zamknij

Wiadomości

Radni PO mają pomysł, jak ograniczyć korki w Rybniku

2014-02-13, Autor: 
Zegary odmierzające czas do zmiany świateł na skrzyżowaniach w wielu polskich i zagranicznych miastach ułatwiają życie kierowców i usprawniają ruch. Radni Platformy Obywatelskiej chcą, by tego typu rozwiązanie znalazło zastosowanie również na rybnickich drogach. Dzięki potocznie zwanym „odmierzaczom” według rajców w naszym mieście byłoby znacznie mniej korków.

Reklama

Wczoraj do prezydenta Adama Fudalego trafił wniosek radnych Platformy Obywatelskiej, którzy proponują, by na skrzyżowaniach zamontować zegary, odmierzające czas do zmiany świateł. – Tego typu zegary w Europie to sprawdzony patent. W Polsce funkcjonują już m.in. we Wrocławiu, w Opolu, Rzeszowie, Płocku, Zielonej Górze, Wałbrzychu, Szczecinie, Gdańsku czy Piotrkowie Trybunalskim – wylicza Piotr Kuczera, szef klubu radnych PO.

Wśród zalet montażu tego typu zegarów radni PO wymieniają m.in. zwiększenie bezpieczeństwa na skrzyżowaniach, większy komfort jazdy oraz lepszą płynność ruchu, a co za tym idzie znaczne zmniejszenie korków.

Koszt jednego zegara wraz z montażem to kwota około 3 tys. złotych. Firmy produkujące urządzenia chętnie za darmo wypożyczają zegary na próbę, by drogowcy przekonali się, jak sprawdzają się w praktyce. - Uważamy, że tego typu zegary można zainstalować na kilku skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną w naszym mieście. Dodatkowo zegary mogą być instalowane na najbardziej uczęszczanych przejściach dla pieszych, dzięki czemu także piesi będą wiedzieć, jak długo trzeba czekać, łatwiej też im będzie ocenić, czy zdołają szybko przedostać się na drugą stronę ulicy – podsumowują we wniosku do prezydenta radni PO.

Wkrótce dowiemy się, jak pomysł radnych spodobał się władzom miasta. Tymczasem czekamy na Wasze opinie na temat takiego rozwiązania. Napiszcie, gdzie Waszym zdaniem powinny zostać zamontowane wspomniane zegary.

Oceń publikację: + 1 + 37 - 1 - 6

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (58):
  • ~piotrekdec 2014-02-13
    09:10:05

    38 0

    znakomity pomysł - nie trzeba niczego wymyślać, należy tylko wprowadzać sprawdzone i oczywiste rozwiązania

  • ~majka15_26 2014-02-13
    09:21:25

    37 0

    Super sprawa takie zegary. Teraz człowiek dojeżdża do świateł i się denerwuje, czy jak nie będzie tuż przed sygnalizatorem to nagle zmieni się światło.I niestety zdarzyło mi się przejechać z tego powodu na pomarańczowym.NA PEWNO takie zagary trzeba zamontować na skrzyżowaniu Kotucza z Rudzką, poniżej cmentarza.

  • ~markrotka 2014-02-13
    09:24:07

    0 5

    ta wybory, jakoś panu Kuczerze nie przeszkadzały korki ns skrzyżowaniu Wodzisławska-Konarskiego. Na jego terenie się korkuje, a on teraz - przed wyborami przypomina o zegarach. Ciekawe, czy Donald przyjedzie swoich Tuskobusem sprawdzić te świata. Może przy okazji zajrzy na Andersa ? Chociaż nie. Po co strzelać sobie w kolano.

  • ~dnanwn 2014-02-13
    09:25:59

    22 0

    Świetny pomysł na to czekałem ! Zgadzam się w 100% z majka15_26. Oczywiście tym którzy czerpią korzyści ze zdjęć na skrzyżowaniach będzie przeszkadzało takie rozwiązanie.

  • ~majka15_26 2014-02-13
    09:31:04

    15 0

    W Rybniku ta inwestycja nie będzie bardzo kosztowna, ponieważ więcej Ci u nas rond niż skrzyżowań (tych ze światłami):)
    Kolejny mój typ to ostatnie światła na Paruszowcu i te na wjeździe do Rybnika od strony Rydułtów, kawałek za stacją BP.

  • ~Jaro 2014-02-13
    09:36:18

    23 0

    Rok wyborczy jednak potrafi zdziałać cuda - nawet najwięksi dyletanci potrafią w końcu zaproponować rozwiązanie, które jest przydatne. Na marginesie - ciekawe jak bardzo trzęsą się ze strachu przed perspektywą utraty

  • ~Jaro 2014-02-13
    09:37:56

    14 0

    ...stołków.

