zamknij

Wiadomości

Ciasne, ale własne. Młode rodziny odebrały klucze do swoich nowych mieszkań

2014-11-07, Autor: 
Blok znajdujący się przy ul. Zebrzydowickiej 31a nie przypomina już ogołoconej rudery. Po gruntownym remoncie został przekazany 23 rodzinom, którym do tej pory nie było dane posiadać swoich własnych czterech kątów. Wczoraj odebrali klucze do swoich mieszkań.

Reklama

Wczoraj po południu 23 rodziny otrzymały klucze do swoich mieszkań wyposażonych w m.in. centralne ogrzewanie, instalację gazową oraz wodno-kanalizacyjną, prąd, łazienki z pełnym wyposażeniem, panele czy płytki ceramiczne. Z kolei dwa mieszkania położone na parterze zostały dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W wydarzeniu tym wziął udział prezydent Adam Fudali. – W każdym praktycznie mieście, w tym w Rybniku panuje głód mieszkaniowy. Oddajemy małe lokalne, ale bardzo komfortowo wyposażone. Są skierowane dla rozwijającej się rodziny, czyli mamy, taty i dzieci – wyjaśnił prezydent naszego miasta.

Władze miasta chcą w ten sposób zatrzymać u siebie młodych ludzi, którzy starają się ustabilizować swoją sytuację finansową. – Koszt utrzymania mieszkania ze względu na powierzchnię jest minimalny. Zamierzamy adaptować kolejne, najbliższe budynki. Czas pokaże czy uda nam się taki sam zamiar z byłym internatem medycznym. Chcielibyśmy go przeznaczyć dla starszych osób, które potrzebują pomocy pielęgniarki – zdradził Adam Fudali.

Młode rodziny mogą zamieszkiwać w nowych lokalach maksymalnie pięć lat albo do momentu, kiedy ustabilizują już swoją sytuację finansową co może nastąpić w znacznie krótszym czasie.

Nowi mieszkańcy bloku przy Zebrzydowickiej 31a nie kryli radości. - To było moje marzenie, by mieszkać w centrum i blisko rodziny. Cieszę się, że udało mi się znaleźć swoje cztery kąty – powiedział Arkadiusz Roter. Z kolei państwo Brejnakowie o programie „Mieszkania dla młodych” i zapisach na listę chętnych, dowiedzieli się za sprawą artykułu na naszym portalu – Rybnik.com.pl. – To nasze pierwsze mieszkanie. Musimy iść teraz na zakupy i wypełniać pomieszczenia – śmiali się.

Mieszkańców budynku odwiedziła również Danuta Kolasińska, dyrektor Zarządu Gospodarki Mieszkaniowej. - Lokatorzy podpisali dzisiaj protokoły przekazania mieszkań. Liczymy, że po długim weekendzie część osób zdąży się już przeprowadzić – powiedziała. Mało kto wie, że blok znajdował się wcześniej w katastrofalnym stanie. Kwalifikował się nawet do wyburzenia. – Znaleźliśmy jednak rozwiązanie, które zrealizowaliśmy dzięki pomocy Banku Gospodarstwa Krajowego – budynek został gruntownie wyremontowany i przeznaczony do „Mieszkań dla młodych” – zdradziła Danuta Kolasińska.

Do programu zgłosiło się około 75 osób, zakwalifikowało się 35, ale jak wytłumaczyła nam dyrektor ZGM część zrezygnowała z dalszego ubiegania się mieszkanie. - Powinniśmy za jakiś czas powrócić ponownie do tematu następnej adaptacji budynków. Zaspokoiliśmy pierwszą potrzebę, ale co będzie za 2-3 lata? Chcemy kontynuować ten program – podkreśliła Danuta Kolasińska.

Mieszkańcy bloku przy Zebrzydowickiej 31a odebrali klucze do mieszkań >>zdjęcia<<

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 6

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (32):
  • ~Sterling 2014-11-07
    10:13:32

    35 0

    Jeżeli wszystkie mieszkania znalazły chętnych, to znaczy, że temat wypalił. Wcześniej niektórzy pisali o tym, że wymagania są wygórowane. Były jednak chyba odpowiednie.

