zamknij

Biznes

Czy JSW sprzeda ciepłownie PEC, by opłacić górnicze 14-stki? „Analizowane są różne scenariusze”

2016-01-28, Autor: 
Portale branżowe informują, że Jastrzębska Spółka Węglowa przymierza się do wyprzedaży swoich aktywów. Wśród nich ma znajdować się Spółka Energetyczna Jastrzębie, w skład której wchodzi Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej, a więc i Zakład Cieplny w Rybniku. Jak sprawę komentuje spółka?

Reklama

Jak informuje portal nettg.pl, środki ze sprzedaży SEJ mają zostać przeznaczone na wypłatę 14. pensji dla załogi. - Tegoroczna czternastka kosztować będzie 192 mln zł. Na przesunięcie wypłaty tego należnego świadczenia za rok 2015 zgodziły się związki zawodowe – czytamy.

Z kolei wnp.pl dodaje, że do sprzedaży może dojść na przełomie lutego i marca.

Jak sprawę komentuje spółka? Katarzyna Jabłońska-Bajer, rzecznik prasowy JSW S.A. nie potwierdza i nie zaprzecza prasowym doniesieniom. - Zarząd JSW S.Az prowadzi szczegółową analizę dotyczącą posiadanego majątku w celu wyodrębnienia tych składników, które nie mają strategicznego znaczenia dla długoterminowego rozwoju Spółki i Grupy kapitałowej i które mogą być efektywniej zagospodarowane poza jej strukturą – wyjaśnia.

Rzecznik prasowa tłumczy, że obecna, niezwykle trudna sytuacja spółki - wynikającą głównie z drastycznego załamania się cen węgla na światowych rynkach - wymusza zdecydowane działania optymalizacyjne i restrukturyzacyjne służące poprawie efektywności funkcjonowania całej Grupy JSW. - Obecnie analizowane są różne scenariusze dotyczące wyboru form zagospodarowania wszystkich składników majątku. W związku z tym Spółka nie może komentować doniesień prasowych zanim nie zostaną podjęte określone decyzje. Zarząd JSW szuka rozwiązań, które pozwolą firmie uzyskać trwałą poprawę sytuacji płynnościowej – dodaje Katarzyna Jabłońska-Bajer.

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (48):
  • ~frbro 2016-01-28
    13:39:50

    108 0

    Nie wiem czy się śmiać czy płakać. Sprzedają przynoszącą zyski elektrociepłownie, żeby mieć na czternastki dla górników. Co za patologia.

  • ~ 2016-01-28
    13:44:57

    79 0

    w firmie, w której pracuję, 14'tka uzależniona jest od zysku rocznego... i to chyba najsensowniejsze rozwiązanie.

  • ~czorcik 2016-01-28
    13:51:07

    84 0

    Jak związkowcy z JSW na wycieczki jeździli...i Bardzo popularne były wyjazdy na Puchar Świata w skokach narciarskich do Zakopanego. – Odległość z Jastrzębia do Zakopanego w dwie strony to około 340 km najdalszą trasą, ale np. związek zawodowy Solidarność 80 w 2013 roku wykazał 685 kilometrów w dwie strony. Związek Kadra w 2014 roku wykazał równo 500 km. Związek Solidarność w styczniu zeszłego roku wykazał 729 km! A do Lichenia zawyżył odległość o 100 km....i nie przypisujcie wszystkiego zwykłym górnikom....

  • ~ariss19 2016-01-28
    14:13:51

    0 101

    Nie piszcie takiej propagandy że JSW musi sprzedać PEC żeby wypłacić 14 bo to jest wyssane z palca jeśli jest w umowach zapis ze pracownikowi przypada w lutym nagroda to chyba to trzeba wypłacić

  • ~WENUS 2016-01-28
    14:42:00

    66 1

    Najpierw 13nastki-na Dzień Górnika,potem14nastki-bo się należy, potem15nastki-za deputat 8 ton węgla,potem 16nastka-za bony żywnościowe,którymi żony górników płacą w sklepach a na koniec piękna emerytura w wieku 48lub49lat i jeszcze do innej pracy bo energia rozpiera, żona pracuje a w domu samemu nudno. Mam takie przypadki w sąsiedztwie więc nie przekonujcie mnie,że nie mam racji.

