zamknij

Wiadomości

Kolejna awaria ciepłociągu w Rybniku. I to wtedy, gdy zaczęły się największe mrozy!

2017-01-06, Autor: 

Mieszkańcy Boguszowic alarmują, że od rana ich kaloryfery są zimne. Jak się okazuje, doszło do kolejnej awarii ciepłociągu – tym razem w sieci ciągnącej się w kierunku Kłokocina. 

Reklama

- Od 5 rano. 06.01.2017 nie grzeją kaloryfery na blokach na osiedlu północ w Boguszowicach – pisze do nas Czytelnik Krzysztof. Jak udało nam się dowiedzieć, awaria nastąpiła około godziny 2.00 w nocy. Zimne kaloryfery ma 2100 mieszkań. Sieć ciepłownicza należy do EC „Jankowice”. – Doszło do pęknięcia rury. Nasi pracownicy zlokalizowali miejsce awarii, podzielili sieć i ponownie ją połączyli omijając uszkodzony fragment. Dostarczanie ciepła na południe i północ Boguszowic powinno zostać za niedługo wznowione – słyszymy od przedstawicieli elektrociepłowni.

Gorzej jest z dostawą ciepła do Kłokocina, gdzie podłączonych do ciepłociągu jest 143 mieszkań. – Na chwilę obecną nie wiemy, kiedy mieszkańcy tej dzielnicy będą mieli ciepłe kaloryfery – słyszymy.

AKTUALIZACJA (godz. 12.10): jak dowiedzieliśmy się przed chwilą od EC "Jankowice", w Boguszowicach powinny być już ciepłe kaloryfery, choć mogą występować jeszcze problemy z poziomem ciepła. W 143 mieszkaniach w Kłokocinie nadal jest zimno. - Musimy wykonać wykop i sprawdzić w jakim stanie znajduje się ciepłociąg. Organizujemy sprzęt, by naprawić awarię jak najszybciej - słyszymy od pracownika elektrociepłowni. Do awarii sieci doszło na ul. Księdza Pawła Pośpiecha (odnoga ul. Rajskiej).

Dzisiejszy dzień jest bardzo mroźny, temperatura utrzymuje się na poziomie -10 stopni Celsjusza.

AKTUALIZACJA (godz. 14.00): pracownicy wykopali już ziemię wokół miejsca awarii i odwadniają teren. - Następnie zaspawają 3-metrową wstawkę rury. Ciepło powinnno dochodzić do mieszkań w Kłokocinie za około 4 godziny - dowiedzieliśmi się od elektrociepłowni.

Dajcie znać, czy macie już ciepło w mieszkaniach!

Oceń publikację: + 1 + 31 - 1 - 20

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (43):
  • ~sara 2017-01-06
    10:05:32

    69 65

    tak wygląda ja przez 30 lat tylko zbierał się zysk a nie iwestowało to POlska Liberalna

  • ~zaniepokojony 2017-01-06
    10:26:06

    prezydent miasta pojawił się na manifestacji kod po godzinach pracy zobaczyć co to się dzieje w mieście przynajmniej tak odpowiedział magistrat. teraz zaczyna się fala awarii, a tu ani widu ani słychu widać to mniej ważna sprawa ;)

  • ~Ancymon 2017-01-06
    10:41:23

    Właścicielom domów prywatnych magistrat nakazuje podłączać się do sieci i to jeszcze za ciężkie pieniądze a tu same awarie .

  • ~ 2017-01-06
    10:45:45

    zaniepokojony - to co ty myślisz, że prezydent może wskoczy do tej dziury założy maskę spawalniczą weznie spawarkę i będzie spawał ci tą dziurę. To jest właśnie tok rozumowania dobrej zmiany... co ma piernik do wiatraka w tej awarii ciepłociągu...