  • ~Tadeusz Dybala 2014-11-07
    10:36:33

    0 0

    W zeszłe wybory budynek na Kolejowej na wybory, teraz na Zebrzydowickiej. Przed kolejnymi wyborami następny jakiś budynek byleby wygrać. 16 lat 2 budynki na 140 tysięcy mieszkańców. Polityka mieszkaniowa tej ekipy wygląda w ten sposób, żeby nas tylko nie wywalili to coś trzeba dać mieszkańcom. Ja jednak chciałbym wiedzieć na jakich zasadach otrzymała mieszkanie, które wykupiła i za ile siostra Kryszczyszyn. Za ile i w jaki sposób wykupił mieszkanie Andrzej Wojaczek, który tak mocno wysławia Fudalego. Czy córka Ryszki wykupiła już mieszkanie i za ile w którym to prokurator stwierdził duże nieprawidłowości przy przyznaniu mieszkania, tylko stwierdził że nie ma kogo ukarać. Jak dla mnie obrzydliwe to jest co za ekipa robi od 16 lat.

  • ~fukas1 2014-11-07
    10:37:47

    13 0

    Muszę pogratulować prezydentowi :) . Jako że panuje nam 16 lat , do perfekcji opanował oddawanie różnych inwestycji przed samymi wyborami . Ruda , park przy kampusie , deptak , boiska przy szkołach a teraz mieszkania . Fakt dużo się robi ale słyszałem wypowiedz urzędników że to przypadek :) , że akurat teraz . Za rok więc zaciskajmy pasa , szykują się podwyżki podatków i wody , trzeba to będzie nadrobić by za 4 lata znowu nam coś wystawili .

  • ~Bart 2014-11-07
    11:06:21

    0 9

    Panie Tadeuszu Dybała zgadzam się z pana wypowiedzią w 100% !!!!!!! dlatego najwyższy czas na zmiany.

  • ~Arteks 2014-11-07
    12:40:38

    24 0

    Tak jak można było przypuszczać dla zazdrosnych i roszczeniowych komentatorów cokolwiek się zrobi i tak będzie źle. Grunt że młodzi ludzi którzy dostali mieszkania w tym fajnym miejscu są zadowoleni. :)

  • ~visa 2014-11-07
    14:32:11

    19 1

    Młode rodziny mogą zamieszkiwać w nowych lokalach maksymalnie pięć lat -tzn zarabiają dostatecznie dużo że za 5 lat kupią lub wybudują swoje czy stać ich na kredyt, z drugiej strony za dużo nie mogą zarabiać bo przekroczą dochód. Co będzie z nimi za 5 lat jak nie wygrają w totka ?

  • ~ 2014-11-07
    14:45:31

    18 0

    Moim zdaniem zdecydowanie lepiej byłoby nie blokować przez kilkanaście lat budowy TBS i innych inicjatyw mieszkaniowych kosztem AVIMu.... :)

  • ~srb12 2014-11-07
    14:59:11

    20 0

    No właśnie, święta racja. Czemu nikt się nie zajmuje tematem powiązań włascicieli AVIMu i M.Śmiegielskiego? Możę tutaj tkwi sendo całej sprawy. A przecież trwa kampania... jak teraz nikt o tym nie powie to temat znów będzie zamieciony pod dywan. I dalej nie będzie mieszkań dla nas młodych w Rybniku....

  • ~ziziol 2014-11-07
    15:46:22

    18 0

    Robie z Gliwicach, mam kilku kupli z fabryki co mieszkają w Gliwicach, mają mieszkanko w TBSie i fest se chwalą. A ja jak baran dziennie stoje w tych korkach do roboty i z roboty dojeżdżając z Boguszowic. A kto to jest ten Smigielski bo onim tu mowa przy mieszkaniach?

  • ~paulas 2014-11-07
    16:14:34

    19 0

    Kolego ~zizol Pan Śmigielski, czyli dla Twojej informacji vice-prezydent Rybnika, to właśnie osoba odpowiedzialna za to, że Wy młodzi ludzie nie macie mieszkań (TBSów) w Rybniku. Wieloletnie wsparcie i współpraca z AVIMem miała na to bezpośredni wpływ, co nie formalnie powie Ci każdy pracownik związany z rybnicką developerką

  • ~jacekplacek1088 2014-11-07
    17:56:20

    17 0

    Patrzcie jak się to zupełnie przypadkowo złożyło - akurat tydzień przed wyborami mieszkania ludzie podostawali.

