zamknij

Wiadomości

„Teraz już wszystko jest zabronione”. Mężczyzna dostał mandat za spalanie liści i gałęzi

2016-12-02, Autor: 

Kilka dni temu eko-patrol interweniował na ul. Małachowskiego w Boguszowicach. Mężczyzna jak gdyby nigdy nic palił liście i gałęzie. Nie krył zdziwienia na widok mundurowych. Otrzymał 500 złotych mandatu.

Reklama

Straż Miejska w Rybniku otrzymała anionimowe zgłoszenie w sprawie spalania odpadów zielonych. - Na miejscu interweniował eko-patrol. Strażnicy zauważyli mężczyznę, który w ich obecności dorzucał liści do ognia. W związku z popełnionym przez niego wykroczeniem, funkcjonariusze ukarali sprawcę mandatem karnym w wysokości 500 zł. Mężczyzna nie krył jednak zaskoczenia interwencją patrolu – mówi Dawid Błatoń, rzecznik straży miejskiej.

Rybniczanin twierdził, że od lat paliło się odpady pochodzenia roślinnego i nie do końca rozumiał sens obowiązujących przepisów. Interwencję eko-patrolu skwitował słowami: „teraz to już wszystko jest zabronione”.

Oceń publikację: + 1 + 45 - 1 - 117

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (76):
  • ~Daniel Bartczak 2016-12-02
    18:01:33

    96 7

    Ogniska nie zrobimy.

  • ~Ancymon 2016-12-02
    18:21:08

    Eko-patrol powinien poruszać się ekologiczne czyli zasuwać na piechotę albo rowerami a nie smrodzić spalinami .

  • ~ 2016-12-02
    18:25:09

    Czy wszyscy mieszkańcy miasta płacą mandaty za palenie liści i korzeni? Chyba nie !! W październiku szłam ul Podmiejską i na placu przed budynkiem jednego z posłów ( J) paliło się duże ognisko właśnie z liści i gałęzi. Założę się że gdyby ktoś zadzwonił w tej sprawie to i tak by nie dostał ( poseł) mandatu.

  • ~ 2016-12-02
    18:54:04

    57 34

    To jest teren parafii NSPJ a dokładniej parking obok probostwa i kościoła. Czyżby anonimowy donos ateistycznego ekologa?

  • ~Sez 2016-12-02
    19:00:20

    Zupełnie jak ukarany nie rozumiem dlaczego za palenie liści i gałęzi czyli tzw. odpadów zielonych dostał mandat. Gdyby palił w tym ognisku plastiki to zasłużył. Ale nie w tym przypadku. A że palił mokre liście to i dymu pewnie było sporo is tdSezm aRDrodzy przedstawiciele Straży Miejskiej komu wystawicie mandat jeżeli piorun walnie w drzewo i zapali się las ???

  • ~KSnake 2016-12-02
    19:55:00

    81 8

    To co, teraz jeśli ognisko to tylko opalane ekogroszkiem? Najlepiej w retorcie? Czy może wyłącznie chiński grill gazowy za pierdyliard złociszy? Nie czepiam się tylko w przypadku jeśli palił mokre liście, to i owszem, jest paragraf za zakłócanie życia sąsiadom...

  • ~zaniepokojony 2016-12-02
    19:56:35

    41 71

    zakaz ten został wprowadzony w 2012 , prawo zezwalało na spalanie gałęzi i odpadów zielonych powstających przy pielęgnacji ogrodów pod warunkiem, że nie powoduje to nadmiernej emisji dymu i nie jest uciążliwe dla sąsiadów. Bo kiedy dym z naszego ogniska będzie przeszkadzał sąsiadowi, ten może nawet skierować sprawę do sądu. Należy tu wspomnieć, że powstałe zadymienie często ogranicza widoczność, co może powodować zagrożenie w ruchu kołowym. Nagły podmuch wiatru może być także przyczyną niekontrolowanego rozprzestrzenienia się ognia w nieznanym kierunku. Ognisko trzeba robić w wyznaczonym, zabezpieczonym miejscu. Jeśli ludzie są na tyle tępi, że nie znają obowiązujących od lat praw to kara jak najbardziej słuszna. Przecież ktoś to zgłosił czyloi nawet jakby nowe prawo nie obowiązywało przed 2012 tez dostałby mandat bo było to uciążliwe dla sasiadów. Edukować ludzi jeśli sami nie potrafią bravo

