zamknij

Wiadomości

Awionetka runęła 30 m od przedszkola! Cudem nie doszło do tragedii (wideo)

2012-09-05, Autor: 
Dziś przed południem na ulicę Gotartowicką runęła awionetka. Samolot przeleciał między domami, a następnie spadł 30 metrów od pobliskiego przedszkola. Na szczęście nikomu nic się nie stało.

Reklama

- Wszystko wskazuje na to, że w startującym z lotniska w Gotartowicach samolocie doszło do awarii silnika, który zaczął dymić. Nim awionetka spadła na ziemię, zahaczyła jeszcze o drzewo i linię energetyczną średniego napięcia. Zaraz po upadku, pilot i pasażer wyszli z wraku o własnych siłach. Później samolot zaczął płonąć - relacjonuje Bogusław Łabędzki - rzecznik prasowy rybnickiej straży pożarnej.

Strażacy ugasili już pożar. Obecnie policjanci prowadzą na miejscu zdarzenia czynności, które pozwolą dokładnie zbadać okoliczności wypadku. Do czasu ich zakończenia ulica Gotartowicka będzie nieprzejezdna.

 

Mężczyźni lecący samolotem mogą mówić o ogromnym szczęściu - wyszli z wypadku z urazami niezagrażającymi ich życiu. - Z naszych ustaleń wynika, że był to lot szkoleniowy. W awionetce leciał instruktor i jego uczeń. Jeden z mężczyzn ma uraz nogi, a drugi kontuzję barku - opowiada Aleksandra Nowara - rzeczniczka prasowa rybnickiej policji.


> Więcej zdjęć wraku awionetki

 

Jak wyglądał tor lotu awionetki w ostatnich sekundach przed upadkiem można wywnioskować ze zdjęć, które na miejscu wykonał nasz reporter:

 

Oceń publikację: + 1 + 12 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (69):
  • ~vip 2012-09-05
    13:25:46

    0 0

    Te lotnisko powinni juz dawno zdikwidować, lataja same stare pralki tylko ludzią nerwy psuja ,latają nad domami i sobie przyjemnąść robią.

  • ~mata11 2012-09-05
    13:32:36

    0 0

    Dokładnie powinni juz dawno je zlikidować, dobrze ze w przedszkole nie uderzył bo to by była tragedia,a tych dwóch panów w ogóle nie jest mi szkoda może nauczą się że tu ludzie mieszkają i chcą mieć domy całe.

  • ~drozdaxxx 2012-09-05
    13:33:46

    0 0

    @vip
    Mnie oni nie przeszkadzają, widocznie za blisko mieszkasz.
    Ale mieli fuksa. Niewielu wychodzi z takich wypadków żywych.

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    13:36:06

    0 0

    ~Vip popieram! Każdy z tych pseudopilotów chyba myśli że sprawia ogromną frajdę ludziom latając nad ich domami! Doszło już do tylu wypadków ale te tępe strzały nadal nie widzą problemu! Jeśli chcą latać to mają wystarczająco dużo terenów leśnych obok lotniska nad którymi mogą się wzbijać i latać nie stwarzając tym samym zagrożenia dla ludzi na ziemi! Jeśli zawali maszyna i spadnie to nikomu nie zagrozi jedynie bezmyślnemu pilotowi, który wsiadł to latającej puszki i drzewom w lesie! Ciekawa jestem na jak długo przestaną latać. Dają im max. 24 h, choć to i tak przesada...

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    13:38:05

    0 0

    ~drozdaxxx Fuksa to miały przedszkolaki i pracownicy przedszkola a nie pilot i pasażer! Akurat oni byli sami sobie winni! I mnie tak samo jak mata11 nie jest mi ich żal.

  • ~pysia529 2012-09-05
    13:40:29

    0 0

    Popieram!Jak taki dromader przeleci nad domem to nim trzęsie. Stare rupiecie,kto w ogóle dopuszcza do lotów takie samoloty???????
    Słychać każdą śrubę która lata w tym samolocie typu przed wojenny "Antek" i "Dromader"! wrrrrr........

  • ~karolVTEC 2012-09-05
    13:45:29

    0 0

    Ale wy pierdzielicie jak stare baby... Mieszkam niedaleko lotniska i nie narzekam. Samoloty są zadbane i często nawet nie słychać jak przelatują nad domem (poza dromaderem i Antkiem ;) ). Pilotów też mamy dobrych, warto wspomnieć że mamy u siebie czołówkę, jeśli chodzi o pilotów szybowców. Zdarzył się pierwszy taki wypadek od bardzo dawna i od razu "powinni zamknąć lotnisko", "pseudo-piloci!". Weźcie się opamiętajcie, bo szukacie sensacji tam gdzie jej nie ma.

