zamknij

Wiadomości

Centra przesiadkowe w Rybniku gotowe! Zobaczcie, jak wyglądają (wideo)

2019-07-10, Autor: 

Trzy centra przesiadkowe w Rybniku są już gotowe! Dzisiaj mieliśmy okazję odwiedzić każdy z tych punktów. Duże wrażenie robi tunel łączący dzielnicę Północ z Paruszowcem. Zobaczcie, co zostało zrobione.

Reklama

Wycieczkę z prezydentem Piotrem Kuczerą rozpoczęliśmy od centrum przesiadkowego przy dworcu PKP. Można tutaj bezpiecznie zostawić swój rower czy hulajnogę, by kontynuować dalszą podróż pociągiem albo autobusem.

- Rybnickie centra przesiadkowe są niezwykle ważnym elementem systemu zrównoważonej mobilności miejskiej. Ich usytuowanie w okolicy trzech dworców, ma pomóc osobom dojeżdżającym do pracy czy szkoły w sprawnej przesiadce pomiędzy różnymi środkami transportu. Osoby dojeżdżające na przykład pociągiem do pracy do Katowic, mogą dojechać do dworca na rowerze, zostawić go w wiacie z odpowiednimi zabezpieczeniami i po powrocie ponownie przesiąść się na rower - przekonuje prezydent Rybnika Piotr Kuczera.

Wszystkie trzy centra zostały zaprojektowane i wykonane tak, by zapewnić podróżnym sprawne i praktyczne korzystanie z oferowanych możliwości. To jednak nie jedyna ich zaleta – dodatkową wartością ich powstania jest z pewnością poprawa estetyki przestrzeni miejsc, które do tej pory nieszczególnie zachwycały.

- Estetyczna zieleń z elementami małej architektury, takiej jak siedziska, ławki, drewniane podesty, rabaty kwiatowe, ale i miejsca parkingowe typu kiss&ride czy park&ride – wszystko to sprawia, że pojawiła nam się w mieście nowa, atrakcyjna przestrzeń, dedykowana wprawdzie głównie rowerzystom, ale pełniąca również funkcję wypoczynkową dla spacerowiczów, czy podróżnych oczekujących na pociąg czy autobus – dodaje prezydent Kuczera.

Długo oczekiwanym uzupełnieniem centrum przesiadkowego Paruszowiec jest tunel pieszo-rowerowy, który połączył obie strony nasypu kolejowego. Dzięki niemu zarówno piesi, jak i rowerzyści, szybko, sprawnie i bezpiecznie przemieszczą się pomiędzy ul. Mikołowską a Żużlową. Szeroki na 4 metry i wysoki na 2,5 metra tunel liczy w sumie ponad 34 metry długości. Jego budowa pochłonęła przeszło 5,8 mln zł, z czego 2,5 mln pochodziło z unijnej dotacji.

- Do tej pory zarówno piesi, jak i rowerzyści musieli sporo nadkładać drogi by dostać się na drugą stronę nasypu kolejowego – mówi Łukasz Karbowiński oficer rowerowy – Osoby korzystające z przejazdów kolejowych skracały sobie drogę wspinając się po nasypie i przekraczając torowisko właściwie z narażeniem życia, teraz ten problem zostanie rozwiązany, dzięki tunelowi – podsumowuje Karbowiński.

Tunel i centrum przesiadkowe są już gotowe, jednak cały teren wciąż jest ogrodzony żółtym płotem wyznaczającym teren placu budowy. Inwestycja czeka na niezbędne odbiory techniczne, które pozwolą oddać obiekt do użytkowania, przybliżony termin zakończenia tych procedur to przełom lipca i sierpnia. Co ciekawe, jak mówi nam były radny dzielnicy Paruszowiec - Andrzej Oświecimski, ściany tunelu zostały pokryte specjalną substancją, na której nie będą pojawiały się bazgroły "graficiarzy". Dodatkowo całej przestrzeni wokół tunelu pilnują kamery monitoringu.

