zamknij

Biznes

Przedsiębiorca idzie na wojnę z prezydentem Rybnika. Poszło o wysokość podatku

2015-04-21, Autor: 
Konflikt między Dariuszem Kosteczko - właścicielem ośrodka „Pod Żaglami” w Stodołach a prezydentem Rybnika – Piotrem Kuczerą. Przedsiębiorca nie zgadza się na zapłacenie 83 622 złotych podatku od nieruchomości. Prezydent stoi na stanowisku, że nie ma podstaw do umorzenia części daniny. Sprawa najprawdopodobniej zakończy się w sądzie.

Reklama

Anna i Dariusz Kosteczkowie nabyli od EDF Ośrodek Sportów Wodnych i Rekreacji w Stodołach w 2013 roku. W 2014 roku firma Dariusza Kosteczki rozpoczęła gruntowny remont ośrodka. Powstała tam restauracja i bar, place zabaw, uporządkowane zostały tereny zielone. Gratką dla przybywających tu rybniczan było otwarcie pierwszej plaży nad Zalewem Rybnickim.

Przedsiębiorca mocno się zdziwił gdy otrzymał Decyzję Prezydenta Miasta Rybnika ustalającą wysokość podatku od nieruchomości za 2014 rok. Urzędnicy uznali, że Dariusz Kosteczko prowadzi działalność gospodarczą nie tylko w usytuowanych na terenie ośrodka budynkach, ale i na terenach zielonych ośrodka. Wyliczona kwota do zapłaty wyniosła 83 622 złotych.

Biznesmen nie zgadza się z taką interpretacją przepisów podatkowych. Jego zdaniem, działalność gospodarczą prowadzi tylko w budynku baru i restauracji. Podkreśla, że tereny zielone, boiska, plaża, pole namiotowe, place zabaw, budynek stołówki i hangar udostępnia rybniczanom za darmo. Powinny więc być obciążone niższym podatkiem, jak za tereny rekreacyjne.

W związku z tym Dariusz Kosteczko zwrócił się do prezydenta o umorzenie części należności w kwocie 55 tysięcy złotych. Swój wniosek uzasadnił również tym, że jego firma – Elektroinstal popadła w kłopoty finansowe – ma zasądzone od kontrahentów 1,8 mln złotych, ale bez klauzul wykonalności.

Prezydent Rybnika odmówił jednak przedsiębiorcy umorzenia podatku. - Ośrodek Sportów Wodnych i Rekreacji w Rybniku-Stodołach stanowi jedną, integralną całość. Pan Dariusz Kosteczko nabywając ten ośrodek powinien być świadom obowiązujących go przepisów podatkowych. Jeżeli chodzi o szczegóły postępowania podatkowego, to nie mogę ich zdradzać ponieważ wobec każdego podatnika obowiązuje mnie dochowanie tajemnicy skarbowej – komentuje Piotr Kuczera.

Prezydent nie przyjmuje też argumentów o kłopotach finansowych firmy Dariusza Kosteczki. - Niestety, wiele firm w regionie boryka się z tego typu kłopotami. Nie widzę powodu, dla którego powinien być traktowany na uprzywilejowanych zasadach – dodaje.

Kto ma rację w tym sporze rozstrzygnie Samorządowe Kolegium Odwoławcze. Dariusz Kosteczko już teraz zapowiada, że jeśli będzie trzeba, skieruje sprawę do sądu. Jest rozżalony decyzjami władz Rybnika. - Jestem ciekaw gdzie się podziały zapowiedzi pana prezydenta z kampanii wyborczej o wspieraniu lokalnych przedsiębiorców i ożywieniu terenów nad Zalewem Rybnickim. W listopadzie oddałem głos na Piotra Kuczerę i dziś szczerze tego żałuję. Wybraliśmy na urząd prezydenta osobę, która absolutnie nie ma żadnej wiedzy o prowadzeniu działalności gospodarczej – mówi sfrustrowany przedsiębiorca.

Dariusz Kosteczko sugeruje, że przyszłość ośrodka w tej formule stoi pod dużym znakiem zapytania. - Prawdopodobnie już od wiosny wprowadzimy bilety wstępu. Na wejściówkach napiszemy, że opłata przeznaczona jest na pokrycie niesłusznie nałożonego na nas podatku. Ponadto zastanowimy się nad całkowita komercjalizacją ośrodka – deklaruje.