  • ~Pedzel 2016-01-28
    14:51:54

    1 49

    Wenus jeśli masz rację i uważasz ze górnicy wystartczająco zarabiają to zapraszam do pracy na dole i też będziesz miał tak pięknie jak sąsiedzi

  • ~ 2016-01-28
    14:56:38

    79 0

    Chytry górnik dwa razy traci. oby nie. Ale jak banki nie zgodzą się na opóźnienie spłaty zadłużenia to 14-stki w 2016 już nie będzie. JSW też nie.

  • ~ariss19 2016-01-28
    15:01:43

    0 19

    zapomniałeś jeszcze dodać 18,19 i 20 bo wiecznie mało mamy nowo przyjęty zarabia 2200-24000 jak będziemy godnie zarabiać jak na te czasy to mogą się zabrać te przywileje nic więcej nie chce tylko godnie zarobić bo te 3000 można już w innych firmach zarobić i w takim syfie nie siedzieć

  • ~ 2016-01-28
    15:17:54

    49 0

    Nie dziwi mnie to. Święte krowy muszą dostać swój hołd choćby miało to być ze szkodą dla wszystkich innych. WENUS - zapominasz o ołówkowym. PEDZEL - a taka pani kasjerka w Biedronce ma lekką pracę? Zapewniam cię, że cięższą niż ty i ja razem wzięci. A zarobi 1200 zł. I zero dodatków, trzynastek, deputatów. I owszem, praca górnika jest ciężka, tylko po pierwsze: co z tego? Wiele zawodów to bardzo ciężka praca, a dodatkowo jeszcze potrzebna - np chirurg, albo śmieciarz - bez tych osób nie wyobrażam sobie życia. A wydobywanie węgla na tę skalę jest kompletnie nikomu niepotrzebne. Tak więc wykonywanie ciężkiej niepotrzebnej pracy nie imponuje mi. A domaganie się premii w zakładach pracy przynoszących straty to kuriozum na miarę światową

  • ~ariss19 2016-01-28
    15:26:07

    0 32

    KasiaT widać jakie ty masz pojęcie o gospodarce, jak węgiel jest nie potrzebny to czym by ogrzewałaś? pewnie napiszesz że masz CO a ciepłownie czym palą żeby miałaś ciepło, elektrownie czym palą żeby miałaś prąd ? a po drugie to popytaj się ludzi ile zarabiają w biedronce bo to jest jedyny sklep który zarabia więcej od innych

  • ~ 2016-01-28
    15:30:27

    19 0

    Akurat wiadomości o kasjerkach mam z pierwszej ręki. Czym ja bym ogrzewała? Gazem - tak jak dotychczas. Ale nie chodzi mi o to, by zupełnie nie było węgla - jasne, że ciepłownie sa potrzebne. Natomiast wystarczałoby spokojnie połowa tego, co jest obecnie wydobywana, a utrzymujemy górników na siłę. Zresztą zagraniczny węgiel nawet z kosztami transportu byłby lepiej opłacalny. No ale są osoby nietykalne w tym kraju...

  • ~roger 2016-01-28
    15:58:15

    79 0

    A ja mam proste pytanie: co sprzedadzą za rok ??

  • ~ 2016-01-28
    16:06:02

    34 0

    ROGER - dobre pytanie:) Albo już wcześniej - przed barbórką:) BTW: kto kupi ciepłownię?

