zamknij

Wiadomości

„Nie daj się oszukać - Sprawdź paragon” – kolejna odsłona akcji

2015-09-07, Autor: 
Akcja „Nie daj się oszukać - Sprawdź paragon" to kolejna odsłona kampanii paragonowej resortu finansów. Od 2002 roku realizowane są bowiem działania pod hasłem „Weź paragon". Ich celem jest uświadomienie konsumentom znaczenia tego dowodu zakupu.

Reklama

- Chcemy zwrócić uwagę, że obok paragonów fiskalnych sprzedawcy wystawiają też paragony niefiskalne. Są one wystawiane przed fiskalizacją kasy i nie powinny być przekazane kupującemu jako dowód zakupu, jeżeli sprzedawca jest zobowiązany do ewidencjonowania obrotów na kasach rejestrujących – wyjaśnia Sylwia Hiltawska-Radaj z Urzędu Skarbowego w Rybniku.

Z dniem 1 stycznia 2015 r. weszło w życie rozporządzenie mówiące o tym, że w przypadku świadczenia takich czynności jak np. usługi fryzjerskie, kosmetyczne, kosmetologiczne, prawnicze, usługi opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów, usługi związane z wyżywieniem świadczone przez stacjonarne placówki gastronomiczne - konieczne jest stosowanie kas rejestrujących. - Niemniej jednak przy wprowadzaniu wymogu bezwzględnego ewidencjonowania, zdecydowano się na wprowadzenie okresu przejściowego na zainstalowanie kasy (2-3 miesiące od rozpoczęcia ich wykonywania). Oznacza to, że podatnik nowo otwierający działalność gospodarczą np. w zakresie usług fryzjerskich (który nie prowadził wcześniej w ogóle działalności) ma 2-3 miesięcy (w zależności od tego kiedy w miesiącu dokona pierwszej czynności) na zainstalowanie kasy – dodaje Sylwia Hiltawska-Radaj.

Przykładem branży, w której zjawisko paragonów niefiskalnych jest szczególnie zauważalne, jest gastronomia. Jako paragon funkcjonuje tu często tzw. rachunek lub paragon kelnerski.

Dlatego też Urząd Skarbowy w Rybniku zwraca uwagę konsumentów nie tylko na egzekwowanie paragonu, ale również o jego sprawdzenie. - Każdy paragon fiskalny zawiera charakterystyczne elementy, takie jak: centralnie umieszczony napis paragon fiskalny; NIP wystawcy, jego nazwę i adres; nazwę towaru lub świadczonej usługi; cenę; logo i numer unikatowy kasy – mówi nasza rozmówczyni.

Akcja skierowana jest przede wszystkim do konsumentów, bo to oni otrzymują paragony i mają możliwość ich sprawdzenia. - Chcemy zwrócić uwagę, że zarówno w przypadku niewydania paragonu, jak również wydania paragonu niefiskalnego, wartość podatku i tak z reguły jest pobierana od konsumenta. To konsument płaci podatek w cenie towaru lub usługi, podatek który nie zawsze trafia do budżetu, czasem do „kieszeni" nieuczciwego sprzedawcy – dodaje na koniec Sylwia Hiltawska-Radaj.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (4):
  • ~pampers 2015-09-07
    08:25:37

    32 0

    Wyslijcie 10 z 10.000.000 urzędników niech sami sprawdzają a nie ludzi wykorzystujcie do tego barany

  • ~Arthuro 2015-09-07
    14:21:15

    2 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~alfa_sport 2015-09-07
    15:41:11

    11 0

    Tak właśnie , akcja SZUKAMY DARMOWYCH KONFIDENTÓW rozpoczęta . Kraść może tylko RZĄDZĄCY .... a nie obywatel ! Obywatel ma obowiązek wywalenia półtorej kafla na urządzenie potrzebne tylko i wyłącznie do bieżącej inwigilacji przedsiębiorców ! I to jest w tym najlepsze że za SWOJE ciężko zarobione pieniądze !!!!!

  • ~lukrecja50 2015-09-07
    17:43:24

    11 0

    Akcja nosi nazwę Nie daj się oszukać, sprawdź paragon, a poniżej w artykule czytamy: " ... wartość podatku i tak z reguły jest pobierana od konsumenta. To konsument płaci podatek w cenie towaru lub usługi, podatek który nie zawsze trafia do budżetu, czasem do „kieszeni" nieuczciwego sprzedawcy ..." więc jak mam się poczuć oszukana skoro płacę za towar czy usługę i jest do tego doliczony podatek który też płacę? Gdybym zapłaciła jedynie za usługę bez płacenia podatku wtedy to ja klientka oszukała bym nasz US,ale jeśli sprzedawca coś pomahluje i kwotę podatku zostawi w kieszeni dla siebie to ja nie czuję sie oszukana bo zapłaciłam. Dla mnie ten kawałek kiełbasy czy jabłko ma taki sam smak bez względu czy sprzedawca odprowadził podatek czy nie.To US niech szuka i dochodzi czy wszyscy sprzedawcy ten podatek odprowadzają, a nie zwalać to na klientów. Urzędnicy pracujący w skarbówce też robią zakupy więc nich sprawdzają. A jeśli już przy zakupach "złapała bym" takiego oszusta to co? skarbówka za mój trud da mi nagrodę 30% od kwoty na jaką oszukał np. przez rok działalności? A jak juz jestem przy temacie paragonów to mam pytanie dlaczego drukowane są tak marnym tuszem,że szybciej wyblakną niż minie czas gwarancji np na pralkę czy zmywarkę. Dlaczego sprzedający na mieście latem truskawki nie mieli kas fiskalnych?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4927