zamknij

Wiadomości

Ośrodek w Stodołach będzie czynny! Otwarcie 1 maja

2013-04-28, Autor: 
Dobra wiadomość dla rybniczan przyzwyczajonych do wypoczynku nad Zalewem Rybnickim. Elektrownia wycofała się z planów całkowitego zamknięcia ośrodka w Stodołach. Od 1 maja to miejsce znowu będzie tętnić życiem.

Reklama

Od zeszłego roku EDF Rybnik usiłuje sprzedać Ośrodek Sportów Wodnych i Rekreacji w Rybniku-Stodołach. Podobno jest zainteresowany kupnem inwestor, ale negocjacje wydłużają się. Od wiosny na terenie ośrodka mogły działać tylko klub żeglarski Kuźnia Rybnik i szkółka windsurfingu Mirosława Małka. Dla rybniczan chcących odpoczywać nad zalewem ośrodek był zamknięty. Władze elektrowni nie wyjaśniły nam dlaczego tak się stało. Nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że do momentu podpisania umowy z inwestorem, właściciel ośrodka nie chciał ponosić żadnych kosztów z jego funkcjonowaniem. Zamknięte na kłódkę bramy ośrodka oburzyły rybniczan przyzwyczajonych do wypoczynku i rekreacji w tym miejscu. – To skandal! Przyjeżdżałem tu w weekendy z rodziną od kilkunastu lat. Co komu szkodzi, byśmy korzystali z urokliwej plaży ośrodka – napisał do redakcji pan Paweł. Takich listów otrzymaliśmy więcej.

Najwyraźniej krytyczne głosy mieszkańców Rybnika dotarły też do władz elektrowni. Podjęły decyzję, że ośrodek zostanie otwarty 1 maja. Przygotowanie infrastruktury ośrodka na majówkę powierzono Fundacji Elektrowni Rybnik. – Zapraszamy rybniczan do ośrodka już w środę 1 maja. Na odwiedzających czekać będą te same atrakcje co w zeszłym roku, m.in. wypożyczalnia sprzętu wodnego, tawerna i rejsy statkiem „Konrad” – mówi Stanisław Wójtowicz – prezes Fundacji Elektrowni Rybnik.

Oceń publikację: + 1 + 10 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (21):
  • ~STODOLY 2013-04-28
    09:00:56

    0 0

    Stodoły to nie tylko ośrodek ER... Możecie tu znaleźć fajne tereny na aktywny wypoczynek, fajne ścieżki rowerowe, zabytki architektury tj. Pałacyk Myśliwski, odwiedzić dom, w którym mieszkał Karol Wojtyła, dobrze zjeść, wypić dobre piwo, pojeździć konno, łowić ryby w rz. Rudzie, a dla wytrwałych poszukać w pobliskich lasach pozostałości po stawach cysterskich, na polnych drogach znajdziecie jeszcze pamiątki po kuźni ze Stodół... dla zainteresowanych mała podpowiedź gdzie szukać oraz jak się z biegiem czasu zmieniały Stodoły od 1740r... https://www.facebook.com/pages/Stodo%C5%82y/483330708372806?ref=tn_tnmn

  • ~leader7707 2013-04-28
    12:56:34

    1 0

    taj jest wszystko sprzedajcie, pozamykajcie i będzie jedna wielka h...nia...w Rybniku! od kilkunastu lat jest zamknięty ośrodek BIES w Rowniu, Ruda w remoncie na lato, basen w Kamieniu rudera z pływającymi żabami i odchodami zwierzęcymi, praktycznie nie ma gdzie się udać w ładną pogodę!! więcej marketów budujcie panie Adamie!!!

  • ~cultstyle 2013-04-28
    13:08:40

    0 0

    leader7707 masz rację, a jak chcesz popływać na Piniowcu, to od razu mandacik... a taki potencjał ma ten zbiornik wodny! Wszędzie takie miejsca wykorzystują, jest oddzielone miejsce do pływania, jest ratownik, czysta plaża, a w Rybniku SYF i e-coli...