  • ~remmers 2016-12-02
    20:00:59

    Co za idiotyzm żeby nie można było juz sobie zrobić ogniska na swoim placu. Idzie zrozumiec i ja to popieram zakaz palenia odpadami typu butelki plastikowe lub guma.
    Jezeli chcą być tacy ekologiczni to niech zakażą kupowania kominków lub palenia piecami i nakażą wszystkim zakup pomp ciepła. Rybnik zaczyna sie robić chorym miastem gdzie sąsiad tylko czeka aby mógł donieść na innego

  • ~Grzegorz Barszcz 2016-12-02
    20:04:29

    48 77

    Jaki sens ma palenie liści i gałęzi, skoro sa za darmo odbierane?

  • ~zaniepokojony 2016-12-02
    20:13:06

    14 58

    ~remmers ognisko czy gril podpałki rozpałki itp itd badania pokazały, że osoba, która stoi przez dłuzszy czas przy grilu i to wdycha wciąga dym odpowiadający wypaleniu paczki papierosów to często są środki chemiczne. kto daje prawo żeby truć innych? może jeszcze ludzie w bloku na balkoach będa sobie palić grila ?;)

  • ~Mael 2016-12-02
    20:14:51

    To jest już skrajny reżim jeśli nie można zrobić ogniska z suchych patyków. Stokroć bardziej trujące są spaliny z rury wydechowej samochodu. Jestem przekonany, że straż miejska przyjeżdżając z Rybnika do Boguszowic naskrodziła x 1000 w stosunku do fojerki.

  • ~hanys z Rybnika 2016-12-02
    20:26:33

    96 48

    Tylko gorol umie donosić ale mamy sąsiadów WSTYD !! Jak Ci śmierdzi GO...U wara z Rybnika

  • ~zaniepokojony 2016-12-02
    20:37:44

    40 63

    no i prosze mamy tu dobry przykład ~hanys z rybnika dzieli ludzi na hanysów i goroli może też pod względem koloru skóry i wyznania kto wie, nieważe dla niego pewnie, że np tym powietrzem oddychają też dzieci i jak widac na jego przykładzie co oddychanie smogie robi z mózgu. rozumiem, że niektórzy siedli niżej na gałęzi ewolucji, ale przez to nie ruszymy do przodu można zrobić to lepiej. dzieciaki uczcie się możecie zmienić to miejsce ;)

  • ~Kumek1 2016-12-02
    20:44:19

    69 14

    Strach przez lato zrobić grill albo ognisko. No ale na premie świąteczne trzeba zarobić, a i więcej "uprzejmie donoszę" się znalazło. Nie popieram spalania śmieci ale gałęzie? Toż to...no cóż w kominku też już palić nie wolno. W ogóle nie palmy w piecach przez zimę!!
    Za tę kasę ciekawe co zrobi miasto..to 500 tam 500 ładna sumka się uzbiera...może by tak ulotki do każdej bramy z informacją czego nie palić. Wtedy nieuświadomieni nie będą mieli wymówek a i podstaw do mandatu w razie czego nie będzie.

  • ~piotrekdec 2016-12-02
    21:04:26

    23 67

    ryhor: rozumiem, że klecha robił konklawe i potrzebował dymu,
    hołota ma się dusić bo czarny książę robi porządki na włościach

  • ~majster86 2016-12-02
    21:21:31

    81 14

    a czy jest gdzieś określone od jakiego wymiaru coś jest drewnem lub gałęzią. Mam teraz w piwnicy kawałki drewna sosny o średnicy 3,5 cm i teraz się zastawiam czy mogę to spalić czy nie bo może to jeszcze też są pocięte gałęzie? a może drewno się zaczyna dopiero od 4 cm średnicy , albo 3,85 cm?oo albo może na przykład taką leszczynę można spalić już jak ma 2 cm średnicy a dębą dopiero 5cm. albo na odwrót. Paranoja takie rzeczy tylko w Rybniku. Jak tak dalej pójdzie to zabronią na przykład spalania drewna razem z korą albo na przykład sęki trzeba będzie wycinać bo w końcu sęki to początek gałęzi a gałęzi nie można palić.