  • ~tuptyś 2016-01-28
    16:19:17

    38 0

    proponuję lekturę artykułu w nowinach o tym jak ryle i związkowe wieprze się lansowali na wycieczkach za pieniądze podatników. Kochamy was bardzo. Społeczeństwo.

  • ~ 2016-01-28
    17:22:38

    0 21

    @KasiaT, chyba jednak nie masz pojęcia o gospodarce, bo pieprzysz głupoty. Gdyby w Polsce zabrakło tak ważnego surowca to byśmy stanęli w miejscu z rozwojem i za wszystko płacili dużo więcej. To jest kwestia tylko dobrego zarządzania firmą. Koszty stałe są zbyt wysokie i ograniczenie produkcji jeszcze je zwiększy. Znowu zamknięcie kopalń spowoduje mniejszą ilość surowca na rynku i wzrost ceny węgla, a wtedy cały kraj będzie w d... bo wzrośnie koszt energii przez zakup drogiego zagranicznego paliwa, koszty życia, nie mówiąc już o wszystkich innych spółkach uzależnionych od kopalń i wyludnianiu się miast z powodu bezrobocia. Zapewniam że wtedy sama odczujesz konsekwencje takiej decyzji. Nie wszystko jest tak proste jak by się wydawało. Kopalnie powinny się skupić tylko na wydobyciu bo zapotrzebowanie jest, zmienić technologię a premie dla pracowników uzależnić od zysków. Kopalnie powinny płacić godnie za pracę bo ryzyko utraty zdrowia jest ogromne. Nieco zredukować administrację i zlecać zadania firmom zewnętrznym. Politycy na niczym się nie znają, wystarczy publicznie ogłosić że muszą dopłacać do interesu a naród zlinczuje górników. A skarb państwa i zus nie utracą sporej części dochodów z podatków? I co wtedy? Wszyscy to odczujemy.

  • ~ 2016-01-28
    17:49:45

    17 0

    MART9. Nigdzie nie napisalam, ze zlikwidowac calkiem. Ale zredukowac to ci niepotrzebne, a nie utrzymywac na sile, bo tak teraz jest. I wiecej juz nie mam zamiaru z toba rozmawiac, bo nie znizam sie do takich wulgarnych osob

  • ~piotrekdec 2016-01-28
    18:20:53

    24 0

    martt9: pomijając chamski ton: piszesz, że zapotrzebowanie jest to przypomnij mi ile mln ton leży obecnie na zwałach

  • ~piotrekdec 2016-01-28
    18:23:07

    17 0

    roger: sam zakład pracy-co wcale nie jest takie absurdalne w alternatywnej górniczej rzeczywistości jeśli weźmiemy pod uwagę, że KW musiała sprzedać KWK Szczygłowie, żeby na wypłaty było...

  • ~ 2016-01-28
    18:25:08

    0 2

    Ależ to nie było wulgarne. Chciałem udowodnić postawioną tezę że nie masz zielonego pojęcia o gospodarce i przemyśle, bo ograniczenie produkcji nic nie da a tylko jeszcze bardziej pogorszy sprawę w obecnej chwili. A ciepłownie za pewne z pocałowaniem ręki kupi Tauron. Bo do póki będzie fabryka i miasto, sprzedaż ciepła będzie przynosić zysk.

  • ~ 2016-01-28
    18:35:25

    10 0

    A chamski to w stosunku do innych ludzi, ktorzy za swoją pracę chcą otrzymać należne im wynagrodzenie jest w porządku? A czemu winien ten górnik? Może zaczniecie jechać po politykach których decyzje doprowadziły do takich sytuacji społecznych. Nie pracuję w górnictwie ale nie rozumiem tej zawiści że jak to inni mogą lepiej zarabiać pod ziemią w warunkach szkodliwych od pani z biedronki. W końcu trzeba to powiedzieć sobie wprost.

