zamknij

Wiadomości

Dobra informacja dla kierowców. W piątek otwierają most nad Nacyną

2016-10-12, Autor: 

Doczekaliśmy się tego momentu. Most znajdujący się na ul. Raciborskiej zostanie wkrótce otwarty dla kierowców. Ma to nastapić w najbliższy piątek w godzinach popołudniowych. 

Reklama

Przypomnijmy, most nad Nacyną został zamknięty w połowie maja tego roku. Jego stan techniczny był oceniany jako zły. Dlatego został rozebrany, a w jego miejsce powstał nowy obiekt. Istniejące sieci uzbrojenia podziemnego – kanalizacja sanitarna i deszczowa, gazociąg, wodociąg, sieci telekomunikacyjne – zostały z kolei przebudowane przebudowane. Więcej na temat pisaliśmy w artykule >> Zmiana organizacji ruchu na ul. Raciborskiej. Od poniedziałku rusza remont mostu<<

Most miał być już gotowy 6 września, ale wykonawca spóźnił się z robotami o miesiąc. Tłumczył się wystąpieniem licznych niezinwentaryzowanych sieci oraz niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. >> Remont mostu na Raciborskiej przedłuża się. Dlaczego?<<

Miesiąc szybko minął, jak informuje nas Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu – most nad Nacyną ma być otwarty w najbliższy piątek (14 października) w godzinach popołudniowych. - Trwają jeszcze odbiory techniczne i formalności związane z dokumentacją – wyjaśnia.

W ten weekend powinniśmy już bez przeszkód kierować się ulicą Raciborską w górę ul. Marii Skłodowskiej-Curie. Jak dodaje Agnieszka Skupień, trwają jeszcze prace porzadkowe na terenie skweru przy moście.

Oceń publikację: + 1 + 8 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (32):
  • ~frms 2016-10-12
    16:59:09

    18 1

    No to fajnie ;-)

  • ~Arteks 2016-10-12
    17:07:13

    21 23

    Pod kątem estetycznym wygląda to nieźle, szczególnie te kamienie na brzegu Nacyny. Wreszcie schowano te wszystkie instalacje pod spód bo to zawsze straszyło. Byłoby ciekawie jak most byłby podświetlany od dołu. Ale pod kątem inżynierii ruchu władze miasta popisały się mentalnością projektanta z czasów Czterdziestolatka (lata 70.) W samym centrum miasta gdzie ewidentnie powinno się przedłużyć deptak lub zrobić coś w stylu wonerfa (odcinek drogi użytkowanej na równi przez pieszych, rowerzystów) zrobiono "autostradę" dla samochodów z dodatkowym pasem z Curie w kierunku deptaka (kto z tego będzie korzystał?!) pozostawiając chodnik po lewej stronie idąc z Rynku w kierunku Plazy tej samej szerokości co był wcześniej...

  • ~Dador 2016-10-12
    17:30:46

    8 6

    Dzięki Redakcjo za info, z resztą bardzo dobre info. Na zdjęciach wygląda to naprawdę ładnie i estetycznie. Ciekawią mnie 2 rzeczy dot. tego mostu. Czy budowano przyszłościowo i np. podwieszono dodatkową rurę ochronną na poczet ewentualnych instalacji energetycznych lub teletechnicznych tak aby nie trzeba było ingerować w konstrukcję, oraz czy przy rzece zostaną zamontowane ławki? Skarpy Nacyny dostały nowego, schludnego wyglądu i przyznam, że fajnie byłoby przysiąść nad takim brzegiem w jakichś miłych okolicznościach przyrody.

  • ~lewy_gwint 2016-10-12
    18:11:20

    7 2

    W normalnych warunkach instalacje kablowe umieszczone są w kapie chodnikowej. Zakładam że wiesz coto. Do mostu raczej nic na te instalacje się nie podwiesza.

  • ~turistas 2016-10-12
    18:11:59

    24 3

    No to dobra wiadomość! Rybnik pięknieje. Teraz mam nadzieję, że wycięte drzewa zostaną zastąpione nowymi. Gdyby jeszcze znikły te szpecące plandeki/szyldy/bilbordy to już by było cudownie.

