zamknij

Wiadomości

Tak wyglądał wypadek na przejeździe kolejowym w Czerwionce (wideo)

2017-02-24, Autor: 

PKP PLK opublikowała nagranie z przejazdu kolejowego w Czerwionce-Leszczynach. Materiał przedstawia moment wypadku do jakiego doszło kilka dni temu, kiedy to kierowca samochodu wjechał wprost pod nadjeżdżający pociąg. Zobaczcie wideo.

Reklama

Przypomnijmy, do zdarzenia doszło 19 lutego około 15.25 na strzeżonym przejeździe kolejowym przy ulicy Rybnickiej w Czerwionce-Leszczyny. 59-leni tyszanin, jadąc w kierunku ulicy Polnej, ominął zamknięte półzapory na przejeździe kolejowym i zderzył się z nadjeżdżającym z jego lewej strony pociągiem osobowym relacji Katowice-Bohumin. Więcej w artykule >> Wypadek w Czerwionce-Leszczynach. Kierowca zignorował zapory i zderzył się z pociągiem<<

PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały wideo z tego wypadku. - Zobaczcie materiał z monitoringu, na którym zarejestrowano wypadek z udziałem samochodu osobowego i pociągu. 98 % wypadków powodują kierowcy, chcemy zwrócić uwagę na to jak ważne jest zachowanie szczególnej ostrożności oraz przestrzeganie przepisów ruchu drogowego – czytamy na stronie PKP PLK.

Jak dodaje Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK, od godz. 15:25 do 19.30 wstrzymano ruch pociągów na trasie Czerwionka – Leszczyny. Została wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa za 5 pociągów Kolei Śląskich. Pasażerowie z pociągu relacji Katowice - Bohumin kontynuowali dalszą podróż zastępczą  komunikacją autobusową.

- Coraz częściej przejazdy kolejowe wyposażane są w monitoring. Nagrania pozwalają ustalić sytuacje na przejazdach oraz przyczyny ewentualnych zdarzeń. Każdy przejazd jest oznakowany wg obowiązujących przepisów. Bez względu na poziom zabezpieczeń, zgodnie z przepisami, należy zachować szczególną ostrożność przy przejeździe przez tory - mówi Jacek Karniewski.

Sami oceńcie, kto zawinił w tym zdarzeniu:

Oceń publikację: + 1 + 111 - 1 - 13

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (18):
  • ~exx 2017-02-24
    09:51:39

    To w takim razie trzeba wrócić do całych zapór. A tak swoją drogą co ma na celu stosowanie półzapór ?

  • ~piotr0904 2017-02-24
    09:53:33

    88 3

    Głupich nie sieją, oni sami się rodzą, ale wcale nie jest mi takich żal

  • ~Radosław Wranik 2017-02-24
    10:02:52

    120 4

    ~exx te zapory sa specjalnie zastosowane zeby straz, karetka lub policja mogla w razie potrzeby przejechac. Pozatym one maja ostrzegac, a nie chronic przed glupota. Na wideo widac ze specjalnie wjechal lub poprostu nie przemyslal swojej decyzji. Selekcja naruralna ;)

  • ~piotr0904 2017-02-24
    10:08:49

    67 1

    ~Radosław Wranik Popieram z tym że takim to prawko powinni jeszcze odbierać bo to potencjalni samobójcy. A gdyby miał pasażerów to potencjalny zabójca

  • ~twojstary 2017-02-24
    10:14:14

    55 2

    Idiotów nie szkoda, jeżeli taki cep świadomie ryzykuje swoje życie, to nic mi do tego, im mniej takich impotentów umysłowych tym lepiej dla świata, ale najbardziej denerwuje fakt, że uprzykrza/naraża życie innych (pasażerowie pociągu) i takie gnidy powinny zostać surowo ukarane!

