zamknij

Biznes

Odpytujemy Koleje Śląskie z pierwszego roku obsługiwania połączeń Rybnik-Wodzisław-Chałupki

2017-01-29, Autor: 

W styczniu 2017 r. mija rok od przywrócenia połączeń pasażerskich na odcinku od Wodzisławia do Chałupek. W krótkiej rozmowie z Michałem Wawrzaszkiem, rzecznikiem prasowym KŚ postaramy się podsumować ten okres, ale też zapytać o plany na rok 2017.

Reklama

Jakim zainteresowaniem cieszy się linia kolejowa Katowice – Rybnik – Wodzisław Śl. - Chałupki? Czy jesteście państwo zadowoleni z frekwencji?

Porównując wyniki badań potoków pasażerskich z października 2016 roku z analogicznym okresem 2015 roku, procentowy udział linii S71 wzrósł ponad dwukrotnie. Jesteśmy zadowoleni, że rośnie zainteresowanie tymi połączeniami. Nie spoczywamy jednak na laurach i nadal będziemy dążyć do tego, aby liczba pasażerów wciąż rosła, choć zdajemy sobie sprawę, że odbudowanie zaufania pasażerów i przyciąganie nowych grup klientów to cel zakrojony na wiele miesięcy.

Czy może pan wykazać, które stacje cieszyły się największą, a które najmniejszą popularnością pod względem liczby wsiadających i wysiadających pasażerów?

Przykro mi, ale są to dane wrażliwe. Niestety nie udostępniamy ich. Dane takie mogłyby wykorzystywać np. prywatne firmy autobusowe, narażając w ten sposób naszą spółkę na straty. W ten sposób chronimy majątek publiczny.

Jakie sygnały (o ile w ogóle takie były) zgłaszali wam pasażerowie, np. o częstotliwości połączeń, jakości pociągów, punktualności, itd.

Nie możemy w tym przypadku mówić o licznych postulatach i głosach krytyki. Trafiały do nas pojedyncze uwagi dotyczące opóźnień pociągu. Był również wniosek, by poranny pociąg z Chałupek przyjeżdżał do Rybnika przed godziną 6.00. Taka zmiana jednak kolidowałaby z oczekiwaniami znacznie większej grupy pasażerów, którzy muszą dojechać do Katowic na godzinę ok. 7.30.

Jakie macie państwo plany na ten rok?

Rok 2017 powinien być dla nas czasem wejścia na wyższy poziom działania – a to za sprawą realizacji dwóch bardzo ważnych inwestycji. Po pierwsze jest to zakup nowego taboru wspólnie z Województwem Śląskim, po drugie – przeprowadzka do bazy utrzymaniowo-naprawczej przy ulicy Raciborskiej w Katowicach.

Baza w samym centrum regionu zwiększy naszą efektywność wykorzystywania taboru, a nowe pojazdy będą stopniowo sprawiać, że nasz park taborowy będzie coraz bardziej nowoczesny. Finalnie jedno i drugie przyczyni się do podniesienia standardu obsługi naszych pasażerów.

Dodatkowo w zakresie obsługi podróżnych chcielibyśmy bardziej postawić na nowoczesne technologie. Umożliwiliśmy zakup biletów poprzez telefon komórkowy (aplikacja SkyCash).

Klientem, na którego będziemy szczególnie ukierunkowani będą studenci. Z początkiem roku ogłosiliśmy, że chcielibyśmy, aby rok 2017 był w Kolejach Śląskich Rokiem Studenta. Jednym z najważniejszych elementów tej akcji mają być bilety miesięczne na październik dla pierwszoroczniaków za symboliczną złotówkę. Jesteśmy również otwarci na propozycje studentów – 12 stycznia odbyło się pierwsze spotkanie z przedstawicielami środowisk akademickich, podczas którego omawialiśmy różne możliwości współpracy.

Czy jesteście zadowoleni z jakości usług Kolei Śląskich?