Zapowiedzi przedsiębiorcy prezydent przyjmuje ze spokojem. - Rozwój turystyki i rekreacji nad Zalewem Rybnickim nie zależy tylko od pana Kosteczki. Miasto ma przygotowany plan rozwoju tych terenów i trwają w tej sprawie intensywne rozmowy i konsultacje. A zaistniała sytuacja pokazuje tylko jak dużym błędem poprzednich władz Rybnika był brak zainteresowania kupnem tego ośrodka – przekonuje Piotr Kuczera.

- Dwa lata temu pan Kuczera jako radny nie interesował się losami ośrodka. Teraz nie za swoje pieniądze chętnie by go przejął. Obiektywnie widać, że nie pasujemy do jego planów rozwoju Zalewu. Ale to nie jest nasz problem tylko jego – odbija piłeczkę Dariusz Kosteczko.

A kto Waszym zdaniem ma rację w tym sporze? Czy prezydent powinien umorzyć przedsiębiorcy 55 tysięcy złotych podatku?

Oceń publikację: + 1 + 127 - 1 - 37

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (56):
  • ~sarin 2015-04-21
    12:11:51

    7 0

    płać many many płać, zarobiłeś na mnie to Cię stać. :)

  • ~Arteks 2015-04-21
    12:21:14

    66 3

    A to ciekawe bo przecież przedwyborcze deklaracje przeciwników Fudalego były takie - że miasto nie słuchało przedsiębiorców i nie współpracowało z nimi. A tu mamy ciekawego przedsiębiorcę z dość mocnymi argumentami i nowe władze chcą odwrócić się do niego plecami?

  • ~ 2015-04-21
    12:36:46

    81 0

    czy dany grunt jest gruntem wyłączonym z opodatkowania, decyduje wpis w ewidencji gruntów i budynków, niezależnie od jego przeznaczenia oraz faktycznego wykorzystania

  • ~hip 2015-04-21
    12:39:54

    118 0

    Witam,dobrze mu tak jeszcze wisi ludziom zalegle wyplaty ...........................

  • ~Tythor90 2015-04-21
    13:03:43

    1 8

    Wogole ten caly Piotr Kuczera nie wie co sie dzieje w Rybniku Chaotyczne decyzje i zarazem absurdalne. Ja na niego napewno nie zagłosuje ponownie.!

    Poza tym Pas zieleni obok ul.Saint Vallier Ma być zlikwidowany i ma tam powstać parking .. jak byśmy mieli mało parkingów...
    Na ulicy Kościuszki obok technikum Górniczego jest parking ... kilkaset metrów dalej kolejny parking... (za przystankiem Bazylika)
    TAk zróbmy wszedzie parkingi... Ja jestem oczywiscie za Dariuszem Kosteczko...

  • ~l...i 2015-04-21
    13:08:39

    71 0

    ~Arteks... To co, miasto ma teraz zrezygnować z przychodów wszelkich podatków? Bo ktoś nie doczytał co kupuje i się nagle obudził. Sprawę załatwiłby chociaż złotówkowy bilet wstępu - po pierwsze byłoby mierzalne ile osób korzysta z terenu, a po drugie co wpływa na wzrost atrakcyjności terenu etc... Trudno się dziwić, że miasto ma swój plan na zalew i może niekoniecznie chce, aby butelkę wody traktowano jako wroga na bramie tego obiektu.

  • ~tressilian 2015-04-21
    13:08:55

    7 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~olikowosc 2015-04-21
    13:38:42

    117 0

    Kto tu kogo niszczy . Skoro przedsiębiorca zakupił OŚRODEK a nie tylko bar czy restaurację , jest zobowiązany do płacenia podatku za całość a nie tylko wydzielone części ... Ale być może to ja źle myślę...Wiem co zrobię !! Wyślę dzisiaj pismo do Kuczery że w domu nie korzystam z piętra , i musi mi zmniejszyć podatek :P:P:P

  • ~grafryb 2015-04-21
    13:42:00

    93 0

    Po pierwsze decyzję o podatku za 2014 przecież przedsiębiorca miał już w zeszłym roku.
    Po drugie z tego co wiem to np miejsce na grilla czy ognisko nie jest bezpłatne.
    Czy jak ja mam firmę i 10 hektarów naokoło budynku to zapłacę podatek tylko za budynek? No chyba raczej nie.

