zamknij

Wiadomości

Czy młodzi rybniczanie mają problem z alkoholem? Sonda

2019-02-19, Autor: 

Czy byliście świadkami tego, jak młodzi ludzie kupowali alkohol na terenie Rybnika bez żadnych problemów? Czy to jest duży problem w naszym mieście? Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych poprosiła nas o pomoc w przeprowadzeniu sondy. Każdy głos jest ważny!

Reklama

Jak tłumaczy Edyta Wąsowicz, przewodnicząca Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, 21 marca będzie organizowane szkolenie dla sprzedawców napojów alkoholowych.

- Jednym z ważniejszych elementów tego szkolenia jest uświadomienia sprzedawcom zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez osoby małoletnie. Bardzo pomocne w realizacji tego celu będzie przedstawienie opinii mieszkańców miasta Rybnika w zakresie, czy na ternie miasta Rybnika istnieje problem związany z używaniem alkoholu przez osoby małoletnie – tłumaczy.

Opinia mieszkańców pomoże komisji ukierunkować działania profilaktyczne dla młodzieży, przedstawić sytuację uczestnikom szkolenia oraz posłuży do pracy licencjackiej na temat działań profilaktycznych w tym zakresie.

A więc do dzieła! Poniżej znajdziecie sondę przygotowaną przez Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Każdy głos jest ważny!

Czy w Rybniku istnieje problem związany ze spożywaniem alkoholu przez osoby małoletnie?






Oddanych głosów: 2766

Oceń publikację: + 1 + 27 - 1 - 15

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (31):
  • ~bikerek 2019-02-19
    15:22:02

    97 5

    Może i problem alkoholu w Rybniku wśród młodych istnieje, ale jeszcze większy jest problem narkotyków i dopalaczy.
    Może redakcja by się zainteresowała ile osób po narkotykach i dopalaczach wylądowało na Gliwickiej w szpitalu, a ile osób zmarło bo statystyki mogą być porażające.
    Ale ponoć problemu narkomanii w Rybniku nie ma.

  • ~pprywatne 2019-02-19
    15:56:22

    52 67

    Po wprowadzeniu 500+ ilość sklepów monopolowych rośnie lawinowo.

  • ~ 2019-02-19
    16:36:45

    83 6

    Przede wszystkim wziąć należy pod lupę letnie ogródki piwne znajdujące się na rynku. Jest tam MNÓSTWO nieletnich którzy piją alkohol.

  • ~Lateks 2019-02-19
    16:41:40

    23 13

    ~bikerek chyba częściej trafiają na oddział wewnętrzny do Orzepowic, swoją drogą martwimy się o małoletnich, a częściej problem dotyka dorosłych... jasne jak ktoś wypija kilka piw mając naście lat to potem nie dziwne że mając dwadzieścia zaczynają dzień od wódki... ale cóż potrzebujemy taniej siły roboczej...

  • ~ 2019-02-19
    17:25:39

    30 31

    oczywiście że mają problem bo jak mają nie mieć jak latem na środku rynku odbywa się w ogródkach wielkie pijaństwo dzieci chodzą i patrzą na to wszystko potem same próbują spożywanie alkoholu w miejscach publicznych na ulicy powinno być zakazane bo jak inaczej wychować nasze dzieci

  • ~Arteks 2019-02-19
    17:49:38

    14 54

    @bikerek - ale przecież na tym oddziele "lądują" pacjenci z całego Śląska. A kto mówi, że problemu narkomanii u nas nie ma? Jest tak samo jak w każdym mieście. @chochlik - w ogródkach w centrach miast w całym cywilizowanym świecie pije się w sposób bardzo kulturalny, ze szklanek przeważnie spotykając się z krewnymi czy znajomymi. Dużo gorzej jest na wsiach czy małych miasteczkach gdzie nie ma placów i deptaków i gdzie pije się z gwinta pod sklepami. To jest kiepski widok i to nie tylko dla dzieci - ale dla każdego mieszczucha przyzwyczajonego do większej kultury bycia.

