zamknij

Wybory do Sejmu i Senatu

Starcie kandydatów na prezydenta Rybnika. „Momenty” były

2014-11-27, Autor: 
Nadeszła długo oczekiwana konfrontacja. Wczoraj w auli Uniwersytetu Ekonomicznego odbyła się debata kandydatów ubiegających się o fotel prezydenta Rybnika – Adama Fudalego i Piotra Kuczery. Bohaterzy spotkania przekonywali dlaczego to właśnie na nich najlepiej oddać głos, a także nakreślali swoją wizję rozwoju miasta. Nie mogło zabraknąć też emocji wśród publiczności oraz wzajemnych oskarżeń politycznych rywali. O co poszło?

Reklama

Kilka pytań na rozgrzewkę, ale…

Punktualnie o godzinie 17.00 redaktorzy Dziennika Zachodniego, Tygodnika Rybnickiego i Tygodnika Regionalnego Nowiny przywitali zebraną publiczność, a następnie zadali kandydatom kilka prostych pytań. Adam Fudali musiał odpowiedzieć w której dzielnicy leży osiedle Paryż, gdzie mieszka najwięcej rybniczan oraz czy nasze koszykarki występowały kiedyś w europejskich rozgrywkach.

Z kolei Piotr Kuczera miał odpowiedzieć jak nazywa się bezgłowa postać na rondzie przy ul. Żorskiej, w której dzielnicy leży ulica Antoniego Woryny, a także wymienić nazwisko artysty występującego w Kabarecie Młodych Panów. Oczywiście zarówno Adam Fudali, jak i Piotr Kuczera nie mieli problemów z udzieleniem odpowiedzi na powyższe pytania. Prawdziwe schody rozpoczęły się kilka minut później.

… debatę czas zacząć!

Kandydaci na prezydenta musieli w pierwszej kolejności wyjaśnić w jaki sposób miasto powinno sobie poradzić z problemem budownictwa mieszkaniowego. W Rybniku brakuje bowiem tanich lokali, które byłyby odpowiedzą na potrzeby demograficzne miasta. Jak można rozwiązać ten problem?

Zdaniem Piotra Kuczery powstałe 32 mieszkania na ul. Kolejowej to zdecydowanie za mało. - Zrobimy wszystko, by w oparciu o racjonalne planowanie przestrzenne zachęcić inwestorów do tego by tu inwestować. Z punktu widzenia budżetu gminy bardzo ważne są inwestycje takie jak np. droga Pszczyna-Racibórz, ale muszą się znaleźć na nią fundusze – powiedział. Zdaniem kandydata Rybnik wyludnia się, a bez młodych ludzi zacznie się „zwijać”. – Dlatego stawiamy na budownictwo w oparciu o Bank Gospodarstwa Krajowego. Powinniśmy też występować o fundusze na budownictwo socjalne, ale uważajmy na zjawisko tzw. „gett społecznych” – dodał Kuczera.

Z kolei Adam Fudali stwierdził, że wg danych demograficznych Rybnik będzie miastem najmniej wyludniającym się. - U nas na Śląsku buduje się raczej domki jednorodzinne, co na kadencje wychodzi 5 tysięcy pozwoleń na budowę. Nie można oczywiście odwracać się od TBS-u czy budownictwa społecznego. Każda jedna pozyskana złotówka i grosz na ten cel jest pozyskiwana przez miasto przy wykorzystaniu linii kredytowej Banku Gospodarstwa Krajowego – wyjaśnił prezydent Rybnika dodając przy okazji, że miasto ma zamiar nadal rozwijać infrastrukturę.

Co z rozwojem dzielnic, finansowaniem sportu i wielkimi koncertami?

Debata nabrała tempa. Dziennikarze byli ciekawi tego, w jaki sposób kandydaci chcą się zająć dzielnicami Rybnika i czy myślą o inwestycjach na terenach nie należących do centrum miasta? Adam Fudali optował za tym by kontynuować formułę budżetu obywatelskiego. – Zainicjowałem tego typu rozwiązania. Mieszkańcy sami decydują na co chcą wydać te środki. Myślę, że jest to dobry kierunek i droga do budowy społeczeństwa obywatelskiego – powiedział.

Piotr Kuczera przypomniał natomiast rywalowi, że to Platforma Obywatelska jest autorem rozdziału części środków finansowych na dzielnice miast. – W ostatnich głosowaniach nad projektami wzięło udział tylko 1700 mieszkańców na cały Rybnik - to jest zły sygnał. Kandydat na prezydenta był zdania, że wiele pomysłów było gaszonych w murach rybnickiego magistratu. Stoi również za tym, by zagospodarować tereny wokół Zalewu Rybnickiego i Zabytkowej Kopalni Ignacy w Niewiadomiu.

Kandydaci opowiedzieli się za tym, by kontynuować cykl koncertów gwiazd w Rybniku, choć Piotr Kuczera zaznaczył, że należy wspierać również lokalnych artystów. Wypomniał także prezydentowi Fudalemu, że przyśpieszono obchody 50- lecia Teatru Ziemi Rybnickiej. – Bolało mnie też to, że na sali był wtedy architekt, który budował teatr, był pan Bronowski (były dyrektor TZR) i nie powiedziano o nich ani jednego słowa – powiedział.

Adam Fudali nie odniósł się do powyższych słów, ale mówił o tym, że kultura w Rybniku ma się bardzo dobrze. – Trzeba ją tylko dopieścić – podzielić na wysoką, średnią i najniższą półkę. Znam wielu mieszkańców Rybnika mieszkających poza granicami naszego kraju, którzy specjalnie przyjeżdżają do nas na Dni Rybnika bo wiedzą, że jest to wspaniała impreza. Wyjątkowym wydarzeniem są też Rybnickie Boże Narodzenie i Kolędowanie, na którą przychodzą tysiące mieszkańców – wyjaśnił prezydent.