  • ~alex 2015-04-21
    13:42:48

    71 0

    Przedsiębiorca może być sfrustrowany, ale przy prowadzeniu biznesu powinien też stosować odpowiednią wiedzę. Z racji wykonywanej pracy wiem, że wszystkie znane mi gminy stosują zasadę opodatkowania całkowitej powierzchni nieruchomości posiadanej przez przedsiębiorcę. To wynika również z wykładni stosowanej przez sądy w sprawach, które do nich trafiają. Jedynym sposobem obniżenia kwoty podatku jest sprzedaż części nieruchomości, która zdaniem przedsiębiorcy nie jest mu potrzebna. Pieniądze, które zostaną wydane przez właściciela nieruchomości na "procesowanie się" można już uznać za pieniądze stracone. A wnioski o umorzenie części podatku są bez szans, chyba że Pan Prezydent chce sobie napytać poważnych kłopotów.

  • ~ 2015-04-21
    13:49:34

    80 0

    Pan Kosteczko powinien najpierw zorientować się jakie będą koszty utrzymywania ośrodka i czy będzie możliwość zapłaty jedynie za część powierzchni. Uważam, że nie ma żadnych podstaw do zmniejszenia kwoty podatku. Przedsiębiorca musi być świadom skutków podejmowanych decyzji. Zresztą efekty podejmowanych decyzji podatnika można poznać na podstawie aktualnej kondycji jego firmy.

  • ~adstechnic.pl 2015-04-21
    13:53:17

    27 0

    Przedsiębiorca powinien wcześniej zorientować się jakie będą koszty utrzymywania ośrodka i czy będzie możliwość płacenia podatku jedynie za część jego powierzchni. Nie ma żadnych podstaw, aby w tej chwili umorzyć część kwoty podatku. Efekty działań przedsiębiorcy można ocenić na podstawie aktualnej kondycji jego firmy.

  • ~niuti 2015-04-21
    13:59:10

    10 3

    Ehhh niektórzy piszący tutaj chyba nie rozumieją słowa pisanego. Czy p. Kosteczko chce zwolnienia od płacenia podatku ? Nie. Nie zgadza się z klasyfikacją całego terenu jako terenu prowadzenia działalności gospodarczej i i odpowiedniego z tego tyt. podatku. W związku z tym uważa, że powinien zapłacić mniejszy podatek a nie go nie płacić.

  • ~XXX 2015-04-21
    14:18:18

    40 0

    Redakcja Rybnik.com daje darmową reklamę widzę Panu Dariuszowi.K jako firmie Elektroinstal z Rybnika pomimo kryzysu firmy. Jeżeli jednemu można zmniejszyć podatek to może wszystkim mieszkańcom Rybnika albo tym co głosowali dla Piotra.K. Pan Dariusz tylko szuka igły w stogu siana tak czy siak Sąd odrzuci. Prezydent teraz jest kompetentną osobą i nie robi względem czegoś tylko względem praw ustaw jakie regulują zapisy.

  • ~XXX 2015-04-21
    14:22:39

    38 0

    Anna i Dariusz Kosteczkowie nabyli od EDF Ośrodek Sportów Wodnych i Rekreacji w Stodołach w 2013 roku tylko czy nie po znajomości w EDF? http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,osrodek-w-stodolach-sprzedany-zobacz-jakie-plany-ma-inwestor,wia5-3273-22484.html Bo cena 1.6mln za ośrodek to cena śmieszna dla przedsiębiorcy to nie majątek a miasto Rybnik też mogło wykupić a nie zrobiło. Gdzie jest w takim razie haczyk?

