zamknij

Wiadomości

Cmentarze otwarte w Rybniku. Ruch przy Rudzkiej jak w Zaduszki

2020-11-03, Autor: 

Od dzisiaj wejście na wszystkie cmentarze w Polsce jest już możliwe. Wybraliśmy się na największą nekropolię w Rybniku, która znajduje się przy ul. Rudzkiej. Jaki tam jest ruch? Powiedzielibyśmy, że taki jak w Dzień Zaduszny.

Reklama

Przypomnijmy, w miniony piątek zapadła decyzja o zamknięciu wszystkich cmentarzy w Polsce. Jak tłumaczył premier Morawiecki, była ona podyktowana sytuacją epidemiologiczną w naszym kraju. Decyzja podjęta w ostatniej chwili – mówiąc delikatnie – nie została odebrana pozytywnie.

W dniu Wszystkich Świętych nekropolie stały puste, co uchwyciliśmy dronem. Cmentarze były też zamknięte 2 listopada >>Wszystkich Świętych 2020: na cmentarzu przy Rudzkiej pustki. Widoki z drona<<

Dzisiaj natomiast bramy nekropolii stoją już otworem. Wybraliśmy się na cmentarz komunalny przy ul. Rudzkiej. Tu przywitały nas stragany ze zniczami, kwiatami i pączkami. Parkingi były zapełnione. Na samym cmentarzu tłumu nie było jak ma to miejsce we Wszystkich Świętych. Powiedzielibyśmy, że jest taki jak w Dzień Zaduszny. Zapewne zwiększy się po południu, kiedy zaczniemy wracać z pracy.

Niemniej sprzedawcy ten rok zaliczą jako stracony. Nie ukrywają, że największy utarg, który napędza ich przez resztę dni, pochodzi właśnie z 1 listopada.

Wybierzecie się dzisiaj na cmentarze?

Oceń publikację: + 1 + 23 - 1 - 7

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (48):
  • ~Arteks 2020-11-03
    10:51:37

    87 62

    Być może takie absurdalne decyzje jak zakaz wchodzenia do lasów z wiosny czy zamknięcie cmentarzy wypowiada premier ale zarysy koncepcyjne wymyśla w czasie bezsennych nocy niski zdziwaczały starzec. ;) Logiczne było to, że jeśli ludziom się zamknie cmentarz w sb, nd i pnd to będą je "szturmować" w piątek czy wtorek... Utrudnia się tylko życie ludziom, hodowcom kwiatów i sprzedawcom którzy z tego żyją, nie osiągając przez to żadnych pozytywnych celów.

  • ~ 2020-11-03
    11:13:29

    54 85

    do Arteks - ciągle powtarzasz te lewackie kłamstwa. Pan Prezes J. Kaczyński to naprawdę WIELKI człowiek. Połowa komentarzy na tym portalu jest o Kaczyńskim. A na innych portalach pierwszego ścieku, Kaczyńskiego dotyczy więcej jak 99% komentarzy. Nikt nie miał takiej popularności. Ani Tusk, ani Trump, ani Merkel, itd.itd..

  • ~ 2020-11-03
    11:15:10

    63 27

    @Arteks - umiesz czytać ze zrozuminiem ? tłumu ja we Wszystkich Świętych nie było . Ty i tak siedzisz w domu , to co cię to tak bolą , te zamknięte cmentarze? teraz masz do końca roku czas , żeby tam pochodzić i pogoda też będzie do tego kusić.

  • ~Arteks 2020-11-03
    11:28:55

    47 50

    @artefakc - dziwi to, że dacie się prowadzić jak owce przez jakiegoś dziwoląga. Gdybyście mieli jaja to byście odcięli się od niego tak jak kiedyś PZPR odcięło się od Gomułki. A wy widzicie to co wszyscy, że starzec jest odrealniony, napuszcza jednych na drugich, gada straszne głupstwa, ma co raz gorszą intuicję i ciągle się myli źle oceniając nastroje społeczne - a jednak nie chcecie wymienić go na lepszy model. A przez tego jednego dziwoląga będzie albo śmieszniej albo tragiczniej w naszym kraju bo on "idzie na całość". @zak - tłumu nie było, jest za to teraz i był w piątek więc sensu żadnego w tym nie było. Gdyby umożliwić ludziom odwiedzenie grobów w weekend tłum byłby mniejszy. Poza tym nikt nie miałby stresów związanych z prowadzoną działalnością, a państwo nie miałoby strat bo mniej sprzedanych kwiatów i zniczy oznacza mniejszy VAT, a zwroty dla przedsiębiorców spowodują dodatkowe straty budżetowe. To tak samo jak z handlem w niedzielę - gdyby sklepy były otwarte byłby mniejszy tłok w piątki czy soboty.