  • ~absurdalny 2019-02-19
    18:32:14

    25 10

    Młodzi ludzie mieli problem z alkoholem w latach 80-tych, 90-tych, 2000, mają i teraz. Nie ma różnicy czy miasto czy wieś, z bogatej rodziny czy biednej, młody czy stary, kawaler czy głowa rodziny ... Zaznaczyłem opcję "Tak, trzeba więcej rozmawiać na temat szkodliwości alkoholu", ale tak naprawdę pomoże tylko prohibicja.

  • ~slawek287 2019-02-19
    18:32:32

    18 4

    Czy mają problem?? Trudno mi ocenić. Sam byłem świadkiem kilka razy min biedronka skłodowskiej czy alkopunkt 3Maja że sprzedawcy pytali o dowód kupujących...co innego jeżeli chodzi fajki...

  • ~cyd 2019-02-19
    18:35:55

    51 11

    Niestety ale fatalny przykład młodzi w Rybniku dostali od prezydenta miasta. Osoba zaufania społecznego jadąca na podwójnym gazie, uchylająca się od badania by zyskać na czasie i do tego ten wynik 0,49 rzutem na taśmę. Ech... co tu młodym powiedzieć? Taki rosjanin Łaguta to przy tym pryszcz. W Rybniku jest problem - niestety.

  • ~cyd 2019-02-19
    18:48:31

    38 6

    Kolejny problem ,że złapana osoba jest nauczycielem i to właśnie ona teraz powinna prowadzić pogadanki w szkołach i tłumaczyć, czemu nie wolno nadużywać narkotyków i alkocholu.

  • ~ 2019-02-19
    18:54:18

    40 4

    arteks to powiedz swoim dzieciom że mogą pić alkohol ale tylko pod warunkiem że ze szklanek z gwinta nie wolno

  • ~PawelE39 2019-02-19
    20:20:39

    38 5

    Arteks chlopie co Ty bierzesz ?? Jaka kultura w ogrodkach ?? Wyskocz w lecie w sobote po 22 na rynek to zobaczysz " kulturalne " picie a przy okazji w tyte zarobisz. Aaaaaa sory.... To SRB pewnie przyjezdza do " miasta " zaszalec...

  • ~Arteks 2019-02-19
    20:49:07

    9 39

    @PawelE39 - dla ciebie przyjazd do miasta to wyskok i przygoda. A my nie musimy nigdzie "wyskakiwać" bo wielu rybniczan może przyjść na Rynek wtedy kiedy ma na to ochotę - nawet w środku nocy. Latem są tam tłumy - więc nie ma mowy o dostaniu "w tytę" jak sobie to na wsiach wyobrażacie - a jednocześnie sami z nudów zasuwacie do miast jak przychodzi piątek bo u was nie ma co robić. Ogródki piwne są cywilizowanym i bezpiecznym miejscem - gwarantem tego jest to, że jest więcej chętnych do ich otwierania w takim Rybniku niż miejsca. Akurat ten zwyczaj to jeden z nielicznych który udało się przenieść z powodzeniem z zachodu do Polski. Ogródki i puby mają się w miastach świetnie, a dawne obleśne speluny i bary piwne polikwidowano.

  • ~PawelE39 2019-02-19
    20:58:21

    21 0

    Ojj ponioslo Cie :D

  • ~cyd 2019-02-19
    21:53:36

    23 3

    Akurat zwyczaju chlania nie musiano do nas z zachodu przynosić, świetnie go znaliśmy. Że na dworze, że w ogródku i co mniej kopie? Kulturalnie, miastowo - śmiechu warte. Do centrum pchają się podlotki, żeby się nachlać i kogoś poznać z daleka od rodziców. Przygoda życia napić się piwa pod parasolem, swoją drogą większość knajp na nowinach fiołkami nie pachnie.

