sobota, 4 lutego 2012      Weroniki, Mariusza, Andrzeja
    login :     hasło :
   zarejestruj się    nowe hasło
WIADOMOŚCI    |    KULTURA I ROZRYWKA    |    SPORT I REKREACJA    |    ORGANIZACJE POZARZĄDOWE    |    EDUKACJA    |    BIZNES    |    FOTOGALERIA
Jesteś tu :   Wiadomości
Przed wysłaniem prosimy uważnie sprawdzić,czy email adresata został podany poprawnie.

Jeśli zawiera błedy (literowki, polskie znaki itp.), wiadomość nie dojdzie ...
Poleć znajomemu
 
Adresat (email):
Nadawca:
Treść wiadomości:
 
 
Wyślij
RIO: obligacje nie dla Rybnika
16 czerwca 2010, autor: Wacław Wrana
 Preyzdent przekonuje, że budżet miasta nie jest zagrożony
Fot. Archiwum
W marcu rybniccy radni podjęli decyzję o emisji obligacji o wartości 50 milionów złotych. Zgody na to nie wyraża Regionalna Izba Obrachunkowa, bo miasto jest już zbyt zadłużone.
ZOBACZ PODOBNE
W magistracie trwa kontrola RIO
Urzędnicy Regionalnej Izby Obrachunkowej kontrolują Urząd Miasta Rybnika. 2011-10-27
Kongres rozpoczęty. Cztery tysiące balonów w powietrzu
Rozpoczął się Europejski Kongres Obywatelstwa i Miast Bliźniaczych w Rybniku. Do naszego miasta zjechało 300 delegatów z całej Europy. 2011-09-30
W czwartek do Rybnika przyjadą goście z całej Europy
300 delegatów z 13 krajów przyjedzie do Rybnika na Europejski Kongres Obywatelstwa i Miast Bliźniaczych.  2011-09-27
Negatywna opinia RIO związana jest ze zmianą przepisów o dopuszczalnym poziomie zadłużenia samorządów. Teraz gminy mogą zadłużać się do 60% dochodów i 15% rocznego limitu obsługi zadłużenia. Od 2014 roku będzie jednak inaczej. Wskaźnik zadłużenia będzie wyliczany indywidualnie. - Z naszych obliczeń wynika, że od 2014 roku Rybnika po prostu nie będzie stać na spłatę obligacji, bo miasto ma już zaciągnięte inne zobowiązania - tłumaczy Mariusz Siwoń - prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach.


- Przewrotnie powiem, że to kara za politykę inwestycyjną miasta. Podczas niedawnego Kongresu Gospodarczego ja i m.in. Skarbnik Miasta Krakowa apelowaliśmy o zmianę tych przepisów, bo blokuje samorządy, które chcą się rozwijać – komentuje sprawę prezydent Rybnika Adam Fudali.


Niezadowolenie prezydenta nie zmienia faktu, że w budżecie Rybnika zabraknie 50 milionów złotych. Władze zamierzają załatać powstałą dziurę należnym zwrotem podatku VAT (ok. 35 milionów) oraz oszczędnościami przetargowymi. - Aktualnie oferty firm startujących w przetargach są niższe nawet o 40-50% od wartości kosztorysowych. Dotychczas te pieniądze wydawaliśmy na nowe inwestycje, teraz wypełnią powstałą w budżecie lukę. Zapewniam, że żadne z zaplanowanych w budżecie zadań nie jest zagrożone – mówi prezydent Fudali.


Prezydent oszczędności szuka też w administracji. Wdrożony został już plan oszczędnościowy. Kierownicy jednostek miejskich m.in. pożegnają się z rezerwami budżetowymi, którymi dotąd dysponowali.


Jak zwykle, opozycja na prezydencie nie zostawia suchej nitki. - Potwierdza się to, o czym mówimy od dłuższego czasu, że finanse Rybnika są w złym stanie – mówi Marek Krząkała, szef rybnickiej Platformy Obywatelskiej i być może konkurent Adama Fudalego do fotela prezydenta miasta. - Zamiast nad rozsądnym gospodarowaniem finansami, władze koncentrują się na promocji i organizacji festynów. Te sygnały powinny skłonić rybniczan do refleksji nad tym, w jakiej kondycji są finanse miasta – dodaje.