  • ~brandonn 2020-11-03
    11:33:41

    36 28

    wklejka o karakanie, zdziwaczałym starcu, kaczorze, gnidzie, karaluchu, kurduplu itd a potem dopiero swoje przemyślenia oczywiście z reguły jak zauważył Zak od rzeczy. Tak wygląda mniej więcej post tolerancyjnego nowoczesnego zwolennika opozycji i pluralizmu i demokracji. Nieźle :)

  • ~Ja_2 2020-11-03
    11:42:29

    54 15

    Tak filozoficznie. Większość przez cały rok czeka na 1.11. Tylko, czemu ta większość nie odwiedza swoich bliskich przez cały rok a właśnie szturmuje tylko 1.11?? Tak wiem, tradycja, religia... Pytanie : czy w tym wszystkim jest gdzieś jeszcze zdrowy rozsądek?? Dlaczego, po ogłoszeniu decyzji premiera na cmentarzach pojawiły się tłumy ludzi? Czy nie jest to tak, że mając świadomość pandemii powinniśmy parę dni zaczekać? Czy bardziej nie pomożemy naszym bliskim zmarłym poprzez modlitwę a nie poprzez konkurs na najładniejszy nagrobek, na najbardziej wymyty pomnik, na najładniejsze futro? Czy tutaj o to w tym wszystkim chodzi? Czy te ziemskie wartości tak nam zamydlą oczy, że potrafimy tak jak ta protestująca i niewiedząca nawet za czym młodzież spacerować i roznosić epidemię? Już się zaczęło. Dzisiaj w Rybniku prawie 100 osób zakażonych. Jest to 100 %więcej niż w ostatnich dniach...

  • ~Arteks 2020-11-03
    12:00:35

    32 38

    @Ja_2 - oczywiście, że to co piszesz ma jakąś logikę - tylko powiedz czemu premier nie ogłosił tego np. 1 X? A tak, ludzie byli przygotowani do przyjazdu, na kolei mobilizacja i wydłużanie składów, miasta przygotowały specjalną cmentarną komunikację miejską, handlujący zakupili towar, policja przygotowała się grafikami do Akcji Znicz. I nagle premier po południu przed weekendem ogłasza, że cmentarze będą zamknięte, wkurzając społeczeństwo i tych którzy z takich świąt żyją. To nie jest poważne traktowanie ani społeczeństwa, ani biznesu przez władze państwa.

  • ~ 2020-11-03
    12:23:44

    43 40

    do Artefaks - Pan J. Kaczyński to najskuteczniejszy polityk od 30 lat. Może jest starym kawalerem, kartoflem, itp. Może ma krzywe nogi i wygląd lichy... Może niejeden piękny LOLO, młody, europejski, pachnący, elokwentny, dobrze ubrany, ostrzyżony ...może mu "dowalić", wyśmiać, wydrwić, zhejtować... Ale?. Ten facet WYKREOWAŁ 3 prezydentów i 4 premierów z sobą włącznie. NIE MA w tej chwili polityka z takim dorobkiem. Jest Kaczyński i...dłuugo nic. Choćby nie wiem jak gardłowali. Choćby nie wiadomo jakie garnitury i garsonki wkładali. Choćby i po 10 złotych zegarków zakładali niczym ruscy sołdaci na rękach i nogach jak Nowak, to przy NIM są .. NIKIM. Ten facet odcisnął swoje piętno na ostatnim 30-leciu jak nikt inny. Reszta to ...tylko miernoty. Podręczniki historii za 50 lat będą pisały o Kaczyńskich. Nie będzie tam ani słowa o Tusku, Schetynie, Millerze, Pawlaku, Sikorskim, Kopacz, czy...no właśnie... nawet mam kłopoty z wymienieniem potencjalnych konkurentów. Pójdą w zapomnienie jak przedwojenni premierzy i ministrowie no chyba że w kronikach kryminalnych i IPN. Pies z kulawą nogą o reszcie nie wspomni. Dlaczego? Bo Jarosław Kaczyński to w tej chwili chyba jedyny Mąż Stanu. To ktoś więcej niż polityk. To ktoś, kto potrafi zrealizować w praktyce swoją wizję i nie poprzestaje na gęganiu przed kamerami. Kaczyński to JEDYNY polityk, który nie bał się poddać obywatelskiej weryfikacji w 2007 roku podając rząd do dymisji. Będąc przez 8 lat w opozycji potrafił utrzymać swoją partię mimo ciągłego ataku i ostrzału ze wszystkich stron. A w 2015 roku potrafił wznieść się ponad podziały na prawicy, zjednoczyć ją i poprowadzić do wielkiego zwycięstwa, uzyskania większości parlamentarnej i samodzielnych rządów.

