zamknij

Wiadomości

Rybniczanie dziś pozwali państwo polskie za smog

2013-01-23, Autor: 
Zapowiadany przez rybniczanina Zdzisława Kuczmę pozew przeciwko Skarbowi Państwa reprezentowanego przez Ministra Środowiska za katastrofalny stan powietrza w naszym regionie, dziś w południe trafił do Sądu Okręgowego w Rybniku.

Reklama

Zamiary Zdzisława Kuczmy odbiły się szerokim echem w całej Polsce. Przypomnijmy, rybniczanin, po tym jak we własnym domu za pomocą filtra badał stan czystości powietrza, postanowił oskarżyć Skarb Państwa za naruszenie dóbr osobistych – zobacz jak wyglądał filtr powietrza Zdzisława Kuczmy.

Zapowiadany pozew dziś wpłynął do Sądu Okręgowego w Rybniku. – Pozywam państwo polskie o naruszenie dóbr osobistych. Podkreślam, że moim podstawowym celem nie jest chęć uzyskania odszkodowania, ale zwrócenie uwagi państwa na problem katastrofalnego stanu powietrza – mówi Zdzisław Kuczma.

 

W pozwie Kuczma wnosi o zobowiązanie państwa do wprowadzenia do 30 czerwca 2014 roku obowiązku sprzedaży wyłącznie ekologicznych kotłów. Powód chciałby również, aby do tego czasu został w Polsce wprowadzony zakaz spalania w gospodarstwach domowych nieekologicznych paliw (takich np. jak muł węglowy). 

 

Kuczma żąda jedynie 10 tysięcy złotych odszkowania.

 

W uzasadnieniu pozwu wskazuje, że państwo polskie dopuściło się wielu zaniedbań, a czynione działania proekologiczne nazywa "pozornymi".

 

Dodajmy, że Zdzisław Kuczma i kilkunastu innych rybniczan złożyło też skargę do Komisji Europejskiej. Skarga wysłana została do Brukseli 2 stycznia. W sześciostronnicowym dokumencie z wieloma załącznikami, autorzy zwracają uwagę, że w Polsce nie są respektowane dyrektywy regulujące poziomy zanieczyszczenia w aglomeracjach. Co ciekawe, w skardze możemy przeczytać m.in. że administrator strony internetowej Śląskiego Monitoringu Powietrza usunął dane rejestrowane dnia 9. 12.2012 r. w godzinach od 1.00 do 4.00, gdy stężenie pyłu PM10 przekraczało znacznie poziom 1000 µg/m3.

 

– Czego oczekujemy po złożonej w Brukseli skardze? Liczymy na to, że Komisja Europejska wymusi na Polsce skuteczne działania na rzecz poprawy stanu powietrza, które wdychamy – mówi Zdzisław Kuczma.

 

Jakie będą dalsze losy pozwu i skargi – będziemy informować.

Oceń publikację: + 1 + 46 - 1 - 15

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (79):
  • ~kriss 2013-01-23
    16:10:23

    0 0

    Oczywiście założę ekologiczny piec CO. Pod warunkiem że pan Kuczma będzie mi co roku kupował 10 ton eko groszku bo mnie na to nie stać !!

  • ~werkk 2013-01-23
    16:12:46

    0 0

    Pokazany na filmie filtr nie będzie dowodem w sądzie, każdy by chciał żyć w czyściutkim powietrzu smog to nie tylko dym z kominów. Panu Kuczmie moim zdaniem chodzi o rozgłos bo tej sprawy nie ma prawa wygrać, musiał by udowodnić że przebywał w miejscu gdzie występowało przekroczenie dopuszczalnych norm powietrza, a z tym będzie problem.

  • ~auralfloat 2013-01-23
    16:19:09

    0 0

    Równie dobrze można pozwać producentów ciężarówek bo jest za głośno. Takie pozwy nie mają zupełnie sensu i uzasadnienia. Nie jesteśmy aż tak tępi jak Amerykanie z USA.

  • ~werkk 2013-01-23
    16:19:10

    0 0

    Przestańcie z tymi piecami ekologicznymi jak wsadzę do niego oponę to będzie ekologiczny, napisałem oponę bo jak by w co nie wierzę udało się wprowadzić przepis aby palić ekogroszkiem który jest wzbogacany kamieniem, bo tak to wzbogacanie wygląda. Wtedy dopiero będzie smog bo ludzie będą palić wszystko jak nie będzie ich stać na opał.

  • ~wojtek_jj8 2013-01-23
    16:19:17

    0 0

    Brawo Kuczma! Wszyscy chcemy być zdrowi i bogaci, ale.... No właśnie naszym dobrodziejstwem i zarazem przekleństwem jest to, że żyjemy w regionie na węglu stojącym. Niestety, jak na razie najbardziej opłacalnym nośnikiem energii w tym ciepła jest węgiel i jemu pochodne. Nawet tzw. piece ekologiczne nie rozwiążą problemu z uwagi na brak takowego wsadu, tj. węgla spełniającego parametry tzw. paliw ekologicznych (w KWK "Chwałowice" kupimy jedynie granulat nie spełniający wymogów węgla eko). Problem będzie istniał dopóty, dopóki nie wzrośnie zamożność społeczeństwa, a niestety jesteśmy pod tym względem na jednym z ostatnich miejsc państw Unii.