Przed wysłaniem prosimy uważnie sprawdzić,czy email adresata został podany poprawnie.

Jeśli zawiera błedy (literowki, polskie znaki itp.), wiadomość nie dojdzie ...
Poleć znajomemu
 
Adresat (email):
Nadawca:
Treść wiadomości:
 
 
Wyślij


Znalazłeś błąd w artykule ? Poinformuj nas o nim.
Zgłoś błąd
 
Twój email:
Nadawca:
Treść zgłoszenia:
 
 
Wyślij
Głosy na tak: 0 Głosy na nie: 0

Podoba mi się!

Nie podoba mi się!


samorząd  urząd miasta  Adam Fudali  rada miasta  Marek Krząkała  Mariusz Siwoń  Regionalna Izba Obrachunkowa  RIO  budżet  finanse
Całkowicie darmowy newsletter z przeglądem wydarzeń tygodnia w Rybniku
komentarzy: 27 | Dodaj komentarz
2010-06-16 12:56:04
~werkk

I bardzo dobrze że Regionalna Izba Obrachunkowa nie wyraża zgody bo skoro się już jest zadłużony na skraju bankructwa nie bierze się kolejnych pożyczek bo te będzie trzeba zwrócić i to z odsetkami. Fajnie się zadłużać wiedząc ze to nie ja będę musiał zwracać tylko Rybnicki podatnik. Zadłużanie miasta przed wyborami świadczy tylko o tym aby stworzyć następcy problem. Nowy Prezydent nie będzie w stanie podjąć żadnej nowej inwestycji z powodu braku pieniędzy a zatem przez niektórych będzie to postrzegane poprzedni jednak coś zrobił wiadomo będą wymieniane: kanalizacja, drogi które za rok będą w gorszym stanie jak większość dzisiaj.Czyli takim działaniem obecny Prezydent będzie chciał udowodnić jaki to ja byłem dla Was dobry a ten co jest teraz nic nie robi. Zakładając ze wygra i po raz 4 zostanie Prezydentem będzie nadal się chwalił tym co zostało zrobione a jak zostało zrobione widzimy i będzie dalej zadłużał Miasto. Niestety następne pokolenia będą musiały zwrócić dług a to znaczy wielkie podatki kolejne podwyżki wody+ścieki brak inwestycji w mieście. jeszcze gorsze drogi bo żaden bankrutowi nie pożyczy pieniędzy. A Ten który doprowadził do takiego długu po prostu zmieni miejsce zamieszkania wiec uniknie zwracania pożyczonych pieniędzy. Ale o tym zadecydują niedługo wyborcy mieszkańcy Rybnika czy chcą mieć taka perspektywę mam nadzieje ze Rybniccy Radni Pis i BSR już nie będą mieli możliwości pełnienia tej odpowiedzialnej funkcji.
2010-06-16 13:31:05
~green electricity

Zauważcie że w zeszłym roku obyło się bez emisji obligacji, bo pod koniec roku ujawniły się dodatkowe dochody i oszczędności przetargowe. Myślę że skarbnik miasta traktuje emisję obligacji jak poduszkę bezpieczeństwa. Bez tej poduszki musi stworzyć rezerwy ze środków już zabudżetowanych, co oznacza np. wycięcie projektu drogi Pszczyna-Racibórz na której nam wszystkim zależy, czy też innych projektów pod dotacje unijne i państwowe.
2010-06-16 13:45:19
~outsider