  • ~Arteks 2019-02-19
    22:14:53

    6 25

    @cyd - podlotkom nie sprzedaje się alkoholu. Swoją drogą Polska to kraj z "wartościami" więc czy możesz mi wytłumaczyć dlaczego w naszym kraju jest zwyczaj jak to określiłeś "chlania"? Zgodzę się, że jeszcze jest - szczególnie na wiejskich weselach czy na dyskotekach. Ale dlaczego nie podoba ci się zmiana tendencji picia mocnego alkoholu na słabsze w postaci piwa czy wina które mniej otępiają? Czy ta europejska cywilizacja źle wpływa na nasz kraj czy dobrze? Bo ja uważam, że tendencje są mimo wszystko dobre. A pijacy leżący po rowach i na ławkach należą obecnie raczej do incydentów - kiedyś to była norma.

  • ~jabibe 2019-02-19
    23:40:51

    26 2

    Matko arteks ty widzisz co ty tu wypisujesz? Chcesz zobaczyć miejską kulturę? Przejdź się po rynku po 22 latem, zobaczysz kulturalnie zarzygane chodniki, kulturalnie porozbijane szkło i kulturalnie leżące wywłoki. Kolejny raz udowadniasz, że masz jakieś chore wyobrażenie rzeczywistości. To, że są chętni do otwierania ogródków piwnych na pewno nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem....tu oczywiście chodzi o pewny i łatwy zarobek. Brak słów, że też nie nudzi ci się ta werbalna biegunka o zachodzie...

  • ~cyd 2019-02-20
    07:43:08

    15 1

    Artek
    Jak już wiesz to nie wzobraznia cie ponosi ale ty ponosisz wyobraznie
    "Ale dlaczego nie podoba ci się zmiana tendencji picia mocnego alkoholu na słabsze w postaci piwa czy wina które mniej otępiają? "
    Ręce opadają. Czy nie pisałem o piciu PIWA pod parasolem jako o "przygodzie" podlotków (młodocianych dorosłych).
    "Zgodzę się, że jeszcze jest - szczególnie na wiejskich weselach czy na dyskotekach" - coś ci się popsuło na linii wiejski - wiejski, nie trybisz albo nie chcesz, uważasz się za lepszego miastowego, może jak dorośniesz zrozumiesz, na razie słoma ci z butów wyłazi:) Ja bym się tak nie podniecał cywilizacją zachodnią, właściwie jej końcem.

  • ~fryfa 2019-02-20
    11:38:27

    7 1

    Ten problem był od zawsze do tego doszedł od paru lat problem dopalaczy a dopalacze + alkohol to jest ładna mieszanka wystarczy latem przejść się po osiedlach i zwrócić uwagę na młodzież siedzącą na ławkach popijająca piwko i wygina im mordkami na lewo i prawo takie czasy lepiej nie będzie baa będzie tylko gorzej

  • ~amonamarth 2019-02-20
    14:19:25

    7 1

    do Arteks........człowieku co Ty tu wypisujesz.....wytłumacz mi jaka jest różnica między jak twierdzisz ,,mocnym'' alkoholem a ,,słabszym'' alkoholem bo ja tu czegoś nie rozumiem......to, że jakiś napój zawiera mniej procent alkoholu nie oznacza, że jest słabszy....efekt zawsze jest ten sam.

  • ~Arteks 2019-02-20
    15:24:01

    2 9

    @amonamarth - akurat w tym przypadku napisałem coś oczywistego, co z jednej strony cię dziwi, a z drugiej strony tego nie negujesz. Więc o co się czepiasz? Mi nie przeszkadza jeśli ktoś +18 pije sobie piwko w legalnym pubie czy ogródkach piwnych i robi to w kulturalny sposób, tak jak na całym cywilizowanym świecie. Za to nieakceptowalne jest sprzedawanie alkoholu osobom młodszym i spożywanie ich np. pod sklepami. @jabibe - ja nie wiem czy ten tekst jest do mojej matki, twojej matki czy do mnie? ;P Ale jeśli do mnie to dlaczego chcesz jakimiś incydentami zaprzeczać normalności? To jeśli w piątek był napad na bank - to znaczy, że nie będziesz ze strachu korzystał z banków w Rybniku? Jeśli nikt by nie korzystał z ogródków piwnych ze strachu - nie opłacało by się ich ustawiać i pewnie byłyby niezłe pretensje z tego powodu przedsiębiorców wobec władz miasta i policji. A tymczasem latem - trudno o wolny stolik nawet po 22.00! Nic złego się nie dzieje. A z rozbitą butelką przez kogoś możesz spotkać się nawet na najbardziej zaspanej wsi. Więcej przypadków przemocy zdarza się w zaciszu mieszkań i domów niż... w centrach miast. Człowieku, wychodzisz na co raz większego lalusia który boi się ogródków piwnych, spacerów po wieczornym mieście, pieszych na swoich przejściach, kontrapasów i rowerów w centrum. Budujesz jakieś swoje strachy na incydentach. To nawet mieszkańcy okolicznych miejscowości, którzy tu przyjeżdżają bo u nich jest nudno - nie uważają, żeby było u nas niebezpiecznie, a Rynek uchodzi za jedno z najbardziej bezpiecznych miejsc w naszym mieście. Te twoje "strachy na lachy" są żenujące.