  • ~Teddy 2013-04-28
    13:46:04

    0 0

    Tak jest wszystko sprzedać. Adam niech buduje Biedronki a w Wodzisławiu już budują Park Rodzinnej Rozrywki i wtedy wszyscy rybniczanie w weekendy będą siedzieć w Wodzisławiu i tam wydawać kasę a ten handlowy burdel Adama wreszcie splajtuje !

  • ~Robin Tell 2013-04-28
    13:50:07

    0 0

    Rybnik pod "rządami" jaśnie nam panującego zrobił się totalną wiochą. Panujący zdążył ukatrupić wszystkie atrakcje, a o nowych nie ma mowy. Wystarczy spojrzeć na małe Żory, dzisiaj w ich miasteczku Twin Pigs była TVN, ponadto mają 1 basen Aquarion, ale za to lepszy od rybnickich kaczoków razem wziętych. Nawet w ich drogach nie spotkałem tylu dziur co na naszych. Zaryzykuję twierdzenie, że rybnickie drogi zbudowane są wyłącznie z dziur. Jak długo jeszcze będzie nam "panował" ten uzurpator?

  • ~leader7707 2013-04-28
    14:33:16

    0 0

    ~Robin Tell masz całkowitą rację jak długo ten człowiek tu jeszcze będzie panował! ja Wam odpowiem jak długo?.. tak długo aż przestaniecie na niego ludzie głosować, bo w Rybniku niestety stare mochery będą dalej an niego głosować i nam psuć wszystko!

  • ~imrahil 2013-04-28
    14:37:50

    0 0

    za jakiś czas nie będzie jak spędzać wolnego czasu w Rybniku. w Niemczech np. : http://en.wikipedia.org/wiki/Landschaftspark_Duisburg-Nord udostępniony ludziom za darmo, parki ścianki wspinaczkowe, dużo zieleni. i tak w każdym mieście, nawet małym. U nas zamkną Stodoły, Kotwica też chyba padnie, zalew zarośnie. A tak fajnie jeździło się tam na rowerze za młodu z rodziną czy znajomymi. Chciałbym jeszcze ze swoimi dziećmi mieć taką możliwość, ale wygląda na to, że nie wyjdzie. teraz sposobem na spędzanie wolnego czasu niezależnie od pory roku są galerie handlowe, a społeczeństwo coraz bardziej zidiociałe.

  • ~ 2013-04-28
    15:26:59

    0 0

    STODOLY: co to znaczy dobre piwo? macie tam jakis mały lokalny browar ?

  • ~norton 2013-04-28
    16:31:19

    0 0

    A o co ta napinka? Miejcie pretensje do EDF bo to ten "mecenas kultury" jest właścicielem ośrodka - nie miasto Rybnik ani AF. Ośrodek jest do wzięcia za niecałe 2 bańki i nie ma na niego chętnego - dlaczego? Weźcie kredyt i do boju - będziecie mieli okazję zrobić coś dla miasta, dla ludzi i dla siebie

  • ~STODOLY 2013-04-28
    19:23:58

    0 0

    muminos - nie chciał bym tu robić reklamy, ale jak się wybierzesz na wycieczkę rowerową i dotrzesz do Stodół w słoneczny dzień, to w każdej knajpie zimne piwo smakuje wybornie:) i czy to będzie :U Żyda - czyli bar Przystań, albo Kobyłka, Hotel, czy Baraki albo nawet sklep, to weekend uznasz za zaliczony;) Sprawdzone i jak najbardziej polecam:)

  • ~domin74 2013-04-28
    19:30:56

    0 0

    Swego czasu kiedy ER była jeszcze "nasza" sponsorowała połowę miasta. Teraz kiedy jest EDF słychać tylko zagrywki biznesowe typu "miasto musi obniżyć podatki bo inaczej koniec inwestycji", normy CO2 bo koniec inwestycji" ot cała nasza prywatyzacja. W końcu jak od sąsiada kupię za grosze jego warsztat będę się dzielił z nim zyskami? może zatrudnię jego pracowników za grosze bo w końcu muszą gdzieś pracować:)

