piątek, 3 września 2010      Izabeli, Szymona, Joachima
    login :     hasło :
   zarejestruj się    nowe hasło
WIADOMOŚCI    |    KULTURA I ROZRYWKA    |    SPORT I REKREACJA    |    EDUKACJA    |    BIZNES    |    FOTOGALERIA
Jesteś tu :   Wiadomości
Przed wysłaniem prosimy uważnie sprawdzić,czy email adresata został podany poprawnie.

Jeśli zawiera błedy (literowki, polskie znaki itp.), wiadomość nie dojdzie ...
Poleć znajomemu
 
Adresat (email):
Nadawca:
Treść wiadomości:
 
 
Wyślij
Złe warunki na drogach. Bądźmy ostrożni!
28 stycznia 2010, autor: pw
 Warunki atmosferyczne nie sprzyjają kierowcom, dlatego należy pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności
Fot. Aurelia Wala

W ciągu minionej doby na terenie Rybnika doszło do 15 kolizji samochodowych. Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności.
ZOBACZ PODOBNE
Zniknęła koparka za 200 tys. złotych
Nieznani sprawcy ukradli z placu budowy przy ul. Sportowej koparko – ładowarkę o wartości 200 tys. złotych.  2010-09-02
Pościg policjantów za złodziejem paliwa
W miniony piątek jastrzębscy policjanci, we współpracy z rybnickimi zatrzymali 31-letniego mężczyznę, który znany był z niepłacenia za paliwo na stacjach benzynowych.  2010-09-01
Sąd: Krzysztof W. do aresztu
Sąd Rejonowy w Rybniku podjął dziś decyzję o tymczasowym areszcie na 3 miesiące dla sprawcy sobotniej strzelaniny w Boguszowicach. 2010-08-31
Wczoraj, około 8:40 na ul. Kominka, kobieta kierująca pojazdem marki Peugeot, nie dostosowała szybkości jazdy do warunków na jezdni i najechała na tył jadącego przed nią samochodu marki Renault. Kobieta kierująca peugeotem została ukarana mandatem w wysokości 300 złotych.


Do podobnego zdarzenia doszło około godziny 10:00 na ul. Gliwickiej. Tym razem kierowca autobusu podczas zmiany pasa ruchu uderzył w samochód marki Skoda. Kierowcę autobusu również ukarano mandatem w wysokości 300 złotych.

 

- Aktualnie panujące warunki atmosferyczne nie sprzyjają kierowcom. Dlatego należy pamiętać o zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa. Przede wszystkim przed wyruszeniem na jezdnię, trzeba dobrze odśnieżyć swój samochód. A później należy dostosować szybkość jazdy do panujących warunków - apeluje Aleksandra Nowara, rzeczniczka rybnickiej policji.

 

> Zima na drogach. Zobacz fotogalerię

 

> Sprawdź prognozę pogody na najbliższe dni


kolizje  śnieg  złe warunki  kara  mandat  Kominka  policja  Gliwicka  apel  Aleksandra Nowara
Przed wysłaniem prosimy uważnie sprawdzić,czy email adresata został podany poprawnie.

Jeśli zawiera błedy (literowki, polskie znaki itp.), wiadomość nie dojdzie ...
Poleć znajomemu
 
Adresat (email):
Nadawca:
Treść wiadomości:
 
 
Wyślij


Znalazłeś błąd w artykule ? Poinformuj nas o nim.
Zgłoś błąd
 
Twój email:
Nadawca:
Treść zgłoszenia:
 