  • ~Pradom 2013-01-23
    16:23:27

    0 0

    Panie ~`kriSS jeśli nie stać Pana na eko groszek to mam dla Pana dwie propozycje 1) znaleźć pracę lub 2) zgłosić się do PCK po ciepłe koce i nimi się dogrzewać. Ludzie z biedy nie mają w zwyczaju załatwiać się na ulicach, więc dlaczego biedą tłumaczą trucie innych?

  • ~Pradom 2013-01-23
    16:36:47

    0 0

    Brawo Panie Kuczma!!! zamożność społeczeństwa to tylko jedna strona medalu. Ludzi w Rybniku podłączono do kanalizacji i nikt nie protestował, że go nie stać i że dalej woli wylewać ścieki na ulicę. To samo ze śmieciami, także nie zakładam protestów, że ktoś nie zapłaci, bo on śmieci wozi do lasu! Więc skąd tłumaczenia, nie stać mnie więc palę czym popadnie... Ucywilizujmy się wreszcie!

  • ~major666 2013-01-23
    16:48:38

    0 0

    " administrator strony internetowej Śląskiego Monitoringu Powietrza usunął dane rejestrowane dnia 9. 12.2012 r. w godzinach od 1.00 do 4.00, gdy stężenie pyłu PM10 przekraczało znacznie poziom 1000 µg/m3. " faktycznie - prawda. ale akurat wtedy zrobiłem sobie print screena :] i mam te dane. o godzinie 1 stężenie wynosiło wtedy UWAGA dokładnie 1940 mikrograma/m3. o 2 było to 1814 !!!! o 3 w nocy 1450 a o 4 1377. reszta wyników już jest widoczna na stronie i się zgadza z moim screenem. BRAKUJE NAJLEPSZEGO !!! poprzedniego dnia tj 8 grudnia o północy było stężenie 2137, o 23 tego samego dnia 1439, 22: 1423, 21: 1371 . I tychże właśnie wpisów brakuje. Pytam dlaczego !??

  • ~Gregorio 2013-01-23
    17:01:04

    0 0

    No nieźle - Pan Kuczma żąda " jedynie " 10 tyś zł. odszkodowania. Czyli trzeba ukarać nas wszystkich bo to od podatników trzeba wziąć.
    No i właśnie takim ludziom w tym kraju jest OK. Proponuję Panu Zdzisławowi przeprowadzkę na Mazury. Smogu nie będzie!!!

  • ~wojtek_jj8 2013-01-23
    17:10:21

    0 0

    Dla tych, którzy rozwiążą problemy ze smogiem w naszym mieście, nagroda, ale jaka, Sami sobie odpowiedzcie. Nawet teraz Teleekspres o problemie smogu poinformował. Po co ta dyskusja?

  • ~ 2013-01-23
    17:16:22

    0 0

    Ja kupią sobie taki piec http://www.ogniwobiecz.com.pl/kotly/eko-plus i MIASTO dofinansuje takie piece ze 70 proc. , a zaniecha dofinansowania kolektorów słonecznych które nie mają nic wspólnego z ochrona srodowiska to luft powinien sie poprawić.

  • ~ 2013-01-23
    17:46:50

    0 0

    uroki Śląska - górnictwo, łatwa dostępność węgla, przemysł ciężki, elektrownie itp. Proponuje Kuczmie wyjechać na Mazury albo w inną "zielona" kraine. Granice otwarte, droga wolna. Zaraz powiedzą nam co mamy palić, co jeść a potem co mamy wyśr**. Jednak są debile, którzy nie mają innych zajęc. Jak z niego taki ekolog niech sobie drzewka sadzi.

  • ~Leoncio Almeida 2013-01-23
    18:01:53

    0 0

    Przede wszystki zakazać sprzedaży mulu i egzekwować kary za palenie odpadów. Jak kogoś nie stać na ogrzewanie domu to won na bloki.
    Poza tym ciekawe ile w Rybniku mamy ryli, którzy maja węgiel za darmo (tzn za nasze podatki).sprzedaja go, a potem kupują mul na zimę.

  • ~michal8266 2013-01-23
    18:03:03

    0 0

    NIE i RYBNICZANIE TYLKO JEDEN PALANT !!!!!!!!!!!

  • ~baal-zevuv 2013-01-23
    18:06:08

    1 0

    Jak kogoś nie stać na ODPOWIEDNI OPAŁ oznacza to że go nie stać na utrzymanie DOMU. Wszystkim TAKIM proponuję sprzedać TAKIE nieruchomości i zamieszkać w blokach lub domach ogrzewanych przez ciepłownie - jest tego dużo w naszym mieście! To tak jakbym powiedział że mnie nie stać na OLEJ NAPĘDOWY więc leje OPAŁOWY do samochodu! ... KAŻDY wymaga Życia i usług na POZIOMIE ale tylko od INNYCH! Jeśli CIĘ NIE STAĆ na odpowiedni opał masz prawo mnie TRUĆ? moje dziecko też? W dużym uproszczeniu mogę zjeść twoje dziecko bo mnie NIE STAĆ na jedzenie? TAK się właśnie tłumaczą co poniektórzy.... w ramach moich wieloletnich obserwacji w piecu palone śmieci a pod domem trzyletni pasek lub merc, quad i inne zabawki! Czerwony dym z komina a przez firany widać LED 55" i uśmiechniętych ludzi! Naprawdę BIEDNYCH w tym mieście jest mało - reszta to nieroby i narzekacze... wystarczy 700 zasiłku i oby do 1go. Podstawowy problem to BRAK KULTURY OSOBISTEJ w szerokim słowa rozumieniu.... mam auto za pół miliona to mogę stać na miejscu dla inwalidy! Mam wielki dom.... grzeję czym chcę! NIE WIDAĆ TO mogę!!!!!