  • ~pprywatne 2016-12-02
    21:35:38

    69 5

    ~remmers. Można robić ognisko, tylko trzeba mieć kiełbaski przygotowane. Możesz wtedy nawet piec je na liściach i nikt Ci nic nie może zrobić, bo używasz ognia do przyrządzania posiłku. Tak jest w przepisach. Nie wiem co by było gdyby ktoś piekł kiełbasę na oponie, ale to tylko takie teoretyczne rozmyślanie.
    Inna sprawa, raczej niema różnicy przy spalaniu drewna w kominku (co jest ponoć ekologicznym ogrzewaniem), a w ognisku.

  • ~ 2016-12-02
    21:37:11

    36 55

    Moi drodzy - w mieście muszą zapanować jakieś standardy, dużo większe niż w małych miasteczkach czy na wsiach. Liście można odwieźć do kompostowni i nie trzeba ich palić jak przed laty. @hanys z Rybnika jako też hanys jestem trochę zażenowany twoim wpisem. Świat idzie z postępem, dzisiaj wiemy to czego nie wiedzieli nasi rodzice czy dziadkowie. Palenie uschniętych liści jest bardzo szkodliwe - poza tym powoduje dużo dymu. Po co więc to robić? Straż miejska wykonuje swoją pracę. Niektórym może się to nie podobać, a innym wręcz przeciwnie.

  • ~Tadeusz Kiełkowski 2016-12-02
    21:52:02

    67 47

    Głosowałem na obecnego prezydenta Rybnika ale już Piotr Kuczera nie dostanie głosów moich i mojej rodziny.

  • ~Mariusz Niżyniec 2016-12-02
    21:53:01

    63 21

    Rzeczywiście, i mnie wydaje się to trochę dziwne. Rozumiem zakaz palenia śmieci, ale gałęzie i liście nie są śmieciami. To są odpady pochodzenia roślinnego. Nie sądzę, żeby z takiego ogniska było tyle dymu, żeby mogło komuś zaszkodzić, okopcić elewację, albo znacznie ograniczyć widoczność na drodze. Facet miał raczej wrednego sąsiada.

  • ~Heina aus Pitolowa O/S 2016-12-02
    22:03:33

    69 16

    Wciepnoć patyki w nocy kapusiowi zapolić i zgłosić gestapo.

  • ~ 2016-12-02
    22:11:20

    73 11

    Miasto 140 tys. mieszkańców, wiadomość dnia, że ktoś palił gałęzie. Portal zaczyna być "upośledzony" na tym punkcie, wietrzna pogoda rozgoniła smog to piszemy że paleniu gałęzi. Jak na tym portal i w tym mieście nic konkretnego się nie dzieje. Żadnych nowych miejsc pracy, tylko karanie obecnych obywateli. Takie wieści codziennie.

  • ~mobilek 2016-12-02
    22:14:50

    22 37

    Wiadomość do : Tadeusz Kiełkowski - tzn, idąc pańskim tokiem rozumowania były prezydent by zezwalał na palenie gałęzi i liści tak pan to widzisz ?

  • ~totrzebaskomentowac 2016-12-02
    22:19:33

    47 5

    A wystarczyło,zeby miał nad kija z kiełbasą i nic by mu nie zrobili. Ognisko i kielbaska- choćby i z boazerii- nie jest zabronione. Kto zabroni kielbasic w listopadzie?!

  • ~ 2016-12-02
    22:21:53

    49 10

    To jest chore .Za palenie gałązek mandat czyli teraz został tylko gril bo kiełbaski na ognisku nie można upiec ,to ten eko patrol ma może dodatkowy dochód odpalany ze sprzedaży węgla i brykietu.Trzeba ich rozwiązać rozumiem spalanie śmieci itp ale to?
    To czym teraz rozpalać ogień w piecu najlepiej włożyć do paleniska z dziesięć gromniczek i ogrzewać mieszkanie tylko żeby nie dymiły.

