zamknij

Galeria

Panie się nie poddają. Czarny Protest po raz drugi

Dzisiaj (24 października) było głośno na rybnickim rynku. Rybniczanie byli świadkami drugiego Czarnego Protestu. Jak podkreślały organizatorki wydarzenia, rządzący naszym krajem nic nie zrozumieli ws. zaostrzenia prawa aborcyjnego. Co prawda odrzucono projekt ustawy Stop Aborcji, ale ich zdaniem jest to tylko „przykrywka do cynicznej gry politycznej, jaką prowadzi rząd”. Swój sprzeciw przeciwko zaostrzeniu prawu wykrzyczały dzisiaj w centrum Rybnika. Frekwencja była mniejsza niż dwa tygodnie temu, ale emocje temu towarzyszące nie ostygły.

Autor: Bartłomiej Furmanowicz 2016-10-24
Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 9

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (39):
  • ~rybnikus 2016-10-24
    18:59:45

    5 8

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~templariusz 2016-10-24
    19:02:17

    40 7

    A tyn młody ze zdjyncia nr 26 zaś mo parci na szkło? Tera już robi za baba ja?

  • ~zaniepokojony 2016-10-24
    19:22:43

    55 4

    Jestem przeciwny aborcji bo jak pokazuje życie wyskrobano nie tych co trzeba.

  • ~rybnikus 2016-10-24
    19:41:22

    6 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2016-10-24
    19:54:48

    3 12

    Widzę, że Ewa zafarbowała włosy na szalony kolor...

  • ~Mariusz Grodecki 2016-10-24
    19:57:14

    22 14

    Zrobiłam selfie z czarnego protestu z koleżankami , wrzuciłam na fejsa , po co tam byłam? a czy to takie ważne ...

  • ~Ancymon 2016-10-24
    20:29:00

    44 35

    Pani z 1 zdjęcia zamiast rysowania różańca na transparencie zachęciłbym by różaniec święty odmawiała zwłaszcza że mamy październik ( pytanie tylko czy by potrafiła ) .Oj , żeby pani jeszcze nie prosiła Pana Boga o pomoc .

  • ~ 2016-10-24
    20:38:53

    29 35

    Ancymon, mam tylko jedno pytanie - czy Ty wiesz o co tak naprawdę w tym proteście chodzi? Nie pytam o to co ksiądz na ambonie powiedział, ale o to w jakim celu zorganizowano protest. Czekam...

  • ~ruffboy 2016-10-24
    20:44:08

    42 19

    ~Chantalle,

    No własnie po co? Projekt który był ostatnio opiniowany był projektem obywatelskim (rząd nie miał z nim nic wspólnego), a obecnie nie ma żadnych prac nad zaostrzeniem ustawy aborcyjnej, także jest tak jak było, więc słucham po co?

  • ~Ancymon 2016-10-24
    20:44:56

    29 10

    Chantalle Od wczoraj oczekuję twojego rzetelnego wytłumaczenia o co chodzi z tym marszem ale jakoś nie nie napisałeś .

  • ~ 2016-10-24
    21:37:48

    11 22

    Ancymon, przede wszystkim nie możesz tego od wczoraj oczekiwać, jeśli moje zapytanie pojawiło się przed chwilą, a dwa ( to do ruffboy) - jesteś jakiś/aś niedoinformowany, bo nowy projekt jest w sejmie i trwają nad nim prace.
    Protest jest przeciwko zaostrzeniu ustawy, a nie za aborcją na żądanie - jakby ktoś miał jakieś wątpliwości.
    To jak Ancymon, odpowiesz jak Ty to widzisz??? Bo póki co odpowiedziałeś wymijająco - czyżbyś sam nie wiedział, a tylko robisz hałas dla hałasu, bo coś Ci się tylko wydawało?

  • ~mewa74 2016-10-24
    21:42:57

    27 14

    hmmm, ile lat mają panienki ze zdjęcia 21? Straszne, żeby młode, ładne dziewczyny dodawały sobie lat.
    uczą się równie pilnie jak protestują?

