zamknij

Wiadomości

Centrum handlowe przy Kotucza prawie gotowe. Wiemy, co tam kupimy!

2018-11-02, Autor: 

Sporo przez ten rok zmieniło się na terenie „Glinioka”. W ciągu kilku miesięcy między ul. Cegielnianą, a Kotucza wyrosło tam centrum handlowe. Jest już na ukończeniu! Udało nam się też dowiedzieć, jakie sklepy będą tam działały.

Reklama

Przypomnijmy, że robotach budowlanych na terenie byłej cegielni pisaliśmy w styczniu tego roku. Firma Kampka z Raciborza otrzymała pozwolenie na budowę budynku handlowo-usługowego oraz handlowo-usługowo-gastronomicznego wraz z instalacjami i zagospodarowaniem terenu >>Koparki i wywrotki na „Glinioku”. Co tam powstaje?<<

Inwestycja jest na ukończeniu! „Gliniok” przez tych kilka miesięcy zmienił się nie do poznania. Od teraz ul. Kotucza i Cegielniana są połączone ulicą dojazdową do centrum handlowego. Parking pomieści około 250 samochodów. Miejsce ma już oświetlenie, aktualnie prowadzone są prace wykończeniowe w budynkach handlowo-usługowych.

Wiemy też, jakie sklepy pojawią się w centrum handlowym. Ma być to m.in. dyskont niespożywczy Action czy Lidl, w którym są już regały i lodówki. Powierzchni do wynajęcia jest jednak więcej, wkrótce pewnie dowiemy się, kto jeszcze rozpocznie działalność w tym miejscu.

Przypomnijmy, inwestycja ma zakończyć się jeszcze w tym roku.

Oceń publikację: + 1 + 85 - 1 - 200

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (54):
  • ~morfeus12 2018-11-02
    08:53:52

    Kolejna przestrzeń w centrum miasta zdegradowana samochodową komercją. Kiedyś słyszałem, że potencjalny inwestor będzie musiał postawić tam mieszkania, chyba jednak coś nie wyszło...

  • ~dizers 2018-11-02
    09:07:36

    kup więcej kup więcej kup więcej ................ nie ma innych rzeczy na tym świecie tylko kupowanie ? :/

  • ~dr_Moriarty 2018-11-02
    09:25:41

    Szkoda tego terenu. Ale bardziej mnie martwi ten prawoskręt. Już teraz na Kotucza w godzinach szczytu jest masakrycznie. Co będzie, kiedy obiekt zacznie działać? SWD i SRB pewnie zacierają ręce, bo to kolejny darmowy parking w centrum. Mieszkańcom Cegielnianej i okolic też nie zazdroszczę. Ok 15.00 czy 16.00 wyjeżdżające stamtąd auta (bo stawiam, że 70% parkingu obstawią przyjeżdżający tutaj do pracy albo "studenci") kompletnie zakorkują Cmentarną i Brudnioka. Z kolei do zawalonej autami Kotucza będzie jeszcze próbował wjechać długi ogon samochodów z tej galeryjki, blokując skrzyżowanie z Rudzką, z którego nawet teraz czasem nie da się zjechać na zielonym świetle. Niestety, Rybnik to już od dawna miasto dla przyjezdnych, a nie dla mieszkańców. A dla tych z centrum, to już w ogóle.

  • ~stam55 2018-11-02
    09:28:09

    kolejna zakorkowana przestrzeń

  • ~Arteks 2018-11-02
    09:34:18

    Totalnie zmarnowana przestrzeń publiczna przez fatalny plan zagospodarowania miasta z 2005 i prymitywnego inwestora który stawia coś bo byłoby dobre na jakichś przedmieściach, a nie prawie w centrum miasta. Nie wiem też jak można było tak dobry teren pod zabudowę mieszkaniową przeznaczyć pod handel wielopowierzchniowy. Niektórzy krytykowali budowę Plazy czy Focusa ale te obiekty projektowali i budowali prawdziwi profesjonaliści i one kształcą nasze miasto, a to... Masakra. @dr_Moriarty - też się z tym zgadzam, że niestety po 2000 roku wiele funkcji miasta dostosowuje się pod... zmotoryzowanych i przyjezdnych - zamiast w większym stopniu dbać o interesy mieszkańców Śródmieścia. A niech SRB i SWD zawalą ten parking. Jak właściciel się spostrzeże, że to nie klienci to wprowadzi takie zasady jak w Sparze na Nowinach gdzie jak ktoś stoi autem powyżej 2 godzin, płaci 10 zł za parkowanie.