  • ~nietuzinkowymen 2016-12-02
    22:38:17

    20 39

    Więc ja się pytam po co są w segregacji odpadów worki koloru brązowego na ODPADY BIODEGRADOWALNE ??? ano właśnie między innymi na liście i na gałęzie mądrale !!!

  • ~xxxx 2016-12-02
    22:38:28

    44 7

    ok,jutro robię ognisko,rano do woźniczki i jedziemy,zobaczymy czy przyjadą

  • ~ 2016-12-02
    22:46:50

    48 4

    Do nietuzinkowymen
    Powiem tak około czerwca chciałem oddać korzenie z drzew tylko dwie sztuki ,małeb(biodegradowalne) nie odebrano Mi jako gabaryt ,jako zielone byłem w Gminie i byli w szoku że ktoś chce coś takiego oddać na a spalić nie wolno i cóż zrobić wrzuciłem po jednym do kubła i odebrali ,ale gdzie tu segregacja co im pasuje to biorą ,a co nie to radź sobie sam .Chore państwo i urzędnicy.
    Tak jak Ktoś kiedyś powiedział daj Polakowi rządzić a sam się wykończy!

  • ~ 2016-12-02
    22:54:52

    40 7

    Gdyby przytrzymał nad tym ziemniaki na patyku dostałby 1000zł. Bo spalanie obierków...

    Równie "inteligentne" co wygodne jak podawanie tylko PM10 jako czynnika czystości powietrza. Resztę syfu zamiatamy pod dywan.

  • ~qwer 2016-12-02
    23:08:09

    34 7

    Plusy życia w Rybniku:Picie jest zdrowsze od oddychania.

  • ~Agnieszka Adamiak 2016-12-02
    23:21:56

    40 7

    niedlugo nie bedzie można ogniska zrobić, bo wtedy też przecież pali się gałęzie i liście

  • ~martinmartin040 2016-12-03
    08:02:25

    28 2

    A ja jestem ciekawy po co lub z kim nasza straż miejska jezdzi często o 2 w nocy na ul łukowa chyba nie do restauracji Biały Dom,i to chyba nie jest eko patrol :)

  • ~templariusz 2016-12-03
    08:16:15

    37 6

    Jasne jest czego nie wolno spalać. Ale to już przesada. Proponuję dla ekopatrolu: WALCIE MANDATY WSZYSTKIM CO ROBIĄ GRILLE -przecież z tego też wali dym. Sami się tym nakręciliście, jeden na drugiego donosi, a inni zacierają ręce. Bo są karane płotki a ci co naprawdę niszczą środowisko innym wypinają 4 litery.

  • ~Mariusz Niżyniec 2016-12-03
    09:28:47

    32 2

    ~tadek19725: Ja miałem to samo! Też miałem trzy karpy po wykopanych drzewach. Nie zabrali tego jako gabaryty. Pojechałem więc do miejskiej kompostowni, to powiedzieli, że takich karp i dużych gałęzi nie przyjmują, muszą być drobne w worku. Chciałem ich przechytrzyć i wrzucić do worków te karpy, ale każda próba włożenia karpy do worka powodowała jego porozrywanie o ostre korzenie. Finał był taki, że musiałem się namęczyć, żeby rozbić karpy na mniejsze części i wrzucić do kubła. Mogłem skorzystać jeszcze z drugiej opcji - spalić je.

  • ~300trojan 2016-12-03
    09:47:58

    32 6

    Gdyby palił te liście i gałęzie w piecu ,mandatu by nie dostał ;) Czujecie ten debilizm ?

  • ~totrzebaskomentowac 2016-12-03
    10:26:17

    26 5

    Może apka Yanosik wprowadzi funkcję ekopatrolu, będziemy klikać podobnie jak nieoznakowane radiowozy itp. Z tym, że koniecznie musi być głosowo " w pobliżu - ekopatrolu". Wtedy będą spaleni...
    A tak przy okazji nie muszą mieć nakazu, żeby wejść do domu. Przecież nawet Policja nie ma prawa wejść do mojego domu bez nakazu. No, chyba, że sami ich wpuszczamy... Wtedy nie potrzebują.