  • ~Tomek_81 2013-04-28
    20:28:03

    0 0

    W 140 (!!!) tysięcznym mieście jedyne dostępne naturalne " kąpielisko" to dziki Pniowiec - ulubione miejsce letniej "pracy" straży miejskiej. Kamień nie istnieje, basen w stodołach prywatny, remont kaczego dołka - Rudy mamy obiecany przez doświadczonego samorządowca tak jak wcześniej lodowisko koło Crarefoura i browar w Focusie. Idźmy na wybory....

  • ~Arteks 2013-04-28
    20:57:54

    0 0

    Powiało znowu demagogią... @tomek81 - są jeszcze trzy kryte baseny które jak zapowiadały władze miasta - będą w tym roku czynne w czasie kiedy nieczynna będzie Ruda, poza tym jest kameralny, czysty, wyremontowany basen w Chwałowicach. Ale rybnickich hejterów nic nie zadowoli - jeśli władze miasta dalej zwlekałyby z budową nowej Rudy - byłoby źle. W momencie kiedy ma być jeden sezon bez Rudy, a za rok najnowocześniejszy basen na Śląsku - też źle... Nigdy się wam nie dogodzi. @Robin Tell - jeśli ciebie zachwyca kiczowate miasteczko westernowe, które jest atrakcyjne dla dzieci nieświadomych udawania atmosfery dzikiego zachodu czyli 5-6-7-8 latków to jak bardzo musisz być ograniczony?! Z kolei dla 15-20 latków to w Rybniku jest pełno atrakcji, a w Żorach kompletna nuda. Poza tym mamy równy temu kicz w Kamieniu tylko, że Rybnik nie musiał się na to zapożyczać bo dinopark został wybudowany przez prywatną osobę. Kiedy dinopark powstał kilka lat temu też była tam telewizja i też była to atrakcja dla dzieci z całego Śląska tak jak teraz miasteczko. A Żory są prawie na skraju bankructwa i to nie z powodu mega-giga inwestycji tylko z powodu kiczowatego miasteczka... @teddy - ale właśnie cały region uwielbia zakupy w Rybniku więc rozwój handlu to też sukces naszego miasta. Handel znacząco poprawia budżet naszego miasta dzięki czemu będzie więcej możliwości wydania pieniędzy na atrakcje w najbliższych latach :) Chyba to odpowiednia kolejność no nie?

  • ~elegant 2013-04-28
    23:05:05

    0 0

    Arteks,pełna zgoda.

  • ~ 2013-04-28
    23:08:53

    0 0

    kryta pływalnia jako alternatywa basenu w letni upał ? to chyba żart,"a za rok najnowocześniejszy basen na Śląsku " nie uwierzę,jak nie zobaczę,jeżeli tempo budowy będzie takie,jak przy remoncie Żorskiej i Wodzisławskiej i to tego fachowy nadzór i przyzwolenie władz na przesuwanie kolejnych terminów końca inwestycji ,to mamy szansę na pierwszą kąpiel za jakieś 10 lat,kiedy nie będzie najnowocześniejszy,a tylko przeciętny i do tego już wymagający kolejnego remontu...(niech zgadnę,w inwestycję,od projektu do wykonawstwa będą zaangażowane jedynie słuszne w mieście,firmy budowlane ),a z innej beczki,ale też rekreacyjnej,gdzie wynegocjowane przez władze lodowisko ?

