zamknij

Wiadomości

Będzie podwyżka cen biletów PKP Intercity. O ile?

2022-01-08, Autor: bf

PKP Intercity mówi o „dostosowaniu cen biletów do aktualnej sytuacji na rynku”, dla nas będzie to oznaczało po prostu podwyżkę. Przewoźnik tłumaczy się rosnącymi kosztami działalności. Zmodyfikowany cennik zacznie obowiązywać od 13 stycznia 2022 roku. Ile będziemy płacili za bilety?

Reklama

Drożeją bilety w PKP Intercity

Podrożał już prąd i gaz. Drożej płacimy też za artykuły spożywcze. Wygląda na to, że przyszedł czas na transport publiczny. PKP Intercity wydała komunikat – podrożeją ceny biletów.

Jak informuje portal money.pl, najbardziej zdrożeją pociągi Express Intercity Premium, czyli połączenia obsługiwane przez składy Pendolino.

Stawka bazowa biletu będzie wynosić 169 zł, czyli o 19 zł więcej niż do tej pory. Bilety na pociągi Express InterCity będą kosztować 149 zł, zamiast 139 zł. Najmniejsza podwyżka dotyczy najtańszych pociągów, czyli IC i TLK. Tutaj stawka bazowa pójdzie w górę o 9 zł – czytamy.

Przyczyny podwyżki

PKP Intercity w swoim komunikacie tłumaczy, że spółka musiała dostosować się do aktualnej sytuacji.

Od ostatniej aktualizacji cen biletów istotnie zwiększyły się koszty działalności spółki - pomiędzy 2014 a 2020 rokiem wzrost w tym zakresie wyniósł ponad 30% w przeliczeniu na pasażera. O ponad 140% wzrosły koszty związane z remontami taboru kolejowego oraz stacji postojowych. Znacząco wzrosły ceny energii trakcyjnej - o około 65% - czytamy.

Intercity wyjaśnia też, że w ostatnich latach ceny biletów aktualizowali przewoźnicy regionalni.

Doprowadziło to do sytuacji, w której bilety na pociągi dalekobieżne (w niektórych relacjach) były tańsze od biletów na połączenia przewoźników regionalnych operujących na tych samych trasach, którzy mieli dłuższe czasy przejazdu. Konieczne było zatem urealnienie cennika oraz dostosowanie go do sytuacji rynkowej – tłumaczy dalej spółka.

Nowe ceny bazowe i większe obniżki na bilety promocyjne

Ceny biletów PKP Intercity obowiązujące od 13 stycznia 2022 roku podzielone będą nadal według pięciu progów. Pierwsze trzy to cena bazowa z upustem 15, 30 i 45%. Dotychczas rabat był niższy i wynosił 10, 20 i 30%. Ostatnie dwa progi (obowiązują wyłącznie w pociągach kategorii EIP i EIC) to stała oferta „Promo Plus” i „Super Promo”.

Multiprzejazdy w środku tygodnia

Od 13 stycznia 2022 roku dostępna będzie nowa oferta Multiprzejazd oraz Multiprzejazd Max. Będzie ona obowiązywała od północy we wtorek do godz. 15:00 w czwartek i umożliwi dowolną liczbę przejazdów w tym czasie. Wybierając Multiprzejazd będzie można podróżować pociągami kategorii TLK i IC w 2. klasie za 119 zł i w 1. klasie za 159 zł. Natomiast Multiprzejazd Max obejmuje wszystkie pociągi PKP Intercity. Bilet na podróże w 2. klasie kosztuje 239 zł, a w 1. klasie – 396 zł. Przestaje obowiązywać oferta biletów weekendowych, których celem było zachęcenie podróżnych do korzystania z kilku przejazdów, zwłaszcza w soboty. Dane sprzedażowe pokazały, że najczęściej były one wykorzystywane na podróż tam i z powrotem w szczytach przewozowych.

