie,gliwickie a także inne gdzie ruch jest całkowivie zablokowany przez jednych na złość tym którzy chca jechac w inną strone.Tak bedzie wygladał ruch w Rybniku za jakies 10,12,15 lat. Troche kosztowniejsze rozwiazania bezkolizyjne górne estakady, tunelowe przejazy mogą coś zmienić i myśle ,że z unii tez można wybębnić na to kasę. Każdy ma jakąś wizję w której Pani Ewa ma bardzo dużo racji bo jak śpiewał Wojciech Korda "Na betonie kwiaty nie rosną". Najgorsze w tym jest to,że najbardziej niezadowoleni z korków są Ci którzy chcieli by tymi drogami jechać,a mieszkają w takim miejscu,że jest im obojetne czy pojadą przez Kamień, czy przez Książenice a i tak będą stali w korkach jak nie na przejeździe kolejowym, Robotniczej,Mikołowskiej to w innym miejscu na Gliwickiej,Kotucza czy jeszcze gdzieś. Kto jest naszym mieszkańcem a płacze ,ze dojazd jest utrudniony z Kamienia jadąc o 15 do Rybnika bo jest to godzina powrotu a nie wyjazdu z Kamienia. Rozumowanie tych ludzi jest takie że" Po nas to choćby potop ". Dlatego jestem przeciwny i nie ma tu nic do tego ekologia.

  • ~Korba 2010-10-10
    10:30:08

    0 0

    ~centrumfpu w Wielopolu chcą zrobić estakadę przez cały staw, więc chyba bezproblemowe jest zrobienie bezkolizyjnego skrzyżowania na ulicy Mikołowskiej, Wielopolskiej oraz Stawowej ? Jak się chce to można na przykładzie innych miast zrobić wszystko TYLKO MUSI SIĘ CHCIEĆ zrobić coś dla ludzi a nie tyko patrzeć na koniec swojego nosa i swoje interesy :/

  • ~mieszkanka 2010-10-10
    10:42:29

    0 0

    Ciekawe co pani Podolska może wogóle wiedzieć o Kamieniu... od lat mieszka w Bytomiu a jej dom który juz nie jest domem a ruderą aż straszy... Po raz kolejny wtrąca nos w nie swoje sprawy... kiedyś była radną Kamienia i co zrobiła??

  • ~Korba 2010-10-10
    10:58:03

    0 0

    [email protected] coś jesteś źle poinformowana - radziła bym zmienić informatora :] A po za tym wykaż się sama co Ty zrobiłaś dla Kamienia ?

  • ~WENUS 2010-10-10
    11:15:20

    0 0

    Jedynym sposobem na to, by w Rybniku znowu zaczęło być normalnie jest wywalenie z wielkim hukiem tego złośliwego, psychopatycznego, naczelnego trolla. Jeżeli ktoś mówi, że on dużo dla Rybnika zrobił to ja mu mówię, że Hitler też dla Berlina i dla Niemiec dużo zrobił. Przy okazji powinno się go raz na zawsze usunąć z życia publicznego. Takich ludzi ani Rybnik ani kraj nie potrzebuje.

  • ~aronis 2010-10-10
    13:28:41

    0 1

    Sa wybory jest gadka o drodze...po co do tej wiochy droga?Ile tam mieszka ludzi, zeby kase wyprowac, sa wazniejsze inwestycje.
    Śmieszy mnie to, a klecha pewnie ma nowe auto i agituje pod siebie.Lepiej zajmijcie sie reliktem PRL - Ośrodkiem Rekreacyjnym, który popada w ruinę.

  • ~mily pan 2010-10-10
    14:56:21

    0 0

    Jeszcze raz Glaba z KAMIENIA napisze jesli z Rybnikiem wam nie po drodze a blizej wam do CZERWIONKI-LESZCZYN to brac KOLODZIEJCZYKA i won.Wladze tej gminy drogi do Rybnika wam nie zrobia i bedzie spokoj z ZIELOMYMI terorystami

  • ~Korba 2010-10-10
    15:31:08

    0 0

    terrorystami :/

  • ~yaman 2010-10-10
    16:25:24

    0 0

    lepiej basen wyremontowac!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a nie droge budowac ;/

  • ~ 2010-10-10
    20:39:34

    0 0

    Jezu, mam już dość tych ludzi z Kamienia. Jeżeli są dzielnicą miasta, to muszą zrozumieć, że ono się będzie rozwijać co skutkuje między innymi budową nowej sieci drogowej. Jeżeli się wieśniakom z Kamienia to nie podoba, to niech ktoś złoży wniosek o wykluczenie Kamienia z miasta i tyle. Ci ludzie blokują każdą inicjatywę miejską. Chcą mieszkać na wsi to niech spadają. Niech powiat ziemski albo Czerwionka-Leszczyny dopłaca za utrzymanie byłego basenu 40 000 rocznie. Żadnego wkładu ta dzielnica w życie Rybnika nie ma.

  • ~sianko 2010-10-10
    20:48:25

    0 0

    Mell : Chyba helikopterem.