  • ~Wisior 2012-09-05
    13:48:44

    0 0

    ~wekaqqq mam rozumieć, że jak Tobie się np. zepsują hamulce w samochodzie i spowodujesz tym samym wypadek będzie to tylko i wyłącznie Twoja wina? Czasami idzie się załamać nad tokiem myślenia niektórych ludzi...

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    13:49:14

    0 0

    Ta Antek... Jeden się już zaczął rozpadać za hangarami a drugi niebawem podzieli jego los.
    Dromadery, hmm... Ciekawe dlaczego nikt się nigdy nie zastanawiał dlaczego do pożaru leci zawsze tylko 1, mimo że lotnisko dysponuje dwoma:) Są 2 dromadery i 2 pilotów, ale zawsze jest mały "problem" z jednym z Panów...

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    13:53:11

    0 0

    ~karolVTEC zadbane samoloty? Hahaha dobre... Gdyby były zadbane nie spadłby dzisiaj jeden z nich. A jeśli chodzi o pilotów to powstrzymam się od komentarza...

  • ~janusz810528 2012-09-05
    13:55:15

    0 0

    Zamknąć lotnisko doprowadzają do niebezpiecznych wypadków , gdyby jakiś rodzic szedł z dziećmi do przedszkola albo z to by było tragedia . ZAMKNĄĆ LOTNISKO

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    13:55:45

    0 0

    ~Wisior tak właśnie uważam. Jeśli się o samochód nie dba to takie właśnie są wyniki tego i winę ponosi właściciel. Po to się powinno robić regularne przeglądy, częściej niż raz na rok. Co do toku myślenia to skup się na swoim, bo gdybyś mieszkał tam gdzie ja to miał byś inne zdanie na ten temat.

  • ~Wisior 2012-09-05
    13:58:31

    0 0

    Ludzie pomyślcie co wy mówicie. Krzyczycie żeby zamknąć lotnisko bo zdarzył się wypadek, w którym całe szczęście nikomu się nic nie stało. To co powinniśmy zamknąć żeby uniknąć wypadków samochodowych (wczorajsze dwa), wypadków na rowerze, wypadków w czasie uprawiania sportów, chodzenia, biegania itd. itd. itd. Najlepiej pozamykać wszystko:) Nie będzie niczego:P (jeszcze niech włączy się qwerty i powie że to wina Fudalego:P)

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    13:58:52

    0 0

    ~janusz810528 dokładnie! Gdy nikt nie zginie to wszyscy uważają że nic się nie stało i to tylko awaria silnika. A gdyby ktoś poniósł śmierć (i nie mam na myśli pilota) to by wszyscy tacy jak m.in. KarolVTEC czy Wisior siedzieli cicho i mieli góvvno do powiedzenia!

  • ~Wisior 2012-09-05
    14:00:36

    0 0

    ~wekaqqq mieszkałem przez 25 lat w Boguszowicach i nieraz latały samoloty mi nad głową i jakoś specjalnie nie narzekałem. A co powiesz w przypadku gdy do awarii hamulców doszło z winy mechanika/felernych materiałów/setki innych powodów o których możesz nawet nie wiedzieć? Też Twoja wina? Może powinniśmy codziennie jeździć na przegląd i sprawdzać czy wszystko wporządku? Myślenie nie boli...

  • ~ 2012-09-05
    14:01:30

    0 0

    ~wekaqqq - Antek jest prywatny. Chcesz aby ktoś grzebał przy Twoim aucie, domu, żonie, mężu bez Twojej wiedzy. PROPONUJE TEZ ZLIKWIDOWAC WSZYSTKIE DROGI BO CO CHWILA SA WYPADKI. A SZPITALE I TAM LUDZI UMIERA.............. sorry

  • ~hub381 2012-09-05
    14:01:37

    0 0

    Ludzie nie bąć cie znów takimi antagonistami.Awaria każdemu się może zdarzyć.
    "Siedział facet na stołku i naraz spadł z niego i się zabił".To sprawy losowe.Najlepiej to nic nie robić !
    I krytykować .

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    14:04:25

    0 0

    ~Wisior i w tym momencie twoje myślenie jest rozbrajające, bo nikt nie każe ZAMYKAĆ WSZYSTKIEGO, ale działać w kierunku bezpieczeństwa. Samochody - m.in. Ograniczenie prędkości, policja "stara" się coś z tym zrobić. Rowerzyści - m.in. jest masa gadżetów odblaskowych. Sporty - jeśli się decydujesz np. na żużel robisz krzywdę sobie w momencie wypadku. Chodzenie i bieganie - Jeżeli uważasz, że w tych przypadkach tak często dochodzi do niebezpieczeństwa to musisz być niezłym fajtłapą...

