zamknij

Wiadomości

Tico zmiażdżone przez mercedesa, 2 osoby nie żyją

2009-08-18, Autor: 
Dziś w nocy na ul. Mikołowskiej w Przegędzy daewoo tico zderzyło się czołowo z ciężarowym mercedesem. Zginęli kierowca i pasażer Tico.

Reklama

O godzinie 3.00 dyżurny Komendy Miejskiej Policji w Rybniku odebrał zgłoszenie na numer alarmowy 997 o tym, że na ul. Mikołowskiej doszło do czołowego zderzenia dwóch pojazdów. Po przyjeździe na miejsce służby ratownicze natychmiast przewiozły do szpitala trzy osoby jadące osobowym daewoo. Niestety, 28-letniego kierowcę i jednego z pasażerów nie udało się uratować.Ciężarowym mercedesem jechało dwóch mężczyzn. Jeden z nich miał 0,48 promila alkoholu w wydychanym powietrzu. Policjanci ustalają teraz, który z mężczyzn prowadził samochód oraz co było przyczyną wypadku. Wątpliwości policjantów budzi relacja zatrzymanych, która znacznie różni się od ustaleń dokonanych na miejscu zdarzenia.
Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (26):
  • ~josom 2009-08-18
    10:39:26

    0 0

    [*]

  • ~holm 2009-08-18
    11:47:26

    0 0

    boshhhheeee :( [*]

  • ~baby_smile 2009-08-18
    11:51:33

    0 0

    z Tico zostałyby szczątki nawet po zderzeniu z rowerem. Te auta nie powinny mieć racji bytu, tak jak Smarty i inne tego typu gokarty...

  • ~k&a 2009-08-18
    12:54:56

    0 0

    tico można poznać jedynie po kołpaku... puszka śmierci...na złom z tym !

  • ~dizers 2009-08-18
    13:08:47

    0 0

    miałem kiedyś tę kupę złomu,strach tym jeździć.Jedno co trzeba przyznać to jest oszczędne i nic po za tym.Zero bezpieczeństwa,właśnie dlatego sprzedałem tico !!! Właśnie dlatego żeby uniknąć takich chwil. (Nie obwiniam nikogo) [*]

  • ~cyfra 2009-08-18
    13:15:44

    0 0

    Macie racje niebezpieczne auto Inne pewnie by bardziej ochroniło ludzi w środku Widać że strażacy mieli co rozcinać

  • ~mily pan 2009-08-18
    13:54:33

    0 0

    Ludzie jedza takim samochodami co maja, nie zyja dwie osoby a napinacze pisza ze umarli tylko ze jechali Tico bo to zlom a moze kierowca byl pijany a moze byl mlody bo tacy to mordercy polskich drog.

  • ~kamilson1983 2009-08-18
    14:45:35

    0 0

    "Bogdann55" - przestań dupczyć pierdoły bo jak czytam to co napisałeś to mi się chce zygać!!! Ze względu na to że jestem mechanikiem i blacharzem to zgadzam się tu z niektórymi osobami że tak zwane tico i dużo innych samochodów nie powinno poruszać się na drogach bo się po prostu nie nadają ze względu na ich konstrukcję. Co do kierowcy czy był pijany to może i był i wtedy to jest jego wielka głupota, ale żeby bić do młodych kierowców to jesteś śmieszny i albo jesteś upośledzony albo jesteś policjantem bo tylko takie osoby mogą twierdzić tak jak ty że młodzi kierowcy są najgorsi. Powiem tak nie wiem ile masz lat i czy te twoje cyfry 55 przy twoim loginie twierdzą że masz 55 lat ale powiem tylko tyle że jeżeli ty masz tyle lat to wspomnij se swój egzamin na prawo jazdy jeszcze jak zdawałeś na samochodziku maluch i jak się zachowywałeś jak byłeś młody? i tylko nie pisz mi że jeździłeś przepisowo i powoli bo w to nie uwierzę. Do tego nie pisz mi że ty jesteś doświadczonym kierowcą bo wtedy cię wyśmieje jak dziecko! A dlaczego że nawet jak byś miał prawo jazdy przez 70 lat to nigdy nie jesteś doświadczonym kierowcą i ciągle się uczysz!!!

  • ~RW 2009-08-18
    14:53:42

    0 0

    bogdann55: http://wyborcza.pl/1,100503,6828746,Morderca_jest_kim_innym_niz_to_opisuja_media.html

  • ~kamilson1983 2009-08-18
    15:17:30

    0 0

    RW zgadzam się z tobą!!! A najlepsze jest to że tak zwani policjanci i prasa to jedno wielkie łajno. Co do prasy to oni zawsze coś przekręcą żeby tylko się pokazać i zrobić reportaż na pierwszą stronę, a co do Policji to sami zobaczcie od czego oni są jest lato słoneczna pogoda do Policja się pojawia na drogach! A dla czego? Bo nie jest im zimno żeby stać z lizaczkiem na drodze i ich zatrzymywać. Jest zima a ja oraz inne osoby widzą że Policja pokazuje się tylko w ostateczności jak jest wypadek czy przypadkowa kontrola. Policji jeżeli się już coś uda to zawsze przez przypadek!

