zamknij

Wiadomości

Cud w wydziale komunikacji? "Stanął na nogi"

2021-08-11, Autor: 

Cud w rybnickim magistracie? Na rejestrację pojazdu nie musimy już czekać całego dnia (albo i więcej czasu). Co takiego się stało, że sytuacja uległa poprawie?

Reklama

Sprawę poruszył niedawno radny Łukasz Kłosek, który pochwalił władze miasta za organizację pracy wydziału komunikacji.

- Wydział Komunikacji w Rybniku stanął na nogi. Rejestracja pojazdu 30 min – poinformował w mediach społecznościowych.

Zaskoczenia, ale i uszczypliwości nie kryją osoby komentujące post radnego.

- Potwierdzam, też dziś byłam. Mi zajęło max 15 min. Też byłam zaskoczona.

 

- Da się? Da się. Tylko dlaczego trwało to tak długo?

 

- Po tylu latach kolejek, nareszcie dobra zmiana. Trzy lata temu straciłam 3 dni urlopu.

 

- Fajnie, że pod naciskiem mediów i społeczeństwa można. Tylko czy nie można było wcześniej?

Jak to się stało, że problem w wydziale komunikacji zniknął jak ręką odjął? O wyjaśnienie tej sytuacji poprosiliśmy rybnicki magistrat.

Anna Kolenda z biura prasowego UM Rybnik wyjaśnia, że to wynik analizy co do ilości załatwianych spraw, ilości zatrudnionych osób oraz efektywności wykonywanych zadań powierzonych pracownikom wydziału.

- W wyniku tejże analizy do Wydziału Komunikacji zostały przesunięte 3 osoby z innych wydziałów UM. Pozwoliło to usunąć zaległości spowodowane ograniczeniem funkcjonowania urzędu miasta w szczytowym okresie pandemii oraz poprawić bieżącą obsługę. W Wydziale Komunikacji wprowadzono też zmiany stanowiskowe. Korekty w strukturze wydziału oraz zmiany w zakresach obowiązków pracowników poprawiły efektywność, oraz jakość świadczonych usług – wyjaśnia.

Anna Kolenda zaznacza, że priorytetem magistratu było doprowadzenie do sytuacji, by każda osoba oczekująca rano przed urzędem miasta miała możliwość załatwienia sprawy.

- Numerki dla klientów od 22 marca do teraz wydawane są przez pracownika Referatu Rejestracji, który w przypadku jakichkolwiek wątpliwości tłumaczy i udziela odpowiedzi na pytania, odpowiednio kieruje klientów, wydaje również wnioski, informuje o możliwości dokonania opłat w opłatomacie, itp. Numerki są wydawane do konkretnych stanowisk i spraw, dlatego nie przepadają, nie ma możliwości pobierania ich „na zapas” albo dla kogoś – dodaje nasza rozmówczyni.

Ponadto urzędnicy każdego dnia rano tłumaczyli osobom czekającym, że nie trzeba stać w kolejce od wczesnych godzin rannych, że wystarczy być o ósmej i każdy, kto czeka – załatwi swoją sprawę.

- Zmieniły się także zasady rezerwacji internetowych. Kolejne terminy uwalniają się codziennie o godz. 7.30 rano. Terminy rezerwacji podzielono na 2 kategorie: dla osób prywatnych i dla firm. Skrócono też zakładany czas obsługi klientów – wymienia Anna Kolenda.

Zaznacza też, że miasto nadal analizuje funkcjonowanie wydziału. Jeżeli zajdzie potrzeba, będzie wprowadzać dalsze zmiany, by zadowolić mieszkańców.

Czy załatwialiście ostatnio swoje sprawy w wydziale komunikacji? Rzeczywiście widać poprawę w działaniu? Piszcie!

---

Magistrat podaje najważniejsze informacje dotyczące funkcjonowania wydziału komunikacji:

- Jeżeli chcesz przyjść bez wcześniejszego umawiania, przyjdź na godzinę 8.00, wtedy otwiera się UM;

- Wszystkie osoby, zostają obsłużone w danym dniu. Nie ma potrzeby rezerwacji kolejki wcześnie rano, przed otwarciem.