  • ~mewa74 2016-10-24
    21:47:39

    22 17

    Chantalle, powiadasz przeciwko zaostrzeniu? A jednak po jednym niemądrym wywiadzie pewnej celebrytki, sporo osób przestało popierać ten protest.
    Zresztą na tych zdjęciach też zbyt wielkiej frekwencji nie widać.
    Zwykłe bicie piany.

  • ~ruffboy 2016-10-24
    21:48:58

    21 11

    jeżeli mówisz o projekcie Polskiej Federacji Ruchów Obrony Życia to również to nie jest projekt ani PiSu ani Kościoła Katolickiego ani Stowarzyszenia Księży ani Związku Mężczyzn Polskich :) Mieszkacie w Państwie demokratycznym, w którym każdy kto uzbiera odpowiednią ilość podpisów i ogromnym samozaparciu może złożyć obywatelski projekt ustawy. Wiec dalej nie rozumiem w kogo był ten protest wymierzony bo tutaj różance, krzyże, hasła przeciw uwaga DEMOKRATYCZNIE wybranej władzy.

  • ~ 2016-10-24
    21:59:03

    11 25

    Wywiad pewnej celbrytki to tylko jeden głos spośród setek tysięcy, przyznam, że glupi i do mnie w żaden sposób nie przemawia. Niemniej przekładanie jednego wywiadu na cały problem jest dla mnie co najmniej zaskakujące i niestety niedorzeczne.

    Ruffboy, a idź Ty mi z taką demokracją! Przeciez od dwana wiadomo, że nie zagłosował na nich nawet co trzeci Polak. Błąd tych, co siedzieli na tyłkach zamiast pójść do urny.

  • ~Ancymon 2016-10-24
    22:00:11

    17 6

    Chantalle Zadałem ci już te pytanie wczoraj ,(wczoraj był artykuł zapowiadający dzisiejszy marsz a ty w swoim wpisie coś tam pisała o tv Trwam i o ks mówiących z ambony i o braku rzetelnośći w temacie " Stóp Aborcji" ruffboy właśnie mnie uprzedził (właśnie to samo chciałem ci napisać ) .Z tego co widziałem w tv to właśnie ten marsz miał na celu by zalegalizować aborcję na żądanie ( z tych wodzirejek z mikrofonem wylewała się nienawiść i pogarda ) i oczywiście walkę z obecną władzę .Najbardziej ohydne jest przyprowadzanie dzieci ktòre pewnie nie znają słowa aborcja .

  • ~mewa74 2016-10-24
    22:02:43

    21 3

    Jak coś jest nie po naszej myśli, to najłatwiej nazwać demokrację błędem.

  • ~ruffboy 2016-10-24
    22:08:43

    19 9

    ~Chantalle, to jak nie demokracja to co? PiS w tych wyborach otrzymał drugi wynik od 1989 prawie 6 000 000 głosów, w 2007 PO miało tylko więcej. Nie jestem zwolennikiem PiSu, ale takie napuszczanie na siebie ludzi jest straszne, a biedne baranki idą i beczą co im karzą... Proszę bardzo napisać projekt ustawy, zebrać podpisy i przedłożyć na Wiejskiej. PiS nie robi niczego innego niż robiły poprzednie władze, obsadzają swoich na stołkach, zadłużają Państwo i wydają na pierdoły państwową kasę. Przecież to się w Polsce dzieje już od X lat tylko gęby się zmieniają.

  • ~Ancymon 2016-10-24
    22:15:34

    18 2

    Chantalle - Ci co wcale nie głosowali mogą mieć pretensje tylko do siebie.Ciekawi mnie zawsze to dlaczego ci co przegrali te wybory zawłaszczają sobie głosy tych którzy nie brali udziału w wyborach , skąd ta pewność że zagłosowali by na nich .Jeśli wybory parlamentarne w Polsce są nie demokratyczne to gratuluję twojej rzetelnośći .

  • ~ 2016-10-24
    22:16:17

    16 6

    Oczywiście, że obecny rząd został wybrany demokratycznie. Ci co nie poszli na wybory niech teraz nie mają pretensji, jak widzą co ten rząd wyrabia. Naród polski nie należy do najmądrzejszych jako ogół niestety, wiec należy liczyć się z tym, że będzie jeszcze gorzej. A może nawet już nie będzie demokratycznych wyborów... * Mnie też się nie podoba mieszanie w to dzieci. Coś zgrzyta

  • ~ 2016-10-24
    22:18:24

    6 18

    Tak, tak, Ancymon, specjalnie obejrzałam w jaki sposób TVPiS pokazała ten materiał - nie mam więcej pytań.

