zamknij

Biznes

Będzie szybciej i bezpieczniej – prace na przejazdach kolejowych dobiegają końca

2015-10-28, Autor: 
Już wkrótce pociągi kursujące między Rybnikiem, a Katowicami nie będą musiały hamować w Czerwionce-Leszczynach. Wszystko za sprawą podniesienia kategorii trzech przejazdów kolejowych w tej gminie. Wiele ciekawego można też powiedzieć w tym temacie o Rybniku i Wodzisławiu Śląskim. Jakie prace udało się już dokończyć PKP PLK? Które jeszcze czekają na zakończenie realizacji?

Reklama

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Od 1 listopada 2015 r. planują uruchomienie pociągów do stacji Wodzisław Śląski bez zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Radlin – Wodzisław Śląski. W październiku i listopadzie 2015 r. planowane są odbiory końcowe wykonanych prac rewitalizacyjnych na odcinku Wodzisław Śląski – Chałupki i jazdy testowe, celem sprawdzenia działania urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Nowy rozkład jazdy, który zostanie wdrożony w dniu 13.12.2015 r. uwzględnia już kursowanie pociągów na odcinku Rybnik – Chałupki – powiedział nam Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK S.A.

Z kolei uruchomienie połączeń realizowanych przez PKP Intercity nastąpi wraz z wprowadzeniem grudniowego rozkładu jazdy. Jak słyszymy od Jacka Karniewskiego, aktualnie nie ma istotnych zagrożeń, które mogłyby spowodować brak tych połączeń, w grudniowym rozkładzie jazdy pociągów. - Wykonawca zabezpieczył dodatkowe siły i środki, dzięki którym prace realizowane są w sposób zbliżony do przyjętego harmonogramu, który zakłada pełną funkcjonalność szlaku po zakończeniu wszystkich prac rewitalizacyjnych – dodał nasz rozmówca.

Do wykonania pozostały następujące prace:
- remont toru nr 1 pomiędzy stacjami Rybnik – Rybnik Towarowy,
- przebudowa peronu nr 1 na przystanku osobowym Wodzisław Śląski Radlin,
- dokończenie montażu sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym na odcinku Wodzisław Śląski – Chałupki,
- dokończenie prac torowych w stacjach Rybnik Towarowy i Wodzisław Śląski,
- dokończenie przebudowy przejazdów kolejowych.

Poniżej aktualny harmonogram zakończonych i prowadzonych prac remontowych, na przejazdach kolejowych na odcinku Rybnik- Wodzisław Śląski – Chałupki, w miesiącu wrześniu i październiku 2015 r:

Planowany termin prac na przejeździe

Kategoria przejazdu

Nazwa drogi/Zarządca

07.10 – 19.10.2015 A ul. Rymera w Niedobczycach/M. Rybnik
28.09 -08.10.2015 zmiana z D na C droga polna w Czyżowicach / Gmina Gorzyce Śl.
18.09 – 02.10.2015  zmiana z D na C

droga polna w Bełsznicy / Gmina Gorzyce Śl.

28.09 – 10.10.2015  A ul. Dworcowa w Olzie / Zarząd Dróg Powiatowych Wodzisław Śląski

28.09 – 10.10.2015

A ul. Wałowa w Olzie / Gmina Gorzyce Śl.
16.10 -28.10.2015 zmiana z D na C ul. Kwiatowa w Rybniku dojazd do PKP Energetyka
05.10 – 19.10.2015 B

ul. Bogumińska w Wodzisławiu Śląskim

08.10 – 22.10.2015 C ul. Dworcowa w Czyżowicach / Gmina Gorzyce
07.10 – 19.10.2015 C ul. Generała W. Sikorskiego w Bełsznicy / Gmina Gorzyce Śl.
12.10 – 23.10.2015 A ul. Wiejska/Główna w Rudyszwałdzie / Gmina Krzyżanowice
23.10 – 31.10.2015 A ul. Długa w Zabełkowie / Gmina Krzyżanowice

 

To nie wszystkie inwestycje PKP PLK. Jak powiedział nam Jacek Karniewski, modernizacji doczekały się trzy przejazdy kolejowe w Czerwionce-Leszczynach. - Chodzi o przejazdy kolejowe na ul. Rybnickiej, Polnej i Młyńskiej, które dotąd miały kategorię D. Od teraz – kat. B. Miejsca te zostały już uzupełnione o połowę rogatki, sygnalizację świetlną i dźwiękową. Dodatkowo zamontowano monitoring, dzięki któremu dokładnie możemy obserwować przejazdy kolejowe – zdradził.