  • ~ 2015-04-21
    14:32:42

    0 44

    ~niuti - Brawo trafiłeś(-łaś) w sedno. Jak zwykle prawda jest po środku. Prezydent nie chce dawać ulgi, bo jak da jednemu to znając życie następni przedsiębiorcy przyjdą z jakimiś roszczeniami. p. Kosteczko też ma rację bo dlaczego za "krzaki pod płotem" ma płacić jak za restaurację. Dla tych co tego nie rozumieją to dam przykład: to mniej więcej tak, jak by miasto zażądało od każdego właściciela samochodu osobowego podatku od pojemności bagażnika , w końcu bagażnik w aucie służy do przewozu towarów, ale skoro tego nie robisz jako właściciel samochodu to już jest twój problem podatek się należy i szlus... (sic!) oby tym postem nie podsunął pomysłu tym w sejmie ;)

  • ~XXX 2015-04-21
    15:12:12

    27 0

    Panie Mariuszu.W jak widzę jest Pan pracownikiem EDF może Pan coś powie na temat sprzedawania aut służbowych przez EDF 10 lat temu i wstecz kto kupował za grosze auta jak nie pracownicy EDF w pierwszej kolejności kupowali z warsztatu ludzie a potem następni. Bo ciekawi mnie kto zyskał na tym? Wszystko co EDF sprzedawało było kwotą bardzo mała!

  • ~ketchup 2015-04-21
    16:05:37

    61 0

    Z jakiej racji mieszkańcy, mają umarzać podatki przedsiębiorcy? Wiedział co kupuje i ile podatków sie płaci, a teraz płacze. Trzeba było ustalić przed zakupem, a nie zgrywać teraz wariata i obciążać winą za swój brak wyobraźni samorządowców.

  • ~sielanka 2015-04-21
    16:06:40

    87 0

    Ja omijam szerokim łukiem to miejsce już dawno, za to jak zostałem potraktowany z dziećmi . Chamstwo i słoma z butów wychodzi..Wszystko co tam istniało przez wiele lat zostało zlikwidowane (szkółka żeglarstwa ,regaty ,szkoła windsurfingu itd ) Tam nikt z Panem Kosteczko nie chce robić już nic.

  • ~lebex 2015-04-21
    16:54:00

    98 0

    Panie Kosteczko czy na darmowych terenach rekreacyjnych można pić PRYWATNIE zakupioną wodę mineralną i zjeść dobrą sznitkę przyrządzoną przez żonę? Bo na Pańskich DARMOWYCH terenach rekreacyjnych tego typu konsumpcji towarzyszy wypraszająca ochrona...

  • ~ 2015-04-21
    17:05:04

    0 62

    ~lebex kanapke od zony to se mozesz zjejsc na swoim skoszonym ogrodku przy oczku wodnym. Faktycznie na osrodku nie mozna bylo zjesc swojego jedzenia. Od czasow fundacji osrodek wyglada na bardziej zadbany. Jedzenie w restauracji to zaplata za utrzymanie osrodka. Po decyzji p. kUCZERY wejscie na osrodek pewnie bedzie platne, korzystanie z boisk i plazy rowniez. Super pomysl aby zwiekszyc dochody Rudy, teraz wszyscy pojdziemy na Rude. Czas na nowy rekord 13.000 ludzi w dwoch basenikach. Na terenach zielonych w osrodku rzeczywiscie P. Kosteczko nie zarabial. A ze swoim jedzeniem i papierkami to ludzie na Gzel, Pniowiec tam mozecie smiecic do woli.

  • ~lebex 2015-04-21
    17:15:19

    43 0

    ~rosthost będę jadł gdzie mi się podoba. Owszem, musi się z czegoś utrzymać, ale niech nie koloryzuje, że to darmowe bo tak na prawdę to jest ukryta cena za pobyt na terenie ośrodka. A nie wszyscy korzystający z ośrodka to rowerzyści spragnieni piwka albo konsumenci restauracji. Generalizujesz.

  • ~Max 2015-04-21
    20:20:12

    1 62

    I OTO MACIE NOWEGO, MĄDREGO PREZYDENTA!!!!! NISZCZY DZIAŁALNOŚĆ LOKALNYCH PRZEDSIĘBIORCÓW!!!TAKA JEST TA NOWA WŁADZA!!!JA NA NIEGO NA SZCZĘŚCIE NIE GŁOSOWAŁEM!

  • ~Jan R. 2015-04-21
    20:25:27

    46 1

    Ten przedsiębiorca powinien prowadzić szkolenia jak wygrywać przetargi oferując najniższą cenę. Niejednokrotnie dużo niższą od kosztorysu inwestorskiego. Jego wygrane dziwią urzędników od granicy z Małopolską do granicy z woj. opolskim.