Pozostała jeszcze kwestia sportu, a mówiąc konkretnie: czy miasto powinno dofinansowywać sport kwalifikowany. Jeżeli tak, to wg jakich kryteriów powinna być ustalona dotacja? Czy warto utworzyć w magistracie wydział sportu?

Kandydaci nie odpowiedzieli w pełni na te nurtujące pytania. Adam Fudali zaczął opowiadać, że jest kibicem wielu dyscyplin sportowych i wymieniał swoje dokonania w tej dziedzinie (np. modernizacja stadionu lekkoatletycznego, budowa 40 boisk wielofunkcyjnych). – Praktycznie każda dzielnica posiada już swoje boisko i salę gimnastyczną. W Rybniku prym wiodą: piłka nożna, koszykówka, żużel siatkówka i judo, ale jeżeli dana dyscyplina sportu nie znajduje się w najwyższej klasie rozrywkowej, to my jako samorząd mamy za zadanie pomóc drużynie – wyjaśnił prezydent Fudali.

Z kolei Piotr Kuczera zażartował, że najbliższą mu dyscypliną sportową jest judo, w której startuje nomen omen – Piotr Kuczera. Jego zdaniem strategia rozwoju sportu w Rybniku nie funkcjonuje w prawidłowy sposób, a sam sport powiązany jest z lokalną polityką. – Musimy porozmawiać przy jednym stole o finansowaniu sportu w mieście, również tego amatorskiego – wyjaśnił.

By do centrum wróciło życie

Zdaniem urbanistów, rewitalizacja deptaka na ul. Sobieskiego i Powstańców Śląskich to za mało, by do centrum miasta wróciło życie. Potrzeba konkretnej strategii, dzięki której zainwestowane pieniądze nie poszłyby na marne. Co na ten temat sądzą Adam Fudali i Piotr Kuczera?

Kandydat z ramienia PO wskazał, by w przyszłości dyskusje otwierać od otwartych konkursów na projekt rewitalizacji, a także organizować burze mózgów ze specjalistami. – My idziemy tylko w gotowe koncepcje, niby dyskutujemy, wprowadzamy poprawki, a to cały czas za mało. Jest koncepcja tzw. „małego rynku”, ale zauważcie Państwo, że mały rynek nawet w Krakowie nie funkcjonuje – wyjaśnił. Zdaniem Piotra Kuczery deptak dałoby się ożywić np. poprzez prezentację wyrobów rybnickich rzemieślników.

Adam Fudali zaapelował natomiast do zebranych, aby ci dali mu szansę. – Wierzcie Państwo, że strategię mamy już wypracowaną. Pierwsze efekty zobaczycie już teraz na święta Bożego Narodzenia. Potrzebujemy jednak partnera, a więc osób które prowadzą działalność gospodarczą. Oczywiście, doszło do awantury, bo nie wszystkim się te nowości podobały, myślę jednak, że nowa koncepcja działania deptaka funkcjonuje już bardzo dobrze – powiedział prezydent, dodając przy okazji, że parkingi przy ZST i PSM są darmowe przez pierwsze 2-3 godziny.

Następna część debaty dotyczyła biznesu i tworzenia nowych miejsc pracy. Prezydent Fudali nie powiedział w tym temacie niczego nowego. – Strefa przy elektrowni jest już całkowicie zagospodarowana. W Kłokocinie mamy za to około 50 ha terenów, ale są one słabo skomunikowane. Sytuację uratuje budowa drogi Pszczyna-Racibórz – wyjaśnił Adam Fudali.

Piotr Kuczera przedstawił za to kilka pomysłów, które jego zdaniem mogą zaradzić na palący problem braku miejsc pracy. – Proponujemy, aby próbować wchodzić partnerstwo publiczno-prywatne. Proponujemy ponadto pełnomocnika, który sprowadzi tutaj inwestorów oraz szereg ulg dla przedsiębiorców – zdradził. Padł również pomysł utworzenia podstrefy gospodarczej w Gotartowicach, ze względu na już istniejącą tam komunikację.

Pytania do rywala

Najwięcej emocji miały wzbudzić pytania do kontrkandydata. Adam Fudali pytał m.in. Piotra Kuczerę o bezpłatne parkingi w jego programie wyborczym. - Skąd pan weźmie pieniądze na ten cel? Weźmie wynagrodzenie nauczycielom albo urzędnikom? – zapytał swojego rywala. – Co oznacza bezpłatność? To nie oznacza, że każdy będzie mógł zostawić samochód bezpłatnie przez cały czas. To mogą być dwie godziny. W praktyce jest to potrzebne. Szkoda, że dotychczas nie pomyślano. Kwestie finansowania na pewno nie będą łatwe, ale pytanie czy my chcemy, żeby Śródmieście żyło, czy też umierało? – mówił Kuczera.

Piotr Kuczera zaś pytał prezydenta jakie miał doświadczenie gdy rozpoczynał urzędowanie w 1998 roku (Adam Fudali argumentował, że był przedsiębiorcą) oraz jaką ma radę dla swojego następcy. - Tę radę przekażę następcy dopiero za 4 lata - odpowiedział przytomnie Adam Fudali.

O co pytali rybniczanie?

