zamknij

Wiadomości

Rybnicki magistrat ujawnił listę nagród dla urzędników. Wiemy ile wydano na nagrody i dla kogo

2016-04-13, Autor: 
Prezydent Rybnika - Piotr Kuczera udostępnił Stowarzyszeniu Sieć Obywatelska – Watchdog Polska listę nagrodzonych w 2015 roku pracowników wraz z kwotami jakie otrzymali. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że według Watchdog Polska nasze miasto jest pierwszą gminą, które nie miało wątpliwości co do udostępniania informacji o nagrodach pieniężnych dla samorządowców.

Reklama

Sieć Obywatelska – Watchdog Polska od 12 lat stoi na straży prawa do informacji. Zadaniem grupy jest wzmacnianie w obywatelach poczucia, że mają prawo dowiadywać się, jak funkcjonują władze oraz instytucje publiczne, a także wpływać na podejmowane przez nie decyzje i sposób gospodarowania publicznym majątkiem (m.in. pieniędzmi z podatków). - Uczymy, jak czynić to skutecznie. W sytuacjach, gdy urzędy nie szanują praw obywateli, udzielamy pomocy prawnej – mówią o sobie.

Pod koniec lutego tego roku przedstawiciele Watchdog złożyli, za pośrednictwem poczty elektronicznej, wniosek o udostępnienie informacji publicznej dotyczący listy imion i nazwisk pracowników samorządowych, którzy w 2015 roku otrzymali nagrody wraz z ich wysokością. Sieć Obywatelska chciała również wiedzieć jakie osiągnięcia w pracy zawodowej stanowiły podstawę przyznania nagród.

Magistrat udostępnił wskazane powyżej informacje, czym zaskoczył Watchdog. - Rybnik jest pierwszym miastem (gminą), które nie miało wątpliwości, że musi podać pełną informację o nagrodach niezależnie od tego, jaki charakter ma praca wykonywana przez poszczególnych pracowników – pisze prezes zarządu Szymon Osowski.

Dodatkowo jak czytamy nas stronie Sieci Obywatelskiej, władze Rybnika przed samym udostępnieniem informacji przyjęły stanowisko, że wnioskowane informacje mają charakter informacji publicznej przetworzonej, a sama wartość jawności przesądza o tym, że zachodzi „szczególnie istotny interes publiczny”. - W naszej historii nie zdarzyło się jeszcze, żeby sama wartość transparentności przesądziła o konieczności przygotowania i udostępnienia informacji. Docenić należy otwarte i "projawnościowe" postępowanie władz Rybnika, które powinno być normą dla innych samorządów – pisze dalej Szymon Osowski.

O komentarz do tej sprawy poprosiliśmy Agnieszkę Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu. - Transparentność wydatkowania środków publicznych, w tym nagradzanie pracowników samorządowych, jest warunkiem bez którego nie można mówić o prawidłowo funkcjonującej administracji publicznej. Nie ma precyzyjnej definicji funkcjonariusza publicznego, stąd można by spierać się o interpretację, a w tym kontekście o to, czy udostępniać czy nie udostępniać informacji o nagrodach urzędników. Uznaliśmy jednak, że przekażemy informację dla sieci obywatelskiej Watchdog ponieważ dotyczy ona sposobu gospodarowania majątkiem publicznym przez podmioty tworzące sektor finansów publicznych – mówi.

Pełną odpowiedź UM w Rybniku dotyczącą udostępnienia informacji znajdziecie TUTAJ. Lista nagród pracowników UM Rybnik zawiera 52 strony z imionami i nazwiskami pracowników, wysokością kwot i podstawą przyznania nagrody. Z dokumentem możecie zaznajomić się na stronie internetowej Watchdog Polska

Co wynika z opublikowanych list? W 2015 roku w sumie magistrat wydał na nagrody dla pracowników 2 029 304 złotych. Nagrodzonych zostało 366 pracowników.