  • ~Arteks 2015-04-21
    20:47:08

    1 41

    @l..i - no oczywiście że nie bo podatki są ważne ale należałoby się faktycznie zastanowić czy nie ma prawnej możliwości pomóc gościowi który za darmo udostępnił mieszkańcom Rybnika plażę i legalne kąpielisko czego nie było nad zalewem od niepamiętnych czasów. Ja do niego mam szacunek i nie obchodzi mnie to że niektórzy na niego nalatują czy hejtują. To facet z jakąś wizją której brakuje innym, nie mówiąc już o urzędnikach.

  • ~argo44 2015-04-21
    21:24:59

    0 9

    Arteks masz racje człowiek z wizją do tego doskonale wie jak rozgrywać za pomocą mediów
    w zasadzie ma darmową reklamę do tego doskonale rozegrał sprawę opłat za wejście ma super
    argument to nie ja to Kuczera.... szkoda że spala się na walce z urzędasami aczkolwiek
    orzecznictwo jest po jego stronie i tu go rozumiem do tego dodać trzeba fakt że reprezentuje
    go kancelaria która wygrała proces właśnie z UM na 800 tyś …. . Tak na marginesie w
    sobotę będę na sprzątaniu Rudy z Aktywnymi ciekawe jak Kuczera chce pojawić się na
    ośrodku ? Może być ciekawie :) :) PS będą media czyli kolejne starcie ?? :) Na marginesie
    dziwie się Kuczerze że dał się tak sprowokować i rozgrywa to według zasad p. Kosteczko ..

  • ~smr 2015-04-21
    21:42:37

    32 0

    Kolejny biznesmen, który szuka oszczędności bo na wczasy musi jechać ... żenada

  • ~ 2015-04-21
    21:43:17

    3 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2015-04-21
    22:29:44

    2 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2015-04-21
    23:25:58

    35 0

    Muszę napisać do prezydenta żeby obniżył Mi podatek ponieważ nie korzystam z piętra domu,a piwnicę używam tylko w sezonie grzewczym więc myślę że mam szansę na obniżenie podatku o około 50%,Co to za paranoja jak ktoś jest biznesmenem i operuje większą kasą 9nie koniecznie swoją)to myśli że będzie tylko zarabiał -niestety musi także płacić szkoda że pozostałe podmioty gospodarcze typu hipermarkiety na początku działalności są z podatków zwolnione a cały zysk zostaje w RĘKACH ZACHODNICH PRZEDSIĘBIORCÓW i małe firmy padają

  • ~pawlo77 2015-04-22
    00:09:08

    0 18

    Jakby prezydent Kuczera chciał to, by spokojnie umorzył część podatku tak jak chce to właściciel ośrodka. Dla przykładu podam, że kilka lat temu prezydent Knurowa Adam Rams umorzył kopalni 30 mln zł !! A dla porównania średni roczny budżet tego miasta wynosi ok. 35 mln zł. Najciekawsze jest to, że ta sprawa o której pisze została zamieciona pod dywan i nikt o niej nie wiedział tylko teraz doszły przecieki.

  • ~ 2015-04-22
    00:16:45

    4 0



    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu lachociągów i ich opinii.

  • ~safo 2015-04-22
    05:28:39

    0 38

    Uważam że pan Kosteczko ma rację. Czyżby panu prezydentowi nagle poglądy się zmieniły?!

  • ~superelektro 2015-04-22
    07:59:45

    6 0

    Moim skromnym zdaniem można to było rozegrać inaczej. Wyjątkowo umorzyć ( lub odsunąć w czasie ) płatność części spornej należności z zaznaczeniem że jest to sytuacja wyjątkowa i w ramach wspierania przedsiebiorczości miasto taki rodzaj ulgi może zastosować, ale na powtórzenie jej w przyszłości nie ma co liczyć chyba że nastąpi jakaś klęska która by to uzasadniała. Ale mleko się już wylało. Obie strony okopały się na swoich pozycjach i będą udowadniały że białe jest czarne i na odwrót. Sądzę że P. Kosteczko więcej zapłaci prawnikom niż musiał by zapłacić podatku a wynik tego procesu jest raczej przesądzony gdyż nikt mu nie zabraniał pobierania opłat w jakiejkolwiek wysokości. Jest to jego własność i może ją w całości udostępniać za darmo lub pobierać opłaty za wszystko. Jego cyrk, jego małpy.