  • ~Dador 2016-10-12
    18:52:04

    3 1

    @lewy_gwint
    Wiadukt drogowy nad linią kolejowa w Radlinie, skrzyżowanie ul. Hubalczyków i Mariackiej. Wychyl się za barierki w stronę koksowni, spójrz pod nogi i zobrazuje Ci się, co mam na myśli pisząc o podwieszaniu przewodów na istniejącej konstrukcji. Tak buduje np. T-mobile. Polecam sprawdzić.

  • ~polk 2016-10-12
    19:20:01

    16 8

    Po tym przykładzie widać jak miasto jest przyjazne pieszym i rowerzystom. Centrum miasta, 50m od rynku zbudowano rypno autostrada. Po co zatem ta durna gadka o zrównoważonym transporcie, zachęty by przesiąść się do komunikacji miejskiej jak funduje się taką drogę?!

  • ~HAN 2016-10-12
    21:23:59

    22 1

    Szkoda ze nie poszezyli tego waskiego chodnika przy bylej Barbarze

  • ~Olafik 2016-10-12
    21:54:20

    12 2

    Czyżby przez mostek miały pomykać TiRy , pani już zarezerwowała miejsce

  • ~kurier 2016-10-12
    22:28:35

    20 6

    Absolutnie bombastyczna inwestycja. ;) Wycięto wiele starych drzew i wybudowano jakiś kolektor i asfaltowe lądowisko dla helikopterów w centrum miasta. ;) Jak zrozumieć urzędników którzy budują odwrotnie od potrzeb? Tam gdzie jest dużo pieszych i mało aut mają być trzy pasy? Na co to komi?????? Pogięło was w tym urzędzie?

  • ~Gruby21 2016-10-12
    23:08:20

    11 3

    Estetycznie na plus ale co za baran zrobił to jako trzy pasy? Dlaczego kolejny pas dla samochodów w boczną ulicę skoro prawie nikt nią nie jeździ? W ogóle ta ulica przy Plazie ma chociaż nazwę? Dlaczego kosztem chodnika? Kto za to płaci? Żądam konsultowania takich projektów ze stroną społeczną. Oby w miejscu starych pojawiły się nowe drzewa.

  • ~LEMUR 2016-10-12
    23:09:18

    17 0

    O! ścieżka rowerowa :) Ciekawe ilu będzie trąbiło na przejeżdzających rowerzystów i krzyczało - zejdź z roweru na przejściu :D

    Czyli co? Kiedy zamykają most na Żorskiej?

  • ~ 2016-10-12
    23:27:32

    7 1

    Po co ten szpecący bliboard TZM. Pewnie po to, żeby osoba, która będzie go czytała zablokowała ruch na wąskim chodniku na moście.

  • ~wojtussr 2016-10-13
    06:07:05

    11 4

    Ludzie! Wy naprawdę macie coś nie tak z tymi głowami! Przecież tam od lat były trzy pasy, zarówno lewoskręt od plazy za plazę i prawoskręt od Curie za plazę. Jest przejście dla pieszych równorzędne dla rowerzystów gdzie pas dla rowerzystów jest pomalowany na czerwono więc nie wiem jaki kierowca nie byłby w stanie tego zauważyć, a jak taki się znajdzie to po prostu zgłosić ten fakt na policje za bezpodstawne użycie sygnału dźwiękowego w terenie zabudowanym i domagać się ukarania. Jestem kierowcą i rowerzystą więc wiem co mówię.

  • ~jorg 2016-10-13
    09:19:33

    6 4

    Chodnik przy Barbarze przecież jest poszerzony, chyba już nie pamiętacie jak było przedtem - jedna osoba się mieściła. Teraz jest normalny chodni i ścieżka i to po obu stronach mostu. Trzy pasy ruchu faktycznie były już przedtem. Dało się zostawić 3 pasy ruchu robiąc szeroki chodnik i ściężkę:) brawo:)

