Czy i kto zajmie się budową podziemnego łącznika pod nasypem kolejowym w dzielnicy Paruszowiec-Piaski? Odpowiedź na powyższe pytanie poznamy 7 lutego. Wtedy też mija termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym.
O pomyśle budowy tunelu łączącego dzielnice Paruszowiec i Północ pisaliśmy już niejednokrotnie. W lipcu ubiegłego roku magistrat zlecił opracowanie dokumentacji technicznej na budowę ciągu rowerowo – pieszego >>Miasto chce połączyć dzielnicę Północ z Paruszowcem. Powstanie przepust pod nasypem kolejowym<<
Temat ucichł na kilka miesięcy, by ponownie wybrzmieć właśnie teraz. Miasto ogłosiło przetarg na budowę pieszo-rowerowego ciągu komunikacyjnego, łączącego ulicę Mikołowską w dzielnicy Paruszowiec-Piaski z ulicą Żużlową w dzielnicy Północ.
- Przedmiot zamówienia jest specyficzny, nie tylko z powodu na konieczność posiadania odpowiednich specjalistycznych możliwości technologicznych i organizacyjnych związanych z budową ciągów komunikacyjnych podziemnych, ale także z powodu konieczności posiadania odpowiedniego przygotowania do realizacji inwestycji na terenach kolejowych – na terenach, na których obowiązują rygorystyczne warunki dotyczące bezpieczeństwa ruchu kolejowego, w tym szczególnie ochrona infrastruktury technicznej oraz bezpieczeństwa transportu kolejowego – czytamy w ogłoszeniu.
Zakres zamówienia obejmuje wykonanie:
- ciągu pieszo - rowerowego,
- miejsc postojowych dla aut osobowych,
- stanowisk postojowych dla rowerów pod zadaszeniem,
- wiaty przeznaczonej na miejsce postojowe dla rowerów,
- kanalizacji deszczowej,
- terenów zielonych wraz z obiektami małej architektury,
- oświetlenia i monitoringu obszaru Inwestycji.
Termin składania ofert mija 7 lutego 2018 roku. Zwycięzca będzie miał 280 dni na realizację inwestycji od daty zawarcia umowy.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Babciowe" - dobra zmiana na rynku pracy? "Czas zweryfikuje"
3278ZUS: spadła liczba cudzoziemców. Widać to w obszarze obsługiwanym przez Rybnik
2878Lokalna edycja globalnego konkursu IT!
1830MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
1625Na Śląsku powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
179Jest pozwolenie na budowę. Handel przy ul. Żorskiej w końcu ma odżyć (wizualizacje)
+211 / -43Lokalna edycja globalnego konkursu IT!
+13 / -0ZUS: spadła liczba cudzoziemców. Widać to w obszarze obsługiwanym przez Rybnik
+12 / -2"Wzrost we wszystkich kluczowych pozycjach". Digitree Group oszacowała dane finansowe za 2023 rok
+3 / -4Import węgla zablokowany. Normy zapasów przekraczają 200 proc.
+19 / -27MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
7ZUS: spadła liczba cudzoziemców. Widać to w obszarze obsługiwanym przez Rybnik
5Lokalna edycja globalnego konkursu IT!
0"Babciowe" - dobra zmiana na rynku pracy? "Czas zweryfikuje"
0Kosmos! Stworzony przez firmę z Gliwic satelita dostarczył pierwsze obrazy powierzchni Ziemi
0Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~Arteks 2018-01-25
11:37:54
Mam nadzieję, że tak jak na przystanki park&ride będą tam miejsca postojowe wyłącznie dla pasażerów pociągów, a nie dla pracowników okolicznych zakładów. Szkoda, że nie pomyślano przy okazji o WC. Ale oczywiście i tak należy się cieszyć bo jeszcze parę lat temu wydawało się niemożliwe wykonanie tego potrzebnego połączenia między dwoma dzielnicami.
~ 2018-01-25
12:38:04
Może byłoby taniej wykorzystać dla ruchu rowerowego i pieszego pierwszy most w kierunku Rudy (drugi to Wielopolska). W tym miejscu w tej chwili można przejść lub przejechać ( oczywiście potrzebne są nakłady ). Myślę że koszt byłby nieporównywalny.
