zamknij

Wiadomości

Czytelnicy alarmują: kopalnia Chwałowice truje

2019-01-21, Autor: 

Czytelnicy alarmują. Z komina ciepłowni KWK Chwałowice wydobywał się czarny, gęsty dym. Przesłali do naszej redakcji filmy obrazujące problem. Co na to Polska Grupa Górnicza?

Reklama

Do zdarzenia doszło na początku minionego tygodnia. - Kopalnia w Chwałowicach truje. Czarny dym z kominów przykrył okolice – alarmuje jeden z Czytelników.

- Od jakiegoś czasu obserwujemy ciemny dym z komina ciepłowni KWK Chwałowice. Dziś jest po prostu czarny. Trwa to cały dzień. Moim zdaniem tak nie powinno być – pisze do nas zaniepokojony sąsiad kopalni.

Otrzymaliśmy od nich filmy, które przedstawiamy poniżej:

Jak w tej sytuacji tłumaczy się Polska Grupa Górnicza? Tomasz Głogowski, rzecznik PGG wyjaśnia, że tydzień temu w związku z dużymi opadami deszczu, śniegu i odwilży doszło do pogorszenia parametrów paliwa. Chodzi o zawilgocenie węgla. - To z kolei spowodowało w dniach 13 – 15 stycznia znaczne obniżenie parametrów pracy kotłów wodnych i całkowite wygaszenie kotłów parowych. Doszło do niedogrzania odbiorów na terenie miasta Rybnik – mówi.

Jak dodaje Tomasz Głogowski, bezpośrednią przyczyną kopcących kominów są wymuszone częste rozruchy poszczególnych urządzeń (kotłów). - Problem będzie wkrótce rozwiązany poprzez zastosowanie paliwa o wyższej kaloryczności i niższej wilgotności – zapewnia.

Oceń publikację: + 1 + 83 - 1 - 69

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (64):
  • ~farjestad 2019-01-21
    19:34:27

    50 55

    Taki jedyn moj znajomy wzion pora miechow opon pociyntych bo mioł kupa na placu i to popolił bo robi na chwałowicach na EC

  • ~Leoncio Almeida 2019-01-21
    19:39:13

    Palimy węglem o nieodpowiednich parametrach ale wszystko jest ok...... Ja się pytam gdzie są instytucje odpowiedzialne za kontrole emisji w tym mieście? Gdzie jest słynny ekopatrol? Czy my mieszkamy w Afryce czy w UE? ......Kuczera, weź się wreszcie do roboty i nie pier...l w kółko, że niczego nie możesz. Jak nie możesz to się podaj do dymisji.

  • ~ 2019-01-21
    20:09:31

    Skandal!

    Popieram powyzszy apel do Kuczery

  • ~Dawid Dziwoki 2019-01-21
    20:13:44

    Dotarła dostawa eko-opon z Żor

  • ~szyma90 2019-01-21
    20:31:20

    Proponuja calej ciemnej masie odciac ogrzewanie 2 dni mrozu i smog zacznie przeszkadzac

  • ~szyma90 2019-01-21
    20:35:37

    69 33

    *nie bedzie przeszkadzac

  • ~Kwinto 2019-01-21
    20:46:16

    38 8

    ~Leoncio Almeida wprowadzenie norm jakości należy do samej góry. Póki nie ma norm nie ma co sprawdzać.
    Apropo tematu! rybnik.com wyłączcie tą belkę na głównej stronie bo nijak ma się do aktualnych danych z airly, a tylko wkurza otwierając się z poślizgiem.

  • ~spirit-of-the-town 2019-01-21
    20:50:01

    No to wyłączyć ciepłownię do momentu przywozu paliwa lepszej jakości. To chyba normalne. Mieszkańcy bloków zapewne zrozumią - przecież chyba nie pozwolą aby truć społeczeństwo. Pozdrawiam :)

  • ~zbyszek0 2019-01-21
    20:59:42

    21 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rosthost1 2019-01-21
    21:05:21

    Nie pierwszy raz tak dym z tych kominów. Zlikwidować razem z piecami w domach. Arteks twierdzil ze tam mają elektrofiltry. Ciekawe czy je odpakowali z folii?