  • ~pit75rk 2013-01-23
    18:16:49

    0 0

    Panie Kuczma. nie wiem od kiedy pan mieszka na śląsku ale przypuszczam że jest pan jakimś wylizanym lalusiem z okolic warszawki więc radzę panu jak najszybciej wyjechać i nie mieszać bo może panu nasz klimat jeszcze bardziej zaszkodzić ( to bardzo optymistyczna wersja, gorzej jak my się panem zainteresujemy). Nie twierdzę że tu jest idealnie czysto ale tu zawsze paliło się węglem i nikt nigdy nie narzekał. ~pradom ty się lepiej palnij w łeb a kocami to Ty się możesz dogrzewać. Nigdy nie paliłem śmieci tylko drewno, węgiel, muł lub flot i nikt ani nic mnie nie zmusi do tego by nie używać tych paliw ( a wspomniane są właśnie paliwami). Nie ma takiej możliwości. Od dłuższego czasu słyszymy tylko zakazy, nakazy. Niedługo nawet do kibla nie będziemy mogli pójść bez zgody jakiejś powołanej do tego instytucji. Rząd Polski oraz samorządy zaczynają stosować metody stalinowskie.

  • ~ 2013-01-23
    18:18:03

    0 0

    Jakim samochodem porusza się Pan Kuczma? Mam nadzieję, że hybrydowym. Nie wyobrażam sobie żeby ktoś kto sam generuje smog mógł pozywać Polskę.

  • ~werkk 2013-01-23
    18:45:10

    0 0

    Almeida przede wszystkim ryle jak ich nazwałaś nic nie mają za darmo na deputat też muszą zapracować. skoro im tak zazdrościsz trzeba było pogonić mężczyzn z rodziny do kopalni. A skoro węgiel sprzedają to po to aby ktoś nim palił bo raczej do jedzenia się nie nadaje czyli jak pali węglem nie pali śmieci. Nie ma znaczenia czy się komuś podoba czy nie w Polsce węgiel jeszcze bardzo długo głównym źródłem energii. A największy smog jest z ciepłowni bo tam spala się najgorsze gatunki węgla. Większość zamieszkujących blokowiska to osoby przyjezdne wiec skoro Was tu na Śląsku tróją jedzcie w rodzinne strony ciekawe czym tam będziecie palić.

  • ~ 2013-01-23
    18:55:23

    0 0

    Taki Almeida czy kuczma(celowo z małej litery), czy nawet beaal zeuw, normalnie was nie można czytać. Przyjechaliście z ziemniakami na Ślask i teraz chcecie rządzić. Nie podoba wam się, bo jest smog to wracać do macieży i będzie spokój z wami. Czy wy też nie rozumiecie, że ludzi dziś na nic nie stać? a taki kurczma to niech mówi za siebie a nie za wszystkich Rybniczan

  • ~ 2013-01-23
    18:58:26

    0 0

    Aha i do almejdy. Powiem ci jesteś gorolu mądry z za klawietury, bo jak by cię jakiś pierwszy z brzegu "ryl" spotkał to chyba nie żyjesz

  • ~ 2013-01-23
    19:09:26

    0 0

    nie wiem czy taki Almeida, Kuczma wie gdzie koksownia Radlin, niech tam zamieszka i kaze zamknąć koksownie, wg to co mamy w Rybniku to bajka w porównaniu z smrodem z koksowni. Niech taki BAAL-ZEVUV kopi moją chatę, chętnie sprzedam z pełnym składem opału na zimę. Tylko szkoda, że mieszkasz na blokach, spłacasz kredyt do końca życia za to i się nie podoba, że sąsiad obok dom mułem ogrzewa.

  • ~jackvwgolf2 2013-01-23
    19:12:54

    0 0

    a może ELEKTROWNIA RYBNIK panu Kuczmie filtr zanieczyściła

  • ~arturrybnik 2013-01-23
    19:15:13

    0 0

    Jeśli nie będzie dopłat do gazu, to nigdy sytuacja się nie zmieni. Możliwe że w przyszłości państwo zdecyduje się dopłacać do gazu, bo będzie to taniej niż kary nałożone przez unię.

  • ~jackvwgolf2 2013-01-23
    19:26:42

    0 0

    w blokach powinni założyć piece na węgiel może wtedy pan Kuczma bedzie musiał kupić węgiel i złożyć ogień żeby było ciepło to skończy pisać pierdoły o smogu !!!

