zamknij

Wiadomości

Będą kolejne utrudnienia w ruchu, w trzech miejscach!

2019-05-09, Autor: 

Od 10 maja przez około 3 miesiące na ulicach Świerklańskiej/Tkoczów, Chwałowickiej i Wodzisławskiej (DK 78) obowiązywać będzie ruch wahadłowy, sterowany sygnalizacją świetlną. Utrudnienia związane są z rozpoczęciem kolejnego etapu budowy Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna.

Reklama

- Do tej pory w ramach budowy rybnickiego odcinka drogi Racibórz-Pszczyna udało się uniknąć większych utrudnień w ruchu, takich jak długotrwałe zamknięcia. Warto jednak pamiętać, że zdecydowana większość dotychczas prowadzonych prac realizowana była na terenach, gdzie budowana była zupełnie nowa infrastruktura drogowa, co nie powodowało większych utrudnień drogowych na terenie reszty miasta – wyjaśnia Agnieszka Skupień, rzecznik UM w Rybniku.

Rozpoczynający się w tej chwili etap prac związany jest z koniecznością połączenia nowej infrastruktury z tą istniejącą. Prace prowadzone będą w rejonie trzech nowych węzłów drogowych łączących drogę Racibórz-Pszczyna z ulicami Świerklańską, Chwałowicką i Wodzisławską. Dzisiaj po godzinie 14.00 będzie możliwy przejazd nowym rondem na ulicy Wodzisławskiej jeszcze bez wahadła, od jutra niestety ruch wahadłowy w tym miejscu.

Ze względu na zakres robót, prowadzone będą one etapami, we wszystkich trzech miejscach jednocześnie, co wiąże się z koniecznością wprowadzenia ruchu wahadłowego na drogach prowadzących do rond na nowych węzłach.

Oceń publikację: + 1 + 37 - 1 - 102

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (37):
  • ~exx 2019-05-09
    12:13:26

    76 10

    Krzyż na drogę i kanapki.

  • ~Sape Xls 2019-05-09
    13:32:29

    58 2

    ~exx
    Zgadzam się...
    Pewnie większość ruchu przesunie się na rondo Żorskie lub ul Raciborską.
    Obwiednia zamknięta... Pomodlić się i ruszać, lub zostać w domu,

  • ~AlexRk 2019-05-09
    13:41:59

    95 7

    Tak, niech zamkną jeszcze wiadukt na Żorskiej koło Tesco! Jak się bawić to się bawić ;D

  • ~toomann 2019-05-09
    13:47:53

    27 3

    ~AlexRk: Nie kracz! Bo przecież mają zamknąć Mikołowską! Czyli jedyny sensowny dojazd do A1 będzie przez Żorską. No chyba że komuś będzie się chciało jechać Raciborską i dalej przez Rydułtowy - to w kierunku Czech, a na Gliwice zostanie DK78.

  • ~Sape Xls 2019-05-09
    13:51:50

    119 5

    No to mamy:
    ruch wachadłowy na:
    Mikołowska
    Świerklańska
    Chwałowicka
    Wodzisławska
    Zamkniętą obwiednie, część Żroskiej
    Kolejny wypadek na Raciborskiej lub Gliwickiej i...
    Polecam wozić dużo wody, bułki i koce jakby do nocy się korek nie rozładował.
    Lub nocować u Arteksa :D

  • ~kred 2019-05-09
    14:29:08

    72 6

    Arteks będzie woził wszystkich rikszą

  • ~artefaks 2019-05-09
    14:39:15

    39 6

    ~kred 2019-05-09 14:29:08

    Arteks będzie woził wszystkich rikszą.

    A może być tuk tuk ?

  • ~ 2019-05-09
    15:56:49

    29 19

    Albo buduje się drogi szybko z pewnymi utrudnieniami dla użytkowników,albo przez 20 lat bez utrudnień.

  • ~obserwathor 2019-05-09
    16:03:47

    59 3

    szybko buduje się całodobowo, a nie tak jak często jest u nas w mieście na 1/2 etatu

  • ~Sape Xls 2019-05-09
    16:19:01

    34 3

    Chwałowicką robili przez dłuuugi weekend...
    Polecam się przejechać.
    Zawieszenie idzie urwać.
    Miejmy nadzieję, że to poprawią.

