zamknij

Galeria

Kwartał Domus: co dzieje się na placu budowy?

Dzieje się w miejscu, gdzie ma powstać Kwartał Domus. Robotnicy zaczęli zakładać fundamenty tam, gdzie do niedawna stał dawny dom handlowy. Równocześnie przygotowano teren pod budowę wewnętrznej drogi dojazdowej. Praca wre również w części mieszkalnej. Zobaczcie najnowsze zdjęcia z placu budowy.
Autor: Bartłomiej Furmanowicz 2015-09-16
Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (10):
  • ~Max 2015-09-16
    08:00:45

    0 1

    NA 11 ZDJĘCIU TO PEWNIE MGŁA ALBO CHMURA NASZŁA!!!!!

  • ~batot 2015-09-16
    09:44:36

    8 0

    Jestem przeciwny niszczeniu zieleni w centrum Rybnika pod pudowę marketów i aż się dziwię, że mieszkańcy sobie na to pozwolili bo z tego co mi wiaodmo dość daleko mają do najbliższego parku.
    Gdybym ja tam mieszkał to inwestycja byłaby blokowana do skutku.
    Tak na marginesie ciekawe ile poszło pieniędzy pod stołem aby przepchnąć propjekt kolejnego marketu w centrum.
    Wczoraj miałem okazję przejechać się mikołowską (paruszowiec)o 16:00. To jakiś koszmar od świateł do świateł w 15min korku. Dlaczego tam nie zrobiono dwupasmówki na wylocie?
    Jeśli trzeba coś zburzyć trudno - trzeba to zrobić a nie czekać! Stare kamienice w tragicznym stanie - małe koszta.
    Tylko dlaczego nowy wiadukt zbudowano tylko po jednym pasie jezdni?
    Rybnik jest zapchany nigdy się nie rozwinie z takim zacofanym myśleniem. NIgdy nie powstanie tu żadna duża fabryka. A szkoda. Ciekawe czy nowy prezydent coś z tym zrobi czy będzie kontynuował nieudaczną politykę komunikacyjną po porzedniku. Pozdrawiam.

  • ~Demos e Totalis 2015-09-16
    15:30:11

    0 0

    Hm...~batot, masz rację jeśli chodzi o komunikację drogową w SR. Na Kotucza podobny wręcz dramat, nawet po 19.00. Jednopasmówka do centrum i z centrum wystarcza owszem...w miejscowościach poniżej 25 ys. mieszk. Co do tzw. kwartału...dobrze, że "coś" tam się dzieje. Szkoda tylko, że ponownie zawita market spożywczy. To małomiasteczkowe etc. Ale SR to niewielkie miasto. Pamiętasz? ;-) Ma wciąż tak udzerzająco niski wskaźnik urbanizacyjny, że jeszcze dłuuugo nie będzie odzwierciedlał właściwej definicji miasta...Zieleni tu nie brakuje. Brakuje architektury miastowej, dróg, infrastruktury etc.

  • ~Arteks 2015-09-17
    18:15:22

    0 3

    @Demos e Totalis - każdy twój wpis zawiera jakiś hejcik na Rybnik ale dość nieudolny bo widzę że nawet nie masz prawa jazdy, a chcesz pisać o ruchu... Każdy kto je ma wie, że droga jednopasmowa to droga o jednym pasie ruchu, droga dwupasmowa ma 2 pasy, droga ma 3 pasy, a droga czteropasmowa to cztery pasy ruchu - zapamiętaj, przyda ci się to jak będziesz kiedyś robić prawo jazdy. W centrum Rybnika są ulice z 2 lub 3 pasami ruchu. Ulicę Kotucza dałoby się poszerzyć do 4 pasów ruchu od Ronda Gliwickiego aż do skrzyżowania z Raciborską. Musianoby wykupić i wyburzyć tylko jeden budynek. Jak na Rybnik to nie byłyby duże koszty. Tylko pytanie po co to robić kiedy w większości miast europejskich zwęża się ulice, zamienia drogi na deptaki, likwiduje parkingi i... inwestuje się w transport zbiorowy i rowery? Po co Rybnik ma korzystać ze złych wzorców które się nie sprawdziły w wielu miastach które mimo 4 pasów - wcale nie mają lepszej sytuacji na drogach? Czy nie lepiej korzystać z wzorców jakie dają nam np. Katowice czy Warszawa? W Katowicach dawniej Warszawska została zwężona na części trasy, planuje się to z Sokolską, po szerokiej trzypasmowej Mickiewicza zaniedługo mają jeździć tylko autobusy, wywalono ruch samochodowy z 3 Maja czy Mariackiej. Warszawa ostatnio zwęziła bardzo ważną ul. Świętokrzyską z 4 do 2 pasów! A co do architektury miejskiej to w Rybniku jest tego multum - tym się różnimy od Jastrzębia, Żor czy Wodzisławia gdzie miejskimi obiektami są bloki i szpitale...