  • ~ar 2013-01-23
    19:33:39

    0 0

    no zostawcie chlopa niech ma swoje 5min, kazdy ma jakies kompleksy i marzenia.
    przedstawie pokrotce biznes plan, wspanialy eko-kociol z wygrawerowanym nazwiskiem promotora na kazdych drzwiczkach, bedzie spalal eko-groszek w tak ekologiczny sposob ze jako dodatkowe akcesoria bedzie mozna dokupic wędzarnik! montowany miedzy komin a piec. Oczywiscie rowniez z logo czlowieka ktory zbawil slask. Do tego bedzie mozliwosc zamowienia w tej samej firmie opalu, oczywuscie eko-groszek do wyboru generujacy dym drzewa bukowego, debowego lub wersja dla ubogich drzewo owocowe. W nastepnej kolejnosci zakupi sobie swoj eko samochod za trilion baniek na prad, i pozwie kazdego ktory jezdzi starszym rzechem niz 5lat, ze truje mu pod nosem, wtedy pozawany bedzie musial mu zaplacic wyciagajac drobne z lewej kieszeni 10K + oraz dostanie nakaz nabyc eko-pojazd firmy na "K" w ktorym to nie bedzie wyrzadzal kolejnych szkod. .... Po x- latach pozywania i wk...a kiedy juz umrze, zgodnie z swoimi przekonaniami pewnie wybierze eko-pochowek zeby nie zanieczyszcac gleby swoimi rozkladajacymi sie szczatkami, obecnie w niektorych juz krajach jest mozliwosc kompostowania zwłok. Wiec mozna stac sie rowniez pozytecznym dla srodowiska po swojej smierci, niestety efekt uboczny takiego pochowku to smrod, ale cala sprawa wydaje sie dosc smierdzaca tak wiece troche wiecej nie zaszkodzi.

  • ~kriss 2013-01-23
    19:37:16

    0 0

    Panie pradom - nie każdy zarabia po 5 tyś na rękę. A co do kanalizacji wszyscy zostaiśmy postawieni przed faktem dokonanym. Podłączasz się i koniec. Przedtem regularnie nieczystości pompowała u mnie beczka. Ale oczywiście beczka była tańsza niż kanalizacja z której teraz zaczynają szczury wyłazić w miejscu gdzie ich kiedyś nigdy nie było.A śmieci też regularnie odbiera TRANSGÓR. I to posegregowane. Z obserwacji też wiem że to właśnie bogatsi ode mnie wywalają śmieci do lasu. O "warsztatach" samochodowych czy firmach remontowo budowlanych nie wspomnę. Widać za dużo Pan spędza czasu przed komputerem.

  • ~kriss 2013-01-23
    19:38:18

    0 0

    Panie pradom - a za te koce z PCK powinien pan co najmniej po pysku dostać.

  • ~ar 2013-01-23
    19:39:26

    0 0

    tak wogole urzeklo mnie to zdanie "Kuczma żąda jedynie 10 tysięcy złotych odszkowania." hehe te jedynie to prawie roczny dochod niektorych osob na reke, liczac minimalke.

  • ~adamb 2013-01-23
    19:43:29

    0 0

    Ja tam od dawna jestem eko i segreguję śmieci... na palne i nie palne :) i dokładam do tego flotu !

    PS Chętnie sprzedam dom i... wyjadę z tego durnego kraju :(

  • ~ar 2013-01-23
    19:45:56

    0 0

    ~kriSS po co sie trolem przejmujesz i denerwujesz, ty wiesz swoje ja wiem swoje, a trol wylaczy komputer i powie mamo zrob mi kanapke haha~! i daj 5zl na bilet do szkoly ;)

  • ~cerberus 2013-01-23
    19:54:48

    0 0

    Pozew jak najbardziej na miejscu ale i tak nie przejdzie bo jesli pan by wygral to takich pozwow bedzie pare milionow a rzad postara sie o to zeby nie placic takich odszkodowan. A ilu jest ludzi ktorzy dostaja kilka ton wegla ktore sprzedaja i wola to zamienic na mul albo inne scierwo?? Najlatwiej powiedziec ze mnie nie stac i dalej palic smieci. Madry polak po szkodzie kiedy juz trzeba bedzie mu pluca przeszczepic to sie zorientuje czyja to wina !!!!!!!

  • ~coco39 2013-01-23
    19:56:17

    0 0

    Do "pradom" człowieku ty sobie weź ten koc i se nim łeb owiń bo ci ostatni zwój mózgu przemarzł

  • ~wladzia100 2013-01-23
    20:02:10

    0 0

    Panie kuczma jest pan na straconej pozycji ponieważ pańska wygrana była by niebezpieczna gdyż wszyscy ludzie zaczęli by sądzić państwo za smog.

  • ~adiqq 2013-01-23
    20:11:30

    0 0

    popieram tę akcję - mimo iż nie sądzę że ma ona jakieś szanse powodzenia - ale mam nadzieję że dzięki niej problem zostanie nagłośniony w mediach (o to przecież chodzi też panu Kuczmie) i coś drgnie w temacie....
    bo co by nie mówić, rybnik nic robi w tym temacie (dopłata do kolektorów to śmiech na sali)

  • ~adiqq 2013-01-23
    20:13:54

    0 0

    major666 - możesz gdzieś wrzucić te screeny? mogą się przydać....