  • ~dziecko_neo 2014-02-13
    09:38:14

    13 0

    pomysł odgrzewany. już kiedyś jaśnie nam panujący stwierdził, że u nas się nie da czegoś takiego zamontować

  • ~ 2014-02-13
    09:43:20

    16 0

    Zegary? Lepiej zastosować sygnalizację akomodacyjną plus monitoring i na jego podstawie kierować ruchem (czyli dostosowywane do natężenia ruchu). Takie rozwiązanie sprawdza się np. w Ostrawie... a zegar może tylko trochę upłynnić ruch. IMHO.

  • ~ 2014-02-13
    09:47:13

    14 0

    ...a ja myślałem ,że od usprawniania ruchu drogowego jest Wydział Komunikacji w UM a nie politycy...

  • ~Callahan 2014-02-13
    09:49:54

    19 0

    Radni PO odgrzali kotleta przed wyborami(takie hasełko dla naiwnych :P).
    Już kiedyś powiedziano że nie będą one współpracować z systemem inteligentnej sygnalizacji,na którą miasto wydało krocie i która coraz lepiej się sprawdza,zwłaszcza przy zmniejszonym ruchu.

  • ~opeltest 2014-02-13
    09:49:57

    5 1

    Zegary na światlach nie są całkiem bezpieczne w Łodzi zlikwidowali z powodu wypadków

  • ~andrzej1984 2014-02-13
    09:58:23

    0 3

    Nie no nareszcie ktoś coś wymyślił przynajmniej kierowcy nie będą jeździć na "wczesnym czerwony"

  • ~roy 2014-02-13
    10:01:36

    17 0

    Countdown jest fajny i nie pozwala zaspać ale bardziej by się przydały mechanizmy z oparciem na fotokomórki, np. po co blokować ruch z jednej strony gdy jest tam pusto a gdy z drugiej się korkuje, wtedy by można stosować natychmiastowe przełączenie i mechanizm zielonej fali aby odkorkować główne arterie miasta. Sterownik sygnalizacji oprogramują np. studenci politechniki śląskiej to nie jest trudne.
    Zegary nie dostarczą takiego silnego przyśpieszenia ruchu.

  • ~Benq 2014-02-13
    10:05:47

    20 0

    Temat przerabiany wielokrotnie, AF stwierdził, że, bo nie będzie działa to po co jeszcze takie rzeczy wygadują?! A no tak to PO, nigdy ta partia nie miałą nic ciekawego do zaoferowania. Ida wybory, więc w mediach chcą zaistnieć, odgrzewany kotlet.

  • ~kajzer 2014-02-13
    10:12:15

    17 0

    Że tak ośmielę się zapytać..??

    Co robili radni PO przez ostanie dwie kadencje.. ??
    Pobierali spokojnie diety radnego i od czasu do czasu na sesjach wdawali się w pyskówki..!

    Widmo porażki zagląda radnym PO w oczy to zaczynają tworzyć .. Sam pomysł nie jest zły tyle tylko realizował go będzie nowy samorząd Rybnika w budżecie na rok 2014 brak kasy na taką inwestycję..!! Wątpię by takie inwestycje dało się pokryć z wydatków bieżących miasta.. Czyli sprawa ujrzy ewentualnie światło dzienne w 2015 roku.

  • ~qwerty 2014-02-13
    10:19:13

    17 0

    A czy panowie radni proponuja zamontowac te zegary do dotychczasowego sterowania ruchem, czyli w zaleznosci od natezenia ruchu na skrzyzowaniach (bo tak jest sterowane wiekszosc skrzyzowan w Rybniku)? Czy tez moze zechca przeprogramowac sygnalizacje tak, zeby kazdy keirunek zawsze mial X sekund na przejazd? Bo jak zastosuja to drugie, to korki sie zwieksza a nie zmniejsza. Niestety Arek vel. Arteks mial racje - w tym miescie nie ma nikogo, kto moglby zaszkodzic Fudalemu. Bo takimi pomyslami radni PO tylko sie osmieszaja.

  • ~roger 2014-02-13
    10:31:53

    14 0

    Może mi ktoś grzecznie i łaskawie wytłumaczyć w czym te zegary zmniejszą korki??? Jeśli np. sznur aut jedzie od A1 do centrum to zegar jak rozładuje powstający korek? W Wrocławiu i czasami w Łodzi widzę te odmierzacze i nie widzę by zmniejszały korki. A tak jak ktoś zauważył w Rybniku jest więcej rond niż skrzyżować i np. na Paruszowcu czy na Wodzisławskiej wydaje mi się w niczym to nie pomoże.