  • ~Arteks 2016-10-13
    10:08:50

    8 11

    Sami popatrzcie, tam gdzie można by ulżyć kierowcom i wydłużyć, poszerzyć trzeci pas np. dojazd od Obwiedniej do Ronda Chwałowickiego czy dojazd do przejazdu kolejowego w kierunku Kamienia - tam nic od lat nie robią. A tu gdzie nie ma potrzeby budują autostradę... Ciekawe czy Kuczera coś zrobi z Wydziałem Dróg czy nadal pozwoli na kompromitowanie się takimi babolami drogowymi. Robili wszystko byle jak za Fudalego i robią to nadal. To już druga inwestycja drogowa z czasów Kuczery która jest spieprzona (pierwsza to pofałdowana droga rowerowa na Rudzkiej). @wojtussr - wielopasmowość jest przydatna w miejscach gdzie auta skręcające w jakieś miejsce blokowałyby te inne. W przypadku okolic mostu takiego zjawiska nie ma! Gdybyśmy mieli Wydział Dróg z Tychów czy Gdyni to w tym miejscu jeden pas byłby zlikwidowany - przeznaczony pieszym. A gdybyśmy mieli Wydział Dróg z Łodzi powstałby tam woonerf. Ale my mamy WD ...z Pszowa. ;) Mało tego - po co trzeci pas z Curie w kierunku deptaku? Co mi z tego, że o parę centymetrów poszerzono chodnik w sytuacji kiedy mamy do czynienia z początkiem ruchliwego pasażu? Od mostu przynajmniej do Plazy - piesi powinni być "oczkiem" w głowie dla urzędników, a nie auta.

  • ~elmo 2016-10-13
    12:40:26

    4 2

    Prawoskręt- dobra sprawa, brawo- zaczyna się już przed zakrętem. ~Gonzof, idź podlać kwiatki...

  • ~jaro_t 2016-10-13
    12:55:09

    8 4

    Mam propozycję aby nie wprowadzać obowiązujących przed remontem zakazów skrętu w lewo z ulicy Ruckiej na Kotucza. Skoro obecnie jest tam znacznie większy ruch niż będzie po otwarciu mostu, a ruch odbywa się sprawnie z lewoskrętem, tym bezpieczniej będzie po jego otwarciu. A z pewnością takie rozwiązanie przyczyni się do lokalnego rozładowywania ruchu ulicznego.

  • ~Arteks 2016-10-13
    15:31:50

    4 8

    @jaro_t - to był mój wniosek co do tego umożliwienia skrętu w lewo w Kotucza. Oczywiście popieram aby to zostawić. Obowiązkowe skręty w prawo tylko korkują dodatkowo inne ulice, a w przypadku Rybnika było do tej pory tak, że z Rudzkiej, Cmentarnej i Aldi nie można było skręcić w lewo. To w znaczący sposób kumulowało ruch na Rondzie Gliwickim i na Kotucza.

  • ~adiqq 2016-10-13
    16:28:53

    3 4

    @Arteks - wydaje mi się że jesteś zbyt surowy w swoich opiniach. Mam także wrażenie, że jesteś nieco odosobniony w teoriach które głosisz....
    rozmawiałem z kilkoma osobami na ten temat i mają nieco odmienne zdanie niż twoje nt tej inwestycji

  • ~polk 2016-10-13
    16:47:26

    8 1

    @adiqq choć robię to rzadko to w tym przypadku zgadzam się z Arteksem. Centrum miasta ma być dla pieszych a nie dla samochodów. Należy ten ruch z centrum wyprowadzić a nie "zapraszać" kolejne auta co właśnie robi się przez tak nieprzemyślane inwestycje. Tylko naiwni wierzą, że po oddaniu tego mostu nie będzie tam korków. Sprawnie działająca komunikacja miejska, darmowe parkingi na obrzeżach dla korzystających z autobusów i bardzo drogie w centrum. Zapewne nie do pomyślenia dla niektórych rozwiązania jednak na zachodzie się sprawdzają od ładnych parunastu lat.

