zamknij

Biznes

Wiemy, kto będzie nadzorował budowę drogi Pszczyna-Racibórz. Podpisano umowę

2017-01-31, Autor: bf

Konsorcjum firm MP-Mosty Sp. z o. o i Drogowa Trasa Średnicowa S.A. będzie nadzorować budowę Regionalnej Drogi Racibórz – Pszczyna. Umowę z wyłonioną w przetargu firmą podpisano we wtorek, 31 stycznia w rybnickim urzędzie miasta. Pod koniec lutego powinniśmy już znać wykonawcę inwestycji.

Dzisiaj poznaliśmy Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego dla budowy drogi Pszczyna-Racibórz i Drogi Śródmiejskiej. Umowa została podpisana z konsorcjum firm:

Reklama

- MP-MOSTY Sp. z o.o., ul. Dekerta 18, 30-703 Kraków

- „DROGOWA TRASA ŚREDNICOWA” S.A., ul. Mieszka I 10, 40-877 Katowice

Zwycięzca przetargu zaproponował za swoje usługi 4 mln 643 250 tys złotych. – Każda inwestycja ma swoje etapy. Dzisiaj wykonujemy kolejny krok – po podpisaniu umowy dotyczącej unijnego dofinansowania na budowę rybnickiego odcinka Drogi Racibórz – Pszczyna możemy przedstawić firmę, która będzie odpowiedzialna za nadzór nad inwestycją – rozpoczął prezydent Rybnika Piotr Kuczera.

Jak dodaje Piotr Samek, prezes zarządu MP-Mosty, w ciągu miesiąca od podpisania umowy powinno się pojawić w Rybniku zaplecze konsorcjum. - Bierzemy się do pracy. Zespół będzie liczył około 20 osób kluczowego personelu, będziemy liczbę dostosowywać do aktualnych potrzeb. To jest dzieło, którego się podejmujemy, po to tutaj jesteśmy, by pomóc miastu i współpracować z wykonawcą – mówi.

Do obowiązków konsorcjum będzie należało m.in. sprawdzenie dokumentacji budowlano-wykonawczej, zarządzanie budową i wspieranie Miasta w wypełnianiu obowiązków sprawozdawczych wynikających z procedur współfinansowania projektu ze środków unijnych. – Przy tak dużym zdaniu potrzeba tzw. inżyniera kontraktu. W urzędzie miasta nie posiadamy specjalistów, którzy są potrzebni do nadzorowania tej budowy, bo poza osobami, które potrafią nadzorować prace typowo drogowe, potrzebni są jeszcze – zgodnie z wydaną decyzją środowiskową – np. eksperci do nadzoru ornitologicznego, hiropterologicznego, botanicznego czy archeologicznego – podkreśla zastępca prezydenta Rybnika Janusz Koper.

Koordynator Czynności Nadzoru Inwestorskiego będzie na każdym etapie inwestycji czuwał nad jakością wykonywanych prac i stosowanych materiałów. – Specyfikacja i projekt budowlany inwestycji określają, z jakich materiałów droga ma zostać wykonana. Firma nadzorująca zweryfikuje te materiały pod względem ich zgodności z wymogami – zarówno na etapie dostarczania materiałów, jak i w trakcie ich wykorzystywania w budowie, będzie sprawdzać np. czy zagęszczenie materiału w warstwach wierzchnich jest odpowiednie – dodaje Janusz Koper.

Trwa jeszcze weryfikowanie ofert złożonych w przetargu na wykonawcę inwestycji. Zostanie on rozstrzygnięty najpewniej pod koniec lutego, a umowa zostanie podpisana na przełomie przyszłego miesiąca i marca. Jeżeli nie wpłynie odwołanie od oferentów, prace ruszą na początku kwietnia.

Oceń publikację: + 1 + 28 - 1 - 14

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (12):
  • ~niedzwiedz1231 2017-01-31 17:37:51

    Grunt, żeby inwestycja szła w terminie wykonawczym a proces budowy nie wiązał się z przygodami jakie miały miejsce np na A1. Podkład pod asflalt itd. Trasa średnicowa juz wygląda jak po bombardowaniu... Wyciągajmy wnioski przed i cieszmy się nowa drogą.

    36 2
  • ~Arteks 2017-01-31 18:44:45

    @niedzwiedz1231 - DTŚ wygląda jak po bombardowaniu bo już trochę lat ma. Kto powiedział, że inwestycje drogowe raz wybudowane nie wymagają remontów czy napraw? Wymagają i to bardzo dużych nakładów finansowych. My też w Rybniku nie pozostawmy sobie złudzeń. Każda nowa trasa drogowa to bardzo duże koszty utrzymania i mniej pieniędzy na inne cele.