  • ~batot 2015-09-17
    23:31:05

    3 0

    ~Arteks Czy ty czasami nie pracujesz w UM Rybnik? Troszkę nie najlepszy sobie sobie wybrałeś przykład Katowic bo to jedno z 3-ech najmniej zakorkowanych miast w Polsce. Miałem okazję sobe po nim pojeździć i nie odczułem niedogodności. Pomimo bardzo dużego ruchu na wszystkich pasach zgrabnie i szybko wszędzie bez korków udało mi się dostać za dnia. Zupełnie inaczej niż w Rybniku. Nie słyszałem o likwidacji pasów ruchu, wręcz przeciwnie wybudowano w CENTRUM miasta A4 10-cio pasmową! oraz DTS 4-6 pasmową która jest rozbudowywana. Nie bardzo wiem co masz na myśli pisząc, że chcesz wypchnąc ruch z centrum. Czyli ludzie mają nie korzystać z miejsc publicznych w Rybniku? Odwoziłem syna na basen a potem jechałem do pracy wraz ze sprzetem najkrótszą drogą. Chcesz abym skrzynką z narzędziami i materiałami budowlanymi przesiadł się do komunikacji miejskiej? Naprawdę ciekawe pomysły masz. :)
    Do pracy jeździć będę na pewno samochodem niezależnie od długości drogi jaką będę miał do pokonania. Jak wypchniecie ruch drogowy z centrum to najwyżej zmienie basen z MOSiR na inny. Kto na tym straci?
    Proponuję spojrzeć na problem z szerszej perspektywy a nie tylko krótkowzrocznie. Jak nie będzie dojazdu do miejsc użyteczności publicznej to na pewno spora część ludzi z nich nie będzie korzystać. Uwierz mi jak tylko mogę to unikam wjazdu w zapchane centrum Rybnika i używam tych naszych mowiutkich obwodnic z ograniczeniami 40km/h bez pobocza, nadkładając drogi bo zwykle jest to dłuższa trasa do celu.

  • ~Arteks 2015-09-17
    23:42:12

    0 1

    @batot - świetny przykład sobie wybrałem bo Katowice zgodziły się na DTŚ i A4 wiele lat temu w czasach kiedy drogi i auta to były wyznaczniki nowoczesności, szczególnie w zaściankowej Polsce. Dzięki obu inwestycjom, wielu ludzi łatwiej dostaje się do Katowic ale z drugiej strony, wielu też stamtąd ucieka. Katowice straciły kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców mimo że miejsc pracy ubyło tam niewiele... Przy obu drogach po prostu nie da się żyć w promieniu kilometra od nich... Ale ja doceniam Katowice nie za błędy sprzed lat ale za ich ostatnie decyzje - uspokajanie ruchu, strefa 30 km/h, rozbudowa ścieżek rowerowych, planowana budowa węzłów przesiadkowych, zamiana dróg na deptaki i planowane zmiany na Mickiewicza. Korki w Katowicach są duże i jak możesz mówić o płynnym ruchu skoro Minister Zembala mieszkający na Brynowie w jakimś z wywiadów przyznał że do centrum Katowic chodzi pieszo lub jeździ tramwajem - jest kilka razy szybciej niż autem które w rejonie Mikołowskiej, Piotrowic i Brynowa stoją w gigantycznych korkach. Profesor Zembala docenia komunikację publiczną, a prości ludzie czasami nie... Nie dziwi mnie to, świadomość wielu problemów jest powiązana z obyciem, podróżami zagranicznymi i wiedzą. Radzę ci poczytać coś o zrównoważonym rozwoju miast i zrównoważonym transporcie. Albo to zaczniemy wprowadzać w Rybniku albo będziemy wszyscy stać w korku - zarówno dyrektorzy jak i fryzjerki, biznesmeni jak i urzędnicy. ;)