  • ~przykopa 2017-02-24
    10:16:28

    36 1

    ~Radosław Wranik
    . Na wideo widac ze specjalnie wjechal lub poprostu nie przemyslal swojej decyzji. Selekcja naruralna ;)

    Niby tak. Ale taki ktoś poprzez swoją nonszalancję i brawurę (głupotę). Może również zabić człowieka zachowującego się racjonalnie. Jak widać na wielu przejazdach , skrzyżowaniach znajdują się kamery. Wielu użytkowników samochodów też ma zamontowane rejestratory. Pytanie retoryczne. Czy nie można skutecznie wyeliminować z ruchu drogowego osoby , które przez swoje nieodpowiedzialne zachowanie stwarzają zagrożenie dla innych ?

  • ~elmo 2017-02-24
    10:36:53

    28 4

    1. Jednakowo większość ignoruje obowiązek zatrzymania się przed " zieloną strzałką" . 2 "Strefy ruchu" na większości parkingów pod supermarketach - obowiązują przepisy ruchu drogowego ( głównie mam na myśli regułę prawej ręki ) - proszę poprawić jak się mylę. 3. Wyjeżdżając ze strefy zamieszkania - ustępuje się wszystkim - jedziesz ostatni. Totalna ignorancja tego przepisu na wyjeździe z parkingu przy ul. Broniewskiego od strony małego targu i parkingu donMartineza. Reasumując jednak, cmentarze są pełne tych co mieli pierwszeństwo...

  • ~exx 2017-02-24
    11:05:01

    20 3

    W listopadzie zeszłego roku jedna karetka już sobie pojezdziła slalomem między rogatkami i przed pociągiem (gm. Czerwonak), wóz strażacki bez taranowania rogatek się nie wykręci, no chyba że mu pociąg pomoże. Dalej uważam, że przejeżdżanie nawet pojazdów uprzywilejowanych przy zamkniętych zaporach to narażanie życia pasażerów .

  • ~pannikt 2017-02-24
    13:41:10

    8 39

    Witam kto zawinił to może już nie ma znaczenia. Ale czy nie powinny tam byc podwójne szlabany. Przecież jak by po obu stronach były z lewej i prawej to by bylo ok. Tu nawet dziecko może na skuterze lub rowerze wjechać tylko kusi brak po przeciwnej stronie szlabanu

  • ~exx 2017-02-24
    14:13:32

    26 4

    ~pannikt
    No widzisz, ja w pierwszym poscie dostałem minusów, ale to chyba od tych co jeżdżą jak ten gość na filmie albo od tych co nie rozumią wiadomości w TV. Tak w skrócie: połowa Polaków nie rozumie ulotek leków, 1/3 pism urzędowych a prawie połowa nie rozumie tego co czyta. Wszystko poparte badaniami, no i teraz możecie klikać minusiki to takie proste.

  • ~green electricity 2017-02-24
    14:46:43

    17 1

    Półzapory pozwalają opuścić bezpiecznie i bez taranowania zapór przejazd kolejowy. Polecam wyszukanie filmiku pendolino vs TIR na którym polski kierowca ciągnika został na przejeździe i spowodował tym katastrofę czeskiego pendolino. Zginęły 3 osoby, kierowca posiedzi jeszcze 8 lat... Ja sam miałem sytuację że ustawiałem auto wzdłuż torów bo przez korek nie mogłem zjechać na czas z przejazdu. Gdyby były tam półzapory spokojnie zjechałbym.

  • ~Arteks 2017-02-24
    14:58:51

    24 6

    @exx - ja cię dobrze rozumiem i uważam tak jak ty, że sporo (może nawet 1/3) kierowców nie powinno jeździć pojazdami bo nie umie tego sprawnie robić, nie mając do tego żadnych predyspozycji. To trochę tak jak na siłę zmuszać humanistów do ciężkiej pracy fizycznej albo z robotnika próbować robić urzędnika. Tylko, że jeśli ktoś nie potrafi czytać instrukcji obsługi czy informacji o leku - to jego problem. Gorzej jeśli ktoś stwarza zagrożenie dla innych. Przez tego wariata drogowego przez kilka godzin wielu ludzi miało problemy z dotarciem do swoich celów pociągami bo linia była nieprzejezdna do momentu ściągnięcia składu i zakończenia prac przez policję i prokuratora. W cywilizowanych krajach Europy nie do pomyślenia jest przejechanie czerwonego światła, a ominięcie zapór mogłoby być potraktowane jak próba zamachu terrorystycznego... W Niemczech czy Czechach wypadki na przejazdach prawie się nie zdarzają. Chyba, że powodują je obcokrajowcy tak jak słynne zderzenie Pendolino z... polską ciężarówką w Studence. Co do zapór, pół zapór, dróżników przejazdowych, krzyży św. Andrzeja, sygnalizacji świetlnej na przejazdach to wszystko określają przepisy. Przejazdy są podzielone na różne grupy według tzw. iloczynu ruchu. Od tego zależy kategoria przejazdu.