    Ruffboy, też nie jestem za PO, ale za PiS nie jestem jeszcze bardziej. Choć to nie jest pomysł rządu, to doskonale zdajemy sobie sprawę, że są naciski ze strony KK, ktory pomógł wygrać im wybory, a sam Kaczyński też jednak nie pozostawia złudzeń w jakim kształcie widzi tę ustawę.

  • ~ 2016-10-24
    22:18:45

    9 7

    Ruffboy, jasne ze każdy może złożyć projekt. Ale zauważ, że Sejm jeden rozwaza, a inny uwala na wstępie. Ja akurat nie jestem za żadnym z tych projektow, ale uważam, że powinny być rozważane na równi

  • ~ 2016-10-24
    22:23:17

    9 9

    Ancymon, są parlamentarne, ale nie przekładają się na zdanie całego narodu. A co do zawłaszczania głosów, to tuż po wyborach słychać było jęki, że "to błąd, że nie poszedłem/am oddać swojego głosu". Być może już tydzień później ten wynik byłby zupełnie inny. To coś jak z Brexit-em w Anglii.
    Żeby nie było - na wyborach byłam, nie głosowałam ani na PO, ani na PiS, na dzisiejszy protest też się nie wybrałam, ale go popieram w tym kształcie, ktory zakłada brak zaostrzenai ustawy, zdecydowanie NIE jestem za aborcją na życzenie, a pani Natalia nie jest dla mnie żadnym autorytetem, teraz to już zupełnie.

  • ~ 2016-10-24
    22:24:35

    10 17

    Nie wiem na kogo by zaglosowali ci co na wybory nie poszli, być może wlasnie nie mieli na kogo, albo lenie i olewacze. Na pewno jednak nie są to zwolennicy PiSu, bo ta partia ma akurat bardzo zdyscyplinowany elektorat, jak owce za prezesem, co powie to bez wahania wykonuja. Nie znam ani jednej osoby ktora popierając PiS nie poszla na wybory. Może reszta wyciągnie wnioski, bo to lenistwo za dużo kosztuje

  • ~ruffboy 2016-10-24
    22:32:34

    13 5

    KasiaT, ale to się działo również za kadencji PO, projekty obywatelskie były wrzucane do kosza mimo o wiele większej ilości zebranych podpisów niż te anty i proaborcyjne.

    Chantalle, jesteś za tym żeby było jak jest a kiedy jest jak było popierasz protest który chce zmienić to co było :)

  • ~Ancymon 2016-10-24
    22:40:57

    12 8

    No tak , nie wiadomo na kogo by zagłosowali ale 100% nie na PIS , po wyborach już było słychać jęki że to błąd (kto to tak jęczał , czyżby wyborcy PO) ,być może gdyby powtórzyć wybory za tydzień to PIS by przegrał ( a gdyby akurat przypadkowo znòw wygrał bo nie wszyscy brali udział to na pewno za dwa tygodnie by przegrał ) .Skąd my to znamy ,dziwne tylko że sądarze mòwią co innego .

  • ~ 2016-10-24
    23:06:12

    4 13

    Ancymon, które sondaże? Te zlecone przez PiS??? Bo wiesz, ja widziałam bardzo różne.

    Ruffboy, nie rozumiemy się, nie wmawiaj mi jednak, proszę, coś, czego nei napisałam.

  • ~ 2016-10-24
    23:15:47

    8 16

    O rany, a cóż to są "sądarze"? :) * ja akurat uważam, że te sondaźe które wskazują na około 38% niesłabnącego poparcia dla PiS są prawdziwe. Polacy to nawet w większym procencie niezbyt mądry naród... (że się tak eufemistycznie wyrażę)

  • ~ruffboy 2016-10-25
    00:50:24

    6 3

    Chantalle, ja chce tylko powiedzieć, że te protesty niczego nie zmienią i są jedynie prowokowane w celu zagłuszenia innych wałków. Uwierz mi PiS niczego nie zmieni, ustawa w obecnej formie jest jaka jest ale dla większości środowisk jest dobra. PiS głupi nie jest strzelić w stopę sobie nie strzeli.