A ja powiem trochę przewrotnie, zgadzam się Rybnik jest bardzo zadłużony, ale tak jest z wieloma miastami zarówno dużo większymi jak i dużo mniejszymi. Ten stan nie wziął się z niczego, zobaczcie ile w budżetach poszczególnych miast stanowią wydatki, które powinno pokrywać państwo. Czy to miasta powinny dopłacać grube miliony do edukacji, czy to miasta powinny zastanawiać się nad niezapłaconymi podatkami służby zdrowia, takich "czy" można wymieniać w nieskończoność. W efekcie przy stale zmniejszających się wpływach trzeba pogodzić różne potrzeby. Oczywiście można nic nie robić i wtedy kasa jest. Dziwię się rybnickiej opozycji. Wszystko jest OK, co z tego,żei kraj jest zadłużony do wszelkich możliwych granic (tu niestety RIO nie sięga), na wszystko brakuje środków, wprowadza się cięcia w wielu kierunkach i nie robi się nic poza dobrym wrażeniem - wystarczy tylko spojrzeć w jakim "ogromnym" tempie postępuje budowa autostrad (patrz odcinek Świerklany), jak inwestorzy garną się do Polski ( a jak już są to jak "szybko" się ich obsługuje - patrz sprzedaż kopalni "Dębieńsko"), jak fantastycznie zostały zrestrukturyzowane stocznie i PKP, w jakim stanie były zabezpieczenia przeciwpowodziowe, jak uproszczono sprawy gospodarcze. Z czego ten biedny Rybnik ma brać przykład i wzór. Z Waszych kolegów z rządu. Dajcie dobry przykład, pokażcie coś pozytywnego, w końcu już trzy lata rządzicie. I zgadzam się z opozycją, mniej festynów wyborczych, a więcej roboty - proponuję zacznijcie od siebie.
2010-06-16 13:58:48
~widmo

Fudal na zdjęciu jakiś taki smutny - chyba nie wie co się staooo się?
2010-06-16 14:00:42
~monnie

No wg Rybnickiej PO i Krząkały (nie daj Boże prezydenta) lepiej nic nie robic i w nic nie inwestowac. Liberałowie z PO to zawsze liczą wszystko do siebie
2010-06-16 17:54:03
~Fiodore

Prezydent ["puk puk" w niemalowane] Krząkała to by najchętniej poszedł śladem Żor - przez 2-3 lata oszczedzamy zeby na ostatnie 1,5 roku przed wyborami zbombardowac wyborcow inwestycjami.
2010-06-16 18:20:28
~Bialy Rekin_1

http://www.parkiet.com/artykul/939589_Pesymistyczne_prognozy_miast_na_cenzurowanym.html
2010-06-16 19:15:40
~qwerty

Fiodore pijany jestes? 15, roku przed wyborami to wszystkie wyremontowane drogi ZOSTALY ODDANE DO UZYTKU. Zaczeto je remontowac rok wczesniej, czyli w pierwszym budzecie po wyborach i zaraz po wejsciu w zycie budzetu UE 2007-2013.
2010-06-16 21:00:48
~outsider

Biały Rekin 1 - dzięki za ten link, wzbogacił moją wiedzę. Jak stąd widać, nowe wskaźniki zadłużeń są przykładem kolejnej "ciekawej" inicjatywy "odgórnej". Szkoda tylko, że jak "warszawka" nie potrafi pomóc, to jeszcze musi mącić i przeszkadzać. Powoli staję się zwolennikiem autonomii Śląska.
2010-06-16 23:25:05
~ISKIERKA35

No, ale to nic nowego. Miasto ma długi już jakiś czas... Pora na zmianę władzy. Krząkała się zmierzy z Fudalim. będzie ciekawie. :)
2010-06-16 23:29:48
~magik

Zamienię Cie na lepszy model.. lalala :D Adam to piosenka z dedykacją dla Ciebie.
2010-06-16 23:41:11
~rybnickicaly

Nareszcie ktoś inny niż opozycja wykazał, że Prezydent się myli. Widać coraz więcej wpadek tego Pana się pokazuje. Na szczęście już koniec z nim i niech mu na emeryturze dobrze będzie. Dość zadłużania Rybnika przez nieuków i radnych emerytów. Dziękuję Panu Prezesowi RIO !
2010-06-16 23:48:29
~rybnickicaly

aha, ktoś tu pisał o drodze PSZCZYNA-RACIBÓRZ, To kolejny slogan reklamowy którym nas Pan Prezydent karmi co rok wyborczy, ale nie mówi że 1 km kosztuje min 5 mln euro - ja mam 40 lat i co 4 lata temat powraca. Pewnie że chciałbym taka drogę i Maybachem po niej jeździć. Jestem Rybniczaninem (realistą) i ani na jedno ani na drugie na razie mnie nie stać. Ta droga to dinopark w głowie staruszka Prezydenta. A swoją drogą Pan Prezydent jakoś zlichł ostatnio -czyżby stres ...?
2010-06-17 10:28:31
~Fiodore

qwerty widzę, że pamięć szwankuje, co nie? Przypomnij sobie co się budowało/remontowało w Żorach przed wyborami i popatrz co się dzieje teraz; raptem wielkie buuum inwestycyjne. Psipadek?
2010-06-17 10:48:38
~AntyFudali