  • ~Arteks 2019-02-20
    15:29:40

    2 9

    @cyd - a jednak od ciebie wieje słomą i zacofaniem - prawie w każdej dyskusji obnażasz jakieś zaściankowe poglądy. Nawet parking wielopoziomowy jest dla ciebie niepotrzebną inwestycją. Wolałbyś błotniste klepisko. I czego oczekujesz? Chciałbyś, żeby z powodu jakichś podlotków zakazano sprzedaży piwa w pubach i aby przyczyniło się to do ogromnych strat w budżecie państwa? Jaki z ciebie patriota. To czy nie lepiej pilnować i wychowywać podlotków? Gdzie ich rodzice?

  • ~jabibe 2019-02-20
    16:38:20

    9 2

    Człowieku a ty znowu udowadniasz, że nie posiadasz za grosz umiejętności czytania ze zrozumieniem. Po czym niby wnosisz że się czegoś boje? Tłumacze ci jaki obraz można zastać na rynku przez "kulturalnych" miejskich smakoszy trunków, jak widać większość się ze mną tu zgadza a ty zaczynasz pieprzyć nie wiadomo o czym :p Tabletek dziś zapomniałeś i utraciłeś już kompletnie kontakt z rzeczywistością? Walisz te swoje elaboraty na 500 słów, szkoda tylko że to bełkot który nie ma sensu i nie jest w jakikolwiek sposób związany z treścią komentarza na który odpisujesz. Piszesz do cyda o jego zaściankowych poglądach a ty udowadniasz w całej tej dyskusji swoje zacofane wizje wsi, obrażasz ludzi nie znając ich i pewnie opierasz się na incydentach nie mając rzeczywistego rozeznania w temacie ;) Żałosny jesteś.

  • ~amonamarth 2019-02-20
    18:27:59

    6 2

    do Arteks......dalej brniesz...0,5 piwa 5% to 20-25 ml etanolu (100% czystego alkoholu.....nadal twierdzisz, że to słabszy napój......no to gratuluję. Jeżeli w ten sposób tłumaczysz to swoim dzieciom to naprawdę ci współczuję i polecam zawczasu poszukać dobrej poradni przeciwalkoholowej lub czekać aż zapiją się na śmierć. Żeby w dobie internetu gdzie wszystko można łatwo to sprawdzić pisać takie bzdury cytuję Twoje słowa ,,a dlaczego nie podoba ci się zmiana tendencji picia mocnego alkoholu na słabsze w postaci piwa czy wina które mniej otępiają?''....mam wrażenie, że ty pisząc te słowa nie byłeś pijany tylko otępiały.....tak to bywa jak ktoś próbuje mierzyć się z koniem.