  • ~Eberhard Mock 2014-11-07
    20:14:50

    1 2

    Dlaczego tak wielu z komentujących oczekuje, że miasto ma im postawić mieszkania i oddać, najlepiej za darmo? Dlaczego Pan Dybała ma pretensje, że miasto oddało dwa darmowe bloki w ciągu 16 lat? Ile mieszkań w tyn czasie rozdał za darmo Pan Dybała? Ludzie! Wam nie są potrzebne tanie mieszkania w Rybniku (nota bene i tak są już najtańsze w regionie), tylko porządna praca za normalne pieniądze. Jak będziecie mieć dobrą pracę w Rybniku to mieszkania kupicie sobie sami. Kasa, która idzie np. na paliwo na dojazdy z Boguszowic do Gliwic spokojnie pokryła by 1/3 raty kredytu za mieszkanie. Największą porażką ekipy rządzącej nieudolnie od lat jest właśnie zapaść na rynku pracy. Wszyscy dookoła mają strefy przemysłowe, a my mamy dwa centra handlowe ;) Ludzie mieszkają kątem u mamusi/teścia/dziadków (niepotrzebne skreślić) wydając kupę kasy na dojazdy do pracy i tym sposobem nigdy do niczego nie dojdą. A do tego lokalny guru od roszczeń, wychciewań i "należy mi się", Pan Dybała, będzie przekonywał, że miasto złe, bo nie daje mieszkań za darmo, a ciemny lud to łyka jak pelikan...

  • ~ 2014-11-08
    09:58:49

    13 0

    Pan Tadeusz nie przekonuje, że miasto Rybnik jest złe tylko podaje jeden przykład z wielu dotyczący nieudolności Pana Fudalego ;) ot cała różnica. Place zabaw wyremontowane, wszystko ładnie, pięknie bo place zabaw dzieciom się podobają, szkoda tylko, iż to kiełbasa przedwyborcza i gdyby nie wybory nie byłoby niczego... Co do mieszkań w Rybniku to porażka a o pracy nie wspomnę. Pracę znajdziesz, fakt ale jaką...w markecie na kasie ;) Reszta ciekawszej pracy Gliwice-Katowice.

  • ~snowghost 2014-11-08
    10:37:22

    9 0

    @ Eberhard radca Kryminalny Mock :) - to nie tak że miasto ma Ci dać mieszkanie, miasto ma stworzyć warunki do tego, aby developerzy w sposób jawny, zgodnie z zasadami konkurencji rynkowej mieli możliwość budować i sprzedawać z zyskiem mieszkania, Wtedy 1. ludzie mają pracę przy budowie. 2. Są mieszkania w jakichś tam rynkowych cenach. Na chwilę obecną , a przynajmniej w ostatnich latach takiej sytuacji w Rybniku ( z tego co słyszałem) nie było, był jeden deweloper w jakiś tam sposób promowany czy upoważniony przez urząd. I teraz nagle przed wyborami nowe mieszkania :) No nie udawajcie że to kupujecie , jo was prosza :)

  • ~Teddy 2014-11-08
    11:12:44

    8 0

    Fajnie, ze zdażyli odebrać przed wyborami. Jest szansa że 16 listopada Fudali dostanie jakieś 100 głosów więcej :-) dobrze byłoby sprawdzic w umowach najmu czy nie ma "lojalki" względem Adama bo można wylecieć z dniem 1 grudnia. A co do warunków najmu to najpierw Adaś kombinował, ze będzie co roku weryfikował PITy czy spełniają kryteria dochodowe - bezprawnie zresztą. Teraz okazuje się, ze na 5 lat lub krócej - az staną na nogi. Ciekawe co za chwilę wymyślą, żeby ich wysiedlić. A do do jakości to szału nie ma. Oglądałem te mieszkania - dziwne łamane układy, połamane pokoje, w których nie wiadomo jak się ustawić (w mieszkaniach 2 pokojowych jeden pokój zawsze rogowo - kątowy albo coś w ten deseń i wszystko na 32 metrach z aneksem kuchennym). Te większe, to albo kilometrowy przedpokój i wielki pokój (tylko jeden), który trzeba dzielić, albo inne śmieszne rozwiązanie. W niektórych już wypycha za ciasno ułożone panele, no i salonowo wielkie łazienki, nie wiadomo po co komu. W sumie jak na "Pańskiej Łasce" wynajmować 32m mieszkanie za 600 zł bez mediów to lepiej dać 700 za 38m na wolnym rynku. Towarzystwo przesiedleńców w sąsiednim bloku, tez na pewno urozmaici klimaty, hihi. Mieszkania typowo dla desperatów, a o kryteriach we wnioskach już nawet nie wspomnę. Od razy uprzedzę Arteksa - o rzeczach dobrych nie warto pisać bo same się bronią, wady trzeba wytykać, żeby "nadmierni optymiści" przejrzeli na oczy" :-) A tym którzy się zdecydowali - przyjemnego mieszkania.

