zamknij

Wiadomości

Zakaz palenia na przystankach

2009-04-27, Autor: 
Rada miasta przyjęła uchwałę zakazującą palenia na dworcu komunikacji miejskiej i na przystankach.

Reklama

Rybniccy rajcy zdecydowali się przyjąć rozwiązanie, które jakiś czas temu wprowadzono w innych miastach, m.in. w Warszawie, Łodzi i Krakowie.


W najbliższym czasie na dworcu przy ul. Budowlanych oraz na przystankach umieszczone zostaną znaki „zakaz palenia”.


Jak zwykle w takich sytuacjach pojawia się pytanie, kto i jak będzie egzekwować taki zakaz. - Zgodnie z prawem organami zobowiązanymi do przestrzegania zakazu są straż miejska i policja – mówi prezydent Rybnika Adam Fudali.

 

Przypomnijmy, że zakaz palenia w miejscach publicznych podejmowaliśmy już w naszym portalu w minionym roku - czy rybniczanie chcą przestrzeni publicznej bez dymu tytoniowego (wideo)?

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (25):
  • ~parapsychopatolog 2009-04-27
    10:00:50

    0 0

    Zakaz może i potrzebny choć to raczej kwestja kultury. Ja sam jako osoba paląca nie pale na przystanku w obecności innych osób. Oddalam się wtedy. Rozumiem że, może to komuś przeszkadzać. Ale jeśli nie ma nikogo na przystanku?

  • ~buchu 2009-04-27
    10:05:08

    0 0

    I bardzo dobrze. A tych co nie dostosują się karać mandatami i to surowymi. Jak ktoś chce się truć to niech się truje sam.

  • ~Knorkator 2009-04-27
    10:48:24

    0 0

    Parapsychpatolog ja osobiście nie palę ale zgadzam się z tobą tyle że zakaz taki jest niezbędny bo niestety większość palaczy takiej kultury nie posiada niektórych trzeba karać mandatami bo się nie nauczą

  • ~Knorkator 2009-04-27
    10:49:48

    0 0

    Może Straż Miejska w końcu będzie miała zajęcie

  • ~BzK 2009-04-27
    11:08:07

    0 0

    Myślicie, że Straż miejska będzie coś egzekwować? Przecież na Pl. Wolności palą 15 latki i Ci przechodzą wobec nich obojętnie.... jeszcze by mnie to tak nie raziło jakby nie starali się eksponować tą cygaretę i pokazywać przez to jacy to nie są dorośli... :x Co do kultury to większość palących jej nie ma. Niestety. Palą wszędzie gdzie się da, potem pełno petów na całym mieście. Ja bym był za tym, że jak ktoś chce palić niech pali w palarniach/własnych domach ale nie na ulicy.

  • ~Knorkator 2009-04-27
    11:44:50

    0 0

    Sam kiedyś paliłem i wiem jak ciężko rzucić mnie nie przeszkadza ze ktoś sobie w mieście Pali byle nie palił przy mnie tylko odszedł gdzieś na bok.Mogli by się bardziej zająć sprawą zakazu palenia w pracy(w jadalniach itp)w zakłądach państwowych bo to juz woła o pomste do nieba jak wejdzie 10 palących ja jeden nie pale to tam się można zaczadzić

  • ~gnatu 2009-04-27
    12:24:31

    0 0

    popieram to 100% bo dlaczegfo osoba nie paonca ma wdychać opary dsymu tytoniowego.

  • ~ziupo 2009-04-27
    13:37:41

    0 0

    Ciekawe kiedy pojawią się pierwsi narzekacze ;) Przecież zamiast myśleć o ustanowieniu zakazu palenia mogli pomyśleć o remoncie dróg lub wygonieniu hipermarketów z miasta ;)

  • ~qdobp 2009-04-27
    18:55:01

    0 0

    a moze o banicjii ziopow...

  • ~qdobp 2009-04-27
    18:55:39

    0 0

    8ziupow

  • ~ 2009-04-27
    19:12:02

    0 0

    Bardzo dobre rozwiązanie. Popieram!
    Tylko kary powinny być stosowne - 1000 zł za chamstwo - palenie w takim miejscu - to odpowiednia kara i z wymiarem edukacyjnym.
    W godzinę można by zarobić więcej niż z fotoradarem w cały dzień.

  • ~ 2009-04-27
    19:19:37

    0 0

    Palić można, ale z kulturą. Nigdy nie zadymiam osób, które stoją obok mnie. I cieszę się, że mandaty polecą, bo chamów, buraków i cwaniaków to u nas połowa narodu. Jeszcze chciałbym, żeby damusie, które są wymalowane, nie rzucały papierosów na chodniki. Za to mandat w wysokości jednego loda:D

  • ~Rigoletto 2009-04-27
    20:35:46

    0 0

    Brawo. Brawo i jeszcze raz Brawo!

  • ~Amelia88 2009-04-27
    20:35:53

    0 0

    Osobiście popalam, ale i tak jestem za!! Mandaty muszą być za palenie w miejscach zabronionych oraz za wyrzucanie petów na ziemię, czyli zaśmiecanie środowiska. Nie lubię, kiedy ktoś na mnie dymi, a o restauracjach itp to już nie wspomnę! Ale tak sobie myślę, że mogłoby być też jakieś specjalne miejsce dla nałogowych....

  • ~obserwator444 2009-04-27
    20:47:34

    0 0

    Tylko co to znaczy na przystankach? Pod zadaszeniem czy na długości zatoczki? Czyli mozna sie odsunac 10m i palic "legalnie"? Ciekawe na jakiej powierzchni plac wolności jest przystankiem? :) Lepiej jednoznacznie to okreslic bo z funkcjonariuszami ze strazy miejskiej jest raczej ciezko sie dogadac i przekonac co do swojej racji.