  • ~wojto 2019-05-09
    16:55:13

    16 14

    Jeździsz bolidem F1, że przy 40km/h tracisz zawieszenie pod wiaduktem na Chwałowickiej? OK przecież tam nikt nie jedzie 40km/h :)

  • ~szumina 2019-05-09
    17:00:26

    22 3

    Godzina 17.00 a rondo na Wodzisławskiej dalej zamknięte.Przez około 3 miesiące ruch wahadłowy,czyli można zrozumieć że do końca roku może się wyrobią.

  • ~Sape Xls 2019-05-09
    17:02:45

    20 2

    ~wojto
    Jechałeś tam po 6 maja? 30 to max

  • ~psyche09 2019-05-09
    17:27:52

    20 0

    tyle dobrze, że znowu Chwałowickiej nie zamknęli. Ale przy wahadłowym... po 15stej... to w autobusie będzie można całe "Listy" Kerouac'a i Ginsberga przeczytać echhhhhhh

  • ~wojto 2019-05-09
    17:34:55

    2 10

    Jechałem szosówką z nabitymi do 9 atmosfer oponkami i hamować nie musiałem :) Nie ma co płakać, bo przy wahadle standardowej 90-ki już się tam raczej nie uzyska ;)

  • ~Arteks 2019-05-09
    19:11:21

    6 57

    @kred - pewnie w innym kraju byłoby to możliwe i można by na tym nawet zarobić. W społeczeństwach gdzie świadomość jest wyższa, a egoizm mniejszy ludzie przesiedli by się na autobusy, rowery czy riksze - aby zrobić miejsce tym którzy muszą jechać autami np. dostawcom, służbom, serwisantom. Ale u nas... każda Grażyna i każdy Janusz nie zrezygnuje z zakupów i promocji w marketach. Wolą marnować czas w aucie, stać w korkach i obowiązkowo narzekać na to, że... miasto robi inwestycje dla kierowców.

  • ~Arteks 2019-05-09
    19:15:42

    3 50

    @SapeXls - typowa roszczeniowość połączona z absurdalnością... To kiedy mają zrobić remonty abyś nie stracił tego zawieszenia? To chcesz jeździć po dziurach i nie mieć zwężeń czy zamknięć dróg? Czy wolałbyś tracić zawieszenie i stać w mniejszych korkach? ;) Akurat wczoraj słyszałem w radio eksperta z dziedziny motoryzacji. Nawet fan aut stwierdził, że w większych miastach czas rezygnować z aut własnych na rzeczy wypożyczalni i nawet posłużył się fajnym przykładem. Jeśli ktoś raz w roku chce przewieźć choinkę i raz w roku wyjechać na wakacje autem - może to zrobić dużo taniej autem wypożyczonym. A w międzyczasie lepiej korzystać z komunikacji publicznej.

  • ~ 2019-05-09
    19:16:31

    26 4

    Odcinek ul. 3-go Maja na wysokości przed i za nowo powstałym wiaduktem drogi P-R woła o pomstę do nieba, nawet jadąc slalomem i tak wpadniesz w dziury, zawieszenie można rzeczywiście zgubic, pytam się po co i po jaką ideologię to tak spartaczyli skoro ta ulica na tym odcinku była nieskazitelna?? Jeżeli wymieniali jakieś rury lub coś kładli pod drogą to proszę nawierzchnię przywrócic do stanu pierwotnego!!! jak sobie uszkodzę swój samochód przyjdę do was po odszkodowanie miejcie tego świadomość!!!

  • ~artefaks 2019-05-09
    20:24:12

    38 2

    @ Arteks u nas... każda Grażyna i każdy Janusz nie zrezygnuje z zakupów i promocji w marketach
    Grażyna z Januszem przyczyniają się swoimi zakupami do rozwoju gospodarczego kraju , a również miasta i regionu. Powoduje to wzrost PKB , PMI ,CPI.
    Trolowanie w necie oprócz zdenerwowania czytających nie przynosi zaś niczego...

  • ~wojto 2019-05-09
    20:26:56

    26 2

    Arteks odlatujesz - przed chwilą mój czujnik zanotował 1780% PM 2.5 a Ty piszesz aby się przesiąść na rowery i autobusy. Ja się przesiadłem w drugą stronę, bo u nas na rowerze to w tej chwili tylko czerwiec-lipiec-sierpień

  • ~ 2019-05-09
    20:49:22

    19 6

    Zgadza sie. Troche chlodniej i juz czarne i zolte dymy z kominow puszczaja. Szkoda zdrowia na jazde rowerem

  • ~terrorist 2019-05-09
    20:54:59

    7 3

    Kto się składa na helikopter?