  • ~ 2012-09-05
    14:05:14

    0 0

    ~Wisior, ~karolVTEC - można tu napisać ze zdobytej wiedzy, ale inni tutaj i tak tego nie uszanują. Wiedzą swoje i lepiej

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    14:07:15

    0 0

    Boguszowice... sorry ale akurat wtedy ten samolot jest na tyle wysoko, że gdybym tam mieszkała to też by mi to pewnie nie przeszkadzało... Już nawet nie chodzi o hałas, tylko o to, że samoloty latają zbyt nisko nad domami.

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    14:10:04

    0 0

    ~Wisior a wracając do samochodu, owszem może okazać się że to nie wina właściciela pojazdu, tylko, że w tym przypadku nic nie zrobimy, a piloci mogą startować w kierunku lasów i napewno będzie to bezpieczniejsze dla pobliskich mieszkańców

  • ~Wisior 2012-09-05
    14:11:07

    0 0

    ~wekaqqq Ty zacząłeś/zaczęłaś na temat sprawności samochodu. Jak myślisz do jakiej prędkości należałoby obniżyć prędkość dozwoloną żeby nic nikomu się nie stało w momencie awarii? Uważasz, że tylko i wyłącznie odblaski Ci wystarczą jak w twoim rowerze coś się zepsuje? A co jeśli zdecydujesz się np. na piłkę nożną i spowodujesz komuś innemy kontuzję? Ja nie mówię, że trzeba zamykać wszystko ale czemu mamy zamykać lotnisko z powodu jednego wypadku? I czemu od razu zwalasz całą winę na pilotów nie znając przyczyny wypadku? No chyba że wiesz że to na pewno ICH wina, ale wtedy oświeć nas wszystkich co tam tak naprawdę się stało?

  • ~Wisior 2012-09-05
    14:13:39

    0 0

    ~wekaqqq no i w końcu jakieś rozsądne myślenie: "piloci mogą startować w kierunku lasów i napewno będzie to bezpieczniejsze dla pobliskich mieszkańców" a nie od razu zamykamy lotnisko i to ich wina! Chociaż tutaj nie wiem, nie znam się, czy kierunek startowania jest dowolny, a nie narzucony odgórnie?

  • ~pysia529 2012-09-05
    14:17:45

    0 0

    Wisior myślę,że tobie też by to przeszkadzało gdyby takie samoloty wznosiły i schodziły nad twoim domem! Tak jak wekaqqq napisała,samoloty na wysokości boguszowic znajdują się na większej wysokości od domów niż w gotartowicach.

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    14:19:28

    0 0

    Jeśli nie wina pilotów to maszyn, które podobno są "zadbane" haha...
    Piłka nożna - no wybacz ale jeśli inny gracz dozna kontuzji to czy on przypadkiem też nie godził się na tą grę? dobrze wiedział co może się stać. Wydaje mi się, że jeżeli jedziesz 50-60 to masz możliwość wyhamowania biegami lub ręcznym. Rower, on też wymaga raz na jakiś czas sprawdzenia czy wszystko OK. Owszem są wypadki w których nie da się uniknąć zagrożenia, ale akurat jeśli chodzi o samoloty to po raz kolejny powtarzam GDYBY LATAŁY NAD LASAMI TO NIE BYŁO BY ZAGROŻENIA! Już odpuśćmy zamykanie lotniska. Chociaż, stwierdzenie, że powinniśmy wszystko zamknąć i tak było mało przemyślane... Wiadomo, że jeśli zamknie się drogi to utrudni to życie wielu ludziom, ale zamknięcie lotniska w Gotartowicach?! Co to komu utrudni? Według mnie NIC. Aha i jeszcze jedno Wisior - to nie był JEDEN wypadek z udziałem naszych "wspaniałych" maszyn.

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    14:21:30

    0 0

    ~Wisior dla przypomnienia o wypadkach samochodowych (i nie tylko) to ty pierwszy wspominałeś. Widzę, że pamięć cie zawodzi...

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    14:24:09

    0 0

    Wisior ja jak najbardziej popieram zamknięcie lotniska bo to nikomu nie utrudni życia, a jeśli ktoś ma takie hobby to niech to robi w sposób nie zagrażający innym, właśnie poprzez start w kierunku lasów, o czym wspomniałam już w swoim 1 komentarzu ale najwyraźniej nie jesteś na bieżąco a próbujesz być mądrzejszy...

