zamknij

Wiadomości

Stop Smog czyli sesja w maskach. Taki trend mody będzie obowiązywał w Rybniku?

2017-01-11, Autor: 

Rybnik światową stolicą mody? Pod względem smogu i pewnego akcesorium – jak najbardziej. Zawodowy fotograf Jarosław Grzegorzyca wykonał nietypowe zdjęcia. Widniejąca na nich modelka ma założoną maskę antysmogową. 

Reklama

Problem smogu w naszym regionie jest szeroko komentowany wśród mieszkańców, internautów, samorzadowców, a także przedstawicieli kultury i sztuki. Związany na co dzień z fotografią Jarosław Grzegorzyca również postanowił odnieść się do tego nagłosniejszego od początku tygodnia tematu. - Dzisiaj będzie trochę inaczej już nie tak słodko i kolorowo, ale trzeba czasem pokusić się o własny komentarz na temat bieżących wydarzeń, które dotyczą Nas wszystkich. Ogromne stężenie niebezpiecznych dla zdrowia pyłów w powietrzu zainspirowało mnie do zrobienia sesji w maskach... być może za jakiś czas będziemy oglądać tylko takie zdjęcia i wszyscy będziemy zmuszeni w nich pracować – mówi.

Dlatego też wykonał kilka wymownych zdjęć. Widniejąca na nich modelka ma założoną maskę antysmogową. W tle widzimy Bazylikę św. Antoniego, Teatr Ziemi Rybnickiej i oczywiście smog. - Temat przykry, ale niezmiernie ważny, ponieważ szacuje się, że z powodu powietrza zanieczyszczonego pyłem zawieszonym w Polsce umiera rocznie około 45.000 osób! - dodaje Jarosław Grzegorzyca.

Jak Wam się podoba modelka w masce sfotografowana przez Jarosława Grzegorzycę?

Oceń publikację: + 1 + 31 - 1 - 71

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (23):
  • ~ 2017-01-11
    15:06:09

    50 11

    Nie, żebym się czepiał ale nie widzę kłębiącego się wokół smogu ;) Foty spoko, trochę przy nich majstrowane... lepiej napiszcie, co to za maska ;)

  • ~XXX 2017-01-11
    15:28:08

    5 12

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~wojciechhammond 2017-01-11
    16:12:25

    20 13

    Właśnie co to za maska i ile kosztuje. Na Allegro maski z aktywnym filtrem węglowym ( nie mylić z węglem kamiennym) kosztują min. 300zł (ciekawe, że większość sprzedawców tych masek jest z Krakowa).

  • ~XXX 2017-01-11
    16:31:40

    32 17

    To sobie antyreklame dla zakładu zrobił właściciel... już klienci lecą zdjęcia robić

  • ~halupczok1 2017-01-11
    16:36:41

    59 3

    Te fotki to z kiedy, aktualnie w tych miejscach gdzie wykonano zdjęcia wszędzie jest śnieg a na foto zielono, a na takich mrozach to pani coś skąpo odziana. Coś poszło nie tak

  • ~ 2017-01-11
    18:05:36

    8 8

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2017-01-11
    18:11:36

    6 7

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Ancymon 2017-01-11
    18:24:23

    27 11

    Co za idiotyzm .

  • ~ 2017-01-11
    18:27:42

    53 8

    Rybnik bardzo zanieczyszczony, tonący w dymie, nie pierwszej zimy? Miasto z gigantyczną elektrownią w samym środku? Zastanawiam się dlaczego nie wprowadzicie dodatkowej taryfy specjalnej dla osób ogrzewających mieszkania prądem? Tu są prywatne elektrownie (fenomen wśród cywilizowanych państw), właścicielem elektrowni w Rybniku jest Francja, ale wkrótce możę się to zmieni? Małe powierzchnie, do których nie ma możliwości i nie opłaca się ciągnąć rurociągu mogłyby z powodzeniem być ogrzewane prądem elektrycznym. Taryfa 0,05zł.1kwh i problem smogu znika. To rozwiązałoby problem mieszkań, których nie chcą podłączyć do sieci oporne spółdzielnie mieszkaniowe i których nie opłaca się obsłużyć elektrociepłowni. Zamiast gów**nych solarów i innych bzdetów.

