Był już Tauron, DB Schenker, Tenneco Automotive, od dzisiaj do tej listy dołącza PKP Cargo. Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych nawiązał współpracę z tym operatorem kolejowym. – To jest kolejna firma, która widzi w nas wiarygodnego partnera. Zapewni ona naszym uczniom kształcenie praktyczne, a my jako szkoła – teoretyczne – powiedział dyrektor ZSME, Marek Holona.
Szkoła od nowego roku otworzy nową klasę o profilu technik elektroenergetyk transportu szynowego. Ma się w niej uczyć 16 uczniów. PKP Cargo zobowiązało się za to do prowadzenia zajęć praktycznych na terenie naszego miasta (w okolicach dworca kolejowego). – Firma w miarę możliwości zapewni zatrudnienie dla najlepszych uczniów naszej szkoły – dodał Marek Holona.
Informację tę potwierdził Zenon Zemła – dyrektor Śląskiego Zakładu Spółki PKP Cargo S.A. w Tarnowskich Górach. - Chcemy pozyskać doświadczonych pracowników do pracy w spółce. Mamy zapotrzebowanie na młodych ludzi, zwłaszcza w zawodzie maszynisty, który jest bardzo doceniany w firmie. Kształcenie trwa około 2 lat, dlatego musimy inwestować w uczniów, od teraz liczmy na absolwentów w Rybniku – oznajmił.
Współpraca Zespołu Szkół Mechaniczno-Elektrycznych z PKP Cargo S.A przewiduje też stypendia dla najlepszych uczniów.
Umowa została podpisana w trakcie konferencji podsumowującej współfinansowany przez EFS projekt „Zawód na topie”. Realizowany przez szkołę projekt obejmował staże zawodowe, kółka zainteresowań, kursy zawodowe i zajęcia wyrównawcze.
Tagi: Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych, PKP Cargo, uczniowie w Rybniku, Marek Holona, absolwenci, praca
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Pojawił się nowy inwestor w Rybniku. Gdzie się buduje? Czym się zajmuje?
+80 / -7Zielone światło dla bloku gazowo–parowego w Rybniku. Jest decyzja o pozwoleniu na budowę
+55 / -18Miliardowa umowa na nowy tabor Kolei Śląskich. W cenie 26 nowoczesnych pociągów
+14 / -7Co dalej z CPK? "Infrastrukturę buduje się dla ludzi"
+25 / -28W rybnickim ZUS zgłoszonych ponad 20 tys. cudzoziemców. Na Śląsku pracuje ich blisko 100 tys.
+13 / -28Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~jacek8035 2015-01-15
15:59:01
Ludzie z daleka od PKP Cargo! To syf jakich mało.Czy można tak traktować pracowników że przez tydzień nie ma bieżącej wody?A do spłukiwania zbierać śnieg łopatą do wiadra?!Tak było w Rybniku Towarowym w zeszłym tygodniu.
~Arteks 2015-01-16
10:37:02
Maszyniści mają w tej chwili bardzo wysokie zarobki, a roboty dla nich na Śląsku jest od groma. Bardzo dobry pomysł bo jakoś w innych miastach takie klasy już były, a w Rybniku gdzie mamy Cargo i DB Schenker - takiej inicjatywy nie było. @jacek8035 - jaki syf, mają całkiem fajną siedzibę w Rybniku niedaleko stacji. Lokomotywy są modernizowane, niedawno Cargo ogłosiło przetarg na kolejne maszyny.
~ 2015-01-18
10:39:21
Firma zapewnia zatrudnienia ??? Tak jak szkoły górnicze ??? Nie dajcie się omanić !!!
~jarczyslaw 2015-01-19
13:50:16
Potwierdzam - Cargo to straszny syf! W tej firmie pracownik traktowany jest jak "zło konieczne". Na wyższych stołkach zasiadają ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o funkcjonowaniu transportu szynowego a i z aktualnymi przepisami też często są na bakier. ~Arteks Cargo ma fajna siedzibę niedaleko stacji? Chyba w Tarnowskich Górach gdzie wysłali wiekrzość ludzi z Rybnika ii okolic aby nie spędzali zbyt dużo czasu w domu... No chyba że masz na myśli te kilka pomieszczeń przy "szopie" (żal...) Maszyniści na śląsku maja od groma roboty, dlatego ze jest ich zdecydowanie za mało. A nawet jeśli byłoby ich więcej to nie ma lokomotyw aby ich zająć. Lokomotywy są modernizowane? Owszem, tylko podpytaj tu i ówdzie ile razy w roku do tych lokomotyw musi przyjeżdżac serwis i ile razy trzeba było je sciągać ze szlaku...
~esio1977 2015-01-19
18:25:16
~jarczyslaw
Potwierdzam.
Brak zainteresowania ludźmi totalny.Na zmianie max 4 osoby za to w biurowcu w Rybniku Towarowym 5-ciu naczelników i tyleż samo naczelników.W grudniu brakuje opału,woda zamarza,piec się zawiesza,pompy padają.Ludzie w torach 12 godzin bez bieżącej wody itd....