sobota, 26 maja 2012      Filipa, Pauliny, Marianny
    login :     hasło :
   zarejestruj się    nowe hasło
WIADOMOŚCI    |    KULTURA I ROZRYWKA    |    SPORT I REKREACJA    |    ORGANIZACJE POZARZĄDOWE    |    EDUKACJA    |    BIZNES    |    FOTOGALERIA
Jesteś tu :   Wiadomości
Przed wysłaniem prosimy uważnie sprawdzić,czy email adresata został podany poprawnie.

Jeśli zawiera błedy (literowki, polskie znaki itp.), wiadomość nie dojdzie ...
Poleć znajomemu
 
Adresat (email):
Nadawca:
Treść wiadomości:
 
 
Wyślij
Nowy pomysł na drogę do Kamienia
07 maja 2010, autor: Patrycja Wróblewska
 
Fot. Na podstawie maps.google.pl
Radny Benedykt Kołodziejczyk przedstawił pomysł budowy alternatywnej drogi do Kamienia. Plan zakłada wykorzystanie istniejących szlaków kolejowych.
ZOBACZ PODOBNE
To dzięki niemu rybniczanie mieli duchową ucztę
Władze Rybnika mówią otwarcie: bez wsparcia sponsora strategicznego Dni Teatru Stu w Rybniku by się nie odbyły. Wizytę gości z Krakowa w znakomitej części sfinansował przedsiębiorca Norbert Gamoń. 2012-05-01
Spódniczki mini dopuszczalne, ale skarpetki koniecznie w odpowiednim kolorze
Nie tylko pracowników dużych firm i korporacji obowiązuje tzw. dress code, czyli zasady regulujące to, jak powinno się wyglądać w pracy. Również w rybnickim magistracie specjalne zarządzenie prezydenta określa, jak ubierać mają się urzędnicy. Petenci powinni się cieszyć – rybnickie zasady nie są tak restrykcyjne jak w niektórych miastach: nie ma np. regulacji dotyczących długości spódnic czy wielkości dekoltów dla urzędniczek. Jasno określone jest natomiast, że skarpety urzędników powinny ... 2012-04-23
Budowa A1 wstrzymana. Most w Mszanie stwarza zagrożenie
Nadzór budowlany wstrzymał prace na budowie autostrady A1 na odcinku Świerklany - Gorzyczki. Inspektorzy obawiają się, że jeden z budowanych tam mostów może być niebezpieczny dla kierowców. GDDKiA musi teraz w ciągu 30 dni przedstawić ekspertyzy, które udowodnią, że jest inaczej. 2012-04-12
W tej chwili jedyną drogą pozwalającą dostać się z dzielnicy Kamień do centrum Rybnika bez konieczności opuszczania granic administracyjnych miasta jest ul. Robotnicza. Gdy ta droga jest zablokowana, mieszkańcy Kamienia w praktyce są odcięci od świata. Boleśnie przekonali się o tym podczas niedawnego remontu przejazdu kolejowego. Wcześniej ci sami mieszkańcy oprotestowali pomysł urzędników, aby wybudować drogę przez pobliski las.




Być może wyjściem z tej patowej sytuacji jest rozwiązanie jakie zaproponował radny Platformy Obywatelskiej – Benedykt Kołodziejczyk. Jego plan zakłada przebieg drogi wzdłuż torów kolejowych od ul. Mikołowskiej i jej skrzyżowania z ul. Robotniczą oraz linią kolejową Rybnik – Katowice do ul. Gliwickiej i ul. Podmiejskiej. - Takie rozwiązanie wymagałoby wybudowania tunelu pod linią kolejową lub wiaduktu nad linią – wyjaśnia Benedykt Kołodziejczyk.

