zamknij

Wiadomości

Petycja złożona. Prezydent: jestem przeciwnikiem dawania czegoś za darmo

2017-02-06, Autor: 

Jak zapowiadał, tak też zrobił. Karol Szymura złożył dzisiaj w kancelarii Urzędu Miasta w Rybniku petycję, którą podpisało ponad 500 osób. Rybniczanie proponują prezydentowi, aby ten wprowadził darmową komunikację miejską na czas zimy. Co na to włodarz naszego miasta?

Reklama

Dokładnie 560 – tyle podpisów udało się zebrać Karolowi Szymurze i jego koledze Damianowi Palendze. Młodzi ludzie przez dwa tygodnie chodzili po przystankach autobusowych i po centrum Rybnika. - Pytaliśmy się napotkanych ludzi, czy zgadzają się z treścią petycji i chcą się pod nią podpisać. Prawie zawsze się zgadzali, 9 na 10 osób złożyło swój podpis – wyjaśnia Karol Szymura.

Więcej na temat treści samej petycji pisaliśmy w artykule >>Pół tysiąca osób za darmową komunikacją w zimie. Petycja trafi do prezydenta<<

Jak dodaje, akcja miała swój początek pod wpływem mieszkańców Rybnika. - To oni mnie zainspirowali, bo wielu z nich chciało darmowej komunikacji przez cały roku. Ja natomiast pomyślałem, że warto podkreślić tę propozycję w kwestii zwalczania smogu. Jak sam pan prezydent mówił, jeżeli sytuacja nie ulegnie poprawie, to my wszyscy zapłacimy za to zdrowiem – mówi.

21-letni student doradztwa politycznego i publicznego podkreśla, że nie działa w żadnym stowarzyszeniu. Odnosi się też do komentarzy krytykujących jego pomysł. - Nie ma czegoś takiego jak „darmowa komunikacja”? Chcę tylko przypomnieć, że za wszystko płacimy, jeżeli jest finansowane ze środków publicznych. Darmowa komunikacja ma służyć ludziom. Jeżeli ja za coś płace, to muszę to robić drugi raz. Dlaczego więc mam płacić za coś dwa razy, jeżeli mogę to zrobić raz. Płacimy za orliki, urzędników, za każdą część życia publicznego – wyjaśnia.

AKTUALIZACJA (godz. 16.00): Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu przesłała nam stanowisko prezydenta Rybnika - Piotra Kuczery.

"Nie miałem okazji zapoznać się jeszcze z samą petycją. Wiem, że została dziś złożona w urzędzie. Znam jej postulaty z mediów. Na ten moment mogę powiedzieć, że jestem przeciwnikiem dawania ludziom czegoś za darmo, ponieważ takie pojęcie nie istnieje. Zawsze ktoś ponosi koszty. Zdecydowałem się na tzw. darmową komunikację w czasie, kiedy normy zostały przekroczone w sposób rekordowy i w tamtym momencie było to działanie doraźne w sytuacji kryzysowej.

Jesteśmy w trakcie przygotowywania korzystnych zmian w ZTZ dotyczących cen za bilety a także rozkładów jazdy. Chciałbym iść raczej w kierunku upowszechnienia transportu zbiorowego i zwiększenia jego dostępności. Darmowa komunikacja w czasie smogu nie rozwiązuje podstawowych problemów związanych z jakością powietrza. Szczególnie w naszej aglomeracji badania pokazują, że niska emisja to zanieczyszczenie, za które głównie odpowiadają przydomowe kotłownie i spalanie niskiej jakości węgla, odpadów węglowych a także śmieci. Wciąż apeluję o rozwiązania prawne na poziomie ogólnopolskim w temacie poprawy jakości powietrza. Samorządy podejmują wysiłek dotacji do wymiany źródeł ciepła dla mieszkańców od kilku lat ale bez pomocy na poziomie krajowym sobie nie poradzą."

Oceń publikację: + 1 + 138 - 1 - 55

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (79):
  • ~Maalibu 2017-02-06
    15:23:36

    Niestety w tym przypadku wiek p.Karola obrazuje jak mało wie o smogu i działaniu "Miasta", PR-owo też bardzo słabo. Jak dla mnie "Bardzo sucho"

  • ~Edward Jastrzembski 2017-02-06
    15:26:21

    97 31

    Po co dopłata do pieca jak ten nowy i tak będzie kopcił, może mniej
    ale będzie kopcił. Trzeba planu dalekosiężnego, konkretnego
    z terminami i finansami włącznie. To co teraz się robi tylko strata
    pieniędzy.

  • ~Łukasz Biegiesz 2017-02-06
    15:42:15

    88 31

    Dlaczego uważa Pan że nowy piec będzie kopcił? Ludzie wy naprawdę nie rozumiecie kwintesencji problemu i później widać takie komentarze. Co do pomysłu z darmową komunikacją - nie jest to dobre rozwiązanie. Lepiej było by cały dochód z zimowej komunikacji przeznaczyć na ekodotacje. Wówczas likwidujemy źródło problemu a nie ograniczamy chwilowego efektu. Tym bardziej że transport to nikły udziałowca smogu w naszym mieście. A z darmowej komunikacji raczej nie skorzystają w nadmiarze posiadacze damochodów

  • ~pprywatne 2017-02-06
    16:12:35

    152 1

    Nie potrzeba kolejnego rozdawnictwa w postaci dotacji. Wystarczy ulgi w postaci zniżki na podatek od nieruchomości, tania taryfa prądu, gaz w normalnej cenie - tak jak w innych krajach.

  • ~panoczek 2017-02-06
    16:16:57

    Uśmiałem się do łez. Mam nadzieje, że młody człowiek coś wyniesie z tej lekcji.

  • ~biuro@. 2017-02-06
    16:26:28

    94 19

    Chłopaki róbcie takie petycje zaraz przed wyborami ,wtedy zgodzą się na wszystko ... a teraz możecie sie pocałować w nos i pospacerować na "świerzym powietrzu" .

  • ~ 2017-02-06
    16:43:27

    66 5

    Wróciłem z pracy i w skrzynce ulotka, o niskiej emisji. Wszystko piękne, z tyłu nawet (podejrzewam "sponsorzy") firmy, w tym niemiecki producent pieców. Czy na prawdę nie ma polskich firm? Wyczytałem także, że pompa ciepła najwydajniej współpracuje z ogrzewaniem podłogowym. Jak dla mnie cały dom musiałbym wyburzyć i zbudować na nowo. Myślę, nad piecem na pellet, ale jaką mam gwarancję, że za parę lat nie będę musiał go wymieniać, bo stanie się mało ekologiczny.