 
Wyślij
Całkowicie darmowy newsletter z przeglądem wydarzeń tygodnia w Rybniku
komentarzy: 32 | Dodaj komentarz Ocena : 3.00 |
Dodaj ocenę :
oceń na 1oceń na 2oceń na 3oceń na 4oceń na 5
2010-01-28 11:15:38
~Joseph
Żeby mogły być złe warunki na drogach, to najpierw te drogi muszą być:) Nie chcę być ani złośliwy ani uszczypliwy:)
2010-01-28 12:41:09
~Leoncio Almeida
uważam że profilaktycznie wszystkim kierowcą naszą wspaniała Straż Miejska powinna załozyć blkoady na koła........i 300 zł mandatu - a czemu nie
2010-01-28 13:24:20
~janusz13
Kto zgadnie co to za ulica na zdjeciu??
2010-01-28 13:38:34
~heh
Wygląda mi to na ulicę Na Górze - od Gliwickiej w stronę Bazyliki
2010-01-28 13:40:02
~janusz13
Nie jestem autorem tego zdjecia ale tez mi sie tak wydaje :)
2010-01-28 14:07:20
~Pit
A ja mam takie marzenie, żeby kierowcy bojący się tych arcytrudnych warunków, wybrali inny środek lokomocji niż swój samochód, w którym to oblewa ich zimny pot oraz pochłaniają fale strachu tuż po przekroczeniu magicznej bariery 20 km/h.
2010-01-28 14:26:21
~sznupciu
A ja mam takie marzenie, żeby wraz z nadejściem pory zimowej, WSZYSCY kierowcy zobowiązani byli do jazdy tylko i wyłącznie na oponach zimowych. I jak by dzielna Policja złapała kogoś na letnich - 300zł mandaciku. Bez dyskusji. I niech się nikt nie zasłania względami ekonomicznymi - takie opony przy odpowiedniej eksploatacji mogą służyć i 4 lata. A to, że na pewne warunki atmosferyczne nie ma opon - to już inna bajka :)
2010-01-28 15:57:00
~qwerty
sznupciu - podaj propozycje konkretnego przepisu. Kiedy mielibysmy zaczac uzywac, a kiedy skonczyc? Czy np. mam uzywac zimowych opon jak w marcu jest 15 stopni (dla porzadku dodatm, ze granica sensu uzywania zimowek to 7st), czy moze moge juz nie uzywac, jak nagle 15 kwietnia spranie 10cm sniegu? Pamietaj o tym, ze jazda na zimowkach gdy jest bardzo cieplo jest o wiele bardziej niebezpieczna niz na letnich przy tej samej pogodzie, nie mowiac juz o tym jak zuzywaja sie zimowki, gdy jest 15 stopni.
2010-01-28 16:29:51
~sznupciu
Moim skromnym zdaniem, wspomniane przez Ciebie 7st. jako próg nakazujący zmianę opon zimowych na letnie, to tylko chwyt marketingowy - ot tak- jest dziś +10, to jadę zmienić opony na letnie, za dwa dni ma byś w okolicach zera, to wracam znów zakładać zimówki - że nie wspomnę o związanych z tym zakupach całkiem nowych "gum" . Ale to oczywiście moje zdanie i możesz się z tym nie zgadzać :) Spójrzmy na to, jak w prawodawstwo innych krajów europejskich do tematu podeszło - (tutaj proszę zainteresowanych o wygooglowanie sobie tematu) - ale tam, gdzie prawo to obowiązuje, obowiązuje ono w miesiącach listopad - marzec-połowa kwietnia (przeważnie) i za takim rozwiązaniem byłbym i w naszym kraju. Wiadomym jest, że mogą zdarzyć się zimy całkowicie bezśnieżne i z temperaturami oscylującymi wokół +10st., jednakże myślę, że korzyści wynikające z używania zimówek znacznie przewyższają szkody wyrządzone przez tych, którzy zimówek unikają jak ognia. No i jeszcze jedno - wiadomo, że opony zimowe robione są z miękkich kompozycji kauczuku i śmiem zaryzykować twierdzenie, że prócz szybkiego zużywania w porach ciepłych, są duuuużo bardziej przyczepne i bezpieczniejsze niż opony letnie - oczywiście dopóki nie zajedziemy bieżnika :) Więc - nie poddając się panice kilkudniowego ocieplenia, zakładajmy zimówki kiedy tylko temperatury spadać zaczną - dla naszego dobra, zdrowia, życia. Oczywiście to wszystko IMHO :)