Zdaniem radnego tak zaprojektowana droga rozwiązałaby wiele problemów. Między innymi przyczyniłaby się do rozładowania ruchu tranzytowego od autostrady A1 w kierunku Elektrowni Rybnik i Szpitala Wojewódzkiego nr 3, przejęłaby też część ruchu w kierunku Rud, Raciborza i Wodzisławia Śląskiego. - Do plusów alternatywnego rozwiązania należy również zaliczyć to, że nie przecina i nie segmentuje kompleksu leśnego oraz nie zakłóci spokoju mieszkańcom Kamienia i Golejowa posiadającym swoje nieruchomości wzdłuż trasy – argumentuje radny PO. - Mój wariant biegnie prawie po linii prostej i jest krótszy od wariantu urzędu miasta. Zlokalizowany jest na gruntach Skarbu Państwa, dlatego nie trzeba wykupywać nieruchomości pod budowę, co zazwyczaj rodzi problemy – dodaje.

Swoja propozycję Benedykt Kołodziejczyk złożył już w urzędzie miasta. Co na to włodarze Rybnika? Prezydent Adam Fudali podchodzi do sprawy ostrożnie. - To jedno z wielu rozwiązań budowy drogi do Kamienia. Wymaga dalszych analiz ekonomicznych, a także pod kątem ochrony środowiska. Ewentualne naniesienie drogi na miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego to długotrwały proces – mówi prezydent.

W podobnym tonie wypowiada się pełnomocnik prezydenta ds. dróg i gospodarki komunalnej, Janusz Koper. - Takie rozwiązanie wymaga szczegółowej analizy, bo zasadniczo PKP nie zgadza się na budowę dróg wzdłuż wałów kolejowych – zauważa.

O dalszych losach ewentualnej budowy drogi do Kamienia będziemy informować.

 

Projekt przebiegu drogi łączącej Kamień z centrum Rybnika wykonał Jarosław Grzegorzyca.

Opis obiektów na mapce:

A- modernizacja skrzyżowania ul. Mikołowskiej z Wielopolską,

B- budowa bezkolizyjnego przejazdu kolejowego i ronda,

C- budowa drogi łączącej Kamień z ul. Gliwicką w Wielopolu i Golejowem,

D- połączenie Kamienia z ul. Gliwicką w Golejowie


 


Przed wysłaniem prosimy uważnie sprawdzić,czy email adresata został podany poprawnie.

Jeśli zawiera błedy (literowki, polskie znaki itp.), wiadomość nie dojdzie ...
Poleć znajomemu
 
Adresat (email):
Nadawca:
Treść wiadomości:
 
 
Wyślij


Znalazłeś błąd w artykule ? Poinformuj nas o nim.
Zgłoś błąd
 
Twój email:
Nadawca:
Treść zgłoszenia:
 
 
Wyślij
Głosy na tak: 0 Głosy na nie: 1

Podoba mi się!

Nie podoba mi się!


mieszkańcy  konflikt  most  przejazd kolejowy  PO  Benedykt Kołodziejczyk  Kamień  Adam Fudali  Janusz Koper
Całkowicie darmowy newsletter z przeglądem wydarzeń tygodnia w Rybniku
komentarzy: 36 | Dodaj komentarz
2010-05-07 10:41:56
~Arteks

Najbardziej w rybnickiej opozycji wkurzała mnie do tej pory nudna krytyka i brak jakichkolwiek alternatywnych pomysłów oraz populizm w stylu Leppera... Ta idea radnego Kołodziejczyka pokazuje, że opozycja może mieć bardzo interesujące pomysły. Osobiście uważam wprawdzie, że połączenie z Gliwicką nie jest aż tak konieczne gdyby poszerzono Mikołowską do Wielopolskiej o dwa pasy, a pod torami zamiast przejazdu zbudowano tunel (tak jak na tym projekcie). Tym bardziej, że za kilka lat między Prostą a Wielopolską ma iść kolejna nitka obwodnicy która powinna udrożnić Mikołowską w kier. centrum. Poszerzenie Mikołowskiej spełniłoby też oczekiwania kierowców którzy jadą w kierunku węzła Bełk, Czerwionki, Orzesza itd. Chciałbym też zwrócić uwagę, że nie wiem dlaczego pan Koper łączy ze sprawą PKP. Linia kolejowa która biegnie w kierunku elektrowni nie należy do PKP tylko do KPP Kotlarnia, a nie sądzę aby oni byli przeciwni budowie tej drogi, która umożliwiłaby w cywilizowany sposób docieranie do ich nastawni która znajduje się w lesie. Rozmawiałem kiedyś z pewną dyżurną i ona mówiła mi, że zimą muszą zostawiać auta aż na Mikołowskiej i iść pieszo jakimiś leśnymi duktami bo leśne drogi dla aut są nieprzejezdne. A ta nastawnia znajduje się w odległości od Mikołowskiej conajmniej 2 km.
2010-05-07 11:20:29
~jamaju