  • ~godejdomie 2014-02-13
    10:44:21

    11 0

    też mi się wydaje, że w niczym to nie pomoże. tak czy siak trzeba będzie stać i czekać z tym, że kierowcy będą widzieli za ile sekund będzie zielone. Dla mnie nie potrzebna inwestycja. A korki były i będą.

  • ~ 2014-02-13
    10:52:44

    18 0

    „Zielona fala” Pamiętam coś takiego w latach 70-tych we Wrocławiu. Z tym, że wtedy wyświetlało się z jaką prędkością należy jechać, by na następnym skrzyżowaniu trafić na zielone światło. Moim zdaniem, w Rybniku, w walce z korkami jest potrzebna świadomość, że nie ronda a szybkie wybudowanie południowej obwodnicy, czyli trasy Racibórz – Pszczyna, oraz domaganie się by autostrada była traktowana jako obwodnica centralna, te dwie główne trasy przelotowe mają kolosalne znaczenie dla ruchu samochodowego w mieście. Dziś, auto ciężarowe jadące z Gliwic do Wodzisławia, jak kierowca chce zaoszczędzić i nie płacić za przejazd, to ciśnie przez Rybnik. Gdyby zdemontować bramownice viaTOLL z A1 a zabudować je na DK 78, to te auta ciężarowe nie pchały by się przez Rybnik. A jak wprowadzą opłaty na naszym odcinku autostrady dla samochodów osobowych, to się pogorszy w Rybniku. Obecnie sporo samochodów osobowych mija Rybnik autostradą, jak wprowadzą opłaty to część wróci na starą trasę. Domagajmy się przyśpieszenia budowy trasy RP i nadania autostradzie A1 na odcinku od węzła Pyrzowice do południowej granicy – statusu bezpłatnej obwodnicy centralnej. Płacimy podatki, utrzymujemy rząd, więc rząd ma działać jak MY chcemy. I tak będzie, jak będzie większa jedność i świadomość społeczna.

  • ~karolVTEC 2014-02-13
    11:25:14

    9 0

    Moim zdaniem, najbardziej irytujące w rybnickich światłach jest to, że na ulicy Prostej, Gliwickiej (na wysokości stadionu) i na Energetyków, mimo, że skrzyżowanie jest puste i nie ma pieszych, to światła potrafią się zmienić na 5 sekund na czerwone, żeby zaraz znów zaświeciło się zielone. Jest to denerwujące, kierowca musi nie raz gwałtownie hamować (co jest niebezpieczne), tworzy się sztuczny zator i spala się więcej paliwa. Nie rozumiem, kto wpadł na taki debilny i idiotyczny pomysł, aby tak zaprogramować te światła!

  • ~dav 2014-02-13
    11:31:40

    9 0

    jak powyżej, odgrzewany kotlet - ponoć mamy takie super światła że wprowadzenie zegarów jest nie możliwe :) n/c

  • ~ 2014-02-13
    11:46:25

    0 1

    Kasa z słitfoci tych którzy przejeżdżają na czerwonym wazniejsza niż poprawa bezpieczenstwa.

  • ~Alan202 2014-02-13
    12:46:53

    0 9

    SUPER POMYSŁ SZKODA TYLKO ŻE TEN POMYSŁ JUŻ FUNKCJONUJE OD 5 LAT W CZĘSTOCHOWIE NA KAŻDYM SKRZYŻOWANIU.

  • ~Fiodore 2014-02-13
    12:52:03

    0 1

    Super, toteraz ci co przejezdzaja na czerwonym beda wiedzieli, ze za 5sek zmieni sie swiatlo wiec jzu moga wyjechac. Poza tym takich licznikow nie da sie zamontowac na sygnalizacji akomodacyjnej, poniewaz ta nie odmierza zadnego czasu do mziany swiatel tylko steruje nimi na podstawie aktualnego ruchu na skrzyzowaniu. Oczywiscie mozemy sie cofnac o te 10lat w rzwoju i zamontowac w to miejsce liczniki, ale c oto da? Czy to uplynni potok na skrzyzowaniu?