  • ~flanger 2017-02-06
    16:48:08

    89 5

    "Na ten moment mogę powiedzieć, że jestem przeciwnikiem dawania ludziom czegoś za darmo, ponieważ takie pojęcie nie istnieje. Zawsze ktoś ponosi koszty. "
    Niezręczne sformułowanie ponieważ koszty ponoszą podatnicy... Właśnie ci "ludzie". Ja jestem przeciwnikiem dawania własnych pieniędzy politykom "za darmo". Nie mówiąc już o pozwoleniu na ciągłe zadłużanie miast, instytucji i państwa. A przypomnę że wszelkie opłaty, podatki i składki ZUS w Polsce stanowią prawie 70% pensji. Polak hojnie opłaca i nie myśli że robi to za darmo. Suweren a może już nie?

  • ~Ola Szymura 2017-02-06
    16:49:35

    Moim zdaniem bardzo dobrze, że młodzi ludzie interesują się takimi sprawami oraz próbują zrobić COKOLWIEK aby było lepiej, zdrowiej i bezpiecznej. Nawet jeżeli nie zgodzą się na taki pomysł to brawa dla Pana Karola i jego kolegi za wysiłek i włożoną pracę dla dobra ogółu.

  • ~Daniel Piotrowski 2017-02-06
    17:10:00

    64 17

    Pan Kuczera trochę umywa ręce "apelując o rozwiązania na poziomie ogólnopolskim". Jasne, one są ważne, ale miasto też ma swoje możliwości. Dlaczego Rybnik nie narzuci np. w ścisłym centrum obowiązku przyłączenia się do ciepłociągu?

  • ~rybnikus 2017-02-06
    17:21:04

    61 17

    Jakie darmo moralność PO, przecież to są nasze podatki, my Polacy je płacimy.

  • ~Tomasz Nieradka 2017-02-06
    17:32:57

    26 31

    w Rybniku powinno sie zrobic system rowerow miejskich z ktorych bardzo duzo ludzi by korzystalo, nawet w cieplejsze dni zimowe :) polegało by to na tym .ze w kilkudziesieciu miejscach miasta są stacje z wypozyczalniami rowerow za pare groszy na godziny ktore mozna wypozyczyc na jednej ,,stacji,, a oddac na innej,np.z stacji na nowinach wypozyczam rower bo jade załatwic cos w UM ,i obok niego oddaje rower itd. ,itp.

  • ~lola2310 2017-02-06
    17:46:09

    99 14

    W Żorach komunikacja jest darmowa cały rok

  • ~Józef Brzozowski 2017-02-06
    17:48:11

    54 25

    Nie ma darmowej komunikacji. To byłoby perpetuum mobile. Za „darmową” komunikację płacą wszyscy mieszkańcy w podatkach. W Rybniku mieszkańcy i tak płacą na ZTZ, obojętnie czy korzystają, czy nie. Może warto by przeanalizować ile trzeba by dopłacić, by ta komunikacja była bezbiletowa.

    Kwota dopłaty byłaby mniejsza niż wpływy z biletów. Byłaby pomniejszona o koszt dystrybucji i kontroli biletów.

    Jakie byłyby zyski dla miasta? Można by znacznie podnieść opłaty parkingowe, część ulic przeznaczyć na buspasy, znacznie mniej byłoby samochodów w centrum, i byłoby czystsze powietrze – miej samochodów w centrum, mniejsze korki, mniej spalin i hałasu.

  • ~kaktusnadłoni 2017-02-06
    18:04:19

    46 24

    Niech mi Pan Prezydent wybaczy, ale to co Pan mówi, cytuję: [cyt] Zdecydowałem się na tzw. darmową komunikację w czasie, kiedy normy zostały przekroczone w sposób rekordowy i w tamtym momencie było to działanie doraźne w sytuacji kryzysowej. [/cyt]

    W moim rozumieniu brzmi jak zachęta: „palcie więcej śmieci i plastiku, częściej zaoszczędzicie na komunikacji”. Chyba nie tędy droga...

  • ~wojto 2017-02-06
    18:06:43

    44 29

    Jakie rowery? Jakie buspasy? Ludzie! Najpierw walka ze smogiem z mułów / flotów i kopciuchów, który niestety na poziomie rządowym już został pogrzebany (zresztą można się tego było spodziewać...) A dopiero później można promować inne sposoby poruszania się po mieście inne niż samochodem.
    BTW ja jutro zrobię przed "CPN-em" ankietę, kto jest za darmowym paliwem, a przed Biedrą kto jest za darmowymi produktami chlebo czy bułkopodobnymi - będę miał skuteczność 100/100

  • ~Jacek Kuchcik 2017-02-06
    18:25:40

    45 23

    Od jutra zbieram podpisy zeby na okres zimy dostawac za darmo paliwo na stacjach bezynowych?

  • ~totrzebaskomentowac 2017-02-06
    18:37:59

    44 22

    Skoro trzeba pisać petycję, to napiszmy i my!!!! Panie prezydencie- krótka piłka... Żądamy podłączenia całego miasta do ciplociagu ewentualnie gazociągu. Na niewiadom pociągnąć od niedobczyc, na buzowice od rydultow (oczywiście trzeba się dogadać) . Połączyć dzielnice takimi nitkami i zmusić ludzi do rezygnacji z węgla.
    Ja osobiście pięć wyniose na puklu na złom, jeśli będzie cieplociag. U mnie nie ma ani gazu ani cieplociagu.
    Przy okazji jakby kopalin może by drogę do porządku odwodnili.

    WIEC ARTEKS DO DZIEŁA, NIE KOMENTUJ TYLKO PUSZ PETYCJĘ. Myślę, że połowa Rybnika się pod tym podpisze. Nawet gorole kopidoly...

  • ~crustom 2017-02-06
    18:46:19

    53 7

    Przyszłe wybory samorządowe wygra ten, który obieca darmową komunikację i niższe ceny wody ...

  • ~templariusz 2017-02-06
    18:52:05

    73 10

    Panie Prezydencie: no cóż, LUDZIE WYBRALI PANA ZA DARMO :I co Pan na to?

  • ~pprywatne 2017-02-06
    19:01:06

    59 6

    Samo podłączenie do gazociągu lub ciepłociągu nic nie zmieni. W tej chwili sporo ludzi ma w domu piec gazowy, a pali węglem. Póki ludzi nie będzie stać albo się opłacać palić gazem, to wszystkie zakazy i nakazy na niewiele się zdadzą.