Najwięcej z funduszu nagród otrzymali następujący urzędnicy:
1. Koper Janusz - 20 508,00 zł
2. Orzeł Janusz - 15 236,00 zł
3. Cioch Tomasz - 14 836,00 zł
4. Hawel Joanna - 12 836,00 zł
5. Skaba Dariusz - 12 636,00 zł
6. Lampert Daniela - 12 508,00 zł
7. Masłowski Piotr - 12 508,00 zł
8. Student Wojciech - 12 508,00 zł
9. Świerkosz Wojciech - 12 508,00 zł
10. Podleśny Joanna - 12 446,00 zł

Zasady na jakich przyznawane są nagrody określa specjalny regulamin. Wynika z niego, że nagrodę może otrzymać pracownik urzędu miasta, który przepracował w urzędzie pełny kwartał. O wysokości nagród decyduje prezydent. Prezydent, jako dysponent funduszu, może przyznać pracownikowi nagrodę z pominięciem przyjętych zasad. Wysokość nagrody dla pracowników uzależniona jest od „charakteru wykonywanej pracy, jej złożoności, dobrej organizacji oraz odpowiedzialności ponoszonej na danym stanowisku pracy.” Wysokość kwoty do podziału za dany kwartał, ustala każdorazowo prezydent. Nagroda dla pracowników, może być przyznana za szczególne osiągnięcia, między innymi za: „przejawianie własnej inicjatywy podnoszącej wydajność pracy oraz wykazywanie w pracy zaangażowania i dyspozycyjności, podnoszenie kwalifikacji zawodowych i poziomu wykształcenia.”

Co sądzicie o całej sprawie? Czy to dobrze, że magistrat opublikował listę nagród finansowych dla pracowników? Czy wysokość przyznawanych urzędnikom nagród was zaskoczyła?

Czy to dobrze, że urząd miasta opublikował listę nagród dla pracowników?




Oddanych głosów: 2066

Oceń publikację: + 1 + 24 - 1 - 19

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (37):
  • ~jojo 2016-04-13
    08:11:40

    11 0

    Te kwoty są razem z 13-tą pensją czy tylko kwartalne? W tym roku nagrody będą niższe bo przecież obniżyli cenę wody :)

  • ~inzynier 2016-04-13
    08:24:35

    81 1

    Od lat w Polsce toczy się kampania o ogromnych zarobkach górników? Tyle się mówi o nierentownych kopalniach,które należałoby pozamykać.Ciekawi mnie jedno co produkują wszelkie instytucje,że takie premie można uzyskać?

  • ~ 2016-04-13
    08:35:46

    57 1

    Bardzo dobrze , że opublikowano takie informacje, bo tak jak inżynier gada, o górniczych zarobkach aż huczy, ale czy zarobki urzędnika są adekwatne do wykonywanej pracy- tak jak w górnictwie?
    A jak te urzędniki płaczą jak to mało mają, teraz wyszło kto i ile-jednym damusiom nie będzie to w sos.

  • ~chammomila 2016-04-13
    08:55:49

    16 1

    Jak wiele z nazwisk się powtarza na tej liście. I to wcale nie jakichś popularnych Nowaków, Kowalskich....