Przez Żory przejeżdżasz jak po maśle. Nie ma problemów. Taka dość znacząca różnica miedzy Żorami a Rybnikiem. Wiec tych remontów nie widać. Poza tym, jeżeli chodzi o jakość dróg Fudali prezydentowi Żor może buty pucować niech się nauczy jak się robi inwestycje. Choć mu się to nie przyda już tak sądzę do jesieni niech się za nic już nie bierze. Nowy Prezydent będzie :):) Pięknie
2010-06-17 10:58:56
~qwerty

Fiodore - jakos nie widze jakiejs szczegolnej intensyfikacji dzialan w Zorach przed wyborami. Najbardziej intensywne prace mialy miejsce PO ostatnich wyborach. Wyremontowano WSZYSTKIE drogi wojewodzkie w granicach miasta. Inwestycje prowadzone w tej chwili to np. okolo-autostradowe budowanie ronda w Rowniu itd. Tak wiec nie mydl tu oczu bajkami bez pokrocia w faktach. No chyba, ze Twoje zdanie budujesz na porownaniu inwestycji zorskich z rybnickimi - wtedy sie z Toba zgodze. W Zorach inwestycje ogromne, w Rybniku nic. Ale to nie ma zwiazku z wyborami, bo u nich tak jest caly czas.
2010-06-17 11:11:26
~wawokanin

Staruszek prezydent narobił długów i się teraz dziwi i marszczy. Następca będzie miał ciężko ale myślę, że da rade. :)
2010-06-17 11:28:24
~WENUS

Pan Fudali mówi o zaciskaniu pasa, niech nie wydaje ciężkich pieniędzy na bzdury np.: 300tys na wizualizację Rudy i Kamienia, 300tys na zbadanie natężeniea ruchu w mieście przez naukowców z Bydgoszczy, 150tys na świetlne tablice przy przystankach, 500tys na projekty budowy dwóch sal gimnastycznych,których nigdy nie zbudowano. To tylko kilka przykładów. Jak to się mówi ziarnko do ziarnka a zbierze się miarka.Tak właśnie wyciąga się pieniądze z kieszeni podatnika mydląc mu oczy obiecankami i twierdzeniem, że nie jest tak żle.
2010-06-17 11:30:31
~Sajgon

Dobrze, że zaczyna się mówić wprost o przekrętach tego pana. W dzienniku Zachodnim przedstawiono artykuł o wiadukcie na Wodzisławskiej i okazało się, że Fudali kłamie jak najęty. Szkoda, że tu tego nie pisano. Nie bójcie się tego starca. Niedługo przejdzie do historii
2010-06-17 13:28:04
~stfu1

kiedys byl jakis news odnosnie ze w rybniku widac europe pytam gdzie? zima sie juz skonczyla a drogi jak po bombardowaniu nie robi ten facet kompletnie nic dla mieszkancow tylko dba o swoje rankingi.ciekawe gdzie zniknal jego rzyc internetowa k.j arteks ?
2010-06-17 13:28:25
~muczaczos

no ta wiadomość mnie zeelektryzowała. Nie dobrze, politycznie i wizerunkowo. Po za tym cholera ta PO coś tam ma racji, biję pianę, ale faktycznie ma ku temu powód. Jestem tym zdziwiony bo rybniczanie żyją w nieświadomości i uważają że jest pięknie. Dobrze że takie RIO jednak istnieje i pełni jakiś tam nadzór nad finansami miast.
2010-06-17 15:23:13
~Fiodore