    18 55
  • ~tuptyś 2017-01-31 19:22:40

    Gratulacje panie kuczera. DTŚ budowało drogę 30 lat. Nieźle nam to wróży. A co? urzędnicy miejscy są zbyt ciency by sprawować nadzór? To należy ich wymienić na kompetentnych.

    57 22
  • ~xtrybnik 2017-01-31 22:01:13

    ~Arteks , zrób prawko, przejedz sie DTś to zobaczysz co ma na mysli niedzwiedz1231 pisząc że DTŚ wygląda jak po bombardowaniu. Mowa zapewne o odcinku Gliwice-Zabrze które ma z 3-4 lata - wielki Znawco od wszystkiego

    46 4
  • ~exx 2017-01-31 22:23:29

    No z tego co czytam, przy takim zespole ekspertów i specjalistów, ornitologów, ginekologów i nad jakością będą czuwali i nad materiałami, ło matko ta droga to ze 100 lat bez remontu wytrzyma. ja nie wiem w co ich całować będe po zakonczeniu.

    8 5
  • ~Arteks 2017-01-31 22:53:52

    @xtrybnik - a cóż to wielkiego dzisiaj mieć prawko? Koszt niewielki, prowadzenie auta proste, wymagania na egzaminie minimalne... Widać, że ty się tym dowartościowujesz, ja wręcz przeciwnie. Prawo jazdy to dzisiaj tak samo jak matura czy umiejętność obsługi roweru czy Windowsa. Dlatego, że stało się tak pospolite, mamy tak wielu głupich kierowców. Nie trzeba nawet oglądać filmików na youtube - to widać codziennie na naszych drogach czy parkingach. A DTŚ powstawała co najmniej przez 20 lat i najstarsze odcinki są już bardzo wyeksploatowane znawco od niczego. ;)

    8 70
  • ~colombo01 2017-02-01 07:33:46

    Zonk! DTŚ-ka rozpada się pomału niemalże od pierwszego dnia użytkowania. Mam nadzieję, że firma wyciągnęła wnioski z błędów związanych ze złym doborem mieszanek na ostatniej warstwie asfaltu.

    13 0
  • ~niuti 2017-02-01 12:40:12

    4 bańki za pilnowanie wykonawcy, żeby dobrze budował. Choć pewnie okaże się że się nie wyrobił w terminie, że źle wykonał prace itp itd. życie jednym słowem :). Potem się dziwić, że drogi u nas kosztują astronomiczne kwoty. W końcu wszyscy muszą być zadowoleni, że tak powiem. :)
    Nasunęło mnie się jeszcze takowe pytanie do p Kopra - skoro urząd nie ma takich fachmanów to nie może ich zatrudnić na umowy zlecenia ??? Różnych innych może a tych nie :). Zapewne tak samo zrobią firmy z przetargu.

    13 5
  • ~jajko 2017-02-01 17:50:36

    Arteks jestem ciekawy czy potrafisz np odpowiednio ustawić amortyzator w rowerze lub wyregulować przekładnie w przerzutkach, nie mówiąc już o hamulcach. W końcu to takie proste. Prawo jazdy dla wybranych pewnie byś chciał co? Wiesz czemu niektórzy kierowcy jeżdżą na oślep? Bo wzorują się na Ciebie - myślą, że wiedzą wszystko najlepiej...

    15 6
  • ~arorybnik 2017-02-01 19:02:05

    WOW Rybnik Com pl też nie ma o czym pisać ??????? a kto będzie nadzorował SMOG w Rybniku i Te ODKURZACZE ??? ile na to jest potrzebne kasy ??? ma to jakąś normę Hałasu czy wyciągnięcie pieniedzy od tych Najbiedniejszych Najlepiej jak by tym planem zajął by sie by sie jakiś zwykły obywatel

    3 3
  • ~1floyd 2017-02-01 23:28:27

    W zeszłym roku na wczasach, poznałem jednego z dyrektorów dużej firmy budującej autostrady i drogi w naszym kraju. Na pytanie czemu są tak kiepskiej jakości, odparł z żenującą szczerością: Gdyby były one dobre, to byśmy robili po ich wybudowaniu? I tak to się kręci....

    5 1
  • ~orient 2017-02-02 00:23:08

    @jajko a czy te złośliwości nie wynikają czasem z tego, że wielu najzwyczajniej nie potrafi komentować tematu? Trzeba oddać Arteksowi, że przeważnie to potrafi i jego uwagi są dość celne. Odnośnie umiejętności to dzisiaj około 12.30 jechałem ulicą Reymonta w kierunku świateł z ulicą Kotucza. Przede mną Lka skręciła w prawo na zielonej strzałce i oczywiście nie zatrzymała się. Instruktor widocznie nie wymaga przestrzegania przepisów. Tak niestety w naszym kraju przygotowuje się przyszłych kierowców.

    2 7

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy to dobrze, że Dworek Florianshof został wyburzony?




Oddanych głosów: 679