  • ~chammomila 2015-04-22
    08:39:17

    38 1

    Ludzie ale czy wy nie zauważacie tego że to są po prostu przygotowania pana Kosteczki do wprowadzenia opłat za wejście? Co nagle teraz się dowiedział że ten teren podlega opodatkowaniu na tych zasadach?

  • ~green electricity 2015-04-22
    09:46:02

    36 0

    @Arteks otwórz oczy i poczytaj trochę co ten gość nawyrabiał w swoim nie długim jeszcze życiu, ostrzeżenie przed współpracą z nim powinno wisieć na każdym słupie. Jak zobaczyłem nominację do człowieka roku to wręcz włosy stanęły mi dęba!
    Klasyfikacja terenu nie zmieniła się i podatek płacił każdy z poprzednich właścicieli, dlaczego nagle obecny właściciel ma zostać z podatku zwolniony?

  • ~grafryb 2015-04-22
    09:48:31

    26 0

    Biedaczek, nikt go nie poinformował, że za trawę płaci się podatek. Czy skoro nie chce go płacić i miasto umorzy ten podatek to mogę na tej trawie robić co mi się podoba?

  • ~IS 2015-04-22
    14:30:11

    29 0

    "Biznesplan" p.Kosteczko to było zapewne "Fudali forever"... Być może poprzedni PrezydĘt obiecał zniżki (nienależne) a nowy nie ma zamiaru (i słusznie) ich udzielać. A co do "darmowości" udostępnienia przekonał się każdy komu ochrona na wejściu wyrzuciła napój z plecaka. Kolejna ofiara własnej GIGANTOMANII??? "Tu na razie jest ściernisko" i tak chyba zostanie :-(

  • ~maggi31 2015-04-22
    21:36:49

    9 0

    Widziałam tego Pana dzisiaj na rynku rozmawiał z właścicielem TVT widać chyba jednak media go "kochają" i
    temat Ośrodka media kupują . Dziwie się p. Piotrowi że wdaje się w awantury z tym panem do tego medialne .. argo 44
    pisze że Pan Prezydent bedzie na terenie ośrodka w sobotę ciekawe co pan Darek wymyśli . Pewnie szykuje niespodzianki
    jest obity i nie wierze w jego problemy . Moja znajoma tam pracuje i facet pewnie stąpa po ziemi do tego wyjątkowo
    jest "obity" w różnych potyczkach pewnie chce "podkręcić " wyniki finansowe i wymyślił problem podatków.. a na temat
    prezydenta wypowiada sie w sposób charakterystyczny .. Obawiam sie że Pan Piotr K nie docenia go i oby nie poległ.. ja bym tam nie poszła ... jak facet potrafi wywalic za butelke wody to co dopiero za 83 tyś podatku !

  • ~maggi31 2015-04-22
    22:13:44

    11 0

    "green electricity " a co takiego ten pan nawyrabiał ?? bo jak czytam to ten "kryzys" jest pod publikę wygrał przetargi do PKP PLK
    i w PSP w Olsztynie (dane z internetu ) na kosmiczne kwoty i tu mnie to zastanawia że idzie na wojne za 50 tyś ... pewnie
    dobrze to skalkulował .. wojna medialna z P. Piotrem który nie ma doświadczenia ale chce duzo dla naszego miasta przyniesie mu same profity . Nasz prezydent to dobry człowiek ale chyba brakuje mu doswiadczenia ten K to człowiek który nie ma zachamowań
    ale jest doswiadczony w tym co robi . Panie Piotrze niech Pan tam nie idzie !! ten typ gra na swoim boisku według swoich zasad !!
    a jak czytam posty to jego zasady to brak zasad .. takiego starcia nie mozna wygrac . :(