  • ~kierowca bombowca 2017-02-06
    19:06:31

    3 5

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~MTWWD 2017-02-06
    19:11:16

    58 35

    To sie nauczyli tym 500+ co by wszysko za darmo dostować. Jo musza zapindzieloć co by se sąsiady balangowały bo mają dziecków narobione jak mrówków. A baba sąsiada awansuje co 9 miesięcy o 500 złoty. TAK DEJCIE IM WSZYSKO ZA DARMO - jo chca ino toniego gazu.

  • ~Henryk Adamczyk 2017-02-06
    19:20:26

    56 9

    W obozach pracy powinna być komunikacja za darmo. W styczniu na r90 reklamowała się znana firma że do pracy potrzebują firma z przyszłością Itp . A ja na swoje kompetencje zawodowe już wydałem 40 tyś zł . Lubie sobie pożartować i okazyjnie zawitałem do firmy : kierowców potrzebują oooooo tak woła pani za biurka, ile za robię w waszej firmie ? na okresie próbnym 1500 zł netto ( na rękę ) . Panie Kuczera stop obozom pracy !!! koleżanka Bieńkowska mówiła że za 6 tyś to tylko złodziej pracuje .

  • ~bronekk 2017-02-06
    19:24:40

    34 20

    trochę nie rozumiem - bo skoro darmowa komunikacja była dobra w czasie trwania smogu, to logicznie na pewno byłaby też dobra przez cały okres jesienno-zimowy, a nawet przez cały rok, podobnie jak jest w Żorach

  • ~pprywatne 2017-02-06
    19:34:00

    40 8

    ~bronekk Tylko, że w Żorach śmierdziało podobnie jak w Rybniku mimo tej darmowej komunikacji...

  • ~orka 2017-02-06
    19:50:04

    48 12

    Panie Kuczera niech pan nie zapomina jak były prezydent Fudali że na stanowisko które Pan piastuje są wybory, a jak pokazują pańskie rządy brak Panu pomysłu tutaj np. na rozwiązanie problemu smogu, coraz gorsze pomysły magistratu. Komunikacja miejska jako taka powinna być darmowa i tak w większości opłacamy funkcjonowanie tego tworu poprzez podatki które oczywiście systematycznie rok do roku rosną. Największe możliwości uzyskania oszczędności to ograniczenie administracji do minimum a nie mnożenie bytów, ale tutaj władza tym nie jest zainteresowana. Smog na dziś to zakaz mułów, flotów na już, kontrole i wychwytywanie tych którzy palą śmieci, nowe domy tylko kotły klasy 5, stare domy stopniowo przechodzenie na lepsze piece. Ogólnokrajowo dajcie ludziom zarobić jak na Europe przystało, a wiele problemów samo się rozwiąże.

  • ~adaminho89 2017-02-06
    20:02:36

    27 4

    Ma teoretycznie rację, że i tak podatnik zapłaci drugi raz za darmową komunikację, jednak realnie na to patrząc co ma normalny podatnik z podatków w naszym kraju ???? . Państwo okrada nas jak można, za chwile nawet z deszczówki będzie podatek. Zus wylicza życie człowieka na ok. 56 tysięcy mimo, że średnio uzbiera z jednego człowieka pół miliona. Obecnie może trochę nasze społeczeństwo skorzysta na 500+, niby szkoła i fikcyjny szpital, w którym i tak jak się nie zapłaci, to i tak nic się nie załatwi... A tak cała kasa idzie na premie urzędasów, polityków, na mafię w białych i czarnych fartuchach, więc młodzi się łudzą, że to są ich (kasa) podatki... Choć przykład darmowej komunikacji miejskiej w Żorach pokazuje, że później są 2 autobusy na dzień i nigdzie nie da się dojechać, ale jest darmowa..,,

  • ~Genowefa50 2017-02-06
    20:03:07

    29 13

    kopalnie wom likwiduja a wy sie cieszycie.To poczatek konca.Panie Kuczera slazoki sa pamietliwe.Pilsudski o polokach powiedziol ze jakby Ponboczek nie bol do nich milosierny to dali za swoja gupota by po czterech chodziyli.

  • ~ 2017-02-06
    20:29:50

    13 50

    Wszyscy wiemy, że większość smrodu jest z jednorodzinnych domków i pieców zwanych śmieciuchami. Ale jak się idzie główną ulicą gdzie jest gęsta zabudowa albo jest pod górkę, a ruch aut jest duży - naprawdę spaliny są bardzo dotkliwe i uciążliwe. Zwłaszcza zimą kiedy nie działa naturalna filtracja roślin. Podziwiam tego młodego człowieka za pomysłowość i prospołeczne działania nawet jeśli pomysł jest kontrowersyjny. @MTTWD ale przecież gaz jest tani! Wiele osób woli przerabiać silniki samochodów na gaz bo jest tańszy od benzyny. To muły były za tanie, stąd wydaje się tobie i innym nieczytatym, że gaz jest drogi. Wiele osób mających przeciętne dochody opala swoje budynki gazem i chwalą sobie wygodę. Co najwyżej nie mają 30 stopni w domu jak większość mułowców ale nie szkodzą innym i środowisku. Mają przez to czyste sumienie jak idą do kościoła w przeciwieństwie do trucicieli.

  • ~pprywatne 2017-02-06
    20:38:18

    33 8

    ~orient "Gaz jest tani" - widzę, że jesteś w temacie...

  • ~ 2017-02-06
    22:34:07

    29 2

    w całych rozważaniach należałoby jeszcze przeanalizować, ile kosztuje eksploatacja ósmego cudu świata ( a przynajmniej Rybnika), czyli karty miejskiej, która pomimo planów poprzednich włodarzy, służy tylko jako bilet komunikacji miejskiej, do tego upierdliwy w obsłudze (konieczność " odbijania każdego przejazdu , także w miesięcznym), może okazać się, że wpływy z karty pokrywają głównie jej obsługę, można wtedy śmiało zlikwidować ten "gadżet", bo darmowa (czytaj bezbiletowa) komunikacja nie będzie wcale dla miasta droższa niż obecnie

  • ~qwer 2017-02-06
    22:46:13

    13 3

    pprywatne zgadzam się w 100%. Ale gdzie jest Arteks....? Napewno w pracy.Rachunek za gaz do zapłaty :)