    " Polacy to nawet w większym procencie niezbyt mądry naród... (że się tak eufemistycznie wyrażę)"

    no cóż, demokracja to nic innego jak rządy "niezbyt mądrych ludzi" nie zależnie od narodu.

  • ~ 2016-10-25
    08:21:14

    9 2

    Szczerze ? Przestało mnie to obchodzić.

  • ~ 2016-10-25
    10:01:54

    16 5

    Ja pierdziu. Gdzie nie czytasz tam wyskakuje Kasia T..... za chwilę otwieram lodówkę a tam Kasia T...Cytuję "naród nie jest mądry", cieszę się, że ty po skradałaś/skradałeś wszystkie mądrości. Pamiętaj kto nie chodzi na wybory to niema nic do gadania/pretensji. Co do manifestacji. 3/4 nie wie o co w tym chodzi...Młode dziewczyny bawią się po lokalach, ubikacjach z facetami i potem są za aborcją...proste a tak jak piszą wyżej nie słyszałem, aby się coś w polskim prawie zmieniło w sprawie aborcji. A starsze panie zapytam, czy ich rodzice byli za aborcją jeśli są na tym świecie?

  • ~minowa 2016-10-25
    12:30:57

    16 4

    Widzę tłum.... 20-osobowy.... Czy dobrze oceniam ?

  • ~ 2016-10-25
    13:19:48

    16 4

    Pani ze zdjęcia nr 16 aż przysnęła z nudów , jedne i te same krzykaczki które to nie umieją się pogodzić z wynikami wyborów( nie mają gdzie żalu przelać ), albo chcą się wokalnie pokazać, zrozumcie nic nie wskóracie :-) . Same nie wiecie co faktycznie chcecie !

  • ~ 2016-10-26
    09:14:52

    2 0

    ~Chantalle - jak to zostało zauważone projekt był obywatelski, więc jeśli to sejm nad nim debatował to tam powinnien odbyć się protest. Po drugie Twoje ciało ale człowiek już w brzuchu nie. Trzeba dyskutować a nie się ubierać. Są na rynku środki antykoncepcyjne więc o co chodzi? Zabezpieczcie się. Choć sądząc po proteście to wina jest tylko kobiety że się nie zabezpieczyła - Wasze ciało. Nie pisze o gwałtach bo w takich przypadkach zdrowie kobiety jest najważniejsze.

  • ~ 2016-10-26
    09:22:22

    7 4

    ~KasiaT 2016-10-24 22:24:35

    "Na pewno jednak nie są to zwolennicy PiSu, bo ta partia ma akurat bardzo zdyscyplinowany elektorat, jak owce za prezesem, co powie to bez wahania wykonuja...."
    Och Kasieńko, wielu ludzi przekonało się że PO nas ładuje ......a nie że elektorat głupi. Nie wmawiaj Polakom ciemnoty.

  • ~ 2016-10-26
    10:45:52

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2016-10-26
    11:56:41

    0 6

    Poleciałeś stereotypem - wcale nie trzeba być zwolennikiem PO jeśli się jest przeciwnikiem PiSu. No, chyba, że na zasadzie mniejszego zła... A ciemnoty wielu Polakom niestety nie trzeba wmawiać

  • ~ 2016-10-26
    20:41:23

    6 3

    Wszystkim protestującym Paniom najbardziej chodzi o to samo co Pani Natalii Przybysz o której można przeczytać w necie o ulgę, żenada.

  • ~waldus 2016-10-27
    20:01:35

    5 3

    te dziewczynki co tam protestuja maja po max 25lat i nic nie wiedza o zyciu. to tez dla mnie zadne panie.aborcja to zwykle morderstwo. w dodatku tych najmniejszych i najslabszych ktorzy nawet nie moga sie obronic czy wypowiedziec. jak te laski nie chca dzieci to niech sie wysterylizuja. te same buzie pewnie sie pojawia na protescie w obronie praw zwierzat. generalnie idotyzm goni idiotyzm. czyli w sumie nic nowego.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5292