  • ~ 2009-08-18
    16:15:43

    0 0

    Nie kazdego stac na nowe Volvo czy Renault majace 5 gwiazdek, przypuszczam wiekszosc popularnych takze nie zapewnilaby ochrony w zderzeniu z takim pojazdem. [*]

  • ~Duki 2009-08-18
    18:33:18

    0 0

    Ale jakoś nikt nie napisał kto w kogo uderzył... Żal oczywiście ofiar wypadku bo mógłby to być każdy z nas :[ Nie wiem czy którakolwiek osobówka miałaby szanse na czołowe z ciężarówką?? Nie popieram jazdy po alkoholu , ale choćby nawet 0,48 miał kierowca to wtajemniczeni wiedzą, że tyle to można mieć po spożyciu jednego piwa. Jakoś w krajach w których dozwolone jest 0,5 bądź też 0,8 promila to jakoś wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców jest o dziwo mniej. Poza tym zapraszam do lektury artykułu podanego przez ~RW sam znam z autopsji zdarzenie gdzie 40-letnia pani potrąciła 12-letnią dziewczynkę i zbiegła z miejsca zdarzenia. Przykre.. [`]

  • ~kamilson1983 2009-08-18
    19:37:52

    0 0

    Duki masz racje ale co do dopuszczalnej miarki alkoholu w Polsce to nie jest tak do końca jak mówisz. Według polskiego prawa nawet jak masz nie całe 0,1 do 1 promila we krwi to nawet jak cie zatrzymają to zostaje ci zatrzymane prawo jazdy na okres od 6 miesięcy do 1 roku! po wyżej 1 promila podajże do 2 promili prawko zostaje zabrane od 2 do 3 lat!

  • ~kamilson1983 2009-08-18
    19:41:20

    0 0

    ~vertala- odpowiadając na treść twojego kometa a dokładnie cytuję"Nie kazdego stac na nowe Volvo czy Renault majace 5 gwiazdek, przypuszczam wiekszosc popularnych takze nie zapewnilaby ochrony w zderzeniu z takim pojazdem. [*]
    To powiem Ci że nikt tu nie powiedział że chodzi o auta z kategorią 5 gwiazdkową ... Dodam tylko że tak zwana skarpeta a dokładniej samochód "syrenka jest bezpieczniejsza niż tak zwane tico!!! :P:P

  • ~Duki 2009-08-18
    20:39:31

    0 0

    kamilson1983 - małe sprostowanie bo nie czytasz ze zrozumieniem, nie pisałem nic o dopuszczalnym stężeniu alkoholu jaki jest w Polsce. A wynosi on 0,2 promila. Mając więc 0,1 czy nawet 0,19 nikt nie ma prawa cię ukarać a tym bardziej odebrać Ci prawa jazdy. W roli ścisłości od 0,2 do 0,5 promila traktowane jest jako wykroczenie a powyżej 0,5 jako przestępstwo.

  • ~Fistaszek_inz 2009-08-18
    23:08:26

    0 0

    Baby!! Smarta zostaw w spokoju, bo jest przemyslanym i bardzo bezpiecznym autem. Zobacz sobie lepiej najpierw crash testy, a pozniej wciskaj ludziom taka ciemnote. Nie masz pojecia co piszesz wogole. Smart jest o wiele bardziej bezpieczniejszy od innych samochodow w swojej klasie i napewno to nie jest zaden gokart. Jakbys wiedzial ile tych aut sie sprzedaje na poludniu Europy i jak te autka sie sprawdzaja to bylbys madrzejszy i nie pisal glupot. Patrz crash testy (w Smarcie drzwi sie otwieraja, a w Corsie nie za bardzo) porownianiowe z Corsa:
    http://www.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s&feature=fvst
    nowy Smart: http://www.youtube.com/watch?v=mz-s1sIoLhU&feature=fvst
    Przemysl i nie pisz na przyszlosc takich banialuk, nie uchodzi porownywac go do Tico, wstyd i niewiedza goruje... Pozdrawiam

  • ~Grisza 2009-08-18
    23:42:01

    0 0

    Przyglądając się zdjęciom z wypadku odnoszę wrażenie, że miał on miejsce przed skrętem na Kamień, a więc w Rybniku, a nie w Przegędzy. Zresztą na stronie policji nie ma mowy o Przegędzy....