  • ~RNM 2020-11-03
    12:27:07

    14 29

    ~Ja_2 "Czy nie jest to tak, że mając świadomość pandemii powinniśmy parę dni zaczekać?" Tzn. do kiedy mamy zaczekać. Rząd nie radzi sobie całkowicie z obecną sytuacją. Problem polega na tym, że dzień Wszystkich Świętych to dzień 1 listopada, Dzień Zaduszny to 2 listopada i nie ma znaczenia jak często ktoś chodzi na cmentarz. Może dla wielu właśnie ten dzień i żaden inny jest czasem na refleksję i odwiedzenie grobów zmarłych. Czy to tak trudno zrozumieć?

  • ~zbrudzinski 2020-11-03
    12:27:54

    26 27

    To się zgadza - to samo można powiedzieć o Hitlerze, Stalinie i kilku innych - właśnie w tym szeregu historia zapamięta małego wielkiego wodza.

  • ~Arteks 2020-11-03
    12:35:18

    23 31

    @artefakc - musiał wykreować swoje różne kukiełki bo jego samego społeczeństwo nie chce, nie lubi i nie trawi. On o tym wie dlatego tak bardzo się boi i otacza się podobno hordami ochroniarzy (widocznymi i działającymi z ukrycia). Niestety mimo tak długiej obecności na scenie politycznej będzie zapamiętany tylko ze złych rzeczy jakich dokonał i tak kojarzony. Jego różne wypowiedzi "o gorszym sorcie", "opcji niemieckiej", "zdradzieckich mordach" przejdą do historii nikczemnej mowy. Szkoda, że nie zdobędzie się na jakąś refleksję bo w tym wieku ludzie podsumowują swoje życie i próbują naprawić to co się da.

  • ~RNM 2020-11-03
    12:36:04

    9 25

    ... raczej w szeregu Gomułka, Gierek, Jaruzelski .....

  • ~Arteks 2020-11-03
    12:49:30

    16 27

    @RNM - Gierek nie był postacią negatywną. Jego dokonania związane z rozwojem kraju są niepodważalne. To był prawdziwy mąż stanu - szkoda, że komunista. Lata 70. to jedne z najlepszych czasów jeśli chodzi o rozwój kraju w XX wieku i poziom życia. Gomułka został odsunięty przez towarzyszy kiedy ci zrozumieli, że jego zdziwaczenie na starość psuje obraz partii i zniechęca do niej naród - tego właśnie brakuje obecnie w PiS bo już dawno powinni odsunąć od władzy dziwoląga. Jaruzelski to postać kontrowersyjna ale trzeba mu oddać, że pod koniec swojej władzy dążył do konsensusu z opozycją i doprowadził do Okrągłego Stołu i bezkrwawego oddania władzy. Nie tak jak Kadafi, Janukowycz czy Łukaszenko.

  • ~Ja_2 2020-11-03
    12:52:29

    35 4

    RNM - proste jak drut. Parę dni to parę dni. Episkopat dał dyspensę na cały listopad. Tak trudno zrozumieć ? Jak trzeba być zatwardziałym aby tak się upierać i szturmować cmentarz.... bo jest 1 lub 2 listopada??! nawet kosztem zdrowia i życia żyjących bliskich???