  • ~Grzegorz Monika Nowak 2019-01-21
    21:12:13

    58 14

    To przecież kopalnia, tam nic nie da się zrobić, stać ich na to. Taniej wyjdzie kogoś opłacić, niż sprowadzać inne paliwo....

  • ~palaczzasypowy 2019-01-21
    21:15:13

    92 7

    ciekawe czy rozpalali od góry?

  • ~slawek287 2019-01-21
    21:24:37

    dym jak dym... skończcie już pieprzyć wszyscy o tym dymie smogu i pierdołach bo rzygać sie chce kiedyś nagminnie śmieciami palili a moje dziadki po 90 lat żyli (dziadek dwie godziny przed śmiercią walnął seta i browara i se zasnał) teraz nagle smog zresztą ja swoje inni swoje smog bedzie, był i jest a my się tylko nakręcamy ze mna na czele bo nie potrzebnie komentuja...

  • ~norton 2019-01-21
    21:25:03

    53 12

    Pewnie przyszła dostawa meblościanek do Chwałowic. Ekopatrol do boju!

  • ~zbyszek0 2019-01-21
    21:29:35

    17 3

    Redakcjo dlaczego mój wpis jest zablokowany

  • ~ 2019-01-21
    22:11:01

    83 51

    Witam,

    mam znajomych górników, którzy nie mają pojęcia jaki typ węgla ich zakład pracy wydobywa i jak wpływa to na proces spalania. Tutaj mamy przykład że sama kopania(czy też zakład do niej należący) nie potrafi prawidłowo spalać węgla.

    Wniosek jest tylko jeden, węgiel nie tylko należy wycofać z rynku dla odbiorców indywidualnych ale także zakładów takich jak powyżej. Polska "węglowa potęga" a nikt tu ekonomicznie nie potrafi spalić węgla albo dopilnować w ciepłowni żeby kocioł nie zgasł i żeby przynajmniej kilku ton węgla na rozruch nie mieć przykrytych plandeką tak, żeby by względnie suchy.

  • ~ 2019-01-21
    22:25:14

    63 25

    A filtry gdzie?? Jeszcze dokladaja, i tak już nie ma czym oddychac!! Zamknac to dziadostwo!

  • ~colombo01 2019-01-21
    22:25:59

    68 16

    Tłumaczenie jest żadne. To tak, jakby producent spożywki przyznał się, że źle pomieszał składniki i dlatego ludzie się zatruli. Wiedzą, że kiepski węgiel i jeszcze sami nim palą? Absurd. Mając własne zasoby nigdy nie powinni doprowadzić do takiej sytuacji. Branżę spożywczą nadzoruje i kara szereg instytucji, a tutaj? Żadnych konsekwencji?

  • ~ 2019-01-21
    22:52:33

    50 9

    przecież chwałowicka retro ciepłownia spełnia wszystkie obowiązujące normy, jak starał mi się wmówić główny komentator portalu
    a teraz na poważnie jak byście mieli, jako producent dobry węgiel, na który macie zbyt i węglowe odpady oraz palne śmieci, z którymi nie bardzo wiadomo co zrobić, to mając firmę nastawioną na zysk, co byście z nimi zrobili ?

  • ~palaczzasypowy 2019-01-21
    23:17:27

    31 3

    colombo01 - branżę spożywczą karzą ? Być może nie pamiętasz o soli drogowej w jedzeniu,nikt nie został ukarany!, stwierdzili że jest groźna tak samo jak palenie oponami - żory https://www.wykop.pl/ramka/4674731/um-zory-spalanie-opon-nie-powoduje-wydzielania-niebezpiecznych-substancji/

  • ~ 2019-01-21
    23:43:52

    81 7

    Naczelny komentatorze widzisz żebyś i ty mógł mieć ciepło w swoim "apartamentowcu " to ile smrodu i smogu jest puszczane do atmosfery!!! potrafisz tylko krytykować prywatne domy, że smrodzą ale EC, która zasila w ciepło między innymi twoje osiedle jest ok??? to już nabierasz wody w usta...!!!