2010-01-28 16:51:23
~cv32
Do sznupciu: Zgadzam się z Tobą, że nei ma wielkiej różnicy przy jeździe w temperaturze 0 do +10 czy nawet więcej stopni na oponach zimowwych i tez jestem za obowiązkiem jazdy w okresie zimowym na oponach zimowych. Ale jeżeli chodzi bezpieczeństwo to "zimówki" o wiele słabiej odprowadzają wodę więc w deszczu ta jazda nie jest taka bezpieczna. Wprowadzenie obowiazku do listopada do kwietnia byo by przesadzone. Myslę, że od początku grudnia do końca lutego na polskie warunki to byłby optymalny termin. Akolejną wazną do poruszenia sprawą jest jazda na światłach przez cały rok. To tez powinno byc tematem kolejnej dyskusji.
2010-01-28 18:13:13
~august123
ludzie co wy piszecie wogule macie pojecie czym sie różni opona zimowa od letniej a właśnie tym że opona zimowa jest miękka a letania bardziej twarda to logicznę że opona powyżej 7st robi sie bardzo miękka i powoduje niebezpieczństwo na drodze dłuższą drogę hamowania, żle odporowadza wodę, szybciej sie ściera itp. Jeśli chodzi p przepis odnośnie zmiany opon na zimowe 1 listopada to bardzo dobry pomysł jestem za bo widząc tych ludzi co w takich warunkach jadą na letnich to krew człowieka zalewa, ale do tej ustawy długa droga firmy oponiarskie już od kilku lat starają sie ten przepis wprowadzi ale im sie nie udaje.
2010-01-28 18:17:26
~sznupciu
wogule fkońcu zrozómieliśmy - dzięki :)
2010-01-28 19:39:02
~bis
Nie sam fakt posiadania opon zimowych, a fakt posiadania przez nie jakiegokolwiek bieżnika... (ot tak w nawiązaniu do "teorii ekonomicznej")
2010-01-28 21:01:24
~Lateks
jasne ja też bym był za tym aby każdemu kierowcy dać mandat za samą próbę jazdy w taką pogodę, "zakazać jazdy to nie będzie wypadków." Ciągle mnie zastanawia czemu w tym kraju chce się uszczęśliwić wszystkich na siłę? Z tego co się orientuję to tylko w Polsce i Czechach na dzień dobry z policją dostaje się mandat. W innych krajach nawet po poważnej kolizji nie dostaje się mandatu -> "od odszkodowań są firmy ubezpieczeniowe". Może w końcu ktoś się palnie w łeb i zniesie te wszystkie durne przepisy które próbują nas uszczęśliwić na siłę. Owszem nie mam nic przeciwko aby wszyscy jeździli: w zapiętych pasach, na światłach, z sezonowymi oponami, w kaskach na rowerze.... Ale po co od razu mandaty i jakieś durne przepisy..., p.s. niech ktoś sprawdzi jak zmieniły się ilości wypadków po wprowadzeniu obowiązku jeżdżenia na światłach cały rok.
2010-01-28 21:08:41
~gubanio
A dziś ok 20:15 doszło do karambolu na ulicy Wodzisławskiej w Popielowie niedaleko skrzyżowania z ulicą Śląską droga prowadzi do Chwałowic a przystankiem autobusowym Popielów Żabiki a nasza droga redakcja otym nic nie pisze pozdro dla redakcji ;]
2010-01-28 21:12:07
~Lateks
sam sprawdziłem. Obowiązek wprowadzono w 2007 roku: ilość wypadków w 2006 46 876; zabici 5 243 ranni 59 123 ilość wypadków w 2007 49 536; zabici 5 583 ranni 63 224 źródło danych www.policja.pl
2010-01-28 22:34:40
~wulkanizacja
tak bo szkoda wam pieniedzy na opony zimowe a na obwodnicy kolo cerfura maja tanie opony
2010-01-28 22:34:45
~august123