  • ~totrzebaskomentowac 2016-12-03
    10:30:39

    15 6

    Poprawiona interpunkcja. :-) Może apka Yanosik wprowadzi funkcję ekopatrolu, będziemy klikać podobnie jak nieoznakowane radiowozy itp. Z tym, że koniecznie musi być głosowo " w pobliżu - ekopatrol". Wtedy będą spaleni...
    A tak przy okazji nie muszą mieć nakazu, żeby wejść na posesję? Przecież nawet Policja nie ma prawa wejść do mojego domu bez nakazu. No, chyba, że sami ich wpuszczamy... Wtedy nie potrzebują.

  • ~Kwinto 2016-12-03
    12:17:03

    18 11

    Przydał by się konkretny wykaz co można spalić w piecu a czego nie można. Trochę zrobiły się tutaj z igły widły, myślę że mandat był nałożony głównie za palenie liści, z których jest mnóstwo smrodu i dymu, gałęzie raczej można spalić bo to drewno. Dobrze ktoś napisał, skoro zbierają nam odpady zielone za darmo, to powinny być one wystawiane do wywozu a nie palone. Zresztą prosty przykład! latem sporo osób suszy skoszoną trawę a potem smrodzi całą noc, choć niektórzy jak za starych czasów smrodzą na bezczelnego i w dzień.
    Podsumowując!
    Trawa,liście czy drobne gałęzie do worków, i przed dom, grubsze gałęzie do porąbania, wysuszenia i mamy na rozpałkę zimą. Czy to tak trudno pojąć? Mam wrażenie że sporo dyskutujących tutaj osób mieszka na blokach, albo po prostu z tych bloków przeprowadziło się do zwykłego domu.

  • ~buchu 2016-12-03
    12:37:59

    25 3

    Tak jak zauważył ~300trojan jakby te odpady gospodarki leśnej były spalane w kotle c.o. to mandatu by nie było ale, że na wolnym powietrzu to już tak co jest oczywiście bublem ustawowym, chyba że chodzi o uciążliwość dla otoczenia ale to już jest kwestia sporna bo jednej osobie to przeszkadza a drugiej już nie. Dlatego taka SM powinna inaczej podchodzić do tematu i np. zamiast mandatu upomnienie jeżeli obywatel pierwszy raz wszedł w zatarg z prawem w postaci wykroczenia, ale jeżeli się to powtórzy to kara razy 2. Bo urzędnik najpierw powinien pomagać a kara to ostateczność bo zawsze można ją wyegzekwować. Jeżeli egzekwowanie prawa ma być 1:1 to po co urzędnicy. Wystarczy robot - łamiesz prawo jest kara i nie ma dyskusji. A chyba nie o to chodzi.

  • ~kasia043 2016-12-03
    15:14:08

    27 4

    Szok po co jest ta straż miejska do likwidacji juz raz była na co ludzie czekacie nic nie robią a jak juz to pale węglem z Chwałowic a to że ktoś palił gałęzie straż miejska Rybnik do likwidacji bo nic nie robi

  • ~Customizer 2016-12-03
    15:41:21

    6 26

    Brawo Rybnik! Mam nadzieję, że w Żorach też organy zaczną wystawiać mandaty, bo świadomi mieszkańcy naciskają na radnych w tej sprawie.
    Osobiście wolałbym by obeszło się bez mandatów, ale na głupotę najlepiej działa bat.

  • ~andrzej35 2016-12-03
    16:05:21

    39 4

    Moje dzieciństwo kojarzy się z zapachem , palonych liści,. Panowie ze Straży Miejskiej, poprzez swoją nadgorliwość nie narażajcie się na śmieszność

  • ~7dyzio1 2016-12-03
    16:08:48

    42 5

    Eko-patrol informuje ze dziś bardzo dymi Elektrownia Rybnik proszę o interwencje.

  • ~totrzebaskomentowac 2016-12-03
    16:18:34

    21 5

    Kto napisał, że zielone wywożą za darmo? A te 9 zł od osoby, za niedługo 11 to za co? W skali roku każdy z nas za ten wywóz płaci 108 zł. Więc, gdzie ta darmocha? Czepiają się liści, gałęzi itp. Ja mam sąsiada co pracuje w straży pożarnej a u niego na posesji same meble leżą. Jak były gabaryty to zapier.... po wsi za meblami, jak dzieci za św. Mikołajem. A straż miejska ma to w du... Codziennie 2 czasami więcej razy przejeżdża radiowóz i co- to samo. Służby mundurowe - gorzej jak lekarze. Ręka rękę myje. Udają, że nie widzą.