  • ~ogarek7 2019-01-22
    00:14:52

    37 8

    Kopcę, truję, przyznaję się że popełniłem błąd - i co mi zrobicie - tak to wygląda. W normalnym kraju wchodzi WIOŚ (tak jest taka instytucja) nakłada adekwatny do budżetu kilkusettysięczny mandat i gwarantuje Wam, że błąd nigdy się nie powtórzy, a tak jest jak jest....

  • ~ 2019-01-22
    00:23:17

    34 36

    ~bartezz: sytuacja tu opisana jest karygodna, na ten temat już się wypowiedziałem.

    Za smog odpowiadamy wszyscy, co też już było powiedziane. Jedni mniej, ci co grzeją się gazem lub prądem z węglowej elektrowni, jedni więcej będąc podpiętymi (czasem bez wyboru jak w bloku) do tej konkretnej przestarzałej ciepłowni a inni najwięcej utylizując węgiel w przewymiarowanym kotle dusząc dostęp powietrza. Dlatego problemu smogu w naszym rejonie nie należy zacząć rozwiązywać od ograniczania ruchu samochodów czy innych w tym momencie mało ważnych kwestii a własnie od ograniczania liczby kotłów na paliwa stale. Potrzebne jest wyeliminowanie węgla z rynku dla odbiorców indywidualnych.

  • ~Don C. 2019-01-22
    00:48:38

    81 27

    Patrząc na nagonke jaka jest na kopalnie, elektrownie i węgiel to można założyć że Rybnik za 10 lat zostanie bez kilku dużych zakładów pracy i będzie to początek schyłku miasta. Lewactwo i zieloni przyszykuja wam ten los a smog i tak będzie.

  • ~rad11 2019-01-22
    01:57:01

    69 10

    Ciekawe co zrobią ekoLOGICZNI mieszkańcy blokowisk jak wygaszą EC Chwałowice i będą zmuszeni ogrzewać swoje mieszkanie gazem lub prądem mam nadzieje ze ekologicznym prądem Niemieckim rozumiem ze dla ekoLOGICZNYCH cena nie gra roli. Od taka zależność kopalnia-EC-odbiorca prywatny-cena. A awarie zdarzają się nawet w elektrowniach atomowych przypominam tylko mają większe skutki uboczne.

  • ~majster86 2019-01-22
    03:02:43

    53 13

    Arteks i co, łyso ci jak te twoje eko apartamentowce kopcą? Ledwo co o tym pisałem w wątku o bunkrze. A tak jak widać na filmie, czasami mniej lub bardziej to ta ciepłownia kopci od początku stycznia.
    Rozumiem że kolejnych zdjęć już nie trzeba robić żebyś przejrzał na własne oczy?
    Warto jeszcze podkreślić wielkość tego komina i fakt że on kopci cały dzień a nie przy rozpalaniu( bo rozpalają tam cały dzień jak pisze w artykule) to smog z takich kominów jest tak duży jak co najmniej z kilkuset domów a może i więcej.
    eko apartamentowce z Chabrowej czy Dąbrówki, naprawdę śmiech na sali.

  • ~ 2019-01-22
    06:52:08

    32 8

    Arteks wszyscy czekamy na Twój komentarz.

  • ~kretek 2019-01-22
    07:35:27

    14 12

    Jo tam psa spolił. Zdech i kaj go zakopiesz jak ziemia twardo. Chłop od kuzynki tam robi i go wciepł do pieca.

  • ~zmarzloki 2019-01-22
    07:40:00

    33 8

    Witam państwa,
    każda taka instalacja posiada elektrofiltry 2 lub 3 strefowe - to jest w Polsce podstawowe urządzenie odpylające. Problem w tym, że w trakcie rozruchu kotła nie można tych elektrofiltrów uruchomić, dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury spalin, a efektem jest to co widzimy na obrazku/filmiku.