  • ~ 2020-11-03
    12:59:30

    26 17

    @Ja-2 -z Arteks , zbrudzinski itd z nimi nie ma dyskusji , bo tylko oni mają racje . To trolle płatne . Porównywanie Kaczyńskiego do Hitlera , Stalina ...no to trzeba mieć głęboko w głowie namieszane . Oni żyją w alternatywnym czasie . Zaraz napiszą , że mamy u nas obozy koncentracyjne .

  • ~Arteks 2020-11-03
    13:03:01

    17 29

    @zak - myślisz o sobie, a piszesz o innych, kłamiesz i pomawiasz. To właśnie jest specyfika ślepych ludzi którzy dają się wkręcić w radykalizmy polityczne. Współczuję ci bo jeśli PiS straci władzę - ty stracisz sens życia. ;)

  • ~RNM 2020-11-03
    13:04:30

    14 26

    Masz rację Arteks. To byli wielcy przywódcy -:)). Zarówno Gomułka, jak i Jaruzelski kazali strzelać do Polaków, a za czasów Gierka powstały oddziały ZOMO. Kaczyński jest blisko tych pomysłów choć jak na razie wymyślił tylko bojówki broniące kościołów. Ale ... ale... miało być o odwiedzinach na cmentarzu ......

  • ~RNM 2020-11-03
    13:09:31

    10 25

    Ja-2 Jak zatwardziałym trzeba być aby Wigilię obchodzić 24 grudnia. Nie strójmy domów na święta i nie sprzątajmy Powinniśmy to robić przez cały rok. Pewnie tak ale Wigilię obchodzimy 24 grudnia i żaden Morawiecki tego nie zmieni.

  • ~Ja_2 2020-11-03
    13:42:05

    22 4

    RNM. Piszesz niestety od rzeczy i nielogicznie. Poza tym, tak zapytam, czy zawsze w życiu wszystko musiało być tak jak chciałeś właśnie TY.? I wszystko jasne. Liczy się u Ciebie tylko jedno słowo. - JA. Nie ważne, że realizując swoje JA narażasz innych? "W tym swoich najbliższych? Dużo zdrowia życzę, wszelakiego :)

  • ~Ja_2 2020-11-03
    14:05:32

    21 5

    Arteks. Tylko ten, który nic nie robi nie myli się. Na 1.10 nikt przy zdrowych zmysłach nie był do końca w stanie przewidzieć sytuacji na 1.11. Wszystko było wróżeniem z fusów. Natomiast można było robić kontrolowane przecieki, że być może, że prawdopobnie itp... Wówczas zgoda. Jednak wówczas też odsyłam do punktu pierwszego :)

  • ~RNM 2020-11-03
    14:08:33

    3 21

    Ja_2 Cóż. Jak się nie ma argumentów to i to co logiczne CZYLI CHĘĆ ODWIEDZENIA GROBÓW 1 I 2 LISTOPADA staje się nielogiczne, a wszelka argumentacja pisaniem od rzeczy.

  • ~Ja_2 2020-11-03
    14:22:58

    21 7

    RNM - diagnoza się potwierdziła niestety. TWOJA chęć ważniejsza od zdrowia i życia innych, nawet Twoich najbliższych. .... Przykre :(

  • ~RNM 2020-11-03
    14:30:22

    8 21

    Ja_ 2 To nie ja mam nick "Ja..." a straszenie pandemią jest już mocno ograne. Podobno maseczki są skuteczne i dlatego musimy je wszyscy nosić nawet na cmentarzu. Skora tak, to jakie było zagrożenie?. Jeżeli było tzn, że z tymi maseczkami coś jest nie tak.

  • ~Marco2 2020-11-03
    14:55:27

    9 23

    Prezes Kaczyński zwlekał do piątku do godz . 15-tej z podjęciem decyzji o pójściu na cmentarz 1-go listopada.Kiedy oznajmił premierowi ,że nie pójdzie ,wtedy Morawiecki szybko zdecydował o zamknięciu cmentarzy na trzy dni .Z prezesem należy się liczyć i basta.

  • ~Ja_2 2020-11-03
    15:13:28

    17 5

    Ja - ma przynajmniej dwa znaczenia. Pierwsze to efekt własnej samoświadomości. Drugie to efekt pychy, narcyzmu i egoizmu. Wówczas należy pisać JA! Widać różnicę? Mam nadzieję, że tak. Bardziej łopatologicznie już się chyba nie da... :(

  • ~RNM 2020-11-03
    15:23:48

    4 15

    ~Ja_2 jakieś rozdwojenie jaźni ? W tym przypadku zaczynam rozumieć strach przed koronawirusem. Zdrowia życzę !