  • ~Merdal 2013-01-23
    20:26:57

    0 0

    Leoncio Almeida - "won na bloki" Ty chyba nie wiesz co mówisz przecież gminne mieszkania w 90% są opalane węglem. Gmina powinna jako pierwsza wystąpić z inicjatywą podłączania bloków, familoków co ciepłownictwa. Odnosząc się do wypowiedzi osób takich jak, że 10 tysięcy z naszych podatków, to odpowiem w ten sposób. Dobrze by było jakby gościu wygrał tą sprawę, gdyż zapłacilibyśmy 10 tysięcy ale może w końcu władze zajęłyby się tym problemem ze strachu że będą zbiorowe pozwy a wtedy tak małym kosztem możemy zmusić tych leniów do poprawy naszego powietrza i zarazem zdrowia. Tych co w ten sposób myślą "chce 10 tysięcy" to bym nazwał krótkowzrocznymi osobami z małą wizją na przyszłość swoich dzieci i wnuków. Sory za porównanie ale przypominają mi takie wypowiedzi bezmyślne komentarze arteksa.

  • ~Merdal 2013-01-23
    20:28:41

    1 0

    Pytanie do skarżącego, czy można się jeszcze gdzieś przyłączyć do tego pozwu?

  • ~jurempus 2013-01-23
    20:46:03

    0 1

    Jak sie komus niepodoba smog to won na mazury.Przyjechały gorole z polski i myśla że im wszystko wolno.A u mnie na wsi jak przychodzi wieczór to z każdego komina bucha dym a co palimy po prostu wszystko co sie da.

  • ~jurempus 2013-01-23
    20:48:55

    1 0

    A Panie Kuczma zapraszam do Czerwionki obok koksowni.ZObaczy pan co to dopiero smród i smog jak zaczną palić i gasic koks a dym z komina bucha aż miło.

  • ~jojoxxx 2013-01-23
    21:03:45

    0 1

    Jak ludzie przestaną palić palić śmieci i inne badziewie (opony, opalać kable z izolacji) to i smog zniknie
    Mieszkam w bloku, ale dużo jeżdżę po Rybniku i zdarza się widywać na przykład żółty dym z komina (a to raczej nie jest dym z węgla czy mułu)

  • ~taki jeden 2013-01-23
    21:38:39

    0 0

    Jak się panu Kuczmie źle na Śląsku oddycha to won tam skąd przyjechał. Chętnie przejdę na gaz, pod warunkiem, że siedzący od 20 lat na emeryturze(=na utrzymaniu innych), mający za dużo czasu milicjant będzie mi za niego płacił.

  • ~auto22 2013-01-23
    21:48:07

    0 0

    Leoncio Almeida ales mnie wku*** tym wpisem. Co ma deputat weglowy do naszych podatkow? Zal Ci dupe sciska ze nie robisz na grubie i takie bzdety piszesz. A po 2 do tych co mowia ze jak Cie na wegiel nie stac to na bloki samo zazdroscicie ze was na dom nie stac i gniezdzicie sie w tych ciasnych kroliczokach kaj klamka do brzucha wlazi!! Jak sie wam nie podoba nasze zanieczyszczone srodowisko cwaniaczki to moze zmiencie miasto nikt was tu nie trzyma. macie naryte w tych glowach jak ci w sejmie!!

  • ~auto22 2013-01-23
    21:50:25

    0 0

    Jak sie wam GOROLE nie podoba to nie trzabylo sie cis do nas za robota!!!

  • ~rad11 2013-01-23
    22:00:27

    0 0

    Dla wszystkich opinii 'jak cie nie stać...' jak was stać to wypier... Tam gdzie jest czyste powietrze jak się wam nie podoba na śląsku.

  • ~Merdal 2013-01-23
    22:02:49

    0 0

    Przestań już rasisto z tymi gorolami i hanysami sam jestem hanysem i nie bardzo mi pasuje ta godka, chodzi ty o twoje dzieci wnuki i o ciebie synku. RYCHTYK

  • ~ 2013-01-23
    22:11:36

    0 0

    ~jojoxxx żółty dym widać, jak się opala drewnem.... za dużo bajek oglądasz.

  • ~Merdal 2013-01-23
    22:21:21

    0 0

    To od nas zależy jaki miasta - kraj tworzymy, a ten co myśli a co mnie to obchodzi przecież jak umrę umrę, to co mi to da, to ten człowiek jest ignorantem i głupcem. Pokolenia to nasza inwestycja i nie ważne czy będziemy żyć czynie ale nasze geny w dzieciach i wnukach będą żyć. Więc nie bądźmy bezwzględni dla własnego pokolenia i zmieniajmy coś. Tak samo ludzie myślą a co mi da iść do wyborów mój głos nic nie zmieni a potem narzekają na wszystko i na wszystkich.

  • ~Aksamitka 2013-01-23
    22:28:07

    0 0

    Brawo Panie Kuczma! Jestem Za! Niezależnie od powodów czy regionu w którym mieszkamy, nikt nie ma prawa nas zatruwać! Ja mam dom i palę mułem (bo mam taki piec i jest najtańszym opałem bo nie mam żadnych deputatów) a nie śmieciami. Dlatego uważam, że Państwo powinno pomóc takim jak ja by n ie zatruwały środowiska! Gdyby takie stężenie wystąpiło gdzieś na zachodzie to byłby alarm na cały świat! Ewakuowano by ludzi bądź kazano byśmy obowiązkowali chodzili w maskach!

