zamknij

Wiadomości

„Ela – jesteśmy z Tobą”. Ruszyła petycja w obronie urzędniczki

2017-05-09, Autor: 

- To zbyt surowa kara. Nie dajmy się zwariować. Bez Eli nie ma kultury w tym mieście! - takie komentarze możemy znaleźć pod utworzoną wczoraj petycją w obronie Elżbiety Wolny-Luks. Już prawie 200 osób (stan godz. 10.30) chce przywrócenia jej na poprzednie stanowisko, czyli kierownika Biura Kultury.

Reklama

Wczorajszy artykuł dotyczący głośnego freestylu Elżbiety Wolny-Luks na majówce odbił się szerokim echem w Rybniku. Przypomnijmy, podczas występu rapera O.S.T.R kierowniczka Biura Kultury rzuciła ze sceny popularne wulgarne słowo. Słyszało to kilka tysięcy osób. Magistrat usunął urzędniczkę z tego stanowiska. Więcej >>„Co tu jest k..wa grane?” Szefowa Biura Kultury dała się ponieść emocjom<<

Pod artykułem pojawiło się sporo komentarzy broniących Elżbietę Wolny-Luks. Zdaniem Czytelników popełniła błąd, ale surowa decyzja władz miasta jest niewspółmiernie wysoka do czynu.

Jeszcze wczoraj internauci utworzyli petycję w obronie Elżbiety Wolny-Luks. Jak podkreślają w piśmie do prezydenta Piotra Kuczery, że usunięcie kierownik ze stanowiska to zniweczenie jej pracy na rzecz miasta i mieszkańców. - To element zagrywki politycznej w sposób szczególny krzywdzący jej zasługi. Jesteśmy zdania, że popełniony błąd będzie w stanie naprawić działając na rzecz mieszkańców i miasta – czytamy.

Pod petycją podpisało się blisko 200 osób. Oto niektóre komentarze:

- Też uważam, że to kara niadekwatna do zdarzenia. Nie dajmy się ponieść negatywnym emocjom niektórych radnych;

- Przekreślanie dorobku lat z tak błahego powodu jest dużą przesadą;

- Kara nie jest adekwatna do popełnionego czynu- jest za surowa;

- Ela popełniła nietakt sceniczny ale zorganizowanie nagonki medialnej (list otwarty) i bezpardonowy lincz na niej to wielka przesada;

- Ela - jesteśmy z Tobą!

Petycję w obronie Elżbiety Wolny-Luks Kierownik Biura Kultury Urzędu Miasta Rybnik znajdziecie TUTAJ

AKTUALIZACJA (godz. 12.18): komentarz Agnieszki Skupień, asystent prezydenta Rybnika w odniesieniu do petycji:

Prezydent, podejmując decyzję o odsunięciu ze stanowiska, wziął pod uwagę całe zachowanie pani kierownik biura kultury podczas koncertu, w tym użycie słowa, które uznawane jest za wulgarne. Dość duże wątpliwości i niesmak budzi cała postawa pani podczas koncertu 1 maja. Warto zaznaczyć, że w tym dniu oficjalnie reprezentowała Miasto, dodatkowo była osobą prowadzącą wydarzenie. Jednocześnie prezydent ma całościowy ogląd pracy i zaangażowania pani Wolny-Luks w wiele wydarzeń w mieście. Dlatego nieprawdziwe są informacje, jakoby pani Elżbieta Wolny-Luks została pozbawiona pracy, ma szansę nadal rozwijać kulturę w Rybniku, pracując w tym samym biurze ale na innym stanowisku.

O powyższym stanowisku pani Elżbieta Wolny-Luks została poinformowana przez prezydenta.

Czy zgadzacie się ze zdaniem inicjatorów petycji?

Oceń publikację: + 1 + 186 - 1 - 224

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (55):
  • ~minowa 2017-05-09
    11:10:24

    Przecież nie umrze z głodu. Nadal pracuje w magistracie i jeszcze ma gabinet kosmetyczny w Wodzisławiu.

  • ~Robin Tell 2017-05-09
    11:14:05

    36 21

    I'm fucking you and you are fucking me, would you have to drink coffee or tea? czekam na komentarz prezydenta Chwałowic.

  • ~Marcin Jazzy Ploch 2017-05-09
    11:49:15

    mimowa a co ci do tego, że ktoś ma swój biznes widzę szczypie w tyłek z zazdrości! Pochwal się co zrobiłeś dla kultury Rybnickiej i miej odwagę podać swoje prawdziwe dane!