Zobaczcie wideo z dzisiejszego przejazdu rowerem do centrów przesiadkowych:

Trzy centra przesiadkowe są częścią dużego projektu, na który Miasto Rybnik uzyskało prawie 10 mln zł unijnego dofinansowania. Dla przypomnienia, oprócz wspomnianych wcześniej trzech centrów przesiadkowych, w skład projektu weszło również ponad 10 km dróg rowerowych w śródmieściu, droga rowerowa na odcinku Rudzka-Wierzbowa 1381,6 m), droga rowerowa wzdłuż ul. Raciborskiej (4 404,3 m), droga rowerowa wzdłuż ul. Żorskiej (2 470,88 m). Dofinansowanie przyznano w ramach konkursu z poddziałania 4.5.2 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Wartość projektu: 14 498 738,86 zł. Wartość dofinansowania: 9 851 459,38 zł. Wkład budżetu miasta: 4 647 279,48 zł.

Oceń publikację: + 1 + 76 - 1 - 81

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (39):
  • ~ 2019-07-10
    14:43:32

    Proponuję zająć się poważnymi tematami takimi jak np. kolejki do piwa podczas żużla. To jest skandal żebym musiał czekać 10min. na kupno 6piw. Człowiek chce wydać pieniądze z 500+ a w zamian trzeba stać :( w dodatku nie rozumiem ochrony która zwróciła mi uwagę aby nie rzucać słonecznika pod nogi skoro i tak wszędzie było brudno. Robota się musi rodzić. Taka moja sugestia. Dajcie więcej dystrybutorów z piwem na żużlu i będzie super.

  • ~extraliga_2 2019-07-10
    14:56:39

    Brakuje mi jeszcze Centrum Przesiadkowego na Gliwickiej, ale tam będą chyba dowozić bezpośrednio bez przesiadek. Ciekawy będzie raport o stopniu wykorzystania tych cudów.

  • ~pprywatne 2019-07-10
    15:10:41

    Apartamenty dla rybnickich żuli na zdjęciu 5 i 6.

  • ~Hajer Przodowy 2019-07-10
    15:19:47

    2 8

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Sape Xls 2019-07-10
    15:21:50

    Strategia miasta znacząco się zmieniła (na gorsze) po utracie prawa jazdy przez Prezydenta

  • ~olxmff 2019-07-10
    15:26:01

    72 11

    Dlaczego na Paruszowcu/Północy zainstalowano najgorsze możliwe stojaki na rowery, do których można przypiąć tylko koło? Wszędzie w Rybniku montuje się większe, porządne stojaki, o które można oprzeć rower i przypiąć koło+ramę, co trochę poprawia bezpieczeństwo. Na Paruszowcu/Północy jest większa szansa, że po powrocie z podróży pociągiem rowerzysta znajdzie tylko przypięte koło, zamiast całego roweru. Tym bardziej to dziwi, skoro jest to jedyne centrum przesiadkowe bez tych schowków na rowery. Poza tym niezbyt przemyślanym szczegółem całość wygląda super.

  • ~pprywatne 2019-07-10
    15:47:33

    82 31

    Będą to demontować, prędzej czy później. Wspomnicie moje słowa.

  • ~wojto 2019-07-10
    15:48:38

    69 21

    I szkoda tylko, że po Rybniku z roku na rok jeździ się rowerem coraz gorzej...

  • ~ 2019-07-10
    15:55:29

    Nareszcie dowody w postaci galerii dokumentujacej bzdure, z ktorej prawie nikt nie korzysta. Stojak zapelniony zoltymi rowerkami budowy nie uzasadnia. Miliony wywalone w bloto, idealy i pomysly jak u miernego Trzaskowskiego.

  • ~AlexRk 2019-07-10
    16:34:24

    56 18

    Dziękuję, ale nie skorzystam :)

  • ~dizers 2019-07-10
    16:52:35

    33 22

    Brawa dla pana Andrzeja Oświęcimskiego !!! , to jedyny człowiek który dba o dobro dzielnicy !!! Takich ludzi nam potrzeba.

  • ~Giuseppe Pomodoro 2019-07-10
    17:02:16

    58 55

    Rybnicka małomiasteczkowa mentalność, nie zmieni się chyba nigdy. Priorytety to piwo po żużlu i oczywiście narzekanie. Proponuję zobaczyć ile osób korzysta ze ścieżek w weekend . I może zamiast wiecznie narzekać na smog i władzę w końcu ludzie przesiedliby się na rowery i docenili to co w mieście dobrego. Zaściankowa perspektywa i ciasne horyzonty mieszkańców to jest największa bolączka tego miasta.