  • ~tymonn 2016-04-13
    09:06:58

    5 0

    @inżynier i @goliat W państwie gdzie górnicy zarabiają więcej niż urzędnicy a policjanci więcej niż nauczyciele nie dzieje się dobrze. Niestety u nas tak bywa a nowa władza jeszcze bardziej to utrwali. Taką hierarchię promował poprzedni ustrój. Dziś powinno być zupełnie inaczej. I dobrze że urzędnicy dostają nagrody i dobrze że przyzwoicie zarabiają. Dobrze, że magistrat publikuje te informacje (aczkolwiek na miejscu Pana Prezydenta bym się zastanowił co widać po odczuciach społecznych na takie informacje). Urzędnik jak sama nazwa mówi to ktoś pracujący w administracji publicznej. Musi to być osoba wykształcona, kompetentna i adekwatnie do tego wynagradzana. Inaczej na stanowiska urzędnicze pójdą miernoty a ci co tam być powinni pójdą do biznesu. Identycznie jest z politykami. Żeby utrzymać poziom trzeba odpowiednio do poziomu zarabiać. W ogóle porównywanie urzędnika do górnika to jakaś abstrakcja. Oczywiście nie mam nic do górników ale górnicy powinni rywalizować i porównywać się z zarobkami z takimi zawodami jak budowlaniec, hydraulik, stolarz czy kolejarz. Urzędnicy natomiast to powinna być inna liga tak jak jest w cywilizowanym świecie. Od urzędników wymaga się więcej znacznie merytorycznie, intelektualnie i światopoglądowo. Żeby tę wiedzę posiadać to wiele lat trzeba się kształcić, edukować i praktykować a co za tym idzie mnóstwo w siebie zainwestować. W dodatku bez pewności że ta inwestycja się kiedykolwiek zwróci patrząc na obecny rynek pracy.

  • ~sianko 2016-04-13
    09:13:32

    34 0

    UM sobie "zarobi" na wiecznych stażach i praktykach to ma na premie;)

  • ~darth_vader 2016-04-13
    09:15:25

    17 0

    goliat nie chcesz chyba powiedzieć że "nadupać" można się tylko na grubie bo jak to słyszę to aż mi tyłek ściska, w pracy gdzie pracuje się umysłowo można niejednokrotnie przymierać z głodu bo ze względu na wagę spraw i terminy nie ma czasu kiedy zjeść kromki chleba a popołudniami odsypiać stres albo zabierać dodatkową robotę do domu, i z pewnością w magistracie takiego podejścia do roboty nie brakuje, a górnik co tak się namacha kilofem w wieku 45 lat na emeryturze siedzi nad zalewem i łowi ryby no ale to jest zdrowe podejście do tematu bezrobocia, zawsze wtedy na jego miejsce przychodzi młody i zdolny następca kilofa do fedrowania, a co do nagród to niech nikt się nie łudzi, są w każdej firmie i wiadomo że dostają Ci najbardziej "zasłużeni"

  • ~minowa 2016-04-13
    09:17:34

    29 1

    W urzędach państwowych są 13-tki, premie kwartalne i nagrody. Górnicy to po prostu BOROKI z Barbórkami i 14-tkami..

  • ~zaniepokojony 2016-04-13
    09:18:11

    8 1

    tutaj wysokie premie, a żebrają o 1% Twojego podatku na OPP ...

  • ~pegazzo 2016-04-13
    09:37:08

    6 0

    tymonn - you make my day :)

    .....Urzędnicy natomiast to powinna być inna liga tak jak jest w cywilizowanym świecie. Od urzędników wymaga się więcej znacznie merytorycznie, intelektualnie i światopoglądowo. Żeby tę wiedzę posiadać to wiele lat trzeba się kształcić, edukować i praktykować a co za tym idzie mnóstwo w siebie zainwestować. W dodatku bez pewności że ta inwestycja się kiedykolwiek zwróci patrząc na obecny rynek pracy.

  • ~terrorist 2016-04-13
    09:44:08

    2 0

    Hajs, Hajs. Może zrobić władzę dla prestiżu i całkowicie odciąć kase?

  • ~ 2016-04-13
    09:58:11

    32 0

    Dart Vader i tymmon- jak wchodzę do urzędu i wszyscy mają i traktują jak insekta to wybaczcie, ale zdania o nich nie zmienię- nie chodzi o osoby w okienkach. Stań sobie koło fokusa, i zobacz ile urzędasów wychodzi na fajkę i na jak długo, zobaczysz że te same osoby wychodzą na nią co pół godziny , ajak kogoś znasz to zobaczysz ile ich siedzi na profilach społecznościowych. Nikt z tym nic nie zrobi bo to jedna wielka rodzina

  • ~colombo01 2016-04-13
    10:26:49

    7 0

    na 10 pozycji powinien być Paszenda B. = exequo ze Student W. i Masłowski P.