- Terminy w internetowej kolejce są umawiane z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Codziennie rano, od godziny 7.30 uwalniamy terminy z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Tu się umówisz: https://bit.ly/3hCsZcJ

- Stan kolejki w danym dniu i ilość wolnych miejsc możesz śledzić w Internecie, bez wychodzenia z domu: https://bit.ly/3ysNv5C

- Jeżeli przyjdziesz do Wydziału Komunikacji w ciągu dnia i nie ma dostępnych numerków do kolejki w danym momencie, pytaj w kancelarii urzędu, albo bezpośrednio w Wydziale Komunikacji. Wtedy dowiesz się, o której godzinie zwolnią się miejsca.

- Tu znajdziesz najważniejsze informacje dotyczące Wydziału Komunikacji: https://bit.ly/3bC3EvJ

Oceń publikację: + 1 + 42 - 1 - 13

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (11):
  • ~ 2021-08-11
    13:17:08

    4 12

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2021-08-11
    13:30:53

    3 11

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~kred 2021-08-11
    13:31:24

    41 6

    Ciekawe czy przesunęli w końcu te blondynkę co się "na wszystkim znała" do innego działu. Za każdym razem jak miałem coś do załatwienia widziała problem tam gdzie go nie było.

  • ~Kurt_Wallander 2021-08-11
    13:40:01

    43 0

    To teraz jeszcze czekamy na poprawę pracy Wydziału Architektury i będzie gites.

  • ~ 2021-08-11
    14:04:05

    5 9

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rzyt 2021-08-11
    14:22:25

    45 12

    Sposób na premię; robisz problemy, potem się nad nimi pochylasz i po półtorej kadencji masz sukces, o którym możesz mówić przed następnymi wyborami. Bo ciemny lud to kupi...

  • ~oto_rybnik 2021-08-11
    14:51:13

    29 5

    Taaa, propaganda propagandą, a teraz fakty.
    1. Dokonane zmiany to może 5% tz. sukcesu (a dokładnie to dodatkowe osoby)
    2. Rybnik słynie z dużej ilości rejestrowanych aut i tylko kolejne 20 pracowników, może to wyprostować i być na bieżąco.
    3. 95% tz. sukcesu to KRYZYS produkcyjny, brak pojazdów nowych jak i używanych plus okres wakacyjny.
    Czekam na artykuł ja jak się produkcja ustabilizuje i sprzedaż wróci do sytuacji przed pandemią.

  • ~Arteks 2021-08-11
    17:49:16

    9 31

    Kilka problemów jakie zostaną usunięte np. branie numerków na zapas powodowali sami petenci... Świetnie, że teraz numerki będzie wydawać urzędnik. @oto_rybnik - miasto nie jest dla samochodów tylko dla mieszkańców. Można by cały Urząd Miasta zamienić w Urząd Komunikacji - ale co z innymi sprawami jakie załatwia się w urzędzie? Rejestrowanie auta to dla przeciętnego mieszkańca obowiązek jaki załatwia się rzadko. @rzyt - problem ciemnego ludu w naszym kraju będzie istnieć dopóki: 1) lud da manipulować się w publicznych mediów przez zdziwaczałych polityków; 2) lud będzie nadal ufał klerowi; 3) lud nie będzie podróżował do krajów bardziej rozwiniętych i nie miał możliwości porównania jak tam się żyje i rozwiązuje różne współczesne problemy.

  • ~Kurt_Wallander 2021-08-11
    19:18:59

    15 4

    @ ~Arteks zaś mieszkańcy mają samochody, przyzwyczaj się. Owszem, życzyłbym sobie sposobu rejestracji auta, jak to robią np. w Anglii. Lud, który wyjeżdża na dwa tygodnie na urlop, g**** dowie się o życiu w danym kraju.

  • ~Andrzej Wojaczek 2021-08-11
    22:21:56

    21 7

    Gdyby wcześniej wprowadzono uwagi Pana Naczelnika Wróbla nigdy by nie było kolejek przed drzwiami Wydziału Komunikacji.

  • ~rzyt 2021-08-12
    00:07:29

    10 8

    ~Arteks, Ty oczywiście podróżujesz do "rozwiniętych" krajów, oglądasz tylko "wolne" media i masz problem z klerem. Zastanów się czy warto Ci żyć w tych realiach?

    Weź szczepionkę i udawaj, że jesteś Kopernikiem. Wszak Ziemia nie jest płaska.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4923