Mniej ciekawe niż się spodziewano były pytania ze strony publiczności. Jedyne "niewygodne" pytanie zadał Adamowi Fudalemu Mateusz Kaczmarczyk. – Czy nie czuje się pan obłudnie klaszcząc pani Krystynie Pawłowicz, która krytykuje środki unijne, a z drugiej strony chwali się tym co Rybnik dzięki tym pieniądzom wybudował? Dla mnie jest to trochę dziwne, bo kiedy PO pozyskuje środki to jest dobrze, ale widać, że krytykowanie Platformy i Unii Europejskiej też jest dobre – powiedział.  Prezydent uchylił się od odpowiedzi. - Ja rozumiem, że to było oświadczenie. Niech pan się wysili i zada pytanie – rzucił w kierunku Mateusza Kaczmarczyka. 

>>Debata A. Fudali vs P. Kuczera - zdjęcia<<

Inny mieszkaniec Rybnika zapytał się Piotra Kuczery, czy zamierza zwalniać pracowników takich służb jak: RSK czy Zarząd Zieleni Miejskiej. – Mówiąc wprost: nie. Też doszły do mnie takie plotki. Wszystko w tym mieście będzie funkcjonowało. Miasto wypracowało pewne mechanizmy, a ja będę chciał je rozwijać. Jest tylko jedne kryterium – rzetelność pracy, jeżeli pracujesz dobrze, to czego mamy się obawiać – wyjaśnił.

ZOMO, ORMO, "ROW ROW ROW Rybnik" – publiczność się nie popisała

Wczorajszemu spotkaniu towarzyszyło wiele emocji, które były zauważalne zwłaszcza wśród publiczności. Nie popisał się m.in. Tadeusz Dybała, który założył na głowę hełm z napisami: ZOMO, ORMO i BSR. Co pewien czas w trakcie wypowiedzi Adama Fudalego wznosił też w górę tabliczki z napisami: „Trujesz”, „Mataczysz” czy „Kłamiesz”. Dłużna nie była druga strona - najbardziej krewki był działacz sportowy - Antoni Szymik, który co chwila wstawał i krzyczał w kierunku politycznych konkurentów. Inny zaś kibic przerwał wypowiedź kandydatów na prezydenta krzycząc "ROW ROW ROW Rybnik"

Niespodziewane emocje na koniec debaty. Wzajemne oskarżenia kandydatów

Na zakończenie debaty obaj kandydaci mieli 5 minut na zarekomendowanie wyborcom swojej osoby. Rozpoczął urzędujący prezydent. Przypomniał, że posiada spore doświadczenie w samorządzie i zamierza nadal starać się pozyskać jak najwięcej środków finansowych z UE. Chwilę później jednak przeszedł do ataku. Zacytował fragment wywiadu w naszym portalu z Piotrem Kuczerą, w którym kandydat PO powiedział nam, że prezydent Fudali prowadzi wobec niego szkodliwą taktykę rozpuszczając plotki, że zamierza zwalniać urzędników i zlikwidować bądź sprywatyzować Zieleń Miejską. – Jestem prezydentem od 16 lat i nigdy nie zdecydowałem się na tego typu oszczerstwa. Pan kłamał – oznajmił swojemu rywalowi Adam Fudali żądając od konkurenta przeprosin.

Piotr Kuczera odpowiedział, że nie zamierza przepraszać prezydenta, bo spotkał się z takimi plotka na swój temat i przeszedł do kontrataku. – Dwa dni temu moi wolontariusze byli świadkami przykrego zdarzenia. Otóż ktoś zakładał na słupy pana dykty, przy okazji zrywał moje. Mamy numery rejestracyjne samochodu, jest zarejestrowany na firmę EKO - ripostował. - Oświadczam, że to jest kłamstwo – rzucił Adam Fudali słysząc o zrywaniu plakatów wyborczych swojego rywala.

Dodajmy, że Adam Fudali cytując w trakcie debaty Rybnik.com.pl, pozwolił sobie na złośliwość w naszym kierunku przekręcając nazwę naszego serwisu na „Rybnik.com.PO”. Cóż, pozostaje nam podziękować Panu Prezydentowi  za (darmową) reklamę. Miło nam słyszeć, że nasz głos jest tak ważny w dyskursie publicznym w Rybniku, zwłaszcza przed nadchodzącą II turą wyborów na Urząd Prezydenta Rybnika. Cieszymy się też, że nasza twórczość stanowi dla prezydenta źródło stałych inspiracji.

Jak oceniacie debatę Fudali vs Kuczera? Czy wiecie na kogo zagłosujecie?

Oceń publikację: + 1 + 54 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (67):
  • ~JM87 2014-11-27
    08:14:47

    86 0

    Wahałem się przed debatą, ale teraz wiem że oddam głos na Kuczerę. Kolejne 4 lata Fudalego byłyby pozostawieniem miasta w zastoju, a jeśli to byłoby takie rządzenie jak merytoryka i omijanie niewygodnych pytań jak w wykonaniu obecnego prezydenta to ja dziękuję.

  • ~ZbigMa 2014-11-27
    08:17:02

    0 7

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Bojtes-10 2014-11-27
    08:21:23

    92 0

    Przykro było słyszeć jak prezydent, który rządził miastem przez 16 lat nie przedstawił w wielu kwestiach konkretnego planu tylko mówił co udało się kiedyś tam zrobić. Co oznacza, że jego start = odcinanie kuponów. Kiedyś był dobry. Dziś nie ma zdrowia i pomysłu. Pod koniec debaty już się znowu gubił. KUCZERA ma kilka fajnych pomysłów, część z nich trzeba będzie jeszcze skonsultować z mieszkańcami, ale powiedział, że chce to robić. I to w nim jest fajne, bo FUDALI obecnie robi co chce i nikogo nie pyta, a raczej ludzie Fudalego. A jeśli sprawa EKO to prawda, że firma co zarabia na naszych podatkach zrywała plakaty Kuczery, to mamy aferę. Masakrancja taka sprawa...!