  • ~darth_vader 2016-04-13
    10:46:27

    0 10

    Goliat przerwa na papierosa nie jest uregulowana w przepisach, pracownik może wykorzystać 15 minutową przerwę w pracy wg własnego uznania. Jeśli chce, może udać się na “puszczanie dymka”. Osobiście nie popieram i bronię takich zachowań bo wiadomo że Ci co nie palą mogą mieć pretensje ale z drugiej strony co nałogowiec ma zrobić? W końcu od tego jest pracodawca żeby pilnować porządku na swoim terytorium i dosrtrzegać kto przegina w powyzszym temacie a może też takie zachowania są potem odpowiednio uwzględniane przy ustalaniu nagród. A tak z drugiej strony to chyba musisz mieć ciekawe miejsce obserwacyjne na magistrat albo być jego pracownikiem skoro masz takie szczegółowe spostrzeżenia. Tylko jak mówisz że wszyscy tam traktują Cię jak intruza to musisz chyba być wyjątkowo upierdliwy.

  • ~kyjusl 2016-04-13
    10:47:18

    44 0

    Znam b.dobrze osobę pracująca w UM w Rybniku. Stanowisko jakie piastuje nie jest najniższym w tut. urzędzie. Oprócz b.dobrych miesięcznych wynagrodzeń, otrzymuje dodatkowo premie kwartalne w wysokości swego średniego miesięcznego wynagrodzenia + oczywiście 13-stkę itd. Uważam, że zarabia b.dobrze, jak na polskie realia, przy czym pracę ma odpowiedzialną, acz łatwą i "od dzwona do dzwona". Żadnych sobót, niedziel, nocek, pełny socjal i gwarancja pracy do emerytury.
    To co mnie w temacie płac w UM w Rybniku wkurza to fakt, że ci pracownicy co zapierniczają na podstawowych stanowiskach (np. referent w wydziale komunikacji) zarabiają najniższą krajową, a ich premie to ułamek tego co wspomniana na wstępie osoba, a one pracują na cały urząd. I piszę to nie jako poniewierany urzędnik, tylko osoba całkowicie nie związana z urzędem (moja rodzina także).
    Oddzielny temat to nepotyzm. Ale to było jest i będzie. Niestety.

  • ~eljot13 2016-04-13
    10:50:51

    1 0

    zadam może głupie pytanie - to za co urzędnicy otrzymują pensję? chyba nie za puszczanie bąków w krzesło a za merytoryczną pracę. Czy pracownicy urzędu są pozyskiwani poprzez łapankę na rynku czy podejmują pracę z własnej, nieprzymuszonej woli?
    Nie przekonują mnie argumenty o tzw. nagrodach czy to w urzędach, czy to w policji czy innych zusach, srusach....już nie wspomnę górnictwa bo to drażliwa branża. to jest amoralne.

  • ~ 2016-04-13
    11:01:55

    7 0

    darth_vader , a co Tobie dywany rozciągają, jeśli wchodzisz do urzędu komunikacji na 40 min przed zamknięciem i informują że Cię nie obsłużą to pytam dlaczego-bo teraz mają papierki do roboty - jak by to było u prywaciarza to sobie dopisz resztę scenariusza co by się działo. To jaj jestem upierdliwy bo chcę zostać obsłużony?

  • ~ 2016-04-13
    11:03:22

    16 0

    Na marginesie, jak byś pracował w tenneco to zapaliłbyś sobie po szychcie- a spróbuj się postawić !