Inwestycja zakładała również poprawę nawierzchni drogowej, instalację słupów oświetleniowych, a także montaż urządzeń do zasilania kabli i układu sterowania. - Dzięki tym udogodnieniom pociągi kursujące linią 140, nie będą musiały ograniczać prędkości w tych miejscach. Ponadto zwiększy się bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych – dodał Jacek Karniewski.

Nowe urządzenia przeszły już eksploatację wstępną, zostaną włączone do użytku 12 listopada.

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (18):
  • ~burak 2015-10-28
    15:36:41

    15 0

    Będzie sporo więcej pociągów, linia 147 na Knurów tez już w krótce ma zostać otwarta.... Aaa przejazd kolejowy w Kamieniu będzie więcej zamknięty niż otwarty... Kiedy droga alternatywna? Co to za dzielnica połączona jedną jedyną drogą? Taką która będzie częściej zamknięta niż otwarta...

  • ~Arteks 2015-10-28
    21:46:17

    0 6

    @burak - no tak będzie jak piszesz bo od grudnia tylko pociągów pasażerskich na tej linii przybędzie 7, a towarowych też pewnie z kilkanaście bo sporo pociągów od Tarnowskich Gór będzie trasowanych do Czech przez Rybnik. No ale z drugiej strony co byś ty chciał, nowej drogi do tej małej dzielnicy? Przesada. Co najwyżej możnaby pomyśleć w czasie modernizacji Mikołowskiej o jakimś węźle bezkolizyjnym i budowie wiaduktu ale to za jakieś naście lat bo teraz miasto ma inne ważne sprawy. Mieszkańcom Kamienia można doradzić dojazd autem na dworzec w Leszczynach i przejazd pociągiem. Trasę z Leszczyn do Rybnika pociąg pokonuje w jakieś 7 minut. To krócej niż dojazd autem, biorąc pod uwagę korki na Mikołowskiej i ciągle zamknięty przejazd.

  • ~g2mk 2015-10-28
    22:52:59

    0 0

    @burak: Z Pojdy (od Książenic), Pojdy (od Leszczyn) i Bieli asfalt pozrywali?

  • ~jaro_t 2015-10-29
    08:02:13

    1 0

    Do ~Arteks: Twoja rada to prawie jak złośliwe i śmieszne fragmenty z filmów Stanisława Barei. Wyobraźmy sobie rodzinę z małym dzieckiem (lub dziećmi), która miałaby słuchać twoich rad. Najpierw godzina studiowania rozkładu jazdy pociągów w necie bo przecież się co chwilę zmienia. Później z Kamienia mają jechać samochodem w przeciwną stronę od Rybnika, aby zostawić swój samochód (i dobytek) obok opuszczonego dworca, gdzie tylko koty się gryzą i nie wiadomo czy ten samochód zastaną w drodze powrotnej. Wsiąść do pociągu i wysiąść na dworcu głównym PKP w Rybniku, który akurat znajduje się lata świetlne od centrum. A powiedzmy chcą się przejść do Plazy i do parku nad Nacyną to dobre 2km w jedną stronę. Aby po półgodzinnej zabawie znowu pół dnia wracać do domu (bo oczywiście trzeba się wstrzelić w rozkład pkp)... Reasumując: utopia, utopia człowieku. To nie jest Monachium, gdzie metro jeździ co 5min i faktycznie samochody stoją na obrzeżach miasta a ludzie korzystają z komunikacji publicznej. Obudź się bo ciągle śnisz na jawie.

  • ~burak 2015-10-29
    08:22:28

    3 0

    @g2mk a czy Książenice i Leszczyny to Rybnik? Logiczne, że chodziło mi o drogę połączoną bezpośrednio z miastem Rybnik. W zasadzie Kamień bardziej pasuje do Czerwionki-Leszczyn, są bezpośrednio połączeni, a Kamień z Rybnikiem ma tyle wspólnego...