  • ~Arteks 2019-02-20
    19:09:48

    1 10

    @amonamarth - sama wypróbuj i wypij 1 zwykłe piwo i tyle samo wódki to poczujesz różnicę w swoim zachowaniu. Albo nie pij w ogóle jeśli nie chcesz. To wola każdej osoby. Są tacy którzy chleją na umór, a są tacy, że wypiją dla towarzystwa raz na jakiś czas. Alkohol jest tylko dla osób +18 i nigdzie nie napisałem inaczej. @jabibe - ja odpowiedziałem cydowi w jego stylu więc nie baw się w adwokata, a jeśli chcesz nim być - to powinieneś być bezstronny, a nie jesteś. Widok pijących pod wiejskimi sklepami to obraz polskiej wsi uwieńczony nawet w filmach i serialach. A twoje różne obawy i strachy pokazują, że jesteś strasznie lalusiowaty. Ogródki piwne, chodzenie wieczorem po mieście, jeżdżenie po kontrapasach - to nie dla takich jak ty. ;) A przecież to nie jedyne niebezpieczeństwa jakie czyhają w miastach. ;P

  • ~amonamarth 2019-02-20
    19:37:08

    6 1

    do Arteks.....nie zmieniaj zdania....my tu nie piszemy o ilości tylko o zawartości alkoholu jak twierdzisz ,,mocne'' ,,słabsze''.....podpowiem ci 1 piwo 5%=50g wódki 40%.

  • ~Arteks 2019-02-20
    19:45:02

    1 8

    @amonamarth - no i? Pojawiło się kilka wątków ale wytłumacz wreszcie o co masz do mnie pretensje bo... od początku uważam, że alko jest dla dorosłych +18, wolę aby ludzie pili wino czy piwo niż białe mocniejsze alkohole, wolę aby robiono to w cywilizowanych warunkach np. pubach i ogródkach piwnych niż np. pod sklepami czy w parkach. Więc coś się mnie uczepiła?

  • ~jabibe 2019-02-20
    20:42:06

    9 1

    twoje posty to doskonały przykład samozaorania :) Prowadzisz już tyle walk na tym portalu, że zaczynają ci się mieszać osoby. Wypisujesz teraz jakieś bzdury na mój temat i próbujesz mi przypisać stwierdzenia których nie użyłem, dopisujesz sobie jakieś dziwne teorie, utwierdzasz się i z uporem maniaka trzymasz się tego, nawet gdy ktoś próbuje ci wyjaśnić, że jest zupełnie inaczej.

    Proponuje przeprowadzić akcję, nikt nie odpowiada arteksowi bo i tak nie ma sensu bo sam do siebie gada, sam sobie tworzy historie i w sumie nie wiem po co w ogóle prowadzi dyskusje bo sam wie wszystko najlepiej.

  • ~amonamarth 2019-02-20
    20:43:35

    9 1

    do Arteks......jeżeli nie rozumiesz tego co sam napisałeś to szkoda klawiatury na tłumaczenie ci czegokolwiek.

  • ~Arteks 2019-02-20
    21:21:10

    2 11

    @amonamarth - mi nigdy nie jest szkoda klawiatury i czasu aby coś komuś wytłumaczyć jeśli jest to potrzebne i jeśli ktoś chce słuchać. @jabibe - prowadzę parę słusznych walk i do niektórych idei udaje się przekonać co raz więcej wahających się. Już nikt nie pisze na portalu, ze ludzie palą w piecach śmieciuchach z biedy - bo zostało to obalone na argumenty. Doskonale w tym operuję i nikt mi się nie pomieszał. To ty widocznie zapominasz o czym pisałeś. Będziesz mi się kojarzył z powodu twoich różnych lęków. Co nie omieszkam ci wypominać. Tysiące ludzi kulturalnie korzysta z ogródków piwnych, miasto ma z tego dodatkowe wpływy, ludzie mają się gdzie spotkać wieczorami, miasto żyje co jest bardzo pozytywnym zjawiskiem na tle innych które po 17.00 się wyludniają, niektórzy robią na tym biznesy, a ty straszysz jakąś jedną rozbitą butelką i jakimiś wywłokami... I jeszcze przyzywasz "matkę" jak jakieś dziecko które chce się poskarżyć. Taki zajączek-bojączek. ;P

  • ~Madelainex 2019-02-23
    13:45:22

    0 1

    Przedewszystkim problem to narkotyki, oraz klub typu Imperium gdzie nieletni wchodzą bez problemu robiąc rozróby na mieście

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5041