  • ~ 2019-05-10
    00:09:39

    8 0

    "może to zrobić dużo taniej autem wypożyczonym"

    Weź najlepiej, wypożycz sobie auto na dwa tygodnie a sam się dowiesz, że nie miałeś racji :).

  • ~miczus 2019-05-10
    04:54:55

    14 2

    Nie wierzę co za ludzie rzadza tym miastem jak można jednoczesnie spowolnic ruch na chwalowickiej i wodzislawskiej moze jakis pozew przeciwko magistratowi by sie przydal bl ludzie cierpią a prezyden po winie jezdi i nie ma z tego konsekwencji

  • ~zabolkaksg 2019-05-10
    08:09:02

    5 9

    -bartezz
    Czy ty wiesz gdzie jest ul. 3 Maja? Od kiedy tam przebiega droga P-R.
    Piszecie komentarze a nawet dobrze ulic nie znacie

  • ~mdarek 2019-05-10
    09:47:24

    11 0

    Poniżej to czego Urząd Miasta wymagał w przetargu na budowę drogi P-R:
    Wymaga się, aby na ulicach Gotartowickiej, Boguszowickiej, Chwałowickiej i Wodzisławskiej w Rybniku przez cały czas była zachowana przejezdność, przez zastosowanie tymczasowych wiaduktów i dróg dojazdowych.
    Oznacza to, że wymaga się, aby na powyższych ulicach odbywał się ruch dwukierunkowy na dotychczasowych zasadach organizacji ruchu, a Wykonawca tak zorganizował proces budowy by to zapewnić, a więc powinien wykonać drogi objazdowe tzw. bypass, po terenie istniejącym lub tymczasowym wiaduktem."
    Resztę możecie sobie sami dopowiedzieć.

  • ~Arteks 2019-05-10
    09:52:07

    1 16

    @tf2 - wypożyczalnia to tylko jedna z koncepcji. Ale rozwiązująca problem posiadania auta na "wszelki wypadek" w przypadku tych osób które nie potrzebują go do dojazdów do pracy. A żeby nie było, że teoryzuję to parę osób już mi wspominało, że skorzystało z opcji wypożyczenia auta na godziny. Znam osoby które wynajęły mieszkania w takich miejscach aby uniknąć dojeżdżania. To jest wszystko kwestia jakieś dojrzałości i świadomości. Nie można ciągle narzekać na korki i jednocześnie po wszystko jeździć autem. Nie można wkurzać się na remonty i budowę dróg jeśli chce się jeździć po równym asfalcie bo to jest irracjonalne.

  • ~secretkey 2019-05-10
    10:20:14

    5 0

    @mdarek
    Dokładnie.
    O ile jestem w stanie zrozumieć Chwałowicką o tyle Wodzisławska to jakieś nieporozumienie. Rozumiem że trzeba zgrabnie połączyć nawierzchnię Wodzisławskiej z rondem ale przez trzy miesiące??? Przy maksymalnym zaangażowaniu wykonawcy to jest temat na dwie doby, frezowanie starej i układanie nowej nawierzchni wraz z montażem krawężników. Ktoś znający się na budowlance albo zbliżony do urzędu może wyjaśnić ten fenomen?
    Proponuję pozostawić bypass na te trzy miesiące i skończyć to co zostało do skończenia. Ewentualnie rozdzielić ruch, jeden kierunek po bypassie drugi rondem.

  • ~ 2019-05-10
    10:22:32

    6 2

    ~zabolkaksg - racja mój błąd nie 3-go Maja tylko 1-go Maja stąd ta pomyłka, że nazwy identyczne lecz cyfry inne, dzięki za czujność ;-)

  • ~artefaks 2019-05-10
    10:34:30

    6 2

    ~Arteks 2019-05-10 09:52:07

    A żeby nie było, że teoryzuję to parę osób już mi wspominało, że skorzystało z opcji wypożyczenia auta na godziny. Znam osoby które wynajęły mieszkania w takich miejscach aby uniknąć dojeżdżania.

    Jestem pod wrażeniem. Auta na godziny, mieszkania (też na godziny ?) z dobrym dojazdem .Reszta niech pozostanie milczeniem

  • ~zabolkaksg 2019-05-10
    10:35:37

    2 4

    Nie 3 Maja ani nie 1 Maja tylko Chwałowicka.