  • ~batot 2015-09-18
    07:43:22

    2 0

    ~Arteks: Nie odniosłeś się do żadnego z moich kontrargumentów, że po prostu to niemożliwe abym przesiadł się na transport publiczny, bo prawie nigdy nie jeżdże do centrum w celach rekreacyjno-rozrywkowych.
    Inna sprawa mówisz o wypchnięciu ruchu z centrum a dajecie zgodę na budowę kolejnego hipermarketu w centrum do którego przecież trzeba dojechać! Cóż za dwulicowe myślenie.
    Sam zaprzeczasz sobie. Piszesz, zesz co innego a robisz zupełnie co innego (zakładam że pracujesz dla UM Rybnik skoro nie zaprzeczyłeś). Oponuję za zmianą myślenia albo zwolnienia miejsca młodym bo w Rybniku nigdy nie będzie jeździło się swobodnie. Tak na marginesie jak już budujecie ronda czy remontujecie skrzyżowania to dlaczego nie robicie zjazdów/skrętów bezkolizyjnych w prawo pomimo miejsca na ich wybudowanie? Przykładu na rozładowanie ruchu mógłbym sypać z rękawa i to dość proste i wiele z nich małokosztowne. Dajcie młodym zarządzać ruchem może mają śweższy pogląd na sytuację i recepty na uzdowienie tego bałagnu.
    PS: A jak już się buduje obwodnice miasta to zawsze min po dwa pasy ruchu w jednym kierunku + dodatkowy pas do zjazdu w prawo.
    To co jest w Rybniku to czysta parodia o czym przecież dobitnie piszą Wam mieszkańcy.
    Widzę jesteście głusi na wszelkie uwagi uleczenia ruchu.
    Pozdrawiam.

  • ~jaro_t 2015-09-20
    11:33:16

    1 0

    I znowu kierowca autobusu promuje swoje utopijne pomysły rodem z komuny. "Transport publiczny, wszyscy się przesiądźmy do autobusów itp." - co za bzdura człowieku. Jeśli miałbyś rodzinę to wiedziałbyś że tydzień to jest jedna wielka gonitwa od rana do wieczora, gdzie liczy się każda minuta. Jaki rodzic będzie w zimie szedł na przystanek z dziećmi pół godziny wcześniej, tylko po to by być w zgodzie nowymi trendami "zwężania ulic"? Oderwij się od klawiaturki i zaprzestaj tych pseudokomentarzy, bo większość czytelników chce rzetelnego usprawniania ruchu komunikacyjnego w naszym mieście a nie czytanie bzdetów.

  • ~Arteks 2015-09-20
    12:48:56

    0 0

    @batot - dostałeś ode mnie kilka argumentów, a przede wszystkim taki, że nasze miasto wojewódzkie które powinno być dla innych jakimś wzorem po latach tworzenia moto-miasta z nowymi, szerokimi ulicami - rezygnuje z tego bo jego władze spostrzegły że drogi i hałas jaki generują są jedną z głównych przyczyn wymierania Katowic i ucieczki jego mieszkańców. Też jestem zwolennikiem zmian w Wydziale Dróg i pozyskiwania do urzędu młodych ludzi, obytych w świecie. Jakąś nowością jest Fiałkowski - oficer rowerowy, tylko zwróć uwagę na jego wypowiedzi - one się pokrywają z ludźmi świadomymi problemu jak ja - on już w Radio 90 wspomniał, że należy zaprzestać w Rybniku polityki "moto-kultu". I nie spodziewaj się że inni młodzi ludzie wychowani na podróżach zagranicznych i nowych trendach w urbanistyce będą głosić poglądy które wydają się słuszne tobie. Więcej dróg - więcej aut, szersze drogi - więcej korków, tańsze parkingi - problemy z parkowaniem. @jaro_t - ale musicie się zdecydować bo dla jednego jestem urzędnikiem, dla drugiego kierowcą autobusu a to są dość odległe zawody. Ty jesteś przykładem najbardziej dziwnych i roszczeniowych kierowców. Z jednej strony nie widzisz możliwości zmiany auta na zbior-kom, a z drugiej zapewne klniesz na korki. W piątek w Rybniku sam byłem świadkiem korków w 6 miejscach miasta - to naprawdę jest już problem. Mnóstwo ludzi niepotrzebnie marnuje czas przez złą politykę władz miasta i wygodnictwo niektórych mieszkańców.

  • ~Arteks 2015-09-20
    13:47:02

    0 1

    @batot @jaro_t - jeśli autentycznie tematyka ruchu samochodowego i nowych trendów w miastach was interesuje - to zacznijcie szukac tematów: Paradoks Braessa, zrównoważony transport, miasto w ruchu - może zasieje to w was zdziwienie czy też niepewność co do tego czego byliście pewni do tej pory. Ja nie jestem przeciwnikiem aut - gdybym nim był, byłbym hipokrytą bo sam posiadam auto. Ważne aby używać auta do tego do czego ono jest naprawdę potrzebne. Jaro_t wspomniał o dowożeniu dzieci do szkół - szkoły są w każdej dzielnicy naszego miasta, zazwyczaj nie dalej niż 1,5 km od zamieszkania. Jak chodziłem do szkoły nikt nikogo tam nie zawoził. To byłoby obciachowe i maminsynkowe gdyby mnie lub kogoś z kolegów czy koleżanek mama przywoziła autem do szkoły...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5068