  • ~totrzebaskomentowac 2016-12-03
    16:26:09

    11 1

    A tak w ogóle w jaki sposób anonimowo zgoscic się do patrlolu eko?

  • ~jabibe 2016-12-03
    17:35:23

    8 35

    Po co palić gałęzie i liście skoro wystarczy spakować do worka i sami po nie przyjeżdżają. A teraz Ci co go tak bronią to powiedzcie mi co by było gdyby nagle przy większym wietrze, zapaliła się jakaś konstrukcja obok? Ilu z tych palących gałęzie i liście jest na to przygotowana? Podejrzewam, że nikt nie myśli o tym. Nie ma palenia i koniec, kropka. Ognisko a spalanie odpadów to 2 różne rzeczy, więc to też należało by odróżnić a nie burzyć się odrazu. Inna sprawa czy wam serio odpowiada dymienie liśćmi? Już widzę jak suszył wszystko przed paleniem.... Troszkę wyobraźni

  • ~Tomasz Michałowicz 2016-12-03
    19:30:05

    23 10

    Pieprzone konfidenty dużo Polaków jest i bedzie konfidentami dostał mandat ale to i tak ksiądz zapłacił bo to było na jego posesji te konfidenty pójdą do kościoła dają na tace i w ten sposób płaca za mandat je.......ać konfidentów

  • ~Michał JAbłoński 2016-12-03
    20:09:35

    9 57

    BARDZO DOBRZE - FUNDACJA ZIELONY RYBNIK POPIERA KARANIE LUDZI ZA SMRODZENIE W MIESCIE

    TEN GOSCIU POWINIEN DOSTAC 2000 PLN MANDATU

    KARAC ZA BRAK MÓZGU

    MJ - FUNDACJA ZIELONY RYBNIK

  • ~sianio 2016-12-03
    21:27:35

    6 15

    Gdzie kurcze są moje trzy grosze w tej dyskusji?Czy redakcję opanował już PiSiorski sposób wybierania komentarzy?

  • ~sianio 2016-12-03
    21:30:48

    24 6

    A w lato jak jakiś mieszkaniec króliczoka rozpali grila nad zalewem to zaraz dzwonię po ekopatrol.Jak donosicielstwo to na całego.

  • ~Kwinto 2016-12-03
    21:46:32

    10 19

    ~totrzebaskomentowac w kwestii wywozu za darmo to taka mała przenośnia - napiszę ci to bardziej inteligentnie.
    Płacisz za wywóz zielonych których nie wystawiasz i wolisz je palić w piecu, smrodzić i robić sobie syf w piwnicy , i niestety takich półinteligentów jest w Rybniku mnóstwo, włącznie z moim sąsiadem który latem w każdą niedzielę o 6:00 rano smrodzi paląc trawę, liście, kartony itp.. Widać dla niektórych to hobby, więc tutaj popieram ten cały eko-patrol.

  • ~Wojciech Kotyla 2016-12-04
    00:45:33

    7 6

    Ciekaw jestem kogo ekopatrol ukaże za pożar lasu ;-)

  • ~Adam Szymiczek 2016-12-04
    02:46:14

    16 2

    Węgiel bee.....Eko groszek ok
    Gałęzie bee....Więc kiedy ktoś wymyśli eko drewno paczkowane po 20 zl za worek
    Kwestia grilla lepszy jest na zarzacym drewnie ale nie iglastym! Niz na napuszczonym chemią węglem"drzewnym"

  • ~czorcik 2016-12-04
    07:58:12

    11 3

    Zapytam tak dla uściślenia: do kogo należy teren pokazany na zdjęciach? Bo jesli należy do "miasta" to.....?

  • ~Wioletta Czesław Pochopień 2016-12-04
    08:46:17

    15 5

    no to już przesada,absurd goni absurd,za chwilę dostaniesz mandat bo idziesz niestosownie ubrany

  • ~Janusz Dronszczyk 2016-12-04
    09:47:48

    23 2

    A take pytanie "techniczne" : jak zmieścić tej wielkości gałęzie do worka o pojemności 80 litrów ?