  • ~Sterling 2014-11-08
    15:57:19

    3 0

    Co do "urody" mieszkań można się spierać. Myślę, że nie jest tak źle. Plusem jest też bliskość centrum.

  • ~srb12 2014-11-08
    17:52:02

    10 0

    Czemu w Rybniku nie może być normalnie? Kiedy w końcu pozbędziemy się tej urzędniczej sitwy, która od lat blokuje możliwość budowy tanich mieszkań?

  • ~hardmark 2014-11-08
    18:43:47

    6 0

    To może zdążą z remontem ul.Sztolniowej do wyborów? Jest to wielki sukces -35 mieszkań przez 4 lata. Miejmy nadzieję,że mieszkańcy pójdą do wyborów i wybiorą NOWĄ Radę Miasta i NOWEGO Prezydenta. Wtedy będzie możliwość rozliczenia ustępujących z kumoterstwa,kolesiostwa a jednocześnie do rozwoju Rybnika takiego na jaki zasługuje.

  • ~Eberhard Mock 2014-11-08
    19:01:35

    4 0

    @snowghost: ja właśnie o tym piszę, miasto nie jest od tego, żeby rozdawać mieszkania. Zarząd miasta ma za zadanie zarządzać miastem w taki sposób, aby mieszkańcom było w nim dobrze. Niestety sporo tu komentujących oczekuje kiełbachy wyborczej przez całą kadencję... @hardmark: piszesz z przekąsem, że 35 mieszkań w 4 lata to wielki sukces. To ile Ty byś oczekiwał? 20.000 było by ok? 50.000? A może byłbyś dopiero zadowolony gdyby miasto dało za darmo mieszkanie i załatwiło pracę każdemu kto tego chce? Jest pewne miejsce na ziemi gdzie tak rzeczywiście jest - Izrael. Tylko nie mam pewności czy chciałbyś tam mieszkać.

  • ~fenomenek1987 2014-11-08
    19:42:33

    3 0

    Umowa najmu jest na czas nieokreślony więc nie jest podana data opuszczenia mieszkania ( a prawo mieszkaniowe jest tylko jedno ) Więc raczej nie ma mowy żeby do 5 lat ktoś kogoś wykurzył . Czynsz przy 32,49 wynosi 282 zł . Mieszkanie wygląda ślicznie :) Wszystko jest nowe i pachnie świeżością. Dziękuje i do widzenia Ja idę się wprowadzać :D Pozdrawiam

  • ~suchoi27 2014-11-08
    21:55:02

    6 0

    OK mieszkania fajne, ale dlaczego oddane przed wyborami i dlaczego jest ich tak mało? Dlaczego w Rybniku nie buduje się nowych mieszkań? Ciekawe czemu?

  • ~Arteks 2014-11-08
    22:19:00

    0 7

    @Eberhard Mock - ale narzekają zazwyczaj ludzie roszczeniowi którzy zazdroszczą innym albo ci którzy są życiowo niezaradni. Normalni ludzie albo cieszą się tak jak ci na tych zdjęciach którzy zaludnią ten nowy blok albo budują sobie swoje domy czy też korzystają z usług developerów. Sytuacja mieszkaniowa Rybnika i finansowa jego mieszkańców musi być niezła skoro według GUS Rybnik za 2012 jest na trzecim miejscu w liczbie oddanych mieszkań w miastach (powiaty grodzkie) naszego województwa! Lepiej jest tylko w Bielsku-Białej i Katowicach. @suchoi27 - bo miasto prowadzi dość skuteczną politykę mieszkaniową remontując stale stare kamienice i familoki i tworząc zazwyczaj z jednego starego, wielkiego i trudnego do utrzymania mieszkania, dwa mniejsze ale nowocześniejsze. Najlepsze przykłady to familoki na Paruszowcu czy w Niedobczycach oraz kamienice w centrum miasta. I to jest o wiele rozsądniejsza polityka niż stawianie kontenerów tak jak np. u niektórych naszych sąsiadów i tworzenie gett oraz współczesnych faweli... Nie wiem jaka jest kolejka oczekujących na mieszkanie. Ale może nie jest na tyle długa aby była potrzeba budowy nowych bloków. Nie zapomnij, że stale jacyś lokatorzy umierają i pozostawiają mieszkania które można zasiedlić.