  • ~rosthost1 2019-07-10
    17:28:41

    19 20

    Czy to prawda że podczas wbijania grozi popękane sa domy od strony Mikolowskiej i dzielnicy Północ? Jeżeli tak to Oświęcimski zgotowali mieszkańcom niezły los.

  • ~nostalgia 2019-07-10
    17:35:42

    79 5

    wszystko dla młodych i sprawnych. Co z tymi co muszą też dojechać do paracy i nie mogą z rożnych względów jeździć rowerem. a chętnie przesieliby się na pociag, autobus z samochodu ale nie ma go gdzie zostawić. Rybnik centrum - dworzec kolejowy brak możliwość , wspomniany Paruszowiec to samo. Jedynie Rybnik Towarowy sami mieszkańcy okolicznych dzielnic zrobili sobie centrum przesiadkowe może by miasto zainstalowało chociaż monitoring w tym miejscu. Nie masze władze tylko potrafią jeździć na rowerach. Jadąc rano do pracy w kierunku Katowic spotyka tyle samochodów z naszych okolic, mozna by zostawić auta jechac jednym ale nie mamy gdzie...... może szkoda tych wywodów - bić brawa nie będę za centra przesiadkowe tylko dla rowerów

  • ~Arteks 2019-07-10
    17:47:02

    25 92

    Bardzo rozsądne działanie ze strony władz miasta. Jeśli chcemy zmniejszyć korki - musimy działać na rzecz różnych alternatyw w poruszaniu się po mieście/regionie. Ci bardziej rozsądni mieszkańcy już zrozumieli, że na pewnych trasach auto nie jest szybsze ani od pociągu, ani nawet od roweru. Inni też do tego dojdą. Niestety widzę też mankamenty w przypadku Paruszowca - brak zamykanych schowków na rowery, liczyłem też na WC/prysznice dla rowerzystów. I obawiam się, że jeśli parking dla aut nie będzie na jakieś karty - zawładną nim pracownicy zakładów zamiast eko-kierowcy którzy chcą podjechać autem do dworca, a dalej jechać pociągiem. Czemu wiaty rowerowe nie są w standardach "miejskich" tak jak koło dworca autobusowego czy głównego? Ale ogólnie za to co Rybnik robi dla rowerzystów należy się "medal". I tak co raz więcej osób na Śląsku uważa, które przyjeżdżają tu pojeździć np. w weekend. Wreszcie to Rybnik znowu wytycza jakieś wzorce innym śląskim miastom tak jak w latach 90. @pprywatne - a ja ci powiem, że to będzie trzeba rozbudowywać. Rowerzystów będzie co raz więcej. Jeszcze przed otwarciem widziałem, że 8 na 16 schowków przed dworcem było już o 7.20 zajętych. A co będzie teraz po rozpropagowaniu w mediach tych miejsc?

  • ~ 2019-07-10
    19:19:42

    40 3

    Ktoś wie na jakiej zasadzie działają te pudła na rowery? Trzeba przyjść z własna kłódką? Czy to coś kosztuje?

  • ~bugielka 2019-07-10
    19:25:01

    64 10

    Centrum przesiadkowe to coś, co pozwala się przesiąść z jednego środka komunikacji na inny. Ale powinno to dotyczyć komunikacji miejskiej czyli busów i autobusów, a także parkingów samochodowych. Rowerami to nikt na dworzec nie pojedzie jeśli ma inny wybór. Na scieżkach rowerowych można spotkać cyklistów tylko w weekendy. Jedynie pan prezydent chodnikiem przy Wodzislawskiej jeździ czasem do pracy. Ale on ma elektryczny rower to się nie spoci. Zimą to coś będzie stało puste.

  • ~Jan R. 2019-07-10
    20:16:15

    11 5

    Problemem jest to, że linia kolejowa nie została gruntownie zmodernizowana o bezkolizyjne skrzyżowania z drogami i na całej długości powinna być dwutorowa. Wtedy do dworca w Rybniku i Katowicach mógłbym podjeżdżać na elektrycznej hulajnodze, którą zabierałbym do pociągu, a nie paliłbym benzyny z Rybnika do Katowic i z powrotem. Oczywiście wtedy mogłoby się to stać, kiedy po modernizacji prędkość pociągów wzrośnie co najmniej 1,5 raza.