  • ~antyfudali 2015-04-23
    13:25:44

    1 0

    Skoro wędrują do sądu,to kwestię tego,kto ma rację,zostawię sądowi. Tym jednak co mnie martwi jest fakt,że i tak na całej sprawie najwięcej stracą osoby zainteresowane rekreacją nad zalewem,bo teraz zostaną praktycznie odcięte od tego miejsca (z wyjątkiem tych chętnych na płacenie). Zapowiedzi Kuczery,że rozwój turystyki zależy nie tylko od Pana Kosteczki,traktuję jako niepoważną,bo co ona niby oznacza? Miasto wybuduje cały nowy ośrodek? Ile takich ośrodków nad zalewem jest faktycznie potrzebnych? Ile drzew przy tej okazji znów będzie wycinanych? No i przede wszystkim ile takie coś będzie kosztowało? A no tak,to przecież nie z ich kieszeni idzie. Uważam,że ta sytuacja jest patologiczna. Jeśli miastu faktycznie by zależało,by ośrodek był dla mieszkańców,nie powinien być sprzedawany w takiej formie. Powinno być co najmniej jasno ustalone w umowie,co przedsiębiorca może tam robić,a czego nie (np. zagwarantowany wolny wstęp). A najlepiej,to skoro chce prowadzić tylko gastronomię,to tylko jej teren powinien posiadać. Jeśli jednak miasto nie jest zainteresowane,to nie powinno składać takich pustych obietnic. Jak dla mnie to wygląda to tak,że miasto by chciało nic nie robić,a jedynie zbierać kasę za podatki. Tradycyjnie zresztą,bo to przecież nie pierwszy przykład takiego zachowania (deptak,domus).

  • ~drozdaxxx 2015-04-23
    21:22:54

    0 0

    Sąd osądzi, być może ma rację. Prawdą jest, że kupił ten teren za bezcen. Jeśli tylko gość jest obrotny, może zarobić na nim kupę pieniędzy i wspomóc budżet Miasta Rybnika.

  • ~ 2015-04-23
    22:02:39

    24 0

    Panie Kosteczko. Jeśli Pana pomysł na biznes wygląda jak ta restauracja w środku, to nie mam pytań. Doskonale Pan wiedział, jak sprawa się ma, teraz się Pan obudził, bo kasy brakło. Do knajpy, która ma fajne położenie i potencjał zatrudnić managera z prawdziwego zdarzenia, który będzie miał jaja i to rozbuja. I iść dalej. Niestety, ludzie, których Pan zatrudnia, pojęcie o marketingu i promocji zerowe. Byle jednak kasa pasuje. Życzę powodzenia, mimo wszystko :)

  • ~krycha46 2015-04-26
    08:04:46

    0 29

    I tak wykańcza się rodzimych przedsiębiorców.Ale to tylko PO !

  • ~Teddy 2015-04-26
    11:35:50

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~neo_mavius 2015-04-26
    15:21:27

    0 35

    i po co żeśta na peło głosowali? żeby zniszczYc miasto tak jak zniszczył kieca wodzisław? no gratulacje, a przedsiebiorcom nalezy dokrecic śrube niech płącą by żyło sie lepiej ku chwale ojczyzny i rudyc towarzyszy

  • ~neo_mavius 2015-04-26
    15:32:09

    0 3

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Shark73 2015-04-27
    13:35:17

    30 0

    Kupiłem dom z działką, i mam do zapłaty podatek o nieruchomości : budynek+ działka. Też mam wystąpić o umorzenie części podatku dotyczącego działki ? Przedsiębiorca A , który kupił nieruchomość o przedsiębiorcy B jest zobligowany do zapłaty należnego podatku i koniec . Ta nieruchomość nie została kupiona od Urzędu Miasta , wiec nawet nie ma o czym negocjować.
    To jest jakaś paranoja , albo ktoś sobie robi darmową reklamę (w swoim mniemaniu).
    Jeśli ktoś nie był świadomy wysokości podatku , to raczej nie najlepiej o nim świadczy jako przedsiębiorcy.

  • ~zorza54 2015-04-28
    07:30:08

    16 0

    To już jak widać początek końca Pana Kosteczki. Niestety ale zgadzam się w 100% z komentarzem Michała Stencla, że otacza się pan niewłaściwymi ludźmi, którzy Pana położą na łopatki. Począwszy od kelnerek przez managera a na pani Basi kończąc. Nie jednego przedsiębiorcę położyli jego pracownicy. A co do samej restauracji na ośrodku to powiem szczerze, że jedzenie jest tam kiepskie a obsługa nieprofesjonalna. Jadłem tam dwa razy i nie wrócę więcej.