  • ~Arteks 2016-10-13
    17:01:06

    6 6

    @adiqq - ale w czym jestem za surowy według ciebie? W ocenie Wydziału Dróg który jest mega zaściankowy (przykłady możnaby mnożyć) i nie zna współczesnych trendów które są zupełnie inne niż w latach 80. czy 90.?! Czy też uważasz, że zbyt surowo oceniam samą inwestycję? Jeśli to drugie to mam wielki żal do władz miasta, że mówią co innego, a robią co innego. To nie jest przykład na tworzenie przyjaznej przestrzeni miejskiej o jakiej w wywiadach mówią prezydenci. Jeśli chciałbym się pochwalić tą inwestycją jakimś znajomym pasjonatom urbanistyki i transportu - to jedyne co mogę zrobić to pokazać komuś zdjęcie most z boku bo wygląda to estetycznie. Ale niestety rozwiązania drogowo-chodnikowe jakie zastosowano w tym miejscu są zupełnie passe... ;(

  • ~cabrio 2016-10-13
    20:02:19

    4 5

    super w końcu pomyśleli odkorkuje to trochę tych co jadą w prawo za plazą oby więcej takich dróg dwa pasy to przez całe miasto powinny być tak jak w gliwicach 3 pasy centrum idzie pokonać błyskawicznie prawy lewy prawy lewy i 260koni jak torpeda :-) pozdrowienia dla prezydenta Kuczery i jego merca benzyna w żyłach!

  • ~Arteks 2016-10-13
    21:17:37

    3 10

    @cabrio - nie podawaj przykładu Gliwic bo to jedno z najbardziej zepsutych miast pod kątem urbanistyczno-transportowych. Znana urbanistka z Politechniki Śląskiej w Gliwicach ostatnio napisała coś czym zainteresowały się różne media: „Od Nowego Roku osoby poruszające się po Gliwicach pieszo będą proszone o pisemne zgłaszanie zapotrzebowania na zmianę świateł na zielone. Władze miasta właśnie ogłosiły, że mają kolejne miliony złotych na poprawę ruchu samochodowego w mieście. A co z pieszymi, dlaczego dla nich nie robi się zupełnie nic? – pyta Twardoch. U nas problem jest inny. Prezydent Kuczera powołał różnych światłych i ciekawych ludzi do swojego zespołu którzy wiedzą co robić aby nie uśmiercać miasta tak jak w Gliwicach ale ...chyba ich nie słucha. Entuzjazm i radość @cabrio jest uzasadniona. Władze miasta zrobiły prezent kierowcom w samym centrum miasta którzy będą mogli od jutra jeździć tam "torpeda"... Jestem przekonany, że ruch samochodowy w tym miejscu będzie dużo większy niż dawniej - mieszkańcy Raciborskiej i Curie Skłodowskiej pewnie będą bardzo "szczęśliwi" tak samo jak piesi. ;)

  • ~jaro_t 2016-10-13
    22:13:23

    6 1

    Arteks po raz kolejny jak mantrę powtarzasz brednie jak to Gliwice są zepsute itd. A ja po raz kolejny się z tobą nie zgadzam, ponieważ jestem tam codziennie i widzę przepaść pomiędzy tym czego nie zrobiono w Rybniku a co jest w Gliwicach i np. w Żorach. Właśnie w Gliwicach poprzez DTŚ, A4 i A1 zupełnie wyprowadzono ruch kołowy z centrum i właśnie przez te dwupasmówki jest mniejsze zanieczyszczenie spalinami w ścisłym centrum, które obecnie jest bez korków. Więc akurat jeżeli chodzi o komunikację samochodową podawaj inne przykłady a nie Gliwice, które wśród fachowców z branży uchodzi za najlepiej skomunikowane miasto w Polsce. Powtarzam wśród fachowców a nie osób z sentymentami do starych familoków które wyburzono wytyczając DTŚ.

  • ~Arteks 2016-10-13
    23:01:40

    4 7

    @jaro_t - jakie brednie? Mimo nowych dróg, korki na Tarnogórskiej, Toszeckiej, Rybnickiej, Kościuszki, Pszczyńskiej nadal występują. Na Zwycięstwa ruch bardzo wysoki, wokół Rynku wszystkie ulice zamienione w parkingi. W miejscu dawnego bulwaru po kanale - betonowa DTŚ zamiast zieleni.. Drogi rowerowe w gorszym stanie niż w Rybniku... I to jest dla was dobry przykład? Każda nowa droga przyciąga nowych kierowców. Gliwice są świetnym przykładem na to, że można mieć dwie autostrady, największy węzeł autostradowy w PL i DTŚ, kilka tysięcy nowych miejsc pracy w strefie i... zero rozwoju ludnościowego miasta!!! Centrum miasta zawładnięte przez auta powoduje, że ludzie stamtąd uciekają bo... po co mieszkać w hałaśliwym i głośnym centrum skoro... łatwo można tam dojechać autostradą z jakieś okolicznej miejscowości? Piszę szczerze - gdyby Rybnik obrał drogę Gliwic jeśli chodzi o drogi - ja bym się z tego miasta wyprowadził. Miasta z dyktatem auta nie mają żadnej przyszłości. I Gliwice powinne być ostrzeżeniem dla wszystkich miast Śląska a nawet Polski.

