zamknij

Koronawirus w Rybniku. Informacje

Blokada województwa? „To zależy od mieszkańców”

2020-05-11, Autor: 

Do środy mają być przebadani wszyscy górnicy z 5 kopalń. Od wtorku ruszą badania rodzin górników – poinformowali dziś Waldemar Kraska, wiceminister zdrowia oraz Jarosław Wieczorek, wojewoda śląski na wspólnym briefingu.

Reklama

Testy również dla rodzin górników

Jak dotąd w ramach testów przesiewowych przebadano 10 tys. górników. Do środy mają już być przebadani wszyscy górnicy z kopalń objętych epidemią, z kolei w innych kopalniach badania mają być prowadzone wyrywkowo. Natomiast od wtorku badaniami zostaną poddane rodziny górników.

- Jestem pełen optymizmu, że w ciągu kilku dni opanujemy sytuację – powiedział wiceminister Kraska.

Jarosław Wieczorek zaznaczył, że zapadła decyzja, że do pracy będą mogli wrócić ci górnicy, którzy dostaną informację o ujemnym wyniku testu na COVID-19. Innymi słowy dopóki górnik nie dostanie informacji, że jest zdrowy, nie będzie mógł wrócić do pracy.

Wiceminister powiedział, że pod koniec tygodnia zapadnie decyzja, czy górników z ujemnymi wynikami testów poddać ponownie badaniom, żeby sprawdzić, czy nie ma nowych zarażeń.

- Chcemy po prostu uniknąć fali zakażonych górników – powiedział Waldemar Kraska.

Blokada województwa? "...nie będzie takiej potrzeby"

Podczas briefingu padło pytanie, czy jest brana pod uwagę blokada województwa śląskiego.

- Po dzisiejszym sztabie jestem pełen optymizmu, że nie będzie takiej potrzeby. Jeżeli mieszkańcy Śląska, a wiem, że to są rozsądni ludzie i praktyczni i podejdą do tego w sposób rozumny, podejmą wysiłki, to wierzę, że Śląsk będzie dalej funkcjonował dla naszego całego kraju – powiedział wiceminister.

Ale też podkreślił, że dalej należy stosować się do obostrzeń jak chodzenie w maseczkach, zachowywanie dwumetrowego dystansu, ograniczenie wychodzenia z domu do minimum.

- Jeżeli teraz poluzujemy te restrykcje, to wysiłek poniesiony przez wiele tygodni przez Polaków może pójść na marne. Musimy jeszcze ciężko popracować, zacisnąć zęby, aby następne dni spowodowały, że transmisja pozioma została zachowana, a wierzę, że tu na Śląsku się to wydarzy – powiedział wiceminister.

Oceń publikację: + 1 + 126 - 1 - 115

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (37):
  • ~AlexRk 2020-05-11
    14:39:13

    Słowa Kraski o braku restrykcji to wyrok dla naszego województwa. Ogólnie wygląda to jak Titanic (Śląsk) na ktorym do końca orkiestra (Kraska) przekonuje, że wszystko będzie dobrze.
    Ale czego się spodziewać po słowach Naczelnika który mieszkańców Śląska nazwał "zakamuflowaną opcją niemiecką".

  • ~Stasek 2020-05-11
    14:55:07

    Nie życzę nikomu, ale jak sie okaże, że wykryto covid u pracownika jakiejś sieci handlowej to ciekawe czy również wszyscy zostaną tak szybko i chętnie przebadani...

  • ~krzysiek123456789 2020-05-11
    15:03:23

    wszystko fajnie ale o 2 tygodnie za póżno teraz pójdzie lawinowo

  • ~kanarek8 2020-05-11
    15:05:40

    Proponuję wszystkich potrzebnych do utrzymaia ruchu kopalni górników skoszarowac reszta na postojowe (teraz poznają co to być w wojsku zawsze słyszałem że dla nich brak białych koni to teraz ich nie zabraknie )Dwa mischy bez pensji może zrozumiejż co przeżywają ormalni ludzie

  • ~stary 2020-05-11
    15:07:20

    ~`Alex Rk Nie kazdy mieszkaniec Slaska jest Slazakiem. zakamuflowana opcje niemiecka nazwany zostal RAS. A to jest roznica. Nieprzekrecaj slow

  • ~Martyna Tomala 2020-05-11
    15:07:46

    Pragnę poinformować że sanepidowi zdarza się zgubić listy osób poddanych kwarantannie. Tak się chyba stało z nami ponieważ od 5 dni nikogo u nas nie było ani nie dostaliśmy telefonu gdzie stawić się na wymaz. Pracownikowi koledze potwierdzono covida a dopiero po kilku dniach mąż się o tym dowiaduje. Jak można dopiero po 6 dniu zadzwonić do pracownika z informacją że kwarantanna jest mu naliczana od 1go.? A podczas niby tej kwarantanny był dwa razy w pracy. Nieświadomie jaka jest sytuacja. Ktoś mi to wyjasni albo uświadomi, może jest coś czego nie wiem? ;)