  • ~Lateks 2018-11-02
    10:04:07

    84 44

    Arteks to Ty piszesz, przecież wcześniej pisałeś że śp AF był najlepszym gospodarzem, teraz też nie masz nic do zarzucenia ekipie PF.
    Co do terenu to jestem ciekawy kiedy skończą się nieoprocentowane kredyty banku światowego i Europejskiego Bank Odbudowy i Rozwoju które zostały udzielone spółce zarządzającej sklepami takimi jak ten który tutaj powstał czy z niby innej sieci która wybudowała się za Domusem. W kwestii przypomnienia to zobaczcie jakie problemy mają sklepy na ul. Żorskiej, czy podobny gabarytowo blaszok z ul. Sybiraków...
    Ale kasa jest to musi się wszystko zgadzać... przy czym PK chwiali się betoniokiem w centrum który ma służyć do parkowania, a po drugiej stronie pozwala na wybetonowanie placu...
    Żenada za pieniądze podatkników płacone do europejskich i światowych banków i sponsorujących koncerny z pod znaku Angeli...
    Plan Adolfa realizowany gospodarczo a nie wojennie....

  • ~Lateks 2018-11-02
    10:07:43

    74 31

    "Niektórzy krytykowali budowę Plazy czy Focusa ale te obiekty projektowali i budowali prawdziwi profesjonaliści i one kształcą nasze miasto" Kształtują fakt ale w jakim kierunku? Takie kształtowanie to destrukcja, później miasto wydaje mln na "rewitalizację" później na poprawki tej "rewitalizacji" a na końcu oficer utrudnia życie kierowcom by "uporządkować ruch" i pokazać że każdy oficer może mieć rower za biurkiem...

  • ~entropia 2018-11-02
    10:09:05

    106 7

    serio ?? w centrum zbudowali magazyny do upychania taniochy na kilogramy i gigantyczny darmowy parking ?? wow...

  • ~Lateks 2018-11-02
    10:10:10

    65 7

    P.s. Nie ma żadnego PLANU zagospodarowania przestrzennego miasta.
    Jest tylko Mapa tego co jest, nikt niczego nie planuje na przyszłość. Nawet droga którą teraz budują nie była w czasie trwania samorządności w Rybniku zaplanowana, dopiero gdy zapadła decyzja o budowie to odkopali stare mapy i wprowadzili do mapy obowiązującej w Rybniku...

  • ~Arteks 2018-11-02
    10:10:17

    16 56

    @lateks - bo był dobrym ale wśród setek różnych jego inicjatyw jakie podjął ze swoją ekipą i swoimi radnymi, akurat plan zagospodarowania się im nie udał. Był procedowany zbyt pośpiesznie i zbyt pobieżnie. Brano pod uwagę interes finansowy miasta, a nie estetyczny czy praktyczny w niektórych przypadkach.

  • ~norton 2018-11-02
    10:22:40

    136 6

    Piękny blaszok. Piękny... Takiego misia brakowało nam w centrum. Od zawsze miał powstać tam park jordanowski - mamy kolejny bubel. Już chyba nikt nie dojdzie do tego czym zasypano gliniok

  • ~Anna Kowalski 2018-11-02
    10:23:23

    Rozumiem ze bez samochodu nikt, sie tam nie dostanie?? Chodnika po tej stronie na Kotucza nie ma więc jak ktoś chce podejść pieszo to w jaki sposob? Porazka

  • ~Blazej Balcerzak 2018-11-02
    10:47:18

    Za 20 lat beda 2 rodzaje pustostanow, centra handlowe (ludzie przeniosa zakupy do sieci) i koscioly. Oni wciaz tego nie rozumieja i buduja jedne i drugie.