  • ~darth_vader 2016-04-13
    11:33:11

    10 0

    Goliat nie powiem że nie masz racji, jak masz spostrzeżenia i uwagi to zgłoś to w urzędzie albo napisz do prezydenta, może to wymaga innej organizacji pracy. Z tego co zauważyłem to do obsługi klientów wykorzystywany jest system biletowy Qmatic taki sam jak na poczcie czy w aptekach, jeżeli jest dużo "pustych" biletów a tak zdarza sie często to trudno oszacować koniec kolejki, a jeśli faktycznie maja jakieś papiery do obrobienia to kiedyś muszą to zrobić chyba że po godzinach. Jeszcze raz mówię - dobra organizacja i tyle jest potrzebne ale to juz nie sprawa szeregowego urzędnika. A co do Tenneco to już kiedyś była obfita dyskusja, przegięcie w drugą stronę to też patologia.

  • ~Lahcim 2016-04-13
    11:35:15

    5 0

    zgadzam się z ~tymonnem, dopóki praca w urzędzie będzie słabo płatna to poziom urzędników nie będzie wysoki. wg. mnie to o pracę w urzędzie najlepsi specjaliści powinni się zabijać, a u nas niestety najlepsi specjaliści przy pierwszej nadarzającej się okazji uciekają do sektora prywatnego. Sam pracowałem w administracji rządowej i płaca była na takim poziomie, że bez premii to nie można było sobie pozwolić na wiele. Po dwóch latach sam uciekłem do sektora prywatnego i jakbym miał wrócić do urzędu to bym wolał chyba owoce za granicą zbierać.

  • ~Arteks 2016-04-13
    11:38:42

    17 0

    Nie mam nic przeciwko dobrym zarobkom urzędników i nagradzaniu za jakieś efekty ale... jestem bardzo ciekawy za co nagrodzeni zostali panowie Koper i Hawel odpowiedzialni za transport? Nic nadzwyczajnego nie zrobili. Ilość wypadków śmiertelnych w naszym mieście poraża. Nasi transportowcy nie znają pojęć takich jak bus-pasy, antyzatoki, parkingi kiss&ride, kładki dla pieszych. W trakcie projektów nad drogą P-R pominięto coś tak istotnego jak przejścia i przepusty dla pieszych i rowerzystów. Przykładowo ul. Gruntowa ma być przecięta bez możliwości przejścia na drugą stronę! Nie ma żadnych nowoczesnych rozwiązań drogowych poza... rondami które były rozwiązaniami nowatorskimi 20-25 lat temu. Na przystanek w kierunku centrum przy MediaMarkt czekamy już 11 lat. Wiele dróg w Rybniku jest mega zatłoczonych, a są takie którymi mało kto jeździ bo wyjazd z nich obliguje w kierunku gdzie ludzie nie chcą jeździć. Przykład - Miejska zatłoczona na maksa, a równoległa Młyńska - pusta. Nie ma w ogóle pomysłu na odkorkowanie Ronda Kamyczek. Nie ma dyskusji o sprawach transportowych. Do niedawna światła wzbudzane nie "wychwytywały" rowerzystów a drogi rowerowe na Mikołowskiej i Rudzkiej wybudowano pod... prywatne wyjazdy z posesji zamiast na odwrót. W Rybniku dyktat auta jest powszechny, a prawie w ogóle nie dba się o potrzeby pieszych, rowerzystów, wytyczanie nowych pasaży czy likwidację dzikich parkingów z których miasto nic nie ma. Wydział dróg jest zacofany i na nagrody nie zasługuje.