Ten pomysł mi się podoba, a w szczególności połączenie z Gliwicką w okolicach Podmiejskiej, która idealnie mogłaby spełniać rolę obwodnicy, szkoda tylko, że ta jest "wkomponowana" w osiedle... (albo odwrotnie :) ). Nie trafia do mnie pomysł, o którym pisze Arteks - poszerzenie Mikołowskiej. Poszerzenie samo w sobie nie jest czymś złym, wręcz przeciwnie, ale szeroka droga zapewne zakończyłaby się na granicy miasta, bo nie wierzę, że GDDKiA poszerzyłaby odcinek tej drogi przebiegający przez Przegędzę i Stanowice. A w takim układzie taka inwestycja nie miałaby sensu.
2010-05-07 11:46:43
~qwerty

Arteks - moge sie zalozyc o flaszke, ze poki Fudali bedzie prezydentem, to ten pomysl nie zostanie zrealizowany, nawet jesli okaze sie wg niezaleznych analiz najlepszym, najtanszym i najszybszym do zrealizowania. Szkoda, ze na ten pomysl nikt nie wpadl w 1992 r. (wiem, ze to bardzo dawno), kiedy remontowano wiadukt nad torami w tamtym miejscu. Poszerzenie tego wiaduktu (czyli wydluzenie drogi na nim) w taki sposob, aby zmiescic pod nim droge (nie wiem czy te realny chocby z puntku widzenia prawa, ale zalozmy ze jest) pozwoliloby jeszcze lepiej przeprowadzic ta droge. Bo w przypadku tej realizacji i tak trzeba wybudowac jakis wiadukt, czy to dla torow czy dla drogi (podejrzewam, ze realne jest to drugie rozwiazanie). Smieszne jest dla mnie stwierdzenie, ze zmiana planu zagospodarowania jest trudna i czasochlonna. To akurat bylby etap najkrotszy w calym procesie projektowania drogi, bo praktycznie zalezy tylko od UM. Wlasnie ze wzgledu na te slowa Fudalego uwazam, ze pomysl skonczy w szufladzie i nawet go nie rozwaza.
2010-05-07 12:19:50
~jur

Pomysł bardzo dobry jest możliwość odciążenia centrum Rybnika w którym się za chwilę udusimy.Prowadzenie drogi wzdłuż torów jest stosowany i w Polsce i na świecie. Należy szybko ten pomysł wdrożyć w życie.
2010-05-07 12:31:53
~bogdann55

POmysl poroniony,mieli swoja szanse ale ja olali.Teraz juz do Kamienia malo kto jedzi a to co maja powinno im wystarczyc. Kamien to malutka dzielnica i nikt o zdrowym umysle nie bedzie w ta dzielnice Rybnika inwestowal kilka milionow zlotych.Kolodziejczyk wypalil przed wyborami z glupim pomyslem a powod to wybory zeby tylko zaistniec.
2010-05-07 13:13:48
~ziupo

Jedno jest pewne: na coś się muszą zdecydować, a Prezydent Fudali jako niezależny [tak jest określany BSR] mógłby wykorzystać ten wariant dla podkreślenia swojej bezpartyjności. Oczywiście to tylko aspekt polityczny, a nad wariantem ekonomicznym niech pomęczą się odpowiedni inżynierowie. Mikołowską i tak czeka dalszy remont [od skrzyżowania] a most na Gliwickiej też będzie przebudowywany, a zatem taka droga przydałaby się już, teraz.
2010-05-07 13:25:36
~bogdann55

Zapomnilem dopisac ze Kamieniu mieszka tylko 3600 osob wiec niech POKEMONY nie robia problemu,dodatkowa droga dla Kamienia to strata pieniedzy,sa inne dzielnice Rybnika ktore potrzebuja nowej drogi jak Boguszowice czy Niedobczyce
2010-05-07 14:05:20
~rodzyn