  • ~Abisall 2017-05-09
    11:55:34

    Kara jak najbardziej się jej należy - nie była na tej imprezie jako osoba prywatna tylko urzędnik państwowy, więc obowiązywała ją znacznie bardziej rygorystyczne normy zachowania. Wydaje się jednak że właściwszą karą powinna być kara porządkowa w postaci nagany

  • ~Piotr55555 2017-05-09
    11:58:10

    88 13

    No trochę tę Panią poniosło.

  • ~doveee89 2017-05-09
    12:04:03

    Zastanawiam się czy byłam na tym samym koncercie??
    Dla mnie osobiście zachowanie tej Pani było bardzo żenujące. Przyszłam tam posłuchać dobrej muzyki, a nie Pani Eli, która mówiła coś bez ładu i składu, może nie była pod wpływem, ale tak to wyglądało. Ludzie dookoła mnie byli również oburzeni jej zachowanie, jedynie artysta pokazał klasę zabierając jej mikrofon i próbując ponownie wprawić ludzi w dobry klimat.

  • ~ 2017-05-09
    12:04:06

    19 6

    jedni stają, inni nie, obiektywizm na miarę radzieckiej "Prawdy"

  • ~Tomasz Ganobis 2017-05-09
    12:06:27

    23 77

    Moim zdaniem szefowa biura jest połowicznie winna.
    Są rodzaje muzyki, które podczas masowych imprez mogą doprowadzić to takich czy innych negatywnych zachowań.

  • ~ 2017-05-09
    12:16:50

    Całe zachowanie Tej Pani byo żenujące, gdyby to był ktoś inny... to nie tylko byłaby zdegradowana.

  • ~blekota25 2017-05-09
    12:37:29

    96 3

    Art. 141 k.w. Publiczne używanie wulgaryzmów
    Kto w miejscu publicznym umieszcza nieprzyzwoite ogłoszenie, napis lub rysunek albo używa słów nieprzyzwoitych, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1.500 złotych albo karze nagany.

    I dać wszystkim co brzydko mówili w ten dzień co im się należy

  • ~ 2017-05-09
    12:38:25

    95 14

    Minowa , dobrze prawisz , z głodu nie umrze. Jak by pracowała u prywaciarza , to by papiery w ręce trzymała, wiec nie mam o co płakać - stało się , jest kara. W końcu reprezentowała Urząd.

  • ~co to jest ? 2017-05-09
    12:49:53

    NIE! - dla braku kultury w "kulturze"! Ta pani jest opłacana z naszych podatków i decyzja usunięcia jej z urzędu jest jak najbardziej słuszna. W Rybniku jest wiele osób, które świetnie ją zastąpią i nawet w emocjach potrafią wyrażać się z kulturą. Pozostawienie jej na dotychczasowym stanowisku będzie niewychowawcze w stosunku do społeczeństwa, które - jak widać chociażby w tych komentarzach - powinno jednak podlegać ciągłemu procesowi wychowania. Ilość podpisów pod petycją nie ma znaczenia. Obiektywnie - tej pani brak kultury, więc nie powinna pracować w biurze kultury i to jeszcze jako szefowa. Człowiek dający się ponieść emocjom nie powinien zajmować stanowisk urzędowych. Wymagajmy choć minimum kultury, obycia i kwalifikacji! Nie obchodzi mnie, że otrzyma tysiąc głosów poparcia od bezczelnych arogantów, takich samych, jak ona. Przecież ona zabierała głos w imieniu urzędu - brak kary będzie równoznaczny przyznaniem, że "urząd" zaczyna z nami rozmowę od "k....". Niech zatrudnią ją ci, którzy jej bronią - ciekawe, czy zgodzą się, żeby w taki sposób odnosiła się w ich imieniu.

  • ~Adam Kuzior 2017-05-09
    13:25:24

    31 96

    Nie dajmy się zwariować, muzyka HH obfituje w gorsze "wyrazy" niż te które pod wpływem emocji wypłynęły z ust pani Eli.
    Polsko, Rybniku więcej luzu. Moim zdaniem kara nie adekwatna do czynu, biorąc pod uwagę wcześniejsze działania na płaszczyźnie organizacji imprez w naszym mieście.