  • ~tuptyś 2016-01-28
    19:04:27

    10 0

    martt9: węgiel w ARA kosztuje dzisiaj 46USD/t. Polski węgiel jest w bardzo podobnej cenie sprzedawany energetyce. Dodatkowo kopalnie dostają drugie tyle dofinansowania w postaci ukrytej.Gdzie więc sens w utrzymywaniu zdechłego polskiego górnictwa skoro polski węgiel jest dwa razy droższy i kopany metodą głębinową a nie odkrywkową. U nas przypada wydobycie około 700t/górnika a w RPA czy Australii w kopalni odkrywkowej kilkadziesiąt tysięcy ton/górnika.

  • ~romcost 2016-01-28
    19:32:09

    28 0

    ~WENUS w ramach sprostowania, górnicy nie idą na emeryturę w wieku 48-49 lat a 40-42, chyba że ktoś "rewry" odrabia !!!!! Szkoła zawodowa (górnicza) jest zaliczana do stażu pracy jako młodociani pracownicy ...
    Co do wywodów przedmówców n/t gospodarki i pytania "czym ja palił bym w piecu oraz ciepłownia" - ano nadal węglem, ale zakupionym w konkurencyjnej cenie np. czeskim !!! Mówię NIE dla utrzymywania nabytych przez lata przywilejów dla niektórych grup społecznych (nie tylko górników), na które całe społeczeństwo musi łożyć. Jeśli w górnictwie macie ciężko to zwolnijcie miejsce innym bo na pewno się znajdą chętni do tej "ciężkiej" pracy. A wiem co mówię, bo 12 lat w górnictwie pracowałem !!!Ponadto, dlaczego po TAK ciężkiej pracy w wieku ~42 lat zabieracie miejsca pracy młodym i zaniżacie płace ?? Wy "pracujecie" będąc na emeryturze na nowe samochody i wczasy a młodzi nie mają za co dzieci wychować i mieszkania kupić !!! Niech ktoś z tym wreszcie zrobi porządek !!!

  • ~Arteks 2016-01-28
    19:46:31

    17 0

    No to faktycznie jest przesada aby sprzedawać coś co przynosi zyski aby zapewnić 14-ki... Ale to co piszą niektórzy w tym @tuptuś też nie jest rozsądne. Bo jeśli cena naszego węgla jest porównywalna do tego w ARA to skąd pewność, że po likwidacji naszego górnictwa cena węgla nie podskoczy? Ten węgiel z ARA trzebaby go przywieźć, a transport koleją przez całą Holandię i Niemcy to ogromny koszt. Nie ma możliwości przestawienia się polskiej energetyki na inne rodzaje. Już pisałem niedawno, że nikt normalny w Polsce nie chciałby elektrowni atomowej w promieniu 200 km od siebie. Budowa tam i elektrowni wodnych w kraju tak płaskim jak Polska to utopia, co do wiatrowych to pojawia się co raz więcej przeciwników. W zasadzie jedyne sensowne wyjście to solarne ale przy klimacie jaki jest w Polsce nie ma możliwości aby produkować na przemysłową skalę prąd ze słońca. Uzależnienie energetyczne od innego kraju to kompletny nonsens. Więc nic tylko się cieszyć, że mamy węgiel, mamy go jeszcze na conajmniej 100 lat, a problemy finansowe kopalń wynikają w dużej mierze z bardzo złego zarządzania i niegospodarności, a nie tego że kopalnie są stale nierentowne. Poza tym jeśli tuptuś nie szanujesz tych kilkudziesięciu tysięcy miejsc pracy w górnictwie na Śląsku to czym byś je zastąpił? Ludzie nie chcą już za grosze pracować w jakichś strefowych montowniach, a praca w marketach jest głównie dla kobiet. Więc nie pleć bzdur bo nie ma przemysłu w tym kraju bez Śląska i górnictwa!