  • ~Arteks 2015-10-29
    10:09:28

    0 5

    @jaro_t - nie "jedź" tak strasznie po mnie bo moje rady wcale nie są złośliwe. Po 1) aż tak niebezpiecznie jest pod dworcem w Leszczynach - jakoś nie słyszałem o żadnych demolkach w tym rejonie. 2) kiedyś nie było aut, ludzie mieli więcej małych dzieci niż teraz i dojazd pociągiem nie stanowił problemu. 3) z dworca na Rynek to spacerkiem 10 minut, a w takie miejsca jak ZUS, Urząd Skarbowy czy Focus - jeszcze bliżej - a więc zależy kto w jakie miejsce Rybnika chce się dostać. 4) znalezienie rozkładu w necie to jakieś pół minuty. 5) to tylko rodzaj alternatywy ale akurat na tym odcinku naprawdę rozsądnej, sam ostatnio stałem w korku na Mikołowskiej z 10 minut czyli dłużej niż wynosi czas przejazdu pociągu z Leszczyn do Rybnika. No ale uparci nie muszą się przesiadać do pociągów - niech stoją w korkach i na przejazdach i narzekają na duży ruch aut...

  • ~ 2015-10-29
    10:17:59

    5 0

    @~Arteks Ten parking przed tym dworcem nie wygląda za ciekawie, ale coś się ruszyło, od kilku dni wieczorem nie panuje tam kompletna ciemność, włączyli jakieś stare lampy, wcześniej to sam miałem strach tam przejść :-(
    10 min w korku na Mikołowsiej to i tak miałeś szczęście.
    Przebitka z Kamienia, czy z Książenic na drogę 78 to było by ZBAWIENIE!

  • ~jaro_t 2015-10-29
    11:03:09

    1 0

    Do ~Arteks: sorki, jeśli mój poprzedni komentarz był zbyt mocny -odpowiadałem w takim stylu bo niestety oferta środków komunikacji publicznej w naszym regionie nie jest najwyższych lotów...

  • ~luby 2015-10-29
    11:06:28

    4 0

    @burak Masz absolutną rację, mikołowska + robotnicza w sprawie kamienia to duży kłopot, od 14 do 17 czasami czeka się 30 minut w korku, tylko po to żeby czekać znow na przejeździe. Powinna być droga poprowadzona przez las, od ulicy Jodłowej, kończąca się w golejowie lub obok kerfura, niestety przez niewygodnych mieszkańców na Jodłowej trzeba się użerać z mikołowską!
    Demokracja demokracją ale hamowanie rozwoju powinno być jakoś napiętnowane.

  • ~Arteks 2015-10-29
    11:58:10

    0 3

    @jaro_t - mnie on nie uraził. Lubię ludzi z którymi można sensownie podyskutować nawet jeśli się różnimy poglądami. Zgadzam się, że naszej komunikacji dużo brakuje ale akurat z Leszczyn do Rybnika pociągi jeżdżą od wczesnego rana do późnego wieczora, czas jazdy świetny - ok. 7 minut, częstotliwość co godzinę. Akurat na tej trasie autosbusy i auta przegrywają z pociągami tylko, że "te przyzwyczajenia"... Luby pisze nawet o 30 minutach w korku. Nie wykluczam tego, ja zbyt często Mikołowską nie jeżdżę. Natomiast trzeba się w końcu zastanowić czy lepiej inwestować w nowe drogi które znowu się zakorkują czy też wzmacniać transport zbiorowy i np. wybudować monitorowany parking przy dworcu w Leszczynach. :) W Trójmieście buduje się tylko obwodnice i maksymalnie inwestuje w transport zbiorowy - efekty są niesamowite, korki w Gdańsku czy Gdyni nie są co raz to większe mimo, że te miasta dodatkowo muszą przyjąć w sezonie letnim dziesiątki tysięcy turystów. Już nie mówię o zachodnioeuropejskich miastach.