  • ~Fiodore 2014-02-13
    12:55:48

    3 0

    karolVTEC miej pretensje do samego siebie, jezdzisz za szybko! Nasze swiatla dzialaja poprawnie, tylko pod warunkiem, ze jedziemy w dopuszczalna predkoscia, w przeciwnym wypadku sterownik zmienia swiatlo na czerwone w celu przystopowania takiego delikwenta i osobiscie nie radze 40 metrow przed swiatlami pedzic 80km/h z nadzieja, ze zaraz sie zmieni, bo potem bedziecie mieli pretensje tak jak ~karolVTEC.

  • ~ 2014-02-13
    12:56:18

    0 1

    zegary fajna rzecz, lepiej jednak likwidować korki przez upłynnienie ruchu w wąskich gardłach - tesco, kotucza, kamyczek, chrobrego-3maja, likwidację niektórych bezsensownych rond, budowę łączników a przede wszystkim remonty robione z głową a nie jak do tej pory. od upłynnia ruchu są feudalne pseudofachowcy z um a nie politycy. pamiętajcie o tym przy wyborach że za organizację ruchu i korki w mieście odpowiada prezydent miasta.

  • ~ 2014-02-13
    13:31:09

    0 3

    ~jarorybnik666, słuszna uwaga w sprawie roku wyborczego. Dawno nie było Ciebie widać na tym portalu. Zbliżają się wybory, więc pojawiasz się :)

  • ~Arteks 2014-02-13
    13:42:39

    0 16

    @Józef Brzozowski - autostrada powinna być płatna bo wygoda powinna kosztować tym bardziej, że jej utrzymanie jest bardzo kosztowne dla budżetu państwa. Natomiast jeśli kogoś nie stać może korzystać z bezpłatnej sieci dróg krajowych. Niech pan nie powtarza w kółko tego postulatu bo sprawa jest już załatwiona. Co najwyżej można namawiać w przyszłości rząd na zmianę ustawy i wprowadzenie winiet które byłyby znacznie wygodniejsze dla kierowców od bramek. @qwerty - tak, opozycja rybnicka jest bardzo słaba i słychać o niej przeważnie tylko przed wyborami ale dobre pomysły należy popierać obojętnie kto je wysuwa, a nie marudzić jak że wszystko i wszyscy są źli jak to masz w zwyczaju. @Damian Podeszwa - w Ostrawie jest jeszcze jedna dobra zasada - tam na skrzyżowaniach ze światłami priorytet mają tramwaje które dojeżdżając do skrzyżowania uruchamiają automatycznie wolny przejazd dla siebie. W Polsce poza Poznaniem czy Krakowem - rzecz niepojęta. A tam po prostu w ten sposób promuje się i propaguje transport zbiorowy który dzięki temu jest szybki i priorytetowy. @alan20 - nie na każdym skrzyżowaniu bo byłem w Częstochowie rok temu i jest jeszcze sporo skrzyżowań których tego nie mają. 6 lat temu w Polsce liczników czasu na światłach nie było nigdzie bo były jakieś wątpliwości prawne odnośnie ich wprowadzenia. Dopiero Wrocław przełamał impas i chyba jako pierwszy wprowadził to skądinąd bardzo dobre rozwiązanie - zarówno dla kierowców jak i pieszych. Pomysł radnych popieram!

  • ~Maalibu 2014-02-13
    14:06:57

    6 0

    Panowie z PO są widzę nie w temacie.. Ciekawe jak miasto ma nadrobić kasę która zostanie w portfelach kierowców?! By to Donek słyszał to by się przewrócił!

  • ~green electricity 2014-02-13
    14:16:35

    3 0

    "Piotr Wisznicki z firmy APKO produkującej sekundniki uważa, że sygnalizacja zmiennoczasowa utrudnia, ale nie uniemożliwia montowania tego typu urządzeń. – Obecnie, sekundniki wprowadzane są do pracy z urządzeniami stałoczasowymi. Pojawiają się jednak plany, by nałożyć je również na przyrządy zmiennoczasowe – wyjaśnia Piotr Wisznicki. – Zadanie jest trudniejsze, ale nie ma ku temu technicznej blokady. Konieczna jest jedynie zmiana oprogramowania. W tym wypadku nie jesteśmy wprawdzie w stanie zmierzyć czasu trwania światła czerwonego, ale zielonego już tak" Jak widać możliwość techniczna istnieje, pozostaje pytanie o sens, którego ja jako kierowca nie widzę, bo jedyna przydatna informacja to właśnie długość czerwonego. Licznika od zielonego nie ma czasu oglądać jak się jedzie.

  • ~twojstary 2014-02-13
    14:41:49

    6 0

    A może wystarczyłoby, żeby kilka sekund przed zmianą świateł zielone zaczęło migać?