  • ~jedrek_1_1 2014-11-27
    08:24:57

    59 0

    ~marcolzbig - atakowanie redaktora nie zmieni kwestii najważniejszej. Fudali wypadł co nawyżej kiepsko. Kuczera też mnie nie powalił, ale nikt odpowiedzialny i myślący o przyszłości nie zagłosuje na pana AF. Bo to co Fudali ma do zaoferowania to zastój i odcinanie kuponów. Po prostu żal było tam siedzieć i patrzeć na jego bezradnosć.

  • ~Bojtes-10 2014-11-27
    08:25:37

    84 0

    Najbardziej mnie wkurzyły dwa momenty: 1) gdy Fudali mówił, że strefa ekonomiczna działa, co jest kłamstwem, wystarczy pojechać pod elektrownię; cięta riposta KUCZERY, że w czasie rządów Fudalego w Rybniku ubyło 46.000 miejsc pracy; 2) gdy Fudali na pytanie mieszkańca o przyłączenie 2 bloków komunalnych do sieci ciepłowniczej powiedział, że to tylko dwa bloki i KUCZERA zaś riposta, że z takim podejściem nie zlikwidujemy NISKIEJ EMISJI, bo to nie tylko, ale aż dwa bloki, a małe kroki dają duży efekt na końcu. Przytyk w kierunku rybnik.com.pl był zupełnie chamski. Fudali jak nie ma jakiegoś medium w kieszeni to się nerwuje :) heha

  • ~Bojtes-10 2014-11-27
    08:27:29

    97 0

    Najlepsze podsumowanie, jak pod koniec debaty Pan Fudali do KUCZERY powiedział Panie prezyd... i się zaciął... oby Kuczera został PREZYDENTEM

  • ~l...i 2014-11-27
    08:37:14

    85 0

    Znamienny był też moment wylania wody przez AF. Sposób, w jaki zachował się Kuczera świadczy o jego klasie. Dla tych co nie byli - wstał i posprzątał po to, aby jego konkurent nie musiał siedzieć w syfie, który sam sobie zrobił. Kolejna sprawa - zwrot Fudalego do Kuczery "Panie Prezyd..." - mistrzostwo świata. Bez sensowni krzykacze z BSR, bezsensowni ludzie z tabliczkami kłamiesz, bezsensowni ludzie z plakatami "Nie dla Kuczery". Przykro się zrobiło, kiedy usłyszeliśmy, że 16 lat temu praktycznie nie było Rybnika. Przykro, bo akurat Józef Makosz był na sali, a to m. in. jego praca dała podwaliny pod "sukcesy" Fudalego.

  • ~Obiektywny 2014-11-27
    08:42:53

    75 0

    Jeżeli dla Fudalego rozwój dzielnic będzie się opierał tylko na budżecie obywatelskim (dwa miliony złotych na cały rok), to ja nie mam więcej pytań. W tym temacie, ale także w pozostałych Kuczera podawał więcej konkretów.

  • ~Rolniczek 2014-11-27
    08:42:55

    87 0

    Młodzież ruszcie d... i na wybory. P. Adamowi dziękujemy, czas zająć się wnukami i gołębiami

  • ~werkk 2014-11-27
    08:55:42

    65 0

    Na rozwój dzielnic Adam Fudali przeznaczy 2 miliony w tym 11 dzielnic dostaje 40 tysięcy w skali roku, to już wiadomo jak rozwijać będą się dzielnice. Wierze w mądrość mieszkańców, którzy podziękują Panu Adamowi Fudali.

  • ~Esprit 2014-11-27
    08:56:51

    74 0

    Mnie zastanawia jedno. Czy z panem Fudalim już jest tak źle, że nie rozumie pytań, które do niego się kieruje? Wiele razy odpowiadał nie na pytania, które mu zadano. Ponadto sam pytał o to o czym pan Kuczera przed chwilą mówił. Traci się ten chłop, czas mu podziękować.

  • ~THE Bill 2014-11-27
    09:08:19

    63 0

    Fudali był nieprzygotowany do dyskusji, był arogancki, pewny swojej wygranej i pewnie dlatego nie zamierzał odpowiadać na zadane mu pytania. Nie odpowiadał rzeczowo o tym co chce zrobić, tylko ciągle wracał do przeszłości. Nieustannie atakował Kuczerę za to, że jest w klubie PO. A już najgorsze co zrobił to krytyka" rybnik.com.po". Kuczera cały czas powtarzał, że chce działać ze wszystkimi, jest otwarty na każdy głos, również z bsr. Widać, że zależało mu na rzetelnej debacie, krytykował transparenty, miał pomysły na Rybnik, chce zmian. Fajnie, że podkreślił te "aż 2 bloki". Fudali to dalsza stagnacja. Wg Fudalego nie potrzeba MIESZKAŃ SOCJALNYCH, a w sprawie czystego powietrza robi się wystarczająco dużo. Fudali odejdz razem z tym całym Antonim, którego powinno się wyprowadzić z sali za swoje ryczenie. Korki, ulotność, jakość powietrza i wiele innych..

  • ~templariusz 2014-11-27
    09:12:28

    0 44

    Momenty momentami, ale jak to powiedział ostatnio w wywiadzie Jerzy Urban? - "głosowałem na PO".... komentarz zbyteczny, a Wy ludzie wiecie na kogo głosować zatem, a temu w tym hełmie to bym ZOMO zawołał do treningu.

  • ~Tomek_81 2014-11-27
    09:13:29

    50 0

    Tak jak 4 lata temu: arogancja, nieomylność, przypisywanie sobie wszystkiego co dobre w mieście (całe zło przyszło z zewnątrz), złośliwości pod adresem konkurenta i nielicznych obiektywnych dziennikarzy ( rybnik.com.PO ) czyli wszytko po staremu. Czas na zmiany!!