  • ~g2mk 2015-10-29
    19:21:54

    0 0

    @burak: Nie, to co napisałeś nie było logiczne, chociaz można było domyślić się o co ci chodziło. Alternatywne drogi dojazdu do Kamienia istnieją. Przepraszam mieszkańców Kamienia, ale poza godzinami szczytu Robotnicza świeci pustkami, przejazd kolejowy jest waszym najmniejszym problemem, a prawdziwym problemem (i to nie tylko waszym) jest zatykająca się na wjeździe do Rybnika Mikołowska, na którą wjazd należałoby wam zdecydowanie ułatwić. Pas do prawoskrętu na Robotniczej to jakaś parodia (mógłby zaczynać się chyba nawet przed przejazdem), nie zaszkodziłby też pas umożliwiający rozpędzenie się po skręceniu w prawo na Mikołowską. Także jeszcze raz przepraszam, ale pieniądze na dodatkową drogę z Kamienia do Rybnika wolałbym wydać na usprawnienie całości komunikacji w tamtym rejonie. Najgorsze jest to, że sytuację na Mikołowskiej można dość łatwo poprawić - wystarczyłoby zamienić permanentnie pusty lewoskręt na Stawową na pas do jazdy prosto z zakazem skrętu w lewo, dodając wcześniejszy pas lewoskrętu na Sosnową (każdy zdrowy na umyśle i tak tamtędy jeździ), a obecny pas prawo-prosto zamienić na prawoskręt najlepiej zdecydowanie go wydłużając. Na prawdziwą obwodnicę do Żorskiej także nie brakuje miejsca - można ją spokojnie poprowadzć pod lasem i łąkami gdzieś w okolice Sienikewicza, czy nawet Ligockiej i dalej.

  • ~burak 2015-10-30
    08:43:17

    1 0

    @ g2mk Co proponujesz gdy Mikołowska pójdzie do remontu? Jak na robotniczej remontowali most, to objazd był przez Leszczyny, ale jak ten kawałek Mikołowskiej od przejazdu do Sosnowej zamkną to dopiero będą objazdy... (Wypadek to też tam zawsze problem...)
    Zgadzam się z bezsensownym lewoskrętem: Mikołowska-Stawowa, prawoskręt byłby lepszy. Lewoskręt na Sosnową owszem, ale trzeba by tam powiększyć widoczność i wyciąć trochę drzew, tam jednak ma siedzibę Edro-Trans, więc TIRy musiałby by skręcać właśnie tam w lewo (prawdopodobnie dlatego jest ten lewoskręt Mikołwoska-Sosnowa)

  • ~HAN 2015-10-30
    08:47:54

    1 0

    @g2mk ''obecny pas prawo-prosto zamienić na prawoskręt najlepiej zdecydowanie go wydłużając. Na prawdziwą obwodnicę do Żorskiej także nie brakuje miejsca - można ją spokojnie poprowadzć pod lasem i łąkami gdzieś w okolice Sienikewicza, czy nawet Ligockiej i dalej'' To powinno byc juz dawno zrobione, poprzednia ekipa twierdzila ze nie mozna tam nic zrobic bo stoi tam swiatowej klasy zabytek (chodzi o ta rudere po prawej przy swiatlach). Tak niewiele a usprawnilo by bardzo ruch. Dokladnie taka sama sytuacja jest na Kotucza na skrzyz. Kotucza Gliwicka Wyzwolenia. Sa tam dwa pasy jeden do jazdy prosto-lewo drugi do jazdy w prawo. Pas prosto-lewo powinien byc tylko do jazdy w lewo(Gliwicka) pas prawo powinien byc do jazdy prosto-prawo. Teraz mamy korek na jednym pasie (dwa najbardziej obciazone kierunki) gdzie drugi jest caly wolny. Oczywiscie przebudowa skrzyzowania konieczna jest najlepiej na sygnalizacje swietlna, te male pseudo rondo dawno powinno byc zlikwidowane ktore codziennie jest zablokowane w kazdym kierunku. To samo dotyczy tego pseudo ronda na Mikolowska Wyzwolenia Sybirakow. Niestety ekipa Fudalego nie miala pojecia o drogach i komunikacji i mamy taki chaos na drogach a czasami wystarczy niewiele zrobic zeby znacznie poprawic ruch.