  • ~ 2009-04-27
    21:11:52

    0 0

    w d... ich mam dalej bede jarał i rzucał pety na chodnik. Co mi taki strażnik może? muahaha

  • ~Rigoletto 2009-04-27
    21:40:30

    0 0

    Można próbować egzekwować kary poprzez strażników miejskich lub policjantów ale najlepszym egzekutorem tego zakazu będziemy my sami. Obywatele którzy będą wymuszać na wszystkich chamach typu geryPL i innych cwaniakach gaszenie tych petów. Proste? Proste. Tylko, że się naród boi. Gnoja w dresie. Żal

  • ~Marcin74 2009-04-27
    22:59:16

    0 0

    Idąc chodnikiem palę. Legalnie. Przechodzę obok przystanku i dalej palę. Nielegalnie? Mijam przystanek i dalej palę. Legalnie. BZDURA! Ciekawe kto będzie rozsądzał sporne kwestie. Pewnie sąd. A może by tak wdrożyć przepis mycia pach przed wejściem do pomieszczenia gdzie może przebywać więcej niż dwie osoby? Kaszlania, kichania, smarkania i plucia się podczas mówienia? To o wiele bardziej społecznie niebezpieczne zachowania niż palenie na przystankach na świeżym powietrzu.

  • ~Rigoletto 2009-04-27
    23:07:44

    0 0

    Do tego akurat żadnego przepisu nie potrzeba Marcin74. Do tego potrzebne jest dobre wychowanie i elementarne dbanie o higienę osobistą. I tego nie da się wyegzekwować. Tego trzeba się nauczyć. W kwestii palenia sprawa ma się inaczej bo naród jest egoistyczny. I jak się mu kagańca nie założy to uzna, że wszystko mu wolno. Otóż nie. Nie wolno mu wszystkiego

  • ~respect 2009-04-28
    10:25:46

    0 0

    W pełni popieram -Rigoletto-!! A geryPL to zapewne juz jeden wielki PET - wiecej z tego peta juz nie bedzie.

  • ~gohan55 2009-04-28
    12:16:01

    0 0

    Uważam, że jest to głupi pomysł i będzie martwym przepisem. Strażnicy miejscy jak i policjanci nie są w stanie kontrolować wszystkich przystanków autobusowych a raczej na zgłoszenie "prosze przyjechać bo jakiś Pan/Pani pali na przystanku" nie przyjadą bo to raczej za błacha sprawa. Poza tym już wiele lat jeżdże komunikacją miejską i nigdy nie słyszałem, aby ktoś zwrócił uwagę palaczowi, że ma nie palić. Moim zdaniem ludzie popieraja zakaz palenie który ma być egzekwowany przez straż lub policje, bo sami są zbyt tchórzliwi, aby zwrócić drugiej osobie uwagę.

  • ~steel 2009-04-28
    13:17:48

    0 0

    gohan55 ja wieloktrotnie slyszalem i sam zwracalem uwagi... ale z reguly konczy sie buracka- pyskowka ze strony palacza. Ludzie to samoluby i malo kto patrzy na innych. Tak jak komus zwrocisz uwage ze parkuje na dwoch miejscach zamiast jednym to odpowie chamsko ze "jest caly parking" a np w czechach widzialem juz jak takich cwaniaczkow z polski kasowano za dwa miejsca parkingowe :P kultury trzeba sie nauczyc a niestety wielu palacych zapomina o niej gdy trzyma peta w ustach...

  • ~markiz 2009-05-03
    18:57:55

    0 0

    Niedługo pewnie będzie zakaz palenia w samochodach osobowych. Chociaż wyrzucanie niedopałków (petów) przez okno auta, powinno byż zabronione. Powiedział bym "szlachectwo zobowiązuje" - ludzie patrzą - szczególnie jeżeli się jeździ wypasioną bryką, wjeżdża na rynek, piastuje dość wysokie stanowisko i pali Marlboro, prawda Panie ..... .

  • ~Gramaj 2009-05-09
    23:05:19

    0 0

    Jedni tu naprawde przesadzaja (kara 1000 zl) .Nie pale, ale bardziej przeszkadza mi jak ludzie w prywatnych domach wrzucaja wszystko co sie im podoba (zwlaszcza plastikowe opakowania) do pieca i puszczaja to w powietrze. To dopiero jest "czadzenie".
    I niech mi ktos powie, ze stanie kolo palacza jest gorsze.Pierwsza rzecz, ktora robie to lece zamykac okna ,a potem zbieram pranie, bo mozna juz prac na nowo. Niech najpierw z tymi "Od tego swiezego powietrza " dadza sobie rade. To jest WIELKI PROBLEM. Czasem sie zastanawiam czym oddychaja ich dzieci,bo jak sie zaciagnac tym "powietrzem" to wystarczy na tydzien bez popierosa.

  • ~etet 2009-05-11
    09:04:22

    0 0

    Ale czemu tylko na przystankach ? Wszedzie powinien byc zakaz. Co chwile spotykam smierdzacych kretynow co mysla, ze jak oni maja ochote wdychac ten syf to inny tez ! Jak komus to sprawia przyjemnosc to musi nie miec mozgu (co zreszta widac po twarach wiekszosci tych kretynow). Nie mozna nawet obok takiego przejsc bo smierdzi mu z ryja na 3 metry. Obyscie wyzdychali smierdzace debile to moznaby powdychac normalny zapach wiosny a nie wasz smrod. Tyle mam do powiedzenia.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5057