  • ~PawelE39 2019-01-22
    08:35:52

    28 8

    Kaś jest arteks ?

  • ~ 2019-01-22
    10:08:03

    43 9

    CAŁKOWICIE ZAMKNĄĆ TĄ CIEPŁOWNIĘ I TO NATYCHMIAST!!!!!!!
    To jest niedopuszczalne aby osiedloki mieli ciepło to my mieszkańcy okolicy musimy się dusić-SKANDAL!!!!!! Gdzie jest ten pan ekologiczny z petycjami?????????????

  • ~ 2019-01-22
    10:13:27

    34 2

    Jak im jest źle to przestaną palić w piecu i niech na blokach marzną

  • ~Piotr Czaja 2019-01-22
    10:44:54

    8 26

    ale ujadanie tych co pala butelkami smieciami i dym z ich kominow smrodzi nisko te kominy sa wysoko idac chodnikiem czuje tylko smrod z piecow na mul i EKO groszek ktory jest mieszany ze zuzytymi olejami i mialem z opon - piszacy komentarze dobrze o tym wiedza i dlatego tak ujadaja zeby zrzucic wine na innych

  • ~Arteks 2019-01-22
    10:58:58

    22 54

    Wcale się nie dziwię, że tak wiele osób domaga się mojego komentarza. Bo moje komentarze budują opinie i coś tutaj wnoszą! @bartezz @ursus @majster86 - no rzeczywiście porównanie skali jednego komina do kilkunastu tysięcy ma się trochę tak jak kupa muchy i przelewejące się szambo. Zauważcie - komin dymi tylko w czasie rozpalania pieców i musi to być zjawisko na tyle rzadkie, że ktoś to nagrał i jest "afera". Natomiast kominy chałup z piecami śmieciuchami dymią tak codziennie ba... ci którzy mają założone niesławne dmuchawy robią to pod jeszcze większym ciśnieniem i z większą mocą niż te z ciepłowni gdzie większość pyłów przejmują filtry. No i w przypadku zakładów przemysłowych można złożyć skargę do instytucji zajmujących się ochroną środowiska, a w przypadku kopcących chałup można jedynie sprawdzić za pomocą SM czy nie palą śmieci. Jest różnica?! @Don C. - jakoś Wodzisław czy Żory straciły wszystkie najlepsze miejsca pracy w przemyśle i egzystują więc?

  • ~Piotr Czaja 2019-01-22
    11:17:01

    18 24

    dym z wysokich kominow opada po kilkunastu -kilkudziesieciu kilometrach moj sasiad dymi mi prosto do nosa- macie pozywke z tej wiadomosci chalupkowi truciciele - ja zalozylem sobie ogrzewanie gazowe i co z tego skoro sasiedzi smrodza ale za to maja ogrodzenia i zlego psa ktory strzeze tego smrodu

  • ~Piotr Czaja 2019-01-22
    11:19:22

    21 3

    jezeli komus ni podoba sie dym z tych kominow niech zglosi to do STRAZY MIEJSKIEJ oni wysla tam swoje drony

  • ~ 2019-01-22
    11:54:04

    28 5

    ~Arteks,
    Napisałeś "Zauważcie - komin dymi tylko w czasie rozpalania pieców i musi to być zjawisko na tyle rzadkie, że ktoś to nagrał i jest "afera"."
    Chcesz powiedzieć ze EC Chwałowice rozpalały kocioł przez kilka godzin dzień w dzień przed kilka dni z rzędu?