  • ~Franek7 2020-11-03
    16:13:34

    7 17

    To pokazuje jak głupią decyzją było zamykanie cmentarzy na trzy dni... No ale co wymagać od najgorszego rzadu w historii tego kraju.

  • ~ 2020-11-03
    16:17:45

    15 8

    @Frane7 - to pokazuje jaką masz obsesje na punkcie tego rzadu i Kaczyńskiego . Pewnie to jakaś choroba, pewnie nieuleczalna :)

  • ~Ja_2 2020-11-03
    16:43:08

    16 4

    RNM - i znowu brak logiki w Twojej odpowiedzi. Chyba zakończymy, gdyż przeważnie 2 plus 2 daje 4, jednak nie u Ciebie. Jest co prawda takie wyprowadzenie matematyczne tego dodawania, że wynik wychodzi 5. Jednak nie podejrzewam ( na podstawie naszych rozmów), że zajmujesz się matematyką wyższą.... Pozdrawiam

  • ~RNM 2020-11-03
    17:41:46

    6 15

    _Ja_2 ... jeżeli życzenie zdrowia osobie panicznie bojącej się pójścia na cmentarz w maseczce celem odwiedzenia GROBÓW BLISKICH jest nielogiczne to pewnie znamy inną definicję słowa logika. Natomiast próby deprecjonowania innych "to efekt pychy, narcyzmu i egoizmu. Wówczas należy pisać JA"_2 !

  • ~Ja_2 2020-11-03
    20:10:07

    14 4

    RNM. Ostatnie krótkie pytania. 1. Znasz znaczenie słów priorytet i odpowiedzialność? 2. Co jest dla Ciebie ważniejsze? - konieczność, mus, wewnętrzna chęć pójścia na cmentarz 1 lub 2. Listopada, czy duże ryzyko zarażenia siebie i bliskich w tłumie na cmentarzu.???, gdzie można to spokojnie uczynić kilka dni później bez tłumów i ryzyka zakażenia. To moja ostatnia próba. Dużo zdrowia :)

  • ~RNM 2020-11-03
    22:41:27

    5 13

    ~JA_2 konieczność - NIE to tylko chęć odwiedzenia GROBÓW BLISKICH, mus - TAK noszenie maseczek, które jak się okazuje przed niczym nie chronią skoro nie można było w nich wejść na cmentarz, wewnętrzna chęć pójścia na cmentarz 1 i 2 listopada - TAK podobnie jak wielu tysięcy Polaków, duże ryzyko zarażenia siebie i bliskich w tłumie na cmentarzu - takie samo jak przy każdym wyjściu z domu np. do supermarketu. Teraz ja zadam pytanie - czy wiesz co to manipulacja danymi, sterowanie nastrojami społecznymi, wmawianie, że maseczki są skuteczne i równoczesne zabranianie wejścia w nich na cmentarz. Pewnie nie wiesz bo wmówili Ci, że pójście 1 i 2 listopada na cmentarz jest niebezpieczne, a 3 listopada jest już bezpieczne. Zdrowia już życzyłem choć obawiam się, że wyleczenie tej przypadłości może być bardzo trudne.

  • ~Ja_2 2020-11-04
    09:34:03

    11 3

    RNM - Na pierwsze Twoje dwa pytania odpowiedź jest prosta. Nikt w tej materii nie dorówna komuchom czy też lewakom. Mieli w sumie gdyby to połączyć w całość ponad 50 lat na doskonalenie rzemiosła pod czujnym okiem Wielkiego Brata. A poza tym, ŻADNA ale to absolutnie żadna władza nie będzie pozbawiona takich ciągotek. Jeśli ktoś myśli inaczej, żyje w swoim równoległym utopijnym świecie. Na pytanie trzecie odpowiedź dam taką. A doczytałeś może szczegóły wyników badań na temat skuteczności maseczek? Jednym z głównych warunków oprócz tego oczywiście, żeby była i do tego jeszcze prawidłowo założona ( tutaj wracamy do tego, że w tym tłumie OCZYWIŚCIE JAK TO W POLSCE, jakieś 25 % albo ich nie będzie miało wcale, albo będą wisiały na szyi, albo nie zakryją nosa), jest bezwzględnie dystans, którego w tradycyjnym tłumie ( patrz ostatnie protesty), nikt nie jest w stanie zachować. Do tego należy uwypuklić jakość samych maseczek. Zdecydowana większość to maseczki bawełniane o największej przenikalności powietrza ( bo tak się lepiej oddycha) ale też o największej przepuszczalności oparów i wydzielin ludzkich. A tak przy okazji. Powiedział Ci już ktoś kiedyś, że może jednak nie zawsze masz rację.? Obserwuj statystyki zachorowań w Rybniku. Ostatnio wzrost o 100 %. Czy musi tak być? My również odpowiadamy, poprzez nasze zachowania za taki stan rzeczy... No ale, jest to właśnie dobrze pojęta odpowiedzialność za siebie ale też i przede wszystkim za INNYCH.