Propozycja drogi jest ok, ale nie rozwiąże to problemu wjazdu do centrum. Ale zjazd na Podmiejskąprzyda się szczególnie z powodu powstającej obwodnicy. Moje zastrzeżenia: w punkcie A skręt na Wielopolską powinien się ciągnąć aż od szczytu wzniesienia. Korki sięgają lasu więc czwarty pas w tamtm miejscu pomoże rozwiązać problem. W punkcie D dobrym rozwiązaniem może być sygnalizacja obejmująca nową drogę i Podmiejską. Ale przy wszystkich przepisach droga może powstać najszybciej za kilka lat :P
2010-05-07 14:09:19
~qdobp

Panie Koper wypadalo by wiedziec ze wlascicielem tych torów nie jest PKP.Jedynie skrzyzowanie bylo by z torami PKP.
2010-05-07 14:19:54
~wojtek144

Pomysł radnego nienajlepszy. Jeżeli myślimy o usprawnieniu ruchu z Kamienia to należałoby skomunikować tą dzielnicę z Centrum miasta drogą z ronda na ulicy Wielopolskiej. Pozwoliłoby to mieszkańcom Centrum bezpośredni dojazd do Ośrodka MOSiR w Kamieniu i wice wersa. Radny któr wspiera ekologów nagle przed wyborami zmienia front, ciekawe że 2000 podpisów może tak wiele zmienić.
2010-05-07 14:35:20
~DJscyrek

Pomysł kosmos tylko jakby wypalił to by było jeszcze lepiej :)
2010-05-07 14:43:37
~mistrzu

Widać że proste rozwiązania bywają najlepsze. Szkoda, że zostaną wyrzucone do kosza przez Prezydenta. realizacja myslę następna kadencja panie Benedykcie czyli już nie długo :)
2010-05-07 15:14:57
~magik

Hmmm ciekawe to jestem na tak :)
2010-05-07 15:48:24
~PLACEBO

Nie slyszalem o tym ze PKP nie jest skore do wyrazania zgody na buowe drogi wzdluz nasypu czy walu kolejowego. nietak dawno byla dubudowana obwodnica poludniowa przeciez, i na calej swojej dlugosci przylega do nasypu. Co do koncepcji to mysle ze to jest dobry pomysl i o tyle lepszy od koncepcji poszerzania mikolowskiej ze jedna droga moglaby pelnic wtedy funkcje bakapu dla np remontowanej lub czesciowo zamknietej drugiej drogi. Nie nalezy tez myslec o tej drodze jako dojazdowce do czerwionki i leszczyn lecz jako drodze do wezla autostradowego przynajmneij na tym krotkim odcinku. Odcinku ktory jak niekotrzy pamietaja byl przez 2 dni naprawiany, w efekcie mikolowska, wyzwolenia, i kotucza od swiatel to byl jeden wielki korek, w kotrym stalo sie 40 minut.
2010-05-07 16:04:22
~soundkaill

~bogdann55 - zauważ że w droga do kamienia nie jest tylko używana przez mieszkańców tej dzielnicy ale również przez znaczną część gminy Czerwionka-Leszczyny a ta droga z tego co tu wynika ma odciążyć dojazd do centrum więc ulicę mikołowską. A po drugie biorąc pod uwagę tereny MOSIR w kamieniu i jeśli zostanie tam zrealizowany projekt rewitalizacji ośrodka stanie się on główną atrakcją wypoczynkową Rybnika. A co za tym idzie zwiększy się ruch w tamtych okolicach więc pomysł jak najbardziej na miejscu.
2010-05-07 17:00:31
~krzycho22