  • ~dr_Moriarty 2017-05-09
    13:28:11

    Dziwi mnie wyrozumiałość komentujących wobec skandalicznej postawy tej pani. Czyżby ćwierć wieku po zmianie ustrojowej społeczeństwo, licznie zasilone rocznikami gimnazjalnymi, tak zupełnie już schamiało, żeby nie widzieć w jej zachowaniu nic złego? Emocje należy mieć pod kontrolą, szczególnie w pracy. Żeby w taki sposób się zachować publicznie i przy włączonym nagłośnieniu? To chyba dorosła osoba, a nie gimnazjalistka z papierochem pod klubem VIP. Jest osobą publiczną, reprezentowała UM, Biuro Kultury (!), a pensję otrzymuje z pieniędzy podatników. Za nieboszczki komuny za takie coś byłaby dyscyplinarka, śmierć zawodowa i najwyżej stanowisko przy taśmie na Hucie Silesia . Myślę, że prezydent miasta i tak jest bardzo łagodny. Ta pani w UM pracować już nie powinna, choć jak życie uczy - pewnie kiedy sprawa przycichnie, na swoje stanowisko wróci. Kto poważny organizuje tę petycję i kto się pod nią podpisuje?

  • ~akronaut 2017-05-09
    13:51:31

    no to może kontrpetycja?
    "Kto z Pań i Panów jest za pozbawieniem stanowiska ... ?"

  • ~ 2017-05-09
    14:26:27

    32 9

    Dr Moriarty - jak zwykle w samo sedno

  • ~ 2017-05-09
    15:24:41

    69 5

    każde stanowisko publiczne zobowiązuje .

  • ~menworld 2017-05-09
    15:30:00

    15 84

    Nagonka na tą panią jest nie adekwatna do winy .Co niektórzy by dali worek pokutny i postawili na rynku.Zdrowy rozsądek jest jednak wskazany.Niech się pani tym nie przejmuje .Są jeszcze normalni ludzie w Rybniku

  • ~ 2017-05-09
    15:52:04

    65 5

    Jeżeli tak ma wyglądać "normalność" i tolerancja takich postaw u osób na publicznych stanowiskach, zawsze będziemy skazani na bylejakość, niestety czasy kiedy sprawowane funkcje publiczne były misją a nie dobrą fuchą i łatwym zabezpieczeniem własnych interesów chyba minęły bezpowrotnie :( widać to postawach zarówno eksponowanych osób, jak i potencjalnych wyborców, tolerujących takie postawy i zachowania.

  • ~co to jest ? 2017-05-09
    16:09:13

    68 6

    Prosimy o nowy nabór do urzędu, najlepiej w drodze konkursu oraz z pierwszeństwem kandydatów z Rybnika, a nie znajomych obecnych pracowników... Koniecznym kryterium powinno być przygotowanie merytoryczne, kultura osobista oraz adekwatne do proponowanego stanowiska zdolności, umiejętności i doświadczenie. Nowy kierownik powinien mieć możliwość modyfikacji lub zmiany zespołu, z którym będzie pracować. To nie jest nagonka, to powinna być konsekwencja - również na przyszłość.

  • ~co to jest ? 2017-05-09
    16:21:08

    39 11

    Nie jest dziwne, że nie przejmują się wizerunkiem miasta urzędnicy, którzy tylko w nim pracują, ale nie czuję się współobywatelami - stąd moja sugestia, aby dać pierwszeństwo nie tylko mieszkańcom, ale nawet autochtonom. To nie jest dyskryminacja, tylko logiczny wniosek. Nie wierzę, żeby rdzenny rybniczanin zatwierdził bezgłowe rzeźby, zardzewiałe doniczki, albo niefunkcjonalną i drogą organizację parkingów... Gospodarz liczy się z groszem i z tymi, wśród których mieszka i żyje, a najemca....

  • ~minowa 2017-05-09
    17:19:19

    62 3

    Proponuję, aby np. nauczyciel wszedł po dzwonku do klasy i powiedział do uczniów "Co tu jest k... grane" a następnie. aby uczniowie powiedzieli o tym swoim rodzicom. Ciekawe, jak zareagowaliby wtedy i co na to dyrektor szkoły i kurator ? Już widzę te petycje w obronie nauczyciela.....

  • ~ 2017-05-09
    17:40:35

    70 6

    Nie rozumiem petycji w sprawie popierania chamstwa u osoby publicznej i to jeszcze z dziedziny kultury

  • ~ 2017-05-09
    17:42:12

    47 2

    Menword, nikt nie mowi o pokutowaniu. Niech sobie chodzi i żyje spokojnie. Ale niech nie reprezentuje świata kultury

  • ~Ja_2 2017-05-09
    18:19:39

    61 3

    Jak wiecie, nie zawsze zgadzam się z Prezydentem Kuczerą, tutaj jednak 100 % racji. Męska decyzja. Powinna Pani Ela tak dla przykładu ponieść dodatkowo konsekwencje przewidziane w kodeksie wykroczeń. Zero tolerancji dla chamstwa i prostactwa w przestrzeni publicznej, a szczególnie wobec osoby reprezentującej kierownicze stanowisko w urzędzie miasta a już zupełnie szczególnie dla kierownika Wydziału Kultury UM ! Jaki przykład dajemy dzieciom i młodzieży ? WSTYD !
    Mam wrażenie, iż osoby popierające tą Panią to pokolenie, które niedawno ukończyło gimnazjum i stąd chyba jednak dobrze, że obecnie gimnazja są likwidowane.
    Takie będą Rzeczypospolite jakie młodzieży wychowanie !