  • ~Sape Xls 2019-05-10
    10:37:11

    6 0

    Pojawiła się "największa chluba" tego portalu.
    Jakże "dojrzała".
    Arteks, a Ty robisz zakupy?
    6-cio pak wody też będziesz taszczył rowerem?
    Chyba, że pijesz kranówkę... Bo zdrowa ;)

  • ~Arteks 2019-05-10
    10:54:43

    0 12

    @SapeXls - jak każdy. Tyle, że na zakupy tego co najpotrzebniejsze nie jest mi potrzebne auto. Jak się mieszka do większych sklepów o kilka minut to po co kupować "sześciopaki" jak można wykorzystać jakiś brak do... wieczornego spaceru. Ja używam auta bardziej w celach biznesowych czy służbowych ale tak "komasuję" różne sprawy, aby nie jeździć nim dziennie. Dzięki temu jest więcej miejsca dla innych - także dla osób które mieszkają z dala od sklepów i muszą robić zakupy autami bo tam gdzie mieszkają cywilizacja handlowa nie dotarła.

  • ~Sape Xls 2019-05-10
    11:05:42

    9 0

    ~Arteks Przypuszczam, że mieszkasz sam i nie masz dzieci...
    Dlatego takie poglądy.

  • ~Arteks 2019-05-10
    11:26:22

    0 9

    @SapeXls - ale jakie poglądy? Posiadanie dzieci czy ich nieposiadanie ma wpływ na zrozumienie potrzeby remontów dróg i próby przekonania innych aby w tym czasie jeśli to możliwe nie jechali autem? To, że mieszkając blisko sklepów można robić w nich zakupy pieszo? W Polsce mamy więcej aut niż w bogatych krajach Zachodu, takich jak Austria (665), Hiszpania (611), Niemcy (610) i Francja (590). W Polsce przypada 672 auta na 1000 mieszkańców. I konsekwencje tego ponosimy wszyscy bo u nas nie dość, że wszyscy chcą mieć auta (nie bacząc na koszty jakie one generują, czym starsze tym są wyższe!) to jeszcze w dodatku wszyscy płacimy za głupie wybory mieszkaniowe wielu którzy wybierają domek pod miastem, a potem po 10x dziennie jadą gdzieś autem, powodując korki.

  • ~Sape Xls 2019-05-10
    11:55:06

    5 0

    ~Arteks
    Widocznie nie zrozumiałeś lub nie chcesz zrozumieć.
    Jak czegoś zapomnę, to owszem lecę do żabki, ale nie będę taszczył pół kilometra 2 pełnych siatek, co 2-3 dni ;)

  • ~Arteks 2019-05-10
    17:46:56

    1 7

    @Sape Xls - powiedz sam, co to dwie siatki i 500 metrów dla faceta? Nie uniesiesz? Sztuczny problem. Jak ktoś mieszka tak blisko sklepów nie musi robić codziennie dużych zakupów, wystarczą mniejsze kilka razy w tygodniu. Zresztą na zakupy można jechać wieczorem jak ruch jest mniejszy. Mnie rybnickie korki już nie wkurzają. Przyzwyczaiłem się do nich i cieszę się, że nie muszę stać w nich codziennie, a i tak co to jest w porównaniu do marnowania czasu przez tych którzy dojeżdżają daleko i nierzadko po kilka razy dziennie do miasta? Ci to tracą masę czasu ale tak sami wybrali i ich nie żałuję. Natomiast współczuję fachowcom, lekarzom specjalistom, serwisantom, dostawcom, biznesmenom - bo ci rzeczywiście marnują cenny czas jaki mogli poświęcić na zrobienie czegoś pożytecznego lub po prostu zarabiać. Dla nich to jest strata niepowetowana. Natomiast może te dodatkowe utrudnienia spowodują, że iluś tam kierowcom zapalą się wreszcie jakieś "lampki w głowach" i zrozumieją, że czym więcej aut tym trudniej jeździć, trudniej parkować, łatwiej o wypadki i stłuczki, tym gorzej wjechać z podporządkowanej, tym więcej stresów i syfu w powietrzu. Można mieć auto ale warto ograniczyć przejazdy do naprawdę niezbędnych. Lepiej by się wtedy żyło - wszystkim.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4916