  • ~ 2013-01-23
    22:36:02

    0 0

    kto jest w stanie "wyprodukowac" taka ilosc smieci by ogrzac dom? smiech na sali,takze blokersi morda w kubeł,nawet nie wiecie co ogrzewa wasze dupska

  • ~geolog 2013-01-23
    22:36:18

    0 0

    Tego debila powinno się roztrzelać.
    On jest gorszy niż PR.

  • ~cige 2013-01-23
    23:11:16

    0 0

    Zwykłe bicie piany by być sławnym. Sami siebie niech pozwą za zasmradzanie siebie nawzajem tak oficjalnie. Fajne odszkodowanie - akurat będzie na używany samochód średniej półki :) Ciekawe za co jeszcze pozwą państwo polskie - że deszcz pada? Proponuję więc pozwać - ale zupełnie już poważnie jak władza wprowadzi opłatę za "deszczówkę". Pomysłodawca ma tu więc pole do poPISU.

  • ~icebox 2013-01-23
    23:18:30

    0 0

    nie chciałbym martwić wszystkich którzy się tu wypowiadają, ale koszty tego pozwu poniesiemy MY OBYWATELE, nie chodzi tu o te 10 tysięcy złoty, ale o to co znowu po ewentualnej wygranej tego Pana nakazach z UE, wymyśli nasze kochane państwo, obciążeni będziemy my obywatele np. nakaz palenia gazem, wymiany pieców itd... , zapłacimy my a daleko nam do zamożności zachodnich cywilizacji, a obciążani jesteśmy coraz bardziej

  • ~czeski1 2013-01-24
    00:38:26

    0 0

    popieram Kuczmę; Smrody palicie i trujecie wszystkich dookoła. Czas skończyć z śmierdzącymi wyziewami z kominów.

  • ~ 2013-01-24
    01:39:17

    0 0

    Wszystkich, którym nie jest obojętny los parku obok "Domusu" zapraszam na stronę www.ratujmypark.vixo.pl . Od dzisiaj możecie pobrać tam wnioski o zmianę przeznaczenia tego terenu w przyszłych planach rozwoju miasta. Zapraszam, zapoznajcie się z tematem i informujcie swoich znajomych o akcji. Także w kontekście narastającego zanieczyszczenia powietrza w Rybniku dopuszczenie do likwidacji dobrze funkcjonującego parku jest skandalem. Nie dajmy decydować urzędasom za nas co jest dla nas dobre, TO JEST NASZE MIASTO!!!

  • ~jurempus 2013-01-24
    07:06:57

    0 0

    Podsumowując Pan Kuczma wyjeżdża na mazury,park zostaje,drogi nie są odsnieżone a ludzie dalej będa palić aaa i sąd zrobi sobie zabawe karnawałową jak zobaczy ten pozew.Czyli jednym słowem będzie jak było

  • ~werkk 2013-01-24
    07:14:35

    0 0

    Dziś Ślązacy żyją niewiele krócej od średniej krajowej która wynosi 71,5 roku na Śląsku miasta 70,8 roku. Więc nie przezywajcie tego tak. Zgony największe żniwo układy niewydolności krążenia ( blisko 500 zgonów na 100 000) nowotwory (około 250 zgonów), wypadki (około70 zgonów) układu oddechowego (około 50 zgonów) W krajowej czołówce jesteśmy pod względem częstości zgonów spowodowanych chorobami układu trawiennego (56 zgonów na 100 000 mieszkanców) co dowodzi ze kult tłustej ciężkostrawnej kuchni panuje jeszcze w wielu domach. Podsumowując prawdziwemu Ślązakowi smog nie straszny.

  • ~werkk 2013-01-24
    07:34:13

    0 0

    Zapewne znaczna większość narzekających swoje korzenie ma w Polskich wsiach, bo właśnie tam werbowano ludzi do kopalń lata 60 szybki rozwój przemysłu górniczego potrzebował rak do pracy, Wiec kopalnie wysyłały werbowników. Werbowanie miało miejsce w wiejskich barach. Wiec wasi dziadkowie spakowani do skrzynek po margarynie tłumnie jechali do cywilizacji jaka był Śląsk umieszczano ich w hotelach robotniczych (Wulcach) po szkoleniu BHP i pobraniu sortów ubraniowych ( ubranie drelichowe, gumowce, 2 flanelowe koszule, ręcznik, i mydło) były dla nich czyms czego nigdy nie widzieli dlatego niektórzy ubrawszy się w te modne odzienie jechali powrotem do swoich wiosek na dyskotekach wszystkie miejscowe dziewczyny nie umiały się oprzeć tym stroją, ci którzy zostali przeżyli pierwszy zjazd na dół kopalni (wiekszośc narobiła z strachu w gacie ) po przymusowym zapisaniu się do PZPR dostali mieszkania w blokach, były znacznie większe niż izba w ich rodzinnej chałupie w której mieli ekologiczne ogrzewanie krowa chuchała do izby przez specjalny do tego otwór w ścianie pomiędzy izbą a oborą. W muszlach klozetowych płukali kartofle które im często podczas płukania uciekały. Teraz Wam wnukom opisanych osadników przeszkadza to ze Ślązacy wybudowali domy a Wy mieszkacie w blokach, smog na śląsku był zawsze i to znacznie większy.