  • ~templariusz 2014-11-27
    09:15:26

    0 34

    "hełmie" - znaczy się - specjalnie napisane - bo ma szyldówkę pod prawdziwym chełmem i śmiesznie wygląda :) - dużo minusów proszę dyżurni klakierzy :)

  • ~ 2014-11-27
    09:24:19

    39 0

    2/3 to były osoby starsze,a 1/3 to młodzi,to smutne że młodzież się tak mało interesuje przyszłością miasta,w samej debacie według mnie lepiej wypadł PIOTR KUCZERA,ale dopiero 30 listopada dowiemy się kto będzie prezydentem.

  • ~antyfudali 2014-11-27
    09:32:32

    57 0

    Po debacie muszę powiedzieć jedno - Fudali stracił kontakt z rzeczywistością. Koncepcja deptaka funkcjonuje bardzo dobrze? Potrzeba tylko wsparcia przedsiębiorców? To przecież jest kpina. Najpierw na wiele miesięcy mamy wszystko rozryte,przedsiębiorcy tracą np. połowę obrotów,a co mamy potem? Kłopoty z dostawami. Noc zakupów-czyli co? 2 dni pracy po 14 godzin ( liczę 9-23) i liczenie,że ktoś,kto przyszedł obejrzeć spektakl,będzie nosił ze sobą zakupy? Najwyżej gastronomia miała jakieś szanse,ale to były 2 dni,a co potem? Czy mamy teraz jakiś znaczący ruch? Nic mi nie wiadomo,by było cokolwiek więcej niż przed remontem. Za to słyszałem narzekania,że jest brzydko,że rynsztok jest bez sensu. Dalej parkingi - teraz się chwali,że są takie gdzie można 2-3 godziny.Pytanie jak długo,gdy wcześniej planował zwiększyć ilość płatnych parkingów. I ktoś taki śmie mówić o partnerstwie ze strony przedsiębiorców? Kpina w żywe oczy. Fudali swoje porażki zwyczajnie nazywa sukcesami - tak jest z deptakiem,tak samo było przecież z Wodzisławską. Ile firm tam oberwało? Ile mieszkańcy się namęczyli? I to mówi gość,który się chwali 20 latami działalności gospodarczej w trudnych czasach? Jakie trudne czasy? Teraz mamy trudne,bo wciąż w górę idą ZUS i inne obciążenia.
    Podsumowując - jak kogoś kręci wspieranie faceta,który wie wszystko najlepiej,a rzeczywistość i ludzkie potrzeby ma gdzieś,za to oczekuje nie wiadomo jakiego wsparcia i wielbienia za puste slogany,to polecam. FUDALI musi odejść!

  • ~wojciechhammond 2014-11-27
    09:34:53

    24 0

    Do ~templariusz: Nie ośmieszaj się, widać Twoja edukacja zatrzymała się na etapie szkoły podstawowej. Jak piszesz, najpierw sprawdź w słowniku, jaka jest poprawna pisownia "ochronnego nakrycia głowy, używanego przez żołnierzy, strażaków, górników itp"

  • ~spzoo 2014-11-27
    09:40:18

    36 0

    ~tępy(lariusz) - tu nie chodzi o jakieś warszawskie politykierstwo PIS PO itd tylko o RYBNIK. O nas. I w dupie mam skąd kto jest, tylko co mnie i mojej rodzinie zapewni w następnych latach. Swoją drogą jak tak kochacie pana Kaczyńskiego i jego pomysły, to dlaczego Fudali i PIS nie nawołuja w Rybniku do ponownych wyborów? 3500 głosów było nieważnych. To oni niby są ci wiarygodni i uczciwi? Jo cie prosza...

  • ~Obiektywny 2014-11-27
    09:53:29

    67 0

    Dodam coś jeszcze. Kuczera dwa razy prosił o spokój ekipę Dybały. Fudali ani razu nie próbował obniżać poziomu emocji swoich najbardziej gorliwych zwolenników.

  • ~Rybnik_2014 2014-11-27
    10:17:48

    61 0

    Tak a propos sukcesu jakimi są świąteczne jarmarki na rynku, czy koncerty gwiazd na stadionie MOSiR, którymi tak chwali się Fudali: to pomysły i efekty ciężkiej pracy (ustalanie terminów, atrakcji, funduszy, obdzwanianie artystów itd.) pracowników Wydziału Promocji UM, nie gabinetu prezydenta. Była nawet historia, że pracownicy rzucali Fudalemu raz po raz na stół dopracowane szczegółowo projekty tych imprez, co on na początku kwitował "To się nie sprzeda", a już pomysł z pierwszą gwiazdą, czyli Bryanem Adamsem potraktował jak szaleństwo urzędników. Pod wpływem rad innych zaryzykował. Pomysły się spodobały, o pracy prawdziwych inicjatorów nie wspomniał, przywłaszczając sukces sobie i swojej ekipie, a teraz używa ich jako oręża w swojej nieudolnej kampanii. Żenujące.

  • ~niuti 2014-11-27
    10:26:28

    62 0

    Adam ...jo Cię prosza. Kończ Waść wstydu oszczędź.

  • ~joawol 2014-11-27
    10:47:08

    29 0

    same kłamstwa, których nikt nie sprawdzi i nikt nie skonfrontuje. tak samo było 4 lata temu, gdy Fudali wykorzystał w kampanii materiały UM co zostało potwierdzone i co? i nic.