  • ~PawelE39 2019-01-22
    11:55:27

    28 2

    Co wolno Wojewodzie ...... Twierdząc że dmuchawa w smieciuchu robi większą afere niż ciepłownia trza mieć faktycznie zasmogowany rozum. Bądź konsekwentny arteks w swoich wypowiedziach

  • ~Arteks 2019-01-22
    12:12:54

    19 37

    @owen @PawelE39 - ale to była awaria którą być może zajmie się WIOŚ! W Gdańsku doszło latem do gigantycznej awarii związanej ze ściekami i zanieczyszczenia przedostały się do płynącej przez centrum Motławy i potem morza. Smród był niesamowity, szkody duże ale... to była tylko awaria. Takie rzeczy się niestety zdarzają. Nie żyjemy w świecie idealnych ludzi i niepsujących się systemów czy urządzeń. A wy chcecie równoważyć smród z kominów które kopcą codziennie (a nie musiałyby!) z sytuacją awaryjną w ciepłowni. Kurcze... co się dzieje z naszym społeczeństwem?! Ile tupetu mieć i braku szacunku dla innych, żeby bronić smrodu z pieców śmieciuchów?

  • ~PawelE39 2019-01-22
    12:23:44

    31 2

    Ale kto tu broni śmieciuchów ? Nigdzie nie widziałem zeby ktoś zachwalał. Piszesz coś o Żorach, że dają rade bez pracy w przemyśle... Niedawno żeś pisał że Żory to bieda, że źle zarządzane itp. Raz tak raz tak. Ciagle odnosisz sie do zachodu czy porownywania do wiekszych polskich miast. A co mnie Gdansk obchodzi ?? Patrzmy na swoje podwórku. Twój uwielbiany Kraków z zakazami wczoraj na 3 miejscu na Świecie pod względem smogu. Co, z chałup nawiało ?
    I jeszcze raz - nie bronie śmieciuchów a tym bardziej palenia śmieciami.

  • ~Arteks 2019-01-22
    12:30:10

    7 42

    @PawelE39 - ale czemu wyciągasz jakieś słowa czy zdania z kontekstu i na tym próbujesz coś osiągnąć przeciwko mnie. Nie ja jestem przyczyną smrodu tylko ci którzy go produkują. Kraków jest ostatni rok w naszej "zakopconej" lidze. Dzięki zakazowi palenia węglem drastycznie zmniejszą zanieczyszczenie już w przyszłym sezonie. Pewnie nie pozbędą się całkowicie smogu bo jeszcze będzie eksport z okolicznych wiosek (tak jak i u nas) ale przynajmniej Kraków będzie miał poziom znacznie normalniejszy niż obecnie. Co nam po tym, że nie popierasz palenia śmieci? Łaski nie robisz. Problem smogu to piece śmieciuchy i dmuchawy instalowane w ostatnich kilkunastu latach jako specyficzny "hit" naszego regionu.

  • ~PawelE39 2019-01-22
    12:33:54

    17 0

    No jestem niezmiernie ciekaw wyniku Krakowa.

  • ~Lateks 2019-01-22
    12:36:04

    32 4

    Wyłączyć natychmiast tą ciepłownię. Przecież we wszystkich mieszkaniach mają prąd i mogą nim ogrzewać mieszkania. A nawet mają piecyki gazowe i gaz więc w czym problem?

  • ~Lateks 2019-01-22
    12:39:19

    30 3

    Ew. Każdy który korzysta z ciepłociągu niech weźmie kredyt i złoży składkę na budowę nowej ciepłowni spełniającej normy emisji zanieczyszczeń i CO2. Zawsze można jeszcze postawić dużo paneli fotowoltaicznych i wiatraków które wytworzoną energię zamienią w ciepło za pomocą pomp ciepła.

  • ~ 2019-01-22
    13:00:40

    23 8

    ~Arteks,
    "PGG wyjaśnia, że tydzień temu w związku z dużymi opadami deszczu, śniegu i odwilży doszło do pogorszenia parametrów paliwa. Chodzi o zawilgocenie węgla. "

    Awaria czego? Paliwa?
    Według mnie to nie awaria a brak nadzoru/kontroli paliwa podawanego do kotła. A to nie powinno być klasyfikowane jako awaria a raczej brak odpowiednich procedur. Procedur za które odpowiada firma będąca spółka akcyjna.