Zmiany w Bilecie Taniomiastowym

W styczniu zmniejszy się liczba relacji, na których obowiązywał Bilet Taniomiastowy. Wprowadzona kilka lat temu oferta proponowała obniżone ceny na przejazdy trasami w trakcie remontu. Po zakończeniu modernizacji linii kolejowych znacząco skróciły się na nich czasy przejazdu oraz poprawiły się warunki podróżowania. Aktualizacja cenników obejmie także bilety okresowe.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 12

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (16):
  • ~Longina b 2022-01-08
    14:17:09

    19 8

    Puste wagony w których hula wiatr.Mogą żądać ile chcą.Ciekawe ile kosztuje bilet do /CPK/Baranów?Chętnie tam się przejadę zobaczyć pasących się na tych łąkach rządowych baranów.

  • ~TAKI JA 2022-01-08
    15:30:25

    24 7

    Minęła godzina 15 a rząd jeszcze nie ogłosił, że rusza program "BILET +"
    Jak sobie mają poradzić niepracujący, nieroby i inna patologia bez programu dopłat do biletów kolejowych. Za co kupić bilet żeby wyjechać aby spieniężyć 500+, 300+, 13 emerytura, 14 emerytura, dopłata do gazu, dopłata do prądu, bon turystyczny, Karta dużej rodziny, Opieka 75+, Maluchowi + i jeszcze jakieś inne.
    Panie Prezesie PROGRAM BILET + pilnie potrzebny.

  • ~Miki7 2022-01-08
    17:34:29

    16 0

    Tak Intercity komunikuje zmiany... o likwidacji biletu weekendowego ani słowa. Ten bilet był jedną z lepszych ofert na pociągi pospieszne w podróżach w soboty i niedziele tam i z powrotem. Eh.

  • ~Arteks 2022-01-08
    17:44:11

    5 17

    Rozdawnictwo na potęgę, a potem pieniędzy w budżecie brakuje więc trzeba na wszystko podwyższać ceny. A inflacja największa od 20 lat... @Longina b - może w pociągu do Suwałk jest tak jak piszesz... Często jeżdżę do Warszawy i bywa, że jeśli nie kupię wcześniej miejscówki to stoję, jak kupię wcześniej to inni stoją. No i nie ma się czemu dziwić. Kto w dzisiejszych czasach by w ogóle jeszcze jeździł np. ze Śląska do Warszawy autem po ciągle remontowanej i zapchanej TIRami "Gierkówce" narażając się albo na wypadki albo na mandaty... Nie mówiąc już o tym, że pociąg na trasie Śląsk - Warszawa jest szybszy od auta. Zresztą tak jest na co raz więcej trasach.

  • ~Arteks 2022-01-08
    17:45:34

    3 13

    @Miki7 - szkoooda... ale będzie bilet sieciowy ważny od wtorku do czwartku na pociechę.

  • ~Longina b 2022-01-08
    18:01:17

    16 6

    Arteks-wszyscy jeżdżą autami.Jak Tobie zaciasno w pociągu to jedź swoim wspaniałym rowerem.Pociągi mają coraz mniej wagonów.Może dlatego jest ciasno.Nie wiem nie jeżdżę pociągami.Do swojej rodzinnej miejsowości/Nędzy/chyba nie jedziesz w tłoku.

  • ~x.treme 2022-01-08
    18:04:41

    12 5

    Ktoś chyba faktycznie dawno nie jechał samochodem ze Śląska do Warszawy. Trzy godziny max, z przepisową prędkością, praktycznie zero utrudnień na trasie. Wsiadam do samochodu w luksusowych warunkach,parę chwil i jestem w centrum Warszawy, bez czekania w smogu i w smrodzie,deszczu czy mrozie czekając na spóźniające się środki transportu. Bez taszczenia torby,laptopa itp. Za cenę jak bilety na pociąg.