  • ~AlexRk 2018-11-02
    11:05:10

    142 8

    O, kolejny supermarket, tym razem Lidl. Cóż, nie byłoby w tym nic złego, gdyby kilkaset metrów dalej nie stało już Tesco (supermarket), Aldi, Biedronka koło BP na Mikołowskiej... i dwa Lidle, jeden na Żorskiej, drugi na Orzepowickiej. O hipermarketach Carrefour czy Tesco nie mówiąc.
    W Rybniku mamy już rekord rond w Polsce, to może teraz idziemy na rekord (nie)potrzebnych marketów spożywczych w mieście?

  • ~Dador 2018-11-02
    11:26:33

    97 7

    Będzie można poczuć klimat małomiasteczkowości, gdzie takie "centra handlowe" to szczyt szczytów. Kawałek wsi w centrum miasta, super.

  • ~Arteks 2018-11-02
    11:34:33

    58 51

    @Dador - zgadzam się, że dla Rybnika to obiekt zupełnie niepotrzebny. Natomiast szkoda, że po tak niesamowitych śródmiejskich galeriach jak Focus czy Plaza które wzniosły Rybnik na wielkomiejski poziom handlu - powstaje takie badziewie.

  • ~siarzewski 2018-11-02
    11:49:29

    91 9

    Intuicja mi mówi, że w tej lokalizacji najemcy nawet nie zarobią na czynsz za wynajem swoich sklepów.

    Szykuje się spektakularna porażka tej inwestycji.

  • ~Edward Jastrzembski 2018-11-02
    12:05:32

    53 13

    .....takie super miejsce pod parking piętrowy..

  • ~pawelbudowa 2018-11-02
    12:24:40

    69 17

    Miasto z Prezydentem na czele muszą łatać długi publiczne aby istnieć na następnej kadencji i sprzedali "przestrzeń" temu kto zapłacił najwięcej to proste i logiczne . Długi trzeba spłacać. :D

  • ~rzyt 2018-11-02
    12:29:28

    45 15

    Inwestycja niepotrzebna; zgadzam się całkowicie. A co do planu zagospodarowania przestrzennego to największą klęskę widzę na terenie po byłej hucie Silesia. Idealne miejsce na rozrywkowo-restauracyjną część miasta. Coś jak Stodolna w Ostrawie.

  • ~wojto 2018-11-02
    13:19:02

    49 18

    Stodolna w Silesi??? Chyba nie widziałeś w jakim stanie to wszystko tam było. No i Rybnik to nie Ostrawa czy Łodź, tylko takie nieco mniej zapyziałe miasteczko z wyróżniające się rekordowym smogiem, rondami i blaszakami.

  • ~Agnieszka Winkler 2018-11-02
    13:41:21

    81 15

    Wszyscy narzekają a przed pierwszym otwarciem będą stały kolejki do sklepów od 5 rana

  • ~Jacek Kamiński 2018-11-02
    14:00:22

    75 6

    Zabudować takim byle czym miejsce gdzie powinna być mieszkaniówka (kilka minut pieszo do Rynku!) to zbrodnia.

  • ~Grzegorz Sosna 2018-11-02
    14:05:32

    76 6

    Arteks wstydu nie masz za grosz. Kiedy park przy Domusie był zamieniany w betonową handel budę wrzeszczałeś jaki to cudny pomysł i jak miasto rozkwita.

  • ~pprywatne 2018-11-02
    14:26:30

    35 29

    ~Jacek Kamiński i Arteks. Trzeba było kupić ten teren i zagospodarować po swojemu, a nie teraz narzekać.

  • ~Blazej Balcerzak 2018-11-02
    14:59:24

    57 14

    @ Arteks
    " niesamowite śródmiejskie galerie(...) które wzniosły Rybnik na wielkomiejski poziom handlu" przemawiaja przez Ciebie straszne kompleksy. Te 2 budynki w centrum miasta za 10 lat zdziadzieja, pewnie beda przyciagac zamozniejszych ludzi na zasilkach a ich ubozsi krewni beda grzali dopalacze w pustych budach na Kotucza. Na calym swiecie handel wielkopowierzchniowy pada. Nie ma sensu isc do sklepu, wczesniej stac w korkach, zaplacic za parking (tak wkrotce pewnie bedzie) przywitac sie z niekompetentnym niedoplaconym sprzedawca ktory po wypowiedidzianym z automatu "w czym moge pomoc" natychmiast zwieje nie potrafiac odpowiedziec na konkretne pytanie. Na koncu jak zwykle dowiesz sie, ze tego co chcesz to oni nie maja, ale Ci sprowadza... za tydzien.