    W sumie opady śniegu w styczniu to jest u nas zjawisko niespotykane. Podobnie jak zmiany temperatury od -10 stopni Celsjusza do powyżej 0 oraz opady deszczu.

  • ~ 2019-01-22
    14:18:57

    36 4

    Też jestem zdania aby całkowicie wyłączyć piece na elektrociepłowni w Chwałowicach!!!!! Niech gorole z Nowin i inni marzną. Czarny dym nie poleci. A na pewno większość tu "płaczących" ma ciepło z tejże ciepłowni. Hipokryci

  • ~ 2019-01-22
    14:21:10

    15 17

    Nie podoba mi sie ten dym. Ale czym innym jest dym grzejacy tysiace ludzi, niz dym niewiele tylko mniejszy grzejacy 1 maly domek

  • ~spirit-of-the-town 2019-01-22
    15:18:26

    14 3

    Piotr Czaja, mówisz że dym z wysokich kominów opada kilkadziesiąt kilometrów dalej - to jest OK?, innych wolno truć? Mówisz że palą opałem zmieszanym z zużytym olejem i miałem z opon (!), na taki idiotyzm nie wpadłbym. Robiłeś tak kiedyś? Gdzie można kupić miał z opon?

  • ~spirit-of-the-town 2019-01-22
    15:27:15

    20 5

    Ktoś powyżej napisał że wspomniany w artykule dym jest tylko trochę mniejszy od tego z kominów domu jednorodzinnego... No tego nie będę komentował, nie wiem jak:). Niektórzy chyba naprawdę wierzą, iż w każdym domu palą mułem, śmieciami, oponami, może zabawkami, klockami, meblami, olejem, itp. Otóż drodzy "niewtajemniczeni" - nie. Naprawdę są ludzie (tak, uwierzcie), którzy palą wyłącznie węglem a z ich kominów nie buchają kłęby dymu. I na pewno chcieliby stosować alternatywne źródła energii, ale decyzyjne władze mają gdzieś ułatwianie tych celów (ciepłociągi, tańsza akcyza na gaz, ciepło z elektrowni, itp.) tam samo jak kopalnia ma gdzieś to że czasem bucha z jej komina czarny dym. Taki kraj. Pozdrawiam

  • ~ 2019-01-22
    16:51:45

    6 6

    Spirit, a moze pocwiczysz czytanie ze zrozumieniem? Mowia, ze w Polsce wzrasta ilosc wtornych analfabetow

  • ~spirit-of-the-town 2019-01-22
    18:24:27

    9 3

    No analfabetyzm wtórny rzeczywiście rośnie, widać to po Twoim wpisie bez polskich znaków (wiesz co to jest?) i znaków interpunkcyjnych. Oświeć mnie, czego nie zrozumiałem.

  • ~ 2019-01-22
    19:44:49

    4 6

    Naprowadze cie: dym z ktorego komina jest mniejszy? Co ja napisalem, a co ty przeczytales? Skup sie, myslenie nie boli, nie trzeba sie bac myslenia

  • ~Don C. 2019-01-22
    20:19:03

    10 6

    @Arteks-oczywiście że bez kopalń i elektrowni węglowej da się egzystować jednak nie będzie już w Rybniku tak na bogato jak teraz no i zimniej dużo ;-) Dziwią mnie ludzie którzy tak jadą na przemysł węglowy,ciepłownie i elektrownie bo to tak jakby podcinać gałąź na której się siedzi.