  • ~Arteks 2017-01-06
    11:00:19

    @ancymon - ale ciemnogród... To jedna awaria w jakieś dzielnicy raz na rok to już według ciebie "same awarie" i powód aby się nie podłączać do ciepłociągu? A do prądu warto się podłączać? Rok temu po wichurze setki domów nie miało prądów - też nie warto się podłączać? Po większej burzy, wiele domów nie ma internetu - też nie warto się podłączać? Nie chcesz, nie podłączaj się i żyj dalej jak ludzie 100 lat temu, łażąc co chwilę do piwnicy, marnując czas na dokładanie opału, na jego zrzucanie do piwnicy i wynoszenie popiołów. No i miej świadomość, że przyczyniasz się do smogu i trucia siebie i swoich sąsiadów.

  • ~zaniepokojony 2017-01-06
    11:41:21

    48 68

    panie ~bartezz co miał znaczyć "tok rozumowania dobrej zmiany" ?to, że prezydent miasta powinien dbać o interes mieszkańców jest chyba oczywiste . na nowinach 3000 mieszkańcow bez ogrzewania teraz boguszowice, uważam, że powinna być jakaś reakcja magistratu na taką sytuację zlecenie audytu np bo mieszkańcy płacą dużo przez cały rok, a stan instalacji jest taki jak widać. wolisz żeby sobie ludzie z magistratu siedzieli jak petru na maderze czy schetyna na nartach w astrii, a ludzie niech marzną?czy to jest tok rozumowania który przyjmuje "opozycja"?ps niech skacze do dziury jeśli umie jedynie w taki sposób pomóc dno już osiągnął pokazując się z kodem niżej nie spadnie ;)

  • ~Ancymon 2017-01-06
    12:01:17

    65 44

    ~Arteks -jak ktoś jest leniwy jak ty to jego problem ,ciebie ten smog zaczadził już resztki rozumu .A prezydent znów lekką ręka przeznaczył na żużlowców 2 miliony 780 tysięcy złotych .

  • ~jabibe 2017-01-06
    13:44:58

    24 4

    @Arteks, a może zamiast dorabiać sobie jakieś dziwne filozofie, zrozum, że chodzi o coś innego. Jasne, że zdarzają się awarie i to naturalna rzecz, ale może warto postawić się w sytuacji tych ludzi, gdy przy największych mrozach nagle siada ogrzewanie od którego są uzależnieni. Są po prostu tanśze alternatywy dla tego systemu, nie mówię tu oczywiście o dziadowskich piecach zasilanych wszelkimi syfami, ale jeżeli ludzie mają już inwestować swoją ciężko zarobioną kasę w system, który nie jest tani to co się dziwisz takiej reakcji?

    Swoją drogą ciekaw jestem jak wygląda modernizacja tych sieci.

  • ~Arteks 2017-01-06
    14:03:44

    27 58

    @ancymon - ale o co ci chodzi człowieku? Najpierw twierdzisz, że nie warto mieć ciepłociągu bo są awarie. Można by wymyśleć kilka innych pretekstów jeśli jest się zacofaną osobą - ale po co bredzić o awariach skoro te należą do rzadkości. Jak 10 lat mieszkam w tym miejscu co obecnie - jeden raz miałem awarię ciepłociągu i chyba jedną noc i dwa dni nie było ciepła. Potem piszesz coś o lenistwie... A co ma wspólnego wygoda z lenistwem? Czas który marnujesz na "ciapranie" się z piecem - mógłbyś wykorzystać przyjemniej albo pożyteczniej. Ciekawe czy mając do wyboru nogi i auto wybierasz auto? To czemu tak samo nie podchodzisz do ogrzewania twojej chatki? Teraz znowu czepiasz się żużla - przynajmniej jest z tego jakiś pożytek wizerunkowy dla miasta, który trzeba odbudowywać po każdej zimie kiedy z powodu ciemnogrodu z chatek mamy smog i przekraczamy wszelkie normy zapylenia.

  • ~jarczyslaw 2017-01-06
    14:35:08

    21 13

    zaoszczędzone pieniądze też można przyjemniej i pożyteczniej wykorzystać niz dokladać się wiecznie biednym władzą np. PECu

  • ~Kwinto 2017-01-06
    14:41:27

    30 16

    ~zaniepokojony zajął byś się czymś pożyteczniejszym przynajmniej reszta trochę by odpoczęla od ciebie Każdy artykuł musisz skomentować z prezydentem w tle. A co ma tam robić Kuczera, stać nad dziurą i dowodzić fachowcami? Pewnie gdyby tak zrobił napisałbyś że przyjechał się pokazać i zrobić zdjęcie pod publiczkę. Wszystko wina Kuczery bo był na manifestacji kodu zamiast wziąć się do wymiany rury.
    Zadanie domowe byś zrobił bo jeszcze tydzień szkoły ci został!