  • ~ariss19 2014-02-13
    14:51:57

    2 0

    radni mają pomysł Rzeszowie takie coś już dawno jest a naszym teraz się wspomniało

  • ~zoza 2014-02-13
    15:33:11

    5 0

    Zegary mają ułatwic przejazd przez miasto? Tak właściwie, to byłyby bezsensu wydane pieniądze. Rybnik korkuje się tylko w godzinie 14-16 bo każdy wtedy wraca do domu z pracy, czy to ze szkoły. Totalnie nie trafiony pomysł. Szkoda że PO nie pomyślało, że toruń to nie Rybnik, zwłaszcza, że tam żyje nieco więcej ludzi.

  • ~ 2014-02-13
    15:58:52

    2 0

    zegary ne potrzebne, wystarczy dobrze ustawić światła np. na ulicy Kościuszki Chrobrego, żeby piesi mogli spokojnie przejść a nie biegać

  • ~obserwathor 2014-02-13
    16:01:18

    0 0

    ~Fiodore napisał "(...) miej pretensje do samego siebie, jezdzisz za szybko! Nasze swiatla dzialaja poprawnie, tylko pod warunkiem, ze jedziemy w dopuszczalna predkoscia, w przeciwnym wypadku sterownik zmienia swiatlo na czerwone w celu przystopowania takiego delikwenta " a jedź nocą przepisowe 60 km/h i na pustym skrzyżowaniu "dyskoteka" i tak Cię przystopuje za karę,za przepisową jazdę i co,też powiesz,że wtedy jedzie się za szybko,idąc Twoim tokiem myślenia,do kogo mieć pretensję, przecież jedzie się przepisowo?

  • ~ 2014-02-13
    16:10:39

    1 0

    jest to dobry pomysł bo uspokoiło by to kierowców, ale wątpie żeby miało to wpływ na korki. Lepiej skrzyżowania przerabiać w rąda

  • ~piter 2014-02-13
    16:19:14

    6 0

    Pomysł z zegarami fajny, podoba mi się. Ale jak zegar ma ograniczyć korki w Rybniku? Tak czy siak, czy zegar jest czy go nie ma, na światłach trzeba stać , a samo pokazanie czasu nie przyspieszy raczej zmiany świateł, będzie to raczej tylko dodatek do świateł

  • ~Lateks 2014-02-13
    17:20:39

    2 0

    A ja mam pomysł nie dość że skuteczny to jeszcze wprowadza oszczędności wystarczy wyłączyć światła.
    Pomysł sprawdzony na Zakopiance i skuteczny zwłaszcza w godzinach szczytu

  • ~firmaq5 2014-02-13
    17:51:44

    0 2

    Czy wybory czy nie dobrze że ktoś coś robi a nie gada..

  • ~ESR6cki 2014-02-13
    18:39:44

    0 0

    Drogi jarorybnik666 - utrata stołków? a z ówczesną władzą jak jest? Dziwnym trafem samorządową kasę dopiero teraz przeznacza się na inwestycje o które wnioskuje się w mieście od dawna. Oczywiście zbieżność z rokiem wyborczym przypadkowa jak diabli.

  • ~wojto 2014-02-13
    18:52:14

    3 0

    primo: MRUGAJĄCE POMARAŃCZOWE - wyłączać światła poza godzinami szczytu, tym bardziej na noc
    secundo: priorytet ma być na głównych drogach a nie na dojazdowych! - zob. nowa obwodnica Żor, obwodnica Pszczyny, skrzyżowanie w Chwałowicach przy kościele, droga Pszczyna Bielsko - Wszystkie skrzyżowania spartaczone. Jak tylko dojadę z bocznej zapala mi się zielone, choć jestem sam jeden a na głównej wali masę aut. Gdy jadę z Bielska do Rybnika główną drogą - łapię wszystkie czerwone - to nie jest normalne!

  • ~Pradom 2014-02-13
    19:06:54

    0 1

    Ja proponowałbym zegary na skrzyżowaniu Kotucza-Rudzka, ale nie wiem, czy zbytnio nie uszczupli to budżetu miasta... to może jednak zrezygnować z tych zegarów... bo przecież nie o komfort kierowców i korki tu idzie!

  • ~Eberhard Mock 2014-02-13
    21:06:24

    12 0

    Te zegary to rzeczywiście fajna sprawa. Ostatnio w Szczecinie zobaczyłem, że mam czekać 120 sekund więc spokojnie dolałem sobie płynu do spryskiwaczy :) Jakby było 240 sekund to może jeszcze zdążyłbym podpompować koła. Przy 720 sekundach oczekiwania pokusiłbym się o mycie auta. Tyle o właśnie daje. Stojąc na czerwonym, kierowca dowiaduje się ile mu ofiarowano czasu na beztroskie dłubanie w nosie, ogryzanie paznokci i drapanie się po dupie. Korków to nie rozładowuje, bo niby jak?