  • ~przykopa 2019-01-22
    20:43:48

    16 4

    Arteks napisał:Zauważcie - komin dymi tylko w czasie rozpalania pieców i musi to być zjawisko na tyle rzadkie, że ktoś to nagrał i jest "afera".
    Jeśli Kali ukraść krowę to dobrze.Jeśli Kalemu ukraść krowę to źle.,,Wiadomo że nie dymią bo produkują czyste ciepełko które leci fajnie ze ściany z rurki. I dla blokersów to jest dobrze".
    Czytanie ze zrozumieniem kolego to trudna sprawa. Gasną im kotły bo załadowali do zasobników mokry węgiel (ze śniegiem).Składowiska opału są zlokalizowane na dworze. Wiadomo że składowany tam opał jest narażony (zawilgocenie)na deszcz śnieg i itp. To że zimą pada śnieg ,deszcz to nie jest jakaś wyjątkowa sprawa( raczej to jest norma)
    W promowanej ustawie o paliwach od posiadających kotły wymaga się by nie spalać paliwa o wilgotności powyżej 20%. Bo to grozi mandatem w wysokości 500 PLN. Czy SM tu interweniowała ? Czy wystawiono komuś mandat? Przecież prawo wymaga traktowania równo wszystkich ( tak jest zapisane w konstytucji). Dlatego nie zgadzam się by dla zaspokojenia potrzeb bytowych części mieszkańców ( tu mieszkańców bloków). Truć innych mieszkańców

  • ~przykopa 2019-01-22
    20:48:56

    14 5

    Arteks napisał :
    ,,Nie ja jestem przyczyną smrodu tylko ci którzy go produkują" Ta demagogia naprawdę poraża

  • ~Arteks 2019-01-22
    20:55:51

    6 22

    @Don C. - ja nigdy "nie jadę" ani na górników, ani na przemysł węglowy. Ale węgiel w prywatnych gospodarstwach to kompletny anachronizm. Zauważ Don, że wiele krajów mimo różnych deklaracji nie radzi sobie w gospodarce bez węgla i to takich bardzo ekologicznych jak np. Niemcy czy Austria. Ale... nikt normalny w Europie nie grzeje domów węglem! W Wiedniu prawie w centrum miasta są ciepłownie spalające śmieci które nie generują w ogóle dymu. Natomiast miasta w których zlikwidowano różne zakłady mają oczywiście gorzej od innych. Ale to nie znaczy, że nie egzystują. Patrz - Wodzisław. No i nie ma się co martwić co będzie za 10 lat bo tego nikt nie przewidzi. Kto by 10 lat temu pomyślał, że w Rybniku za pracą przyjedzie 4 tys. Ukraińców? Kto by pomyślał 10 lat temu, że pociągi z Warszawy do Pragi pojadą przez Rybnik? Kto by pomyślał 10 lat temu, że droga P-R na rybnickim odcinku stanie się faktem? Kto by 5 lat temu pomyślał, że zakazany zostanie muł w piecach, a piece śmieciuchy nawet u producentów staną się passe? @przykopa - ale te przysłowie o Kalim jest nieadekwatne. Bo ciepłownie są w każdym polskim mieście - a smog jest mega problemem tylko na Śląsku i Małopolsce. Powód? Za dużo prywatnych kotłowni, za mało budynków podłączonych do sieci ogrzewczej. Ciepłownię można zgłosić do WOIŚ - a prywatna chałupa może kopcić i dymić ile wlezie i jeśli nie pali śmieciami - nie można jej nic zrobić poza zwróceniem uwagi (bo ja np. zwracam uwagę jak widzę, że ktoś akurat wyszedł z takiej chałupy). Jakby wszystkie domy podłączyli do tej ciepłowni i nawet raz na jakiś czas tak zakopciła jak na tym zdjęciu to i tak Rybnik miałby powietrze takie jak w Koszalinie czy Zielonej Górze i smog niezauważalny. No ale jak kilkadziesiąt tysięcy kominów na całym Śląsku zacznie w jednej porze kopcić mamy niestety sytuację którą można określić jako kataklizm.