~Lateks co ty mówisz bez mandatów przy wypadkach i kolizjach no prosze cie jak nie chcesz płacic mandatów do dogadaj sie z poszkodowanym a nie pisz takich bredni. Jak ktoś spowoduje kolizję lub wypadek to należy mu sie kara bo albo był idjotą na drodze albo nie zachował bezpieczenstwa a z drugiej strony to co ty myslisz że policja pojedzie do wypadku w celach społecznych ktoś im musi dac za paliwo i za godziny pracy. ps ta strona powinna byc nazwana rybnik.zawsze ostani w wiadomościach wczoraj był wypadek w knurowie dziś w wodzisławiu i nic nie napisali doczekamy sie za tydzień i bedzie sie tak nazywał kolejny tydzień minął tragicznie na naszych drogach
2010-01-28 22:36:23
~august123
wulkanizacja to nie szkoda na opony tylko Polak myśli że jak ma zimówki 10 letnie i bieznik wysoki to opona jest dobra tak ale chyba jedynie do utylizacji i potem śa skutki bo nie umie wyjecha na mała górkę ale ma zimówki
2010-01-28 22:37:27
~anka8512
ja tam bylam i zeczywiscie maja tanie kupilam komplecik :)
2010-01-28 23:28:10
~pwlsdr
sznupsiu,august123i i nni co sa za oponami zimowymi,,, nie popierajcie propagandy firm oponiarskich produkujacych opony zimowe,, nie zaprzecze ze sa lepsze od letnich,ale kiedys takich nie bylo i sie jezdzilo, teraz wszyscy gonią jak mogą , a wine za stluczki obarczaja opony letnie, bzdura/ da sie jeździc na letnich tylko trzeba M Y Ś L E Ć, jeden mądry dalej i bezpieczniej dojedzie na letnich niz glupek na zimowkach, trzymajcie sie ..
2010-01-29 00:04:10
~igla_row
Kiedyś to w samochodach nie było pasów, nie wspominając o poduszkach powietrznych. Więc zrezygnujemy z nich, po co nabijamy kasę ich producentom?
2010-01-29 00:12:04
~Marcin_K
pwlsdr - tak nie było kiedyś opon zimowych, tak jak nie było letnich, była całkiem inna mieszanka do odlewania opon, nie była ona ani letnia ani zimowa - jej parametry były po środku. Więc pisanie że kiedyś nie było i się jeździło to troche naciągane jest, jeszcze dochodzi kwestia wagi pojazdów i nacisków na oś.
2010-01-29 00:17:24
~D_DIESEL
PWLSDR - Może i mądry na letnich dojedzie bezpieczniej do celu, ale jakim kosztem? 30 km/h, a my z zimówkami za nim kurw*jemy" :P Dziś zrobiłem 300 km jadąc trasą Rybnik-Katowice-Szczyrk i drogi nie były najlepsze, bo prawie wszędzie sypało, ale spokojnie stówką szło rozważnie jechać :)
2010-01-29 06:22:37
~beues_29
Do pwlsrd - chłopie ty te swoje MYŚLENIE zostaw innym bo sie zmęczysz ! Jeśli jezdzisz na letnich oponach - to narażasz nie tylko swoje życie ale i innych,i oby jak najmniej takich ludzi z takim podejściem myślenia na drogach!!!,...którym brakuje wyobrażni. Większość z nas nieraz była i będzie w sytuacji gdzie krótki odcinek po mieście trzeba było przejechać na letnich w takie warunki jak dziś, i wie ze lepiej takich sytuacji unikać ile sie da bo wiąże sie z tym duże ryzyko! A pchania pod wzniesienie co choby na zdjęciu powyżej( będąc na lenich) raczej sie nieuniknie !!! ale czeba mnieć jeszcze chętnych do pchania...
2010-01-29 06:36:45
~Joseph