Bogdan55 lepiej nie komentuj "małej dzielnicy", bo są w Polsce miasta z mniejszą ilością mieszkańców... Przyjedź do Kamienia i stań przy głównej drodze do centrum to się przekonasz, że to nie jest ślepa uliczka do Kamienia... Pomysł oceniam bardzo wysoko, szczególnie przejazd pod torami z mikołowskiej do Kamienia oraz "wyprostowanie" zakrętów na robotniczej. Kiedyś sam miałem taką koncepcję ale, że jestem zwykłym, szarym człowiekiem to nikomu tego pomysłu nie sprzedałem. Realia są takie, że drogi się nie doczekamy ze względu na nieopłacalność... Bez dotacji UE w Rybniku wszystko spycha się na margines, nawet priorytety. Budowa drogi wzdłuż torów to b.dobry pomysł - najkrótsza, bardziej ekologiczna, stanowi pas przeciwpożarowy itp.
2010-05-07 17:05:01
~wawokanin

Ta droga to konieczność. Dobra robota teraz trzeba ją zrobić
2010-05-07 17:09:25
~ZegnamyAdama

Pomysł zacny. jestem w 100% za. Kamień jest jedną z wielu dzielnic, które przez naszego prezia traktowane są z buta. Dobrze, że ktoś je zauważa. Im więcej takich pomysłów tym lepiej. :)
2010-05-07 18:47:00
~mazi_rk

Hmmm droga redakcjo, ta droga to ma iść w zdłuż torów, ale to jest szlak na elektrownie Rybnik, a nie kierunek Katowice i tory nie są własnością PKP tylko DB Schenker.
2010-05-07 22:29:34
~stfu1

nie zwracajcie uwagi na posty komucha bogdana55 musli ze wszystkie rozumy pozjadal kabociorz,mieszka pewnie w spelunie na janke waltera,jezdzi do reala na mopliku i rznie bohatera
2010-05-07 22:52:52
~Lucas

stfu ma rację im to starsze tym głupsze .... A1 do Rybnika przez wąskie gardło, takie coś już dawno powinno być inaczej rozwiązane.
2010-05-07 22:53:29
~mario33

bardzo dobry pomysł tylko go zrealizować i morze wtedy mosir będzie sławny tak jak dawniej
2010-05-08 02:17:03
~bezowemisie

Rozwiązanie drogi ciekawe, tylko szkoda że w 50% trasa biegnie poza Rybnikiem na terenie sąsiedniej gminy czego radny nie wspomina.
2010-05-08 11:13:09
~idasmw

Już dawno sugerowałem ,że "połnocno-wschodnia obwodnica" Rybnika powinna lecieć właśnie wzdłuż tych torów od Gliwickiej aż do Żorskiej w Gotartowicach. ((Aż dziw ,że żaden z naszych radnych jeszcze na to nie wpadł)). Teren jest państwowy więc nie ma problemów z wykupem. Ten fragmencik lasu który by został "odcięty" od całego kompleksu chyba nie ma aż tak ekologicznie strategicznego znaczenia. Poza tym gdyby przeciągnąć ten projekt dalej - czyli do Żorskiej dostalibyśmy prócz świetnego obejścia Rybnika z trasy Gliwice - Żory (totalnie omijające centrum) to znaczna część terenów na Pozastawie, Piaskach, Ligockiej, wręcz aż do Sygnałów zyskała by na wartości dzięki dodatkowej drodze dojazdowej. Tym samym była by to również dodatkowa droga do elektrowni i firm w tamtejszej strefie jak i do lotniska a słyszałem o planach budowy betonowego pasa startowego i rozbudowy tego obiektu. Panie Prezydencie proponuję podchwycić pomysł - walnąć tam dwupasmówkę ( nawet jeśli budowa potrwa więcej jak 4-lata ) i ma Pan wygrane i kolejne wybory. ( acha - dzięki temu pomysłowi można by do lamusa odwiesić projekt obwodnicy przez Paruszowiecki Staw - a koszt tej nowej drogi chyba byłby tańszy od budowy estakady na palach nad stawem i budową tunelu pod torami na Pioskach )
2010-05-08 12:05:48
~lewy_gwint

to kto mawygrane wybory KOŁODZIEJCZYK CZY FUDAL
2010-05-08 21:44:14
~markiz

Pomysł na piątkę. Gdyby drogę przeciągnąć do ul. Żorskiej, powstałby kolejny odcinek obwodnicy. Pozdrawiam.
2010-05-09 10:33:17
~KSnake