  • ~R134a 2019-07-10
    21:29:30

    94 7

    Wspaniale.. To ja mam pytanie do szanownego pana prezydenta. Do centrum mam 6 km. Dojeżdzam do pracy do Tych (bo niestety u nas w Rybniku pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych poza tenneco i purmo to nie ma, za to jest dużo marketów) pociągiem expres inter city w 28 min to szanowny panie prezydencie gdzie mam zostawić samochód przy stacji PKP RYBNIK? (ten pociąg tylko tam się zatrzymuje).

    Ahh zapomniałbym mam wspaniały nowo powstały parking wielopoziomowy. Szkoda tylko że stoi 1,5 km od dworca PKP... cudowna inwestycja. Podobno stoi w 3/4 pusty, hmm ciekawe dlaczego.

    I nie, nie pojade rowerem 6 km na dworzec, bo nie zawsze świeci słońce, a chciałbym przypomnieć że w zimie czasem pada śnieg.

    W Wodzisławiu przynajmniej jest parking przy pkp gdzie można samochód zostawić, u nas niestety brak myślących ludzi w urzędach.

    Pytanie numer 2.
    Dlaczego mieszkam w mieście które ma 140 000 ludności i zaledwie jeden zakład produkcyjny z prawdziwego zdarzenia?
    Dlaczego w takich Tychach mających 130 000 ludności jest multum zakładów produkcyjnych a u nas co? Chciało by się rzec gó....o. I nic się z tym nie robi to jest najgorsze

  • ~Piotr Czaja 2019-07-10
    22:41:35

    5 7

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Piotr Czaja 2019-07-10
    22:48:23

    13 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2019-07-11
    09:01:20

    18 6

    Chęć rozładowania korków w tak absurdalny pomysł można porównać do inwestowania w świeczki zamiast prądu w domach. To tak jak Eurokołchoz w którym podejmuje się odrealnione decyzje w celu ochrony klimatu, w postaci wyłacznie podatkowania biedniejszych państw. Niemcy albo dokupuja sobie możliwość emisji swoimi elektrowniami węglowymi albo próbuja obchodzic prawo (tak jak to miało miejace ostatnio) potajemnie umieszczajac w euroustawach wyłączenie ich kraju z ograniczeń. Tymczasem Chiny, Indie, Izrael, Usa itd. emituja i sie śmieją z eurokomuchów, nie płacąc podatku od rozwoju kraju, bo maja ręce wolne od lewacko tęczowych kajdan absurdu. A czerwone lemingi zamiast inwestować w komunikację, to tradycyjnie cofają się w rozwoju.

  • ~Arteks 2019-07-11
    10:51:26

    2 25

    @tf2 - takie centra rowerowe pod dworcami/stacjami metra/pętlami autobusowymi czy tramwajowymi to standard w Europie. Widocznie po prostu nigdzie nie bywasz i wydaje ci się to dziwne. Natomiast co do rozwoju komunikacji to czemu jak w Rybniku PiS był u władzy NICZEGO w temacie komunikacji nic nie zrobiono? Za Kuczery przynajmniej obniżono taryfy ZTZ i wymyślono SKM Wodzisław-Rybnik, umożliwia się ludziom dojeżdżanie na rowerach a wcześniej? Nic tylko inwestowano w drogi - a efekty tego to zakorkowane miasto. @Jan R. - zwróć uwagę, że linia nie została gruntownie zmodernizowana tylko w niektórych miejscach wymieniono rozjazdy, sieć trakcyjną, zabudowano rogatki a... większość pociągów z Rybnika do Katowic dojeżdża w 50-55 minut, mimo, że zatrzymują się na każdym przystanku! Jadąc autostradą nie zatrzymując się nigdzie do centrum nie dojedziesz w godzinach szczytu w takim czasie bo zatrzymają cię korki, tak samo do Ligoty czy Piotrowic pociągiem jest już szybciej niż autem. Pomijam już to, że poszukiwanie miejsca parkingowego w centrum Katowic to czasami kolejne 5-10 minut straty czasowej. Bo Katowice to nie Rybnik gdzie na każdym kroku jest jakiś parking. @r134a - na Śląsku ludzie przemieszczają się z miasta do miasta. Może tobie się wydaje, że Tychy mają lepszą sytuację na rynku pracy ale jest ona podobna lub nawet gorsza bo tam nie ma przemysłu górniczego i okołogórniczego, a także elektrowni i firm związanych z transportem kolejowym. W Tychach nie ma też żadnych miejsc pracy w administracji. Tychy podlegają nawet pod nasz ZUS... A wiesz dlaczego w Tychach postawiono koło dworca taki parking-gigant i całe to centrum przesiadkowe? Bo o wiele więcej tyszan wyjeżdża z tego miasta za pracą niż np. rybniczan. Jeśli tam jesteś to zobacz kiedyś poranne pociągi jakie zatłoczone wyjeżdżają z Tychów w kierunku Bielska czy Katowic.