  • ~HAN 2015-10-30
    10:57:32

    0 0

    @jaro_t ''dworcu głównym PKP w Rybniku, który akurat znajduje się lata świetlne od centrum' przeciez dworzec na ul Dworcowej jest w centrum, o jakich lata swietlne Ci chodzi
    @burak co to znaczy ze Kamien pasuje bardziej do Czerwionki-Leszczyn? Kamien z Rybnikiem ma tyle wspolnego, ze.... jest to Rybnik. Idac tym tokiem myslenia mozna zapytac co ma wspolnego Sosnica z Gliwicami skoro sa 'bezposrednio polaczeni' z Zabrzem i tam maja blizej do centrum.

  • ~burak 2015-10-30
    11:54:05

    0 0

    @ HAN Powiedziałem tak, bo tak to wygląda... Polecam zobaczyć z góry na mapach googla w widoku earth. Sośnica jest po środku. Jeszcze odnośnie pomysłu ~Arteks... Sporo osób z Kamienia ma bliżej do Stacji PKP w Leszczynach niż Ci co mieszkają w Leszczynach, więc nawet nie muszą dojeżdżać autami. Nie zmienia to jednak faktu, że alternatywna droga z Kamienia do Rybnika powinna powstać już dawno.

  • ~Arteks 2015-10-30
    20:57:51

    0 2

    @burak - nowa droga niczego nie rozwiąże bo odciążając Mikołowską dociąży Gliwicką... Rozwiązaniem jest dążenie do zachodnioeuropejskiego modelu miast czyli: integracja taryfowa komunikacji, budowa węzłów przesiadkowych, zwiększanie czestotliwości kursowania pociągów i autobusów, tworzenie sieci dróg rowerowych itd. Nowe drogi w Rybniku które wybudowano w ostatnich 25 latach są tak samo zapchane jak stare bo czym więcej dróg tym więcej pojazdów. Polecam poczytać na temat zrównoważonego transportu ze szczególnym uwzględnieniem np. Prawa Lewisa-Mordgridge'a. Jeśli nawet się nie przekonasz to zrozumiesz, że idee budowy nowych dróg jako rozwiązanie problemów komunikacyjnych są po prostu przestarzałe. Owszem autostrady i obwodnice są potrzebne ale nie nowe drogi łączące dzielnice. Szkoda miejsca, za dużo spalin i hałasu.

  • ~g2mk 2015-10-31
    12:58:28

    0 0

    @burak: A co robili dojeżdzający do Gliwic, czy Wodzisławia, gdy odpowiednio Gliwicka i Wodzisławska były w remoncie? Jesteś pewien, że chciałbyś tranzyt od strony Przegędzy przepuścić przez Kamień do Rybnika? Nie narzekalibyście wtedy na zbyt duże nateżenie ruchu?!? @Han: Rondo na Kotucza-Gliwickiej-Wyzwolenia to też perałka - pas na Kotucza do jazdy prosto-lewo w godzinach szczytu permanentnie zapchany, a możnaby zrobić pasy do jazdy w lewo i prawo-prosto i dwupasmowe rondo. Już teraz na rondzie mieszczą się w miarę swobodnie obok siebie dwie osobówki, a miejsce na rozbudowe ronda też by się znalazło. A jakby jeszcze bezmyślnie nie sprzedano "Aldiemu" całości terenu pozostawiając możliwość rozbudowy ronda...

  • ~Dintojra 2015-11-09
    18:03:40

    0 0

    Czy byłby ktoś tak miły i wytłumaczyłby mi dlaczego w Polsce pociągi zwalniają czy nawet hamują przed przejazdami ?
    Nie bardzo to rozumiem, bo w ten sposób wydłuża się czas do otwarcia zapór i "puszczenia" ruchu samochodowo-pieszego.
    W Niemczech stoi się jakieś 35 sekund od opuszczenia zapór do ich podniesienia po przejeździe składu towarowego, bo pociąg nie zwalnia i nie hamuje.... po wjeździe na przejazd po pociągu już nie ma śladu :)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5309