  • ~malamalpa 2016-01-28
    19:47:54

    21 0

    Sytuacja przypomina narkomana sprzedajacego meble za grosze aby miec na kolejna dzialke... Smutne. Potem czeka "cold turkey" nie bedzie nic. Tylko wielki kac.

  • ~tuptyś 2016-01-28
    19:53:49

    9 0

    arteks: pomyśl czasami. Po co wozić węgiel pociągiem z Holandii skoro statek może przypłynąć do polskiego portu i wyładować węgiel na wagony. Pociągi z węglem zmienią jedynie kierunek. I zapewniam cię, rynek światowy węgla nawet nie zauważy braku kilku milionów ton polskiego węgla na rynku.

  • ~piotrekdec 2016-01-28
    20:01:11

    0 6

    "nikt normalny w Polsce nie chciałby elektrowni atomowej w promieniu 200 km od siebie."-->nie ekstrapoluj swoich irracjonalnych lęków na innych

  • ~piotrekdec 2016-01-28
    20:06:06

    9 0

    "a praca w marketach jest głównie dla kobiet." a to co za tekst? co to ma znaczyć, że praca w marketach jest głównie dla kobiet?

  • ~piotrekdec 2016-01-28
    20:11:35

    0 7

    "A czemu winien ten górnik? Może zaczniecie jechać po politykach których decyzje doprowadziły do takich sytuacji społecznych."-> jak to czemu winien górnik? temu, że ma nieprzystające do sytuacji finansowej zakładu pracy zarobki, dlatego też, że wysokość tych zarobków to pierwsza przyczyna kondycji finansowej w jakiej znajdują się kopalnie; naprawdę nie chce się pisać tego samego tysiącpincetny raz, kto nie chce widzieć żeby oczywistych ten ich nie zobaczy i będzie wyszywał i "jeździł po politykach"

  • ~Arteks 2016-01-28
    20:20:50

    2 0

    @piotrekdec - niczego nie eksploruje. Byliśmy wszyscy świadkami medialnych doniesień z wstępnych lokalizacji elektrowni atomowych. W żadnym z przypadków poza Żarnowcem nie było społecznej zgody na lokalizację takiej elektrowni. Poza tym po co budżet państwa ma inwestować miliardy zł w elektrownie atomowe na budowie których zarobiłyby francuskie koncerny i francuscy inżynierowie w sytuacji kiedy mamy znacznie ważniejsze potrzeby? Ile miejsc w przedszkolach brakuje? Ile jeszcze nowych dróg i linii kolejowych trzeba zmodernizować i wybudować? Ile miejsc pracy trzeba stworzyć aby zbudować przyszłość dla młodego pokolenia? Ile mieszkań komunalnych należałoby wybudować aby umożliwić przeprowadzkę z różnych rozpadających się ruder wielu rodzinom? A wy chcecie likwidować kopalnie aby zaszkodzić swoim sąsiadom górnikom - którym zazdrościcie zarobków. Policjantom, żołnierzom czy celnikom też zazdrościcie? @tuptuś - mylisz się. Cena podana przez ciebie jest w ARA. W porcie w Gdańsku cena byłaby wyższa, transport na płd też by kosztował. Nie bierzesz pod uwagę, że na świecie występuje kilkanaście rodzajów węgla - niektóre kraje rezygnują z wydobycia bo mają wyłącznie energetyczny. Największym bogactwem ROW jest bardzo wysokiej jakości węgiel koksujący który jest chętnie kupowany przez wszystkie koncerny hutnicze i koksownicze w Europie, nawet w tak ekologicznych krajach jak Austria. Tobie się wydaje, że węgiel jest jak woda, a tymczasem jego skład i przeznaczenie jest bardzo różne.