  • ~salomoncaine 2014-11-27
    11:00:36

    0 45

    "Dodajmy, że Adam Fudali cytując w trakcie debaty Rybnik.com.pl, pozwolił sobie na złośliwość w naszym kierunku przekręcając nazwę naszego serwisu na „Rybnik.com.PO”. Jak inaczej można nazwać portal, który sie sprzedał? :P
    Reklamujecie wszędzie Kuczere to powiedział prawdę.
    A debatę zdecydowanie wygrał Adam Fudali.

  • ~Esprit 2014-11-27
    11:06:31

    52 0

    Masz rację salomoncaine Fudali wygrał debatę ale w 2010 roku. Wczoraj kiedy na koniec debaty z nerwów dostał chrypki jest to cień Fudalego z dawnych lat. Głosuję na Piotra Kuczerę. Czasy się zmieniają i tak ma być.

  • ~ 2014-11-27
    11:07:55

    22 0

    czyli nie głosujemy na Kuczere tylko przeciw AF

  • ~joawol 2014-11-27
    11:10:36

    10 0

    czyżby rybnik.com.pl został sam w rybniku? ufam ze sobie poradzą i ładnie ustawią z UM tak jak reszta mediów.

  • ~mario3175 2014-11-27
    11:36:00

    43 0

    Jeśli Piotr kuczera potrafi wyplewić to kolesiostwo w urzędzie miasta to glosuję na niego trzeba zakończyć rządy starych konserwatystów .

  • ~Komandor 2014-11-27
    11:40:29

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ucyjka 2014-11-27
    11:47:52

    6 0

    To się Dybała zaprezentował. Można współczuć Kuczerze takich zwolenników.

  • ~Thorax 2014-11-27
    11:55:46

    35 0

    A mnie się bardzo podobało odpowiedź Pana Adama na pytanie o budownictwo mieszkalne, a mianowicie coś w stylu: UM wydał 5000 pozwoleń na budowę, jeśli więc chodzi o budownictwo mieszkaniowe to głównie budują się domki jednorodzinne i zapewniamy odpowiednią infrastrukturę pod to.
    1. 5000 pozwoleń na budowę, a ile dotyczyło budowy od podstaw budynków mieszkalnych? Pozwolenie na budowę to także rozbudowy, przebudowy, instalacje gazowe itp.
    2. Jakim prawem na pytanie co Prezydent planuje zrobić z rozwojem budownictwa mieszkaniowego, On odpowiada, że ludzie za swoje pieniądze, swoją pracą budują sobie sami domy, co do ch... on ma do tego, jaka w tym jego zasługa? To psi obowiązek wydać pozwolenie na budowę jeśli budynek ma być zgodny z przepisami! Łaski nikomu nie robi! Za tą wypowiedź to powinni go wynieść z sali...
    3. Zrobili naście lat temu kanalizację, odbijają to sobie na najdroższej wodzie w regionie, a dalej odcinają z tego kupony?

    Ogólnie Pan Adam chwalił się co zrobił, nic o tym jak planuje dalej rządzić. To nie była debata nt. rozliczenia Prezydenta tylko kandydatów na prezydenta na kolejne lata.

  • ~mario3175 2014-11-27
    12:03:02

    30 0

    na domek jednorodzinny trzeba mieć dużo pieniążków,a co z młodymi co są na starcie?wy chyba myślicie że w polsce mieszkają sami bogacze,może niech Fudali obieca mieszkańcom rybnika że za 10 lat wszyscy będziemy mieć domki jednorodzinne.

  • ~mario3175 2014-11-27
    12:15:24

    22 0

    A jeszcze przyjrzałbym się bliżej tym pozwoleniom deweloperskim,bo tak dokońca nie wieże w uczciwość ich budowania.

  • ~Joan 2014-11-27
    12:32:27

    0 3

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Margro1 2014-11-27
    12:37:26

    0 27

    Głos oddany na p.Kuczerę to nic innego jak głos na PO, a oni już dość obietnic złożyli z których się nie wywiązali, mówię oczywiście o skali całego kraju. Działacze z PO obiecują ale z tych obietnic to niestety nic nie zostaje , a jeśli już to tylko same przekręty i afery. W Rybniku nie potrzeba nam takich ludzi.

  • ~Bojtes-10 2014-11-27
    12:43:58

    31 0

    Przekręty i afery są teraz jak EKO, które zarabia pieniądze za wywóz śmieci (pieniądze z naszych podatków) rozwala dykty Kuczery i wiesza Fudalego. Boją się ustawieni w kolejce do Fudalego goście czekający na kasę ludzi, zwykłych ludzi. A głos na KUCZERĘ to głos na kolesia, który wszystkich przekonał do siebie, ma dobre pomysły i jest SAMORZĄDOWCEM, a nie człowiekiem Fudalego, brońcie nas od PISU i tego pisowego układu w mieście. Ludzie tu chcą normalnie żyć. A Warszawa jest daleko. RYBNIK TO RYBNIK.

  • ~Joan 2014-11-27
    12:50:06

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2014-11-27
    12:51:33

    9 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2014-11-27
    13:02:29

    17 0

    A może redakcja zajęłaby się, bo to Wasz obowiązek jako 4 władzy, że w czasie wyborów mieszkańcy otrzymywali sms-y z UM o treści: "PREZYDENT MIASTA RYBNIKA ADAM FUDALI zaprasza po odbior zamowionege dowodu rejestracyjnego - OD UM RYBNIK

  • ~bakus 2014-11-27
    13:03:42

    0 28

    Jesli pan KUCZERA zostanie prezydentem to na moje oko nie ma co liczyc na dobry zuzel w rybniku...i ciekawe czy bedzie tak jak obiecywal popieram pana FUDALEGO chociaz schorowany zawsze staral sie stawiac na kazdej wiekszej imprezie...

  • ~ 2014-11-27
    13:05:57

    12 0

    Dlaczego Pan usuwa komentarz Panie redaktorze odnoszący się do Pana wypowiedzi na mój temat.