  • ~Lukasz_Cofalik 2013-01-24
    07:38:00

    0 0

    Brawo p.Kuczma! Popieram w pełni tą skargę. Pozdrowienia dla reszty komentujących, którzy nie mają odwagi podpisać się imieniem i nazwiskiem .. a może już wam własny smog tak zaszkodził że nawet nie potraficie ? Palcie, trujcie się, takich głupich Was tu nie potrzeba.

  • ~werkk 2013-01-24
    07:46:01

    0 0

    I nie ma się co obrażać na to co napisałem w wielkim skrócie.

  • ~ 2013-01-24
    08:01:02

    0 0

    By uszczęśliwić i uzdrowić p.Kuczmę i podobnych troskliwych wystarczy przenieść stację z ul.Borki/-pomiędzy lasem , blokami i domami jednorodzinnymi/- w bradziej przewiewne miejsce i stężenie PM spadnie o 1/4.

  • ~norek78 2013-01-24
    09:02:33

    0 0

    pies jak nie ma co robić to liże jaja ....

  • ~spirit-of-the-town 2013-01-24
    09:33:47

    0 0

    Nie to bym się czepiał - też wolę czyste powietrze, ale DUŻO bardziej szkodliwe dla zdrowia i powodujące coraz większą liczbę chorób i zgonów jest niezdrowe jedzenie, myślę iż w tym przypadku przeciwdziałanie dystrybucji takiej żywności byłoby prostsze do wdrożenia przez rząd. Pozdrawiam

  • ~common 2013-01-24
    09:43:16

    0 0

    Jak przeanalizowac monitoring powietrza, to Rybnik nie ma najgorzej, a tak wysokie zanieczyszczenie powietrza w dniach 8 i 9 grudnia, to albo pomylka w pomiarach, albo nasze okoliczne elektrocieplownie przeczyscily sobie filtry. Niewiele jest dni w ostatnich 4 miesiacach gdzie R. ma najgorsze parametry w skali wojewodztwa, taki na przyklad Zywiec ma gorsze powietrze od Rybnika i jakos nie robia z tego tytulu sensacji na cala Pl. Analizujac pomiary monitoringu nie mozna wyciagnac prostego wniosku ze smog pochodzi z palenia w domach, bo ludzie palą codziennie w piecach a rozklad zanieczyszczen powietrza jest mocno zróżnicowany, jesli chodzi o wyniki dla ostatnich 3 miesiecy, oraz porównujac miesiace grzewcze 2013, 2012 i 2011.

  • ~jolaw2 2013-01-24
    09:50:24

    0 0

    Oj znawcy znawcy dajcie spokój a zwłaszcza osoby które twierdzą ze nic się nie da zrobic jak najbardziej się da i to w . państwo jedynie mnoże zadziałać na tej niwie wprowadzając własciwe przepisy , któych na dzień dzisiejszy nie ma bo się nikomu nie chce stworzyć niepopularnej ustawy a niskiej emisji zanieczyszczeń , szkoda że nikt nie widzi jak Państwo nas szwabi na czym się da łacznie z naszym zdrowiem płacicie daniny oj pod przeróżną postacią i cisza alegdybybyście musieli ciut ciut dołozyć dla zdrowia nas wszystkich to juz problem , szczególnie powalił mnie na kolana wpis krisSS o tym ekogroszku człowieku toć to prawie takie same świństwo jak muł....tylko lepiej wypromowane przez handlowców

  • ~wera 2013-01-24
    09:52:53

    0 0

    Mi też nie jest na rękę latanie do pieca,zrzucanie węgla,wynoszenie popiolu,czemu w normalnych krajach są ciepłownie a tutaj każdy musi miec swój piec Pewno znowu nie ma pieniędzy ,ale przylączenie reszty bloków bez co i domów do sieci poprawilo by na stówę jakość powietrza.Niestety jak ma byc czyste powietrze a nikt nie chce inwestowac to nic z tego nie bedzie,można tylko po narzekać ,a panstwo mamy takie ,że woli placić kary niż wziążć się za robotę.Także tu lepiej nie będzie ,a chcąc mieć czyste powietrze trzeba się ewakułować z Rybnika i okolic :)

  • ~jolaw2 2013-01-24
    10:05:22

    0 0

    WERKKK . zawsze uważałam Cię za dosyć inteligentnego człowieka no cóz teraz widzę jak bardzo się pomyliłam , jestes zwykłym zakompleksionym dup.... , który chce sobie dodać ważności przez obrazanie pewnej grupy społecznej /// wiesz co to jest zwykłe prostactwo, żal mi Ciebie