  • ~joawol 2020-05-11
    15:09:56

    Nie, to nie zależy od mieszkańców. To zależy od rylskich głów szefów kopalń lub rządu, który zamknie kopalnie

  • ~Jan R. 2020-05-11
    15:13:01

    8 15

    https://www.radio.katowice.pl/zobacz,49203,Rozmowa-dnia-z-poslem-Andrzejem-Sosnierzem.html

  • ~atu85 2020-05-11
    15:24:13

    Niema gdzie węgla sprzedać to najlepiej na koronawirusa zwalic i kopalnie pozamykać , dlaczego nie ma nawet jednego przypadku zakarzenia w sklepach , lidl , biedronka , aldi i cała reszta ? Tyle sklepów w polsce × ilość klientów , jest to kolejny przykład na to ze polska jest już sprzedana , osobiście nie wierze w te bajki z koronawirusem

  • ~PogromcaSzkodnikow 2020-05-11
    15:35:36

    atu85,

    Juz Ci mowie dlaczego - bo we wszystkich zakladach pracy ZALECENIA + nakazy epidemiologiczne byly przestrzegane.

    A na kopalnia gornicy to mieli w nosie.

    „Gornika korona nie tyka”.

    Teraz My znow musimy sie za Was starac, zeby bylo na Slasku bezpiecznie.

    A Twoja ignorancja siega poziomu glupoty.

    Mam wrazenie, ze gornicy po raz kolejny sie nie naucza na wlasnych bledach.

  • ~TAKI JA 2020-05-11
    15:55:51

    Blokada województwa. Wystarczy odblokować zametanowane mózgi pracowników kopalń. Tysiące wymazów, miliony złotych kosztów i strat a na kopalni 99% pracowników nie przestrzega żadnych przepisów związanych z walką z zakażeniami. Kto nam będzie rozkazywał co ja mam robić. Na kopalni więcej teorii jakie to są szkodliwe maseczki niż pracowników. Tylko prokurator i kontrola monitoringu, każdy bez maseczki sam płaci za wymaz i badanie a dwutygodniowa kwarantanna bezpłatna. 100% gwarancji na zwalczenie koronawirusa na kopalniach.

  • ~ 2020-05-11
    16:19:50

    Dziekuje wam, gornicy. Od kilkudziesieciu lat cierpie przez was, z roku na rok coraz gorzej. Teraz jeszcze i to dowalacie

  • ~exx 2020-05-11
    16:59:45

    60 91

    Dzięki wam, rylska wasza... brać!

  • ~ 2020-05-11
    17:03:43

    68 74

    Zwykli mieszkancy nic nie moga zrobic :( Gornicy zalatwili nas na cacy :(

  • ~Franek7 2020-05-11
    17:03:49

    30 13

    Resort Ziobry w pocie czoła pracuje nad tym aby przedsiębiorcy czuli się spokojni w tych trudnych czasach. Dlatego przygotowano nowe przepisy:

    Ministerstwo Sprawiedliwości zamierza wprowadzić konfiskatę prewencyjną przed wyrokiem sądu - alarmuje Rada Przedsiębiorczości. Zdaniem ekspertów resort chce przerzucić ciężar udowodnienia, że majątek pochodzi z legalnych źródeł na właściciela. "Oznacza to de facto wprowadzenie domniemania winy!" - podkreślono w piśmie skierowanym do rządzących.
    Według Rady Przedsiębiorczości konieczne jest odstąpienie od dalszego procedowania zmian. "Konfiskata majątku i zmierzające do niej działania prokuratury stoją w sprzeczności z art. 46 Konstytucji RP. Nie może być prewencyjnego represjonowania obywateli, niedopuszczalnego w demokratycznym państwie prawnym" - czytamy w apelu.

  • ~Arteks 2020-05-11
    17:05:39

    67 28

    Nie trzeba blokować całego województwa tylko górników. Poza tym chciałbym zauważyć, że wirus nie znają granic (przybył jak wiadomo zza siedmiu mórz - z Chin) i nie zatrzyma się na granicy województwa w sytuacji kiedy np. niektórzy górnicy mogą mieszkać w Małopolsce i dojeżdżać do pracy w śląskich kopalniach.