  • ~Eberhard Mock 2014-11-08
    23:05:43

    7 0

    Świetnie Arteks :) Znasz taką anegdotkę? W zamierzchłych czasach odbyły się zawody lekkoatletyczne pomiędzy USA i ZSRR. Wygrali Amerykanie. Notka w prasie radzieckiej brzmiała: "Nasza reprezentacja zajęła drugie miejsce w ważnych, międzynarodowych zawodach lekkoatletycznych. Drużyna USA była przedostatnia". Tak właśnie działa propaganda. Przynajmniej wiem już, z jakich wzorców korzystasz :) Czuwaj!

  • ~Arteks 2014-11-08
    23:15:47

    0 9

    @Eberhard Mock - tylko w twojej anegdocie chodziło o 2 zespoły, a na Śląsku jest 19 miast powiatów grodzkich... I nie chodzi o żadną propagandę bo jak sam widzisz, władze miasta tego w ogóle nie wykorzystują propagandowo, przypuszczalnie nawet sobie z tego nie zdają sprawę. Dane GUS i z różnych rankingów można przemilczeć ale raczej nie powinno się ich ignorować bo one jednak dają jakieś porównanie w jakim miejscu się znajdujemy.

  • ~Arteks 2014-11-08
    23:26:08

    0 9

    @Michał Rantozi Santorski - dajcie już z takimi głupimi tekstami spokój bo Rybnik to akurat miasto które dysponuje jednym z najbardziej rozmaitych i różnorodnych wachlarzów różnych miejsc pracy w naprawdę bardzo różnych dziedzinach. W dziedzinie energetyki oferta jest najlepsza na Śląsku. A to że niektórzy nie potrafią znaleźć tu pracy to nie jest problem miasta co często ich własnej niezaradności, lenistwa lub złych wyborów. Gdyby to był problem miasta, tak wielu ludzi z całego regionu nie dojeżdżałoby do niego do pracy.

  • ~ 2014-11-09
    11:48:46

    0 0

    wszyscy głosujemy na RAŚ,wiadomo na siebie ,nie na obcych,bo my jesteśmy stąd

  • ~miś uszatek 2014-11-09
    13:58:51

    7 0

    Arteks jakimi świetnymi miejscami pracy dysponuje Rybnik? Pracuję zawodowo od ponad 12 lat, pracę zmieniałem już trzykrotnie i za każdym razem szukałem również w Rybniku, ale tu nie ma nic interesującego. I nie uważam się za osobę niezaradną, jestem specjalistą. Od 12 lat dojeżdżam regularnie do Gliwic, ale już niedługo, bo właśnie sprzedałem mieszkanie w Rybniku i za 2 miesiące przeprowadzam się do Gliwic. Niestety Rybnik i jego opieszałość w przyciągnięciu poważnych inwestorów skutecznie mnie odpędziły.
    W Rybniku prace mają urzędnicy (ale tu trzeba mieć plecy żeby się zakwalifikować), nauczyciele (tu z kolei miejsca już obsadzone no i rodzi się nam tyle dzieci, że miejsca pracy w tym zawodzie również topnieją), górnicy (+ cała administracja związana z kopalniami, ale tu też miejsca obsadzone i raczej nie ma za dużej rotacji), są jeszcze drobni przedsiębiorcy (którzy zatrudniają na czarno, albo za najniższą krajową) i oczywiście cała masa miejsc pracy w galeriach, bankach i innych punktach usługowych (gdzie pracują głównie studenci zaoczni, którzy po zakończeniu edukacji szukają lepszej i pracy i najczęściej opuszczają nic nie oferujący Rybnik).