  • ~piotrekdec 2016-01-28
    20:35:28

    0 8

    ludzie protestowali bo byli straszeni, że będzie tu drugi czarnobyl, i właśnie objawiły się ich irracjonalne lęki (i tak jesteśmy otoczeni elektrowniami atomowymi, a ludie w żarnowcu szczególnie- w promieniu 400km mają 3); "? Ile miejsc w przedszkolach brakuje?" -. takiej dyskusji to nawet nie podejmuje, bo to do niczego nie prowadzi i jest jałowe; tu także chodzi o dostęp do najnowocześniejszych technologii, o to żeby w Polsce także można było się z z tą technologią spotkać i kształcić ludzi w oparciu o te zaawansowane systemy, a nie tylko mentalnie pozostawać na poziomie kopidoła, wybierającego wungiel z ziemi

  • ~piotrekdec 2016-01-28
    20:46:04

    5 0

    "A wy chcecie likwidować kopalnie aby zaszkodzić swoim sąsiadom górnikom - którym zazdrościcie zarobków."--> nie rozumiesz, że na obecnych zasadach to nie ma racji bytu ekonomicznego? tak trudno to pojąc, że wszyscy płacący podatki dopłacają do wydobywania - jak sami górnicy to nazywają - "czarnego złota" i jego sprzedaż (o ile się uda) ze stratą? (to co to za złoto, którego nikt nie chce?); do obecnych kosztów każdej kopalni powinno się doliczyć koszt emerytur górniczych, które pokrywa skarb państwa (mówiąc wprost kopalnia nie dopłaca do różnicy wartości wypłacanej emerytury a tego co górnikowi pobrano jako zaliczka na ubezp. społeczne); jeszcze raz: na tych zasadach to nie może dalej funkcjonować, było to oczywiste dla prezesów firm które miały zakładać NKW (nie chcieli tego robić bo po prostu działaliby na szkodę spółek którymi kierowali, dlatego ich odwoływano albo sami podawali się do dymisji); możecie sobie krzyczeć, że "to te z warszawy okradły" ale ekonomi nie zakrzyczycie, tak samo jak można sobie nie wyobrażać Śląska gdzie górnictwo nie jest totalnie uprzywilejowane ale to tak czy inaczej nastąpi

  • ~ 2016-01-28
    22:06:16

    10 0

    Panie Prezydencie. Ciepłownie w Rybniku powinny należeć do miejskiej spółki. Tylko wtedy zysk z ich pracy będzie można wykorzystac na walkę z niską emisją.

  • ~ 2016-01-28
    23:16:47

    3 0

    Na rację bytu ekonomicznego trzeba też spojrzeć miarą globalną. Spółki handlujące węglem na brak zysku nie narzekają. A może umowy handlowe są niekorzystne i pieniądze są wyprowadzane w inną 'gałąź'... likwidacja kopalni na południu odbije się również w Gdańsku i innych regionach. Skarb państwa ma też udziały w innych firmach np. transportowych przynoszących spory dochód. A wszelkie milionowe opłaty środowiskowe i podatki, akcyza na paliwo, kasa na rekultywację terenu zdegradowanego. I w takim przypadku patrzy się z perspektywy całego Państwa. Sprowadzany węgiel jest gorszy jakościowo, elektrownie spalą wszystko ale tracą na sprawności spalania, konsekwencją jest wyższa opłata za emisje a cena jednostki ciągle wzrasta i to w końcu dobije nie tylko energetykę węglową. Chemia już nie przynosi dużych zysków, nawozy spory zysk ale rolnikom też ciągle dopłaca się nie mało. Możliwe jest że po zajechaniu wydobycia ogólny bilans będzie mniej korzystny. Bezrobotnym i wcześniejszym emerytom też trzeba płacić. Firmy remontowe upadną a inwestorzy zagraniczni przestaną interesować się biznesem w kraju. To są naczynia połączone i wymygają głębokich analiz. Jest też obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego.