  • ~halupczok1 2014-02-13
    21:07:42

    4 0

    Nie trudno zgodzić się z większością komentarzy.CZY KAŻDY ROK WYBORCZY MUSI SIĘ ZAWSZE KOJARZYĆ Z " KIEŁBASĄ WYBORCZĄ"I "GRUSZKAMI NA WIERZBIE". Wszyscy, dokładnie wszyscy już tam byli i tak samo robili aby tylko nawiązać znajomości podebrać ile się da i tyle. Wszyscy mamy w pamięci foto i komentarze Pana Grzegorza J. jak nie udało się w ostatnich wyborach prześlizgnąć na stołek. Przepraszam ale nic mądrzejszego nie umię napisać!! Jedno natomiast ciśnie się na usta ".... już każdy powiedział to co wiedział ........".

  • ~Afordancja 2014-02-13
    22:30:30

    2 0

    @~Eberhard Mock ee tam przesadzasz, pomijając kwestię jak użyć równocześnie zegarów i "czujników", to kierowcom tak na prawdę nie jest potrzebna informacja czy będą czekać 60 sekund czy 90. Wystarczy informacja, ostatnie 10 sekund.(Mówię o czerwonym, świetle). Bo jak patrzę na "refleks" niektórych przy ruszaniu (nie, nie mówię, żeby ruszać z piskiem) to mnie krew zalewa..często wygląda to tak..
    zółte...nic..zielone... 2 sekundy.."o jest zielone, trzeba się ruszyć. 1 sekunda..widzę jakieś ruchy które wskazują, że ktoś włącza najprawdopodobniej jedynkę... wrzucona..i wioo..noga z hamulca..można przygotowywać się do ruszania ;) . Terag gość za nim..o ten już ruszył..teraz mogę ja wrzucić bieg... W każdym razie..jeżeli przy np. 15 zmianach światła na godzinę zaoszczędziło by to 4 sekundy, to już mamy jedną minutę do przodu? Mało? czy ja wiem...w minutę może trochę samochodów się przekulać...

  • ~Afordancja 2014-02-13
    22:36:24

    3 0

    PS. Oczywiście z tymi 4 sekundami mogłem przesadzić, ale coś do przodu by było.

  • ~ 2014-02-13
    23:36:11

    1 0

    Osobom które chciałyby zmniejszyć korki i ruch samochodowy w Rybniku dedykuję kilka pomysłów do rozmyślenia: zgoda na wyburzanie domów i kamienic i poszerzanie niektórych ulic - jesteście za? Ograniczenie ruchu samochodów w centrum np. końcowe numery rejestracji parzyste mogą wjeżdżać do centrum Rybnika tylko w dni parzyste, ci z nieparzystymi w dni nieparzyste - bylibyście za? Darmowa komunikacja miejska ze zgodą na to, że w zamian będzie mniej pieniędzy na inwestycje, szkoły czy sport. Podwyższenie opłat parkingowych - jesteście za? Wyłączenie rynku i okolicznych ulic całkowicie z ruchu bez wyjątku - zero ruchu na rynku, Rynkowej czy Kościelnej. Zobaczcie jak łatwo jest krytykować obecną sytuację, a jak trudno byłoby poświęcić coś swojego do tego aby było lepiej wszystkim. Żaden z polityków a także obecne władze Rybnika nie są w stanie wymyśleć czegokolwiek rewolucyjnego - bo boją narazić się jednym kosztem innych. Dlatego problem jest nierozwiązywalny - dopóki miasto nie zatka się całkowicie.