  • ~tommi 2012-09-05
    14:28:39

    0 0

    jak czytam wypowiedzi, to ogarnia mnie tylko jedna mysl, wystarczy przed opublikowaniem wypowiedzi zadać pytanie na poziomie admina portalu ile to jest 1% z liczby 10, i połowa wypowiadających się w tym temacie odpadnie na ww egzaminie. zresztą w pozostałych tematach tez będzie spokój

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    14:29:52

    0 0

    ~tommi, jeśli tylko tyle masz do powiedzenia to fakt, odpadł byś już na wstępie

  • ~karolVTEC 2012-09-05
    14:30:30

    0 0

    Tutejsza dyskusja jest po prostu żenująca... ten samolot waży połowę tego co przeciętny samochód, spadł na polanę, nikomu nic się nie stało, a wrzawa się podniosła taka, jakby nas Al Kaida zaatakowała. Jaka mogła być przyczyna? Nie mam pojęcia, ale np. pompa paliwa mogła zawieźć, czego nikt nie mógł przewidzieć. Piloci wymanewrowali tak samolot, że spadł we względnie bezpiecznym miejscu, a że obok przedszkola, no cóż... podnosi to dramatyzm, ale dla sprawy nie ma to znaczenia. A ile było już wypadków samolotów pasażerskich? Ile tysięcy ludzi ogółem w takich katastrofach zginęło? Ale nadal widzimy smugi kondensacyjne nad naszymi głowami i nadal korzystamy z tego rodzaju transportu.

  • ~Wisior 2012-09-05
    14:32:07

    0 0

    ~wekaqqq masz rację wydaje Ci się, że można wyhamować z prędkości 50-60, ale wydaje mi się że nie w każdej sytauacji... Gdybyś jeździł samochodem tylko po swoim ogrodzie też nie byłoby nigdy zagrożenia. Myślisz, że ludzie którzy latają samolotami z lotniska z Gotartowic to lecą tylko żeby powku*** ludzi plus spalenie troche paliwa, ale mają jakiś konkretniejszy powód dostania się z pkt A do pkt B. To że Ty nie korzystasz z lotniska nie powoduje, że jest bezużyteczne! Aha i zdaję sobie sprawę, że nie był to jeden wypadek.

  • ~Wisior 2012-09-05
    14:36:04

    0 0

    ~wekaqqq wspomniałeś o lataniu nad lasem a nie starcie. Poza tym z tego co pamietam zabudowania są z każdej strony na tym lotnisku...

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    14:36:48

    0 0

    KarolVTEC - tak, tak, tak, kolejna wypowiedź, na którą znowu nasuwa mi się jedna odpowiedź, jeśli samolot pasażerski leci z Polski do Włoszech to nie poleci nad Bałtykiem i okrężną drogą nad wodą, z wiadomych przyczyn, ale do ch.le.ry przecież mógł startować nad lasami i wtedy my nie było ani tej dyskusji ani zagrożenia, że gdyby np. zepsuł się układ sterujący, a nie pompa jak mówisz to wleciał by prosto w przedszkole!

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    14:38:15

    0 0

    To widocznie mało wiesz o zabudowaniach przy lotnisku

  • ~Dominika 2012-09-05
    14:39:53

    0 0

    ~wekaqqq a jak ktoś będzie akurat na grzybach w lesie nad którym będzie startował samolot?? Uwazasz ze zycie czlowieka znajdującego sie w lesie jest mniej warte niż mieszkańców domów nad którymi lataja samoloty??

  • ~wekaqqq 2012-09-05
    14:39:57

    0 0

    Jak dla mnie ta dyskusja nie ma sensu bo pewnym palantom i tak się nie da tego przetłumaczyć.
    A najmądrzejsi są ci którzy mieszkają z dala od lotniska, np. w Boguszowicach! Tyle z mojej strony na dziś.

  • ~Wisior 2012-09-05
    14:41:30

    0 0

    ~wekaqqq z ciekawości spojrzałem... Żeby ten samolot startował nad lasem musiałby (uwaga uwaga) startować w poprzek lotniska (tadam). Genialne, że też nikt wcześniej na to nie wpadł...

  • ~grzesnick 2012-09-05
    14:42:50

    0 0

    a ja mam nadzieję, że to lotnisko zostanie rozbudowane i będziemy mieli w Rybniku jakiś nowoczesny środek transportu pozwalający wydostać się poza województwo

  • ~Dominika 2012-09-05
    14:43:09

    0 0

    ~wekaqqq widze że brakuje Ci juz argumentów, ale nie musisz od razu wyzywać innych

  • ~grzesnick 2012-09-05
    14:46:45

    0 0

    a wekaqqq pewnie jeździ na rowerze - przecie ruch samochodowy generuje w sumie ogromny hałas i w Polsce ginie z jego powodu kilka tysięcy ludzi

  • ~Wisior 2012-09-05
    14:47:25

    0 0

    ~wekaqqq ja Cię nie obrażałem. A jak ~donik zauważył w lesie też ktoś może być. Poza tym jeśli samoloty startowałyby tak jak mówisz (wpoprzek) to wtedy ten samolot lądowałbym prawdopodobnie w Kłokocinie.