  • ~Korba 2010-10-10
    23:34:48

    0 0

    123roberto chyba masz mało lat i nie pamiętasz tego jak ośrodek MOSiR-u utrzymywał Rybnik :D Zamiast następnego boiska - które w żaden sposób nie służy ludziom trzeba było basen wyremontować wtedy by i kemping ruszył ja za dawnych dobrych lat :]

  • ~Porta 2010-10-10
    23:58:43

    0 0

    ja, juz widze te tłumy turystów ciągnące na kamping przy basenie w kamieniu. Nie żartuj sobie, czasy sie zmieniły, kamień nigdy juz nie bedzie takim ośrodkiem jak kiedyś. Trzeba zmienic strategie tego ośrodka np jakieś wielkie centrum różnych dyscyplin sportowych i kilka boisk do piłki nożnej, kosza i odpłatne korty tenisowe. Do tego likwidacja basenu, można by zostawić miejsce na scene na jakies koncerty albo festyny, coś jak przy kampusie. Dinozaury czy jakieś happyparki wyłudzające forse od ludzi to nie jest żaden dobry interes długoterminowy. Tak samo nie powinno być inwestycji pod publiczkę jak to niektóre gminy sobie robią wielkie baseny i aquaparki, a potem dzieciaki przymusowo muszą chodzic na basen z pobliskich szkół a gmina i tak rocznie dokłada miliony. Fudali jakieś 10 lat temu zapowiadał budowę lodowiska na nowinach, bardzo dobrze ze nie powstało. To żaden problem dojechać do pszowa.
    Tak samo dziwię się, że kapielisko Ruda jeszcze istniej, zwykły relikt PRLu, skupisko plebsu i gimbusów, powinno być to zamknięte, albo przejęte przez inwestora prywatnego, który by zrobił z tym porzadek, bo zaden normalny człowiek tam nie ma ochoty iść

  • ~Korba 2010-10-11
    00:19:46

    0 0

    I zaczyna się robić kabaret : od trzech lat nie działa kamping, na stronie internetowej dalej wisi jako otwarty – i w tym momencie „Porta” nie wiesz co piszesz przyjedz na ośrodek posiedź i wtedy będziemy rozmawiać albo inaczej Ty będziesz rozmawiać z tymi obcokrajowcami gdzie mają szukać następnego miejsca do lokum swoich przyczep – później np. mieszkają na naszym parkingu przed ośrodkiem bo nie wiedzą gdzie się podziać :P Jak by była woda byli by ludzie którzy chcieli by tu zamieszkać na czas wolny od pracy ( bywałam na gorszych kampingach ) BRAKUJE BASENU (ciekawe gdzie chodzisz jak jest 40stopniC ? Pograć w kosza? czy może poskakać w dal ? bo normalny człowiek szuka ochłody dla siebie i swoich dzieci.!!!) a obietnice ze jak będzie kanalizacja będzie basen były wykrętem UM szkoda ze ścieki z HOTELU wypływają na środku basenu szkoda ze płacimy za coś co płynie rzeczką :[ Przestańcie po Rybniku jak się jeździ to nie ma nawet 1km drogi bez łat i dziur po co nam następne …?

  • ~ 2010-10-11
    06:53:07

    0 0

    raz. rozwijanie miasta nie znaczy betonowanie i miejsca pracy w jakiejś fabryce,a dwa z tymi korkami- tam wystarczy wyłączyć swiatła.
    "jest np.wystawa psów,czynny basen, dużo aut, ale ma mikołowskiej nie ma już świateł, jest duże rondo, jest dodatkowy pas, jest fajna zmodernizowana droga, w prawo osobna itp i korek znika, tak jak na tym rondzie wyżej obok stacji BP. jesteście w stanie przyjąć takie rozumowanie ? koszt tego jest pewnie ze 100 razy mniejszy niż budowa dwóch , nowych dróg w lesie,czy gdzieś tam, chodniki, poszerzenia, cala wielka infrastruktura itp. "

  • ~Valjean 2010-10-11
    08:30:59

    0 0

    Droga z Golejowa i Wielopola do Kamienia jest utwardzona resztkami sfrezowanego asfaltu i od tego czasu ruch tam jest większy niż przedtem, na to nic nie poradzimy. Dla Golejowa jest to droga alternatywna na wypadek jakiegoś zdarzenia na wiadukcie. Jak w 1997 roku podmyło wiadukt, to objazd oficjalny był przez Wilczę, Książenice, Kamień do Rybnika, jedynie miejscowi wiedzieli jak sobie skrócić drogę - właśnie przez las do Wielopola lub Kamienia, tylko wtedy droga nie była utwardzona i wszyscy się topili w błocie, jak zderzyły się 3 ciężarówki na wiadukcie to droga była zablokowana na cały dzień, już nie można było o 14 -tej dojechać do Golejowa, pomijając fakt że jest to droga krajowa. Jechałem wtedy przez las, a za mną chyba z 10 aut na obcych rejestracjach, bo objazdu nie było. Z tego co wiem to jest planowany generalny remont wiaduktu w Wielopolu, więc i tak będą musieli jakiś objazd uruchomić. Według mnie jest jeszcze jedno dobre rozwiązanie, ale to nie jest w temacie. W zasadzie to wszystko mi jedno czy ta droga powstanie czy nie, w którejś pierwotnej wersji droga do Kamienia z Golejowa miała iść przez łąki od ul. Gliwickiej i z tego co wiem właściciele tych łąk mieli chrapkę, że sprzedadzą i przeszło koło nosa