  • ~ 2017-02-06
    23:07:39

    23 3

    nie darmowa komunikacja zachęci mieszkańców do korzystania z niej, tylko wygoda, w mojej dzielnicy (Stawowa), autobus jedzie co godzinę lub rzadziej, objeżdżając do tego na około połowę miasta, to zauważymy, że jeżdżą nim tylko uczniowie i ci którzy muszą, bo nie posiadają samochodu, pozostali ze względu na czas i wygodę wybierają samochód, wprowadzenie darmowej komunikacji wobec powyższych argumentów niewiele zmieni, dopiero głęboka reforma rozkładu i przebiegu linii może przynieść poprawę, inny przykład : w Warszawie bilet miejski obejmuje przejazdy pociągami, metrem autobusami i tramwajami, mój znajomy mieszkając na obrzeżach jeździ do pracy w centrum pociągiem (pomimo posiadana samochodu firmowego i zapewnionego miejsca do jego parkowania w firmie) pociągiem, argument jest bardzo konkretny: pociągi jeżdżą często i nie stoją w korkach, przez co taki przejazd jest o wiele szybszy niż samochodem, a w razie czego, w ramach jednego biletu, zawsze można jechać autobusem, u nas niestety taka forma połączenia komunikacji pozostaje w sferze marzeń, góruje propagandowe gadżeciarstwo ( karty, wyświetlacze na przystankach) , zamiast pracy u podstaw (sensowne i przyjazne rozkłady i trasy, unifikacja biletów i rozkładów z innymi przewoźnikami), w tych sprawach jest bardzo wiele do zrobienia, ale tutaj potrzeba pracy a nie taniego populizmu

  • ~Luty 2017-02-06
    23:10:06

    11 5

    Jestem zwłaszcza, za nie dawaniem za darmo ludziom smogu, który przekłada się na ekwiwalent przymusowego wypalenia nawet kilkunastu papierosów dziennie!!!

    (Konkretne działanie to byłaby np. nowa elektrociepłownia i umożliwienie kolejnych podłączeń, przede wszystkim osiedli i blokowisk ; ewentualnie preferencyjne ceny na ogrzewanie prądem )

  • ~cabrio 2017-02-06
    23:44:07

    19 14

    śmiać mi się chce co ci ludzie wyprawiają media nakręcają o smogu na okrągło jadąc samochodem widze co niektórych debili w maskach przeciwpyłowych hahahahahah na kopalnie niech idą fedrować na przodek a zakaz palenia flotu i mułu nic nie zmieni smog dalej bd za dużo jest domów jednorodzinnych koło siebie zobaczymy czy powietrze bd czystsze po wprowadzeniu zakazu gwarantuje że nie

  • ~Arteks 2017-02-07
    00:20:58

    13 38

    @cabrio - to ciesz się i śmiej, ale w twoim przypadku już wkrótce będzie to śmiech przez łzy jak nie będziesz już mógł palić tym świństwem jakim jest muł czy jak znikną ostatnie bezpłatne parkingi w Rybniku. :D Pewnie, że z tego powodu całkowicie nie zniknie smog ale jest szansa, że znikną gigantyczne przekroczenia PM10 jakie czasami się zdarzają. Poza tym z tego co się słyszy to ludzie działający w tych różnych alertach smogowych - wcale na tym nie poprzestaną. Muł i flot to pierwszy krok w działaniu. Wielu osobom nie podoba się to, że społecznicy, samorządowcy czy media wzięły się w tej sprawie do pracy i to cieszy. 5 lat temu nikt sobie nawet nie wyobrażał, że taka uchwała będzie możliwa. Ale świadomość szkodliwości smogu, braku równowagi transportowej czy błędów planu zagospodarowania miasta - wciąż wzrasta.

  • ~THE Bill 2017-02-07
    07:21:53

    18 7

    Panie Karolu - proszę sobie zadać pytanie, czy pomimo szczerego podziwu dla Pańskiej pracy, przedstawione wyniki w postaci 560 podpisów są rzetelne? Pytał Pan osoby, które już wybrały autobus. Ich petycja to troska o nasze dobro czy własne portfele? Gdyby to było 560 osób, które podróżują samochodami, to byłoby coś. A tak pyta Pan o możliwość jazdy za darmo dla pasażerów autobusów - tak jak poprzednicy mówili - piszmy petycję o darmowe paliwo, czy produkty ze sklepu. To się mija z celem. Proszę stworzyć nowa petycję o obniżenie ceny biletów, żeby zachęcić do przesiadki z aut do autobusów to sam się zgłoszę do Pana i złożę swój podpis. I zgadzam się z poprzednikami, że Pan Kuczera zasłania się działaniem ogólnokrajowym, a sam nie chce robi nic drastycznego. Panie Kuczera, po komentarzach jakie tu są - może pora wziąć się do roboty i zostawić po sobie coś dobrego, bo chyba nie ma co liczyć na reelekcję? Sam się trochę na Panu zawiodłem biernością.

  • ~minowa 2017-02-07
    09:25:57

    14 6

    Orient, ty to jesteś naprawdę oczadziały. Moze jesteś prywaciarskim dorobkiewiczem, dla którego muł jest za tani - a nie gaz i prąd za drogi. Ciekaw jestem, ile płacisz swoim pracownikom pod stołem, ile prywatnych zakupów dokonujesz na potrzeby firmy. Takie masz czyściutkie rączki ? Nic nie masz sobie do zarzucenia Nie każdy jest cwaniaczkiem prywaciarzem ! Już mam dość tych twoich zjadliwych komentarzy i wynoszenia się ponad innych.

  • ~kwasny15 2017-02-07
    10:07:47

    13 7

    Moim skromnym zdaniem, jeżeli tak bardzo przeszkadza nam smog proponuje przejść na rowery, zmniejszymy tym stężenie smogu. Auta autobusy i wiele innym mechanicznych pojazdów dokłada się do smogu.
    Spaliny z aut autobusów to jest co?
    Nie wydaje mi się aby była to dobra decyzja o darmowej komunikacji której i tak nie będzie. Każdy płaci podatki i myślicie że z czego to zabiorą nie zapłacimy 5 zł za bilet ale z podatku i tak to zabiorą.
    Bezsensowny pomysł moim zdaniem. Robienie tylko większej zadymy niż jest teraz. Nakręcanie mediów, telewizji, radia wszystkiego. Jest wiele innych potrzeb finansowych w Rybniku, niż sponsorowanie jazdy na free autobusami.

  • ~jojo 2017-02-07
    10:48:34

    22 2

    A dlaczego nikt nie podaje,że energia elektryczna jest w Polsce jedną z najdroższych ? A i gaz jest na zachodzie tańszy niż u nas.Tak więc orient zanim napiszesz coś to idź zapłać rachunki za prąd i gaz.

  • ~ 2017-02-07
    10:56:09

    5 10

    Ha ha , Minowa, ale cie boli, że ktos mądrzejszy od ciebie

  • ~jajko 2017-02-07
    10:57:15

    11 6

    Ogromne gratulacje za pomysł i inicjatywę. Miło słyszeć, że młodzi ludzie angażują się w swoje miasto. Wielu potrafi tylko pisać komentarze i narzekać. Super sprawa i super działanie. Takich ludzi potrzeba, takich którzy działają.