  • ~jarczyslaw 2017-02-24
    15:03:51

    10 6

    -pannikt - brawo! wygrałeś w konkursie pisania największych bzdur pod tym artykółem

  • ~1sas1 2017-02-24
    15:19:16

    5 9

    Osobiście uważam, że ze wszystkich przejazdów kolejowych powinno się usunąć zapory z tego powodu, że i tak nie dają 100% pewności a ostrożny kierowca mimo wszystko zatrzyma się i sprawdzi, czy może przejechać przez tory. Sam proces opuszczania zapór jest często porażająco patologiczny bo ja nie rozumiem dlaczego się je opuszcza na 3 lub 5 minut przed przejazdem pociągu. Uważam, że wystarczy oznakowanie, sygnalizacja świetlna i rozsądek kierowcy, który na ronda i skrzyżowania jakoś potrafi bezpiecznie wjechać. Uważam, że to właśnie zapory rozleniwiają kierowców, którzy potem myślą, że wszędzie są...(pomijając zwykłą ignorancję, jak w komentowanym przypadku).

  • ~ 2017-02-24
    21:30:23

    13 6

    dobrze, że nie był to samochód BORu, wtedy na pewno winny byłby maszynista

  • ~qwer 2017-02-24
    21:58:36

    12 1

    reasumują mógł się powiesić w piwnicy było by pewniej niż wjeżdzając po pociąg

  • ~ 2017-02-26
    00:37:51

    12 0

    Ten strzał mu się należał na opamiętanie, prawko zabrać na długo i wymusić pokrycie wszystkich kosztów związanych z komunikacją zastępczą.

  • ~Ulrich Twardowski 2017-04-05
    10:21:22

    1 0

    Jednoznacznie winny jest kierowca samochodu, powinien teraz pokryc koszty naprawy pociagu i ewent. szlaku kolejowego.
    Inna sprawa - ( w tym przypadku niewazna, bo szlabany byly opuszczone i przejazd zamkniety) prosze zauwazyc, ze i tutaj sygnalizatory zapalaja czerwone swiatla rownoczesnie z szybko opadajacymi ( pol ) rogatkami, zatem nie ma zadnej funkcji ostrzegawczej przed majacym w krotce nastapic zamknieciem szlabanu - tym bardziej, ze sterowanie jest automatyczne - na polskich przejazdach trzeba byc jasnowidzem zeby wiedziec kiedy zaczna opadac szlabany - nie ma czasu ostrzegania ok. 10 sec. zeby juz na przejazd nie wjezdzac, albo z niego zjechac ; ciagle pisza, ze trzeba sie upewnic, czy nie jedzie pociag -czyli troche zwolnic, albo i zatrzymac sie chwile i w tym momencie spada szlaban na dach auta. Pan Siemieniec (PKP) ciagle lamentuje , ze kierowcy wylamuja zamykajace sie szlabany - w tym przypadku nie dziwota przy tak ustawionych sygnalach.
    Podpatrujemy zachodnich sasiadow - jak znikaja droznicy - to sa nowe szlabany tez automaty w centrum miasta , czasami zamykaja ulice na calej szerokosci - ale szas ostrzegania - ok 10 sec. pala sie czerwonw sygnaly i dzwonia dzwonki ; po tym czasie opadaja ( najpierw prawe strony) szlabany ; - moze i PKP poprawiloby procedury zamykania przejazdow, zwlaszcza tych " automatycznych "

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5300