  • ~werkk 2012-09-05
    14:49:42

    0 0

    Co do przyczyn poczekajmy na razie to wiedza na ten temat jest jedna baba drugiej babie.
    A co do lotniska to poczytajcie jak miało być pięknie miały lądować potężne maszyny An-225 Mrija
    www.dziennikzachodni.pl/artykul/319118,wizja-portu-lotniczego-w-rybniku-gotartowicach-animacja,id,t.html

  • ~Wisior 2012-09-05
    14:50:15

    0 0

    ~wekaqqq aha i jeszcze nie wiem czy wiesz, ale np. samoloty w pyrzowicach też nie startują wprost do lasu.. (ZAMKNĄĆ!!)

  • ~eloo 2012-09-05
    14:55:15

    0 0

    tak z ciekawosci to start i ladowanie samolotu uzaleznione jest od kierunku wiatru a uczniem w awionetce podobno byl jeden z rybnickich ksiezy

  • ~minges 2012-09-05
    15:22:42

    0 0

    tak tak ~eloo to jest najistotniejsza informacja! zaraz będzie, że cały ten wypadek to - naturalnie - wina kościoła :P a potem jeszcze dojdzie wina Tuska :P a może to Marcin P. z Amber Gold chciał nawiać z kraju? :P

  • ~kaachaaxd 2012-09-05
    15:32:54

    0 0

    Idąc waszym tokiem myślenia powinni:
    pozamykać wszystkie drogi, autostrady itp. ludzie jeżdżą starymi, sprowadzanymi gratami, które w każdej chwili mogą się zepsuć i spowodować wypadek.
    pozamykać, zablokować, zlikwidować wszystkie pociągi i tory kolejowe, przecież takie stare gruchoty w każdej chwili mogą się wykoleć!
    Zlikwidować statki i inne jednostki pływające, zagrażają życiu, przecież moga się zderzyć z górą lodową, zginie tysiące ludzi!!!
    Weźcie się ludzie opamiętajcie, bo wasza głupota mnie dobija.

  • ~mz3 2012-09-05
    16:14:57

    0 0

    Ludze! Z zamykaniem to może najlepiej zacząć od zamknięcia jadaczek. Gadacie takie głupoty, że aż w d..pie szczypie... - O startowaniu na lasy, albo o starych pralkach, niebezpiecznych samolotach, niedoszkolonych czy latających pod wpływem pilotach. Nie jestem ornitologiem więc nie wypowiadam się o porze godowej jaskółek.
    Sam jestem pilotem, leciałem nad tym miejscem zaraz po wypadku z myślą, czy moi przyjaciele przeżyli. Więc proszę trochę szacunku. Dzięki!

    P.S Lotnisko powstało przed większością domów w Gotartowicach

  • ~waldus 2012-09-05
    16:17:36

    0 0

    taaa zamknac lotnisko ... wszystko zamknac. wiecej ludzi ginie przez ten sprod ktory leci z waszych kominow niz przez te glupawe lotnisko.

  • ~bobo23 2012-09-05
    16:56:10

    0 0

    Zgadzam się z większoscią wypowiedzi. Nie jest mi żal pilotów. Co do stanu samolotów , byćmoże niektóre prywatne awionetki są w dobrym stanie ale o stanie większosci "puszek" mówi stan antka czy dromadera. Jeden z urzytkownikow dobrze zaznaczył. Dlaczego do pożarów zawsze lata tylko jeden samolot? Oczywiscie piloci którzy są na dyżurze czas spędzają przy piwku. Ci, którym niby samoloty nie przeszkadzają albo sami są pilotami, włascicielami albo mieszkają wystarczająco daleko od lotniska. Boguszowlice to juz daleko od lotniska. W gotartowicach gdy samolot leci nad domem wszystko się trzęsie. Najgorsze są dromadery chociaż to można jeszcze zrozumieć, niech latają patrolują niemam nic przeciwko. Ale wyciąganie szybowców to juz masakra. Gdy leci nad głową to wydają dzwięk jakby pracowały na granicy możliwosci, słychać każdą luźną srube. I pytam czy ktoś sprawdza stan tych maszyn. Co do samego lotniska. To czy ktoś przyglądał sie co tam sie dzieje w zwykły dzień. Na jednej płycie startuje szybowiec, motolotnia i samolot. Jestem pewien, że na samej płycie lotniska była juz masa wypadków. Co do motolotni, wieczorami są gorsze niż samoloty. Najgorzej bylo latem tych za przeproszeniem idiotów powinni wystrzelać! Albo w niedziele jak będą sobie odpoczywać dwie godziny latać im na wysokosci dachów domów, a potem zapytać czy im to sprawia przyjemność. Co oni sobie myślą, że ludzie z gotartowic nie widzieli na oczy samolotu czy motolotni i sprawia im to niezwykłą przyjemość? Pozdrawiam