LOL To nie inicjatywa RIO tylko Ministra Finansów i jest to decyzja raczej formalna (ot ładnie wygląda w statystykach i na papierze) :D Pisali o tym na Parkiecie: http://www.parkiet.com/artykul/939589_Pesymistyczne_prognozy_miast_na_cenzurowanym.html . Tak wiec 35mln już mają, teraz trzeba dozbierać bagatelka 15mln. Ktoś ma takie drobne przy sobie?
2010-06-17 20:15:40
~Arteks

@wenus, wawokanin, rybnickicaly, antyfudali - no naprawdę piszecie jak prowincjonalne wieśniaki niegodne mieszkania w poważnym śląskim mieściei! Mocne słowa ale niestety krytykując tak poważne i ciekawe przedsięwzięcia typu Ruda, droga ekspresowa Pszczyna-Racibórz, modernizacja przystanków czy studium przebudowy ruchu w Śródmieściu robicie z siebie zaściankowców. To, że władze naszego miasta sięgają wysoko i tworzą wizje ciekawsze i lepsze niż w niektórych większych miastach to powinien być powód do satysfakcji i dumy. Każdy roztropny architekt, planista i urbanista powie wam, że lepiej planować wielkie rzeczy niż przeznaczać całą kasę na remonty chodników czy malowanie pasów. To niech robią małe miasteczka. Centrum regionu musi być o dwa kroki przed innymi. I pod tym względem ekipa Fudalego naprawdę to zapewnia! @qwerty - co ty się zachwycasz tymi Żorami? Świetny układ komunikacyjny zapewnił im PRL, kasę z unii na remonty dróg dostali dzięki patronatowi znanych urzędników, którzy objęli ważne urzędy, a które mieszkają w Żorach. Poza tym jak można porównywać skalę ruchu w obu miastach kiedy w Żorach natężenie ruchu ulicznego jest kilkukrotnie mniejsze. Oni z trudem wyremontowali jedno kino, a Rybnik w tym czasie wyremontował trzy domy kultury i teatr... Żory mają na swoim terenie 2 wiadukty nad torami, a Rybnik ma z 8 (jeśli któregoś nie pominąłem)... A każdy trzeba gruntownie remontować co jakiś czas. Zachwycanie się Żorami z perspektywy Rybnika jest niedorzeczne.
2010-06-18 00:07:20
~rybnickicaly

Arteks, podaj adres proszę to Ci wyślę wiadro wazeliny w prezencie, żebyś łatwiej się ślizgnął... Żebyś nie pocił się przy tym jak wieśniak, ale jak inteligent się przy tym uśmiechał.
2010-06-18 11:34:07
~Fiodore

^^^ wstyd, wstyd Panowie przed całą Polską. Jak tak liczące się województwo nie potrafi wywalczyć darmowych autostrad dla siebie, no jak to możliwe?!
2010-06-18 20:34:04
~Arteks

@fiodore - przedstawiciele naszego województwa - parlamentarzyści prawie nic nie potrafią dla Śląska wywalczyć, bezpłatnych autostrad, budowy drogi ekspresowej Pszczyna-Racibórz, budowy systemu zbiorników retencyjnych, Euro na Stadionie Śląskim, dalekobieżnych połączeń które PKP woli posyłać do kilkutysięcznego Terespola czy Ełku itd itd @rybnickicaly - dzięki za dobre chęci ale zamiast wazeliny wolałbym wiaderko czereśni ;)
2010-06-18 22:11:00
~stfu1

arteks to musisz napisac do komorry zyby ci nazrywal z tego drzewa co jego ojciec
Zamieszczone powyżej wpisy są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu.
Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
komentarzy: 27 | Dodaj komentarz

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE WIADOMOŚCI
 
Alert Rybnik.com.pl
Byłeś świadkiem zdarzenia? Masz informację z pierwszej ręki, zdjęcia lub film? Napisz do nas !
 
NAJWYŻEJ OCENIANE WIADOMOŚCI
NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDANE FILMY
PREZENTUJEMY
© 2008 copyright - 44-200 Rybnik, Rynek 11, tel. (32) 42 37 551, fax. (32) 42 37 559, email: redakcja@rybnik.com.pl    |    redakcja    |    realizacja    |    napisz do nas    |    reklama w serwisie
Współpraca :
pogoda w Rybniku