  • ~minowa 2017-02-07
    11:00:50

    9 6

    orient mądrzejszy ? W którym miejscu ?

  • ~imrahil 2017-02-07
    11:31:34

    10 16

    ~jojo - od kiedy to energia elektryczna jest w Polsce taka droga? że na rynku hurtowym jest droga, to się zgadzam. ale zapytaj w Niemczech ile kosztuje u nich 1 kWh po dołożeniu wszystkich podatków, to możesz się zdziwić. a i tak tam jest bardzo popularne ogrzewanie pompami ciepła. wiesz dlaczego? bo jak się buduje nowy dom, to się go izoluje, a nie kombinuje na wszystkie strony jak obejść przepisy (i tak pod tym względem łagodne w naszym kraju). w zasadzie zgodnie z przepisami nie da się już dostać pozwolenia na budowę domu bez odzysku ciepła z wentylacji, a nadal takie się buduje. a potem płacz, że prąd i gaz drogi. prąd poza szczytem ze wszystkimi opłatami kosztuje tyle co gaz, po instalacji pompy ciepła ogrzewanie domu może być tańsze dwukrotnie od grzania węglem. a pomysł z darmową komunikacją jest idiotyczny.

  • ~Jan Jelocha 2017-02-07
    11:59:13

    20 6

    imrahil-Przeliczałem koszty prądu z Londynu, przeliczałem na kHw moja siostra w Londynie płaci 53 grosze za jeden kHw(przeliczyłem to walutowo), ja płacę 65 groszy za jeden kHw, jednak inaczej zarabiamy, bo u nich 6 tys zł to są małe zarobki. Ogrzewanie ocieplonego domu 200 m kwadratowych to koszt 9 tys zł, prądem ok 12 tys zł, węglem to około 4 tys zł. Takie są fakty, fizyki i ekonomi nie złamie pan propagandą, bo propagnda głosi, że mając 50 kg węgla, da się ogrzać, trzeba po po prostu zapakować na plecy ten węgiel i jak zimno to na plecy i maszerować, maszerować i jeszcze raz maszerować, człowiek się spoci z ciepła jak diabli

  • ~ 2017-02-07
    12:30:36

    10 13

    @pprywatne @minowa a nie jest tak, że ludzie sobie wmówili, że coś jest drogie? Wielu ludzi ogrzewa w Polsce swoje budynki gazem. Nawet w Rybniku sporo jest budynków z charakterystycznymi budynkami ogrzewanymi gazem. Jedni mogą, a inni nie? Jeżdżenie autem jest tanie czy drogie? Oczywiście że drogie ale wygodne. Bilety na żużel są tanie czy drogie? Drogie a mimo to prawdziwy fan sobie na nie pozwoli. @Jelocha na Ukrainie gaz zdrożał dwukrotnie. Obecnie kosztuje ok. 280 E za 1000 metrów sześć. a wiesz ile wynosi średni zarobek? Ok. 150 E. Zimy tam są bardziej ostre niż u nas, np. niedawno pokazywano relację z Donbasu, śniegu chyba z pół metra tam było. U nas bogaci ale przy tym zacofani ludzie próbują używać jakichś mitów i przykrywek do tego aby nic nie zmieniać bo im się nie chce i przywykli już do tego brudu i smrodu. No ale już niedługo. Bo w obliczu zakazu paleniu flotem i mułami wielu będzie musiało zacząć myśleć. :)))))))

  • ~pprywatne 2017-02-07
    13:24:13

    7 10

    ~Jan Jelocha Do tego wystarczy jeszcze policzyć ile węgla można było kupić za pensję minimalną w roku dajmy na to 2000, a ile można kupić teraz. To samo można zastosować do gazu.
    Dlatego wiele osób przechodzi na tańsze paliwo, a w ekstremalnych przypadkach na śmieci.
    Zakazy nic nie zmienią, a spowodują, że jeszcze więcej śmieci i innych odpadów wyląduje w piecach.
    Ale u nas wszystko naprawia się od d...y strony...

  • ~jojo 2017-02-07
    13:28:52

    11 4

    Orient a ja znam wielu takich co mają ogrzewanie gazowe a przy mrozach idą do kotłowni grzać węglem bo gaz jest za drogi (nawet lekarz dobrze zarabiający w szpitalu plus praktyka prywatna.

  • ~Robin Tell 2017-02-07
    14:26:21

    8 5

    Jednej rzeczy ów młodzieniec mi nie powiedział. Jaki kocioł posiada i czym w nim pali jego tata z mamą, dziadki, wujkowie i ciocie. Druga sprawa czym jeździ on i jego rodzina?

  • ~Jan Jelocha 2017-02-07
    14:54:34

    18 0

    orient-Na Ukrainie i w Niemczech na wsiach to główne paliwo jest drzewo, jedź tam i zobacz, ja byłem i widziałem czym pala i jakie paliwo mają przed domami.

  • ~Łukasz Cesarski 2017-02-07
    15:04:47

    10 20

    PANIE PREZYDENCIE KUCZERA JESLI TAK BEDZIECIE POSTEPOWAC DALEJ TO KAZDY WYBORCA NIE BEDZIE GŁOSOWAŁ NA PANA NIESTETY I JESZCZE JEDNO Z NASZYCH PODATKÓW IDZIE NA ZTZ CZYLI RZECZ JASNA ZE KOMUNIKACJA MIEJSKA DOSTAJE OD NASZ !!TYLKO POŁOWA IDZIE Z BILETÓW WIEC MOIM ZDANIEM KOMUNIKACJA POWINNA BYC DARMOWA DLACZEGO POWINISMY BYC GORSI OD MIESZKANCÓW ZOR NIE DO POJECIA DLA MNIE I TEZ SIE DOMAGAM OD PANA SZACUNKU JAKO WYBORCA !!!!! ŁUKASZ Z RYBNIKA NOWIN FLORIANSKA

  • ~Łukasz Cesarski 2017-02-07
    15:09:41

    17 17

    PANIE PREZYDENCIE KUCZERA DOSTAJE PAN ZA DARMO WYNAGRODZENIE I SAMOCHÓD OD PODATNIKA WIEC NIECH PAN NIE MÓWI ZE NIC NIE MA ZA DARMO I NIE OSZUKUJE !!!!! ŁUKASZ Z RYBNIKA NOWIN FLORIANSKA

  • ~pprywatne 2017-02-07
    16:30:02

    12 10

    Moim zdaniem, to komunikacja miejska jest w ogóle zbędna w Rybniku. Przecież całe centrum można przejść w kilka minut i to w każdą stronę. Potrzeba jedynie autobusów, które przywiozą i odwiozą dzieci z odleglejszych dzielnic. Ktokolwiek mieszkający poza ścisłym centrum nie będzie jeździł autobusem do miasta, bo to niewygodne i nie praktyczne np. na zakupy. Może jeszcze w lecie, ale zimą trzeba najpierw przebyć lody i śniegi aby dotrzeć do przystanku narażając się na kontuzje na śliskiej nawierzchni.
    Komunikacja miejska ma sens w wielkich miastach.