  • ~intrligent_centrum_SM 2012-09-05
    17:01:49

    0 0

    Myśli o dobru w działaniu. Zmiany daleko idące, w swej odwadze paraliżujące.
    Zmiany ludzi wiążące, lecz ku dobremu idące. Zmiany w przyszłość dobrze patrzące, dobrobyt dające.
    Zmiany przez większość nie chcące, lecz przez mniejszość wprowadzające. Człowiek patrzący w koniec nosa, nie słyszący z horyzontu innego głosa. Człowiek nic nie robiący, tylko na innych patrzący. Człowiek z natury drapieżnik zły, troszeczkę jak i ty. Człowiek istota myśląca, nad swą zagładą nie panująca. Myśl twórcza w głowie powstaje, nadzieję człowiekowi daje.
    Myśl ideologiczna, a zarazem logiczna.
    Myśl o nowym świecie, na którym Wy też będziecie.
    Myśl ta przysłania, brak w ludziach działania.
    Morał w swej prostocie zadziwiający, tuż pod ręką leżący.
    Morał powinien do działania być doktryną, jest dla Ciebie latryną.
    Morał jest wiedzą nadrzędną, w historii nie jedną.
    Morał ma ojców wielu, więc słuchaj go przyjacielu.

  • ~intrligent_centrum_SM 2012-09-05
    17:03:02

    0 0

    Słuchaj ludzi mądrości, nawet jak już spalą Twoje kości.
    Słuchaj czy mądrość Twoja, nie to czasem zwykła paranoja.
    Słuchaj swojej żony mój drogi, nie przyprawi Ci wtedy rogi.
    Słuchaj też swych dzieci, a na starość nie pójdziesz na śmieci.

    Wracaj więc do myśli głównej, zmiany istoty rozumnej.
    Wracaj również do ideologii, patrząc na sprawy ekologii.
    Wracaj gdy już Ci będzie źle, przesłanie to dla Ciebie śle.
    Wracaj mając nadzieję, nie mów ja na to leję.

    Zrób coś naprawdę trzeba, pójdziesz za to do nieba.
    Zrób coś nie bój się błędu, nabierz w działaniu rozpędu.
    Zrób coś nie patrz na innych, nie szukaj usprawiedliwiając się winnych.
    Zrób coś nie staj w bezczynności, niech radość z działania u Ciebie zagości.

    Jesteś dla nas nadzieją, liczy na Ciebie wielu.
    Jesteś jak biblijna opoka, nie spuszczaj swych działań z oka.
    Jesteś mym idolem, twardym i jedynym motorem.
    Jesteś niczym mistyczny Bóg, pokaż w zmianach ludzkości kilka dróg.


    Nadzieję w Tobie pokładamy, swój los na ręce składamy.
    Nadzieję w nas już zaszczepiłeś, wodę życia z nami wypiłeś.
    Nadzieję już teraz dzięki Tobie mam, następnemu ją dam.
    Nadzieję nikt mi nie odbierze, dzięki tobie w nią wierzę.

    Motorem moim się stałeś, zmiany w me ręce oddałeś.
    Mentorem mym nadal się obstoisz, Ty się zmian nie boisz.
    Motorem chciałbym być, podobnie jak Ty żyć.
    Motorem będę i ja, niech ta zmiana we mnie trwa.

    Jak nic się nie zmienia, to szkoda róż.

  • ~AlicjaeR 2012-09-05
    18:23:23

    0 0

    Tym którzy krzyczą ,,zlikwidować lotnisko ,,proponuję wykopać sobie bunkier i niech tam siedzą od narodzenia aż do smierci , bo idąc waszym tokiem myślenia , trzeba zlikwidować ulice , bo po nich jeżdżą samochody ...samo zło ...autobusy ...o zgrozo ....motory ...toż to sodomja i gomorja .... A gdyby spadł samolot rejsowy , pasażerski , to też wrzeszczelibyście zamknąć lotniska ?? Przeszkadzają wam dromadery ?? a macie tego świadomość że m in dzieki dromadery i tutaj właśnie usytuowane lotnisko w Gotartowicach pomogły w gaszeniu pamiętnego pożaru w lasach Rudzkich (pewnie nie pamiętacie bo wielu z was nawet wnętrza własnej matki wtedy jeszcze nie widziała , bo było to 20 lat temu). Popadacie w paranoję , cofnijcie się do sredniowiecza , a nawet lepiej w epokę kamienia łupanego , chociaż i tam dla was zagrożeniem byłaby cywilizaja ...narzedzia z łupków ...
    Współczuję bólu i strachu pilotom .Mam nadzieję , że wrócą prędko do zdrowia.