  • ~Marcin Rost 2019-07-11
    11:26:03

    18 1

    Arteks skończ już pisać o standardach europejskich. Pisałeś że nie widziałeś Niemców parkujących na trawnikach ,a parkują gdzie się da ,wstawiłem linki do zdjęć i link do filmu .zrobię też zdjęcia centra przesiadkowego w Mannheim, Heidelberg i Weinheim. Naprawdę proszę Cię żebyś przestał pisać bzdury.

  • ~Arteks 2019-07-11
    11:33:35

    1 18

    @MarcinRost - pokazałeś jakiś parking w górach na odludziu. A u nas parkowanie na trawniku to nawet standard przed komendą policji... Poza tym chcesz negatywnymi incydentami przekreślić niemiecki porządek? Sfilmowaną trasą nie udowodniłeś niczego - wręcz przeciwnie. Auta stoją tylko tam gdzie mogą, a nie tak jak u nas - byle gdzie. No i nie pogratulowałeś mi bystrego oka, a powinieneś. Rozpoznałem prawidłowo, że to Weinheim. Super jakbyś pokazał zdjęcia centrów przesiadkowych przy dworcach S-bahn. Ps. A w Manheim byłeś w centrum? To dlaczego nie potwierdzisz, że kontraruch to tam standard prawie na każdej ulicy jednokierunkowej?

  • ~axie 2019-07-11
    11:39:47

    15 1

    Dużo jeżdżę na rowerze i niestety muszę stwierdzić, że szlaki/ścieżki dla rowerzystów w centrum to porażka. Miasto rozbudowuje inwestycje dla wąskiej grupy, a całkowicie nie przykłada się do tego co najważniejsze - stworzenie dogodnych warunków dla mieszkańców w obrębie centrum. Zamiast wydać tak ogromne pieniądze, należało najpierw zadbać o tych, którzy generują największy ruch rowerowy czyli stworzyć bezpieczne ścieżki rowerowe z osiedla Nowiny/Dworek/Smolna do centrum, nie jakieś kluczące labirynty, urywające się trakty. Należy przeanalizować aktualne odcinki i połączyć je w sensowną bezpieczną sieć. Dlaczego nagle ścieżka urywa się przed rondem (bez przejazdu rowerowego) i nagle zaczyna się tuż za nim, dlaczego nie pomyślano by zrobić ścieżkę wzdłuż ulicy Góreckiego i przede wszystkim wyeliminować bezsensowną odcinkowość dla rowerów na tej ulicy. Gros ludzi pracuje w dzielnicy Elektrownia, w strefie ekonomicznej. Dlaczego nie odciążyć ruchu samochodowego poprzez stworzenie bezpiecznych traktów do takich właśnie miejsc, skoro koszt tu byłby nieporównanie mniejszy do np. tunelu na Paruszowcu. Działania należy skupić na centrum, osiedlach, zakładach pracy - to tu można wygenerować największy ruch proekologiczny. Wiele osób chętnie będzie dojeżdżać do pracy jeśli stworzymy im przede wszystkim bezpieczne warunki podróżowania, a nie tory przeszkód.

  • ~Marcin Rost 2019-07-11
    11:40:52

    9 0

    W filmie chodziło o przejścia dla pieszych. Zdjęcia zrobione tuż przy basenie. Odludzie hahahaha

  • ~axie 2019-07-11
    11:45:47

    9 1

    Na ulicy Budowlanych aż prosi się by wydzielić pas dla rowerzystów w kierunku centrum i traktu nad Nacyną. Chodnik jest bardzo szeroki - małym nakładem można stworzyć ścieżkę i to bez wyrębu drzew.