  • ~godka 2017-01-06
    16:06:20

    30 3

    Redaktor zamiast ruszyć tyłek i zrobić nowe zdjęcia, to zamieszcza te z awarii na Nowinach i znowu pokazuje tych wymarzniętych chłopów z PECu, a sam pisze, że to awaria z EC Jankowice. Brak rzetelności dziennikarskiej!

  • ~zaniepokojony 2017-01-06
    16:06:29

    10 12

    ~kwinto jeśli chcesz odpocząć nie musisz tu wchodzić i czytać komentarzy nic do tematu nie wniosłeś tyle, że "coś napisałeś " żeby się pokazać jaki to jesteś bezużyteczny /po komentarzach widać, że magistrat może namawiać do zmiany źródła ciepła jakim jest sieć ciepłownicza, ale potem ma prawo się wypiąć w razie awaryjności jak np teraz i pozostawić temat bez komentarza to tak jak namówienie ludzi na kredyt we frankach , oni sobie przewalutują, a wy proście rząd i prezydenta żeby coś z tym zrobił ;). powtarzam prezydent powinien być wszystkich mieszkańców i bronić ich dobra . tak jak ~kwinto mówisz zdjęcie z mapą drogi racibórz-pszczyna cyknął sobie chociaż pewnie musiał się tam tylko podpisać bo rozmowy i planowanie było o wiele wcześniej coś dobrego pokazówka, źle się dzieje to z dala i bez komentarza wg ciebie , was nie warto wiedzieć z jaką sytuacją mamy do czynienia dla mnie to bardzo kiepska kadencja

  • ~Ancymon 2017-01-06
    18:05:05

    27 12

    Arteks marketing wizerunkowy Rybnika był w Teleexpressie (kolejna awaria ciepło ciągu ) a wydawanie takich pieniędzy na żużel to marketing wizerunkowy prezydenta .

  • ~j_ulka 2017-01-06
    18:46:23

    7 3

    18.46 ,niestety w Kłokocinie dalej ZIMNO !!!

  • ~phil_collins 2017-01-06
    18:56:07

    14 2

    Kamil Stoch i Piotrek Żyła chyba rozgrzali atmosferę ? Gorące pozdrowienia dla Kłokocina :)

  • ~ 2017-01-06
    19:26:57

    29 6

    Zgadzam się Ancymonem. cała kasa na walkę ze smogiem przy pomocy ulotek i plakatów poszła psu w d... dzięki dwóm awariom o których było głośno w ogólnopolskich mediach. Nikt przy zdrowych zmysłach nie podłączy się do PECu widząc co się dzieje. I nie są to sporadyczne awarie bo w zeszłym roku kopali panowie z PECu w tym samym miejscu (po drugiej stronie Budowlanych) i inna część Nowin też przez kilka dni była bez ciepła. Jeśli los kilku tysięcy mieszkańców to nie jest sprawa warta zainteresowania dla władz miasta to ja nie wiem co nią jest jest. Jeśli ktoś uważa że nic się nie stało a niższa temperatura w mieszkaniu jest zdrowa to zapraszam do przychodni na Nowinach (zwłaszcza do dziecięcej) zobaczyć co się dzieje. W Boguszowicach pewnie będzie podobnie.

    Dodatkowo pozwolę sobie zauważyć kolosalną różnicę w podejściu do awarii PECu i EC Jankowice. Komunikaty od EC Jankowice są rzeczowe i precyzyjne pozwalające stwierdzić co i kiedy się spodziewać i jak mniej więcej wygląda awaria. PEC przez 3 dni siedział w dziurze i o niczym nie informował albo informował że popołudniu będzie ciepło a ciepło zaczęło być o 1.00 w nocy 3 dnia awarii. Panowie z PECu "pracowali" przy temp. bliskich 0 a ci z EC Jankowice przy -10.