  • ~Arteks 2016-04-13
    11:58:28

    18 0

    CD Raczej więcej szkód niż korzyści z nimi jest... Remontowano niedawno ul. Piłsudskiego - zamiast przy dworcu zrobić miejsce postojowe dla odwożących - to pokryto je powierzchnią wyłączoną z ruchu. Wszyscy wiedzą, że na pl. Armii Krajowej wszyscy łamią przepisy przejeżdżając linie ciągłe - nikomu z Wydziału dróg to nie przeszkadza tak jakby nie znali czegoś takiego jak separator ruchu... Nie ma pomysłu na uspokajanie ruchu w centrum miasta. W czasie remontu mostu na Kotucza nikt nie pomyślał o możliwości powstania w tym miejscu bezkolizyjnego przejścia/przejazdu dla pieszych/rowerzystów tworząc tam wręcz wzorcową drogę rowerową Śródmieście-Nowiny/Zalew/Szpital/Orzepowice/Elektrownia. Nawet w ramach miejskich instytucji w ogóle nie widać współpracy pomiędzy ZTZ a Wydziałem dróg co zresztą widać w lokowaniu niektórych przystanków w miejscach zupełnie nieprzydatnych do tego. Pozimowe przełomy w drogach są prędzej czy później uzupełniane ale już chodnikami się szefostwo nie przejmuje bo... nimi nie chodzi.

  • ~ 2016-04-13
    12:26:55

    19 0

    wyjazd z ulicy Wandy pod kątem prostym, bez pasów dla pieszych, pan Koper za to odpowiedzialny, nie ważne, że niebezpieczne dla ludzi, ważne, że ma premię najwyższą w UM, tylko za co? może też opublikować osiągnięcia tych pracowników?

  • ~co to jest ? 2016-04-13
    14:36:07

    17 0

    Prosimy o podanie uzasadnień dot. poszczególnych premii! Odnośnie obsługi klienta - na wszelką odmowę świetnie działa prośba, aby pani lub pan urzędnik potwierdzili pisemnie swoją odmowę - oczywiście z podaniem imienia i nazwiska, datą godziną.... Korzystam każdorazowo, jak tylko ktoś głupio stwierdza, że już za późno itp. Nie mam ani jednego pisemnego potwierdzenia, za to bardzo wiele spraw pozytywnie załatwionych nie tylko w urzędzie, ale np w banku czy na poczcie. Kiedyś pani w okienku upierała się, że nic nie podpisze i nie załatwi - z mojej strony była decyzja, że nie odejdę dobrowolnie więc proszę o wezwanie straży lub policji, wówczas w raporcie pojawi się powód sporu. Okazało się, że w ciągu kilku minut udało się załatwić wszystko pozytywnie!

  • ~czorcik 2016-04-13
    16:12:00

    5 0

    arteks pierwszy raz dałem Ci plusy...

  • ~Gwiazda66 2016-04-13
    16:32:45

    7 0

    szkoda gadać

  • ~biuro@. 2016-04-13
    17:13:41

    10 0

    ciekawe za co dostają wynagrodzenie co miesiąc a za jakie wybitne osiagnięcia przyznano im "nagrody" ???

  • ~Jons 2016-04-13
    18:08:29

    8 0

    Ciekawe ilu z tych nagrodzonych będzie na inauguracji żuzla płacąc za to z własnej kieszeni?
    Wiadomo że zwyczajem jest, iż "wierchuszka" karnety od prezesów żużlowych dostaje.

  • ~tymonn 2016-04-13
    18:29:57

    5 0

    @Arteks wnioskujesz całkiem trafnie. Problem polega jednak na tym iż nagrody w instytucjach państwowych nie zawsze idą w parze z rzeczywistym wkładem pracy i sukcesami jakie się odnosi. A już na pewno nikt nie rozpatruje tego w taki sposób: co ktoś powinien zrobić i jakie możliwości wykorzystać a co rzeczywiście zrobił i co udoskonalił?! Ci oceniający musieliby mieć dużo większą wiedzę w danej działce i jej specyfikacji od ocenianych a wiemy że mają dużo mniejszą co jest naturalne. To prawda, iż czasem kryteria nagradzania są zgoła odmienne od ideału. Często to jest tzw PR-owska umiejętność sprzedania przełożonym tego co się robi (nawet jak się nie robi zbyt wiele albo nie robi się tego co powinno się robić). Głownie jednak decydują relacje i komunikacja z przełożonymi. Walory merytoryczne często zanikają w gąszczu większych bądź mniejszych sympatii, partykularnych interesów, o kolesiostwie nie wspomnę. Decydują też względy polityczne, chęć przypodobania się komuś i nagrodzenia jego lojalności a lojalność to dla przełożonych święta rzecz! Ważniejsza niż wiedza, umiejętności praktyczne i konkretne wyniki. Nie twierdzę, iż te nagrody zostały rozdane nieuczciwie. Na pewno coś o tym musiało decydować. Może Pan Koper i Hawel rzeczywiście wykazali się oczekiwaną dozą lojalności. I nawet jeśli nie zrobili tego co piszesz to i tak na tle reszty byli wyróżniający i "zasłużyli". Może po przeczytaniu Arteks twoich tez komuś zaświeci się lampka i stwierdzi, że.....