  • ~jaro_t 2016-10-14
    07:46:22

    5 3

    Arteks, chyba nie widziałeś Gliwic 20 lat temu jak główny transport w południowej części Polski przejeżdżał przez ulicę Zwycięstwa - to są według ciebie dobre wzorce? Znam wielu Gliwiczan, mieszkańców Zabrza, którym po otwarciu dróg o których pisałem, czas dojazdu do pracy skrócił się o połowę. Zakazami wjazdów do miasta nie zlikwidujesz korków ani nie zmusisz ludzi do jazdy komunikacją publiczną. Każdy ma swój wybór ale ja uważam, że rozwiązaniem jest budowa obwodnic wielopasmowych (Racibórz-Pszczyna) oraz lokalnych "przecinek", między innymi na podstawie wyników obliczeń programów symulujących ruch drogowy.

  • ~HAN 2016-10-14
    09:12:42

    3 1

    jaro_t to w antyradiu codziennie klamia mowiac o korkach w gliwicach? Tak sie tam ludzia dobrze mieszka ze sa w czolowce miast na Slasku z ktorego najwiecej ludzi sie wyprowadza

  • ~Olafik 2016-10-14
    11:02:20

    2 3

    Arteks, proponuję wyprowadzić się do lasu, po co Ty się tak męczysz?

  • ~LEMUR 2016-10-14
    12:54:37

    2 0

    Most nie otwarty - bo wszędzie trąbią, że po południu. Ale już się korkuje Rudzka, Rybnickiego, Skłodowskiej - bo słyszeli to co chcieli :)

  • ~Arteks 2016-10-14
    18:17:27

    1 1

    @jaro_t - 20 lat temu Gliwice miały jedną z najpiękniejszych poniemieckich, mieszczańskich alei łączącej dworzec z Rynkiem. Dzisiaj po wybudowaniu DTŚ, zrujnowaniu zielonych bulwarów, po likwidacji tramwajów, po wyprowadzce najlepszych sklepów do Forum i dzięki braku jakichkolwiek inwestycji na niej - nie ma żadnego klimatu i niewiele uroku. Zresztą w ogóle jak spojrzysz na inne miasta GOP to one przeważnie mają lepsze rozwiązania drogowe od Rybnika, a jednak od lat są w głębokim regresie. Czyli drogi nie są jednak jedynym wyznacznikiem rozwoju, a może jest tak jak twierdzą eksperci urbaniści na zachodzie - że szerokie drogi w centrum, doprowadzają miasta do upadku? My też mamy w Rybniku niektóre rzeczy zepsute - np. te straszne zbyt duże, parkingi w centrum... Ale póki jeszcze można - nie pozwólmy aby Rybnik wymierał kosztem okolicznych powiatów tak jak to ma miejsce w przypadku Gliwic. @olafik - mieszczuch do lasu? ;| Widzisz, niechcący twoja sarkastyczna propozycja ma coś z realności. Bo właśnie nadmierny dyktat aut powoduje wyprowadzkę ludzi z miast...

  • ~Łukasz Świetanowski 2016-10-15
    07:43:27

    2 3

    Wylano tyle pasów dla samochodów jakby urząd miał jakieś grube nadwyżki asfaltu, no bo przecież samochody są najważniejsze. Piesi to plebs, biedota którą przejmować się nie trzeba, nadwyżek asfaltu na poszerzenie chodnika nie można przeznaczyć. Do tego pominięto jedno przejście dla pieszych żeby piesi chodzili naokoło, ewentualnie wysłać straż miejską na niepokornych, biały człowiek przecież jeździ autem.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4965