~ 2018-01-25
12:47:39
Nie, nie róbcie tam miejsc postojowych :P Już i tak to miejsce nawet o 6 rano zajeb... jest autami. Albo parking P+R albo wcale. A tak to notorycznie widuję tam stać na dziko w trawie te same auta...
~Lateks 2018-01-25
13:19:09
Do przetargu nie zgłosiła się żadna firma, albo złożone oferty przewyższają kosztorys UM.
~Lateks 2018-01-25
13:20:24
P.s. drzewo na środku miejsca postojowego wszystko mówi o projekcie buhahahaha
~Lateks 2018-01-25
13:21:28
~pääkäyttäjä to pracownicy firmy produkującej układy wydechowe...
~hub381 2018-01-25
14:38:42
Jak długo jeszcze ? Czekamy już kilkanaście lat. Nawet Ąrteks mówił na bułkę"papu" ale dziś mędrkuje.
~qwer 2018-01-25
19:54:56
Pomysł o ile dobrze pamiętam czekał na realizację 30 lat.
~mb3366 2018-01-25
20:21:35
Pomysl fajny, ale dodałbym przy okazji jeszcze jedną rzecz którą trzeba zrobić.
Puszka farby (jak miastu braknie to dostarczę) i przemalujcie pasy na skrzyżowaniu Mikołowska / Przemysłowa. Bo jadąc od miasta jest lewoskręt do stacji PKP Paruszowiec , a nie ma prawoskrętu w Przemysłową. Efekt ? Do stacji jadą 3 samochody pracowników wspomnianej wyżej firmy, a w Przemysłową jadą tysiące. Oczywiście jakiś urzędas, żeby obtrąbić sukces zwany przebudową Skrzyżowania Mikolowska/ Wyzwolenia/Sybiraków wydłużył zielone światło do 3 minut (Takie wydłużenie i bez przebudowy skrzyżowania by rozwiązało problem). Efekt jest taki, że z Przemysłowej po prostu nie da się normalnie wyjechać, wieczny korek. Serio troche farby i jeden ogarnięty z pędzlem ułatwi wszystkim życie.
~maijkel 2018-01-25
21:15:09
~mb3366 kolego, ile ja razy o tym pisałem to Bóg jeden wie. Wydział dróg to beton. Trzymam kciuki, może Ciebie wysłuchają. Mnie się nie udało, ale jak to mówią "kropla drąży skałę".
~ 2018-01-25
21:39:38
50 metrów dalej w strone Rybnikajest wiadukt kolejowy, 200 metrów w stronę Orzesze również wiadukt. Są tam ścieżki, zastanawia mnie czy tę przejscie za 3mln to dobrze wydane pienadze. A ile kosztowało by przestawienie tego słupa elektrycznego aby to przejście było proste?
Trochę mi ta inwestycja przypomina lotnisko w Radomiu .
~Arteks 2018-01-25
23:44:45
@mb3366 @majikel - skręt w kierunku dworca jest bezsensowny bo przecież tam jest zakaz parkowania i postoju. Urzędnicy też czytają komentarze i czasami posłuchają. Ja zaproponowałem w czasie remontu mostu nad Nacyną na Raciborskiej aby zlikwidowano zakaz lewoskrętu z Rudzkiej w Kotucza (w dół) i... posłuchali. Setki kierowców w czasie remontu nie musiało jeździć dodatkowo w górę do Ronda Gliwickiego. Po remoncie lewoskręt został. :) Teraz będę namawiał aby władze miasta wykorzystały kilkudziesięciokrotnie mniejszy ruch na Rondzie Chwałowickim i aby go jakoś ucywilizowano i doposażono w prawoskręty. @rosthost - bo pewnie jesteś zagorzałym motokultystą który przyzwyczaił się, że w Rybniku przez ostatnie dzieścia lat udogodnienia robiono tylko dla kierowców - prawie nigdy dla pieszych. Jeśli uważasz, że to niepotrzebna inwestycja czemu walczyli o nią radni i mieszkańcy dzielnic? Jeśli uważasz, że jest niepotrzebna czemu z nasypu w dół jest wydeptana metrowa ścieżka którą ciągle ktoś chodzi - narażając się na niebezpieczeństwo przejechania czy poślizgu? Żałujesz 3 mln, a nie żałujesz setek milionów jakie wydano na drogi? Przecież też można jechać inną, po co jedna lub druga? ;) Ja bardzo popieram tę sensowną inwestycję. Poza samym przejściem będę się mógł pochwalić w transportowym świecie, że w Rybniku powstaje wreszcie pierwszy park & ride... (lepiej późno niż wcale).