  • ~Arteks 2017-01-11
    20:01:55

    16 37

    @tf2 - ale znasz jakieś "oporne spółdzielnie mieszkaniowe"? Ja nie znam bo wszystkie mają podłączone budynki do ciepłociągu. Problemem dla miasta jest budownictwo jednorodzinne, a szczególnie budowane byle jak i byle gdzie budynki bez jakiegoś rozplanowania. Zwróć uwagę, że jeśli miasto miałoby większą kontrolę nad zabudową to możnaby tworzyć nowoczesne osiedla domków o podobnych kształtach, na podobnych działkach na terenie uzbrojonym, z doprowadzonym ciepłociągiem, blisko przystanku autobusowego itd. U nas idzie to w przeciwnym kierunku, a ludzie są na tyle tępi, że nawet do nowych domów montują... kopciuchy.

  • ~auralfloat 2017-01-11
    20:24:14

    21 3

    To jest poniekąd reklama usług foto.

  • ~halupczok1 2017-01-11
    20:30:42

    28 9

    Do ~Arteks ''.....kierunku, a ludzie są na tyle tępi, że nawet do nowych domów montują... kopciuchy." Szanowny panie w podanym cytacie widnieje słowo -TĘPI- bardzo proszę innych ludzi nie mierzyć wg. siebie, i nie nazywać tak jak się najczęściej do pana zwracają, rozumiem przyzwyczajenie ale z nami nie jest tak źle.

  • ~jabibe 2017-01-11
    21:07:26

    22 0

    Nie, żeby to miało miec jakies znaczenie, ale widziałem przed świętami w grudniu jak przy bazylice były robione te zdjęcia w masce, nawet sukienkę kojarze (czy co to tam jest). Tak troszkę mi się to gryzie z tym, że zdjęcia zostały wykonane pod wpływem wydarzeń z tego tygodnia. No ale jak mówię wielkiego znaczenia to nie ma.

  • ~ 2017-01-12
    00:39:29

    21 0

    Tak Arteks! Znam doskonale! Zapewniam Cię, że nie wszystkie budynki mają podłączone do ciepłociągu. Taką spółdzielnią jest RSM.
    Oczywiście ten problem ma samo miasto i ich ZGM.

  • ~THE Bill 2017-01-12
    07:40:41

    12 2

    @Arteks - bloki na Cierpioła/Zgrzebnioka ? Nie są podłączone. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że na Miarki też te wyremontowane budynki, Chwałowice (przy samym końcu te familoki) na pewno mają piece w każdej klatce. Niewiadom ul. Obrońców Pokoju. Będzie takich "bloków" w Rybniku 2-4 piętrowych koło setki jeśli nie dwie. Każdy od 1 do kilkunastu osobnych piecyków. Przyłączenie ich to prosta sprawa bo w jedno miejsce podłączamy kilka mieszkań. Przy okazji można zahaczyć o domki znajdujące się w rejonie powstałej linii CO. Koszty fakt spore, ale to dla naszego zdrowia, które jak mówił w radiu Pan Prezydent Kuczera jest dla niego "najważniejsze". Przy okazji można pociągnąć inne media jak gaz, internet, kanalizację i koszty maleją.

  • ~czorcik 2017-01-12
    08:38:34

    4 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~buchu 2017-01-12
    08:41:41

    11 0

    Jaka budowa ciepłociągów i gazociągów. Dopóki miasto nie dostanie kasy z UE czyli kasy podatników to takich inwestycji UM nie wykona. Tak jak z kanalizacją. Dopóki nie było kasy i wymagań ze strony UE to nikt nie myślał, żeby taką inwestycję robić. Wiem, że to kupa kasy ale takie są koszty cywilizacji i wygody. Chociaż do dzisiaj są też domy, które nie maja technicznej możliwości wpięcia się do sieci wodociągowej bo cytat "Rozbudowa tej sieci nie jest ekonomicznie uzasadniona", a gdzie tam budowa innych sieci przesyłowych. Poza tym miasto nie ma swojej spółki od "ciepła" tak jak w przypadku wody i kanalizacji jest PWiK. Dlatego UM nie ma interesu aby w tym temacie działać. Lobby producentów kotłów "eko" też jest chyba słabe i niezbyt mocno "motywują" polityków, urzędników aby coś zrobili ale nikt z rodziny nie prowadzi takiego interesu. Ten kto myśli, że Państwo dba o zdrowie obywateli to chyba się urodził wczoraj.