  • ~Ja_2 2020-11-04
    09:40:42

    11 3

    RNM. Acha, nikt mi niczego nie wmawia. Zakaz odwiedzania cmentarzy w tych dniach był po prostu LOGICZNY. I tak, rzeczywiście 3.11 było już zdecydowanie bezpieczniej. Był to dzień roboczy, więc ludzi było mało. Cały dziki tłum z tradycyjnych dni 1-2.11 został rozłożony na wiele dni i ma to głęboki sens. No ale jak wiemy nie dla wszystkich. Są tacy co muszą i wiedzą lepiej. Da się z tym jakoś żyć?

  • ~RNM 2020-11-04
    10:01:25

    3 12

    ~JA_2 02 listopada 2020 PONIEDZIAŁEK ( dzień ROBOCZY ) 03 listopada 2020 r. WTOREK (dzień ROBOCZY) Wychodzi na to, że w PONIEDZIAŁEK 02 listopada 2020 r. wirus był niebezpieczny, a we WTOREK 03 listopada 2020 przestał być niebezpieczny. Wystarczy odrobina inteligencji aby zrozumieć, że coś jest nie tak. To tyle na temat logiki Twoich wypowiedzi.

  • ~Ja_2 2020-11-04
    10:58:34

    11 2

    Niestety znowu pudło i ZERO LOGIKI w Twoich wypowiedziach. :( Jak można porównywać tradycyjne dni świąteczne 1 i 2.11, podczas których ogromne rzesze ludzi przemieszczają się po całej Polsce do 3.11, gdzie większość podróżujących już raczej nie pojedzie nigdzie z 1000 powodów. Poza tym 1.11 to była niedziela i jest to tradycyjnie ( choć niezgodnie z religią chrześcijańską), dzień w którym NAJWIĘCEJ OSÓB nawiedza cmentarze. 2.11 ( Dzień Zaduszny) jest tych osób już jednak trochę mniej. I żeby nie być gołosłownym. 3.11 jak widać nawet na zdjęciach Rybnik. com, widać doskonale, że nawiedzających cmentarz w Rybniku było po prostu mało!!!. I jest to dowód, że taka właśnie ( a nie Twoja) logika wygrała z tymi, którzy chyba byliby zdolni do pobicia kogoś, za to, że nie mógł wejść na cmentarz akurat 1 lub 2.11. MASAKRA!

  • ~RNM 2020-11-04
    11:35:42

    3 9

    ~JA_2 Jeżeli twierdzisz, że dnia 03 listopada 2020 r. na cmentarzu było mało ludzi to może wystarczyło odwiedzić cmentarz 03 listopada 2020 r. aby zobaczyć JAK WIELU LUDZI pragnęło ODWIEDZIĆ W TYM CZASIE GROBY BLISKICH ze względu na uniemożliwienie im tego w dn 01 i 02 listopada. Pewnie tyle samo byłoby ich w dniu 02 listopada 2020 r (dzień ROBOCZY) tyle, że wtedy był DZIEŃ ZADUSZNY. Skoro siedząc całymi dniami przed komputerem Z ZAMIAREM OBRAŻANIA, DEPRECJONOWANIA, WYMĄDRZANIA SIĘ, bojąc się wyjścia z domu tej różnicy nie dostrzegasz, to może wystarczy wyłączyć TVP Pis i spojrzeć jak naprawdę wygląda rzeczywistość