  • ~Mr.White 2018-11-02
    15:05:54

    55 6

    "Ma być to m.in. dyskont niespożywczy Action czy Lidl"

    A w tłumaczeniu na język polski?
    Duży artykuł, z którego niczego się nie dowiedziałem. Czy Pan Kuczera oddał teren pod chiński market?

  • ~Leczak 2018-11-02
    16:00:53

    23 7

    Artekss , co ty tak cięty na wszystkich co nie są z śródmieścia .

  • ~Arteks 2018-11-02
    16:10:57

    14 52

    @Grzegorz Sosna - nigdy nie wrzeszczałem, a jedynie zwracałem uwagę na to, że to było miejsce krzaczorów i często meneli. Przerobiono je na budynki i obrzydliwy asfaltowy parking. A przy odrobinie dobrej woli ze strony ówczesnych władz miasta, można było tylko nieco przerobić projekt i byłoby tak samo jak teraz - ale zdecydowanie bardziej zielono bo parking do Kauflanda można było schować pod budynek, a w miejscu parkingu zrobić ludziom prawdziwy park. Poza tym kompleks Nowy Domus jest miastotwórczy mimo różnych kontrowersji jakie wzbudził, a to na Kotucza jest żałosne. @BłażejBalcerzak - przesadzasz zarówno z tym, że wszystko przejmie sieć jak i z twoimi opiniami o zdziadzieniu. Jeśli się dba o budynki - wręcz przeciwnie, potrafią przetrwać całe wieki. Oczywiście jeśli są solidne i wartościowe, a moim zdaniem te dwa o których piszemy - takimi są. Internet nie przejmie wszystkiego bo zawsze będą klienci którzy chcą kupować tradycyjnie. Poza tym firmy kurierskie, paczkomaty czy usługi pocztowej w niektórych okresach już obecnie są niewydolne, a co byłoby gdyby zniknął tradycyjny handel? Sklep gdzie można coś dotknąć - to też rodzaj rytuału który każdemu klientowi jest potrzebny. A co do galerii handlowych jakie powstawały w większych miastach to bez obaw - co najwyżej przejdą lifting i przetrwają. Bardziej wieszczyłbym kres blaszanym marketom pokroju ex. Real. Z tym będzie trzeba za jakiś czas coś zrobić. @wojto - to bardzo niesprawiedliwe co napisałeś o mieście które potrafi zawsze czymś zaskoczyć i które już dawno uciekło polskiej przeciętności. Zawsze można powiedzieć, że w Rybniku występowali Gunsi i kręcone są filmy - a to nie jest coś powszechnego tak samo jak to, że z Rybnika dojedziesz pociągiem do Pragi czy Budapesztu - o co np. od lat walczy bezskutecznie Łódź... Zarówno pod kątem urbanistycznym, transportowym, sportowym, rekreacyjnym, estetycznym czy kulturalnym - Rybnik stale robi coś nietuzinkowego. A jeśli chodzi o wpadki to przecież te miasta o jakich wspominasz też je mają. Ostrawa kiedyś zgodziła się postawić zwykłego modułowego Kauflanda na dworcu autobusowym, a Katowice zamieniły piękny gmach dworca na dolepkę do centrum handlowego z wyśmiewaną przez wszystkich piwnicą dla autobusów. Taki wpis może napisać tylko hejter, a ponieważ nim nie jesteś, rozumiem, że to poświąteczny kac. ;)

  • ~Dropsik Dropsik 2018-11-02
    17:01:52

    56 21

    Arteks a ci jak ich nazywasz SWD czy SRB nie mają prawa wjazdu do miasta? Kim ty jesteś, masz się za lepszego? Bo mieszkasz na blokach pewnie Nowiny, i to jest ce entrum. Żal mi cię chłopie.
    (nic nie ublizam Nowinom :)

  • ~Dropsik Dropsik 2018-11-02
    17:09:58

    29 16

    Szkoda terenu heh a co tam było? Piszecie tak jak bym wam zaorali jakąś oaze gdzie można było szczęśliwie spędzić cały dzień z rodziną. A może mieli to dać za grosze deweloperowi który by tam wybudował mieszkania w cenie od pół banki w zwyż. Ile mieszkań pustych koło domusu? Bez Przesady z tymi mieszkaniami.