  • ~ 2014-11-27
    13:10:16

    12 0

    no widać mamy demokrację i wolność słowa -żenada

  • ~dadon 2014-11-27
    13:15:13

    11 0

    Skończcie pisać o żużlu, w przyszłym roku Fudali też nie da kasy bo nie ma wyborów , w tym roku załatwił im budżet więc niech się cieszą od przyszłego roku ani połowy tego nie dostaną bo nie będzie skąd brać.

  • ~co to jest ? 2014-11-27
    13:17:37

    0 18

    PO w Rybniku i tak ma wiele wpływów. Prezydent Fudali pomimo długoletniego doświadczenia nie był w stanie/nie chciał zablokować wielu ich POmysłów... Jeżeli jednak zmienimy prezydenta na człowieka niedoświadczonego i usłużnego wobec swej partii - to mamy przed sobą wielką POrażkę dla naszego miasta! Co do partii - Warszawa nie jest na tyle daleko, aby nie móc pociągać za sznurki w Rybniku. Rybnik to miasto z tradycją i kilkusetletnią kulturą - otwarte, ale mające też szacunek do własnej historii. Obawiam się, że wraz z p. Kuczerą na urzędzie miasta POjawi się nam np sztuczna tęcza na Rynku! Broń nas Panie Boże!!! A propos zdejmowanych dykt - szkoda, że nie dogoniono tego auta, bo mogło się okazać, że to dobrze przygotowany teatrzyk, aby móc opisać, jak to bardzo prześladowany jest kandydat.

  • ~Sterling 2014-11-27
    13:17:40

    0 10

    Na debacie zarówno jedna jak i druga strona publiczności miała chwile słabości, jednak prowokacje rozpoczęły się po stronie zajmowanej przez sympatyków Piotra Kuczery, chodzi tutaj konkretnie o p. Dybałę czemu on nie zaprzecza.

  • ~ 2014-11-27
    13:23:18

    10 0

    Sterling - Zaprzecza, nie zaprzecza to kłamstwo, gdyż szczegółowe wyjaśnienia, które złożyłem w komentarzu redakcja usunęła.

  • ~Sterling 2014-11-27
    13:35:36

    0 1

    Panie Tadeuszu, chodzi mi o to, że to Pan podnosił (wraz z dwoma osobami) przygotowane wcześniej napisy "kłamiesz", "mataczysz", "trujesz". Jeżeli Pan tego nie robił, to przepraszam, jednak widziałem na zdjęciach, że obok Pana to leżało, dlatego wydaję mi się, że ciężko temu zaprzeczyć. Niezależnie od wszystko ktoś w ten sposób zaczął prowokować, co według mnie było zupełnie niepotrzebne.

  • ~rob78 2014-11-27
    13:49:40

    18 0

    Co Wyście się uczepili ogólnokrajowych partii? W Rybniku to nie będzie znaczące, na tego nie zagłosuje bo to PIS, a ten z PO czy SLD czy inny PSL. Ważne jest to, żeby w końcu rozp.... ten skostniały beton leśnych dziadków z UM. Rozgonić towarzystwo kolesiów i zakończyć układy kilku rybnickich firm czy instytucji z UM. Głosowałem na Masłowskiego, teraz mi został Kuczera i w dupie mam to, że go PO popiera. RYBNIK najważniejszy. Fudali miał i dobre i złe momenty, ale czas to zakończyć, ON już nom nie przaje...nimo na to siły !

  • ~bikerek 2014-11-27
    13:56:06

    0 9

    Panie Tadeuszu jak to leciało "byłem w ZOMO, byłem w ORMO teraz jestem za Platformą " to odnośnie Pana hełmu.

  • ~ 2014-11-27
    14:12:18

    0 1

    debata
    cała debata polegała na tym kto kogo,ale społeczeństwo jest na tyle mądre,że już ma dość tej parodii wyborczej,że znów przy urnach będzie mała frekwencja i tak naprawdę większości jest obojętne kto będzie prezydentem.

  • ~visa 2014-11-27
    14:37:36

    10 0

    bikerek byłem w ZOMO byłem w ORMO , teraz jestem frajerem i jestem z BSEREM

  • ~listopadł 2014-11-27
    14:50:29

    12 0

    Wypominanie Kuczerze przynależności do PO przez A.F. to czysta hipokryzja! W tym mieście już nikt nie pamięta, że został prezydentem i przez 3 pierwsze lata pełnił tę funkcję jako członek rządzącego w Polsce AWS? A mimo tego pierwsze wybory, w których to mieszkańcy wybierali prezydenta, a nie Rada Miasta, wygrał w pierwszej turze? Przynależność partyjna to żaden argument. Może za to warto sobie przypomnieć, jak to samochody firmy EKO obwieszone napisami przeciw Makoszowi z Ruchu Rozwoju Rybnika jeździły po mieście przed wyborami? Jeden z nich brzmiał: "Samowola i bezprawie nie przejdzie. EKO było, jest i będzie". Teraz nabrało nowego znaczenia...

  • ~ 2014-11-27
    14:51:56

    0 5

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Dybała Tadeusz 2014-11-27
    14:53:03

    5 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~shonya 2014-11-27
    15:01:41

    12 0

    widać też, "za kim" są kibice żużla... ;) to ciekawe, że tak duża społeczność dopinguje A.Fudalego tylko dlatego, że sporo pieniędzy wkłada w żużel - zupełnie nie widząc, co się dzieje poza stadionem

  • ~Mysterio1986 2014-11-27
    15:27:55

    16 0

    Arogancja i hipokryzja Adama Fudalego, jego olewczy stosunek do pytań z sali i brak merytoryki wypowiedzi skreślają go dla mnie jako kandydata na prezydenta. Głosuję na młodego, kompetentnego Kuczerę.