  • ~Arteks 2017-02-07
    18:02:20

    9 14

    @pprywatne - debilne komentarze polegają na tym, że ktoś wygłasza jakąś swoją ideę którą potem sam obala... Tak jest w twoim przypadku. Najpierw napisałeś, że komunikacja miejska jest niepotrzebna, a potem napisałeś, że trzeba jakoś dzieci z odleglejszych miejsc dowieźć... Skoro uważasz, że miasto można przejść w kilkanaście minut - powiedz, po co tyle parkingów? Przecież skoro można tak łatwo się wszędzie dostać, nie wystarczyłby jeden? ?? Na końcu piszesz, że komunikacja miejska ma sens w wielkich miastach. Ale po co? Skoro według ciebie autem można wszędzie dojechać? A jeśli jednak auta nie rozwiązują z różnych powodów problemu to proszę cię nie pleć bo się w tym pogubiłeś całkowicie... Ps. Znasz jakieś miasto bez komunikacji miejskiej?

  • ~Arteks 2017-02-07
    18:08:11

    10 22

    @Jelocha @pprywatne - ciągle powtarzacie w kółko te same wyuczone regułki. Jeśli kogoś stać to niech ma willę 300 metrów kw. z basenem, stadniną, 5 łazienkami i 5 garażami i wszystko ogrzewane gazem. Ale jeśli kogoś nie stać na zwykłe cywilizowane ogrzanie domu - powinien się zastanowić czy nie zmienić domu na tańsze, mniejsze mieszkanie. Ubolewanie nad swoim losem jest totalnie irracjonalne w sytuacji kiedy jest wolny rynek i można dowolnie decydować o swoim losie. Przeciętny Amerykanin przeprowadza się 7 razy. A u nas niektórzy zacofańcy myślą trochę na zasadzie "jakiegoś mnie stworzył takim mnie mosz". Zero refleksji nad sobą, zero jakieś obywatelskiej odpowiedzialności, zero ekonomicznego myślenia... W Niemczech mnóstwo Ślązaków mieszka w blokach i nie sądzę aby tam ktoś ich za to obrażał. U nas niektórzy chcą mieszkać na swoim - a o te swoją nie potrafią nawet należycie zadbać.

  • ~pprywatne 2017-02-07
    18:21:21

    20 7

    ~Arteks. Już ktoś to wcześniej napisał, ale powtórzę. Najpierw zarób na prawo jazdy, później na samochód, mieszkanie i własny dom. Później się wypowiadaj, bo teraz nienawidzisz wszystkiego na co cię nie stać.

  • ~pprywatne 2017-02-07
    18:24:39

    20 9

    ~Arteks. Ilość plusów i minusów świadczy o tym czyje komentarze są debilne.

    Jeszcze raz: Piłeś lub ćpałeś - nie pisz.

  • ~MTWWD 2017-02-07
    18:51:03

    15 8

    ~Arteks chopie idź do doktora nich ci tabletki zmieni

  • ~Arteks 2017-02-07
    18:57:25

    11 14

    @pprywatne - jaką ty widzisz nienawiść w moich wpisach? Podaj jakiś konkretny przykład - tak jak ja podałem przykład na debilność twojej wypowiedzi. A ja rozkładam cię twoim własnym wpisem. Odnośnie twojej rady możesz ją odnieść do siebie - bo twoje wpisy pozwalają sugerować, że zarabiasz minimalną albo jesteś na utrzymaniu rodziców. ;)

  • ~Arteks 2017-02-07
    19:03:04

    8 13

    @MTTWD - taki komentarz dowodzi jednego - pustak z ciebie. ;P

  • ~Iwona Krystyna Pawlovicz 2017-02-07
    19:09:26

    10 1

    Trochę nielogiczne i niemiarodajne jest zbieranie podpisów pod ta petycją na przystankach autobusowych.Gdyby taka akcja była przeprowadzana na rybnickich parkingach wtedy mogłoby się okazać ile jest potencjalnych chętnych na korzystanie z miejskiej komunikacji gotowych zostawić auto w garażu.Wtedy można byłoby mówić o próbie walki ze smogiem.Ale oczywiście godny pochwały jest entuzjazm oraz inicjatywa społeczna tego młodego człowieka.I tego należy Mu pogratulować

  • ~drwall 2017-02-07
    23:53:30

    13 3

    Arteks, naucz się jednego, mianowicie tolerancji, każdy ma prawo żyć i mieszkać jak chce. Jeśli nie łamie prawa, to nic ci do tego, kto , jak i gdzie mieszka. To że z wsi przyjechałeś do Rybnika, nie znaczy że u nas też są zasady twojej wsi, czyli zaglądania komuś do garów. Jak ktoś ma dom, jest to jego własność i może sobie tam mieszkać bez względu na jego dochód, może go ogrzewać lub też nie, prawo jak na razie zabrania mu jedynie spalania śmieci. Może sobie ten dom ocieplić lub też nie ocieplać, jego dom, jego ziemia i jego sprawa, tobie nic do tego, bo nie masz prawa zaglądać komuś do garnka, tak jak na twojej wsi to bywało i nie masz prawa komuś mówić jak ma żyć, pouczać to możesz sobie swoje dzieci, jak wprowadzałeś się do Rybnika, to swoje wiejskie wychowanie powinieś zostawić w tej wsi a nie zabierać je z sobą.