  • ~ 2015-04-28
    22:36:06

    0 29

    Póki co, chyba jednak ośrodek prowadzi 1:0, wielka akcja na ośrodku "sprzątnie rzeki Rudy" aprezeydent stchórzył i sie nie pojawił na ośrodku, a nawet ominął go z daleka, ale przy rzece Ruda sie pojawił, czyżby bal sie spotkania z państwem Kosteczko? Smieszne, ale zarazem żałosne. Nic tylko sie cieszyć z postawy takiego prezydenta, mógł chociaż wyslac z upoważnienia jakas osobę, ale chyba nikt nie miał odwagi sie pojawić :)

  • ~MarianWolny 2015-04-30
    09:05:32

    0 8

    Myślę że nie ma się co obrażać na siebie lecz należy precyzyjnie określić jakie obowiązki podatkowe ciążą na właścicielach obiektu i ewentualnie rozważyć czy miasto nie mogłoby rozłożyć zaległości na dogodne raty.

  • ~gorkaz55 2015-05-01
    11:37:43

    0 16

    Czemu się dziwić Kuczera tak jak cała P{O tylko obiecywał a teraz wziął się do wpienia mieszkańców Rybnika podwyżką podatków 0 100% a na nowiny nie idzie wjechać dziura na dziurze

  • ~chammomila 2015-05-01
    11:47:23

    4 0

    Tak gwoli przypomnienia jaki plan mieli państwo Kosteczko co do wejścia na teren ośrodka cytat z artykułu z 13 I 2014r
    "Nowi właściciele ośrodka zapowiadają również, że – przynajmniej w początkowym okresie jego funkcjonowania – nie zamierzają pobierać od rybniczan opłat za wstęp."

  • ~superelektro 2015-05-02
    09:28:59

    0 6

    :) no przecież Oni nie zamierzają, to " miasto" zmusza ich do tego żądając od nich jakiegoś durnego podatku. A w ogóle to było by dobrze gdyby jednak się dogadali. Jeżeli to nie nastapi to stracą obie strony, a przecież wydawało by się że to są dorosli ludzie. W interesach nie ma czegoś takiego jak obrażanie się. Można dyskutować, spierać się, ale trzeba osiągnąć jakiś consensus gdyż w innym razie obie strony tracą.

  • ~lewy_gwint 2015-05-02
    10:46:09

    18 0

    ZDEJMIJCIE JUŻ TEGO "NEWSA" ZE STRONY GŁÓWNEJ, BO JUŻ NIE MOGĘ PATRZEĆ NA TĄ FOTĘ Z TYM OSOBNIKIEM I CZYMŚ CO NAZWANO PLAŻĄ

  • ~Ginter Lipa 2015-05-02
    13:18:17

    28 0

    "Podkreśla, że tereny zielone, boiska, plaża, pole namiotowe, place zabaw, budynek stołówki i hangar udostępnia rybniczanom za darmo. " Właściciel ma jakieś rozdwojenie jaźni czy jak to się zwie . Spróbujcie skorzystać z powyższych za darmo. Na dzień dobry kontrola torby czy nie wnosisz swojego jedzenia czy picia. Jak wejdziesz większą grupą to do razu kontrola o co chodzi, dlaczego chodzisz po jego trawie, "jego" pomoście. Masz kupić loda, bo jak nie to spadać. Przyjechałeś na rowerze, wylej bidon, do "restauracji" spoconego nie wpuszczą - to rozumiem. Ale jak chcesz kupić kawę to tylko w restauracji- na zewnątrz nie wolno? Jak masz autko o nr rejestracji SR lub SG to sprawdź czy możesz wjechać na parking. Są dni że nie wolno. Uważaj czytaj regulamin - zdjęcia możesz robić za zgodą właściciela. Szukasz noclegu - proszę bardzo ,ale tylko z jedzeniem. Nie możesz do pokoju zabrać zakupionego w sklepie np.napoju energetycznego.Zarabia na nielegalnych imprezach, nie zgłoszonych czyli bez pozwolenia ,np. zorganizowany bodajże lipcu 2014 projekt x. Motorówką zarabia bez pozwolenia , łamiąc prawo i przepisy. Można by tak bez końca .... Dziwny sposób prowadzenia biznesu. Uważam,że podatki powinien płacić jak każdy lub jak chce inaczej to niech ma regulamin np. miasta :-)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5319