  • ~Janusz Dronszczyk 2016-12-04
    09:48:31

    16 2

    A take pytanie "techniczne" : jak zmieścić tej wielkości gałęzie do worka o pojemności 80 litrów ?

  • ~Mael 2016-12-04
    10:16:56

    24 0

    Rozporządzenie Ministerstwa Środowiska zdefiniowało, co oznacza wprowadzone w czerwcowej ustawie pojęcie "drewno energetyczne". Mogą to być również pozyskane w kraju lub za granicą duże, lub małe drewniane elementy architektury, "elementy wyposażenia wnętrz wycofywane z eksploatacji wskutek zużycia fizycznego lub moralnego" - cytuje "Gazeta Wyborcza".

    Według dziennika da to możliwość sprowadzania zdezelowanych mebli z całej Europy, również ze Wschodu. "Gazeta" przyznaje, że tzw. drewno poużytkowe jest wykorzystywane w Europie również do celów energetycznych, jednak obowiązuje segregacja tych odpadów, które, co do zasady, traktowane są jako potencjalnie niebezpieczne. Natomiast rozporządzenie ministerstwa nie mówi o żadnych kategoriach drewnianych elementów, które mogłyby być spalane.
    Mieszkaniec Słupska dwukrotnie został ukarany za spalanie elementów z mebli skierował sprawę do sądu i wygrał.

  • ~BORYS57 2016-12-04
    10:30:45

    28 5

    JUŻ POWIEM TAK,STRACH SIE BOĆ. Pamiętom jak my kiedyś polyli naci na polu po wykopkach kartofli i piekli w tym hasiu kartofle - teraz to by było 1000 zł strofy śmiech na sali wogóle że portal o tym pisze i napędzo tym kapusiow!! Jo bych im nie zapłacioł i poszoł do sądu choćby do samego Strasburga,LUDZIE NIE DEJCIE SIE W TYM POLIZEI S TAACIE

  • ~Heina aus Pitolowa O/S 2016-12-04
    10:47:16

    31 3

    Ludziskom w dupach se poobulało pomału bydzie sztrofa za pirdniecie.

  • ~Mael 2016-12-04
    14:12:46

    21 3

    W artykule powinno podawać się nazwisko kapusia abyśmy wiedzieli jakich mamy sąsiadów.
    Powołać należy zespół do walki z głupotą i kierować do sądu Gestapo za molestowanie, zakłócanie spokoju, zastraszanie i traktowanie nierówno niby zatruwających środowisko (nie czytałem w rybnik.com aby smrodzących samochodami karali).

  • ~andytryb 2016-12-04
    14:41:32

    21 2

    W myśl Dyrektywy 2001/77/EC Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie promocji energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych na wewnętrznym rynku energii elektrycznej, drewno a nawet odpady płyt drewnopochodnych są biomasą: Artykuł 2 Dyrektywy. Definicje:
    b) biomasa oznacza podlegające degradacji biologicznej części produktów, odpady i pozostałości rolnicze (roślinne i zwierzęce), leśne i przemysłu rolno-spożywczego, oraz podlegające degradacji biologicznej odpady przemysłowe i komunalne.
    W takim razie niech mi ktoś wytłumaczy za co ten człowiek został ukarany?

  • ~ 2016-12-04
    15:09:15

    23 2

    kiedy niedawno napisałem, że powstało EKO-ORMO, zostałem totalnie zminusowany przez czytelników tego portalu, a od czołowej wojowniczki ze smogiem i naczelnej komentatorki portalu dowiedziałem się,że reprezentuję zacofane pisowskie myślenie, teraz wychodzi, że niestety chyba miałem rację :(

  • ~Tadeusz Kiełkowski 2016-12-04
    15:33:32

    26 6

    ~ursus Nazywajmy ich EKO-ZOMO. Masz rację w Niemczech
    w ramach akcji energii odnawialnej zachęcają do produkcji brykietów z liści, papieru i słomy.
    Tam można kupić urządzenia do ich produkcji, podawane są technologie jak samemu takie coś zmajstrować.
    Biomasa jest ekologiczna i kilkakrotnie mniej smrodząca od węgla.
    U nas wszystko na odwrót, a EKO-ZOMO karami dorabia do pensji.