    Egon z Rybnika

  • ~akronaut 2017-05-09
    18:24:21

    23 2

    Zgłaszam swoją kandydaturę: rodzina od 6 pokoleń w Rybniku,
    nie umiem śpiewać, więc raczej nie będę przeklinał na scenie, a w rubryce zawód wpisuję zwykle "wyuczony"

  • ~ 2017-05-09
    18:54:53

    27 3

    "Prosimy o nowy nabór do urzędu, najlepiej w drodze konkursu"... Takiego PRAWDZIWEGO konkursu? Gdyby wliczyć w to wszelkiej maści urzędy państwowe, to byłaby to nowość na skalę całej Polski.

  • ~Sebastian Jurkiewicz 2017-05-09
    19:06:08

    11 52

    Uważam że to głupota zwalniać ludzi z tak błachych powodów. Oczywiście nie pochwalam. Wyrwało się kobiecie. Wystarczyłoby upomnienie a z jej strony przeprosiny. Zwolnienie to kara niewspółmierna...

  • ~Adam Piotrowski 2017-05-09
    19:07:26

    3 12

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2017-05-09
    19:18:42

    47 4

    Halo, halo Panie Sebastianie. Urzędniczka nie "została zwolniona" tylko "ODSUNIĘTA ze stanowiska", zapewne mniej eksponowane, ale na równie intratne. To ma być poważna kara? W tej sytuacji ta petycja "w obronie urzędniczki" to jakaś kolejna kpina.

  • ~misia_hd 2017-05-09
    21:04:13

    46 3

    Czekamy na dalsze upokorzenie władzy.
    Przecież ta osoba już kilka razy zaszkodziła dobrej reputacji magistratu oraz bardzo wizerunkowi miasta. Myślę że osoby które poznały panią przez tatusia ustawioną wiedzą że nie radzi sobie z obsługą telefonu.
    takie IQ. Jest tyle mądrych ambitnych i doświadczonych osób na to stanowisko ! Należy tylko ogłosić konkurs i wybrać , tak aby już nigdy się nie wstydzić. Tyle!

  • ~Sebastian Jurkiewicz 2017-05-09
    21:07:47

    4 36

    Ok, faktycznie została "odsunięta" ( co to za pojęcie? ). Mimo wszystko wystarczyło postąpić tak jak napisałem. Historia zna wiele przypadków takich wpadek ludzi na eksponowanych stanowiskach, którzy zapomnieli, że mikrofon jest włączony i poszło nie tylko na cały rynek naszej pipidówki a nawet w całą Polskę bo stało się to w TV . Na mój gust chodzi o to, że ta Pani nie ma zbyt wielu fanów w UM ( to częsta przypadłość ludzi bezkompromisowych ) i próbuje się wykorzystać żeby jej dokopać. To takie polskie...

  • ~nieruchomosci69 2017-05-09
    21:09:17

    24 2

    Racja, jest tylu młodych i mądrych. Konkurs jawny konkurs.

  • ~Sebastian Jurkiewicz 2017-05-09
    21:09:34

    5 8

    Dodam tylko, że nie znam tej Pani i w zasadzie z artykułu dowiedziałem się o jej istnieniu...

  • ~nieruchomosci69 2017-05-09
    21:11:02

    45 2

    z głodu nie umrze . Tata ustawił na stanowisku ale przecież pani ma własną dobrze prosperującą firmę. Więc może dać szanse osobom które lwią część życia przeznaczyły na naukę i nie mają znajomości!

  • ~Edward Jastrzembski 2017-05-09
    21:17:41

    27 5

    Jakich słów użył pan Świerczyna że zniknął z rybnickiej kultury.

  • ~adrian_hd 2017-05-09
    21:19:40

    30 2

    Brawo dość obstawiania stanowisk. Rządamy konkursów na stanowiska opłacane z podatków. Nich pracują wykształceni a nie ziomki!!!
    Bab też narobiła mi problemów, pij..a. Przeprosiła ale co z tego!!!