  • ~buchu 2017-01-12
    08:58:20

    9 1

    Arteks piszesz, o uzbrojeniu wszystkich nowych działek, to wierzysz w bajki. Jak zapytałem o to jednego z urzędników przy okazji jak kontrolowali mój dom i posesję, dlaczego nie ma u nas tak ja w Niemczech, że jak robią plan zagospodarowania przestrzennego to od razu planują wszystkie media do granicy działek i dopóki nie ma mediów w granicy to nie wybudujesz domu, to popatrzał na minie jak na dziwaka i wzruszył ramionami. UM nie ma interesu ekonomicznego aby tak robić bo ludzie by nie budowali a jak by nie było domów to nie było by wpływów do budżetu z podatków.

  • ~Arteks 2017-01-12
    10:55:46

    3 13

    @The Bill @tf2 @buchu - za dużo ich nie ma. Ciekawe czemu nie są przypięte do ciepłociągu? Nie tak dawno przypięto do sieci c. o. całe os. Tysiąclecia przy okazji robiąc termomodernizację. @buchu - ale to byłoby w interesie miasta, żeby ono zainwestowało w uzbrojenie i w jakiś sposób kontrolowało rozwój budowlany miasta. A nie na zasadzie, że jakiś gostek buduje sobie domek byle gdzie - z dala od drogi, gazociągu, ciepłociągu, przedszkola, szkoły, sklepu i potem jego dom rodzi same problemy dla miasta. Słusznie piszesz, że w Niemczech jest inaczej. Też mam tam krewnych. Tam jest wszystko prawidłowo, a nie w Polsce gdzie wiele dziedzin postawiono na głowie. Budują się ludzie tylko naprawdę bogaci - zazwyczaj w miejscu w którym miasto preferuje taką zabudowę. Inni mieszkają w wygodnych, zadbanych mieszkaniach w blokach czy kamienicach albo na zasadach wynajmu albo należących do miast. Zapanowano dzięki temu nad chaosem urbanistycznym, miasta się rozwijają, nie ma zjawiska rozwoju suburbii, łatwo zapanować nad takimi miastami komunikacyjnie, centra miast żyją nawet w nocy.

  • ~buchu 2017-01-12
    12:37:49

    4 2

    Arteks ale miasto nie ma interesu finansowego w budowie tych sieci bo nie ma spółek do zarządzani nimi takich jak PWiK w przypadku wodociągów, nawet jak byłby to szeroko pojęty interes publiczny. Dla miasta korzystne jest zmieniąć MPZP tak aby jak najwięcej terenów było bod zabudowę. Inwestor i tak sam podłączy się pod prąd, wodę i kanalizację nawet jak ich nie ma w granicy bo z prądem Tauron problemu nie robi (bynajmniej nie słyszałem żeby robił), wody jak nie ma to albo rozbudowa sieci na koszt inwestora albo studnia, kanalizacja jak brak to szambo i już można wydać pozwolenie bez większego wysiłku ze strony miasta i co najważniejsze bez kosztów. Być może jak już wszystko się zabuduje wtedy UM zrobi infrastrukturę i obciąży wszystkich opłatą adiacencką.

  • ~Visenna 2017-01-12
    12:55:19

    9 0

    ~Ąrteks, żeby wybudować dom musisz mieć pozwolenie z UM, a to znaczy, że ktoś odpowiada za planowanie - nie wybudujesz się na działce rolniczej. Kto buduje a działka nie jest uzbrojona na własny koszt robi przyłącza a potem musi bezpłatnie przekazać je odpowiednim firmą jak PEWiK czy Tauron.

  • ~sara 2017-01-13
    08:28:27

    4 5

    A kto zfilansuje wymianę pieca i zakup dobrego asortymentu węgla mam piec na muł i będę w nim palił a niech jakiś pajac przyjdzie na moją posesję bez nakazu sądu

  • ~eurobarter 2017-01-13
    14:12:08

    2 1

    TRZEBA JEJ BYŁO DAĆ KASK,JEST NA ŚLĄSKU

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5077