  • ~tomrem 2016-04-13
    20:29:57

    0 6

    z czego się dziwicie to jest urząd publiczny trzeba się ładnie ubrać [nie w ciuchy z lidla ] jakoś trzeba wyglądać . dodrze że podatki w tym roku nie wzrosły .Niektóre kwoty to przegięcie pały [ale jak by mi dawali też bym wziął ] Polska to piękny kraj [zulugula] urzędnicy robią co chcą i nikt im tego nie zabroni więc po co się wpieniacie i tak nikt z tym nic nie zrobi .szkoda waszych nerwów

  • ~tomrem 2016-04-13
    20:44:19

    5 0

    jestem pewien że to są pieniądze wygospodarowane z oszczędności na wydatki na szkoły przedszkola szpitale .KAŻDY ORZE JAK MOŻE byle do siebie

  • ~jedrek_1_1 2016-04-13
    21:49:26

    0 3

    Arteks - coś czytasz ostatnio "po łebkach". Hawel Joanna to kobieta :) , z tego co wiem nic nie ma wspólnego z drogami. A co do premii - 12 tysięcy w ciągu roku, czyli 12 razy po tysiąc. To jest szokujące? Ci ludzie mają pod sobą setek milionów budżetu, fachowcy do urzędu się nie garną bo tam się płaci najlepiej.

  • ~smr 2016-04-13
    22:28:26

    10 0

    Ciekawe który zakład pracy w Rybniku przeznacza 2 mln na nagrody ... normalnie ręce opadają jak szlachta sobie rozdaje nasze pieniądze. Poza tym jak widzę powtarzające się nazwiska typu Skaba czyli rodzinka to ręce opadają ...

  • ~Arteks 2016-04-13
    23:10:59

    9 0

    @jedrek - nie czytam po łebkach. Wszedłem sobie na link z pełnym zestawieniem nagród i według niego p. Jacek Hawel zainkasował 10446 zł. To ogromne nagrody dla naczelnika wydziału który nie jest ani innowacyjny, ani rozwojowy, ani nie wie co to są zasady zrównoważonego transportu. Z zestawienia wynika, że wysokie nagrody otrzymał zarówno pan Hawel jak i pani Hawel. Nie wiem czy to jest rodzina czy też jest to zbieżność nazwisk. Jeśli pracujesz w UM to pewnie wiesz. ;)

  • ~minowa 2016-04-14
    06:35:29

    6 1

    Średnio wychodzi 5544zł na osobę. Dla śmiertelnika 2 wypłaty. Zatem jest 13-tka, co kwartał premia kwartalna (14-tka) i 15 plus 16 jako nagroda.

  • ~Max 2016-04-14
    10:28:57

    1 4

    Widac mało kto wie cokolwiek o pracy w Urzędzie Miasta...Urząd w Rybniku jest jednym z najbardziej przyjaznych urzędów w Polsce! Ujawnienie wysokości premii to wielka odwaga pana prezydenta! Niech szef Teneco czy kopalni którejkolwiek czy innego wielkiego zakładu ujawni zarobki i premie!! Wtedy wam się słabo zrobi...Buraki...

  • ~Robin Tell 2016-04-14
    15:38:05

    0 5

    A ja myślałem, że tylko prezydenci-homoseksualiści ujawniają płace swych pracowników.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5052