  • ~brendonx 2016-01-28
    23:30:49

    6 0

    to rok już ma 14 miesięcy a niewiedziałem musze powiedzieć u mnie w pracy bo u mnie dalej tylko za 12 wypłacają

  • ~honiszm 2016-01-29
    02:45:01

    0 29

    Nic mnie to nie interesuje skąd JSW znajdzie pieniądze na 14tkę .Kasa ma się znaleźć bo nikt normalny nie będzie robił w tym syfie za 2 tyś zł a jak nie mają kasy to niech ogłoszą upadłość . Po co kupowali KWK Szczygłowice

  • ~czorcik 2016-01-29
    06:11:39

    9 0

    arteks skoro mamy aż tak dobry węgiel, to czemu jest aż tak zła kondycja finansowa kopalń JSW? Zarządzający? Hieny związkowe? No bo nie prawdziwi górnicy!!!

  • ~citizen50 2016-01-29
    07:12:49

    13 0

    Nie wiem, czy zdajecie sobie Państwo sprawę, że JSW przestała wypłacać po 120 dniowym terminie płatności kontrahentom zewnętrznym. Wszystkim firmom współpracującym (dostawcą, usługodawcą) wstrzymano płatności po i tak niesamowicie długim okresie oczekiwania na zarobione pieniądze. O tym nikt nie mówi. Przecież przedsiębiorcy to za słaba siła, żeby iść i demolować stolicę w obronie swoich interesów, więc nie ma się czym przejmować.

  • ~piotrekdec 2016-01-29
    09:18:51

    6 0

    citizen50 bo to przecież prywaciarze, cwaniacy, oszuści, "spólłki-spółeczki", ważny to jest tysiącpincetny dodatek wypłacony w terminie związkowcowi i rylowi; ps. pudrowany trup KWK Brzeszcze z KW taki wulgarny termin płatności miał już kilka lat temu i jeszcze przeciągali płatności, choć o takiej sytuacji o jakiej piszesz nie słyszałem

  • ~citizen50 2016-01-29
    09:47:31

    5 0

    @piotrekdec JSW do 10 stycznia płaciła terminowo, znaczy po 120 dniach ;) Jedną z faktur miałem wymagalną 15 stycznia. 22 stycznia zapłacili łaskawie 10% wartości. Co do następnych płatności i kolejnych wymagalnych faktur nic nie wiadomo. Ponoć mają płacić wówczas kiedy będą mieli środki. Należy rozumieć, że leżą i kwiczą, chociaż przetargi roczne ogłaszają. DUŻY może więcej.

  • ~monikah86 2016-01-29
    10:13:54

    0 1

    A teraz wyobraźmy sobie, że pozamykają wszystkie okoliczne kopalnie, i wszelki inne inwestycje JSW, ile ludzi zostanie bez pracy, jakie konsekwencje poniesie całe społeczeństwo. Wyludnianie miast, bezrobocie itp, nawet Pani z Biedronki może dostać wypowiedzenie bo nie będzie miała komu kasować towarów skoro nie będzie za co kupić. Pomyślmy o całym problemie w sposób holistyczny, anie tylko od strony bo górnikom ciągle trzeba dokładać. Z pewnych rzeczy trzeba zrezygnować, aby zachować miejsca pracy!

  • ~piotrekdec 2016-01-29
    10:27:46

    0 0

    citizen50: duży może i to robi, ale może nie niszczmy tutaj bajkowego obrazu wspaniałych polskich kopalni, silnych ekonomicznie i uczciwie prowadzących biznes, z szacunkiem płacącym wykonującym dla nich różnego rodzaju pracę/usługi

  • ~piotrekdec 2016-01-29
    10:35:11

    6 0

    monikah86: podejście holistyczne mówi jasno i wyraźnie, że w obecnej formie to dalej funkcjonować nie może, choćby dlatego, że w niemoralny sposób stworzyło kastę wyizolowaną w społeczeństwie poprzez poczucie swojej niezastępowalności i wyjątkowości; ale niestety sprowadza się to do dojeniu krowy, w taki sposób, że jeśli nie nastąpi opamiętanie to trzeba ją będzie do rzeźni odprowadzić; dlatego tu przecież nikt poważny nie postuluje zupełnej likwidacji kopalń ale o opamiętanie (a elementarnym opamiętaniem jest dla mnie rezygnacja z kur..a CZTERNASTEJ pensji bo na poczet wypłacenie tej trzeba sprzedać elektrociepłownie)