Szkoda tylko, że to w niewielkim stopniu rozwiązuje problem dojazdu do centrum miasta. Droga przez las, od ulicy Wielopolskiej do Kamienia i tak jest potrzebna! Zastanawiam się dlaczego ludzie z Kamienia tak łatwo dają się ogłupić durnym ekoterrorystom. Ludzie ta droga jest NAM potrzebna, nie "Im".
2010-05-09 11:25:20
~santos

To ludzie z Kamienia sami sobie są terrorystami. A w zasadzie pewna ich część. Osobiście widziałem jedną z najbardziej upartych przeciwniczek drogi przez las, która podczas korku na mikołowskiej postanowiła jechać od wielopola do kamienia lasem po mega dziurach ;] To chyba taka nasza mentalność ....
2010-05-09 12:38:38
~AntyFudali

Podoba mi się ta droga. Popieram :)
2010-05-09 13:00:20
~bogdann55

Popieram santosa.stop terorystom z Kamienia,miasto nie wywali kilkadziesiat milionow zlotych na ich na ich zascianke to teraz a dwa ktory oszolom pojedzie z KAMIENIA przez WIELOPOLE i GOLEJOW do centrum miasta,przeciez to 15 km wiecej niz przez droge przez las ktorej nie chcieli a trzy KAMIEN ma dodatkowa droge przez LESZCZYNY do centrum RYBNIKA z KAMIENIA to okolo 4 km wiecej Do Rybnika.
2010-05-09 13:01:04
~myszkamiki

Dla mieszkańców całej tej części miasta ta droga jest ważna, nie tylko dla ludzi z kamienia ale i dla tych w centrum bo będzie w nim mniej aut które teraz muszą jechać przez centrum. :) teraz trzeba Fudalca wykopać bo on nam takiej fajnej drogi nie zrobi. pewnie patrzy w tą mapę i się zastanawia o co chodzi.... :D
2010-05-09 13:20:57
~josom

~bogdann55 proszę cię nie wypowiadaj się już lepiej, bo twoje opinie są żałosne.
2010-05-09 13:22:48
~ISKIERKA35

panie Benedykcie dziękujemy :) wreszcie ktoś myśli o kamieniu :)
2010-05-09 13:30:40
~Sajgon

Bogdan55 jesteś zacofana ofiara losu.... takim jak ty zabrałbym prawa wyborcze. Totalny brak wyobraźni IQ masz na poziomie 3 latka żałosny starcze heheeh a co do pomysłu to podoba mi się bardzo. Dobrze, że ktoś w UM myśli tez o tych oddalonych od ścisłego centrum miasta dzielnicach. Pozdrawiam pana Benedykta oby tak dalej!!!
2010-05-10 10:53:55
~kerim85

Olejcie komucha i tyle. Jego własna głupota zapewne go podnieca. Potem siedzi taki komuch przed komputerem i się masturbuje...
2010-05-11 00:24:41
~rybnickicaly

Panie Kołodziejczyk , nie wysilaj się Pan, bo ta "prezydencka ciemnota" i tak nic nie zrobi! Oni teraz muszą się zająć drukowaniem plakatów na wybory listopadowe i już zaczynają wymyślać wierszyki chwalebne ! A jak by tak niedajboże wzięli Pana pomysł za swój, to pewnie Dino Park miałby Pan za swoim płotem ;-)) !
Zamieszczone powyżej wpisy są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu.
Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
komentarzy: 36 | Dodaj komentarz

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE WIADOMOŚCI
 
Alert Rybnik.com.pl
Byłeś świadkiem zdarzenia? Masz informację z pierwszej ręki, zdjęcia lub film? Napisz do nas !
 
NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDANE FILMY
Czy to dobrze, że radni pracować będą na tabletach wartych 2700 zł?
tak, to nie jest wygórowana kwota jak na taki sprzęt
nie, powinni dostać tańsze komputery
nie mam zdania
PREZENTACJE FIRM
© 2008 copyright - 44-200 Rybnik, Rynek 11, tel. (32) 42 37 551, fax. (32) 42 37 559, email: redakcja@rybnik.com.pl    |    redakcja    |    realizacja    |    napisz do nas    |    reklama w serwisie
Współpraca :
pogoda w Rybniku