Trzeba być dzieckiem, lub osobą która nigdy nie prowadziła samochodu aby twierdzić ,że opony śniegowe popularnie zwane zimówkami nic nie dawały. Jestem osobą która ma prawko od 1996 roku, zrobiłem naprawdę sporo kilometrów, zjeździłem prawie całą europe i wiem o czym mówię. W takich warunkach jakie mamy teraz , czyli śnieg, błoto pośniegowe na drodze, opony śniegowe dają o wiele większą przyczepność. Możemy praktycznie bez problemu ruszyć z miejsca pod górę, jak i skuteczniej zahamować. Owszem na lodzie takie opony nic ci nie dadzą, podobnie jak jakakolwiek inna opona (chyba że z kolcami, ale te są w Polsce zabronione). Czasem widać chociażby na Kotucza pod górę, jak ktoś na tym błotku lub śniegu chciał zaoszczędzić te parę stów na opony zimowe, i potem pół miasta czeka aż szanowny gość ruszy pod górę, a zajmuje mu to kilka minut i dodatkowy korek gotowy. Co prawda opony śniegowe nie zastąpią rozumu, co także czasem widać na drogach. Co do argumentu pwlsrd ,że nabija się tylko kasę firmom oponiarskim :) Śmiech mnie ogrania, przecież kupując opony zimowe i mając dwa komplety , przejeździsz na nich prawie dwa razy większy kilometraż. No chyba ,że robisz tylko po 50 km miesięcznie do kościoła z z powrotem utrudniając innym kierowcom życie.
2010-01-29 07:17:47
~patim
:))))))))))))))))))) pwlsdr....KIEDYŚ... to i kawa ponoć była lepsza i kubańskie pomarańcze :)))))
2010-01-29 08:34:18
~Pit
Kolego Lateks. Podawanie bezwzględnej liczby wypadków nie ma sensu. Bez odniesienia liczb, które przytaczasz, do choćby całkowitej liczby samochodów zarejestrowanych w Polsce w tych latach, porównanie nic nie daje. Dodatkowo trzeba by przeanalizować warunki panujące w porównywanych latach, wiadomo, że dni takie jak dziś, przynoszą zawsze więcej stłuczek. Wprowadzenie obowiązku jazdy na światłach przez cały rok raczej nie poprawiło znacząco bezpieczeństwa na drogach. Nie ulega jednak wątpliwości, że oświetlony samochód widać lepiej, niezależnie od pogody. Pozdrawiam.
2010-01-29 08:42:52
~buchu
Opony zimowe po co to komu! Po co komu kurtka zimowa i buty zimowe przecież w adidasach i wiatrówce też można na śniegu i mrozie chasać! Podzielam marzenie Pit'a i też chciałby aby Ci kierowcy, którzy jadą 20-30 km/h gdy można jechać spokojnie 60km/h przesiedli się na transport publiczny. Każdy kto jechał za takim petentem wie co piszę bo codziennie robię nie małą trasę i dostaję gorączki jak trafiam na takiego kierowcy. Rozumiem, że każdy chce dojechać do pracy, szkoły itd. ale na marsjańskie kratery nie utrudniajmy życia innym.
2010-01-29 09:41:38
~werkk
No i stało się niedawno ktoś pisał że wiadukt na Wodzisławskiej jest nie odśnieżany teraz słyszę że leży czy wisi na nim tir.
2010-01-29 09:46:28
~jamaju
tir wisi na barierce jeszcze przed wiaduktem, od strony Wodzisławia.
2010-01-29 18:40:17
~Lateks
dla Pita http://www.policja.pl/dokumenty/zalaczniki/1-46733.pdf co do opon to Marcinie masz całkowitą rację ale mało kto wie że są w dzisiejszych czasach opony wielosezonowe..., nie są idealne są miękkie przy upałach, ale tak samo zimówki nie są idealne zwłaszcza że nikt nie jest pewien czy od 1.11 do 31.03 będzie zima a przez resztę czasu lato...
Zamieszczone powyżej wpisy są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu.
Redakcja portalu rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE WIADOMOŚCI
 
Alert Rybnik.com.pl
Byłeś świadkiem zdarzenia? Masz informację z pierwszej ręki, zdjęcia lub film? Napisz do nas !
 
NAJWYŻEJ OCENIANE WIADOMOŚCI
NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDANE FILMY
PREZENTUJEMY
© 2008 copyright - 44-200 Rybnik, Rynek 11, tel. (32) 42 37 551, fax. (32) 42 37 559, email: redakcja@rybnik.com.pl    |    redakcja    |    realizacja    |    napisz do nas    |    reklama w serwisie
Współpraca :
pogoda w Rybniku
12°c