  • ~qwer 2017-05-09
    21:30:45

    7 14

    Co tu jest k..... grane ja się pytam?

  • ~xxxx 2017-05-09
    21:36:36

    3 12

    nosz k...a, jak się ma przed sobą taką sztukę to ciężko zachować kulturę!

  • ~bombi 2017-05-09
    21:39:11

    1 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2017-05-09
    23:20:57

    4 3

    ~Edward Jastrzembski
    a jakich użył, że się tam znalazł ?, bo nie z konkursu w którym nie brał udziału

  • ~Błękitne Niebo Rybnika Kobus 2017-05-09
    23:24:33

    20 0

    Totalna paranoja, który to raz można przepraszać. Nich pani zastanowi się nad swoim życiem i z głową uniesioną do góry w końcu usunie się z życia publicznego.
    Chociaż na kilka dni. Wiadomo że potem wszystko wróci do normy.
    Adrian K.

  • ~nieruchomosci69 2017-05-09
    23:28:15

    11 0

    Ma PAN rację Panie Adrianie. ile razy.

  • ~misia_hd 2017-05-09
    23:30:19

    17 0

    Święta racja Niebo Rybika. Powinna sama odejść. a na profilu Andrzeja Wijaczka jak się poniża na FB..

  • ~misia_hd 2017-05-09
    23:30:40

    6 0

    przepraszam A, Wojaczka

  • ~nieruchomosci69 2017-05-09
    23:32:23

    17 1

    Faktycznie na profilu A. wojaczek sama się upokarza... siara...

  • ~Helenka286 2017-05-09
    23:36:14

    23 3

    Czy ktoś pomyślał, w jakiej sytuacji stawia się Pana Prezydenta, tworząc taką petycję? Czy nie jest Mu teraz wystarczająco ciężko? Bądźmy szczerzy (piszę do obecnych pod sceną 1 maja) - nie chodzi o jedno brzydkie słowo... I co to w ogóle za retoryka, że pani Ela jest "zasłużona dla kultury"? Proszę sprawdzić definicję tego pojęcia. To nie sztuka piastując kierownicze stanowisko być na świeczniku, ale będąc wyżej - świecić.

  • ~ 2017-05-09
    23:47:48

    30 0

    Wykształcenie i zajmowane stanowisko nie zawsze idzie w parze z kulturą i dobrymi manierami, powtarzam to od zawsze!

  • ~misia_hd 2017-05-10
    00:11:39

    11 1

    Każdy kij ma dwa końce!!!

  • ~templariusz 2017-05-10
    10:52:19

    12 6

    ~dr_Moriarty: wyjątkowo trafna diagnoza z która się wyjątkowo zgadzam :) / ~misia_hd: bardzo dobry wpis ukazujący "mądrość" tej pani... / ~Sebastian Jurkiewicz:daruj sobie te głupie komentarze chłpino ... / A tak od siebie - postawa tej pani wybitnie świadczy o jej przełożonych prawda? zwłaszcza o panu v-ce :)

  • ~akronaut 2017-05-11
    14:16:29

    5 0

    Na tvn24.pl jest informacja o majówce w miasteczku.
    Czy to chodzi o nas? Dziękujemy.

  • ~ 2017-05-11
    22:18:35

    12 0

    "Bez Eli nie ma kultury w tym mieście! " gratuluję poczucia humoru, mogliśmy nieco jej zobaczyć a raczej usłyszeć, rozumiem, że obrońcom uciśnionej pani urzędnik zupełnie nie przeszkadzałoby, gdyby podczas wizyty w magistracie obsługująca ich urzędnicy rzucali sobie "mięsem " pod nosem, podobnie gdyby wypowiedzi podczas transmisji obrad włodarzy zaczynały się od sławetnego o k..., przecież to bardzo podobna sytuacja, a może jednak niektórzy zastosowaliby podwójną moralność ? oczywiście mam na myśli tylko czas reprezentowania miasta (wspomniana pani będąc w pracy reprezentowała Miasto jako Urząd), sposób wysławiania się w prywatnym czasie mnie nie interesuje.

  • ~ 2017-05-11
    23:18:47

    9 4

    Właściwie powinno być " Bez Eli nie ma k..a kultury w tym mieście" :).

  • ~etet 2017-05-14
    07:34:07

    2 6

    "Ela, jesteśmy k.... z toba"

  • ~A.S. 2017-05-15
    14:40:59

    1 1

    @minowa
    Nie chodzi tu o to czy umrze z głodu czy nie.
    Niestety większość ludzi nie rozumie tej prostej prawdy.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4890