  • ~ 2013-04-29
    00:31:57

    0 0

    tendencja od paru lat jest taka: likwidować, karać, ograniczać, pobierać opłaty.
    P.S. nie czytałem wypowiedzi Arteksa ale daje 100, że pojechał po Żorach :)

  • ~booshek 2013-04-29
    08:44:22

    0 0

    Czy ktoś się może orientuje jak do zamknięcia terenu ośrodka w Stodołach ma się artykuł 27 Ustawy "Prawo wodne" w którym można przeczytać "Zabrania się grodzenia nieruchomości przyległych do powierzchniowych wód publicznych w odległości mniejszej niż 1.5m od linii brzegu, a także zakazywania lub uniemozliwiania przechodzenia przez ten obszar."..? W punkcie drugim tego artykułu są wyjątki od tego zakazu - tj. strefy ochronne ustanowione na podstawie ustawy i obręby hodowlane - czy Rybnicki Zalew jest którąś z tych stref? A jeśli nie - dlaczego dostep do niego jest zagrodzony? Tomek_81 - jeśli na Pniowcu jest zakaz kąpieli, to dlaczego tak bardzo się dziwisz, że policja i straż goni tam ludzi z wody? Nie ma praktycznie sezonu w którym ktoś by się tam nie utopił, więc zakaz wydaje się być jak najbardziej słusznym. A skoro jest zakaz, to ktoś równiez powinien pilnować, żeby był on przestrzegany - to chyba jasne, prawda..? Oczywiście - pozostaje również pytanie, dlaczego miasto nie urządzi w tym miejscu kąpieliska z prawdziwego zdarzenia - można przecież teren wygrodzić, dno uprzątnąć, zatrudnić ratowników i cieszyć się tym urokliwym zakątkiem...

  • ~czarny_julek 2013-04-29
    08:57:07

    0 0

    Cytat za "Rzeczpospolita": "Przepis art. 27 prawa wodnego mówi o obowiązku pozostawienia wolnego przejścia o szerokości 1,5 m od linii brzegu. A zatem zakaz ma zastosowanie tam, gdzie jest linia brzegu.
    – Pojęcie to dotyczy tylko naturalnych wód płynących, czyli rzek, strug, strumieni, potoków i jezior, ale w przypadku tych ostatnich tylko wtedy, gdy są to jeziora przepływowe i nie zostały sztucznie podpiętrzone – mówi Iwona Koza. – Zakaz grodzenia nie obejmuje zatem kanałów, rowów oraz jezior, w których naturalna linia brzegu została przykryta zwierciadłem podpiętrzonej wody."

  • ~ 2013-04-29
    09:15:12

    0 0

    Jaki syf w elektrowni taki i na zewnatrz francuziki chapia wszystko do siebie szkoda im wydac pare groszy(jak na tak duzy koncern) i doprowadzic ten osrodek do porzadku jak to bylo za Śp.Sopickiego

  • ~liesel 2013-04-29
    10:02:30

    0 0

    No cóż zostają kąpieliska w Ostrawie http://www.czechy-latem.pl/index.php/Uzdrowiska/Wodne-przyjemnosci-w-Ostrawie.html
    bo tam przynajmniej zapłacisz i jest co robić albo zakup basenu do ogrodu lub na działkę.

  • ~Komandor 2014-06-01
    08:34:08

    0 0

    2013-04-29 08:57:07
    ~czarny_julek PISZE : Cytat za "Rzeczpospolita": "Przepis art. 27 prawa wodnego mówi o obowiązku pozostawienia wolnego przejścia o szerokości 1,5 m od linii brzegu. A zatem zakaz ma zastosowanie tam, gdzie jest linia brzegu. – Pojęcie to dotyczy tylko naturalnych wód płynących, czyli rzek, strug, strumieni, potoków i jezior, ale w przypadku tych ostatnich tylko wtedy, gdy są to jeziora przepływowe i nie zostały sztucznie podpiętrzone – mówi Iwona Koza. – Zakaz grodzenia nie obejmuje zatem kanałów, rowów oraz jezior, w których naturalna linia brzegu została przykryta zwierciadłem podpiętrzonej wody."

    BZDURA...
    Ustawy należy czytać ze zrozumieniem:
    4. Przepisy o wodach płynących mają zastosowanie
    do jezior oraz innych zbiorników wodnych o ciągłym
    dopływie lub odpływie wód powierzchniowych,
    a także do wód znajdujących się w sztucznych zbiornikach
    wodnych usytuowanych na wodach płynących.
    http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20011151229

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5054