~jabibe 2018-01-26
09:38:30
Arteks, a może byś z łaski swojej przeczytał komentarz
~rosthost'a ze zrozumieniem? Nie neguje potrzeby inwestycji tylko zadaje pytanie czy nie opłacało by się bardziej wykorzystanie istniejących wiaduktów. Widzę, że gdzie się da próbujesz gnoić kierowców, co jest oczywiście żałosne i bezsensowe. No ale dużo to mówi o Tobie, jesteś jak upierdliwy weganin który gdzie się da i komu się da będzie wciskał że mięso jest "beeeeee".
~Arteks 2018-01-26
10:07:48
@jabibe - żałosne jest to co ty napisałeś. Gdzie tu jest jakieś "gnojenie"? O tobie też dużo mówi ten bezsensowny i atakujący wpis nie na temat. Ja domagam się równowagi w traktowaniu potrzeb mieszkańców, a ty czy rosthost widzicie potrzeby tylko jednej grupy. Cieszy to, że miasto zaczyna się interesować problemami pieszych, rowerzystów, podróżnych czy niepełnosprawnych.
~ 2018-01-26
10:32:55
~jabibe - Dzięki, przywróciłeś mi wiarę że ktoś czyta ze zrozumieniem.
~ 2018-01-26
10:35:46
Arteks - pod mostem który jest 50 metrów wcześniej przejedzie rowerzysta, grupa pieszych i cały Rybnik.
Poza myśleniem jednej osoby.
~ 2018-01-26
10:37:23
i tę scieżkę zrobisz na 500 000zł. a pozostałe 2,2 mln możesz przeznaczyć na potrzeby ludzi niepełnosprawnych, rowerzystów, mieszkańców, gości, turystów
~Arteks 2018-01-26
11:01:36
@rosthost - to nie jest 50 m. Przejście z dworca w kierunku ul. Żużlowej dookoła to co najmniej 250 metrów. Dla pieszego to spory kawałek. Dlaczego budujemy gęsto drogi równoległe dla szybkiego przejazdu kierowców autami, a nie chcemy tak samo traktować pieszych? Dlaczego piesi są zmuszani do skracania sobie drogi przez niebezpieczne przejście po nasypie? Dlaczego nie bierzesz pod uwagę, że przepust będzie powiązany także z powstaniem w tym miejscu parkingu typu park & ride, lepszym skomunikowaniem z przystankiem kolejowym, oświetleniem, kanalizacją, zagospodarowaniem brzydkiej przestrzeni? Dlaczego nie zależy ci na poprawie wyglądu miejsc które widzą pasażerowie każdego pociągu wjeżdżającego do Rybnika? Ty możesz mieć w nosie petycje mieszkańców, podróżnych i radnych - ale władze miasta nie mogą tak robić. Bo ich obowiązkiem jest dbanie o interes każdego mieszkańca.
~Arteks 2018-01-26
11:04:17
Czy według ciebie przepust dla rowerzystów przy Nacynie pod Kotucza był potrzebny czy niepotrzebny? Pewnie to drugie bo przecież obok jest rondo. A mimo kiepskiego okresu jesienno-zimowego przejechało już nim ponad 30 tys. rowerzystów. Wiemy to dzięki elektronicznemu licznikowi jaki został tam zamontowany. Tak samo będzie z przepustem pod Paruszowcem - gdzie dodatkowo inwestycji sprzyja dworzec kolejowy mający duże znaczenie w obsługi kierunku do Katowic czy Raciborza/Bohumina.
~mewa74 2018-01-26
19:02:42
I bardzo dobrze, czas najwyższy na to przejście.
Może kiedyś uda się też jakoś połączyć Drzymały z Chrobrego...
~ 2018-01-26
22:05:01
droga redakcjo jestem WADERA a nie KURM nie zmieniaj nicków bo cię nikt nie prosił
~ 2018-01-27
06:07:14
Redaktorze nie potrafisz czytać, czy również myśleć ? pozdrowienia od wadery, a nie jakiegoś wydumanego kurma !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~ 2018-01-28
17:16:01
Z drugiej strony nasypu jest wieża linii wysokiego napiecia i budynek transformatora.