  • ~Arteks 2022-01-08
    18:26:18

    8 30

    @Longina b - wieś jeździ wszędzie autami. Miastowi tylko w niektórych relacjach i tylko kiedy muszą. No ale żeby jechać pociągiem to trzeba się umieć zachować bo może na przeciwko siedzieć profesor, literat, poseł albo biznesmen. Jadąc autem nie trzeba znać żadnych zasad kultury bo na drogach dominuje chołota. Cieszę się, że nie spotkamy się nigdy w pociągu prostaczko. :DDD @x.treme - ktoś chyba dawno nie jechał pociągiem który jest pod każdym względem wygodniejszy i komfortowy. Przede wszystkim można skorzystać z toalety, zjeść coś w wagonie restauracyjnym, pobawić się smartfonem, zrobić coś na laptopie, obejrzeć film czy mecz, a nawet pospać. Autami do Warszawy jeżdżą tylko ci którzy nie szanują swojego czasu, nie dbają o swoje bezpieczeństwo i nie dbają o swoje zdrowie - marnując czas w korkach, spalinach i wkurzając się na białoruskie i ukraińskie TIRy...

  • ~Arteks 2022-01-08
    18:43:05

    3 23

    @x.treme - 3 godziny to do 31.12.21 (kiedy mandaty za szybką jazdę były minimalne) i pewnie w nocy. A w godzinach szczytu czyli takich w jakich jedzie się coś załatwić do W-wy i zgodnie z przepisami Google maps pokazuje w godzinach szczytu możliwość dojazdu z centrum Rybnika na Centralny w Warszawie 4h50 min. Tymczasem bezpośredni poranny IC z Rybnika na Centralny w Warszawie dojedzie w 3h29 min. Spóźnień nie możemy liczyć bo awarie/wypadki zdarzają się tak na kolei jak i na drogach. Jak trafisz na wypadek na A1 to możesz stracić nawet 2 godziny. Dolicz sobie też z 20 minut na poszukiwanie parkingu bo to coś co nie jest tak łatwe jak w Rybniku w którym jest więcej parkingów niż parków...

  • ~Longina b 2022-01-08
    19:28:15

    17 2

    Arteks-przykro mi że tak Cię wrukwiłam i musiałeś użyć epitetów pod moim adresem.Stan Tojego umysłu oceniają komentujący.Minusują Cię na potęgę.

  • ~Arteks 2022-01-08
    19:41:25

    1 22

    @Longina b - skoro patologia stanowi część społeczeństwa, wcale mnie nie dziwi, że musi się także ujawniać w internecie. Dobrze, że nie jeździ pociągami klasy premium. ;)

  • ~Longina b 2022-01-08
    20:28:32

    11 2

    To dlaczego Ty się ujawniasz.

  • ~bartezz 2022-01-08
    20:35:50

    15 2

    Arteks - "ta patologia" jak ich nazywasz?? jeździ brykami jakie ty możesz sobie na prospektach zobaczyć stąd nie musi jeździc pociągami :DDD

  • ~Longina b 2022-01-08
    20:43:08

    15 4

    Komentujących proszę o niedyskutowanie z Arteksem.Z głupotą nie waczy się,trzeba ją omijać.

  • ~Arteks 2022-01-08
    20:45:08

    4 19

    @bartezz - szczególnie to widać to po programie STOP CHAM który już ma chyba tyle odcinków co... Klan. Dobre auta się w Polsce zdarzają ale to jednak zdecydowana mniejszość. Większość to przeciętniaki, złomiaki lub składaki... A składy pociągów (za wyjątkiem ostatnich sezonowych TLK) to stadard europejski. :) Wiesz gdzie pociągi przewożą najwięcej pasażerów w Europie? W tak bogatych krajach jak Niemcy, Szwajcaria, Austria, Hiszpania... Bogaci mają większą tendencję do szanowania siebie i swojego czasu. Coś w tym jest jak się obserwuje ludzi w pociągach IC.

  • ~Arteks 2022-01-08
    20:47:19

    2 20

    @longina b - głupotę trzeba piętnować dlatego z mojej strony często możesz spodziewać się reakcji i jak zauważyłem, nie tylko z mojej.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy "Okrąglaczek" w Rybniku to potrzebna miastu inwestycja?




Oddanych głosów: 439