  • ~smr 2018-11-02
    17:37:25

    38 7

    Miejsce kultowe jak się tam chodziło na tatarak i raki a teraz można tam tylko smród spalin wąchać ...

  • ~MaciejK 2018-11-02
    18:23:07

    41 2

    serio są potrzebne kolejne sklepy???

  • ~Damian Jarosz 2018-11-02
    19:24:24

    29 13

    Fajnie że powstaje nowe centrum handlowe . W dzisiejszych czasach byle jaka dziura ma centrum handlowe i to był szczyt szczytów żeby Rybnik żadnego nie miał. Chociaż nie mam co narzekać- Rybnik stoi Auqaparkqmi i innymi na skalę swiatowa atrakcjami.

  • ~PawelE39 2018-11-02
    19:45:36

    27 17

    Arteks, miasto zaczyna się od 250 tys mieszkańców

  • ~PawelE39 2018-11-02
    19:46:42

    20 33

    A rybnik to miasto goroli i snobów na SK.

  • ~PawelE39 2018-11-02
    19:48:05

    17 28

    A rybnik to taka wieksza wies goroli i snobów na SK.

  • ~Admirał Pieskov 2018-11-02
    20:24:00

    31 5

    Zgadzam się z narzekającymi przedmówcami, że jest to zmarnowanie terenu w centrum miasta oraz inwestycja, która tylko zwiększy korki w Rybniku, itd. itd. Dziwi mnie tylko fakt, że prawie każdy psioczy na nowe markety i denerwuje się, że jest ich za dużo, podczas gdy w każdym kolejnym są długie kolejki i chyba żaden właściciel nie narzeka na dochody...

  • ~pprywatne 2018-11-03
    01:29:13

    14 4

    ~PawelE39 - No właśnie na SK, bo te samochody zarejestrowane są na firmy leasingowe. Jeszcze sporo jest na ST tych bogaczy...

  • ~rzyt 2018-11-03
    09:11:03

    21 7

    Która spółka jest w upadłości? Ta z Focusem czy ta z Plazą? Wielkomiejskość Rybnika im bokiem wychodzi?

  • ~Lateks 2018-11-03
    09:43:04

    13 4

    ~Admirał Pieskov jak zwolnisz albo pozwolisz żeby się zwolniła połowa pracowników to będziesz mieć kolejki. Tylko co z tego skoro masz sklep na 10 kas a kolejka jest do jednej. Kredyty dostali na budowę takich blaszaków tylko rynek nie jest z gumy a później ktoś będzie musiał to posprzątać...

  • ~ 2018-11-03
    15:34:25

    28 11

    Lidl, Action. I dalej Niemcom i Holendrom kabzy nabijać. Polskich sieci nie ma?

  • ~Dariusz Zawadzki 2018-11-03
    16:33:39

    19 3

    co im sie to nie zawali na tym glinioku chodziłem tam za łepka raki łapac taka była czysta woda

  • ~Bernard Jona 2018-11-03
    18:59:41

    16 2

    Teraz jest już "pozamiatane" i to centrum handlowe już tam jest i narzekanie nie ma sensu. Prywatnemu właścicielowi tego terenu widać bardziej opłacało się wybudować sklepy niż osiedle mieszkaniowe.

  • ~Monia2002 2018-11-03
    20:14:53

    20 9

    Dla tych, co tego nie wiedzą, to nie UM sprzedał ten teren inwestorowi a osoby prywatne, które były wcześniej właścicielem.
    Czy jest potrzebne kolejne centrum handlowe? Trudno powiedzieć, ale we wszystkich innych są często pełne parkingi i kolejki do kas. Czy szkoda tego terenu? Wcześniej tam było "dzikie wysypisko śmieci", więc chyba lepsze to co wybudowali niż śmietnik i zasypany gruzem gliniok.