  • ~cyfra 2009-08-19
    09:48:46

    0 0

    Tak wypadek był jeszcze w Rybniku zaraz za tym ostrym zakrętem jadąc od Rybnika a przed skrętem na Kamień Przegędza sie zaczyna obok Alberta jakies 3 km dalej

  • ~Agusiiaa89 2009-08-19
    13:26:53

    0 0

    Duki niestety Kamilson ma rację.. teraz nawet za 0.1 odbierają prawo jazdy na okres od 6 miesiecy do roku owszem jest to wykroczenie ale mają prawo Cie w ten sposob ukarac. Nie ma juz czegos takiego jak granica tolerancji do 0.2.

    Co do wypadku.. szkoda ludzi, niezależnie czy byli młodzi, niedoświadczeni, czy starsi stażem kierowcy (*)

  • ~rybnik moim miastem 2009-08-19
    22:29:13

    0 0

    agussiiaa i Kamilson mylicie 2 wartości. Stan po użyciu alkoholu zachodzi wtedy, gdy stężenie alkoholu we krwi wynosi 0,2 - 0,5 promila. Podawana przez Was wartość dotyczy zawartości alkoholu w wydychanym powietrzu, co z kolei mierzy się w miligramach na decymetr sześcienny powietrza. I rzeczywiście wartość 0,2 promila we krwi odpowiada 0,1 mg alkoholu w 1 m3 wydychanego powietrza. Przy takiej wartości 0,2-0,5 promila zachodzi stan po użyciu alkoholu. Prowadzenie pojazdu w takim stanie stanowi wykroczenie, za które sąd orzeka karę aresztu albo grzywny oraz zazwyczaj zakaz prowadzenia pojazdów na okres od 6 miesięcy do 3 lat( art. 87 i 29 kodeksu wykroczeń). Jeśli stężenie przekracza 0,5 promila we krwi(0,25 mg w 1 dm3 powietrza)albo prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość, zachodzi stan nietrzeźwości. Prowadzenie pojazdu w takim stanie stanowi przestępstwo, za które grozi kara grzywny, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2 ( art. 178 a kodeksu karnego). Ponadto sąd orzeka zakaz prowadzenia pojazdów na okres od 1 - 10 lat ( art. 43 k.k.). Do 0,2 promila można prowadzić samochód.

  • ~tymonn 2009-08-19
    22:46:56

    0 0

    Tragedia straszna szczególnie dla tych co jechali prawidłowo i... ktoś w nich walnął. Wrrrr.... Co do promili to nie mylcie promili z mg/l! Dozwolona dawka to do 0,2 promila i do 0,1 mg/l - zależy jakim urządzeniem nas badają. Powyżej jest zonk i albo wykroczenie do 0,5 promila i do 0,25 mg/l albo przestępstwo powyżej tych wartości. A prawo jazdy można stracić od 0,5 roku do 3 lat za wykroczenie i od 1 roku do 10 lat albo dożywotnio za przetstępstwo. I zupełnie nie ma znaczenia ile mamy promili przy danych wartościach. Możemy za 0,3 promila stracić na 3 lata a za 1,5 promila na rok!

  • ~koczis111 2009-08-19
    22:57:10

    0 0

    Ale macie problemy , najlepiej to jest jak pijesz nie jedziesz i tyle na ten temat , a nie ile możesz miec alk a ile nie proste , jak już wypisze to najlepiej do Taxi wsiadać a na 2 dzien po auto wrócic albo wcale się nie łapać kluczyków do rąk .

  • ~rybnik moim miastem 2009-08-19
    23:20:55

    0 0

    koczis! święte słowa! nic dodać nic ująć! jak kogoś stać na auto i na to żeby sobie wypić, to też go stać zapłacić za taksówkę!

  • ~Duki 2009-08-21
    00:59:43

    0 0

    Tu nie chodzi o to kogo stać na taksówkę a kogo nie. Też jestem tego zdania albo pijesz albo jedziesz.Chodziło mi tylko o to iż w krajach w których dozwolone jest 0,5 bądź też 0,8 promila to jakoś wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców jest o dziwo mniej. A ile jest wypadków spowodowanych zmęczeniem lub np. rozmową przez telefon w czasie jazdy??? O wiele więcej, niż przez tych którzy mają 0,4 promila bo wczoraj były urodziny kolegi , albo wypił lampkę wina do obiadu i już wielkie halo! Sensacja na maksa! Nie mówię oczywiście o tych którzy mają po 1 lub 2 promile bo to oczywiście kretynizm.

  • ~BartekH 2009-08-21
    22:22:03

    0 0

    Duki masz jakieś oficjalne statystyki

  • ~Duki 2009-08-23
    00:34:31

    0 0

    Wystarczą mi takie, że jesteśmy w czołówce w co do śmiertelnych wypadków przy ograniczeniu do 0,2 promila...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4920