  • ~Wachu 2016-01-31
    08:26:51

    6 1

    Sprzedać przynoszący zyski PEC by mieć kasę na absurdalną 14-tkę dla przynoszących straty ryli?!
    Toż to jak rodem z filmów Barei.
    JSW powinna iść za ciosem i sprzedać wszystkie kopalnie a uzyskaną kasę przeznaczyć na płacenie kretom "postojowego". Trzeba szybko znaleźć ze 3 w miarę trzeźwych związkowców i spisać porozumienie że 15-tka stanowi nagrodę za przyniesione straty.
    A dla zabezpieczenia kasy na barbórkę proponuję sprzedać górników na organy do przeszczepu.

  • ~piotrekdec 2016-02-03
    13:34:10

    6 0

    Wachu: to czysty Bareja: od razu mi się przypomniał dialog dyrektora elektrowni z kierownikiem działu " ich węgiel awaryjnie pojechał przez Poznań z powrotem na Śląsk jako urobek...." a tymczasem w KW i PGG (nowa KW): zmiany zmiany zmiany- w stosunku do bajek opowiadanych przed wyborami przez obecnie panią udającą premier mówi się: zapewne o zawieszenieu wypłaty czternastek oraz zmniejszeniu liczby pracowników, którzy dostają barbórki(...)W tym roku tylko na wypłatę czternastek dla ponad 34 tys. pracowników Kompania potrzebuje 226 mln zł.
    Według naszych informacji to jednak nie wszystko. Związkowcy usłyszeli, że PGG - owszem - może powstać bez cięcia górniczych wynagrodzeń, jednak nie w takim kształcie, jak zakładano z udziałem wszystkich 11 kopalń. W takim wariancie nowa spółka musiałaby się składać tylko z siedmiu najlepszych kopalń, a odpadłyby cztery najgorsze zakłady. Chodzi o trzy rudzkie kopalnie Halemba-Wirek, Bielszowice i Pokój oraz kopalnię Rydułtowy-Anna.'
    o co? wierzyliście bajkom kundli kaczyńskiego, że wszystko będzie po staremu bo was nie obowiązują zasady choćby półwolnego rynku i przyzwoitości? moje następne pytanie: czy zgodnie z tradycją kompletujecie już łańcuchy i opony czy może ten rząd jest nietykalny? ; ))

  • ~borok 2016-02-03
    14:50:50

    2 0

    wyplacic im 14nastki i zamknac kopalnie BO IM SIE NALEZY

  • ~ 2016-02-06
    16:19:46

    1 3

    Za kasę z Barbórki mam plany wyjechać na kanary a jak wypłacą 14 stkę to znowu lecę na Dominikanę. A gdzie bawi się w tym roku reszta braci górniczej ? Chwalcie się a niech zawistnikom piana z ryja leci.

  • ~mewa74 2016-02-06
    17:24:45

    4 0

    Bożena Oleś, no cóż, ale rozumu to nawet za tę kasę nie przybędzie.

  • ~Izabella Mariusz Murias 2018-01-10
    09:13:03

    0 0

    Większosci ludzi co tu komentują sa niespełna rozumu.Nie ma to jak zazdrosc.Zazdrosniki którzy nie pracują na dole,mogą zaczać prace ,zjezdzajac 900 m w dól lub wiecej.I wtedy prosze pisac opine co sie nalezy górnikom a co nie.Ps.a za 14-stke mojego męza który cieżko pracuje wakacje wybierzemy sobie palcem na globusie.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5050