  • ~terrorist 2020-05-11
    17:06:25

    7 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Martyna Tomala 2020-05-11
    17:48:11

    74 40

    Bardzo mnie ciekawi za co mój komentarz dostał tyle minusowych opinii. Stwierdziłam fakty a komuś się to nie podoba czy o co chodzi ? Nie wiem, jesteście zezłoszczeni bo mam męża górnika i się wypowiadam i twierdzicie że nie należą mu się testy? Ludzie jesteście śmieszni.

  • ~Adam Czenczek 2020-05-11
    17:50:48

    8 13

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~PogromcaSzkodnikow 2020-05-11
    17:58:48

    45 45

    Martyna Tomala,

    Nie podoba sie, ze komus zwracasz uwage, a mezowi nie moglas, zeby przestrzegal zalecen i nakazow epidemiologicznych w pracy.

  • ~gruba 2020-05-11
    17:59:42

    12 15

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Martyna Tomala 2020-05-11
    18:05:20

    40 21

    Haha że słucham ? A kto powiedzial że nie stosował się . ? Pozatym jego maska nie ochroni, ten co był zarażony jest odpowiedzialny za zarażenie kolejnego. ;) I komu zwracam uwagę?

  • ~PogromcaSzkodnikow 2020-05-11
    18:12:32

    31 45

    Martyna Tomala,

    Wiadomo, gornika chronia tylko strajki i straszenie, ze Warszawa bedzie plonac.

  • ~Martyna Tomala 2020-05-11
    18:17:07

    42 28

    Najlepsze jest komentowanie z zasłoniętą gębą. Żenada. Masz człowieku problem ze sobą, widać widać. Współczuję.

  • ~Arteks 2020-05-11
    18:24:54

    28 34

    @gruba - ja akurat nie należę do zwolenników likwidacji kopalń już i teraz. Ale jeżdżąc po Europie spotkałem wiele miast które miały kopalnie i świetnie sobie bez nich radzą... Ostrava w najlepszych dla górnictwa czasach miała chyba z 5 kopalń. Teraz nie ma ani jednej, a pracuje tam pełno Słowaków, Wietnamczyków, a nawet Polaków z powiatów przygranicznych co świadczy o tym, że da się świetnie prosperować także bez kopalń. W przypadku Śląska EU oferuje bardzo dużą kasę na transformację gospodarczą miast górniczych. Nie strasz, że bez kopalń da się żyć. Jak minie epidemia przejedź się do Ostrawy. Zresztą nawet Sosnowiec - nie wygląda jak jakiś upadły ośrodek, a też miał kiedyś kilka kopalń.

  • ~PogromcaSzkodnikow 2020-05-11
    18:27:25

    13 36

    Martyna Tomala,

    chcesz sie ze mna umowic na randke? Myslalem, ze masz meza.

  • ~brandonn 2020-05-11
    18:46:02

    8 17

    Narazie tak to wygląda. Jadąc od Katowic. Orzesze drzist Czerwionka drzist rondo drzist rondo drzist rondo drzist rondo drzist rondo drzist Rydułtowy drzist Racibórz drzist. Pierona jo Rybnik przejechał a nawet nie wiem kiedy te 11 rond minął

  • ~Gornik kris 2020-05-11
    19:45:10

    71 26

    Powiem tak sam jestem górnikiem niech zamkną te wszystkie kopalnie wszystkie! Życze Wam ( co mają tyle do powiedzenia, nawet nie znają historii. Bo gdyby nie Śląsk to kichana warszawka i reszta p.... Nie miała by jak odbudować swoich obskornych miast). Wszyscy jadą po gornikach i dobrze tylko jedna rzecz... Kto z Was nie czerpie z tego korzyści? Rodzice, dziadkowie przyjeżdżali na śląsk za robotą! Teraz mają jakieś emerytury, pobudowali domy, kupili działki ustawali was co macie najwiecej do powiedzenia. Jeśli górnictwo w Polsce upadnie noe będzie Was stac na ten tani zasrany węgiel bo cena jego wzrośnie i to minimum dwukrotnie. I życzę Wam tego zeby Was na niego nie było stać. Przypominam, że mamy elektrownie na węgiel nie na luft( przepraszam gorole "na powietrze") więc jest to nasze dobro. Gówno zarabiamy w porównaniu za naszą robotę... Wiem wiem zarabiam zasrabe miliony... Ale Wy możecie żyć trochę taniej. Dobra! Nie o tym chciałem pisać bo i tak zaraz tu oberwe od jakiegoś lamusa lichego, którego kawalek drzewa przewróci i podwyższona temperatura spowoduje, że będzie wołał mamusie żeby okienko otworzyła, bo synuś sie zesra bo mu za gorąco. Poprostu medialna choroba, ale spokojnie bo wirus pewnie jakiś jest tylko nasze kopalnie zamkną gnojebw białych rękawiczkach! Pozdrawiam wszystki normalnych z normalnym podejściem do życia.