  • ~zxr9 2018-11-03
    20:28:24

    22 23

    LIDL i ALDI - jest to rak tego kraju. Niemieckie sklepy z niemieckim nowarem... a głupi polak kupuje więcej i więcej...bo przecież jest tam parkink RAM PAM PAM :) Pozdrawiam

  • ~ 2018-11-04
    12:19:08

    19 10

    już się rzygać chce tymi marketami,takie fajne miejsce zmarnowane na kolejny gówniany sklepik jakiegoś prywaciarza

  • ~dasio7 2018-11-04
    14:44:39

    11 15

    ~dddsgsfafggf - to mogłeś kupić tę działkę /była długo wystawiona do sprzedaży/ i zrobić coś lepszego Twoim zdaniem, może park, albo inną atrakcję dla mieszkańców. Ktoś zainwestował, kupił teren, zbudował i liczy, że inwestycja się opłaci, proste, PRL na szczęście już się skończył!

  • ~ 2018-11-04
    15:30:15

    23 3

    tę działkę powinno kupić miasto i zrobić coś sensownego dla mieszkańców

  • ~Arteks 2018-11-04
    21:23:10

    6 12

    @dddsgsfafggf - tym razem udało ci się napisać coś rozsądnego. W interesie miasta jest czasami pozbywać się jakichś działek i w interesie miasta jest skupować pewne strategiczne działki. Działka była prywatna przez długi czas do zbycia i miasto mogło ją nabyć. Wydajemy 6,5 mln na piece (z dyskusyjną efektywnością), a pozwalamy na trwonienie na byle co atrakcyjnych działek blisko centrum. :/

  • ~jaro_t 2018-11-04
    21:50:24

    7 2

    Według mnie inwestycja wcale nie jest taka zła jak piszecie, szczególnie gdy będą tam sklepy, których jeszcze nie ma w Rybniku. O wiele gorszym problemem jest PARKOWANIE NA JEDNYM PASIE CEGIELNIANIEJ OD ULICY RYBNICKIEGO DO CMENTARNEJ, co w praktyce powoduje jej połowiczne zwężenie. Wielokrotnie w tej sprawie pisałem do wydziału komunikacji w Rybniku, co kwitowali odmownie że ten stan ZWIĘKSZA BEZPIECZEŃSTWO RUCHU. W nowej sytuacji nie wyobrażam sobie wyjazdu z nowego centrum na ulicę Cegielnianą, kiedy jej połowa szerokości jest zatarasowana stojącymi jak na parkingu samochodami. Jeżeli nie będzie tam zakazu zatrzymywania, mamy kolejny punkt całkowitego zakorkowania w naszym mieście...

  • ~HAN 2018-11-05
    15:19:37

    12 3

    W Rybniku nie istnieje cos takiego jak polityka urbanistyczna. Urbanistyka tego miasta to jeden wielki chaos. Kolejne baraki powstaja w centrum w miejscu, ktore powinno byc przeznaczone pod zabudowe mieszkaniowa wielorodzinna. Takie obiekty to na osiedlach moga powstawac. Za maly ruch jest w centrum trzeba wcisnac kolejny generator ruchu. Caly plan zagospodarowania to jedna wielka kpina. W centrum dopuszcza sie sklepy wielkopowierzchniowe i domki jednorodzinne podczas gdy jednoczesnie blokuje sie inwestycje deweloperskie. Za taki stan mozemy podziekowac pewnemu 'doswiadczonemu' samorzadowcowi, ktory to tak od koryta nie mogl sie oderwac. Szkoda ze obecny prezydent jak narazie tez niczego w tej sprawie nie zmienia.

  • ~Teddy 2018-11-09
    09:32:53

    10 10

    Byle się nie skończy jak z Ambrozją. Miał być hotel w centrum miasta, a mamy b... i dealernię. No ale fakt, dzielnica willowa Północ, pełna prezesów, dyrektorów, doktorów i prawników nie ma jeszcze Lidla pod nosem :-) Betonujmy dalej a smog PM10 dziś 371% - brawo Rybnickie PO!

  • ~Rafał Pyra 2018-11-11
    13:19:54

    8 2

    Konsumpcjonizm . aż wszyscy pełkna. Ludzie i tak rzucą sia na otwarcie.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5306