  • ~Ja_2 2020-11-04
    12:28:47

    7 2

    RNM - gdy już upada logika i żadne FAKTY nie docierają, pozostaje zakończyć dyskurs. A wystarczy przeczytać tekst artykułu że zrozumieniem, szczególnie wypowjed_ sprzedających o tym, że nic im ( oprócz dopłat rządowych), nie zwróci strat za 1.11. A znaczy to, przekładając z polskiego na nasze ni mniej ni więcej to, iż ponieśli ogromne straty wynikające z tego, że ludzi - strzelam - do tej pory było może około 30% tego co zawsze. A znaczy to nic innego tylko to, że strategia rządu była słuszna i logiczna. Nie spotkały się nieprzebrane tłumy ludzi w jednym czasie na cmentarzu, przepychając się jeden przez drugiego. Już i tak mamy dzisiaj w Rybniku kolejne 100 % wzrostu zakażeń. I jest to prawdopodobnie tylko wynik protestów na ulicach. To zapytam, jaki byłby wynik za kilka dni, gdyby cmentarze zostały otwarte? A respiratorów już brakuje... PORA KOŃCZYĆ TĘ JAŁOWĄ DYSKUSJĘ Z TOBĄ. AMEN

  • ~Ja_2 2020-11-04
    12:39:01

    6 2

    Acha, inteligentny człowiek idąc 3.11 ( 3 szli. Oczywiście Ci, którzy już nie mogli wytrzymać i przebierali nogami przez ostatnie 3 dni), poszedł o takiej godzinie aby nie spotkać się w większą ilością ludzi. Może niektórzy byli już nawet wcześnie rano ? I tutaj uprzedzę pytanie o pracę. I 2 i 3 był to dzień roboczy więc taka sama sytuacja. Ok. Amen

  • ~RNM 2020-11-04
    12:45:26

    5 9

    _ JA_2 NIE CZYTAJ PROPAGANDY RZĄDOWEJ , NIE OGLĄDAJ TELEWIZJI PIS ! Wyjdź z domu i zobacz jak wygląda rzeczywistość. Wtedy może przestaniesz OBRAŻAĆ, WYMĄDRZAĆ SIĘ i DEPRACJONOWAĆ INNYCH uważając swoją pokrętną logikę za dogmat. Masz rację DYSKUSJA Z TOBĄ NIE MA SENSU szczególnie, że mamy 04 listopada 2020 r. i nieuzasadnionego zamknięcia cmentarzy w dniu 02 listopada 2020 r. w żaden sposób nie odwrócimy, a Tobie idiotycznej decyzji Morawieckiego (?) w LOGICZNY sposób nie uda się uzasadnić.

  • ~Ja_2 2020-11-05
    09:58:08

    7 3

    W całym tym zamieszaniu, zapewne przez przypadek zapomniałeś RNM odpowiedzieć na najbardziej Tobie nie pasujące pytanie. Pytałem, czy znasz znaczenie słowa odpowiedzialność? Odpowiedzialność za siebie ale PRZEDE WSZYSTKIM ZA INNYCH. Odpowiedz

  • ~Ja_2 2020-11-05
    10:12:26

    7 2

    RNM. Tak z ciekawości przejrzałem naszą korespondencję i.... nie ma jednej Twojej wypowiedzi pod moim adresem, żebyś uzyskał więcej polubień internautów. Za to każda moja wypowiedź pod Twoim adresem uzyskała tych polubień wuększość. Nie żeby coś tam... jednak może będzie to materiałem do Twoich przemyśleń o odpowiedzialności za INNYCH? :)

  • ~RNM 2020-11-05
    13:02:41

    2 5

    ~JA_2 -:))))))))))))))))) Narcyzm w najlepszym wydaniu, a przy okazji - pod iloma nick-ami występujesz ? 4 ? , a może więcej............

  • ~RNM 2020-11-05
    15:32:50

    3 6

    _JA_2 ... poniżej odpowiedź na Twoje pytanie

    Violetta Porowska (posłanka PIS)
    @V_Porowska
    ·
    30 paź
    Zamknięcie cmentarzy to dobra decyzja Premiera
    @MorawieckiM
    . Za przyrost zakażeń nie będą odpowiadały osoby odwiedzające groby bliskich, a tylko protestujący i politycy PO i Lewicy, którzy ich do tych protestów podrzegają.