  • ~superelektro 2014-02-14
    09:47:55

    1 0

    Moim skromnym zdaniem jedynym wyjściem jest zmiana podejścia do tematu ruszania przez instruktorów nauki jazdy. Jakiś czas temu będąc po drugiej stronie granicy a konkretnie w Weiskirchen, miałem chwilę czasu więc wszedłem na wiadukt nad autobaną i przyglądałem się jadącym pojazdom które pokonywały pobliskie skrzyżowanie ze światłami i licznikiem czasu. Zauważyłem ciekawe zjawisko. W chwili włączenia zielonego ruszał prawie że jednocześnie cały sznur pojazdów których to dotyczyło i pomimo że zmiany były krótkie to za każdą zmianą przelatywało kilkanaście pojazdów. A u nas wygląda to tak jak opisał to Afordancja. Pierwszy przed skrzyzowaniem w momencie zmiany na zielone zaczyna " szukać biegu " a czas leci. Kiedy wreszcie ruszy z miejsca to połowa czasu już upłynęła. Kiedy pierwszy ruszy to następny zaczyna tę samą operację itp. A cenne sekundy upływają. Jako co nieco obeznany z tematem elektroniki uważam że nie było by żadnym problemem na np.10 sekund przed zmianą z czerwonego na zielone włączenie np pulsujacego żółtego lub sekundnika właśnie po to aby wszyscy którzy doświadczyli już w życiu urwania w trakcie jazdy linki sprzęgła, ( wiem co to za uczucie kiedy trzeba na dużej szybkości szukać miejsca do zatrzymania pojazdu ) nie szukali biegów a raczej jednak przytrzymali samochód na włączonym biegu przez te kilka sekund.

  • ~Don C. 2014-02-14
    11:50:49

    6 0

    Pomysł stary i dobry jednak nierealny.Normalnie światła są po to żeby usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo.W Rybniku światła są po to żeby utrudnić życie i doprowadzić ludzi do szału!Tu polecam uwadze światła koło targowiska czy byłego przybytku "Kulalu" Nikogo nie ma na przejściu dla pieszych i możecie jechać nawet 30/h i zapala się czerwone.Nie wiem czy to sprawka kogoś niepełnosprawnego umysłowo czy też ktoś z rybniczan robi baranów w każdym razie to kompletne dno!Także najpierw musi się znaleźć ktoś kto poucina te słupy kosą lub rozjedzie je choćby koparką a potem można myśleć o rozwiązaniach bardziej cywilizowanych jak odmierzanie czasu.

  • ~superelektro 2014-02-14
    16:46:07

    7 0

    Wiem co nie co o działaniu światel w Rybniku. Każdego dnia mam z nimi do czynienia. Tyle że jeżdżąc tą samą trasą codziennie " wyczaiłem " jak gdzie się zachować. Np. Przejście koło Reala, jeżeli ma się szybkość większą niż 40 to trzeba będzie czekać na światłach. Więc obok znaku przejście dla pieszych grzecznie mam 30 i w tym momencie zapala się zielone więc po garach i mozna jechać dalej. Ale w niektórych miejscach można dostać białej gorączki. Podejrzewam że nawet próba przepchnięcia samochodu przez skrzyżowanie też skutkowała by włączeniem czerwonego światła. Poza tym zabudowanie pętli indukcyjnej zbyt blisko sygnalizatora stwarza potencjalne niebezpieczeństwo. Brakuje drogi na wyhamowanie. W niezbyt dalekim Wodzisławiu już jest trochę inaczej. W nocy światła są przełączane na pulsujace żółte ( nie wszystkie ) i generalnie są na zielono względem głównego kierunku ruchu. Dopiero podjazd z prędkością powyżej 50 powoduje zmianę na czerwone. A w Rybniku działają na okrągło przez całą dobę jak przy największym natężeniu ruchu, co po pólnocy robi się cokolwiek irytujące.

  • ~slmen 2014-02-15
    17:03:05

    1 0

    Dobry pomysł PO ale małe szanse na realizację przez UM w którym PiSowcy rządzą jak rządzą i mają SM którą finansują aktualnie kamery na skrzyżowaniach a nie foto radar. Nie ma tu mowy o usprawnieniu przejazdu czy ruchu w Rybniku! Liczy się kasa ze zdjęć na "czerwonym". Spędziłem tydzień we Wrocławiu i niestety tam to działa doskonale ale Rybnik jest na to za mały i zbytnio zorientowany politycznie na PiS który tylko grabi kasę z obywateli.

  • ~fandango1972 2014-02-15
    17:59:09

    3 0

    Po co jest żółte światło?