  • ~Arteks 2017-02-08
    00:40:56

    4 15

    @drwall - każdy ma prawo mieszkać jak chce - to prawda. Ale dlaczego niektórzy pozwalają aby ich domy wyglądały jak slamsy? Każdy ma prawo mieszkać gdzie chce - ale dlaczego potem niektórzy narzekają na korki, dojazdy/brak gazu, dobrych szkół i innych wygód ? Każdy ma prawo mieszkać w mieszkaniu/domu na jaki go stać - ale dlaczego mieliby ogrzewać je w sposób uciążliwy dla swojej miejscowości i sąsiadów? Każdy ma prawo pochodzić skąd chce - ale jeśli mieszka w mieście, ma się zachować jak mieszczuch i powinien mieć poglądy miejskie dostosowane do warunków życia w XXI wieku. Jeśli nawołujesz kogoś do tolerancji, dlaczego sam jesteś nietolerancyjny kiedy według twojej bajki jej ważny bohater pochodzi ze wsi i przez to jest niewychowany? Nietolerancja wobec mieszkańców wsi w twoim wydaniu?! ;P

  • ~drwall 2017-02-08
    01:23:10

    11 4

    Arteksie, twoje wychowanie oceniam na podstawie tego co piszesz, można mieszkać na wsi i nie byś wsiokiem, można też mieszkać w mieście i być wsiokiem. Jeśli ktoś mieszka w slamsach, to jest to jego slams i ma prawo mieszkać jak się mu podoba, może mieszkać jak w XIX wieku, ty mieszkasz jak w latach 70 i masz do tego prawo. Każdy z nas musi przestrzegać prawa ustaw czy uchwał, jeśli takowe przestrzega, to nie masz prawa się do takiej osoby się wtrącać, jeden nosi brodę a inny nie, jeden ma długie włosy a inny goli się na łyso. Dopóki nie zrozumiesz mieszkania w mieście, to też zawsze będziesz myślał po wiejsku, czyli ten co żyje inaczej niż ja, to jest bee. Prosty przykład, co by było, gdybyś my myśleli tak jak ty, czyli my mamy auta, to zlikwidować pociągi i autobusy, bo po co są nam potrzebne, niech ci co tym podróżują, to kupią sobie rowery albo motorowery, lub zrobią sobie prawa jazdy i kupią auta. To by było właśnie wiejskie myślenie, czyli każdy ma żyć i myśleć tak jak ja, inaczej jest głupi, zacofany, śmieszny itp. Porzuć w końcu te swoje wieśniackie myślenie i naucz się choć trochę bycia miastowym, czyli tolerancyjnym i z myśleniem takim, że nie każdy chce żyć jak ty i myśleć jak ty. Jak ktoś chce mieszkać w slamsach to jego sprawa i jego życie, ty nie masz prawa wkraczać w jego życie, jak nie łamie prawa. Ale jak to mówią, człowiek wejdzie z wsi, ale wieś z człowieka nigdy, ty zapewne będziesz tego przykładem.

  • ~drwall 2017-02-08
    01:32:41

    10 4

    Jeszcze jedno Arteksie, wiesz co jest w mieście fajne? To że żyją tam wszelcy ludzie, od biedaków, bezdomnych, meneli po bogatych itp, Niestety ale takie są klimaty miasta, są tu i bardzo bogaci jak i bardzo ubodzy i biedni. Na wsi ten poziom różnic w zamożności jest dużo mniejszy, widać że nie umiesz się do tego przyzwyczaić.

  • ~drwall 2017-02-08
    02:08:09

    11 3

    Arteksie, napisałeś dziwne zdanie, cytuję "Każdy ma prawo pochodzić skąd chce - ale jeśli mieszka w mieście, ma się zachować jak mieszczuch i powinien mieć poglądy miejskie dostosowane do warunków życia w XXI wieku". Zdanie jest typu rozkazującego, stąd moje pytanie, kto ci tak powiedział, gdzie pisze to w ustawie czy w uchwale, że w mieście trzeba zachowywać się jak mieszczuch? Pomijam to, że ty nawet nie wiesz co to jest mieszczuch, ale czy to znaczy że na wsi trzeba się zachowywać jak wsiok? Czyli co, w mieście mamy wszyscy na równo zachowywać się tak samo? Tak samo żyć, ubierać się, to samo jeść, to samo mówić, myśleć? Na końcu sami ustalimy że to co robimy to jest mieszczańskie...Naprawdę tworzysz komedię, znam dużo ludzi z wsi i jakoś oni są normalni w mieście, nie odbija im palma jak wprowadzili się do miasta, ale widać że tobie palma zupełnie odbiła, jak wprowadziłeś się do Rybnika.

  • ~THE Bill 2017-02-08
    07:28:40

    5 2

    @drwall - nie masz racji. Nie jest tak, że "wolnoć Tomku w swoim domku". Niestety dla ciebie, ale dobrze dla innych, ale MUSISZ się dostosować do tego co ci prawo lub obyczaje nakazują. Nie możesz robić na swoim placu co ci się żywnie podoba. Sam pewnie nie raz denerwujesz się na zachowanie sąsiada. Nie możesz np. o północy rąbać drzewa, kosić trawników, nie możesz rozpalać ogniska na balkonie bloku, albo założyć kolonii karaluchów wolno żyjących na podłodze. nie możesz też zatruwać życia innym. To raczej twoje podejście jest małomieszczańskie i uważasz, że nikomu nic do twojej działki. Na wsi pewne zachowania są tolerowane, w mieście nie. Na wsi możesz sobie chodzić w gumiakach po domu. W bloku bym ci nakopał do d.. za wnoszenie gnoju z obory. Wrzeszczysz o braku tolerancji, a sam nie masz jej w sobie za wiele.

  • ~Iwona Knop 2017-02-08
    07:34:13

    5 2

    szlag ich nie trafi jak darmowe autobusy zrobią dosc płacimy...niewolnictwo nadal jest-nestety

  • ~imrahil 2017-02-08
    09:20:27

    6 4

    ~Jan Jelocha - moja średnia z faktury za prąd za rok to 0,37 zł/ kWh. w taryfie G12W w tanich godzinach prąd kosztuje tyle co gaz, czasem nawet mniej. sprawdź sobie cenniki Tauron. w taniej taryfie od wiosny do jesieni można np. ogrzewać wodę taniej niż w 90% kotłów na węgiel, bo ich sprawność w takich warunkach leci na łeb. a instalacja kotła w nowym domu wybudowanym uczciwie wg norm to jakieś wielkie nieporozumienie. ogrzanie domu 100 m2 z ciepłą wodą do zgodnie z przepisami od tego roku maks 9 tys. kWh, czyli przy koszcie prądu 0,255 zł - 2300 zł / rok. przy odrobinie dobrej woli i niesłuchaniu panów murarzy przy budowie spokojnie można zejść poniżej 2 tys. zł na rok przy koszcie kotłowni znacznie poniżej 2 tys. zł (grzałka, pompa obiegowa, bojler), a nie tak jak przy węglu 30 tys. zł albo więcej (brudne dodatkowe pomieszczenie, czyli metry kwadratowe, komin z obróbkami dachowymi, kocioł - najlepiej V klasy ze względu na nadchodzącą uchwałę antysmogową, bojler z wężownicą, zawory mieszające, armatura, miejsce na opał, koszty przeglądów kominiarskich). a za cztery lata kolejne zaostrzenie przepisów (max 7 tys. kWh na CO i CWU dla 100 m2), wiec dlaczego dzisiaj budować dom wg norm, które już obecnie wiadomo że będą przestarzałe?