  • ~ 2016-12-04
    17:15:25

    6 36

    o co on tą "biomasą" ogrzewał? Smrodził, żeby smrodzić i tyle

  • ~ 2016-12-04
    18:13:41

    7 31

    Nareszcie nie muszą się produkować osoby które bały się o zdrowie swoje i swoich rodzin. Wystarczy telefon, mail i Straż Miejska pojawia się w do 30 minut. Wypróbowałem. Działa! Panowie i panie strażnicy - możecie być pewni, że wielu ludzi was szanuje wbrew tym różnym brzydkim wpisom w komentarzach. Ataki na was to wyraz strachu i frustracji zacofanych ludzi. Bo normalny współczesny człowiek, ładuje liście do worków i zawozi je na Jankowicką.

  • ~ 2016-12-04
    18:18:57

    7 36

    Tak, i ja się dopisuję: Strażnicy Miejscy, doceniam Waszą pracę i liczę, że przyniesie efekty pozytywne dla nas wszystkich - łącznie z tymi, którzy są mniej świadomi, lub powiedzmy otwarcie: głupi. Wszyscy mamy takie same oskrzela, płuca, serca, gardła itd - bez wzgledu na mentalność czy ilość szarych komórek

  • ~totrzebaskomentowac 2016-12-04
    18:27:21

    9 11

    Kwinto
    Nie mam syfu w piwnicy, nie smrodze zielonymi. Poprostu mam na posesji wykopany dół i tam wrzucamy zielone. Oczywiście bez resztek jedzenia, gałęzie przez rabarke i do pieca na rozpalke. Po 3 latach mam super ziemię. Stary dół zasypuje, kopię nowy i wszystko od początku. Dobra żyzna ziemia robi się sama. A w lato wodę grzeje grzałką. Kosztuje mnie to 40 zł miesięcznie, więc to nie jest jakiś kosmos.

  • ~przykopa 2016-12-04
    21:49:45

    9 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~buchu 2016-12-05
    11:18:43

    17 2

    Wczoraj byłem na rynku i były też tam ogniska w postaci koksowników. Czy Eko patrol zareagował wystawieniem mandatu UM? Obłuda w czystej postaci i w myśl zasady "Co wolno wojewodzie, to nie tobie, smrodzie". Oczywiście nie jestem przeciw koksownikom ale obłudzie UM i SM.

  • ~HAN 2016-12-05
    18:59:52

    5 2

    @Mael 'Jestem przekonany, że straż miejska przyjeżdżając z Rybnika do Boguszowic naskrodziła x 1000 w stosunku do fojerki.' to Boguszowice nie sa w Rybniku? smieszy mnie to jak ktos mowi ze jedzie do Rybnika a mieszka gdzies dalej od centrum

  • ~mobilek 2016-12-06
    16:53:51

    18 2

    KasiaT - ciekawe jakie jest twoje IQ ? bo zostawia dużo do życzenia !

  • ~ 2016-12-06
    20:02:44

    5 20

    mobilek - nie martw się moim IQ, łatwo otrzymasz wynik: pomnóż swoje przez 3 ;) No i może pomyśl o zgłębieniu tajników polskiej składni, gramatyki i interpunkcji :)

  • ~mobilek 2016-12-07
    16:16:34

    12 2

    KasiaT - wiem, że na swoją obronę musisz coś powiedzieć a co jest nie tak ze składnią, gramatyką i interpunkcją w moim poprzednim wpisie ?
    już nie wiesz do czego się przywalic... to gadasz z drogi ;-)

  • ~jan23 2016-12-07
    20:15:39

    8 1

    Spalanie odpadów organicznych (patyków) - zakazane. OK
    Ale spalanie najgorszych gatunków mułu jest dozwolone?
    Ile zanieczyszczeń powoduje spalenie drewna a ile mułu?

    Może wydział ochrony środowiska się wypowie?

  • ~Wachu 2017-01-20
    21:58:36

    2 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4858