  • ~ 2010-10-11
    09:20:01

    0 0

    Ekologowie i przeciwnicy drogi, nie neguja zbytnio jej sensu, tylko mówią stanowcze NIE drodze 14 metrowej. 14 metrów to dwa pasy w dwie strony. i caly ruch z autostrady idzie przez ten las.
    Niech sobie ma 6 metrów , i to jest jakas alternatywa. jakby sie cos kiedys stało, jak to mialo miejsce13 lat temu ,gdy przez poł dnia mikolowska byla zablokowana z powodu wypadku i podmycia....

  • ~ 2010-10-11
    11:50:33

    0 0

    W Polsce jak ktoś chce coś zrobić - zawsze jest obrzucany błotem. Czasami mam wrażenie, że po prostu "dla zasady" zróbmy z kogoś oszołoma czy złodzieja. I taki przykład: Wielka Orkiestra ...
    Cieszę się, że pan Owsiak nie przejmuje się tymi idiotycznymi komentarzami i dalej robi swoje!
    i tak samo z tą smieszna drogą, nikomu tak naprawdę nie potrzebną.Amen

  • ~mario33 2010-10-11
    12:04:08

    0 0

    witam ze tak nikt nie protestuje budowę nowego ronda w kamieniu to mnie bardzo dziwi a sprawie tej drogi proponuje zrobisz referendum

  • ~malasar 2010-10-11
    16:21:56

    0 0

    Mychakruszyna masz racje: ludzie nie wiedzą czego chcą. A przynajmniej nie wkładają nic od siebie by zrozumieć istote sprawy. Pojawia się pomysł-zróbmy droge. W końcu super pomysł co nie. Dróg nigdy za wiele. A teraz kilka małych pytań: ilu z was wie którędy będzie przebiegała ta droga DOKŁADNIE? Ilu z was poświęciło czas, żeby to sprawdzić na własne oczy-przeszło się na spacer planowaną drogą? Ilu z was zastanowiło się, gdzie dokładnie mieszkańcy Kamnia stoją w korku i co tak naprawde może to zmienić? Na ile pomoże wybudowanie tej drogi a na ile zaszkodzi? Maisto robi was w bambuko tak samo jak tych z podpisami pod kościołem i tak samo jak oni obudzicie się z rękami w nocniku jak już będzie za późno. A ci którzy o tym decydują, za kase z lobby które prze na tą i tego typu nonsensowne decyzje, wybuduje sobie domki z dala od tego zalanego betonem syfu. A my w tym syfie zostaniemy....

  • ~ 2010-10-11
    19:32:20

    0 0

    Pan piontek RADNY to niezły cwel i propagandzista.telefon traktor i fura to jest jego natura na polu z panią bużawą kis kis

  • ~ 2010-10-11
    21:29:13

    0 0

    Ta, i znowu wszystko be, wszystko fuj - rządzący zli, ludzie zli, drogi złe, dojazd zły... ale jak trzeba coś w końcu zmienić to "róbcie wszystko byle nie na moim podwórku" - mieszkańcy Kamienia którzy podpisują petycje ze sprzeciwem wobec alternatywnych dróg powinni równocześnie posprzedawać swoje samochody - sprawiedliwie - nieprawdaż?

  • ~Korba 2010-10-11
    21:51:59

    0 0

    Krzysiek669 a Ty kup sobie okulary bo Twoja krótkowzroczność jest widoczna na odległość :/ nikt nie mówi o tym by nie było dróg tylko chcemy dróg które coś dają... pojedziesz do Makro przez Golejów - super :D i to wcale nie będzie dalej i nie będziesz musiał nadrabiać :P Poczytaj, zastanów się a później pisz !!!

  • ~Monique A. 2010-10-11
    21:55:32

    0 0

    Mell, idź na spacer do lasu bo już naprawdę nie da się Ciebie słuchać i czytać

  • ~Korba 2010-10-11
    22:35:01

    0 0

    ~Monique A. zawsze możesz nie czytać i nie "słuchać" :P

  • ~Korba 2010-10-11
    22:42:11

    0 0

    ~Monique A. zawsze możesz nie czytać i nie "słuchać" :P

  • ~fantomas 2010-10-12
    21:26:13

    0 0

    Miasto nie ma kasy na łatanie dziur a nową wielką drogę chce budować? Paranoja. Skoro jest droga przez las, która w sytuacjach awaryjnych umożliwia dojazd z Kamienia do Rybnika to po cholerę ją poszerzać? Dla TIR-ów?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5084