    Aby mieć ciepło w domu nie trzeba wcale mieć śmieciucha. Można mieć piec gazowy i to jest rozwiązanie które też pozwoli cieszyć się życiem i nie latać cały czas do pieca. Z moich obserwacji wynika że jest to też rozwiązanie tańsze niż ciepło z PECu oraz wygodniejsze bo PEC puszcza wodę o parametrach w zależności od pogody więc jeśli zapragniesz mieć cieplej to przy ogrzewaniu z sieci możesz sobie o tym pomarzyć bo grzejniki odkręcone na maksa i tak ci nie nagrzeją przy jesiennej pogodzie. Wszyscy którzy zastanawiają się nad współpracą z PECem niech się nad tym zastanowią.

  • ~godka 2017-01-06
    19:47:48

    9 8

    ~Serafin - kolejny nierzetelny informator - awaria na Nowinach to dwa, a nie trzy dni. Zgadzam się oczywiście, że gaz wygodniejszy i porównywalny cenowo. I co z tego, jak w mentalności większości górą węgiel lub coś go przypominającego, nieumiejętnie spalany w kopciuchach. :-(

  • ~sianio 2017-01-06
    20:01:18

    7 17

    Wiecie troszkę się dziwię że mamy takiego fajnego Prezydenta, i przypadkowo był blisko naszego pięknego miasta i nie przyjechał żeby zobaczyć awarię w Boguszowicach,Może maliniak śpieszył się na narty do Wisły i nie sprawdził czy ktoś naprawia awarię w Boguszowicach.Przecież to niby prezydent wszystkich Polaków.Te awarie to dopiero początek.Stare rury,nie wymieniane od 30 - lat będą pękać i nie wmawiajcie mi że mam się do tego dziadostwa podłączyć.Sezon zimowy zamyka się u mnie w wartości czterech ton węgla i mam ciepełko super.Podłączając się do magistrali ciepłowniczej opłata za ciepło będzie dwa razy droższa i nie będę miał pewności czy kiedyś w środku nocy nie obudzi mnie przenikliwe zimno z powodu jakiejś awarii.Smog można zlikwidować tylko przy pomocy odpowiednich ulg ze strony rządu(dotyczących opodatkowania nośników energi) inaczej nic nie wskóramy,ani karami,ani donoszeniem na sąsiadów.

  • ~Adam Szymiczek 2017-01-06
    20:14:03

    15 15

    Arteks wlyz do tego ikarusa i jedź pan w uj

  • ~Kwinto 2017-01-06
    20:22:35

    10 9

    ~zaniepokojony mój post był poniekąd pytaniem do ciebie, i nie odpisałeś mi po co prezydent miał się lansować przy dziurze w ziemi? Po co te bezsensowne teksty? Może od razu napisz że pewnie wyłączył telefon i pojechał na narty. Może ktoś z twoich idoli tam podjedzie i się pokaże przed kamerami? Kto tam ma najbliżej? Piecha?
    Widzisz ja też mogę patrzeć na każdy problem pod kątem politycznym i pisać pierdoły! Myślisz że przez twoje inteligentne posty ludzie będą mieli ciepło w Boguszowicach ?

  • ~ 2017-01-06
    20:30:20

    15 10

    @sianio może te rury mają nawet więcej niż 30 lat ale na razie nikt na świecie nie wymyślił lepszego i wygodniejszego ogrzewania na terenie gęstej zabudowy. Nie masz racji, że jakieś ulgi zlikwidowałyby smog. Mamy zbyt tępe i pazerne społeczeństwo. Jeden woli kasę wydać na gorzałę, inny zmienić auto, a jeszcze ktoś inny na comiesięczną wizytę u fryzjera swojej pani czy na quada dla dzieciaka... Natomiast zakaz palenia mułem zmieni mentalność ludzi w tej dziedzinie. Zainteresowani problemem sami uznają, że skoro i tak trzeba więcej wydać na ogrzewanie, to może warto ocieplić dom lub iść w stronę innych źródeł ciepła. Ciepłociąg w przeciwieństwie do palenia węglem lub gazem to najbezpieczniejsza forma ogrzewania budynków. Nie ma groźby zaczadzenia. Awaria raczej nie spowoduje niczyjej śmierci - czad zbiera co roku swoje żniwo.