  • ~Teddy 2014-02-15
    23:46:46

    2 0

    Po pierwsze - ten temat był to poruszany juz kilka razy nawet przeze mnie, ale jak stwierdzili fachowcy z UM na sygnalizacji akomodacyjnej nie da rady zamontować odmierzaczy ponieważ interwały zmiany świateł nie są równe - i to jest prawda. Po drugie - w Rybniku problemem są zapchane ronda o małej przepustowości a nie raptem 4 czy 5 skrzyżowań. Po trzecie - Pan Fudali nie zgodzi się na przeprogramowanie sygnalizacji na stałoczasową i montaż odmierzaczy, bo jego pupilki z SM kręcą niezłe lody na "czerwonym świetle" na Wyzwolenia x Różańskiego i Kotucza x Rudzka gdzie czas światła żółtego wynosi ok. 1,8 sek, a czas przejazdu dopuszczalną prędkością od sygnalizatora pionowego do zniknięcia powtarzacza z pola widzenia wynosi jakieś 1,7 sek - czyli nie ma szans, żeby bezpiecznie zatrzymać samochód przed powtarzaczem po zmianie z zielonego na żółte. W efekcie wjeżdżamy na skrzyżowanie na czerwonym i Szczury Nadbrzeża (SM) zacierają łapy bo mają następnego, który zapłaci 500 zł kary. Kto by zrezygnował z takiej dojnej krowy. Sam sprawdzałem czasy na Wyzwolenia i na Kotucza. Co więcej. Jadąc z dołu Kotucza, wjeżdżając na skrzyżowanie kiedy na powtarzaczu zapala się żółte, zjeżdżamy ze skrzyżowania na czerwonym - sprytnie pomyślane. Wystarczy sekunda spóźnienia i ... fotka przychodzi do domu.

  • ~superelektro 2014-02-16
    11:57:54

    0 0

    fandango1972, masz prawko ? Jeżeli masz to jakim cudem Ci je wydano ? sygnał żółty ciągły – zabrania wjazdu za sygnalizator, ( informując jednocześnie o zbliżajacej się zmianie koloru nadawanego sygnału ), chyba że w momencie jego zaświecenia kierujący pojazdem był tak blisko sygnalizatora, że nie mógłby się przed nim zatrzymać bez gwałtownego hamowania. A przekładając to na język ludzki. Czas kiedy świeci światło żółte jest przeznaczony na opuszczenie skrzyzowania przez znajdujace się na nim pojazdy, i informuje tych którzy mieli wyświetlany sygnał czerwony że nastąpi zmiana więc należy sie przygotować do jazdy ( a nie dopiero "szukać biegu " w chwili kiedy już swieci zielone ), natomiast w Rybniku światła płynnie przechodzą z koloru w kolor nie dając nawet szansy zareagowania na ich zmianę. Bo jak można zareagować będąc kilka metrów od sygnalizatora ? Ja w takim przypadku wciskam gaz do dechy i uciekam ze skrzyzowania mając nadzieję że na kierunku poprzecznym świeci jeszcze czerwone. Jak dotychczas zdaje to egzamin i ani nie miałem kolizji ani " życzeń " od SM

  • ~ 2014-02-16
    12:39:32

    2 0

    Teddy, naciąganie na mandat to trwające 2 sekundy światło żółte, kierowca wjeżdżając jeszcze na zielonym zaraz za wjazdem na skrzyżowanie już ma światło czerwone. Zawsze można mu wmówić, że wjechał na czerwonym.
    Te śmieszne timery nie rozładują ani korków ani nie wpłyną w jakikolwiek inny pozytywny sposób na ruch na skrzyżowaniu. PO ma talent w łapaniu ludzi na obietnice bez pokrycia, słodkie kłamstewka i głupkowate cuda.

  • ~ 2014-02-16
    15:46:13

    2 0

    Bardzo dobry pomysł , mam okazję jeździć po Opolu i tam bardzo dobrze się to sprawuje , idealna sprawa . Atak na marginesie widać że wybory się zbliżają - hahaha

  • ~ 2014-02-18
    19:56:19

    1 0

    Wszystkim przeciwnikom instalacj odmierzaczy przypominam co nastepuje :
    1. Znaczeni płynności uzyskanej JEDYNIE dzięki wczesnemu planowaniu prędkości wykracza daleko poza lekkie usprawnienie ruchu szarpanego . słowo klucz : koszta zewnętrne transportu. całościowo nauczałem o sprawie tu :http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/news/jak-placic-mniej-za-paliwo,661306

    2. Sygnalizacje tzw akomodacyjne nie są żadną alternatywą, to rozwiązanie, które z założenia zaburza płynność więc w obecnej formie jest to nie do przyjęcia, a fahoffcy którzy to lansują i prowadzą do demontażu liczników to SABOTAŻYŚCI

    3. Warunkiem osiągnięcia prawdziwej płynności i korzyści stad wynikających jest odpowiednio wczesne planowanie prędkości , które wymaga czytelności informacji z daleka ( ok 200m ). Jak mogłoby to wyglądać z pozycji kierowcy pokazuje ten film: http://www.youtube.com/watch?v=T6LB9aI9WZw

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4920