  • ~Dominika 2012-09-05
    18:34:29

    0 0

    Do wszystkich niezadowolonych mieszkańców Gotartowic: Nikt Was tam na siłę nie trzyma, zawsze można się przeprowadzić gdzie indziej np na bardziej ciche i wiejskie rejony, chociaż nie bo wiejskie zapaszki mogą Wam przeszkadzac, to może nad rzeczkę, niee bo pewnie strumyk będzie za głośno płynął... A jeżeli chodzi o ścisłość to pierwszy hangar powstał w 1928 roku więc to nie lotnisko tam nie pasuje a Wy maruderzy

  • ~intrligent_centrum_SM 2012-09-05
    18:40:33

    0 0

    Niczego z przesłania nic nie zrozumiałeś, i komentujących oskarżałeś. Lecz to nie ich wina, że nowoczesnego lotniska nima. Prezydent lata obiecuje, lecz w konia nas ładuje. Więc do niego pretensje miej, i wybory pozbądź się go czym prędzej. Filmiki nowego lotniska pokazywał, chojraka zgrywał. Teraz kraksę mamy, i z tym się nie zgadzamy.

  • ~liesel 2012-09-05
    19:04:10

    0 0

    Moja koleżanka mieszka obok lotniska-jakieś 100m najwyżej. To jest koszmar co się tam dzieje w weekendy. Jak dzieci były małe to miały taki silny odruch moro, że się wózka albo łóżeczka chwytały na dźwięk samolotu. W letnie dni nie da sie posiedzieć w ogrodzie i spokojnie porozmawiać, trzeba do siebie krzyczeć.Lądowanie odbywa się nad naszymi głowami aż włosami szarpie.

  • ~kosteczka 2012-09-05
    19:33:26

    0 0

    ... szkoda ze jeszcze nie powiecie ze ten samolot powinien miec rejestracje SWD:-))))

  • ~opeks 2012-09-05
    20:35:53

    0 0

    Gdy przejeżdżałem koło miejsca katastrofy lotniczej i widziałem wrak samolotu i ścięte drzewa to pomyślałem sobie że to na pewno był zamach,

  • ~mirkom 2012-09-06
    06:11:38

    0 0

    Gratuluję pilotowi opanowania i tak wspaniałego awaryjnego lądowania. Trzeba być niezwykłym fachowcem aby na tak krótkim odcinku i w tak trudnym terenie pomiędzy budynkami awaryjnie posadzić samolot i wyjść z tego cało. Jeszcze raz gratuluję i życzę szybkiego powrotu do zdrowia i oczywiście latania.

  • ~werkk 2012-09-06
    08:38:08

    0 0

    W normalnym świecie nie daje się pozwoleń na budowę przy lotnisku a te budynki które były zanim zdecydowano o lokalizacji lotniska należało by wypłacić i wskazać działkę w innej części Rybnika. I mam poważne wątpliwości czy można nazwa to lotniskiem, pamiętacie jak w celu wykoszenia trawy pasiono tam barany i do tego to się najlepiej nadaje.

  • ~spirit-of-the-town 2012-09-06
    09:21:10

    0 0

    Jeżeli kilku mieszkańcom sąsiadującym z lotniskiem nie podoba się latanie nad domami i chcą zamknięcia lotniska (umysł ludzki jednak potrafi być osobliwy), to jeżeli mnie (i dużo większej ilości ludzi) przeszkadza np. codzienne bicie dzwonów, to też powinienem być za zlikwidowaniem źródła tego hałasu? Pozdrawiam

  • ~Arteks 2012-09-06
    10:11:42

    0 0

    A może to byli uczniowie "szkoły lotniczej" z Czerwionki którzy się uczyli latać ;P A co do domów wokół to ludzie powinni być stamtąd wykwarterowani tak jak ci którzy mieszkali na trasie autostrady. I to nie chodzi o bezpieczeństwo bo samoloty mogą spadać wszędzie. Chodzi bardziej o wygodę i spokój samych mieszkańców. @werkk - wszystkie małe aeroklubowe lotniska w Polsce takie są. Myślisz że Muchowiec czy Aleksandrowice mają lepiej? To są lotniska przeznaczone do modernizacji i przebudowy bo pamiętają lata przedwojenne kiedy były tworzone i niestety zbyt wiele od tamtych czasów się nie zmieniły. Mimo to cieszę się, że w Rybniku jest aeroklub :)

  • ~Nie wiem 2012-09-06
    13:06:45

    0 0

    Czy komuś jeszcze oprócz mnie wydaje się że tytuł tego artykułu jest błędny ? Bo po filmiku który ja widziałem jasno można stwierdzić że samolot nie runął 30 m obok przedszkola, ale może to ja się nie znam :)

  • ~ 2012-09-06
    16:49:03

    0 0

    hehehhe spadł i po temacie całe szczęście,że nikt nie zginął.Wszystko sie ma prawo zepsuć a Wy musicie przyjąć do świadomości,że są ludzie którzy spędzają wolny czas w inny sposób niż przesiadywanie przed komputerem i pisaniem głupich postów.Dlaczego nie pisaliście aby zamknąć droge po wypadku tira w Przegędzy ?? dlaczego nie chcieliście aby wstrzymać ruch pociągów w obrębie Rybnika po wykolejeniu sie ostatnio składu towarowego? przecież tam mogli być ludzie zamiast tego węgla! Teraz zamykacie lotnisko heheheh powodzenia trole