  • ~przykopa 2017-01-06
    21:26:50

    25 5

    ~orient przykro mi to mówić , ale pomysł zakazu sprzedaży flotokoncentratu , mułu jest bez sensu.....
    Ten sam muł ( myślicie że powędruje na śmietnik ?) zostanie sprasowany i sklejony smołowym śmierdzącym dodatkiem i zostanie sprzedany i spalony jako ekobrykiety. Przykładem może być zakaz spalania odpadów drewnopochodnych , których nie wolno spalać. Ale zrobić z tych samych odpadów brykiety ( wzbogacając to lepiszczem) już jest wolno. Przykładem są brykiety z classenowskie .Z czego to jest zrobione to nie wiem , ale śmierdzi to okropnie.
    Mało kto tutaj jest w stanie zrozumieć że w zasadzie nie chodzi o granulację ( o sort ) węgla. Bo ten sam węgiel może występować w różnych granulacjach jako węgiel gruby , drobny , miał , a po wyjęciu z wody będzie się nazywał muł.O jakości węgla powinny decydować jego wartości opałowe , zawartość siarki i części lotnych etc.
    Bo może być muł o b.dobrych własnościach i groszek w którym będzie duża zawartość siarki. Zaś w markiecie można kupić groszek z węgla brunatnego ( bez wzmianki o tym na opakowaniu). Spalanie węgla brunatnego też nieźle daje znać otoczeniu.
    Najgorzej jak za regulację czegoś ( najwięcej krzyczą) biorą się przekonani o swoich racjach ignoranci.
    Nie chcę nikogo tutaj obrażać .Ale niestety takie jest życie, a niechlubne wzory idą z samej góry. Im tam ktoś ma mniej do powiedzenia , to więcej zabiera głosu i krzyczy. A racje i fakty gdzieś nieśmiało stoją w kąciku.
    LUDZIE NIE DAJCIE SIĘ OGŁUPIAĆ OSOBOM , KTÓRE ŚWIADOMIE WAMI MANIPULUJĄ

  • ~Wioletta Czesław Pochopień 2017-01-06
    22:25:39

    6 2

    sa jeszcze 3 wycieki do jutra rana nie będzie na pewno ciepła w kłokocinie

  • ~imrahil 2017-01-06
    22:32:03

    3 5

    jakie macie temperatury w mieszkaniach bez ogrzewania?

  • ~ 2017-01-06
    22:51:03

    6 12

    @przykopa może dla ciebie jest bez sensu. Dla tych wszystkich którym zależy na poprawie stanu powietrza, zdrowia i wizerunku Śląska - nie jest bez sensu. Poza tym to nie jest już pomysł, marszałek zapowiedział, że w tym roku będzie konkretna uchwała. Trzymamy go za słowo. :)

  • ~kasiulla_90 2017-01-06
    22:54:32

    8 4

    Nie mamy termometru ale jest jakis ok 16 - 18 st C i robi sie coraz zimniej.. mam nadzieje ze przetrwamy ta zimna noc ..

  • ~Wioletta Czesław Pochopień 2017-01-06
    23:45:07

    5 5

    U nas 15-10 mieszkanie szczytowe masakra

  • ~ 2017-01-07
    00:19:00

    1 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Barbara Niewęgłowska 2017-01-07
    08:11:29

    2 6

    W Kłokocinie nadal zimno w domu mamy 10 stopni

  • ~czorcik 2017-01-07
    08:21:02

    13 14

    hahaha...to smog już wam nie przeszkadza? ze smogiem się żyło, żyje i żyć będzie!! ale jesli w mieszkaniu jest poniżej 10 st. C, to tak już trudno żyć

  • ~pprywatne 2017-01-07
    09:01:22

    3 5

    I jak, naprawili już? Tak co wszystkie rury nie zamarzną przy tym mrozie...