  • ~Ja_2 2020-11-05
    18:47:09

    5 1

    RNM - co jest z Tobą nie tak? Nie będą odpowiadały tylko wówczas, gdy ich tam po prostu nie będzie! Abstrahując od politycznego aspektu tej wypowiedzi, nadal nie odpowiedziałeś na pytanie, czy znasz słowo odpowiedzialność za INNYCH. Jeżeli doszliśmy do konsensusu w kwestii tego, że cmentarze w dniach 1 i 2.11 tradycyjnie są pełne ludzi i nie ma mowy aby zachować bezpieczny dystans, gdzie jeden dyszy na drugiego i przeciskamy się w tłumie dosłownie ocierając się jeden o drugiego, jak chcesz w czasie pandemii, gdzie z braku miejsc buduje się szpitale polowe, gdzie kończą się wolne respiratory, gdzie brakuje lekarzy i pielęgniarek, gdzie zamyka się wręcz całe oddziały czy nawet szpitale, gdzie pacjenci czekają w karetkach po kilka godzin na miejsce, jak chcesz zapewnić w tych warunkach sobie a co za tym idzie bezpieczeństwo Twoim bliskim, których narażasz na zarażenie, utratę zdrowia a może nawet na śmierć przez swojego focha???? Tak przy okazji, dla takich jak Ty powinien być zakaz przyjmowania do szpitala i udzielania pomocy przy Covidzie, gdyż robisz to w pełnej świadomości zagrożenia. Koszty takiej pomocy są tak wysokie, oraz często prawie już niemożliwe z powodów j. W. że niestety nie wszyscy powinni na nią zasłużyć i tyle w temacie.

  • ~Ja_2 2020-11-05
    18:54:35

    4 0

    End!

  • ~RNM 2020-11-05
    20:48:45

    3 6

    ~JA_2 ... do jedynego konsensusu do jakiego doszliśmy to niezaprzeczalny fakt, że 2 LISTOPADA 2020 r. DZIEŃ ZADUSZNY był takim samym dniem ROBOCZYM jak 03 listopada 2020 r. Krzywa wzrostu zachorowań od paru do kilkudziesięciu tysięcy to ostatnia dekada października. Zakażenia nastąpiły przed protestami i przed Wszystkimi Świętymi. Skończ straszyć ludzi PLAN-demią. Gdyby wizyta na cmentarzu była faktycznie kluczowym aspektem w walce z wirusem to takie rozwiązanie zostało by przeze mnie całkowicie poparte. Ale jako ODPOWIEDZIALNA OSOBA nie poprę nigdy KŁAMSTWA i MANIPULACJI !!! Siedź w domu i dalej się BÓJ oglądając TVP Pis ale nie pouczaj innych co mają robić bo nie masz o tym pojęcia albo płacą Ci za straszenie ludzi. Szczerze mówiąc mam nadzieję, że to tylko BRAK ANALITYCZNEGO MYŚLENIA, a nie WYRACHOWANIE.

  • ~Ja_2 2020-11-07
    08:38:22

    4 0

    99 % tych "mniej" inteligentnych jednak zrozumiało to co jest chyba oczywiste. Jest zasadnicza różnica między 2 i 3.11 pomimo tego, że są to dni robocze. Cały dziki tłum, który nie mógłby odwiedzić grobów bliskich 1.11 z rozpędu zrobiłby to 2.11 tym bardziej, że jest to Dzień Zaduszny. Na cmentarz poszłyby również osoby przyjezdne, które odwiedzają przy okazji rodzinę, które przy okazji znacząco zwiększają ruch na cmentarzach oraz przy okazji ryzyko zakażeń. Natomiast 3 takie osoby już raczej nie przyjadą, nie zostaną dłużej z wielu możliwych powodów. Tak samo lokalsi, impet wystopował, ludzie 3 wcale jakoś tłumnie cmentarzy nie oblegali. Morał? Strategia zdała egzamin. I Twoje pisane wielkimi literami ODWIEDZENIE GROBÓW BLISKICH 1 lub 2.11 w roku pandemii dla tych 99 % ludzi okazało się mniej ważne od zakażenia ŻYJĄCYCH BLISKICH aby ich w niedługim czasie nie odwiedzać na cmentarzu. Naprawdę nie znasz nikogo, kto zmarł na Covid?? Życzę zmiany wartości w życiu.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4879