  • ~superelektro 2012-09-06
    20:11:19

    0 0

    Chcącemu nie dzieje się krzywda. Więc każdy kto po powstaniu lotniska zamieszkał w jego pobliżu zgodził się z tym że będzie hałas, że samolot może od czasu do czasu spaść co się zdarza itp. Więc po co teraz pyszczycie ? Lotnisko istniało kiedy jeden z drugim wypłakiwał aby pozwolono mu budować a teraz nagle im nie pasuje. Wcześniej nie wiedzieli że im nie pasuje. Całkiem inna sytuacja była by gdyby lotnisko zostało wydzielone wśród istniejącej zabudowy, ale w tamtych czasach pies z kulawą nogą tam nie zaglądał. To nie lotnisko " przyszło " do miasta, to miasto " przyszło " do lotniska. Zgoła inna sytuacja była przy rozbudowie lotniska Okęcie. Ludzie którzy kiedyś mieszkali kilkaset metrów od pasa startowego nagle odkryli że mają go za płotem więc odszkodowania im się należały jak psu micha, a i tak mieli z ich uzyskaniem masę kłopotów.

  • ~ 2012-09-06
    20:29:07

    0 0

    nie trzeba było chcieć tam mieszkać a teraz najlepiej narzekać i odszkodowanie może jeszcze dostać? bo lotnisko przeszkadza...

  • ~cige 2012-09-06
    21:05:05

    0 0

    Głupota pewnych tu osób jest porażająca: wekaqqq,pysia529, janusz810528 i inni: jakie Wy macie pojęcie o lotnictwie i sytuacjach awaryjnych? 1 sekunda spadania na zamkniętym spadochronie to 50m. Myślisz 2 sekundy - przelecialeś 100 w dół. To był WYPADEK w dodatku nieszczęśliwy, a przyczynę oceni PKBWL. Może nagły podmuch wiatru rzucił samolotem w dół? Może nastąpiło odcięcie paliwa? Może stery kierunku się zablokowały? Jak samolot jest na wznoszeniu - wtedy jest najgorzej i tu chyba tak było. To był cud że nikomu nic się nie stało. A wypisywanie takich bredni to jest głupota. Antek? Ten Antek czyli Antonov An-2 to najlepszy samolot o właściwościach lotnych. Szczerze mówiąc zawsze najgorsze było jak samolot startował bo podczas wznoszenia po oderwaniu się od ziemi - w przypadku nastąpienia takiej awarii - nie było by szans, a wylot liczył 12 skoczków + 2 pilotów. Poczekajcie na wyniki prac komisji.

  • ~bobo23 2012-09-07
    07:18:37

    0 0

    flamasterflexx mówisz, że takie mają hobby. A powiedz ile ludzi z gotartowic lata takimi samolotami? Są to mieszkańcy obrębu rybnickiego którzy na lotnisko dojerzdzają. Gdyby latali im nad głowami to dowiedzieliby sie jak to denerwuje. Kto z gotartowic kupiłby samolot? Nie mówiąc już o tym że stan na nie tylko polityków, księży, biznesmenów itd

  • ~AlicjaeR 2012-09-08
    17:52:04

    0 0

    Mam propozycję nie do odrzucenia dla maruderów z Gotartowic . Wyprowadźcie się stamtąd , przecież 90 % domów w okolicach lotniska zostało zbudowane jak już lotnisko istniało , funkcjonowało ...wiele z domów to lata 80te więc nikt was nie zmuszał do budowy własnietam , mieliście przecież świadomość , ze lotnisko BYŁO_ JEST _BĘDZIE

  • ~Teddy 2012-09-18
    08:01:35

    0 0

    Powiem więcej.. w tym rejonie nadal powstają nowe domy np.: na nomen omen Szybowcowej i okolicznych ulicach, więc o co ten jazgot? Nikt nie zmusza do budowania się w tamtym rejonie. Bóg dał Ci wolną wolę to się wybuduj gdzie indziej jak Ci coś przeszkadza. A ten co to tu płacze, ze jak dzieci były małe to się bały, włosami mu targa przy starcie... weź nie pier... płaczesz jakbyś mieszkał pod Okęciem. Te kilka ultra-lightów, kilkanaście szybowców ci przeszkadza?? Przeprowadź się do centrum a zobaczymy czy nie będą Ci przeszkadzały autobusy, pojazdy uprzywilejowane co chwila jadące kogoś ratować, gówniarze drący ryje po wyjściu o 2 w nocy z pobliskich pubów?? Jeszcze ktoś chce polemizować, że mu szybowiec przeszkadza????

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5266