  • ~Arteks 2019-07-11
    11:48:10

    2 20

    @axie - trochę sam nie wiesz co chcesz bo najpierw ci się nie podoba rozwój dróg rowerowych w centrum, a potem piszesz, że "Działania należy skupić na centrum, osiedlach, zakładach pracy". Odnośnie osiedli masz rację - szkoda, że tak mało dla rowerzystów z Nowin zrobiono - dzielnicy otwartych na zmiany ludzi, w przeciwieństwie do "konserw" z chałup. Ale odnośnie zakładów pracy też sobie trochę przeczysz bo przecież dojazd do ER jest świetny dzięki bulwarom, a wkrótce dokończony będzie remont Rudzkiej (już ma być ogłaszany przetarg) z drogą rowerową do Góreckiego. A to, że na Góreckiego nie ma drogi rowerowej... Niestety jeszcze parę lat temu poprzednie władze miasta nie działały perspektywicznie. Tunel na Paruszowcu ci się nie podoba? Przecież po drugiej stronie jest jedno z największych skupisk miejsc pracy. Dzięki tunelowi z takich Nowin można będzie ominąć tak niebezpieczne i ruchliwe ul. Wyzwolenia czy Mikołowską. Jesteś na tak, a zarazem na nie... Sorki, ale nikt nie będzie traktował takich wywodów poważnie.

  • ~Arteks 2019-07-11
    11:50:14

    1 18

    @Rost - przejścia dla pieszych? Są co kawałek na twoim filmie. Nie mam nic przeciwko aby u nas też było ich więcej - jeśli o to ci chodzi. Zauważyłem też, że u ciebie nie ma zatok autobusowych. Słyszałem, że w wielu krajach się od nich odchodzi. Autobus jest traktowany na równi z autem i nie musi "prosić" tak jak u nas kierowców o ustąpienie jak wyjeżdża z zatoki.

  • ~Marcin Rost 2019-07-11
    11:59:09

    6 0

    Na tym filmie są tylko 2 przejścia dla pieszych ,na samym końcu gdzie zaczyna się ograniczenie prędkości do 30 km/h.

  • ~axie 2019-07-11
    12:09:28

    12 1

    do Arteks - widać, że nie czytasz ze zrozumieniem - jeżdżę od dawna na rowerze i obserwuję rozwój tych ścieżek, ale przeraża mnie miejscami bylejakość i bezsensowność pewnych rozwiązań, a czym dalej od centrum tym gorzej. Ulica Góreckiego - nie widzę najmniejszego problemu, by pociągnąć tam ścieżkę, pobocze jest na tyle szerokie, że można je utwardzić i zrobić 0,5m pas. Dlaczego, skoro wykonano dwie ścieżki wzdłuż Podmiejskiej po obu stronach mostu, ścieżka nagle się urywa - czy nie można jej było pociągnąć aż do Fundacji? Niestety z pewnych względów chyba nie, bo dróżka wiodąca tam ma dwa leżące policjanty, szykanę z dwóch barierek, tak wąską, że problem rowerem przejechać i jest tak zarośnięta, że nie widać jak samochód wyjeżdża zza zakrętu. Tam wystarczyła odrobina chęci, by doprowadzić ścieżkę aż po Fundację/basen/elektrownię. Takich miejsc mogę wyliczyć 100... bezsensownych, niedbałych, niedokończonych. Kolejna sprawa to kamienie, kolce po drzewach, piasek po ziemi itp. Robimy ścieżki, ale często zapominamy o ich utrzymaniu. To chciałem podkreślić, a nie to co mi starasz się wciskać. Jeśli wydajemy duże pieniądze, to starajmy się robić to w sposób przemyślany.