  • ~wera 2013-01-24
    10:52:12

    0 0

    jolaw2-werkk tylko napisał to co wszyscy wiedzą ,opisał tylko niechlubną historię górnego śląska i nie tylko,napływ taniej siły roboczej z polski centralnej ,wschodniej itp z tzw.łapanki ,każdy chciałby powiedzieć ,że rodzice czy dziadkowie przyjechali pierwszą klasą do pracy w fabrykach czy kopalniach:)niestety tak nie bylo,przykro mi ,że prawdopodobnie cie to dotknęło w jakimś stopniu ale taka jest historia.Płukanie kartofli czy śledzi w sedesie to była rzecz powszechna wśród nowych mieszkańców ,w końcu sąsiad służył dobrą radą;)a najlepsze jest to ,że potomkowie tych ludzi żyją wśród nas do dziś:)))))

  • ~ 2013-01-24
    11:08:16

    0 0

    a może warto by było aby ktoś (tych ktosiów zatrudnionych w adm.publicznej jest całkiem sporo) zrobił analizę tych przekroczeń bo pobieżnie sprawdzając wychodzi mi że przekroczenia jakoś dziwnie są cykliczne (oczywiście nierównomiernie) średnio ok co 10-11 dni kalendarzowych!

  • ~werkk 2013-01-24
    11:08:17

    0 0

    jolaw2 tak celowo napisałem prawdę prostackim językiem bo już nie umie wytrzymać jak moje ciągle tłumaczenie że flot, jest też węglem, a prostacy ciągle za smog obwiniają właścicieli domów jednorodzonych widzę ze tu najbardziej oddziałuje język prostacki bo tylko taki do prostaka dociera.

  • ~werkk 2013-01-24
    11:10:58

    0 0

    ma być jednorodzinnych.

  • ~spirit-of-the-town 2013-01-24
    12:06:11

    0 0

    werkk - musisz wytłumaczyć to tak: cała bułka - bułka, zmielona bułka - tarta bułka; cały węgiel - węgiel, zmielony węgiel - flot. Powinni chyba zrozumieć:) Pozdrawiam

  • ~werkk 2013-01-24
    12:34:48

    0 0

    of-the-town dzieki bo ja już nie mam siły tłumaczyć. Oczywiście jestem przeciwnikiem palenia śmieci. Tylko urzędnicy wystraszeni pozwem musieli szybko znaleźć winnego wiec najprościej pokazać właściciela domu jednorodzonego. Nie chce mi się już tu wymieniać co powoduje smog, oraz zrobienie mapy jak ten smog się nad Rybnikiem zbiera i przemieszcza wtedy by można zacząć normalna dyskusje.

  • ~ 2013-01-25
    17:01:16

    0 0

    węgiel jeszcze nie truje tak tak jak muł i nierzadko śmieci przez który jest teraz problem z smogiem.trzeba zakazać palenie mułem a ci którzy nie przestrzegają niech płacą wysokie kary.Kiedyś ludzie zrozumiałą że zdrowie jest najważniejsze mam nadzieje i oby nie było już za póżno

  • ~Woziwoda 2013-01-25
    20:50:56

    0 0

    Brawo dla Kuczmy, przynajmniej ma facet jaja aby coś próbować zrobić dla pożytku wszystkich. Nawet na tych debili którzy tu pierdolą o jakimś odszkodowaniu chociaż średnio rozgarniety człowiek w sekundę domyśli się, że chodzi o to aby wreszcie inni debile przestali truć nas wszystkich.

  • ~xxxx 2013-01-26
    10:47:15

    0 0

    papieram tego pana i wszystkich co tak mysla sam sie tez dolacze do tego ale to wina tez naszych wladz dlaczego nie zakaza sprzedazy tz mulu .flotu przecierz to najgorszy gatunek wegla gornicy maja 8 ton wegla co tez wydaje mi sie poronione sprzedaja wegiel i kupuja tanszy flot i nie mowcie ze wegiel drogi i was niestac jak jezdzicie dalej w polske tam nie znaja jakiegos flotu musza sobie radzic i kupywac wegiel a tu proste liczenie 8xpo 550 zl a za polowe kasy flot Zakazac palenie tym swinstwem i bedzie jakies 30% mniej smrodu

  • ~xxxx 2013-01-26
    10:51:00

    0 0

    werkk zeby nie ci ludzi z tych wsi to ty do dzis bys chodzil na zerdke

  • ~tomrem 2013-01-27
    21:16:55

    0 0

    mieszkam w domu prywatnym niedaleko Macro i jakoś smogu nie widzę może to problem tylko centrum! więc może najpierw zrobicie sobie w centrum porządek z centralnym ogrzewaniem kamienic i osiedli

  • ~tedi 2013-01-27
    22:31:11

    0 0

    Brawo panie Kuczma. Odezwali się tu krytykanci-truciciele, którym to nie pasuje. Ja wstaję dziennie o 4-tej rano żeby przewietrzyć pokoje i czasami udaje się wpuścić i tak śmierdzące powietrze. Mieszkam na Wawoku i palcem mogę pokazać tych największych trucicieli, ale nikogo z władz to nie interesuje, bo podobno nic nie można zrobić. Jest to wynik słabego ustawodawstwa a co za tym idzie słabego państwa.

  • ~rzyt 2013-02-03
    19:46:50

    0 0

    tedi: co piszesz o słabości państwa. By państwo było słabe musi być, a Polski już nie ma dawno.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5313