Oceń publikację: + 1 + 47 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (4):
  • ~Stanisław Nowak 2017-01-29
    14:19:19

    23 1

    To się nazywa samozadowolenie firmy , bo z odczuciami pasażerów bywa różnie. Kończenie biegu pociągów w Chałupkach to błąd . Jest to stacja docelowa dla kilku pasażerów w danym pociągu . Perspektywa to dojazd bezpośredni do Bogumina ewentualnie do Ostrawy połączony z dogodnymi przesiadkami do Pragi , Wiednia , Żyliny., Opawy itp. Nasze polskie pociągi międzynarodowe są cenowo nie do przyjęcia , stąd atrakcyjność zakupu tanich biletów w Czechach . Ze strony internetowej www.nwsd.pl wynika , że w minionych okresach otrzymaliście od nich mnóstwo bezpłatnych analiz zakończonych konkretnymi wnioskami realizacyjnymi, które nie zostały wdrożone. Przyjazd/ odjazd ; do/ z Bogumina jest od kilku lat niezsynchronizowany z połączeniami z tej stacji w podstawowych kierunkach dalszej jazdy do stacji jak wyżej . Potencjalni nowi klienci są pewni, ale musi temu towarzyszyć przyzwoita informacja . Koleje Śląskie muszą się wpisać w międzynarodowy ruch kolejowy jeśli chcą się rozwijać w dłuższej perspektywie czasowej.

  • ~Abisall 2017-01-29
    15:24:33

    12 1

    @Stanisław Nowak " Koleje Śląskie muszą się wpisać w międzynarodowy ruch kolejowy jeśli chcą się rozwijać w dłuższej perspektywie czasowej." Patrząc na dotychczasowe działania wszystkich polskich przewoźników kolejowych to co można wysnuć w temacie otwarcia się na ruch międzynarodowy to to jedynie że kurczowo trzymają się polskiego poletka i obsesyjnie bronią wejścia obcych przewoźników uciekając się do kuriozalnych argumentów . I w sumie nie ma się co dziwić skoro gro decydentów i zarządzających naszymi firmami z tej działki jest z nadania polityczno-układowego przez co w rywalizacji ze stricte biznesowymi projektami zostaną zmieceni z torów... Po raz kolejny wyciągnę sprawę Czechów z LeoExpress ( absolutnie nie jestem z nimi w żaden sposób powiązany a jedynie korzystając z ich usług widzę tą kosmiczną przepaść w ofercie ...) gdzie od lat broni im się wejścia na polskie tory pod pozorem uzyskiwania certyfikatów technicznych itp mimo tego że użytkują oni Stadlerowskie Flirty produkowane w Polsce, w Siedlcach bodaj. A co daje wprowadzenie prywatnych przewoźników na tory widać właśnie po Czechach - przed era prywaciarzy bilet Ceskich Drah z Ostrawy do Pragi kosztował w okolicach 800 koron teraz da się pojechać za 300... I za te 300 koron mamy w standardzie to co nasi oferują jako usługę kategorii premium

  • ~Abisall 2017-01-29
    18:40:44

    17 0

    Proszę z ciekawości zerknąłem sobie jak tam ceny bo może by sobie do Pragi człowiek skoczył w jaki weekend i już kolejna rzecz która zawstydza naszych (coś za co zapewne Arteks i inni równoważnicy transportu ich pochwalą ) Kupując bilet powrotny na trasie Ostrava Svinov -Praga dla części połączeń otrzymujesz 48godzin DARMOWEGO krytego parkingu w odległości 100m od dworca - czyli w sumie za całe 80zł w przyszły weekend zajadę i wrócę z Ostravy do Pragi do tego samochód mi przechowają na parkingu... Da się wyjść do pasażera z ciekawą ofertą tak by go zachęcić do tego by pojechał koleją? ( U IC nie mam nawet szansy żeby sprawdzić jaka ew cena bo "Nie wybrano oferty specjalnej, a taryfa Normalpreis nie obowiązuje."

  • ~Arteks 2017-01-30
    11:14:35

    4 4

    Na plus cena biletu do Chałupek (tylko 7 zł z Rybnika i 3 zł z Wodzisławia), tani bilet z Chałupek do Bohumina 2 zł. Na plus także SilesiaWeekend ważny w soboty i niedziele do Chałupek który umożliwia jazdę po całym województwie Moravsko-Slezskim bez żadnych dopłat po czeskiej stronie. Na plus skrócenie czasu jazdy. Na plus, że pierwszy pociąg do Czech jedzie już po 5.00 z Rybnika i można wrócić z wycieczki po 21.00 z Bohumina. Na minus stary tabor który jeździ do Bohumina - same kible EN57 (dobrze, że niektóre przynajmniej zmodernizowane).

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.