  • ~Arteks 2019-01-22
    21:07:32

    7 18

    @monnie @lateks - przykro czytać tę waszą mowę nienawiści i dzielenie ludzi na goroli i innych. Bo raczej nie spotkałem się aby przeciwnicy smogu dzielili się na Ślązaków, mieszkańców jednej czy innej dzielnicy. Smród śmierdzi jednakowo. Tylko niektórzy - ci którym odpowiada takie dziadostwo - są na to zobojętnieni. Ale większości to przeszkadza! Jakbyśmy pokazali na filmie lub zdjęciu współczesną kopcącą chałupę z dmuchawą mieszkańcowi: Gdyni, Pragi czy Dorsten - to pokiwał by głową ze zdziwienia bo w dzisiejszych czasach można takie zwyczaje uważać już jako pewnego rodzaju degenarację społeczną. Nowe technologie budowy domów i ich ocieplania już dawno wykluczyły sens używania pieców węglowych. I to nie tylko z powodu ochrony środowiska. Może nawet bardziej z powodu świadomości społecznej i zwykłej wygody. U nas ludzie się po prostu nie szanują i niestety są słabo wykształceni i słabo oczytani... Młode pokolenia - weźcie się za swoich rodziców i dziadków - edukujcie ich!

  • ~przykopa 2019-01-22
    21:16:53

    15 5

    ,,U nas ludzie się po prostu nie szanują i niestety są słabo wykształceni i słabo oczytani"
    Może konkrety? Popatrzeć do lustra ?

  • ~sk1113 2019-01-23
    08:07:35

    5 3

    Koledzy zgadzam się z Wami ale Naczelny Komentator chce edukować a sam nie jest wyedukowany i nie wie że jego bloki też dymią ale za pośrednictwem EC. To że puszczali dymka to pikuś, trzeba dodać że EC jest już ciepłownią bo turbogenerator 2 lata nie pracuje i ciepłownia musi słono płacić za prąd od producenta a tak miała prąd na potrzeby własne. I Arteks co byś zrobił żeby zaoszczędzić grube MW ..... wyłączyć elektrofiltry!!!

  • ~Arteks 2019-01-23
    12:35:21

    5 7

    @sk1113 - najlepszym edukatorem byłyby większe podatki od nieruchomości które używają pieców węglowych bez filtrów. I to jest wyzwanie do naszych władz miasta jeśli mają odwagę i jaja! A według takich jak ty - awaria w ciepłowni ma być pretekstem do obrony obecnego stanu tak? Podoba ci się taki smród i smog? Stan umysłu godny posiadacza kopciucha który zamiast wyrzutów sumienia - szuka winnych tam gdzie ich nie ma. Przypomnę, że ciepłownia Chwałowice ma zaprzestać działania po oddaniu bloków cieplnych na elektrowni ale nawet jakby działała jeszcze 20 lat to i tak wpływ na smog jest taki jak kilka pieców śmieciuchów lub mniejszy. A ile tysięcy kopciuchów mamy w naszym mieście? A ile w powiecie i okolicznych miastach? ;)

  • ~KiM lask 2019-01-23
    17:19:10

    11 5

    Drodzy pracownicy Elektociepłowni Chwałowice dziękujemy Wam za ciepło dostarczone do naszych mieszkań. Ciepłownia mimo niedoinwestowania jest mniejszym trucicielem niż wiele kotłowni w domach prywatnych. Jeżeli bywają stany nieustalone przy zaplaniu kotła to nie trwa to dłużej niż godzine.
    Pozdrawiamy i życzymy bezawaryjnej pracy.

  • ~przykopa 2019-01-23
    17:44:18

    3 6

    A może by tak molto grande commentatore. Zainteresował się jak wygląda na kopalniach obrót zużytą odzieżą roboczą ? Jaka część wyjeżdża do klienta razem ze sprzedanym węglem ? A jaka część wylatuje kominem w czasie ,,wymuszonych częstych rozruchów urządzeń" ? Z taką pasją to można zostać dziennikarzem śledczym

  • ~aankaa30 2019-01-26
    19:10:44

    4 3

    Niech zamkną ciepłownię bo spala węgiel i truje. Ha a co tam niech.. ludzie grzeją gazem lub elektrycznie w końcu to takie tanie i ekologiczne.

  • ~Zbigniew Martyniak 2020-11-26
    09:34:32

    0 0

    A co z ekranami wodnymi? Jest technologia, że może nie truć ale oni i PK mają swoją wizję!

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5064