  • ~Arteks 2014-11-09
    14:21:39

    0 7

    @miś uszatek - ale dlaczego domagasz się abym wymieniał rybnickie dobre miejsca pracy skoro sam nie podajesz przykładu takich które są w Gliwicach a nie ma w Rybniku? Mój kolega kiedyś pracował w Oplu by po 10 latach zwolnić się i znaleźć w Rybniku pracę z wyższymi zarobkami (akurat niewielka firma zatrudniająca kilkanaście osób poszukiwała specjalistę tokarza). Jeśli ktoś jest filozofem albo niewykwalifikowanym pracownikiem to szanse na znalezienie pracy w Rybniku czy Gliwicach ma podobne czyli niewielkie. A jeśliby Gliwice były takim eldorado i takim przyciągającym miastem to przede wszystkim rosłyby liczebnie. A jakoś tak się dziwnie składa, że tracą liczbę ludności w dużo szybszym tempie od Rybnika. Nie wszyscy nawet zauważyli, że Gliwice nie mają już 200 tysięcy mieszkańców. Więc czy rzeczywiście jest tam lepiej? Gliwice czy Rybnik to ta sama dobra liga miast jeśli chodzi o różnorodność miejsc pracy z niewielkimi różnicami na korzyść jednego lub drugiego w niektórych branżach (np. Rybnik jeśli chodzi o transport, administrację czy energetykę, a w Gliwicach jeśli chodzi o wytwórczość, IT i logistykę). Narzekanie na miejsca pracy w Rybniku w sytuacji takiej wielości zakładów jest irracjonalne, a jeśli ktoś faktycznie nie może tu znaleźć pracy to dojazdy z jednego do innego miasta na Śląsku są czymś zupełnie normalnym, zmiany miejsc zamieszkania też. Bardziej znacząca jest przyjazność danego miasta jako miejsca zamieszkania, a pod tym kątem na Gliwice maką złą opinię.

  • ~ 2014-11-09
    15:41:47

    0 2

    ~suchoi27 Myślę, że każdy termin jest dobry, żeby zająć się tym tematem.

  • ~Tadeusz Dybala 2014-11-09
    20:56:33

    3 0

    Eberhard Mock - Nie rozumiem, dlaczego Pana nie interesuje rozdawanie mieszkań dzieciom wiceprezydent, którzy np. mogą je wykupić z 95% bonifikaty i sprzedać później na wolnym rynku. Nie jest oburzające to? A kaucje, które miasto nielegalnie zabrało lokatorom? Chciałbym jeszcze wiedzieć jakie kryteria musiała córka jednego z urzędników, że dostała m 5 samotnie przed ślubem. No ale jednym przeszkadza, że ludzie mieszkają w komunalkach chociaż nie wiedzą jak bardzo są niekiedy okradani przez tą władzę. Znam osoby, które dostały mieszkanie do remontu po po 2 latach odebrano im to mieszkanie i wrzucono ich do ruiny. Odniosę się do absurdalnego zarzutu ile ja oddałem mieszkań. Takiego absurdalnego zarzutu nie słyszałem już od dawna. Czy ja rządzę? Czy ja mam publiczne pieniądze? Czemu Fudali jak nie daje sobie rady w tym temacie nie zajdzie ze stanowiska? Facet nie daje sobie rady a zwala wszystko na innych, jak w przypadku wydania 42 tysięcy na sokolnika. Później, jak się nie udało, to ludzie są winni bo dokarmiali gołębie. Czy Fudali tego nie mógł przewidzieć. Przecież proponowałem mu zlikwidowanie gołębi - zupełne zlikwidowanie za 2000 zł. Kończąc napiszę jeszcze raz, to Fudali robi ze mnie roszczeniowego faceta. Ja nie prosiłem nikogo o pomoc, tylko sam remontowałem budynek w którym mieszkam za własne pieniądze, płot i schody również, ale ekipa Fudalego najpierw stwierdziła że jesteśmy wzorcami do naśladowania, po 2 latach jest odwrotnie a budynek jest doprowadzany do ruiny.

  • ~ 2014-11-10
    07:00:40

    0 2

    WYBORY-TYLKO RUCH AUTONOMII ŚLĄSKIEJ

  • ~mewa74 2014-11-10
    11:09:11

    0 2

    Dybała, facet czy ty przestaniesz kiedykolwiek biadolić?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5089