  • ~obserwator00 2020-05-11
    20:01:50

    26 31

    ~Gornik kris
    Wam się dalej wydaje, że jak te kopalnie zamkną to będzie koniec świata? Zdrożeje węgiel. to będzie coraz mniej ludzi tak domy ogrzewać. Na co 5 dachu masz panele fotowoltaiczne, coraz więcej pomp ciepła. Powstają największe w EU farmy wiatrowe... Ale bez węgla będzie koniec. Coś Ci powiem - 200 lat temu nie było samochodów a wszyscy żyli, zapaliła się żarówka?

  • ~Gornik kris 2020-05-11
    21:04:31

    19 13

    Obserwator00 masz racje i zgadzam się z Twoim komentarzem 99%. Zapomniałeś o jednym... Ilu ludzi stać na panele? Ilu na pompy? Jeżeli Ciebie stać to prosze idź w tym kierunku i niech idą wszyscy których stać. Zapomnialem o jednym, a ilu ludzi straci prace? Ilu ludzi nie będzie stać na bochenek chleba? Hmmmm właśnie odpowiedzmy sobie wssyscy na jedno pytanie... Jaką mamy sytuację? I chodzi mi o naród o ludzi wszystkich... Wlasnie... Chętnie policzył bym te domy w naszym kraju i wiesz chcialbym jedno zeby co setny dom miał panele albo pompy. Pozdrawiam.

  • ~Franek7 2020-05-11
    21:12:12

    18 11

    A może by Ślązoki pedzieli co styknie tego, chycili co mają pod ręką i pojechali do stolicy zrobić porządek z tymi ciu.ami???? Ja jadę w sobotę to buda mioł trzy wolne miejsca...

  • ~obserwathor 2020-05-11
    21:13:09

    26 9

    ~obserwator00
    z czego będziesz zasilał zimą swoją pompę ciepła, z fotovoltaiki jak dzień jest krótki i mało słoneczny ? powodzenia, chyba że na panele będziesz świecił oczyma, powodzenia
    czy nam sie to podoba, czy nie, jesteśmy zalezni od węgla i jak narazie żadna fotovoltaika tego nie zmieni, tylko nie pisz, że zimą "wybierasz" to co oddałeś do sieci latem, ale napisz skąd bierze się zimą ?

  • ~obserwathor 2020-05-11
    21:17:50

    18 4

    ~obserwator00
    bardzo mądrze napisałeś o fermach wiatrowych itp nowoczesnych rozwiązaniach, pominąleś jednak bardzo istotny element, fermy wiatrowe u nas są mocno noiieprzewidywalnym źródlem energii z racji mocno zmiennych wiatrów, do tego dochodzi temat efektywnego gromadzenia duzych ilości tak wyprodukowanej energii, ale z tym jak narazie o wiele mądzejsi od ciebie jeszcze sobie nie proradzili

  • ~Gornik kris 2020-05-11
    21:26:59

    18 5

    Obserwathor
    Mądre słowa! Tylko ja uważam, że na większości takich stronach wypowiadają się ludzie którzy w życiu mało osiągnęli swoją ciężka pracą. Mają wszystko na talerzu. Ale ja uważam, że kiedyś los się do nich uśmiechnie

  • ~meverick 2020-05-12
    12:38:40

    6 0

    obserwator00 Wszystko to co napisałeś to iluzja, myślisz że jak masz panele na dachu lub wiatraki, pompy ciepła itd to Ci elektrownia nie potrzebna? Bez elektrowni które akurat zasilane są węglem te wynalazki są bezużyteczne. Najpierw energię którą się wytworzy trzeba przesłać do sieci aby móc potem z niej korzystać.

  • ~Łukasz Pieron 2020-05-12
    13:09:31

    1 0

    Górnikom powinno zależeć na utrzymaniu miejsc pracy bo całe te procedury nie działają przy tak dużym zakładzie pracy nie strzelać fochy, nie patrzeć na innych, nie mieć pretensji do kolegi, że ktoś przyniósł tylko pakować się na teren kopalni mieszkać i pracować takie było pierwotne założenie. Sami między sobą musicie się dogadać komu to pasuje bo koledzy jak wyzdrowieją nie będą mieli gdzie wracać. Pójdziecie tym, którzy Was chcą od lat zamknąć na rękę.

  • ~Sebonet 2020-05-12
    17:55:00

    1 1

    Niestety niektórzy to odkleili się swoimi wypowiedziami totalnie od rzeczywistości. Piszą takie bzdury, że nie można już tego czytać. Szkoda by było nie rzucić paroma ksywkami.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5296