  • ~drwall 2017-02-08
    11:41:19

    4 3

    THE Bill-Przecież wyraźnie napisałem, że skoro coś jest zgodne z ustawą czy uchwałą, to możesz robić w domu daną czynność. Jak na razie nie ma w prawie że nie wolno mieszkać w slamsach, że trzeba grzać gazem, że trzeba ocieplać dom itp. Natomiast jest w prawie tzw cisza nocna, jest też zakaz spalania śmieci, ja nigdzie nie napisałem że możesz łamać ciszę nocną czy też spalać śmieci, więc czytaj z zrozumieniem, bo wyraźnie napisałem, że jeśli nie łamiesz prawa, to znaczy że nikt nie ma ci prawa zabronić żyć po swojemu i nikt nie ma ci prawa dyktować i mówić jak masz żyć i co masz zrobić. Pomijam już głupotę wpisów ludzi, co twierdzą że trzeba sprzedać dom i iść mieszkać na bloki. Pytanie, skoro wszyscy sprzedają domy i wyprowadzą się na bloki, to kto w takim razie kupi te domy i kto sprzeda im mieszkania na blokach, skoro całe miasto ma się rzekomo przeprowadzić na bloki. Więc sam widzisz, jak ludzie nie umieją prostych faktów przeanalizować, po prostu palną jakąś głupotę, która nie ma żadnej logiki.

  • ~Arteks 2017-02-08
    13:32:45

    1 12

    @drwall - czy jakiś elaborat napisany o 1 czy 2 w nocy może być logiczny spójny czy mądry? Nie. Dlatego nawet nie chce mi się odnosić do twoich wypocin i nie doczytałem ich do końca... Odnośnie tego co napisałeś dzisiaj dlaczego uważasz, że pomysł aby ktoś kogo nie stać na utrzymanie domu lub na starość został sam - miałby nie skorzystać z dobrodziejstwa bloków i mniejszych mieszkań - dostosowanych do jego potrzeb? Czy chodzi o to aby wszyscy to zrobili? Nie, bo przecież wielu ludzi ma potrzeby dużych domów i stać ich będzie na ogrzanie czymś innym niż muł czy flot. Przecież wielu ludzi zaangażowanych w Alert smogowy mieszka w domach jednorodzinnych i ogrzewa je ekologicznie. Natomiast pogląd, że kogoś nie stać i dlatego musi używać najtańszego paliwa - szkodliwego dla innych i jego samego - wyleci w tym roku w powietrze za sprawą uchwały UMWŚ. Dlatego warto aby osoby które mają z tym problem wykorzystały okres maj-sierpień na przemyślenie tego czy dadzą radę bez mułu i floty. Według mnie większość sobie poradzi bo problem biedy społeczeństwa na Śląsku jest wydumany i nie ma zbyt wiele związku z rzeczywistością. A osobom z familokom i tak pomaga MOPS więc tu się nic nie zmieni bo tak czy owak im się pomaga. Ale jeśli ktoś nie da rady, niech pójdzie do jakiegoś biura nieruchomości, wyceni swoją nieruchomość, sprzeda ją i za pomocą tego samego biura kupi sobie jakieś atrakcyjne mieszkanie w bloku z centralnym ogrzewaniem w miejscu takim jakie będzie dla niego satysfakcjonujące.

  • ~minowa 2017-02-08
    13:36:37

    3 1

    Dane ze stacji Borki za dziś, 8 lutego. Jest -8 st, czyli dość mroźno jak na środek dnia i PM-10 w zasadzie w normie. Wystarcza, że jest delikatny wietrzyk 1-1,5m/s. Zasadniczy problem w Polsce to coraz słabsze wiatry, szczególne w pasie od Opola po Tarnów. To zjawisko ma miejsce od kilkudziesięciu lat. Starsi z nas zapewne pamiętają wichury jesienią i zimą, brak prądu w domach, ale to wszystko było 30-50 lat temu.

  • ~czorcik 2017-02-08
    14:54:22

    7 4

    Młody człowieku...zima się kończy( dziwne, że pod koniec zimy piszesz petycję...), ale ty zaczynasz kampanię wyborczą....zapytam: do czego chcesz się dostać wykorzystując smog, a właściwie histerię smogową?

  • ~michał s 2017-02-08
    20:25:57

    4 2

    Od 1996 roku oddaję krew, oddałem honorowo ponad 50 litrów. Niestety nie mogę doprosić się urzędników o wydanie uprawnienia do darmowych przejazdów komunikacją miejską. Mimo wszystko podziwiam młodego człowieka i życzę powodzenia.

  • ~ 2017-02-08
    23:31:49

    1 0

    ~michał s - a masz odznakę "Honorowy Dawca Krwi - Zasłużony dla Zdrowia Narodu" bo w naszym mieście jedynie tylko ta grupa krwiodawców może się starać o e-kartę uprawniającą do bezpłatnych przejazdów

  • ~Beata Wilczek 2017-02-09
    08:33:43

    5 0

    Darmowa komunikacja nie istnieje - zgadzam się. Najwięcej emisji powodują przydomowe kotłownie - zgadzam się. Niestety patrząc z drugiej strony, za co mają napalić w piecu ludzie którzy mają nędzną emeryturę w wysokości 500 zł? Po drugie, wszyscy mieliby ekologiczne piece, gdyby nie były one takie drogie a o dotacje było tak ciężko. Skoro rząd tak bardzo chce poradzić sobie ze smogiem, niech zwykły piec kosztuje 10 000 a ekologiczny 3 000 lub mniej - od razu będzie więcej chętnych. A dodatkowo dofinansowanie dla każdej osoby, której po prostu nie stać na godne, zdrowe życie.....

  • ~marian1501 2017-02-09
    09:41:32

    2 3

    Ograniczanie smogu tylko przez niskie ceny gazu z Rosji dlatego nalezy wynegocjować niższe a węgiel wyeksportować.

  • ~abz 2017-02-14
    15:53:10

    3 0

    Wystarczy aby sprzedawano nam opał węgiel po cenach za jakie jest sprzedawany za granice 80-90 dolarów to nikt nie będzie sięgał po opał zastępczy i kontrola na tzw. składach opału gdzie 30% to domieszki sprzedawane pod pełnowartościowymi towarami.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5296