  • ~ 2019-07-11
    13:03:00

    12 1

    cyt..."Jeśli chcemy zmniejszyć korki - musimy działać na rzecz różnych alternatyw w poruszaniu się po mieście/regionie. .." masz rację Arteks, pozwężajmy wszystkie drogi na rzecz kontrapasów, polikwidujmy prawoskręty, wysypmy więcej piasku i postawmy więcej leżaków, będzie z pewnością mniej korków, a jadącym na rowerach życzę owocnego wdychania spalin. To nie Holandia która ma tradycje rowerowe. A pro po,jak już mowa o tych dróżkach, Miasto remontuje chodnik na całym odcinku ul. Boguszowickiej, dlaczego nie poszerzą chodnika i nie zrobią od razu drogi rowerowej? Arteks zapytaj pseudo experta Kopra i szeregowca rowerowego? Czekam na odpowiedź !!!! Mogę się założyć, że jak skończą remont, to namalują kontra pas.B.....y

  • ~R134a 2019-07-11
    13:35:25

    13 1

    @arteks
    Masz racje, nie ma górnictwa, nie ma elektrowni, ale zanim zaczniesz wyciągać pochopne wnioski ze swoich spostrzeżeń popatrz na statystyke:
    Rybnik ludność: 140 000
    Tychy ludność: 130 000
    Rybnik stopa bezrobocia maj 2019 : 3,2 %
    Tychy stopa bezrobocia maj 2019: 2,6 %
    Dochody miasta Rybnik na rok 2019 w zaokrągleniu: 900 milionów zł
    Dochody miasta Tychy na rok 2019: 909,7 milionów zł

    Jak widzisz NIE POTRZEBA kopalni, elektrowni a TYMBARDZIEJ szalenie produktywnej administracji ZUSu.

    Teraz wyobraź sobie co by było gdyby Rybnik postanowił stworzyć choćby taką strefę przemysłową jaką mają Żory.
    Czy naprawdę na obrzeżach miasta nie można znaleźć miejsca na zakłady przemysłowe/nowe miejsca pracy?

  • ~leokadia 2019-07-11
    13:41:22

    8 1

    może zanim w tunelu powstanie mural może konsultacja z mieszkańcami co tam namalować?

  • ~hub381 2019-07-11
    16:08:21

    3 7

    Jeszcze raz dziękuję za TUNEL !
    A malkontentom od TUNELU wara.
    Trzeba myśleć przyszłościowo a nie wybrzydzać.
    Czekamy na otwarcie-starsi mieszkańcy Północ.

  • ~Arteks 2019-07-11
    16:31:26

    1 15

    @axie - to nie to, że ja nie rozumiem twoich wypowiedzi, ale ty nie wyrażasz się jasno. Nie można oczekiwać, że zbuduje się cały system dróg rowerowych w kilka miesięcy. Polska buduje system autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic od 30 lat - a widać koniec? Nie. Sądzę, że jeszcze musimy dać z 2 lata władzom aby widzieć konkretne efekty i wiele nowych opcji jeżdżena na rowerze. I nie warto ciągle się koncentrować na rzeczach negatywnych. Ja też ubolewam, że nie ma drogi rowerowej na Góreckiego - ale za to powstają na innych ulicach.
    @goliat - nie bazuj na przesadyzmach. Nikt nie chce pozwężać wszystkich dróg, a kontraruch ma sens tylko w niektórych miejscach. Natomiast ewidentną cechą wszystkich wypowiedzi przeciwników zrównoważonego transportu jest... brak innych idei poza negowaniem tego co jest robione. A nie lepiej poczekać i zobaczyć jak to będzie funkcjonować. @r134a - sam widzisz, że jesteśmy podobni, a czy jesteś pewien, że w dzisiejszych czasach miejsca pracy przy taśmie i w strefach są "tak cenne"? To czemu tak dużo Ukraińców pracuje w takich zakładach?

  • ~R134a 2019-07-11
    18:40:09

    8 1

    Czemu wśród Polaków pracuje duzo Ukraińców? Bo Polacy wolą robić tą samą robotę co w Polsce, ale w fabrykach za odrą zarabiając 4 x wiecej. Czemu tak jest? Odpowiem ci. Bo od okrągłego stołu głosujesz na jednych i tych samych. PisPo i inne miksy - jedno zło.
    W takich zakladach jest tez duzo pracy dla inżynierów, a tam Ukraińca jeszcze nie widzialem

  • ~Sape Xls 2019-07-12
    12:22:17

    8 1

    Obecnie najbardziej "Centra przesiadkowe" doceniła "kocia wiara".
    Przenieśli się i stoją sobie pod wiatą(daszek jest, nie wieje) z ulotkami, przy dworcu PKP na Kościuszki...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5309