  • ~l...i 2014-11-27
    15:46:26

    20 0

    Jedyne czego się boję, to potwierdzenia informacji, że Jaszczuk będzie wiceprezydentem... Przykre i niestety prawdziwe...

  • ~obserwator 2014-11-27
    15:59:07

    8 0

    Osobiście nic do pana Kuczery nie mam, nie znam go więc nie będę się na jego temat wypowiadał. Natomiast mam ogromny żal do Platformy Obywatelskiej o sposób zarządzania naszym państwem. Jeśli dla PO podniesienie wieku emerytalnego do wieku 67 lat to sposób na reformę ZUS to gratuluję świetnego pomysłu. Tysiące ludzi wyjechało za chlebem, ci co zostali ze względu na ogromne koszty działalności uciekają do szarej strefy, emeryci górnicy pracują na czarno niszcząc i tak już zrujnowany rynek pracy. Jak tak dalej pójdzie to podatki będą płacić jedynie pracownicy budżetowi i emeryci. Nie da się w ten sposób łatać tej ogromnej dziury, trzeba w końcu wymienić ten worek. Ja Platformie za takie rządzenie krajem dziękuję.

  • ~sielanka 2014-11-27
    16:39:26

    0 3

    Jak tak czytam wszystkie artykuły to Rybnik.com.pl sponsoruje chyba kampanie wyborczą Pana Kuczery

  • ~tiiki 2014-11-27
    17:33:14

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Arteks 2014-11-27
    18:24:36

    0 3

    Generalnie da się zauważyć, że obaj kandydaci mają dość słabe pomysły i wizje na dalszy rozwój 140-tysięcznego miasta... Niech dla władz Wodzisławia czy Bytomia pierwszym problemem będą miejsca pracy bo tam pod tym kątem jest tragicznie ale w Rybniku są inne ważniejsze sprawy które powinne być rozwiązane, a kompletnie o nich nie słyszę. Co z rozwiązaniem wiecznych korków przy Rondzie Kamyczek? Co z pustymi placami w Śródmieściu? Co z przyciągnięciem developerów mieszkaniowych i jeszcze większym rozwojem mieszkalnictwa, a przy okazji miejsc pracy w budownictwie? Jakie plany związane z okolicą dworca kolejowego w związku z przebudową stacji w ramach POiŚ (czy nikt nie wiąże możliwości jakie daje modernizacja węzła?). Co z budową w mieście hali widowiskowej na więcej niż 2000 miejsc? Co z jakąś wizją rozwoju sportów zimowych np. lodowisko, tor saneczkowy, Grzybówka itd? Co z naszym ZTZ który kluczy w miejscu i ma niewielki wpływ na zmniejszanie korków w mieście? Co z dbałością o przestrzeń miejską, która w majestacie planu zagospodarowania miasta jest paskudzona różnymi niefunkcjonalnymi i niepraktycznymi budynkami nie pasującymi często do otoczenia? Jakie plany na tereny przy Nacynie, Księżok, Wiśniowiec, Okrzeszyniec. I tak bym mógł pytać jeszcze dalej i dalej ale po co skoro kandydaci zajmują się jakimiś dyktami zamiast dyskutować o przyszłości miasta. To nie jest bój o urząd wójta ale urząd największego miasta w naszym subregionie. Koniec debaty żenujący! ;|

  • ~Arteks 2014-11-27
    18:25:55

    0 2

    A Tadek D. mógł się lepiej ubrać w kaftan bezpieczeństwa - byłoby mu nawet do twarzy. ;)

  • ~tiiki 2014-11-27
    18:58:09

    0 3

    Powtarzam pytanie, bo za pierwszym razem redakcje je wycięła: Czy to prawda, że po zakończonej debacie Tadeusz D. został pilnie odwieziony do psychiatryka? Pytanie do tych, którzy byli.

  • ~ 2014-11-27
    19:22:51

    0 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~1floyd 2014-11-27
    19:48:30

    5 0

    Po debacie mam wrażenie, że obecny prezydent powinien już odejść. Jego czas po prostu mija. Rozumiem że jego otocznie naciska go by dalej kandydował bo ma w tym swój interes. Twierdzenie że oddanie głosu na Krząkałę to oddanie głosu na PO jest czystą propagandą. To tak jakby twierdzić że głosując na Fudalego głosujesz na PIS. Bo BSR to brat PISu. W samorządzie partyjność to sprawa drugoplanowa. Jedno jest pewne. Że komuś skóra cierpnie. Mam pewność że gdy wygra Krząkała to będzie trochę świeżego spojrzenia, czy powietrza w U.M. Jak to mówi mój ojciec, a ma 85: Każdy na stołku na dług wdzięczności. I jest od kogoś zależny.

  • ~mewa74 2014-11-27
    20:21:14

    6 0

    1floyd, a Ty komentujesz poprzednie wybory, czy co? Skąd Ci wyskoczył Krząkała?

  • ~JM87 2014-11-28
    19:02:17

    6 0

    Żenujący koniec debaty bo prezydent Fudali nie wytrzymał i musiał się pożalić. A tymczasem w skrzynkach na listy lądują wydruki jego sztabowców atakujacych Kuczerę jako platformersa, a po moimosiedlu faktycznie krążyły plotki o Kuczerze i rzekomym wrogu niepelnosprawnych. ZNajomy zaś słyaszał to o domniemanych zwolnieniach w UM. Nieładnie panie Fudali - jest pan obłudnikiem, narzucając debacie swój własny tok prowadzenia i próbując maskować swoje kombinacje. Wstyd.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5304