  • ~przykopa 2017-01-07
    09:32:26

    11 5

    ~orient
    Umiesz czytać ze zrozumieniem? To ze będzie zakaz sprzedaży mułu nie znaczy że zostanie on wyrzucony na śmietnik. Zostanie on poprzez dodanie lepiszcza przerobiony na,, ekobrykiety". Które tak wzbogacone będą bardziej zanieczyszczać środowisko niż paliwo bazowe ( muł)

  • ~kierowcabombowca 2017-01-07
    10:34:36

    7 5

    Ludzie pokroju orienta to ignoranci gatunku Lemming, takiemu nic nie wytłumaczysz bo jest ograniczony umysłowo aby zrozumieć ta ekologiczną ścieme, btw ciekawe czym będą palić biedniejsi jak wycofają z obrotu muł, jak lemming im zasponsorujesz węgiel za 700zł tona to nie ma problemu.

  • ~ 2017-01-07
    11:09:08

    2 9

    @przykopa przekonamy się po opublikowaniu uchwały @czorcik czy ciebie dowartościowuje śmianie się z czyjegoś nieszczęścia?

  • ~ 2017-01-07
    11:18:06

    3 11

    @kierowcabombowca pytanie trochę bez sensu bo jakoś nikt nie pyta co zrobią biedniejsi jak do góry skoczyły niedawno opłaty OC, jakoś nikt nie pyta co zrobią biedniejsi jak drożeje woda, prąd czy jedzenie. A odpowiedź jest prosta, poradzą sobie bo jeśli ktoś jest biedny to pomoże mu pomoc społeczna lub zmieni mieszkanie na mniejsze. Biedniejsi od dawna są tylko pretekstem do tych wszystkich którzy z powodu swojego skąpstwa i zacofania palą najgorszym sortem opału. Tych których nie dało się przekonać po dobroci, zrobi to uchwała lub kary pieniężne, tak jak w przypadku palenia śmieci.

  • ~Wioletta Czesław Pochopień 2017-01-07
    12:39:12

    3 5

    ciepło jak cholera 10 stopni,i przy tych mrozach będzie dalej spadać temp. w domu,mam 2 małych dzieci z czego jedno jest chore,będe się z domu ewakuował,ktoś mi powiedział że są to mieszkania o wysokim standarcie z UM,ciekawe kto za to beknie,liczę na polubowny zwrot kosztów nieogrzewania

  • ~xxxx 2017-01-07
    13:03:23

    6 6

    widac że wolicie sie licytowac u kogo zimniej,nie rozumiem dlaczego nie kupicie sobie 2 grzejników elektrycznych i po sprawie,tym bardziej że masz 2 małych dzieci i jedno z nich jest chore,dostajesz 500 miesiecznie to cie stac,bo zaraz bedzie odpowiedz że nie mam kasy i to i tamto.

  • ~czorcik 2017-01-07
    13:12:57

    7 5

    orient śmieje się z tępaków obsesyjnie narzekających na smog, który był, jest i będzie!!! I ja będę się śł zawsze z nawiedzonych...smogiem!!!

  • ~Wioletta Czesław Pochopień 2017-01-07
    13:55:51

    2 9

    Nie bede kupowal grzejników elektrycznych bo ciągną duzo prądu,my racjonalnie podchodzimy do wydatków zwłaszcza że drogie są koszty utrzymania tych mieszkań,czynsz 800 zł bez prądy i gazu,ot cała historia komunalnych niby tanich mieszkań,

  • ~pprywatne 2017-01-07
    17:22:24

    3 3

    ~Wioletta Czesław Pochopień. Macie tam liczniki ciepła?

  • ~Orlik 2017-01-07
    22:22:53

    4 5

    Wsólczuję, ale też śmiać mi się chce kiedy czytam jak ludzie bulą 800 zł za mieszkanie komunalne, kiedy za połowę tej kwoty można mieszkać stając się przy okazji właścicielem mieszkania (czynsz 150 + rata kredytu 250)

  • ~fandango1972 2017-01-08
    15:19:00

    3 4

    Kiedy była ostatnia inwentaryzacja sieci ciepłowniczej i ewentualny remont? Dziwne, że na to zawsze brakuje środków. Przydało by się zdjęcie władz razem z zaziębionymi mieszkańcami.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5313